Dat is een goed punt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:11 schreef sigme het volgende:
@:tele6, ik zou gewoon alles vegetarisch doen. Makkelijker, veiliger, leuker want iedereen kan in elk geval wat dat betreft alles proeven.
Ok. Voor die persoon zou ik zo’n geperste gerookte k&k kipfilet in plastic meenemen. En verder niks.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is een goed punt.
Ik ben een beetje verbijsterd door de "Ik eet niks vegetarisch, alleen kip en vis" want er zijn zo veel "normale gerechten" waar je echt geen kip en vis doorheen gaat stoppen, dus eet diegene dan niet soms toch vegetarische dingen?
Ik heb nu een Asterix en Obelix voor ogenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is een goed punt.
Ik ben een beetje verbijsterd door de "Ik eet niks vegetarisch, alleen kip en vis" want er zijn zo veel "normale gerechten" waar je echt geen kip en vis doorheen gaat stoppen, dus eet diegene dan niet soms toch vegetarische dingen?
Plan is nu om zaterdagochtend op de markt de inkopen te doen. Daar kan ik rijp fruit vinden en staat ook een kraam met olijven.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb nu een Asterix en Obelix voor ogen![]()
Als je toch bij de turk bent, kijk even of ze een pot makdoush hebben, zo lekker
Ja we waren al thuis, even gedut en zo naar restaurantquote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:02 schreef AnneX het volgende:
Das snel! Zijn jullie al thuis?
Het was goed om elkaar weer eens te ontmoeten.
En nu kan ik ook lekkere cakes met koffiesmaak bakken. Temeer daar ik de mixer heb teruggevonden.🙃
Lekker temperatuurtje daar ja ?quote:
Sommige mensen zijn serieus blij hier met het weerquote:
Even naar Dunya Internationale Supermarkt in Hatert.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Plan is nu om zaterdagochtend op de markt de inkopen te doen. Daar kan ik rijp fruit vinden en staat ook een kraam met olijven.
Ik ken geen goede turk in mijn stad
Bij B om de hoek zit eentje die allemaal over datum dingen verkoopt maar wel goede kruiden heeft.
Het is een zoektocht
Als je klaar bent kun je verder met "the young ones".quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:37 schreef fietsie het volgende:
Ik vrees toch dat na een weekend lang BOTTOM filmpjes en theatervoorstellingen kijken mijn gehalte woke-correctheid ernstig gedaald is...
Damn wat hadden die twee een ontzettende berg intens platte pret.
TYOquote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:42 schreef z80 het volgende:
[..]
Als je klaar bent kun je verder met "the young ones".
Dankje! Beetje uit de richting maar gaat op het lijstje om een keer te bezoeken.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:40 schreef z80 het volgende:
[..]
Even naar Dunya Internationale Supermarkt in Hatert.
Je mag het geen turk noemen van hem. Maar alles ademt wel een turkse supermarkt.
Mocht je hier in de buurt komen met grote fietstassen zit er een goede en heel grote turkse supermarkt. Prima verse groenten en een enorm assortimentquote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:57 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dankje! Beetje uit de richting maar gaat op het lijstje om een keer te bezoeken.
De ras el hanout van de Amazing Oriental lijkt 98% kurkuma dus ik ben op zoek naar nieuwe
Er wordt wel wat minder gedronken en voor veel laag alcoholisch.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zal goed heet zijn @:sarabiDoet het nog wat met de verkoop? Minder mensen die meer drinken of zo?
Nou echt wel. Normaal heb ik altijd moeite om de puf te vinden om na zo'n dag te douchen maar nu kan ik niet wachtenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Och @:sarabi wat zullen jullie uitkijken naar een verkoelende douche. Hier kan nu 1 deur open maar die naar het grote balkon nog niet, nog veel te warm
Ja maar nu lijk je net een jongetje (dat was het argument van collega's toch om een andere kapper te bezoeken toch?)quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:55 schreef Tele6 het volgende:
Ik was trouwens vanochtend weer naar de kapper, en degene die had gezegd "ga voor goedkoop kort haar gewoon naar een herenkapper" had dus helemaal gelijk. Ik ben naar de kapper in mijn straat gegaan. Van tevoren even foto's opgezocht van het kapsel dat ik wilde, paar foto's van mannen en eentje gevonden van precies datzelfde bij een vrouw. Kapper ging zonder enige twijfel of moeite aan de slag, ik ben erg tevreden en hij heeft me gewoon het goedkopere tarief voor heren gerekend.
Communicatie was niet heel soepel, want hij praatte gebroken Nederlands en ik hoor niks als je een tondeuse naast m'n oor houdt. Maar maakt niet uit.
Hij was niet te spreken over wat de vorige kapster had gedaan, want die had de verschillende lengtes helemaal niet goed in elkaar over laten gaan. Hij is als een malle met zo'n uitdunschaar aan de slag geweest, en met een kam en schaar. De vorige kapster heeft zo'n uitdunschaar helemaal niet gebruikt. Die was gewoon na een tijdje gestopt met een "ik haal er niks meer vanaf".
Nu het nog korter is, zie je nog beter hoe veel witte haren er al tussen zittenhet lijkt alsof ik peper&zout over aan het slaan ben
Wat een puik planquote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Heerlijk![]()
Fles heeft voor ons tripje uitgebreid vooronderzoek gedaan en is met een prima locatie voorstel gekomen. Plus hotel. Uiteraard met zwembad (want @:dr_Flash) maar er zit ook een wellness aan vast. Dus nu ga ik al een nachtje eerder. Met mezelf. Ga ik liggen rozijnen in zwembad en wellness
![]()
Gezien onze zomerplanningen zaten twee nachtjes die beiden goed uitkwamen er niet in.
Zegt ze "ik eet niks vegetarisch. Ik eet kip en vis" of zegt ze "ik ben weliswaar geen vegetariër met ben wel kritisch in welk vlees ik eet, zodoende eet ik alleen vis en kip"? Je eerste post suggereert het tweede namelijk.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is een goed punt.
Fijn he, dingen in je upquote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wat een puik plan![]()
Ik was nog nooit alleen maar de sauna maar vond het eigenlijk wel relaxed. Lekker geen rekening houden met of anderen wel of niet nu in de sauna willen of willen zwemmen of etenIk was geloof in ook nog nooit een beetje serieus uit eten geweest in m'n eentje en alleen in een hotel was ook jaren geleden. Een weekend vol primeurs dus
en nu weer thuis.
Ik had over je kunnen struikelenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:16 schreef AnneX het volgende:
@:Tele6 Een paar weken terug waren wij bij de Turkse super Corum, Voorheuvel 41 (what’s in a name) 😎
Toen de allerlekkerste verse dingen gekocht.
Ja echt. Mijn up is echt non existent momenteel (daar klaagde ik al eens over). Dus dit was fijn.quote:
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:37 schreef fietsie het volgende:
Ik vrees toch dat na een weekend lang BOTTOM filmpjes en theatervoorstellingen kijken mijn gehalte woke-correctheid ernstig gedaald is...
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wat een puik plan![]()
Ik was nog nooit alleen maar de sauna maar vond het eigenlijk wel relaxed. Lekker geen rekening houden met of anderen wel of niet nu in de sauna willen of willen zwemmen of etenIk was geloof in ook nog nooit een beetje serieus uit eten geweest in m'n eentje en alleen in een hotel was ook jaren geleden. Een weekend vol primeurs dus
en nu weer thuis.
Mocht je ook komen?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:55 schreef fietsie het volgende:
Hier lag iedereen te slapen.
Komen de buren aanbellen dat ze nu een feestje in de tuin beginnen.
Aangezien de hoofd activiteiten 'roken' en 'op de grond spugen' zijn, heb ik niet aangedrongen op een uitnodiging.quote:
Nou zeg, wat een rotstreekquote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:50 schreef Sarabi het volgende:
We zijn weer onderweg naar huis. Bijna douchen![]()
Wel jammer dat een groep mannen het nodig vond om aan het eind onze glazen te jatten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit had ik NIET willen lezen.quote:Op zondag 22 juni 2025 04:03 schreef flipsen het volgende:
Pfff, lees net dat de VS Irán hebben aangevallen... dat had ik toch (nog) niet verwacht en maakt me een beetje ongerust. Wat gaat Irán doen, wat gaat Putin doen... bah
Je hoort ook gewoon te slapen op dit uurquote:Op zondag 22 juni 2025 04:33 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dit had ik NIET willen lezen.
# struisvogel.
Idd. Bottom 💜quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:37 schreef fietsie het volgende:
Leef nog. Het was een cluster fuck dag. Die zitten er tussen. Het diner was wel heel tof.quote:Op zondag 22 juni 2025 00:03 schreef AnneX het volgende:
Hóe zou het met @:Lonaa zijn? En haar collega?
Nou, gelukkig zeg. Een nog grotere clusterfuck in het Midden-Oosten dus meer vluchtelingen komen hier naartoe. De verdeeldheid over die vluchtelingen en meedoen aan Trumps oorlog zal hier groot zijn. Daar zullen alle fascisten wereldwijd blij mee zijn.quote:Op zondag 22 juni 2025 04:03 schreef flipsen het volgende:
Pfff, lees net dat de VS Irán hebben aangevallen... dat had ik toch (nog) niet verwacht en maakt me een beetje ongerust. Wat gaat Irán doen, wat gaat Putin doen... bah
Mij maakte het nucleaire programma van Iran meer ongerust eigenlijk.quote:Op zondag 22 juni 2025 04:03 schreef flipsen het volgende:
Ja, want die hadden al voordat Netanyahu überhaupt in Israël aan de macht was 'binnen enkele weken' een atoombom klaar.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mij maakte het nucleaire programma van Iran meer ongerust eigenlijk.
Volgens Netanyahu hadden ze dat al sinds 1995.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, want die hadden al voordat Netanyahu überhaupt in Israël aan de macht was 'binnen enkele weken' een atoombom klaar.
Met dat programma zijn ze al 30 jaar bezig.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mij maakte het nucleaire programma van Iran meer ongerust eigenlijk.
Ik maak nu huismerk picnic op maar dat vind ik ook niet fijn. AH huismerk rozen en zomerfruit is wel lekkerquote:Op zondag 22 juni 2025 10:06 schreef Sarabi het volgende:
Even iets anders dan al dat festival en weergezeik van mij.
Heeft iemand de ultieme tip welk wasmiddel ik moet gebruiken.
Ik kwam van Lenor maar dat vond ik op een gegeven moment erg duur worden. Toen huismerk Jumbo, wel oké maar niet super. En nu huismerk Lidl en die vind ik ronduit stinken
Thanks! Klinkt lekkerquote:Op zondag 22 juni 2025 10:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik maak nu huismerk picnic op maar dat vind ik ook niet fijn. AH huismerk rozen en zomerfruit is wel lekker
T is heel subtiel. Mijn buren gebruiken iets wat lekker ruikt, maar dat ruik ik al wanneer de lift uitloop de centrale hal in, heel sterk dusquote:Op zondag 22 juni 2025 10:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Thanks! Klinkt lekker
Ookal zie ik nu dat AH volgende week ook een mooie Lenor aanbieding heeft.
Liever iets subtieler inderdaad.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
T is heel subtiel. Mijn buren gebruiken iets wat lekker ruikt, maar dat ruik ik al wanneer de lift uitloop de centrale hal in, heel sterk dus
Basic poeder met Marseille zeep 👌🏻 hier huismerk Carrefour, maar dat wordt wel duur in de benzine als je die gaat halenquote:Op zondag 22 juni 2025 10:06 schreef Sarabi het volgende:
Ik kwam van Lenor maar dat vond ik op een gegeven moment erg duur worden. Toen huismerk Jumbo, wel oké maar niet super. En nu huismerk Lidl en die vind ik ronduit stinken
Die gebruiken waarschijnlijk wasverzachter. Dat blijf je zo ruiken.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
T is heel subtiel. Mijn buren gebruiken iets wat lekker ruikt, maar dat ruik ik al wanneer de lift uitloop de centrale hal in, heel sterk dus
Er is ook nogal wat gedaan om het te saboteren, ook door de AIVDquote:Op zondag 22 juni 2025 09:54 schreef z80 het volgende:
[..]
Met dat programma zijn ze al 30 jaar bezig.
En al 30 jaar wordt er geroepen dat ze bijna een atoombom hebben.
Stuxnet is 15 jaar geleden. En als ze toen aan een bom werkte, hadden ze die nu wel gehad.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Er is ook nogal wat gedaan om het te saboteren, ook door de AIVD
POL / Nederlander saboteerde Iraans atoomprogramma terwijl kabinet van niets
Rivier in Egyptequote:Op zondag 22 juni 2025 11:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Stuxnet is 15 jaar geleden. En als ze toen aan een bom werkte, hadden ze die nu wel gehad.
Ook gek dat je hier in NL aanneemt dat in heul Europa (mn ouwe opa) glasbakken bestaan.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:00 schreef z80 het volgende:
Eerste bak koffie achter de kiezen.
Inmiddels baard gekortwiekt. Gelijk wat haren die in de ogen hingen ook maar onderhanden genomen.
Zo eens het wereldnieuws er bij pakken. En straks een rondje fiets naar de glasbak. Eigenlijk appart dat hier in Duitsland geen glasbak bestaat. Maar 1 keer per maand een vrachtwagen rond rijd om glas te verzamelen, dat je buiten, gesorteerd in kratjes, moet zetten. En de kratjes van mij staan ergens in de schuur met een heleboel zooi er in omdat ik altijd te laat was met buiten zetten.
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:29 schreef AnneX het volgende:
@:vlindertje89 leuk, dat jij met al je bezigheden als oppas en werk ( ook) de moeite neemt om inhoudelijk te reageren op andere posters👍🏼
Wij hebben genoten van een mooie koele lokatie waar echte vogeltjes ook nog zaten te fluiten.
Zoveel smaakjes en kleuren, dat ik het niet kan navertellen.
Over een paar maanden weer, want ons gezelschap heeft een ander huis gekocht. 😎
Voor een indruk:Ziet er lekker uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was dat kreeft?
En die honingraat, wat mooi![]()
Goedkoopste merken van Dekamarkt of AH.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:06 schreef Sarabi het volgende:
Nee. Maar hier in Duitsland werd al voordat het in Nederland standaard werd gescheiden afval ingezameld.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Ook gek dat je hier in NL aanneemt dat in heul Europa (mn ouwe opa) glasbakken bestaan.
Dit soort karretjesquote:Ook in 2025 keert de Historic Grand Prix terug naar Zandvoort! Van klassieke F1- tot F3-auto's uit de jaren 80 tot LMP en GT-wagens uit de zero's: ook deze editie belooft een spektakel te worden met meer entertainment dan ooit tevoren. Geniet van muziek, barbecues, ronkende motoren en meer. Het ultieme dagje/weekend uit met je vrienden, vader, moeder, opa, oma of het complete gezin. De Historic Grand Prix vormt een combinatie van historische autosport en een programma vol nevenactiviteiten!
Dat deden ze tot begin dit jaar hier ook gewoon. 1x per maand werd het glas en papier langs de weg opgehaald.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:38 schreef z80 het volgende:
[..]
Nee. Maar hier in Duitsland werd al voordat het in Nederland standaard werd gescheiden afval ingezameld.
In alle supermarkten staan afvalbakken om direct het verpakkingsmateriaal te kunnen afvoeren. Behalve voor glas.
Voor glas sturen ze nog steeds oude diesel vrachtwagens door de straten.
Ariel pods. Altijd wel ergens in de aanbieding.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:06 schreef Sarabi het volgende:
Dat is eerder de 50s of begin 60squote:Op zondag 22 juni 2025 11:40 schreef Blues het volgende:
Omdat de stormige wind onze kant op staat, is het net of de racende monsters op het circuit in Zandvoort hier in de tuin racen
[..]
Dit soort karretjes
[ afbeelding ]
Ik keek gisteren dus even in de lokdozen voor de ratten, in drie van de vier waren de zakjes met pasta verdwenenquote:
Nee het is iets anders.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:54 schreef derLudolf het volgende:
Een geurbooster, ik moet nu denken aan een pan hachee
Ja is geen goed voorbeeld.quote:
quote:10:30 - 12:00 Masters Gentlemen Drivers & Pre66 Touring Cars Race, 90 minutes
Waar zitten ze?quote:Op zondag 22 juni 2025 11:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik keek gisteren dus even in de lokdozen voor de ratten, in drie van de vier waren de zakjes met pasta verdwenen![]()
Ik had ze vast gezet met een stuk tape maar dat was onvoldoende blijkbaar. Je moet ze over het asje steken
Nog geen ratten weer gezien overigens, maar volgens mij zitten ze er nog wel.
[ afbeelding ]
Dat verschilt per gemeente, maar idd. Papier trouwens ook.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:38 schreef z80 het volgende:
[..]
Voor glas sturen ze nog steeds oude diesel vrachtwagens door de straten.
Vanaf afstand is alles altijd mooier…quote:Op zondag 22 juni 2025 12:52 schreef AnneX het volgende:
@:MadMaster Het feestje op de A10 zag er wel leuk uit met 750 bomen!
https://www.volkskrant.nl(...)t-de-bomen~b794daec/
Ik heb ratten achter het huis zien lopen en twee lokdozen buiten en een in de schuur waren leeg. Die in de garage hadden ze ongemoeid gelaten.quote:Op zondag 22 juni 2025 12:16 schreef Blues het volgende:
[..]
Waar zitten ze?
Wij hadden ooit 1 muis in woonkamer. 3 van die lokdozen her en der neergezet en de vlg ochtend zat ie er al dood in![]()
Heb je een flinke pomp en slang? Uurtje water in een willekeurig gat sturen?quote:Op zondag 22 juni 2025 13:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb ratten achter het huis zien lopen en twee lokdozen buiten en een in de schuur waren leeg. Die in de garage hadden ze ongemoeid gelaten.
De blokhut staat op een betonplaat die op stiepen staat. Ik heb het idee dat ze onder die betonplaat zitten.
Vanaaf als toetje na de bbqquote:Op zondag 22 juni 2025 12:31 schreef AnneX het volgende:
Waren die muizen sinds jullie kat - verdorie die namen bij iedereen vergeet ik steeds hoor - is overleden?
Op het ouwe adres had ‘iedereen’ ze opeens onder het dak, spelend met hazelnoten, 30 cm boven mijn hoofd.
Dat was nadat vorig jaar de voormalige varkensschuur 40 x 15 werd afgebroken. Wegwezen dachten ze. Al die onrust.
Roetsj.
De muizen verjagers in de wkd hebben wij achtergelaten in het lege huis. Anders dachten zij vrij spel te hebben.
Het werkte goed en binnen 12 uur toen wij er nog sliepen.
@:Blues het waren lemon brownies 😎 vanwege de (toen nog) ontbrekende - denk ik - mixer bleven ze laag. Op het plaatje trouwens ook: https://thegardeningfoodie.com/wprm_print/one-bowl-lemon-brownies Oh en ik gebruikte limoenen.
Ah ja groter gebied ook.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb ratten achter het huis zien lopen en twee lokdozen buiten en een in de schuur waren leeg. Die in de garage hadden ze ongemoeid gelaten.
De blokhut staat op een betonplaat die op stiepen staat. Ik heb het idee dat ze onder die betonplaat zitten.
Ik heb een pomp, een bron, alleen nog geen koppeling om de boel op de pomp aan te sluiten. Staat toevallig op de planning dat morgen te kopenquote:Op zondag 22 juni 2025 13:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heb je een flinke pomp en slang? Uurtje water in een willekeurig gat sturen?
Een poer. Een verticale kolom van in dit geval beton. Anders had je tot 2m diep moeten graven op het vaste. 9 of 12 gaten borenquote:Op zondag 22 juni 2025 13:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Ah ja groter gebied ook.
Wat zijn stiepen
quote:Een poer is een bouwkundig element dat wordt gebruikt om krachten uit een constructie over te brengen op de ondergrond, meestal een fundering. Het is een ondersteuning, vaak gemaakt van beton of metselwerk, die helpt bij het verdelen van de druk en het voorkomen van verzakkingen of schade aan de constructie.
Functies van een poer:
Krachtverdeling:
Een poer verdeelt de druk van een constructie (zoals een kolom of paal) over een groter oppervlak van de fundering, waardoor de druk op de ondergrond wordt verminderd.
Verankering:
Poeren kunnen ook dienen als verankering voor constructies, zoals schuttingen, veranda's, of overkappingen.
Bescherming:
Door een poer te gebruiken, kan de houten paal of kolom boven de grond worden gehouden, waardoor houtrot wordt voorkomen.
Soorten poeren:
Betonpoeren:
Vaak gebruikt in moderne constructies en zijn verkrijgbaar in verschillende vormen en maten.
Gemetselde poeren:
Historisch gezien veel gebruikt, maar tegenwoordig minder gebruikelijk dan betonpoeren.
Plaatsing van een poer:
Poeren worden meestal diep genoeg in de grond geplaatst om stabiliteit te garanderen, vaak met een deel boven de grond uitstekend.
Het is belangrijk om de juiste maat poer te kiezen die past bij de constructie en de ondergrond.
Voordelen van het gebruik van poeren:
Verlengde levensduur: Poeren beschermen de houten palen tegen houtrot, wat de levensduur van de constructie verlengt.
Stabiele fundering: Ze zorgen voor een stabiele fundering en verdelen de krachten effectief.
Voorkomen van schade: Poeren kunnen schade door verzakkingen of opwaaien van constructies voorkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |