Uitstekende post.quote:Op zondag 15 juni 2025 14:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Was er voor de perioden van Westerse kolonisering sprake van een gezonde samenleving in het Midden-Oosten met liberale democratien? Het antwoord is natuurlijk nee. En kijk bijvoorbeeld ook eens naar landen zoals Zuid-Korea en Singapore die ook gekoloniseerd zijn, maar nu gewoon succesvolle landen zijn.
De realiteit is dus dat het Westen helemaal nergens schuldig aan is, het komt door de culturen van die mensen zelf en die blijken helaas nogal vaak primitief en barbaars te zijn, voornamelijk door de invloed van de Islam. Mensen hebben namelijk gewoon zelfbeschikking, dat geldt ook voor mensen in het Midden-Oosten.
Veel empathie hebben voor barbaren die openlijk verkondigen Joden of niet-gelovigen te willen afslachten en slogans hebben als 'Death to America, Death to Israel, Curse the Jews, Victory to Islam' (of een variant op zulke teksten) is op zijn minst toch verschrikkelijk naef als niet gewoon moreel verwerpelijk.
De psychopathie zit dan ook niet bij de mensen die dit wl door hebben, dat zijn vaak namelijk juist nog weldenkende mensen met een functionerend moreel kompas, maar juist bij de Westerlingen die deze realiteit volledig negeren en zich voorhouden dat het gedrag van zulke moslimfundamentalisten de schuld is van het Westen.
Dat zijn de mensen die bijvoorbeeld denken zich bij een activistenkaravaan te moeten aansluiten op weg naar de Gazastrook en vervolgens in Egypte even hardhandig geconfronteerd worden met de realiteit van de Arabische en Islamitische culturen.
Nogal vaag idd. verschillende bronnen melden pas net een lancering (dus nog paar minuten te gaan voor ze aankomen)quote:
Er is geen enkele garantie dat er iets beters voor in de plaats komt. Jammer dat je weer persoonlijke sneren moet uitdelen.quote:Op zondag 15 juni 2025 14:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niet zo'n hele sterke take dit. Voor het overgrote deel van de Iranirs is het een bevrijding als dit regime weggaat, ondanks dat "de Iranir" niet bestaat, conform de woorden van de heer Doornbos.
Ik begrijp dat je nog steeds op deze heuvel wil sterven nadat anderen je hier ook al op hadden gewezen?
Jin, jiyan, azadi.quote:Op zondag 15 juni 2025 15:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er is geen enkele garantie dat er iets beters voor in de plaats komt. Jammer dat je weer persoonlijke sneren moet uitdelen.
Gezien dat het overgrote deel van de bevolking tegen het regime is een aanzienlijk deel van de mensen eigenlijk seculier is er natuurlijk weinig draagvlak voor weer iets in deze richting. De kans is dus groot dat er wel degelijk een beter alternatief komt.quote:Op zondag 15 juni 2025 15:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er is geen enkele garantie dat er iets beters voor in de plaats komt. Jammer dat je weer persoonlijke sneren moet uitdelen.
Ze waren ooit toleranter dan middeleeuws christelijk Europa, maar daarna ging het helaas bergafwaarts.quote:
Aardig gemaakt? Het is A.I.quote:Op zondag 15 juni 2025 16:19 schreef Stupidisco het volgende:
Was deze al een keer gepost ?
Wel aardig gemaakt.
[ x ]
Ze heeft hier gewoon een punt man.quote:Op zondag 15 juni 2025 14:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niet zo'n hele sterke take dit. Voor het overgrote deel van de Iranirs is het een bevrijding als dit regime weggaat, ondanks dat "de Iranir" niet bestaat, conform de woorden van de heer Doornbos.
Ik begrijp dat je nog steeds op deze heuvel wil sterven nadat anderen je hier ook al op hadden gewezen?
Iran is geen Irak.quote:Op zondag 15 juni 2025 16:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ze heeft hier gewoon een punt man.
Kijk naar wat er gebeurd is met Irak toen ze Hussein hadden verdreven. Die kerel had daar alles op orde, daarna kreeg je chaos en stammen zoals IS aan het roer.
Goh.quote:
Als je bedoelt dat hij met grof geweld andere terroristen onder de duim hield heb je gelijk ja. Beetje alsof je kanker inruilt voor aids.quote:Op zondag 15 juni 2025 16:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kijk naar wat er gebeurd is met Irak toen ze Hussein hadden verdreven. Die kerel had daar alles op orde, daarna kreeg je chaos en stammen zoals IS aan het roer.
Naja, op orde... Er was orde, want wie uit de pas liep werd gewoon opgehangen. Wel mee eens dat regime changes zelden goed uitpakken.quote:Op zondag 15 juni 2025 16:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je bent niet serieus te nemen. Net was er nog een CIA coup om een koloniale status quo te behouden en nu was er opeens geen gewelddadige dwang.quote:Op zondag 15 juni 2025 13:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee el Glazenmaker. Ik zeg nergens dat alle moslims door Westers geweld in die situatie gedwongen zijn. Het is al helemaal hun eigen keuze vvmu, homo's en mensenrechten niet te respecteren. Een antiwesterse houding vanuit Iran had ik best kunnen begrijpen, het is echter hun eigen keuze batshit obsessed te zijn met Isral en mensenrechten niet te respecteren.
Heeft het westen ooit wat fouts gedaan in die regio volgens jou?quote:Op zondag 15 juni 2025 14:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar komt bij jou die pathologische empathie voor moslims vandaan met rare onderliggende anti-Westerse sentimenten?
De staat van landen in de (Arabische en) Islamtische wereld is volledig hun eigen schuld. Het is een product van de culturen waar men in leeft of in het geval van Iran: het extremistisch Islamitische regime waar de bevolking aan is overgeleverd.
Dat doen mensen dus zelf, dat is niet de schuld van het Westen.
Wat je zegt slaat dus nergens op.quote:
bron? Klinkt niet echt waarschijnlijk?quote:Op zondag 15 juni 2025 17:19 schreef UitStraling het volgende:
Da fuck,
"I'm hearing credible reports from Tehran that Mossad agents on foot are hunting down and assassinating regime figures"
Het is geen sneer, ik drukte mijn verbazing uit. Er waren toch echt meerdere mensen die hadden gezegd dat het regime niet echt bepaald populair is? Dus waarom dat punt dan weer op brengen?quote:Op zondag 15 juni 2025 15:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als dat waar is is het nog slechts een kwestie van dagen.quote:Op zondag 15 juni 2025 17:19 schreef UitStraling het volgende:
Da fuck,
"I'm hearing credible reports from Tehran that Mossad agents on foot are hunting down and assassinating regime figures"
https://x.com/niohberg/status/1934262297473474660quote:Op zondag 15 juni 2025 17:21 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
bron? Klinkt niet echt waarschijnlijk?
Als ik die zin google kom ik hierop uit, geen idee of het een betrouwbare bron is.quote:Op zondag 15 juni 2025 17:21 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
bron? Klinkt niet echt waarschijnlijk?
Zo veel verschil zit er ook niet tussen.quote:Op zondag 15 juni 2025 17:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat je zegt slaat dus nergens op.
Niet in alle landen was er een CIA coup en dat verklaart alsnog niet waarom het Islamitische regime na de Sjah de keuze maakte voor rabiaat antisemitisme, repressie, marteling van dissidenten, afschaffen van vvmu, terreur en een ideologische strijd met de Sunni's.quote:Op zondag 15 juni 2025 16:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je bent niet serieus te nemen. Net was er nog een CIA coup om een koloniale status quo te behouden en nu was er opeens geen gewelddadige dwang.
Onder het islamitische schrikbewind zit een jonge hippe moderne staat verborgen.quote:Op zondag 15 juni 2025 17:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zo veel verschil zit er ook niet tussen.
Als je dat regime omver werpt is het weer gewoon afwachten wat je er voor terug krijgt. Radicalere groepen zullen hun kans schoon zien in de chaos.
Goh, ik ben verbaasd. Heb ik gezegd dat het regime populair is dan?quote:Op zondag 15 juni 2025 17:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is geen sneer, ik drukte mijn verbazing uit. Er waren toch echt meerdere mensen die hadden gezegd dat het regime niet echt bepaald populair is? Dus waarom dat punt dan weer op brengen?
quote:According to information received, Mohammad Kazemi, the head of the IRGC Intelligence Organization, and his deputy, Hassan Mohaqiq, were buried under the rubble in the Israeli attack on the IRGC Intelligence Organization building, and it is not known whether they are alive.
Echt wonderbaarlijk hoe kwetsbaar deze gezellige lui blijken te zijn.quote:Op zondag 15 juni 2025 17:03 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dit is fijn nieuws voor de Iraanse bevolking.
quote:Op zondag 15 juni 2025 16:19 schreef Stupidisco het volgende:
Was deze al een keer gepost ?
Wel aardig gemaakt.
[ x ]
Ik hoop ook op een revolutie nu de ayatollahs met de staart tussen de benen het land uit gevlucht zijn. Grijp die kans Iraanse bevolking.quote:Op zondag 15 juni 2025 17:22 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Als dat waar is is het nog slechts een kwestie van dagen.
Ondertussen zegt dit alles: de begrafenissen van al die generaals gaan niet meer door:
[ x ]
Als de IL Air Force volledig vrij spel heeft boven Teheran en je gaat massaal begrafenissen met bijbehorende vlaggenvertoon en optochten organiseren wil je ook gewoon wel hl erg graag naar de 72 maagden toe.
Ook geen garantie dat het slechter gaat worden.quote:Op zondag 15 juni 2025 15:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er is geen enkele garantie dat er iets beters voor in de plaats komt.
Het is lastig om een slechter regime te krijgen dan het Iraanse.quote:Op zondag 15 juni 2025 18:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ook geen garantie dat het slechter gaat worden.
Iran doet het gelukkig een stuk netter.quote:Op zondag 15 juni 2025 18:15 schreef FlippingCoin het volgende:
Isral gaat over op civiele doelen.
Goh.
Buitenlandcorrespondent Thomas "Onze man in Teheran" Erdbrink: "Iran, het land waar niets mag, maar alles kan."quote:Op zondag 15 juni 2025 17:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Onder het islamitische schrikbewind zit een jonge hippe moderne staat verborgen.
Als op Lelystad F-35's staan en burgertoestellen voor vakantievluchten, is het dan een civiel of militair doelwit?quote:Op zondag 15 juni 2025 18:15 schreef FlippingCoin het volgende:
Goh.
Afgekeken van Iran?quote:Op zondag 15 juni 2025 18:15 schreef FlippingCoin het volgende:
Goh.
Ik ben er klaar voorquote:Op zondag 15 juni 2025 18:14 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
It giet oan. B2’s mogen binnenkort eindelijk LOS
Mijn zwager deed veel zaken in Iran, die keek zijn ogen uit bij de mensen thuis.quote:Op zondag 15 juni 2025 18:17 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Buitenlandcorrespondent Thomas "Onze man in Teheran" Erdbrink: "Iran, het land waar niets mag, maar alles kan."
Volgens mij had hij het een keer over hoe Iraanse jongeren, wanneer thuisgekomen van school of werk, gewoon een spijkerbroek aantrekken en MTV aan zetten.
Het probleem is natuurlijk wel dat er niet echt een oppositie met een duidelijke leider is. Die zijn afgelopen jaren systematisch verdwenen of gewoon uitgemoord. Dus als het regime weg is hoop ik niet op de zoveelste burgeroorlog in die regio. De mensen met de wapens en die ze ook graag gebruiken zitten vooral aan de verkeerde kant zeg maar. Dus voor een echt geslaagde actie moet er bijna wel een invasie komen om de boel een beetje weer in het gareel te krijgen en daar zit ook weer niemand echt op te wachten.quote:Op zondag 15 juni 2025 18:09 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik hoop ook op een revolutie nu de ayatollahs met de staart tussen de benen het land uit gevlucht zijn. Grijp die kans Iraanse bevolking.
Die wordt aangevallen en stopt zodra Israel ook stopt.quote:Op zondag 15 juni 2025 18:17 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Iran doet het gelukkig een stuk netter.
Er is n bekende oppositieleider, Reza Pahlavi III maar die heeft volgens mij maar weinig serieuze aanhang.quote:Op zondag 15 juni 2025 18:23 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Het probleem is natuurlijk wel dat er niet echt een oppositie met een duidelijke leider is. Die zijn afgelopen jaren systematisch verdwenen of gewoon uitgemoord. Dus als het regime weg is hoop ik niet op de zoveelste burgeroorlog in die regio. De mensen met de wapens en die ze ook graag gebruiken zitten vooral aan de verkeerde kant zeg maar. Dus voor een echt geslaagde actie moet er bijna wel een invasie komen om de boel een beetje weer in het gareel te krijgen en daar zit ook weer niemand echt op te wachten.
ze vallen bijvoorbeel oliedoelen aan, niet vergelijkbaarquote:Op zondag 15 juni 2025 18:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als op Lelystad F-35's staan en burgertoestellen voor vakantievluchten, is het dan een civiel of militair doelwit?
dat zijn ze ook in dit verhaal.quote:Op zondag 15 juni 2025 18:24 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Die wordt aangevallen en stopt zodra Israel ook stopt.
Isral speelt alsof het de good guy is.
Ja vanwege water. Dan heb je nog Balochistan, Azeri en Koerden. En een Arabische regio in het Westen.quote:
Er is wel oppositie. Verder is het vooral zaak de macht van de ayatollah en zijn raad van hoeders te breken.quote:Op zondag 15 juni 2025 18:23 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Het probleem is natuurlijk wel dat er niet echt een oppositie met een duidelijke leider is. Die zijn afgelopen jaren systematisch verdwenen of gewoon uitgemoord. Dus als het regime weg is hoop ik niet op de zoveelste burgeroorlog in die regio. De mensen met de wapens en die ze ook graag gebruiken zitten vooral aan de verkeerde kant zeg maar. Dus voor een echt geslaagde actie moet er bijna wel een invasie komen om de boel een beetje weer in het gareel te krijgen en daar zit ook weer niemand echt op te wachten.
Volgens mij zei Trump een paar dagen geleden nog dat de Iranirs waarmee ze aan de onderhandelingstafel spraken inmiddels dood waren. En dat de rest ook zou volgen als ze niet onmiddelijk zouden toegeven aan de voorwaarden. Dus denk dat Trump het allemaal in deze zaak niet zoveel boeit.quote:Op zondag 15 juni 2025 18:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Veto als in goedkeuring of afkeuring?
Ja precies. Je had nog geluk als je opgehangen werd door het regime van Saddam Hussein. Zijn zoons hebben ook huisgehouden als beestenquote:Op zondag 15 juni 2025 16:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Naja, op orde... Er was orde, want wie uit de pas liep werd gewoon opgehangen. Wel mee eens dat regime changes zelden goed uitpakken.
Geen fake news posten, dat account staat er bol van.quote:
In elk geval een vooruitgang.quote:Op zondag 15 juni 2025 18:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als op Lelystad F-35's staan en burgertoestellen voor vakantievluchten, is het dan een civiel of militair doelwit?
LOL en die honderden raketten van Iran afgelopen dagen die willekeurig gokken wat burgers te raken, en vervolgens massaal gaan juichen als er een keertje eentje inslaat daar geil je zeker wel op? Het is allemaal zo voorspelbaar. Iran is gewoon hopeloos zwak gebleken, ik snap dat dat zeer teleurstellend voor je kan zijn, maar wees dan in elk geval niet hypocriet.quote:Op zondag 15 juni 2025 18:47 schreef Chadi het volgende:
Ondertussen auto's gebruiken met bommen erin. Wat een schurkenstaat
Isral bezit 95 procent van alle kennis en kunde ter wereld op inlichtingenniveau dus dit kun je best geloven.quote:
Hier druk ik wel X. Ik geloof dat ze dat zouden doen als ze een steady arsenaal zouden hebben maar dat plan was nog niet uitvoerbaar binnen nu en 3 jaar.quote:
Ik heb de beste bronnen als het gaat om Israel. Dat andere er niet bekend mee zijn is niet mijn probleem.quote:Op zondag 15 juni 2025 18:53 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Rustig, dat account wat je eerst postte was inderdaad twijfelachtig. Niet meteen gaan schelden.
ja we konden ze ook prima geloven toen ze willens en wetens hulpverleners overhoop schotenquote:Op zondag 15 juni 2025 18:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Isral bezit 95 procent van alle kennis en kunde ter wereld op inlichtingenniveau dus dit kun je best geloven.
quote:Op zondag 15 juni 2025 18:56 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik heb de beste bronnen als het gaat om Israel. Dat andere er niet bekend mee zijn is niet mijn probleem.
Ja, wat is je punt, dit hebben ze gewoon toegegeven naderhand?quote:Op zondag 15 juni 2025 18:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja we konden ze ook prima geloven toen ze willens en wetens hulpverleners overhoop schoten
Geen bloedsprookjes graag.quote:Op zondag 15 juni 2025 18:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja we konden ze ook prima geloven toen ze willens en wetens hulpverleners overhoop schoten
Amerikanen hebben er een miljoentje of wat in de afgelopen 100 jaar op hun geweten. Toch zijn het voor mij nog steeds helden, net als het land waar ze voor staan. Zo werkt oorlog. Dingen kunnen gruwelijk mis gaan.quote:Op zondag 15 juni 2025 18:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Niet de eerste keer dat de Isralirs komen met valse info. Denk aan de oorlog met Irakquote:Op zondag 15 juni 2025 18:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Isral bezit 95 procent van alle kennis en kunde ter wereld op inlichtingenniveau dus dit kun je best geloven.
In beide gevallen gaat het wel om regimes die hun hand er niet voor zouden omdraaien als ze de kans hadden.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:00 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Niet de eerste keer dat de Isralirs komen met valse info. Denk aan de oorlog met Irak
vertelTquote:Op zondag 15 juni 2025 19:01 schreef Ali_boo het volgende:
Tja wie verteld hier de waarheid? Reuters of Tzachi Hanegbi
[ x ]
ja we konden ze ook prima geloven toen ze willens en wetens hulpverleners overhoop schotenquote:Op zondag 15 juni 2025 18:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
quote:Op zondag 15 juni 2025 18:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja, wat is je punt, dit hebben ze gewoon toegegeven naderhand?
quote:
jullie spreken elkaar tegen en het slaat alsnog allemaal nergens opquote:Op zondag 15 juni 2025 18:59 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Amerikanen hebben er een miljoentje of wat in de afgelopen 100 jaar op hun geweten. Toch zijn het voor mij nog steeds helden, net als het land waar ze voor staan. Zo werkt oorlog. Dingen kunnen gruwelijk mis gaan.
Perfecte consistente reacties zie ik. Maximale consistentie. Het bloedsprookje zit hem in jouw bewering van willens en wetens, alsof daar doelbewust opdracht tot gegeven was, wetende wie het waren.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
jullie spreken elkaar tegen en het slaat alsnog allemaal nergens op
Nee hoor, helemaal niet te laat juist, maar ze bellen denk ik de verkeerde, ze moeten Trump bellen, die zit met de hoorn in zijn handen, Europese landen tellen niet mee, die zijn te laf en onbelangrijk.quote:
Weet ik niet.quote:
Op Lelystad zou het een vreemd civiel doelwit zijn, aangezien het vliegveld ergens op een weiland ligt.quote:Op zondag 15 juni 2025 18:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
2 miljard moslims en zo'n klein dapper volkje deelt de lakens en de kaarten van de toekomst uit.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Weet ik niet.
Isral kan nu een grote pik op de onderhandelingstafel leggen. Daarvoor konden de Ayatollah en zijn bebaarde kornuiten zich nog op een combinatie van trots en hubris beroepen en zeer plausibele dreiging van hun vuurpijltjes.
Nu heeft Isral laten zien dat ze het Iraanse regime keihard kunnen aanpakken n dat de vuurpijltjes van de Ayatollah niet zo verwoestend en/of niet te onderscheppen zijn als gedacht. Isral kan dus gunstige voorwaarden afdwingen.
Het verhaal van Isral, teken bij het kruisje of anders is nu geloofwaardiger geworden en het weerwoord van de Ayatollah bijna niet relevant.
Creatief met de waarheid omgaan? Je bedoelt dat ze liegen om zo steun te krijgen van andere landen. Laat ze lekker hun eigen conflicten uitvechten, zonder de hele wereld erbij te betrekkenquote:Op zondag 15 juni 2025 19:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In beide gevallen gaat het wel om regimes die hun hand er niet voor zouden omdraaien als ze de kans hadden.
n heeft Isral al bestookt met Scuds, de andere is nog radicaler en sponsort terreurgroepen die Isral omsingelen. Ook roept zij openlijk op tot de vernietiging van.
Wat mij betreft kan je dan soms best creatief met daadwerkelijke praktijkinfo omspringen. Je kunt de gok niet wagen. Achterover leunen betekent vernietiging aan de hand van deze regimes.
Flinke afmetingen.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:18 schreef AchJa het volgende:
Die Iraanse propaganda is niet zo best...![]()
![]()
[ x ]
Bij een eventuele overwinning zal Isral een flinke vinger in de pap hebben, want ze willen de investering wel terugverdienen door aanspraak te maken op gas en olie.quote:Op zondag 15 juni 2025 18:23 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat die fighters zo groot zijn. Komen die van een andere planeet. Invasie van Marsmannenquote:Op zondag 15 juni 2025 19:18 schreef AchJa het volgende:
![]()
[ x ]
Als andere landen niet zouden willen zouden ze hun eigen counter intelligence erop loslaten of nee zeggen.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:19 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Creatief met de waarheid omgaan? Je bedoelt dat ze liegen om zo steun te krijgen van andere landen. Laat ze lekker hun eigen conflicten uitvechten, zonder de hele wereld erbij te betrekken
Dit kan toch niet? Ze hebben de complete leiding van Irans betekenisvolle instanties gedood. Ze kunnen doen wat ze willen boven Iran, er is allemaal zo voorspelbaar geen enkele weerstand meer. Iedere nieuwe raket die gelanceerd wordt vanaf een installatie zien ze meteen en kunnen ze at will vernietigen. Ze hebben de strijd zo goed als gewonnen. Waarom zou je dan willen onderhandelen….quote:
Das wel geluk dat die niet op de gebouwen terecht is gekomen man, halve stad wegquote:Op zondag 15 juni 2025 19:18 schreef AchJa het volgende:
![]()
[ x ]
De hamvraag blijft natuurlijk of dit soort acties het nucleaire programma van Iran echt significant vertragen. Het meeste werk gebeurt diep ondergronds buiten bereik van Isralische wapens.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Weet ik niet.
Isral kan nu een grote pik op de onderhandelingstafel leggen. Daarvoor konden de Ayatollah en zijn bebaarde kornuiten zich nog op een combinatie van trots en hubris beroepen en zeer plausibele dreiging van hun vuurpijltjes.
Nu heeft Isral laten zien dat ze het Iraanse regime keihard kunnen aanpakken n dat de vuurpijltjes van de Ayatollah niet zo verwoestend en/of niet te onderscheppen zijn als gedacht. Isral kan dus gunstige voorwaarden afdwingen.
Het verhaal van Isral, teken bij het kruisje of anders is nu geloofwaardiger geworden en het weerwoord van de Ayatollah bijna niet relevant.
Hele slechte AI, maar er zullen best wel weer wat wappies intuinen.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:18 schreef AchJa het volgende:
![]()
[ x ]
quote:Op zondag 15 juni 2025 18:56 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik heb de beste bronnen als het gaat om Israel. Dat andere er niet bekend mee zijn is niet mijn probleem.
Daarom moeten zsm die bunkerbusters die aan die B2’s gehangen kunnen worden de lucht in. Ze staan al voor de kust van Iran te wachten. Ik snap niet waarom Trump zo loopt te treuzelen. Iran hangt al in de touwen en moet nu de genadeklap hebben. Dan zijn we de komende 10-15 jaar van dit atoombom gezeik af.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
De hamvraag blijft natuurlijk of dit soort acties het nucleaire programma van Iran echt significant vertragen. Het meeste werk gebeurt diep ondergronds buiten bereik van Isralische wapens.
quote:Op zondag 15 juni 2025 19:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Doet me denken aan een tekenfilm waar ze een reus overmeesterd hebben
Het is ook bij Madurodam gebeurdquote:Op zondag 15 juni 2025 19:34 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]inderdaad ja
Maar ik bedoelde dat de mensen eromheen ook gigantisch zijn ik vergelijking met de huizen eromheen. Lol
Je hoopt dan op cascade-effecten.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
De hamvraag blijft natuurlijk of dit soort acties het nucleaire programma van Iran echt significant vertragen. Het meeste werk gebeurt diep ondergronds buiten bereik van Isralische wapens.
Zou wel een toffe actie zijn als een werknemer daar als daar een ongeluk (welk ongeluk dan ook) razendsnel eersr stiekem die mannetjes eromheen gaat zettenquote:
Zo gemakkelijk is dat niet. Dat dachten de Russen na drie dagen in Oekrane ook. De Amerikanen na drie weken Irak. De Duitsers na drie maanden Rusland..quote:Op zondag 15 juni 2025 19:23 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dit kan toch niet? Ze hebben de complete leiding van Irans betekenisvolle instanties gedood. Ze kunnen doen wat ze willen boven Iran, er is allemaal zo voorspelbaar geen enkele weerstand meer. Iedere nieuwe raket die gelanceerd wordt vanaf een installatie zien ze meteen en kunnen ze at will vernietigen. Ze hebben de strijd zo goed als gewonnen. Waarom zou je dan willen onderhandelen….
Anderzijds kun je ook betogen dat het daadwerkelijk hebben van een nucleair wapen ervoor zorgt dat een conventioneel militair overwicht er niet meer toe doet.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je hoopt dan op cascade-effecten.
Als het regime ziet dat niemand veilig is, willen ze dan doorgaan? Zij kunnen de volgende zijn. Ook verliezen ze hun aura van onoverwinnelijkheid bij de bevolking, die hun bloed al kan drinken.
Als olie- en energieinfrastructuur wordt geraakt, verliest het regime alle legitimiteit. Ik kan niet inschatten hoeveel directe schade aan het programma het liquideren van wetenschappers en intelligence figuren brengt maar het zal toch ook een klap voor het programma zijn.
Maar ja, dat is speculatie. Je hebt niet de zekerheid van het rechtstreeks uitschakelen van de installatie.
Wat ik daarmee bedoelde is dat op een gegeven moment de bevolking in opstand komt, als het regime nergens meer in kan voorzien.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Anderzijds kun je ook betogen dat het daadwerkelijk hebben van een nucleair wapen ervoor zorgt dat een conventioneel militair overwicht er niet meer toe doet.
Dan kunnen juist dit soort acties een dergelijk bewind er toe geneigd zijn om nog sterker in te zetten op het verkrijgen van zo'n wapen.
Ik geloof ook niet dat dit regime heel veel legitimiteit heeft of verwacht. Het blijft gewoon een dictatoriale theocratie met een stukje schijndemocratie.
Dat is totaal anders want een invasie. Israel wilt de poppetjes weg hebben en de nucleaire/ballistische dreiging. Dat kan allemaal vanuit de lucht al wel, en dan is het gewoon een kwestie van 24 uur per dag drones boven alle steden laten cirkelen? Maar ben geen expert.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zo gemakkelijk is dat niet. Dat dachten de Russen na drie dagen in Oekrane ook. De Amerikanen na drie weken Irak. De Duitsers na drie maanden Rusland..
Protesten in Iran worden doorgaans hardhandig de kop ingedrukt. En hoewel het regime er vast niet heel populair zal zijn, bestaat de kans ook dat dit soort acties van een ook niet erg populair Isral juist een averechts effect hebben wat dat aangaat.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat ik daarmee bedoelde is dat op een gegeven moment de bevolking in opstand komt, als het regime nergens meer in kan voorzien.
Maar klopt, het kan ook de calculus veranderen in dat ze alles op alles zetten. Desnoods een paar van die dingen kopen van Noord-Korea.
hold on, breaking news!quote:Op zondag 15 juni 2025 19:54 schreef littlemindy het volgende:
Wat een figuur die Steve
"Hold on, hold on, this was moments ago... no wait, THIS was moments ago..."
"We are no longer on moments ago.."
quote:De Iraanse strijdkrachten waarschuwen Isralirs in een videoverklaring om de omgeving van 'vitale gebieden' te verlaten.
'Poppetjes' weg hebben gaat niet lukken, met alleen van uit de lucht. Is ook geen doel. Het echte doel de nucleaire dreiging alleen met hulp van de VS en zelfs die kunnen Fordow niet uitschakelen. Ballistische raketten wordt gewoon wordt gewoon weer opgebouwd na de oorlog.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:52 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dat is totaal anders want een invasie. Israel wilt de poppetjes weg hebben en de nucleaire/ballistische dreiging. Dat kan allemaal vanuit de lucht al wel, en dan is het gewoon een kwestie van 24 uur per dag drones boven alle steden laten cirkelen? Maar ben geen expert.
De Amerikanen hadden het complete Irakese leger weggevaagd na 3 weken, waar heb je het over? het enige waar ze niet goed in zijn is een land bezetten en bezet houden. Het Irakese leger wat in die tijd Koeweit bezet hield was een grote rokende puinhoop van Koeweit tot Baghdad. En vergis je niet, die stonden indertijd in de top 5 van grootste en best bewapende legers ter wereld. (Met Amerikaans materiaal notabene)quote:Op zondag 15 juni 2025 19:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zo gemakkelijk is dat niet. Dat dachten de Russen na drie dagen in Oekrane ook. De Amerikanen na drie weken Irak. De Duitsers na drie maanden Rusland..
Wss toch niet. Iedereen zal on edge zijn.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:57 schreef skysherrif het volgende:
Volgens Iraanse en Israelische bronnen komt er nog een nieuwe aanval aan nu
Typisch weer iemand die geen besef heeft van praktische zaken m.b.t. oorlogsvoering.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
De Amerikanen hadden het complete Irakese leger weggevaagd na 3 weken, waar heb je het over? het enige waar ze niet goed in zijn is een land bezetten en bezet houden. Het Irakese leger wat in die tijd Koeweit bezet hield was een grote rokende puinhoop van Koeweit tot Baghdad. En vergis je niet, die stonden indertijd in de top 5 van grootste en best bewapende legers ter wereld. (Met Amerikaans materiaal notabene)
Leg het me maar eens uit dan waar ik precies verkeerd zit.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Typisch weer iemand die geen besef heeft van praktische zaken m.b.t. oorlogsvoering.
Het is niet zo dat alles gelijk maar direct kan h. Iran vergelijken met Irak is totaal verkeerd.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Leg het me maar eens uit dan waar ik precies verkeerd zit.
Ja klopt, Iran is groter maar is qua militaire slagkracht nog een maatje kleiner dan Irak oorspronkelijk was.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is niet zo dat alles gelijk maar direct kan h. Iran vergelijken met Irak is totaal verkeerd.
Ja wat is dit nou?quote:
Haifaquote:
Dat klopt maar dat betekent ook dat er a) bereidheid is en b) veel opgekropte woede van de vorige keren. De meerderheid van de Iranirs identificeert zich religieus ook totaal niet meer met het regime.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Protesten in Iran worden doorgaans hardhandig de kop ingedrukt. En hoewel het regime er vast niet heel populair zal zijn, bestaat de kans ook dat dit soort acties van een ook niet erg populair Isral juist een averechts effect hebben wat dat aangaat.
Maar je hebt ook geografie. Iran zit vol met bergen.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja klopt, Iran is groter maar is qua militaire slagkracht nog een maatje kleiner dan Irak oorspronkelijk was.
Eens, daarom is boots on the ground daar geen optie, want dan krijg je gewoon een tweede Afghanistan. Maar je kan ze wel jaren, zoniet decennia terug zetten in hun nucleaire ambities, en dat is wat hier nu gebeurt.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar je hebt ook geografie. Iran zit vol met bergen.
Trump zegt, Trump bedoelt, Trump doet...quote:Op zondag 15 juni 2025 20:19 schreef Ali_boo het volgende:
Post deze voor de 3e keer
[ x ]
Kijken wat er nu gebeurt
Trump speelt nog steeds de vermoorde onschuld maar werkt ondertussen keihard samen met de Israeli's.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:19 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Kijken wat er nu gebeurt
De eerste keer dat deze idioot 7D-schaak speelt.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Trump speelt nog steeds de vermoorde onschuld maar werkt ondertussen keihard samen met de Israeli's.
Nu is er na decennia eindelijk de kans om af te komen van dat doodscultus regime, gaat Trump de vredesduif uithangenquote:Op zondag 15 juni 2025 20:19 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Kijken wat er nu gebeurt
Ja, dat moet van President Putin.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:19 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Kijken wat er nu gebeurt
Even 20ste amendement activeren.quote:
Tot nu toe hebben ze in Haifa volgens mij als enig precies doel die raffinaderij in Haifa geraakt en voor de rest is het vooral god zegene de greep als het maar op een stad is.quote:
Ja, het klinkt leuk dat je het zo stellig brengt, maar met alle respect; dat kun je echt onmogelijk weten.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Eens, daarom is boots on the ground daar geen optie, want dan krijg je gewoon een tweede Afghanistan. Maar je kan ze wel jaren, zoniet decennia terug zetten in hun nucleaire ambities, en dat is wat hier nu gebeurt.
Om te weten hoe en wat voor schade je aanbrengt moet je het eerst in kaart brengen.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, het klinkt leuk dat je het zo stellig brengt, maar met alle respect; dat kun je echt onmogelijk weten.
Ik zag gisterenavond op CNN nog twee Amerikaanse deskundigen die zeiden dat je zonder die diepduikende bunkerraketten van Amerika onmogelijk kunt zeggen hoe en wat voor schade je dat nucleaire apparaat kunt aanbrengen.
Daarom gaan er ook Amerikaanse bommen op wil Trumpje ze niet naar de onderhandelingstafel weten te lokken, een truukje al zo oud als Sun Tzu, en ik zie iedereen erin trappen hier.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, het klinkt leuk dat je het zo stellig brengt, maar met alle respect; dat kun je echt onmogelijk weten.
Ik zag gisterenavond op CNN nog twee Amerikaanse deskundigen die zeiden dat je zonder die diepduikende bunkerraketten van Amerika onmogelijk kunt zeggen hoe en wat voor schade je dat nucleaire apparaat kunt aanbrengen.
Ja, en dat is volgens hen dus niet het geval en kun je ook niet concluderen wat nou het precieze effect is.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Om te weten hoe en wat voor schade je aanbrengt moet je het eerst in kaart brengen.
Twee mensen op CNN kunnen onmogelijk op tv verkondigen of Isral alles in kaart heeft gebracht.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, en dat is volgens hen dus niet het geval en kun je ook niet concluderen wat nou het precieze effect is.
Iran claimt nu de piloot gevangen genomen te hebben.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:33 schreef ACT-F het volgende:
Doet me denken aan een tekenfilm waar ze een reus overmeesterd hebben
Trump wil zich helemaal niet mengen in allerlei internationale conflicten. Die komt veelal niet verder dan denken dat zijn geweldige persoonlijkheid en wat dreigen met sancties alles wel oplost.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:38 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Daarom gaan er ook Amerikaanse bommen op wil Trumpje ze niet naar de onderhandelingstafel weten te lokken, een truukje al zo oud als Sun Tzu, en ik zie iedereen erin trappen hier.
Ziet er best cool uit eerlijk gezegdquote:
Fordow is nog steeds onaangeraakt. En Natanz ook alleen maar het gedeelte dat boven ligt. Denk dat het moeilijker is dan wij denken.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Eens, daarom is boots on the ground daar geen optie, want dan krijg je gewoon een tweede Afghanistan. Maar je kan ze wel jaren, zoniet decennia terug zetten in hun nucleaire ambities, en dat is wat hier nu gebeurt.
Trump zit aan de draaiknoppen.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Trump wil zich helemaal niet mengen in allerlei internationale conflicten. Die komt veelal niet verder dan denken dat zijn geweldige persoonlijkheid en wat dreigen met sancties alles wel oplost.
Deze bedoelde ik ja, bedanktquote:Op zondag 15 juni 2025 20:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Iran claimt nu de piloot gevangen genomen te hebben.
[ afbeelding ]
Krijg de foto er niet in op mobielquote:Op zondag 15 juni 2025 20:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Iran claimt nu de piloot gevangen genomen te hebben.
[ afbeelding ]
Daarom vragen ze ook aan de Amerikanen om mee te doen, zij hebben namelijk wel de mogelijkheden om die ingegraven installaties te vernietigen.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Fordow is nog steeds onaangeraakt. En Natanz ook alleen maar het gedeelte dat boven ligt. Denk dat het moeilijker is dan wij denken.
Dat is toch helemaal het punt nietquote:Op zondag 15 juni 2025 20:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Twee mensen op CNN kunnen onmogelijk op tv verkondigen of Isral alles in kaart heeft gebracht.
Die gaat echt de bak niet in, voor zijn ambtstermijn voorbij is betrekt hij een leuk optrekje ergens in Texas.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:52 schreef BEFEM het volgende:
Ik vind het wel leuk dat er gerefereerd wordt aan dat het regime in Iran niet populair is terwijl de regering in Isral dat ook totaal niet is en zodra er verkiezingen geweest zijn Netanyahu de bak in gaat.
En ja, ik weet dat dat niet exact dezelfde situatie is.
Oh ja, dat ding!quote:Op zondag 15 juni 2025 20:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Neergeschoten met hun eigen stealth vliegtuig:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo stealth, we hebben hem sinds de presentatie in 2013 nog nooit in het wild gespot!
Die glibbert helaas gewoon een mooi pensioen in ergens ja...quote:Op zondag 15 juni 2025 20:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die gaat echt de bak niet in, voor zijn ambtstermijn voorbij is betrekt hij een leuk optrekje ergens in Texas.
Welnee. Netanyahu opereert gewoon onafhankelijk en Trump kan hooguit wat boos en verontwaardigd zijn aan de telefoon, maar daar is Benny niet van over de indruk natuurlijk.quote:
Dat was dan ook fake news. Is van een feest paar maanden geleden.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:54 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Dit is iets minder hallucinant dan die beelden gisteren van feestende Iranirs in een flatgebouw terwijl verderop in Teheran de raketten insloegen
Dat deed ie de vorige keer ook niet.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die gaat echt de bak niet in, voor zijn ambtstermijn voorbij is betrekt hij een leuk optrekje ergens in Texas.
Als die lui aan de macht komen betekent dat het einde van Isral lijkt me. Een soort extreemrechtse theocratie betekent een exodus van seculieren en dan komt er een land dat langzaam in dezelfde onkunde vervalt als de Arabische regimes en haar goodwill verliest bij iedereen.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die glibbert helaas gewoon een mooi pensioen in ergens ja...
En je moet maar zien wat je ervoor terugkrijgt. Walgelijke figuren als Smotrich en Ben Gvir zitten niet voor niets in de regering en de basis voor dat soort extremisten is groeiende.
Isral is demografisch al ten dode opgeschreven helaas.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als die lui aan de macht komen betekent dat het einde van Isral lijkt me. Een soort extreemrechtse theocratie betekent een exodus van seculieren en dan komt er een land dat langzaam in dezelfde onkunde vervalt als de Arabische regimes en haar goodwill verliest bij iedereen.
Het kan ook een couppoging van seculiere elementen in het leger triggeren, wat de verdeeldheid zo groot maakt dat Isral daardoor ernstig verzwakt.
Straks hebben ze eindelijk uranium verrijkt tot 90 procent maar helemaal geen lanceerders meer om een vuurpijltje af te schietenquote:Op zondag 15 juni 2025 20:58 schreef Perrin het volgende:
Ondertussen loopt het aantal raketten dat Iran per salvo afschiet terug. De moellahs zijn tandeloos.
[ x ]
Ah okay, die debunk had ik gemist, bedankt!quote:Op zondag 15 juni 2025 21:00 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Dat was dan ook fake news. Is van een feest paar maanden geleden.
En de IAF is nog maar aan het warmdraaien.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:58 schreef Perrin het volgende:
Ondertussen loopt het aantal raketten dat Iran per salvo afschiet terug. De moellahs zijn tandeloos.
[ x ]
Het is prijsschieten voor ze. Iran is weerloos en tandeloos.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:08 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
En de IAF is nog maar aan het warmdraaien.
De eerste paar missies ben je nog fris en vol adrenaline. Op een gegeven moment verandert het in vermoeiende routine al die vluchten.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:09 schreef UitStraling het volgende:
Als je nu Isralische gevechtspiloot bent dan heb je het niet al te makkelijk, constant druk zetten op voornamelijk Teheran op maar liefst 1500 kilometer afstand, dat maakt het nog veel verbluffender eigenlijk wat ze flikken.
En elk salvo verraadt meteen meer lanceerinstallaties waar IAF dan op duikt.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:58 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Die zag je niet echt aankomen. Ik vraag me af hoeveel doden er zonder schuilkelders zouden zijn gevallen. Ik denk toch wel minimaal een paar honderd als je de foto's van de gebouwen ziet en de filmpjes van de impact. Die dingen van Iran zijn geen kattenpisquote:
Zag eergisteren beeld van tankers (Hercules C-130) boven de Syrische woestijn maar die hebben ook maar beperkte capaciteit, ze zijn dit samen met de Amerikanen al lang aan het voorbereiden dus ze zullen extra piloten hebben opgeleid.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
De eerste paar missies ben je nog fris en vol adrenaline. Op een gegeven moment verandert het in vermoeiende routine al die vluchten.
En stel je dan voor wat een mensenlevens er gered hadden kunnen worden als de Gazanen schuilkelders hadden gehad. Hamas: "De tunnels zijn niet voor de burgers"quote:Op zondag 15 juni 2025 21:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die zag je niet echt aankomen. Ik vraag me af hoeveel doden er zonder schuilkelders zouden zijn gevallen. Ik denk toch wel minimaal een paar honderd als je de foto's van de gebouwen ziet en de filmpjes van de impact. Die dingen van Iran zijn geen kattenpis
Minimaal anderhalf uur heen en anderhalf uur terug, exclusief bijtanken.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:09 schreef UitStraling het volgende:
Als je nu Isralische gevechtspiloot bent dan heb je het niet al te makkelijk, constant druk zetten op voornamelijk Teheran op maar liefst 1500 kilometer afstand, dat maakt het nog veel verbluffender eigenlijk wat ze flikken.
Zowat alle voedselhulp is ook rechtstreeks bij Hamas terecht gekomen.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En stel je dan voor wat een mensenlevens er gered hadden kunnen worden als de Gazanen schuilkelders hadden gehad. Hamas: "De tunnels zijn niet voor de burgers"
Van de week nog. VN stuurde vrachtwagens. Koud de grens over zaten er Hamas-leden bovenop en werden ze weggeleid.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zowat alle voedselhulp is ook rechtstreeks bij Hamas terecht gekomen.
Mach 1.6 topsnelheid, dus in dik een uur hangt 'ie boven Teheran.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:15 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Minimaal anderhalf uur heen en anderhalf uur terug, exclusief bijtanken.
Daar had ik nog niet eens over nagedacht. Uiteraard ook geen n nieuwsmedium dat dit heeft geopperd...quote:Op zondag 15 juni 2025 21:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En stel je dan voor wat een mensenlevens er gered hadden kunnen worden als de Gazanen schuilkelders hadden gehad. Hamas: "De tunnels zijn niet voor de burgers"
Ja klopt, maar volgens mij moet je met kruissnelheid rekenen i.p.v. topsnelheid, en dat is rond de 1.000 km/uur.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:21 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Mach 1.6 topsnelheid, dus in dik een uur hangt 'ie boven Teheran.
Nee, de F-35 is ontworpen om met maximale belading, zowel qua bewapening als qua brandstof, op topsnelheid te kunnen blijven vliegen.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:24 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ja klopt, maar volgens mij moet je met kruissnelheid rekenen i.p.v. topsnelheid, en dat is rond de 1.000 km/uur.
Dat tunnelcomplex is bizar. Amper media aandacht idd. Hoeveel geld uit de EU zou daarin gepompt zijn door Hamas? En wat is de rol van Sigrid Kaag hierin?quote:Op zondag 15 juni 2025 21:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daar had ik nog niet eens over nagedacht. Uiteraard ook geen n nieuwsmedium dat dit heeft geopperd...
Sterker nog, Hezbollah was/is bezig met een dergelijk netwerk dat hier nog overheen ging, letterlijk onder de neus van de VN-vredestroepen die die zne hoorde vrij te houden van ze.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:27 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat tunnelcomplex is bizar. Amper media aandacht idd. Hoeveel geld uit de EU zou daarin gepompt zijn door Hamas? En wat is de rol van Sigrid Kaag hierin?
Een 8quote:Op zondag 15 juni 2025 21:31 schreef ACT-F het volgende:
Wat is dat op de camera linksboven?
Bekijk deze YouTube-video
Weet je wat veel mensenlevens zou schelen. Als Israel Gaza niet zou bombarderen alsof het Dresden in de tweede-wereldoorlog is. Maarja dat moordzuchtige land kent geen grenzen. Elke dag ook wanhopige hongerige burgers vermoorden. Het regime in Iran is niks maar het Israelische regime is uiteraard nog vele malen kwaadaardiger.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
quote:
Ja dat zou echt helpen.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:33 schreef Ali_boo het volgende:
Bibi is wanhopig om de VS in het conflict te betrekken
[ x ]
Kwekkwek.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Weet je wat veel mensenlevens zou schelen. Als Israel Gaza niet zou bombarderen alsof het Dresden in de tweede-wereldoorlog is. Maarja dat moordzuchtige land kent geen grenzen. Elke dag ook wanhopige hongerige burgers vermoorden. Het regime in Iran is niks maar het Israelische regime is uiteraard nog vele malen kwaadaardiger.
Ik gok miljarden. De EU heeft enorm veel geld overgemaakt door de jaren heen.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:27 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat tunnelcomplex is bizar. Amper media aandacht idd. Hoeveel geld uit de EU zou daarin gepompt zijn door Hamas? En wat is de rol van Sigrid Kaag hierin?
Bibi speelt 9D schaak nu. Wie gaat als eerste foldenquote:Op zondag 15 juni 2025 21:33 schreef Ali_boo het volgende:
Bibi is wanhopig om de VS in het conflict te betrekken
[ x ]
Ze zullen toch niet de hele vlucht hun afterburners aan hebben?quote:Op zondag 15 juni 2025 21:25 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nee, de F-35 is ontworpen om met maximale belading, zowel qua bewapening als qua brandstof, op topsnelheid te kunnen blijven vliegen.
Blijft een bijzonder figuurquote:
Zeker wel.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:43 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ze zullen toch niet de hele vlucht hun afterburners aan hebben?
Na jouw schandalige eerdere post met WO2 accusaties richting Fok! users en je besmeuring van het verzet laten we jou even links liggen, tot je daar afstand van neemt.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Weet je wat veel mensenlevens zou schelen. Als Israel Gaza niet zou bombarderen alsof het Dresden in de tweede-wereldoorlog is. Maarja dat moordzuchtige land kent geen grenzen. Elke dag ook wanhopige hongerige burgers vermoorden. Het regime in Iran is niks maar het Israelische regime is uiteraard nog vele malen kwaadaardiger.
Volgende week hebben we een optocht tijdens de zomerfeesten. Het zou er zo tussen passen naast de andere papiermach creatiesquote:Op zondag 15 juni 2025 20:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh ja, dat ding!![]()
Bekijk deze YouTube-video
Tenzij ze een nucleaire biem hebben gelooft niemand dit toch meer?quote:Op zondag 15 juni 2025 21:42 schreef Ali_boo het volgende:
Iran zal Isral in een parkeerplaats veranderen.
[ x ]
Misschien 1 raket die ergens op een parkeerplaats komt idd.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:42 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Waarvan akte.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Na jouw schandalige eerdere post met WO2 accusaties richting Fok! users en je besmeuring van het verzet laten we jou even links liggen, tot je daar afstand van neemt.
Wie weet, al ben ik zelf sceptischquote:Op zondag 15 juni 2025 21:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Tenzij ze een nucleaire biem hebben gelooft niemand dit toch meer?
Waarmee?quote:Op zondag 15 juni 2025 21:42 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
GMTAquote:Op zondag 15 juni 2025 21:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze zijn al onderweg!
[ afbeelding ]
edit: damn te laat
Ik vraag me wel af hoe zwaar deze uitspraken nu werkelijk wegen, hoor. Er zijn tientallen, al dan niet honderden overheidsofficials waarvan er zeker een paar hypergefrustreerden tussen zitten die iets eruit flappen wat een totaal onrealistische inzet is.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:42 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Hoe handig zijn die Iranirs eigenlijk met biologische of chemische wapens?quote:Op zondag 15 juni 2025 21:53 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Wie weet, al ben ik zelf sceptisch
[ x ]
Wellicht hebben ze zelf geen nucleaire wapens, maar ze zijn wel bevriend met landen die ze wel hebben.
Maar dan vallen ze na een kwartier toch uit de lucht omdat de tank dan leeg is?quote:
Sun Tzu: laat de vijand denken dat je zwak bent als je sterk bent en andersom.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:42 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Het nare is dat de moellahs ook steeds minder te bieden hebben voor een verdrag. Op deze manier heeft Isral echt de vrije hand om rustig al het militair relevante platter dan plat te gooien. Welk verdrag gaan ze nog accepteren als ze al alle touwtjes in handen hebben?quote:Op zondag 15 juni 2025 21:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Sun Tzu: laat de vijand denken dat je zwak bent als je sterk bent en andersom.
Hoe harder ze blaffen, hoe minder er echt te vrezen is.
Er gaan helaas nog de nodige doden vallen totdat de salvo's echt ophouden, maar het lijkt er gelukkig op dat ze niet echt kunnen mikken.
Die bluffen altijd alsof hun leven ervan afhangtquote:Op zondag 15 juni 2025 21:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Misschien 1 raket die ergens op een parkeerplaats komt idd.
Worden ze niet moe van zichzelf?
Daar heb je je antwoord: Operation True Promise 3quote:Op zondag 15 juni 2025 21:56 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoe zwaar deze uitspraken nu werkelijk wegen, hoor. Er zijn tientallen, al dan niet honderden overheidsofficials waarvan er zeker een paar hypergefrustreerden tussen zitten die iets eruit flappen wat een totaal onrealistische inzet is.
Als je het bericht zo leest lijkt het bijna alsof ze Israel van noord tot zuid met kernbommen willen gaan bestoken, ofzo.
Deze opmerking geldt overigens niet alleen aan de zijde van Iran, dit geldt minstens zo voor dergelijke berichten die uit Israel komen.
Wel eens van reservetanks gehoord? Die werpen ze af en op de terugweg bijtanken in de lucht.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:58 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Maar dan vallen ze na een kwartier toch uit de lucht omdat de tank dan leeg is?
En niet te vergeten de centjes van ome Bibi zelf, dat Hamas moet een aardig spaarvarkentje gehad hebben.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik gok miljarden. De EU heeft enorm veel geld overgemaakt door de jaren heen.
Ik ben bang dat ik niet zo objectief ben over Kaag, maar het zou interessant zijn waar men mee bovenkomt.
Ah ja, BM’s dus.quote:Op zondag 15 juni 2025 22:01 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Die bluffen altijd alsof hun leven ervan afhangt
[..]
Daar heb je je antwoord: Operation True Promise 3
[ x ]
Ik moet steeds aan een B-film denken als ik True Promise 3 lees, maar ja, het is dan ook een B-operatie.quote:Op zondag 15 juni 2025 22:01 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Noord-Korea zie ik als de enige wildcard op dit lijstje.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:53 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Wie weet, al ben ik zelf sceptisch
[ x ]
Wellicht hebben ze zelf geen nucleaire wapens, maar ze zijn wel bevriend met landen die ze wel hebben.
En vroeger was Ali_boo nog wat 'ongefilterder'. Hij is veel accurater geworden!quote:Op zondag 15 juni 2025 22:05 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ah ja, BM’s dus.
Overigens complimenten en dank voor al je berichtgeving. Het blijft soms moeilijk filteren wat klopt en wat niet, maar beter dan jouw onverminderde stroom aan informatie gaat het niet worden, denk ik.
https://simplicius76.subs(...)ith?utm_medium=emailquote:Op zondag 15 juni 2025 22:01 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Die bluffen altijd alsof hun leven ervan afhangt
[..]
[ x ]
Eens. Maar het zou natuurlijk ook om conventionele wapens kunnen gaan?quote:Op zondag 15 juni 2025 22:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Noord-Korea zie ik als de enige wildcard op dit lijstje.
Rusland heeft te veel te verliezen en vertrouwt de haatbaarden net zo min, China geeft geen reet om de Palestijnen en vertrouwt de haatbaarden ook niet. Zeker niet met intelligence gevoelige info als Chinese nukes.
Noord-Korea heeft weinig te verliezen, heeft zelf geloofwaardige afschrikking en het MO ligt extreem ver bij hen vandaan.
Toch lijkt me dat een aankoop van een NK nuke niet kan plaatsvinden zonder dat China, Amerika of Isral hier achter komt. En die gaan dat never nooit toestaan.
Knap en blij mee. Dit conflict op de voet volgen op basis van grotendeels correcte informatie zou zonder onder anderen zijn inzet geen beginnen aan zijn.quote:Op zondag 15 juni 2025 22:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
En vroeger was Ali_boo nog wat 'ongefilterder'. Hij is veel accurater geworden!
Yes. Het helpt flink als bij zoveel mogelijk mensen hun fakenewsfilter goed is afgesteld.quote:Op zondag 15 juni 2025 22:14 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Knap en blij mee. Dit conflict op de voet volgen op basis van grotendeels correcte informatie zou zonder onder anderen zijn inzet geen beginnen aan zijn.
Waarschijnlijk nul euro. Anders had Israel allang bewezen dat UNRWA geld van Europa en Amerika overmaakt aan Hamas en/of collega terroristen. Het blijft alleen maar bij die verdachtmakingen zonder onderbouwing.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:27 schreef Homey het volgende:
[..]
Hmm, conventioneel zijn de BM's zo ongeveer het zwaarste wat Iran heeft?quote:Op zondag 15 juni 2025 22:12 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Eens. Maar het zou natuurlijk ook om conventionele wapens kunnen gaan?
Voor degenen die de auto al vol hadden getankt, want echt lekker is brandstof niet meer te krijgen.quote:
Klopt, maar ik bedoel in veel grotere aantallen.quote:Op zondag 15 juni 2025 22:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hmm, conventioneel zijn de BM's zo ongeveer het zwaarste wat Iran heeft?
De enige mogelijkheid op dat vlak is dat ze wat uit de pot van ome Assad hebben gesnoept tijdens hun jarenlange aanwezigheid, maar dat had Isral bijna zeker weten geweten.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hoe handig zijn die Iranirs eigenlijk met biologische of chemische wapens?
Is het raar om te denken dat Israel dit misschien wel weet, maar verzwijgt in de hoop dat ze het gaan inzetten, om zo een veel groter conflict met als endgame het einde van het huidige Iran-regime te rechtvaardigen?quote:Op zondag 15 juni 2025 22:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De enige mogelijkheid op dat vlak is dat ze wat uit de pot van ome Assad hebben gesnoept tijdens hun jarenlange aanwezigheid, maar dat had Isral bijna zeker weten geweten.
Dat denk ik ook. Inlichtingendiensten gaan heus niet prijsgeven wat ze allemaal al weten om te voorkomen dat de tegenstander erop anticipeert.quote:Op zondag 15 juni 2025 22:20 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Is het raar om te denken dat Israel dit misschien wel weet, maar verzwijgt in de hoop dat ze het gaan inzetten, om zo een veel groter conflict met als endgame het einde van het huidige Iran-regime te rechtvaardigen?
quote:Op zondag 15 juni 2025 22:05 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ah ja, BM’s dus.
Overigens complimenten en dank voor al je berichtgeving. Het blijft soms moeilijk filteren wat klopt en wat niet, maar beter dan jouw onverminderde stroom aan informatie gaat het niet worden, denk ik.
Leuk om te horen!quote:
Correct heb het een en ander aangepast in de afgelopen twee jaar. Mooi om te zien dat mijn inzet gewaardeerd wordt.quote:Op zondag 15 juni 2025 22:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
En vroeger was Ali_boo nog wat 'ongefilterder'. Hij is veel accurater geworden!
Om de 15 (of voor mijn part 30) minuten bijtanken? Dat zal toch zeker niet. Snelheid verminderen, koppelen, tanken, snelheid weer opvoeren, en 15 tot 30 minuten later nog een keer want de tank is weer leeg?quote:Op zondag 15 juni 2025 22:03 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wel eens van reservetanks gehoord? Die werpen ze af en op de terugweg bijtanken in de lucht.
Finale ronde? Of halve finale?quote:Op zondag 15 juni 2025 22:23 schreef koffiekoekjes het volgende:
Steve genot.
Zo te zien heb ik een nieuwe wave gemist.
Ben benieuwd of Iran nog doorgaat vanavond
Pro Iraans regime?quote:Op zondag 15 juni 2025 22:14 schreef superniger het volgende:
Thomas Erdbrink nu bij Renze. Uiteraard is hij pro Iran.
Ja ook even kleine shoutout!quote:Op zondag 15 juni 2025 22:23 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
Leuk om te horen!
Thank you
[..]
Correct heb het een en ander aangepast in de afgelopen twee jaar. Mooi om te zien dat mijn inzet gewaardeerd wordt.
@:mods lezen jullie mee
Als ik ooit twijfel aan mijn gezondheid dan zet ik gewoon Steve een kwartiertje op.quote:Op zondag 15 juni 2025 22:23 schreef koffiekoekjes het volgende:
Steve genot.
Nee zeker niet. Dus dat zullen wij niet weten.quote:Op zondag 15 juni 2025 22:22 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Inlichtingendiensten gaan heus niet prijsgeven wat ze allemaal al weten om te voorkomen dat de tegenstander erop anticipeert.
Kan me niet voorstellen dat ze nu al stoppen.quote:Op zondag 15 juni 2025 22:23 schreef koffiekoekjes het volgende:
Steve genot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |