quote:Op zondag 15 juni 2025 19:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Doet me denken aan een tekenfilm waar ze een reus overmeesterd hebben
Het is ook bij Madurodam gebeurdquote:Op zondag 15 juni 2025 19:34 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]inderdaad ja
Maar ik bedoelde dat de mensen eromheen ook gigantisch zijn ik vergelijking met de huizen eromheen. Lol
Je hoopt dan op cascade-effecten.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
De hamvraag blijft natuurlijk of dit soort acties het nucleaire programma van Iran echt significant vertragen. Het meeste werk gebeurt diep ondergronds buiten bereik van Israëlische wapens.
Zou wel een toffe actie zijn als een werknemer daar als daar een ongeluk (welk ongeluk dan ook) razendsnel eersr stiekem die mannetjes eromheen gaat zettenquote:
Zo gemakkelijk is dat niet. Dat dachten de Russen na drie dagen in Oekraïne ook. De Amerikanen na drie weken Irak. De Duitsers na drie maanden Rusland..quote:Op zondag 15 juni 2025 19:23 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dit kan toch niet? Ze hebben de complete leiding van Irans betekenisvolle instanties gedood. Ze kunnen doen wat ze willen boven Iran, er is allemaal zo voorspelbaar geen enkele weerstand meer. Iedere nieuwe raket die gelanceerd wordt vanaf een installatie zien ze meteen en kunnen ze at will vernietigen. Ze hebben de strijd zo goed als gewonnen. Waarom zou je dan willen onderhandelen….
Anderzijds kun je ook betogen dat het daadwerkelijk hebben van een nucleair wapen ervoor zorgt dat een conventioneel militair overwicht er niet meer toe doet.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je hoopt dan op cascade-effecten.
Als het regime ziet dat niemand veilig is, willen ze dan doorgaan? Zij kunnen de volgende zijn. Ook verliezen ze hun aura van onoverwinnelijkheid bij de bevolking, die hun bloed al kan drinken.
Als olie- en energieinfrastructuur wordt geraakt, verliest het regime alle legitimiteit. Ik kan niet inschatten hoeveel directe schade aan het programma het liquideren van wetenschappers en intelligence figuren brengt maar het zal toch ook een klap voor het programma zijn.
Maar ja, dat is speculatie. Je hebt niet de zekerheid van het rechtstreeks uitschakelen van de installatie.
Wat ik daarmee bedoelde is dat op een gegeven moment de bevolking in opstand komt, als het regime nergens meer in kan voorzien.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Anderzijds kun je ook betogen dat het daadwerkelijk hebben van een nucleair wapen ervoor zorgt dat een conventioneel militair overwicht er niet meer toe doet.
Dan kunnen juist dit soort acties een dergelijk bewind er toe geneigd zijn om nog sterker in te zetten op het verkrijgen van zo'n wapen.
Ik geloof ook niet dat dit regime heel veel legitimiteit heeft of verwacht. Het blijft gewoon een dictatoriale theocratie met een stukje schijndemocratie.
Dat is totaal anders want een invasie. Israel wilt de poppetjes weg hebben en de nucleaire/ballistische dreiging. Dat kan allemaal vanuit de lucht al wel, en dan is het gewoon een kwestie van 24 uur per dag drones boven alle steden laten cirkelen? Maar ben geen expert.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zo gemakkelijk is dat niet. Dat dachten de Russen na drie dagen in Oekraïne ook. De Amerikanen na drie weken Irak. De Duitsers na drie maanden Rusland..
Protesten in Iran worden doorgaans hardhandig de kop ingedrukt. En hoewel het regime er vast niet heel populair zal zijn, bestaat de kans ook dat dit soort acties van een ook niet erg populair Israël juist een averechts effect hebben wat dat aangaat.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat ik daarmee bedoelde is dat op een gegeven moment de bevolking in opstand komt, als het regime nergens meer in kan voorzien.
Maar klopt, het kan ook de calculus veranderen in dat ze alles op alles zetten. Desnoods een paar van die dingen kopen van Noord-Korea.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |