Dat is een goed punt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:11 schreef sigme het volgende:
@:tele6, ik zou gewoon alles vegetarisch doen. Makkelijker, veiliger, leuker want iedereen kan in elk geval wat dat betreft alles proeven.
Ok. Voor die persoon zou ik zo’n geperste gerookte k&k kipfilet in plastic meenemen. En verder niks.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is een goed punt.
Ik ben een beetje verbijsterd door de "Ik eet niks vegetarisch, alleen kip en vis" want er zijn zo veel "normale gerechten" waar je echt geen kip en vis doorheen gaat stoppen, dus eet diegene dan niet soms toch vegetarische dingen?
Ik heb nu een Asterix en Obelix voor ogenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is een goed punt.
Ik ben een beetje verbijsterd door de "Ik eet niks vegetarisch, alleen kip en vis" want er zijn zo veel "normale gerechten" waar je echt geen kip en vis doorheen gaat stoppen, dus eet diegene dan niet soms toch vegetarische dingen?
Plan is nu om zaterdagochtend op de markt de inkopen te doen. Daar kan ik rijp fruit vinden en staat ook een kraam met olijven.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb nu een Asterix en Obelix voor ogen![]()
Als je toch bij de turk bent, kijk even of ze een pot makdoush hebben, zo lekker
Ja we waren al thuis, even gedut en zo naar restaurantquote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:02 schreef AnneX het volgende:
Das snel! Zijn jullie al thuis?
Het was goed om elkaar weer eens te ontmoeten.
En nu kan ik ook lekkere cakes met koffiesmaak bakken. Temeer daar ik de mixer heb teruggevonden.🙃
Lekker temperatuurtje daar ja ?quote:
Sommige mensen zijn serieus blij hier met het weerquote:
Even naar Dunya Internationale Supermarkt in Hatert.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Plan is nu om zaterdagochtend op de markt de inkopen te doen. Daar kan ik rijp fruit vinden en staat ook een kraam met olijven.
Ik ken geen goede turk in mijn stad
Bij B om de hoek zit eentje die allemaal over datum dingen verkoopt maar wel goede kruiden heeft.
Het is een zoektocht
Als je klaar bent kun je verder met "the young ones".quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:37 schreef fietsie het volgende:
Ik vrees toch dat na een weekend lang BOTTOM filmpjes en theatervoorstellingen kijken mijn gehalte woke-correctheid ernstig gedaald is...
Damn wat hadden die twee een ontzettende berg intens platte pret.
TYOquote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:42 schreef z80 het volgende:
[..]
Als je klaar bent kun je verder met "the young ones".
Dankje! Beetje uit de richting maar gaat op het lijstje om een keer te bezoeken.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:40 schreef z80 het volgende:
[..]
Even naar Dunya Internationale Supermarkt in Hatert.
Je mag het geen turk noemen van hem. Maar alles ademt wel een turkse supermarkt.
Mocht je hier in de buurt komen met grote fietstassen zit er een goede en heel grote turkse supermarkt. Prima verse groenten en een enorm assortimentquote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:57 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dankje! Beetje uit de richting maar gaat op het lijstje om een keer te bezoeken.
De ras el hanout van de Amazing Oriental lijkt 98% kurkuma dus ik ben op zoek naar nieuwe
Er wordt wel wat minder gedronken en voor veel laag alcoholisch.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zal goed heet zijn @:sarabiDoet het nog wat met de verkoop? Minder mensen die meer drinken of zo?
Nou echt wel. Normaal heb ik altijd moeite om de puf te vinden om na zo'n dag te douchen maar nu kan ik niet wachtenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Och @:sarabi wat zullen jullie uitkijken naar een verkoelende douche. Hier kan nu 1 deur open maar die naar het grote balkon nog niet, nog veel te warm
Ja maar nu lijk je net een jongetje (dat was het argument van collega's toch om een andere kapper te bezoeken toch?)quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:55 schreef Tele6 het volgende:
Ik was trouwens vanochtend weer naar de kapper, en degene die had gezegd "ga voor goedkoop kort haar gewoon naar een herenkapper" had dus helemaal gelijk. Ik ben naar de kapper in mijn straat gegaan. Van tevoren even foto's opgezocht van het kapsel dat ik wilde, paar foto's van mannen en eentje gevonden van precies datzelfde bij een vrouw. Kapper ging zonder enige twijfel of moeite aan de slag, ik ben erg tevreden en hij heeft me gewoon het goedkopere tarief voor heren gerekend.
Communicatie was niet heel soepel, want hij praatte gebroken Nederlands en ik hoor niks als je een tondeuse naast m'n oor houdt. Maar maakt niet uit.
Hij was niet te spreken over wat de vorige kapster had gedaan, want die had de verschillende lengtes helemaal niet goed in elkaar over laten gaan. Hij is als een malle met zo'n uitdunschaar aan de slag geweest, en met een kam en schaar. De vorige kapster heeft zo'n uitdunschaar helemaal niet gebruikt. Die was gewoon na een tijdje gestopt met een "ik haal er niks meer vanaf".
Nu het nog korter is, zie je nog beter hoe veel witte haren er al tussen zittenhet lijkt alsof ik peper&zout over aan het slaan ben
Wat een puik planquote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Heerlijk![]()
Fles heeft voor ons tripje uitgebreid vooronderzoek gedaan en is met een prima locatie voorstel gekomen. Plus hotel. Uiteraard met zwembad (want @:dr_Flash) maar er zit ook een wellness aan vast. Dus nu ga ik al een nachtje eerder. Met mezelf. Ga ik liggen rozijnen in zwembad en wellness
![]()
Gezien onze zomerplanningen zaten twee nachtjes die beiden goed uitkwamen er niet in.
Zegt ze "ik eet niks vegetarisch. Ik eet kip en vis" of zegt ze "ik ben weliswaar geen vegetariër met ben wel kritisch in welk vlees ik eet, zodoende eet ik alleen vis en kip"? Je eerste post suggereert het tweede namelijk.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is een goed punt.
Fijn he, dingen in je upquote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wat een puik plan![]()
Ik was nog nooit alleen maar de sauna maar vond het eigenlijk wel relaxed. Lekker geen rekening houden met of anderen wel of niet nu in de sauna willen of willen zwemmen of etenIk was geloof in ook nog nooit een beetje serieus uit eten geweest in m'n eentje en alleen in een hotel was ook jaren geleden. Een weekend vol primeurs dus
en nu weer thuis.
Ik had over je kunnen struikelenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:16 schreef AnneX het volgende:
@:Tele6 Een paar weken terug waren wij bij de Turkse super Corum, Voorheuvel 41 (what’s in a name) 😎
Toen de allerlekkerste verse dingen gekocht.
Ja echt. Mijn up is echt non existent momenteel (daar klaagde ik al eens over). Dus dit was fijn.quote:
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:37 schreef fietsie het volgende:
Ik vrees toch dat na een weekend lang BOTTOM filmpjes en theatervoorstellingen kijken mijn gehalte woke-correctheid ernstig gedaald is...
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wat een puik plan![]()
Ik was nog nooit alleen maar de sauna maar vond het eigenlijk wel relaxed. Lekker geen rekening houden met of anderen wel of niet nu in de sauna willen of willen zwemmen of etenIk was geloof in ook nog nooit een beetje serieus uit eten geweest in m'n eentje en alleen in een hotel was ook jaren geleden. Een weekend vol primeurs dus
en nu weer thuis.
Mocht je ook komen?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:55 schreef fietsie het volgende:
Hier lag iedereen te slapen.
Komen de buren aanbellen dat ze nu een feestje in de tuin beginnen.
Aangezien de hoofd activiteiten 'roken' en 'op de grond spugen' zijn, heb ik niet aangedrongen op een uitnodiging.quote:
Nou zeg, wat een rotstreekquote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:50 schreef Sarabi het volgende:
We zijn weer onderweg naar huis. Bijna douchen![]()
Wel jammer dat een groep mannen het nodig vond om aan het eind onze glazen te jatten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit had ik NIET willen lezen.quote:Op zondag 22 juni 2025 04:03 schreef flipsen het volgende:
Pfff, lees net dat de VS Irán hebben aangevallen... dat had ik toch (nog) niet verwacht en maakt me een beetje ongerust. Wat gaat Irán doen, wat gaat Putin doen... bah
Je hoort ook gewoon te slapen op dit uurquote:Op zondag 22 juni 2025 04:33 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dit had ik NIET willen lezen.
# struisvogel.
Idd. Bottom 💜quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:37 schreef fietsie het volgende:
Leef nog. Het was een cluster fuck dag. Die zitten er tussen. Het diner was wel heel tof.quote:Op zondag 22 juni 2025 00:03 schreef AnneX het volgende:
Hóe zou het met @:Lonaa zijn? En haar collega?
Nou, gelukkig zeg. Een nog grotere clusterfuck in het Midden-Oosten dus meer vluchtelingen komen hier naartoe. De verdeeldheid over die vluchtelingen en meedoen aan Trumps oorlog zal hier groot zijn. Daar zullen alle fascisten wereldwijd blij mee zijn.quote:Op zondag 22 juni 2025 04:03 schreef flipsen het volgende:
Pfff, lees net dat de VS Irán hebben aangevallen... dat had ik toch (nog) niet verwacht en maakt me een beetje ongerust. Wat gaat Irán doen, wat gaat Putin doen... bah
Mij maakte het nucleaire programma van Iran meer ongerust eigenlijk.quote:Op zondag 22 juni 2025 04:03 schreef flipsen het volgende:
Ja, want die hadden al voordat Netanyahu überhaupt in Israël aan de macht was 'binnen enkele weken' een atoombom klaar.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mij maakte het nucleaire programma van Iran meer ongerust eigenlijk.
Volgens Netanyahu hadden ze dat al sinds 1995.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, want die hadden al voordat Netanyahu überhaupt in Israël aan de macht was 'binnen enkele weken' een atoombom klaar.
Met dat programma zijn ze al 30 jaar bezig.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mij maakte het nucleaire programma van Iran meer ongerust eigenlijk.
Ik maak nu huismerk picnic op maar dat vind ik ook niet fijn. AH huismerk rozen en zomerfruit is wel lekkerquote:Op zondag 22 juni 2025 10:06 schreef Sarabi het volgende:
Even iets anders dan al dat festival en weergezeik van mij.
Heeft iemand de ultieme tip welk wasmiddel ik moet gebruiken.
Ik kwam van Lenor maar dat vond ik op een gegeven moment erg duur worden. Toen huismerk Jumbo, wel oké maar niet super. En nu huismerk Lidl en die vind ik ronduit stinken
Thanks! Klinkt lekkerquote:Op zondag 22 juni 2025 10:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik maak nu huismerk picnic op maar dat vind ik ook niet fijn. AH huismerk rozen en zomerfruit is wel lekker
T is heel subtiel. Mijn buren gebruiken iets wat lekker ruikt, maar dat ruik ik al wanneer de lift uitloop de centrale hal in, heel sterk dusquote:Op zondag 22 juni 2025 10:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Thanks! Klinkt lekker
Ookal zie ik nu dat AH volgende week ook een mooie Lenor aanbieding heeft.
Liever iets subtieler inderdaad.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
T is heel subtiel. Mijn buren gebruiken iets wat lekker ruikt, maar dat ruik ik al wanneer de lift uitloop de centrale hal in, heel sterk dus
Basic poeder met Marseille zeep 👌🏻 hier huismerk Carrefour, maar dat wordt wel duur in de benzine als je die gaat halenquote:Op zondag 22 juni 2025 10:06 schreef Sarabi het volgende:
Ik kwam van Lenor maar dat vond ik op een gegeven moment erg duur worden. Toen huismerk Jumbo, wel oké maar niet super. En nu huismerk Lidl en die vind ik ronduit stinken
Die gebruiken waarschijnlijk wasverzachter. Dat blijf je zo ruiken.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
T is heel subtiel. Mijn buren gebruiken iets wat lekker ruikt, maar dat ruik ik al wanneer de lift uitloop de centrale hal in, heel sterk dus
Er is ook nogal wat gedaan om het te saboteren, ook door de AIVDquote:Op zondag 22 juni 2025 09:54 schreef z80 het volgende:
[..]
Met dat programma zijn ze al 30 jaar bezig.
En al 30 jaar wordt er geroepen dat ze bijna een atoombom hebben.
Stuxnet is 15 jaar geleden. En als ze toen aan een bom werkte, hadden ze die nu wel gehad.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Er is ook nogal wat gedaan om het te saboteren, ook door de AIVD
POL / Nederlander saboteerde Iraans atoomprogramma terwijl kabinet van niets
Rivier in Egyptequote:Op zondag 22 juni 2025 11:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Stuxnet is 15 jaar geleden. En als ze toen aan een bom werkte, hadden ze die nu wel gehad.
Ook gek dat je hier in NL aanneemt dat in heul Europa (mn ouwe opa) glasbakken bestaan.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:00 schreef z80 het volgende:
Eerste bak koffie achter de kiezen.
Inmiddels baard gekortwiekt. Gelijk wat haren die in de ogen hingen ook maar onderhanden genomen.
Zo eens het wereldnieuws er bij pakken. En straks een rondje fiets naar de glasbak. Eigenlijk appart dat hier in Duitsland geen glasbak bestaat. Maar 1 keer per maand een vrachtwagen rond rijd om glas te verzamelen, dat je buiten, gesorteerd in kratjes, moet zetten. En de kratjes van mij staan ergens in de schuur met een heleboel zooi er in omdat ik altijd te laat was met buiten zetten.
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:29 schreef AnneX het volgende:
@:vlindertje89 leuk, dat jij met al je bezigheden als oppas en werk ( ook) de moeite neemt om inhoudelijk te reageren op andere posters👍🏼
Wij hebben genoten van een mooie koele lokatie waar echte vogeltjes ook nog zaten te fluiten.
Zoveel smaakjes en kleuren, dat ik het niet kan navertellen.
Over een paar maanden weer, want ons gezelschap heeft een ander huis gekocht. 😎
Voor een indruk:Ziet er lekker uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was dat kreeft?
En die honingraat, wat mooi![]()
Goedkoopste merken van Dekamarkt of AH.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:06 schreef Sarabi het volgende:
Nee. Maar hier in Duitsland werd al voordat het in Nederland standaard werd gescheiden afval ingezameld.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Ook gek dat je hier in NL aanneemt dat in heul Europa (mn ouwe opa) glasbakken bestaan.
Dit soort karretjesquote:Ook in 2025 keert de Historic Grand Prix terug naar Zandvoort! Van klassieke F1- tot F3-auto's uit de jaren 80 tot LMP en GT-wagens uit de zero's: ook deze editie belooft een spektakel te worden met meer entertainment dan ooit tevoren. Geniet van muziek, barbecues, ronkende motoren en meer. Het ultieme dagje/weekend uit met je vrienden, vader, moeder, opa, oma of het complete gezin. De Historic Grand Prix vormt een combinatie van historische autosport en een programma vol nevenactiviteiten!
Dat deden ze tot begin dit jaar hier ook gewoon. 1x per maand werd het glas en papier langs de weg opgehaald.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:38 schreef z80 het volgende:
[..]
Nee. Maar hier in Duitsland werd al voordat het in Nederland standaard werd gescheiden afval ingezameld.
In alle supermarkten staan afvalbakken om direct het verpakkingsmateriaal te kunnen afvoeren. Behalve voor glas.
Voor glas sturen ze nog steeds oude diesel vrachtwagens door de straten.
Ariel pods. Altijd wel ergens in de aanbieding.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:06 schreef Sarabi het volgende:
Dat is eerder de 50s of begin 60squote:Op zondag 22 juni 2025 11:40 schreef Blues het volgende:
Omdat de stormige wind onze kant op staat, is het net of de racende monsters op het circuit in Zandvoort hier in de tuin racen
[..]
Dit soort karretjes
[ afbeelding ]
Ik keek gisteren dus even in de lokdozen voor de ratten, in drie van de vier waren de zakjes met pasta verdwenenquote:
Nee het is iets anders.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:54 schreef derLudolf het volgende:
Een geurbooster, ik moet nu denken aan een pan hachee
Ja is geen goed voorbeeld.quote:
quote:10:30 - 12:00 Masters Gentlemen Drivers & Pre66 Touring Cars Race, 90 minutes
Waar zitten ze?quote:Op zondag 22 juni 2025 11:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik keek gisteren dus even in de lokdozen voor de ratten, in drie van de vier waren de zakjes met pasta verdwenen![]()
Ik had ze vast gezet met een stuk tape maar dat was onvoldoende blijkbaar. Je moet ze over het asje steken
Nog geen ratten weer gezien overigens, maar volgens mij zitten ze er nog wel.
[ afbeelding ]
Dat verschilt per gemeente, maar idd. Papier trouwens ook.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:38 schreef z80 het volgende:
[..]
Voor glas sturen ze nog steeds oude diesel vrachtwagens door de straten.
Vanaf afstand is alles altijd mooier…quote:Op zondag 22 juni 2025 12:52 schreef AnneX het volgende:
@:MadMaster Het feestje op de A10 zag er wel leuk uit met 750 bomen!
https://www.volkskrant.nl(...)t-de-bomen~b794daec/
Ik heb ratten achter het huis zien lopen en twee lokdozen buiten en een in de schuur waren leeg. Die in de garage hadden ze ongemoeid gelaten.quote:Op zondag 22 juni 2025 12:16 schreef Blues het volgende:
[..]
Waar zitten ze?
Wij hadden ooit 1 muis in woonkamer. 3 van die lokdozen her en der neergezet en de vlg ochtend zat ie er al dood in![]()
Heb je een flinke pomp en slang? Uurtje water in een willekeurig gat sturen?quote:Op zondag 22 juni 2025 13:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb ratten achter het huis zien lopen en twee lokdozen buiten en een in de schuur waren leeg. Die in de garage hadden ze ongemoeid gelaten.
De blokhut staat op een betonplaat die op stiepen staat. Ik heb het idee dat ze onder die betonplaat zitten.
Vanaaf als toetje na de bbqquote:Op zondag 22 juni 2025 12:31 schreef AnneX het volgende:
Waren die muizen sinds jullie kat - verdorie die namen bij iedereen vergeet ik steeds hoor - is overleden?
Op het ouwe adres had ‘iedereen’ ze opeens onder het dak, spelend met hazelnoten, 30 cm boven mijn hoofd.
Dat was nadat vorig jaar de voormalige varkensschuur 40 x 15 werd afgebroken. Wegwezen dachten ze. Al die onrust.
Roetsj.
De muizen verjagers in de wkd hebben wij achtergelaten in het lege huis. Anders dachten zij vrij spel te hebben.
Het werkte goed en binnen 12 uur toen wij er nog sliepen.
@:Blues het waren lemon brownies 😎 vanwege de (toen nog) ontbrekende - denk ik - mixer bleven ze laag. Op het plaatje trouwens ook: https://thegardeningfoodie.com/wprm_print/one-bowl-lemon-brownies Oh en ik gebruikte limoenen.
Ah ja groter gebied ook.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb ratten achter het huis zien lopen en twee lokdozen buiten en een in de schuur waren leeg. Die in de garage hadden ze ongemoeid gelaten.
De blokhut staat op een betonplaat die op stiepen staat. Ik heb het idee dat ze onder die betonplaat zitten.
Ik heb een pomp, een bron, alleen nog geen koppeling om de boel op de pomp aan te sluiten. Staat toevallig op de planning dat morgen te kopenquote:Op zondag 22 juni 2025 13:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heb je een flinke pomp en slang? Uurtje water in een willekeurig gat sturen?
Een poer. Een verticale kolom van in dit geval beton. Anders had je tot 2m diep moeten graven op het vaste. 9 of 12 gaten borenquote:Op zondag 22 juni 2025 13:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Ah ja groter gebied ook.
Wat zijn stiepen
quote:Een poer is een bouwkundig element dat wordt gebruikt om krachten uit een constructie over te brengen op de ondergrond, meestal een fundering. Het is een ondersteuning, vaak gemaakt van beton of metselwerk, die helpt bij het verdelen van de druk en het voorkomen van verzakkingen of schade aan de constructie.
Functies van een poer:
Krachtverdeling:
Een poer verdeelt de druk van een constructie (zoals een kolom of paal) over een groter oppervlak van de fundering, waardoor de druk op de ondergrond wordt verminderd.
Verankering:
Poeren kunnen ook dienen als verankering voor constructies, zoals schuttingen, veranda's, of overkappingen.
Bescherming:
Door een poer te gebruiken, kan de houten paal of kolom boven de grond worden gehouden, waardoor houtrot wordt voorkomen.
Soorten poeren:
Betonpoeren:
Vaak gebruikt in moderne constructies en zijn verkrijgbaar in verschillende vormen en maten.
Gemetselde poeren:
Historisch gezien veel gebruikt, maar tegenwoordig minder gebruikelijk dan betonpoeren.
Plaatsing van een poer:
Poeren worden meestal diep genoeg in de grond geplaatst om stabiliteit te garanderen, vaak met een deel boven de grond uitstekend.
Het is belangrijk om de juiste maat poer te kiezen die past bij de constructie en de ondergrond.
Voordelen van het gebruik van poeren:
Verlengde levensduur: Poeren beschermen de houten palen tegen houtrot, wat de levensduur van de constructie verlengt.
Stabiele fundering: Ze zorgen voor een stabiele fundering en verdelen de krachten effectief.
Voorkomen van schade: Poeren kunnen schade door verzakkingen of opwaaien van constructies voorkomen.
Foto dan maar, dat beton gaat tot op het vaste de grond in.quote:
Welk recept? En nee, geen temperatuur daarvoor denk ik.quote:Op zondag 22 juni 2025 14:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Voor een nieuw instant pot kookboek ben ik een recept aan het testen. Daar is het geen goede temperatuur voor.
Mag het nog niet delen (zit in de eerste testgroep). Kan ook nog niet zeggen of het lekker is want het is nog erg warmquote:Op zondag 22 juni 2025 15:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Welk recept? En nee, geen temperatuur daarvoor denk ik.
Hier is het lekker fris met af en toe wat druppels. Alsnog had ik het behoorlijk warm tijdens het kokkerellen. Ik heb een cake, rabarbercompote, geblancheerde rabarber/tuinbonen/peultjes en een Turkse eiergerecht staan maken.
Oh dat snap ik natuurlijk. Ik bedoelde meer of het rundvlees of pasta ofzo is. Maar top secretquote:Op zondag 22 juni 2025 15:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mag het nog niet delen (zit in de eerste testgroep). Kan ook nog niet zeggen of het lekker is want het is nog erg warm
Zo ver komt de Tesla nietquote:Op zondag 22 juni 2025 11:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Basic poeder met Marseille zeep 👌🏻 hier huismerk Carrefour, maar dat wordt wel duur in de benzine als je die gaat halen
Hmm ik ben wel blij met de handzeep van Marcel. Dus toch eens onthouden.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:10 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Die gebruiken waarschijnlijk wasverzachter. Dat blijf je zo ruiken.
Wij gebruiken Marcels green soap, maar dat is niet echt goedkoop en meestal geen goede aanbiedingen.
Die korrels gebruiken wij ook voor het beddengoedquote:Op zondag 22 juni 2025 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ariel pods. Altijd wel ergens in de aanbieding.
En lenor rattenkorrels "geurboosters" voor het beddegoed.
quote:Op zondag 22 juni 2025 15:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Welk recept? En nee, geen temperatuur daarvoor denk ik.
Hier is het lekker fris met af en toe wat druppels. Alsnog had ik het behoorlijk warm tijdens het kokkerellen. Ik heb een cake, rabarbercompote, geblancheerde rabarber/tuinbonen/peultjes en een Turkse eiergerecht staan maken.
Hier net geen 30 graden en heel vochtig. erg onaangenaam,quote:Op zondag 22 juni 2025 15:19 schreef Sarabi het volgende:
Beetje regen en bewolkingtoch wel fijner dan gisteren in de brandende zon.
Helaas niet. Een webshop is me te omslachtig dus ik heb ervoor gekozen om dat niet op te zetten.quote:Op zondag 22 juni 2025 16:12 schreef Tuindier het volgende:
Is jouw thee ergens te bestellen @:Lucky_strike? Lijkt mij ook wel lekker.
Hier net ook "regen". Er viel genoeg om de stop rond een boom nat te kleuren. En er was wat gerommel in de verte.quote:Op zondag 22 juni 2025 14:42 schreef fietsie het volgende:
Nou die "regen" was echt indrukwekkend.... Gedurende een uur ging de luchtvochtigheid omhoog, dat was alles.
Dus net maar een uurtje met slootwater de nieuwe aanplankt onder water gezet...
Ja hier ook, maar het voelt nu veel minder benauwd en het is al veel minder warm dan gisteren om deze tijdquote:Op zondag 22 juni 2025 16:37 schreef z80 het volgende:
[..]
Hier net ook "regen". Er viel genoeg om de stop rond een boom nat te kleuren. En er was wat gerommel in de verte.
In mijn septembervakantie toevalliequote:Op zondag 22 juni 2025 16:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Helaas niet. Een webshop is me te omslachtig dus ik heb ervoor gekozen om dat niet op te zetten.
Er is wel weer een BBQ meet hier in de tuin in de maak
Als er ook vegan is, vind ik dat niet perse een probleem hoor!quote:Op zondag 22 juni 2025 16:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Helaas niet. Een webshop is me te omslachtig dus ik heb ervoor gekozen om dat niet op te zetten.
Er is wel weer een BBQ meet hier in de tuin in de maak maar die is niet vegan dus ik gok dat je dan niet komt
We hadden twee Belgische collega's, die hadden het over rondellen. Ik kon uit het gesprek wijs worden dat het over bevestigingsmateriaal ging. Toen de het vervolgens over auto-rondellen hadden ging er een lichtje branden. Auto> carrosserie> carroseriering.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bouwwoorden worden ook vaak verdialect. De timmerman kwam laatst weer met een bijzondere term voor een deuvel* maar verbeterde zichzelf al voor ik kon vragen waar hij het in vredesnaam over had.
* Deuvel: zo'n houten pinnetje waarmee je bij Ikea-meubels twee stukken hout aan elkaar maakt.
ha! Ik was je net voorquote:
Ooooh? Dan kan het de keer er op wel in het buitenlandquote:Op zondag 22 juni 2025 16:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Er is wel weer een BBQ meet hier in de tuin in de maak maar die is niet vegan dus ik gok dat je dan niet komt
Nog een reden waarom we waarschijnlijk niet kunnen verhuizenquote:Op zondag 22 juni 2025 16:28 schreef Kaatje1 het volgende:
@:sarabi (en anderen met overlast gevende buren) https://archive.ph/9prWZ
Maar wel tips voor dossieropbouwquote:Op zondag 22 juni 2025 18:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nog een reden waarom we waarschijnlijk niet kunnen verhuizenachja altijd blijven lachen.
Ik heb geen idee. Ik probeer al weken een datum voor J's verjaardag te prikken en dat wordt steeds maar uitgesteld om onbekende redenen. Zodra ik dat weet, leg ik de overige data aan jullie voorquote:
quote:Op zondag 22 juni 2025 17:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ooooh? Dan kan het de keer er op wel in het buitenland
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nach einem alten niedersächsischen Brauch wurden heiratswillige junge Bauern im Haus der Angebeteten mit Buchweizenpfannkuchen bewirtet. War die Anzahl der Speckstücke im Pfannkuchen gerade, war der Besucher als Verehrer gern gesehen. Eine ungerade Zahl signalisierte ihm diskret seine Hoffnungen auf die Tochter des Hauses aufzugeben. Es wurde dann kein Wort mehr über eine mögliche Heirat gesprochen.
Gerade/ungerade: even/oneven. Was het aantal stukken spek oneven was je als potentieel schoonzoon niet door de ballotage.
Kranplätze müssen verdichtet sein
Het moeten wel hele dure/exotische schroeven zijn mocht ik ze willen verpatsen (inmiddels 3 soorten tellerkopschroeven in het assortimentquote:Op zondag 22 juni 2025 18:54 schreef Clubsoda het volgende:
Ik had opeens te maken met tellerkopschroeven. Die kende ik nog niet. Maar daarmee wel eigenhandig de loslatende ladder van de hoogslaper gefixt(en de rest van de enorme doos schroeven verpatst via de buurtapp
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
quote:Op zondag 22 juni 2025 19:44 schreef flipsen het volgende:
Lucky vegan BBQ meet met tuinbonenDie moet ik hier ook nog eens een keer in de tuin zetten. Kijken of deze het wind van de brandnetel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 22 juni 2025 18:36 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb vrijdag bij de coöperatie een zak boekweitmeel gekocht gemalen bij de molen er naast. De boekweit is denk ik aan de rand van van dorp verbouwd, er staat daar een bord naar het Buchweizenfeld. Erbij zat een recept voor Bookweiten-JanhinnerkMooi verhaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nach einem alten niedersächsischen Brauch wurden heiratswillige junge Bauern im Haus der Angebeteten mit Buchweizenpfannkuchen bewirtet. War die Anzahl der Speckstücke im Pfannkuchen gerade, war der Besucher als Verehrer gern gesehen. Eine ungerade Zahl signalisierte ihm diskret seine Hoffnungen auf die Tochter des Hauses aufzugeben. Es wurde dann kein Wort mehr über eine mögliche Heirat gesprochen.
Gerade/ungerade: even/oneven. Was het aantal stukken spek oneven was je als potentieel schoonzoon niet door de ballotage.
Spoilers!
Het is waar de palen van onze veranda op hadden moeten staanquote:Op zondag 22 juni 2025 15:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een poer is gewoon een bouwwoord. Het is bijvoorbeeld daar waar de palen van onze overkapping op staan.
[ afbeelding ]
9 augustus: LS,quote:Op zondag 22 juni 2025 22:29 schreef derLudolf het volgende:
9 augustus: LS,
16 augustus: LS,
30 augustus: LS, derLudolf*
quote:Op zondag 22 juni 2025 22:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, inventarisatie voor de BBQ meet![]()
9, 16 of 30 augustus zijn de opties. Wie kan wanneer?
Even deze post kopieren en aanvullen:
9 augustus: LS, Fietsie
16 augustus: LS, Fietsie
30 augustus: LS, Fietsie
staat het sterretje voor aanhang?quote:Op zondag 22 juni 2025 22:29 schreef derLudolf het volgende:
Je had zeven stukjes spek in z'n pannenkoek gedaan?quote:Op zondag 22 juni 2025 22:32 schreef Kaatje1 het volgende:
30 augustus: LS, Fietsie, derLudolf, Kaatje
Mogen mijn vriend (ook Fok!-er) en ik ook komen?quote:Op zondag 22 juni 2025 22:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, inventarisatie voor de BBQ meet![]()
9, 16 of 30 augustus zijn de opties. Wie kan wanneer?
Even deze post kopieren en aanvullen:
30 augustus: LS,
Ik maak ook wel eens de fout om met dit weer een ovengerecht te maken. Ook niet handig als je in de keuken moet zijn.quote:Op zondag 22 juni 2025 14:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Voor een nieuw instant pot kookboek ben ik een recept aan het testen. Daar is het geen goede temperatuur voor.
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:29 schreef AnneX het volgende:
@:vlindertje89 leuk, dat jij met al je bezigheden als oppas en werk ( ook) de moeite neemt om inhoudelijk te reageren op andere posters👍🏼
Wij hebben genoten van een mooie koele lokatie waar echte vogeltjes ook nog zaten te fluiten.
Zoveel smaakjes en kleuren, dat ik het niet kan navertellen.
Over een paar maanden weer, want ons gezelschap heeft een ander huis gekocht. 😎
Voor een indruk:Wat een mooie nagerechten, AnneX! Ik zou daar echt heel blij van wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Rooster voor augustus is al klaar en ik werk eigenlijk elk weekendquote:Op zondag 22 juni 2025 23:37 schreef Blues het volgende:
Isa! Gaat t goed?
Kom je ook naar de BBQ miet?
Neequote:Op maandag 23 juni 2025 00:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
En heb je nou al wat gegeten jongedame?
Ik snap het. Ik spreek zelden op zaterdag overdag af om dezelfde reden.quote:Op zondag 22 juni 2025 22:29 schreef derLudolf het volgende:
*Kijk nog even hoe het met de woning loopt, zaterdag heeft sowieso geen voorkeur dus tel mij absoluut niet mee in "oh de 30e kunnen de meesten"
Ja hoorquote:Op zondag 22 juni 2025 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mogen mijn vriend (ook Fok!-er) en ik ook komen?
Zo ja:
9 augustus: LS, Fietsie, Kaatje, borisz, Cat, Whiskers2009 & @:Starflyer
16 augustus: LS, Fietsie, Kaatje, Gcjoel, borisz, Whiskers2009 & @:Starflyer
30 augustus: LS, Fietsie, derLudolf, Kaatje, Gcjoel, borisz, Cat (ovb ivm werk)
Zo niet: even goede vrienden![]()
Ik heb dat in september. En in augustus zullen we veel bezoek krijgen. Zodra de datum voor de CUL BBQ bekend is, ga ik de overige data aan anderen doorgeven, op volgorde van ingewikkeldheid van hun agenda. De eerstvolgende is een samengesteld gezin met incidenteel nachtdiensten dat zonder kinderen wil komen.quote:Op maandag 23 juni 2025 07:29 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb al te veel plannen voor augustus
Vriendin gaat trouwen, we gaan misschien met vrienden een weekendje weg voordat hun baby er is, en ik zou een groot stuk gaan rennen.
Je bent te goedquote:Op maandag 23 juni 2025 08:25 schreef derLudolf het volgende:
Dan zorgen we voor wat extra eten voor je
Hou vol. Oók deze dag gaat voorbij. 🍀quote:Op maandag 23 juni 2025 10:39 schreef Blues het volgende:
![]()
Met 3 mens waar er 6 moeten zijn op de maandag... 8 spreekuren maar joh![]()
Laat je goed informeren AnneX, jij valt precies in de doelgroep van klik weg, hang op, bel uw bank.quote:Op maandag 23 juni 2025 11:30 schreef AnneX het volgende:
“Zoek een Rabo bank filiaal in buurt van het grote dorp” regio Midden dus.
Suggestie Katwijk ( aan zee), Vlijmen, Lelystad. 😢
Alleen bij wassende maan in oneven weken op dinsdag van 10:30 tot 13:00 op afspraak geopend zeker?quote:Op maandag 23 juni 2025 11:30 schreef AnneX het volgende:
Zoiets ja! Met welke bank doet ‘jouw’ stichting zaken?quote:Op maandag 23 juni 2025 12:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Alleen bij wassende maan in oneven weken op dinsdag van 10:30 tot 13:00 op afspraak geopend zeker?
Het is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlie rustig qua geouweneel met zo weinig collega'squote:
RegioBankquote:Op maandag 23 juni 2025 12:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zoiets ja! Met welke bank doet ‘jouw’ stichting zaken?
De rabo is prijzig hoor voor een mini stichting. 168 euro / jaar plus iedere af/overschrijving ook weer 15 cents. Dat telt aan!
quote:Op maandag 23 juni 2025 13:51 schreef AnneX het volgende:
De navo top is voorbij dan. Vrijdag as. is de uitvaart in regio Amsterdam.
Vader en zoon zitten in een restaurant nu. Zoon kan niet naar het ouderlijk huis, dat staat naast Schiphol.![]()
Different cookie: @:Tele6 is jouw wasmachine een kleinere maat dan 8 kg? Bijv. 5 kilo.
Zo ja, welk merk of een linkje please.
Alles wat ik zie is voor 6-8 kilo.Mijne is gewoon 8 kilo, maar dat vind ik geen probleem?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe om de week het beddengoed van een tweepersoons bed erin samen met m'n handdoeken en keukendoeken, en dan zit de wasmachine helemaal vol. Qua kleding heb ik ook genoeg om te sparen tot ik een volle machine heb. Als ik wel een klein wasje heb, doe ik z'n 30 minuten snelle programma.
Maar waren er gisteren wel leuke dingen ?quote:
Nou ja! Suf gegoocheld en inderdaad.quote:Op maandag 23 juni 2025 14:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Even snel, ik zocht 2 jr geleden ook naar een 5-6 kg maar die zijn er niet, begint bij 7 kg
Ik heb eentje van Haier en die is helemaal niet zo groot/diep doordat de motor op een andere plek zit. Hij is zelfs zo klein dat je 'm niet zou kunnen stapelen met een droger.quote:Op maandag 23 juni 2025 14:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou ja! Suf gegoocheld en inderdaad.
Dank je en ook Tele6.
Zelfs voor 2 pp moest ik wennen aan 8 kg. Plus dat de machine 5 cm dieper was
![]()
( en net aan paste achter een schuifdeur en in de kast.)
Ja maar... Bonte was, witte was, zwart, kantoenen was, niet-katoenen was, heb je dan ook allemaal verschillende wasmanden?quote:Op maandag 23 juni 2025 15:05 schreef Tele6 het volgende:
Toptip om te wennen aan een grote wasmachine: neem ook een grote wasmand. Als mijn wasmand vol is, is het precies een lading voor de wasmachine. Er is geen nadenken bij.
Waarvoor heb je een ‘echte’ vestiging er bij nodig?quote:Op maandag 23 juni 2025 11:30 schreef AnneX het volgende:
…omdat …(niet voor mij) …quote:Op maandag 23 juni 2025 15:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Waarvoor heb je een ‘echte’ vestiging er bij nodig?
PS: ik heb onlangs een nieuwe wasmachine gekocht, max 6kg. Bovenlader. Ik neem altijd bovenladers. Kleiner, handiger. Voor mij dan.
https://www.expert.nl/search?query=wasmachine%20bovenladerquote:Op maandag 23 juni 2025 16:02 schreef AnneX het volgende:
[..]
…omdat …(niet voor mij) …
Heb je een linkje voor de bovenlader? en 6 kg. Ben zelf nu uit gegoogled.
Bovenlader is ook goed trouwens voor de man.
Ik heb er 2. Eentje voor 30°-was en eentje voor 60°-was. Ik sorteer zelden op kleur. Soms leg ik wat witte dingen apart en wol leg ik ook apart, maar de rest gaat allemaal door elkaar heen.quote:Op maandag 23 juni 2025 15:38 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ja maar... Bonte was, witte was, zwart, kantoenen was, niet-katoenen was, heb je dan ook allemaal verschillende wasmanden?
Omkleden in de koelcontainer, met m'n baby 4x4 door het weiland rijden, koud pils na afloop.quote:Op maandag 23 juni 2025 14:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar waren er gisteren wel leuke dingen ?
Té veel keus.quote:Op maandag 23 juni 2025 16:14 schreef sigme het volgende:
[..]
https://www.expert.nl/search?query=wasmachine%20bovenlader
Ik heb een van de AEG’s, maar weet zo snel niet welke. Het maakt ook echt allemaal niet zoveel uit.
Wat zijn de wensen/voorwaarden? Dan zoeken we er gewoon 1 uitquote:
Simpel en goedkoop voor single man op leeftijd. Liefst 5 kilo. Althans de kleinste.quote:Op maandag 23 juni 2025 16:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat zijn de wensen/voorwaarden? Dan zoeken we er gewoon 1 uit
https://www.expert.nl/aeg-ltr6162k-372644638quote:Op maandag 23 juni 2025 16:33 schreef AnneX het volgende:
[..]
Simpel en goedkoop voor single man op leeftijd. Liefst 5 kilo. Althans de kleinste.
Top. Dank je wel voor je zoek skills.quote:Op maandag 23 juni 2025 17:33 schreef sigme het volgende:
[..]
https://www.expert.nl/aeg-ltr6162k-372644638
quote:Op maandag 23 juni 2025 16:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Thuis. Wat zijn wij toch een ongastvrij land. Knul had een bespreking in Ter Apel. Ov, uur lopen, 30 min gesprek, weer een uur lopen en weer ov naar Arnhem. Om te horen te krijgen dat hij vrijwel zeker weg moet. Zijn vriend woont hier
Wees maar blij dat je in Holanda zit en niet in het Midden Oostenquote:Op maandag 23 juni 2025 19:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik word nu al gek van die NAVO-top en hij is nog niet eens begonnen. Bijna constant helicopters hier vandaag (of zo voelt het i.i.g.)
B2's zijn een stuk snel dan een wentelwiekquote:Op maandag 23 juni 2025 19:37 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wees maar blij dat je in Holanda zit en niet in het Midden Oosten
Hier ook een AEG bovenlader. Maar dit merk gaat wel onderaan de lijst als deze machine vervangen moet worden.quote:Op maandag 23 juni 2025 16:14 schreef sigme het volgende:
[..]
https://www.expert.nl/search?query=wasmachine%20bovenlader
Ik heb een van de AEG’s, maar weet zo snel niet welke. Het maakt ook echt allemaal niet zoveel uit.
Moderne machinerie. Weet je een betere bovenlader te koop?quote:Op maandag 23 juni 2025 20:50 schreef z80 het volgende:
[..]
Hier ook een AEG bovenlader. Maar dit merk gaat wel onderaan de lijst als deze machine vervangen moet worden.
Kreng vreet lagers. Oke daar is de zooi ook op gebouwd. Lager compleet in een grote kunststof dop met schroefdraad. Met het juiste gereedschap in een half uur te vervangen.
Waarschijnlijk een bauknecht. Die stond toen ook op de nominatie om aangeschaft te worden. Alleen kwam de AEG van nog geen jaar oud voor weinig langs.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Moderne machinerie. Weet je een betere bovenlader te koop?
Ik had de ‘uitnodiging' gezien, maar ik weet nog even niet hoe onze weekenden in augustus precies gaan verlopen. Maar dat zal vast geen reden voor je zijn om niet al een datum vast te leggen.quote:
Je bent zeker welkom, dat weet jequote:Op maandag 23 juni 2025 22:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik had de ‘uitnodiging' gezien, maar ik weet nog even niet hoe onze weekenden in augustus precies gaan verlopen. Maar dat zal vast geen reden voor je zijn om niet al een datum vast te leggen.
Mocht ik dan aanwezig kunnen (en mogen) zijn, dan laat ik dat weten…
Mooiiiquote:Op maandag 23 juni 2025 22:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
We zijn vandaag bij Kinderdijk geweest. Fascinerend, zo'n toeristisch gebeuren in eigen land. Het was niet superdruk en een prachtige dag met van die Echte Nederlandse Luchten.
[ afbeelding ]
Heb ruim 23 jaar een aeg bovenlader gehad, het aanzet knopje werkte na ca 20 jaar niet meer goed. Er waren een paar redenen om een nieuwe te kopen maar omdat ik ook een droger wilde kon ik nu geen bovenlader kopen maar vind dat nog steeds het fijnst.quote:Op maandag 23 juni 2025 20:50 schreef z80 het volgende:
[..]
Hier ook een AEG bovenlader. Maar dit merk gaat wel onderaan de lijst als deze machine vervangen moet worden.
Kreng vreet lagers. Oke daar is de zooi ook op gebouwd. Lager compleet in een grote kunststof dop met schroefdraad. Met het juiste gereedschap in een half uur te vervangen.
Als ik ook maar een hele kleine kans zou zien, had ik nu al geboekt voor alle 3 de dagen. Maar ik moet reeel blijven helaasch... en sparen, vrouwlief gaat maandag weer naar een huis kijken, veel gegadigden maar ze mag als eerste. Met een zakje geld mee om direct te tekenen als er geen rare dingen zijn, dan zouden we er vanaf dinsdag in kunnenquote:
Dat zou mooi zijn.quote:Op maandag 23 juni 2025 23:25 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als ik ook maar een hele kleine kans zou zien, had ik nu al geboekt voor alle 3 de dagen. Maar ik moet reeel blijven helaasch... en sparen, vrouwlief gaat maandag weer naar een huis kijken, veel gegadigden maar ze mag als eerste. Met een zakje geld mee om direct te tekenen als er geen rare dingen zijn, dan zouden we er vanaf dinsdag in kunnen
Jammer maar heel begrijpelijkquote:Op maandag 23 juni 2025 23:25 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als ik ook maar een hele kleine kans zou zien, had ik nu al geboekt voor alle 3 de dagen. Maar ik moet reeel blijven helaasch... en sparen, vrouwlief gaat maandag weer naar een huis kijken, veel gegadigden maar ze mag als eerste. Met een zakje geld mee om direct te tekenen als er geen rare dingen zijn, dan zouden we er vanaf dinsdag in kunnen
Overveggquote:Op maandag 23 juni 2025 23:31 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn.
En dan is het exit honden hotel?
Hoorde van het weekend trouwens van een honden wasstraat 🤓 Alfie, de Labrador poodle vond het prachtig! Inclusief shampoo en/of anti teken behandeling.
https://www.steckutrecht.nl/service/hondenwasstraat/ 😂
Oh ja, ook jaaaaaren gehad. Wat een fijn ding was dat!quote:Op maandag 23 juni 2025 23:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heb ruim 23 jaar een aeg bovenlader gehad, het aanzet knopje werkte na ca 20 jaar niet meer goed. Er waren een paar redenen om een nieuwe te kopen maar omdat ik ook een droger wilde kon ik nu geen bovenlader kopen maar vind dat nog steeds het fijnst.
Tipica kan zo'n vakantieuitje naar de bbq bij Lucky_Strike wel organiserenquote:Op maandag 23 juni 2025 23:25 schreef flipsen het volgende:
[..]
Deze geldt voor mij/ons ook.quote:Op maandag 23 juni 2025 22:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik had de ‘uitnodiging' gezien, maar ik weet nog even niet hoe onze weekenden in augustus precies gaan verlopen. Maar dat zal vast geen reden voor je zijn om niet al een datum vast te leggen.
Mocht ik dan aanwezig kunnen (en mogen) zijn, dan laat ik dat weten…
Icebird?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 07:11 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Zojuist op het ochtendrondje met Mooitje & schattige hond:
[ afbeelding ]
Frans eten bij de Chinees wordt lastigerquote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Chinees eten bij Frans
Je wordt niet thuisgebracht
Ja ik heb eigenlijk wel spijt dat ik niet vanaf het begin in 2011 gewoon elk jaar even een afhaalprijslijst meegenomen heb daarquote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:25 schreef fietsie het volgende:
Ik schrok met onlangs het apezuur toen ik moest afrekenen bij de chinees; was er een tijdje niet geweest maar die doen zeer zeker mee aan het opdrijven van de inflatie...
Helaas is die Chinees gesloten.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Chinees eten bij Frans
Je wordt niet thuisgebracht
"ik moet weer chinees hebben"?quote:
Absoluut, we vermaken ons altijd wel. We hebben nog een aantal dingen op de shortlist staan deze week. Morgen gaan we weer op stap, vandaag is het weer klussen en tuinieren.quote:Op maandag 23 juni 2025 22:45 schreef Blues het volgende:
[..]
Mooiii
NL is hartstikke leuk voor allerlei uitstapjes tijdens een vakantie he![]()
Verstandig doen is verstandigquote:Op maandag 23 juni 2025 23:25 schreef flipsen het volgende:
[..]
Jammer!quote:
IJsvogelquote:Op dinsdag 24 juni 2025 07:11 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Zojuist op het ochtendrondje met Mooitje & schattige hond:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Behalve dat een kind dat in een kwart seconde kan verzinnen, ook nog een lorre stuk. ¤ 2,39 + ¤ 2,40 = ¤ 4,59? "coockies"? Hoef je niks meer te kunnen als journalist? Dit is toch basisschoolwerk. Bestaat dat nog eigenlijk, basisschool?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:15 schreef Näsenbar het volgende:
Ik deel deze culinaire en financiële lifehack ook maar even met jullie:
Esmir doet boodschappen bij delicatessenzaak, maar gaat nu een maand naar de supermarkt: ’Ik ben in shock hoeveel het scheelt’
Hij/zij lijkt ook echt verbaasd over de uitkomstquote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Behalve dat een kind dat in een kwart seconde kan verzinnen, ook nog een lorre stuk. ¤ 2,39 + ¤ 2,40 = ¤ 4,59? "coockies"? Hoef je niks meer te kunnen als journalist? Dit is toch basisschoolwerk. Bestaat dat nog eigenlijk, basisschool?
Siquote:
Ja zo heette dat in 1928. Is hetzelfde als een halve Pound.quote:
Mooie beestjes zijn datquote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Si![]()
De ijsvogel deed eerst voor mij een kolibrie na, maar toen stond ik niet met telefoon in de aanslag.
Uhuquote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:42 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Hij/zij lijkt ook echt verbaasd over de uitkomst
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:42 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Hij/zij lijkt ook echt verbaasd over de uitkomst
Mensen die niet met geld kunnen omgaan zijn een gevaar voor een relatie.quote:„Het geld vliegt eruit,” verzucht ik tegen een vriendin.
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:17 schreef Dr_Flash het volgende:
PostNL is er weer
Australisch, altijd goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:01 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Ben echt allergiek voor die vent
Wel lekkere keesjesWeet je ook hoe het is om steeds dat heerlie te lezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
Proestquote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Weet je ook hoe het is om steeds dat heerlie te lezen
Pot-ketelquote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Graag gedaantjes hoorquote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:56 schreef derLudolf het volgende:
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb m'n Stihl collectie wel uitgebreid overigens, kwam een FS-400 bosmaaier tegen op Marktplaats voor een leuke prijsquote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Pot-ketelMet je stiepen en je knetterbiele
Ctrl+A > Delete ?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Ook weer thuis, rommelig spreekuur, maar daarna wel alle mailboxen leeg gekregen
Ik was bezig met dossiers van nieuwe bewoners, denk dat dat in het verleden wel gedaan is. Ons streven is om alles op orde de hebben maar da’s niet te doen voor 800 plusquote:
I AM!quote:
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:01 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Ben echt allergiek voor die vent
Wel lekkere keesjesKaasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kaas met grammaticale fouten
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Mn lievelingswijnquote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
I AM!
Kaas![]()
Bohhhquote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:19 schreef Sarabi het volgende:
Vanavond weer even echt voor de hobby brouwen, dus niet voor de verkoop. Maar een bier waar wij volgende maand lekker van kunnen genieten tijdens de vakantie
Een cherry sour
Alles is beter met KAASquote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
I AM!
[..]
Kaas![]()
Uitdelen op de camping en dan lekker verkopenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:19 schreef Sarabi het volgende:
Vanavond weer even echt voor de hobby brouwen, dus niet voor de verkoop. Maar een bier waar wij volgende maand lekker van kunnen genieten tijdens de vakantie
Een cherry sour
Nu moet ik aan Friends denken "Joey doesn't share food".quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Uitdelen op de camping en dan lekker verkopen
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:40 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Als het een succes is willen we hem volgende zomer op de markt brengen.
Ik hoop dat ik de laatste lijst te pakken heb.quote:Op maandag 23 juni 2025 22:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik knal deze er nog even in:
9 augustus: LS, Fietsie, Kaatje, borisz, Cat, Whiskers2009 & @:Starflyer, golfer, Blues, Tele6 (ovb) AnneX & MnX, Z80
16 augustus: LS, Fietsie, Kaatje, Gcjoel, borisz, Whiskers2009 & @:Starflyer, Tele6 (ovb)
Annex en MnX, Z80
30 augustus: LS, Fietsie, derLudolf, Kaatje, Gcjoel, borisz, Cat (ovb ivm werk), golfer, Blues (die dan een voorstelling af gaan zeggen), Sarabi, AnneX en MnX, Z80
Koffie met taart bij jou?quote:Op maandag 23 juni 2025 22:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik knal deze er nog even in:
9 augustus: LS, Fietsie, Kaatje, borisz, Cat, Whiskers2009 & @:Starflyer, golfer, Blues, Tele6 (ovb) AnneX & MnX
16 augustus: LS, Fietsie, Kaatje, Gcjoel, borisz, Whiskers2009 & @:Starflyer, Tele6 (ovb)
Annex en MnX
30 augustus: LS, Fietsie, derLudolf, Kaatje, Gcjoel, borisz, Cat (ovb ivm werk), golfer, Blues (die dan een voorstelling af gaan zeggen), Sarabi, AnneX en MnX.
Ok ok, ik kop hem wel in hoor... Geldt dat ook voor tuinbonen?quote:
Mooi bordje tuinbonen, geraspte kaas eroverheen, heerlijk gratineren in de ovenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:39 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ok ok, ik kop hem wel in hoor... Geldt dat ook voor tuinbonen?
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi bordje tuinbonen, geraspte kaas eroverheen, heerlijk gratineren in de ovenKaaskorstje eraf nommen, boontjes in de kliko sliden
Mag ik het recept?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi bordje tuinbonen, geraspte kaas eroverheen, heerlijk gratineren in de ovenKaaskorstje eraf nommen, boontjes in de kliko sliden
Met jou kan ik pratenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dan deel ik wel met LS en Tele6. Ik extra ui en spek, mogen zij mijn tuinbonen hebbenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:21 schreef MadMaster het volgende:
Ik offer me wel op voor de tuinboontjes.
Heerlijk met gebakken spekjes en gekarameliseerde uiensnippers…
Jaaaaquote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
BBQAl dan niet met taart.
Je bent welkom hoor
Deal. Ik heb vandaag weer wat tuinbonen geoogst ook. En frambozen, braambozen, 2 blauwe bessen, peultjes, erwten, kruisbessen, daikon en meiraapjes.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
dan deel ik wel met LS en Tele6. Ik extra ui en spek, mogen zij mijn tuinbonen hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |