quote:Een poer is een bouwkundig element dat wordt gebruikt om krachten uit een constructie over te brengen op de ondergrond, meestal een fundering. Het is een ondersteuning, vaak gemaakt van beton of metselwerk, die helpt bij het verdelen van de druk en het voorkomen van verzakkingen of schade aan de constructie.
Functies van een poer:
Krachtverdeling:
Een poer verdeelt de druk van een constructie (zoals een kolom of paal) over een groter oppervlak van de fundering, waardoor de druk op de ondergrond wordt verminderd.
Verankering:
Poeren kunnen ook dienen als verankering voor constructies, zoals schuttingen, veranda's, of overkappingen.
Bescherming:
Door een poer te gebruiken, kan de houten paal of kolom boven de grond worden gehouden, waardoor houtrot wordt voorkomen.
Soorten poeren:
Betonpoeren:
Vaak gebruikt in moderne constructies en zijn verkrijgbaar in verschillende vormen en maten.
Gemetselde poeren:
Historisch gezien veel gebruikt, maar tegenwoordig minder gebruikelijk dan betonpoeren.
Plaatsing van een poer:
Poeren worden meestal diep genoeg in de grond geplaatst om stabiliteit te garanderen, vaak met een deel boven de grond uitstekend.
Het is belangrijk om de juiste maat poer te kiezen die past bij de constructie en de ondergrond.
Voordelen van het gebruik van poeren:
Verlengde levensduur: Poeren beschermen de houten palen tegen houtrot, wat de levensduur van de constructie verlengt.
Stabiele fundering: Ze zorgen voor een stabiele fundering en verdelen de krachten effectief.
Voorkomen van schade: Poeren kunnen schade door verzakkingen of opwaaien van constructies voorkomen.
Foto dan maar, dat beton gaat tot op het vaste de grond in.quote:
Welk recept? En nee, geen temperatuur daarvoor denk ik.quote:Op zondag 22 juni 2025 14:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Voor een nieuw instant pot kookboek ben ik een recept aan het testen. Daar is het geen goede temperatuur voor.
Mag het nog niet delen (zit in de eerste testgroep). Kan ook nog niet zeggen of het lekker is want het is nog erg warmquote:Op zondag 22 juni 2025 15:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Welk recept? En nee, geen temperatuur daarvoor denk ik.
Hier is het lekker fris met af en toe wat druppels. Alsnog had ik het behoorlijk warm tijdens het kokkerellen. Ik heb een cake, rabarbercompote, geblancheerde rabarber/tuinbonen/peultjes en een Turkse eiergerecht staan maken.
Oh dat snap ik natuurlijk. Ik bedoelde meer of het rundvlees of pasta ofzo is. Maar top secretquote:Op zondag 22 juni 2025 15:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mag het nog niet delen (zit in de eerste testgroep). Kan ook nog niet zeggen of het lekker is want het is nog erg warm
Zo ver komt de Tesla nietquote:Op zondag 22 juni 2025 11:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Basic poeder met Marseille zeep 👌🏻 hier huismerk Carrefour, maar dat wordt wel duur in de benzine als je die gaat halen
Hmm ik ben wel blij met de handzeep van Marcel. Dus toch eens onthouden.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:10 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Die gebruiken waarschijnlijk wasverzachter. Dat blijf je zo ruiken.
Wij gebruiken Marcels green soap, maar dat is niet echt goedkoop en meestal geen goede aanbiedingen.
Die korrels gebruiken wij ook voor het beddengoedquote:Op zondag 22 juni 2025 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ariel pods. Altijd wel ergens in de aanbieding.
En lenor rattenkorrels "geurboosters" voor het beddegoed.
quote:Op zondag 22 juni 2025 15:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Welk recept? En nee, geen temperatuur daarvoor denk ik.
Hier is het lekker fris met af en toe wat druppels. Alsnog had ik het behoorlijk warm tijdens het kokkerellen. Ik heb een cake, rabarbercompote, geblancheerde rabarber/tuinbonen/peultjes en een Turkse eiergerecht staan maken.
Hier net geen 30 graden en heel vochtig. erg onaangenaam,quote:Op zondag 22 juni 2025 15:19 schreef Sarabi het volgende:
Beetje regen en bewolkingtoch wel fijner dan gisteren in de brandende zon.
Helaas niet. Een webshop is me te omslachtig dus ik heb ervoor gekozen om dat niet op te zetten.quote:Op zondag 22 juni 2025 16:12 schreef Tuindier het volgende:
Is jouw thee ergens te bestellen @:Lucky_strike? Lijkt mij ook wel lekker.
Hier net ook "regen". Er viel genoeg om de stop rond een boom nat te kleuren. En er was wat gerommel in de verte.quote:Op zondag 22 juni 2025 14:42 schreef fietsie het volgende:
Nou die "regen" was echt indrukwekkend.... Gedurende een uur ging de luchtvochtigheid omhoog, dat was alles.
Dus net maar een uurtje met slootwater de nieuwe aanplankt onder water gezet...
Ja hier ook, maar het voelt nu veel minder benauwd en het is al veel minder warm dan gisteren om deze tijdquote:Op zondag 22 juni 2025 16:37 schreef z80 het volgende:
[..]
Hier net ook "regen". Er viel genoeg om de stop rond een boom nat te kleuren. En er was wat gerommel in de verte.
In mijn septembervakantie toevalliequote:Op zondag 22 juni 2025 16:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Helaas niet. Een webshop is me te omslachtig dus ik heb ervoor gekozen om dat niet op te zetten.
Er is wel weer een BBQ meet hier in de tuin in de maak
Als er ook vegan is, vind ik dat niet perse een probleem hoor!quote:Op zondag 22 juni 2025 16:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Helaas niet. Een webshop is me te omslachtig dus ik heb ervoor gekozen om dat niet op te zetten.
Er is wel weer een BBQ meet hier in de tuin in de maak maar die is niet vegan dus ik gok dat je dan niet komt
We hadden twee Belgische collega's, die hadden het over rondellen. Ik kon uit het gesprek wijs worden dat het over bevestigingsmateriaal ging. Toen de het vervolgens over auto-rondellen hadden ging er een lichtje branden. Auto> carrosserie> carroseriering.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bouwwoorden worden ook vaak verdialect. De timmerman kwam laatst weer met een bijzondere term voor een deuvel* maar verbeterde zichzelf al voor ik kon vragen waar hij het in vredesnaam over had.
* Deuvel: zo'n houten pinnetje waarmee je bij Ikea-meubels twee stukken hout aan elkaar maakt.
ha! Ik was je net voorquote:
Ooooh? Dan kan het de keer er op wel in het buitenlandquote:Op zondag 22 juni 2025 16:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Er is wel weer een BBQ meet hier in de tuin in de maak maar die is niet vegan dus ik gok dat je dan niet komt
Nog een reden waarom we waarschijnlijk niet kunnen verhuizenquote:Op zondag 22 juni 2025 16:28 schreef Kaatje1 het volgende:
@:sarabi (en anderen met overlast gevende buren) https://archive.ph/9prWZ
Maar wel tips voor dossieropbouwquote:Op zondag 22 juni 2025 18:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nog een reden waarom we waarschijnlijk niet kunnen verhuizenachja altijd blijven lachen.
Ik heb geen idee. Ik probeer al weken een datum voor J's verjaardag te prikken en dat wordt steeds maar uitgesteld om onbekende redenen. Zodra ik dat weet, leg ik de overige data aan jullie voorquote:
quote:Op zondag 22 juni 2025 17:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ooooh? Dan kan het de keer er op wel in het buitenland
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nach einem alten niedersächsischen Brauch wurden heiratswillige junge Bauern im Haus der Angebeteten mit Buchweizenpfannkuchen bewirtet. War die Anzahl der Speckstücke im Pfannkuchen gerade, war der Besucher als Verehrer gern gesehen. Eine ungerade Zahl signalisierte ihm diskret seine Hoffnungen auf die Tochter des Hauses aufzugeben. Es wurde dann kein Wort mehr über eine mögliche Heirat gesprochen.
Gerade/ungerade: even/oneven. Was het aantal stukken spek oneven was je als potentieel schoonzoon niet door de ballotage.
Kranplätze müssen verdichtet sein
Het moeten wel hele dure/exotische schroeven zijn mocht ik ze willen verpatsen (inmiddels 3 soorten tellerkopschroeven in het assortimentquote:Op zondag 22 juni 2025 18:54 schreef Clubsoda het volgende:
Ik had opeens te maken met tellerkopschroeven. Die kende ik nog niet. Maar daarmee wel eigenhandig de loslatende ladder van de hoogslaper gefixt(en de rest van de enorme doos schroeven verpatst via de buurtapp
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
quote:Op zondag 22 juni 2025 19:44 schreef flipsen het volgende:
Lucky vegan BBQ meet met tuinbonenDie moet ik hier ook nog eens een keer in de tuin zetten. Kijken of deze het wind van de brandnetel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 22 juni 2025 18:36 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb vrijdag bij de coöperatie een zak boekweitmeel gekocht gemalen bij de molen er naast. De boekweit is denk ik aan de rand van van dorp verbouwd, er staat daar een bord naar het Buchweizenfeld. Erbij zat een recept voor Bookweiten-JanhinnerkMooi verhaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nach einem alten niedersächsischen Brauch wurden heiratswillige junge Bauern im Haus der Angebeteten mit Buchweizenpfannkuchen bewirtet. War die Anzahl der Speckstücke im Pfannkuchen gerade, war der Besucher als Verehrer gern gesehen. Eine ungerade Zahl signalisierte ihm diskret seine Hoffnungen auf die Tochter des Hauses aufzugeben. Es wurde dann kein Wort mehr über eine mögliche Heirat gesprochen.
Gerade/ungerade: even/oneven. Was het aantal stukken spek oneven was je als potentieel schoonzoon niet door de ballotage.
Spoilers!
Het is waar de palen van onze veranda op hadden moeten staanquote:Op zondag 22 juni 2025 15:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een poer is gewoon een bouwwoord. Het is bijvoorbeeld daar waar de palen van onze overkapping op staan.
[ afbeelding ]
9 augustus: LS,quote:Op zondag 22 juni 2025 22:29 schreef derLudolf het volgende:
9 augustus: LS,
16 augustus: LS,
30 augustus: LS, derLudolf*
quote:Op zondag 22 juni 2025 22:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, inventarisatie voor de BBQ meet![]()
9, 16 of 30 augustus zijn de opties. Wie kan wanneer?
Even deze post kopieren en aanvullen:
9 augustus: LS, Fietsie
16 augustus: LS, Fietsie
30 augustus: LS, Fietsie
staat het sterretje voor aanhang?quote:Op zondag 22 juni 2025 22:29 schreef derLudolf het volgende:
Je had zeven stukjes spek in z'n pannenkoek gedaan?quote:Op zondag 22 juni 2025 22:32 schreef Kaatje1 het volgende:
30 augustus: LS, Fietsie, derLudolf, Kaatje
Mogen mijn vriend (ook Fok!-er) en ik ook komen?quote:Op zondag 22 juni 2025 22:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, inventarisatie voor de BBQ meet![]()
9, 16 of 30 augustus zijn de opties. Wie kan wanneer?
Even deze post kopieren en aanvullen:
30 augustus: LS,
Ik maak ook wel eens de fout om met dit weer een ovengerecht te maken. Ook niet handig als je in de keuken moet zijn.quote:Op zondag 22 juni 2025 14:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Voor een nieuw instant pot kookboek ben ik een recept aan het testen. Daar is het geen goede temperatuur voor.
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:29 schreef AnneX het volgende:
@:vlindertje89 leuk, dat jij met al je bezigheden als oppas en werk ( ook) de moeite neemt om inhoudelijk te reageren op andere posters👍🏼
Wij hebben genoten van een mooie koele lokatie waar echte vogeltjes ook nog zaten te fluiten.
Zoveel smaakjes en kleuren, dat ik het niet kan navertellen.
Over een paar maanden weer, want ons gezelschap heeft een ander huis gekocht. 😎
Voor een indruk:Wat een mooie nagerechten, AnneX! Ik zou daar echt heel blij van wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Rooster voor augustus is al klaar en ik werk eigenlijk elk weekendquote:Op zondag 22 juni 2025 23:37 schreef Blues het volgende:
Isa! Gaat t goed?
Kom je ook naar de BBQ miet?
Neequote:Op maandag 23 juni 2025 00:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
En heb je nou al wat gegeten jongedame?
Ik snap het. Ik spreek zelden op zaterdag overdag af om dezelfde reden.quote:Op zondag 22 juni 2025 22:29 schreef derLudolf het volgende:
*Kijk nog even hoe het met de woning loopt, zaterdag heeft sowieso geen voorkeur dus tel mij absoluut niet mee in "oh de 30e kunnen de meesten"
Ja hoorquote:Op zondag 22 juni 2025 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mogen mijn vriend (ook Fok!-er) en ik ook komen?
Zo ja:
9 augustus: LS, Fietsie, Kaatje, borisz, Cat, Whiskers2009 & @:Starflyer
16 augustus: LS, Fietsie, Kaatje, Gcjoel, borisz, Whiskers2009 & @:Starflyer
30 augustus: LS, Fietsie, derLudolf, Kaatje, Gcjoel, borisz, Cat (ovb ivm werk)
Zo niet: even goede vrienden![]()
Ik heb dat in september. En in augustus zullen we veel bezoek krijgen. Zodra de datum voor de CUL BBQ bekend is, ga ik de overige data aan anderen doorgeven, op volgorde van ingewikkeldheid van hun agenda. De eerstvolgende is een samengesteld gezin met incidenteel nachtdiensten dat zonder kinderen wil komen.quote:Op maandag 23 juni 2025 07:29 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb al te veel plannen voor augustus
Vriendin gaat trouwen, we gaan misschien met vrienden een weekendje weg voordat hun baby er is, en ik zou een groot stuk gaan rennen.
Je bent te goedquote:Op maandag 23 juni 2025 08:25 schreef derLudolf het volgende:
Dan zorgen we voor wat extra eten voor je
Hou vol. Oók deze dag gaat voorbij. 🍀quote:Op maandag 23 juni 2025 10:39 schreef Blues het volgende:
![]()
Met 3 mens waar er 6 moeten zijn op de maandag... 8 spreekuren maar joh![]()
Laat je goed informeren AnneX, jij valt precies in de doelgroep van klik weg, hang op, bel uw bank.quote:Op maandag 23 juni 2025 11:30 schreef AnneX het volgende:
“Zoek een Rabo bank filiaal in buurt van het grote dorp” regio Midden dus.
Suggestie Katwijk ( aan zee), Vlijmen, Lelystad. 😢
Alleen bij wassende maan in oneven weken op dinsdag van 10:30 tot 13:00 op afspraak geopend zeker?quote:Op maandag 23 juni 2025 11:30 schreef AnneX het volgende:
“Zoek een Rabo bank filiaal in buurt van het grote dorp” regio Midden dus.
Suggestie Katwijk ( aan zee), Vlijmen, Lelystad. 😢
Zoiets ja! Met welke bank doet ‘jouw’ stichting zaken?quote:Op maandag 23 juni 2025 12:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Alleen bij wassende maan in oneven weken op dinsdag van 10:30 tot 13:00 op afspraak geopend zeker?
Het is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlie rustig qua geouweneel met zo weinig collega'squote:
RegioBankquote:Op maandag 23 juni 2025 12:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zoiets ja! Met welke bank doet ‘jouw’ stichting zaken?
De rabo is prijzig hoor voor een mini stichting. 168 euro / jaar plus iedere af/overschrijving ook weer 15 cents. Dat telt aan!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 23 juni 2025 13:51 schreef AnneX het volgende:
De navo top is voorbij dan. Vrijdag as. is de uitvaart in regio Amsterdam.
Vader en zoon zitten in een restaurant nu. Zoon kan niet naar het ouderlijk huis, dat staat naast Schiphol.![]()
Different cookie: @:Tele6 is jouw wasmachine een kleinere maat dan 8 kg? Bijv. 5 kilo.
Zo ja, welk merk of een linkje please.
Alles wat ik zie is voor 6-8 kilo.Mijne is gewoon 8 kilo, maar dat vind ik geen probleem?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe om de week het beddengoed van een tweepersoons bed erin samen met m'n handdoeken en keukendoeken, en dan zit de wasmachine helemaal vol. Qua kleding heb ik ook genoeg om te sparen tot ik een volle machine heb. Als ik wel een klein wasje heb, doe ik z'n 30 minuten snelle programma.
Maar waren er gisteren wel leuke dingen ?quote:
Nou ja! Suf gegoocheld en inderdaad.quote:Op maandag 23 juni 2025 14:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Even snel, ik zocht 2 jr geleden ook naar een 5-6 kg maar die zijn er niet, begint bij 7 kg
Ik heb eentje van Haier en die is helemaal niet zo groot/diep doordat de motor op een andere plek zit. Hij is zelfs zo klein dat je 'm niet zou kunnen stapelen met een droger.quote:Op maandag 23 juni 2025 14:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou ja! Suf gegoocheld en inderdaad.
Dank je en ook Tele6.
Zelfs voor 2 pp moest ik wennen aan 8 kg. Plus dat de machine 5 cm dieper was
![]()
( en net aan paste achter een schuifdeur en in de kast.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |