abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217686453

Seizoen 1 2004-2005 (met Hans, Joris, Peter, Piet en Teus)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Seizoen 2 2006 (met Dirk-Jan, Gerrit, Hans, Jochum en Martijn)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Seizoen 3 2007-2008 (met Frans, Gerard, Henk, Jan en Agnes)
SPOILER
Seizoen 4 2009 (met Hans, Jos, Peter, Wietse en Wim)
SPOILER
Seizoen 5 2010-2011 (met Annemarie, Frank, Gijsbert, Marcel en Richard)
SPOILER
Seizoen 6 2012 (met Aad, Henk, Henrieke, Martin en Willem)
SPOILER
Seizoen 7: Internationaal 2013-2014 (met Aletta, Jan, Johan, Jos en Wim)
SPOILER
Seizoen 8 2014-2015 (met Bertie, Theo, Jan, Tom en Geert)
SPOILER
Seizoen 9: Internationaal: 2016-2017 (Met Olke, Herman, Marc, Riks en David)
SPOILER
Seizoen 10 2018 (met Steffi, Michelle, Marnix, Jaap en Wim)
SPOILER
Seizoen 11 2019-2020 (met Annemiek, Bastiaan, Geert Jan, Geert, Jan)
SPOILER
Seizoen 12 2021-2022 (met Evert, Janine, Hans, Rob en Jouke)
SPOILER
Seizoen 13 2023 (met Bernice, Claudia, Richard, Piet en Haico)
SPOILER
Seizoen 14 2024-2025 (met Deedry, Jan, John, Julius, Martijn en Roel)
SPOILER

Officiële Boer zoekt vrouw-site: http://boerzoektvrouw.kro-ncrv.nl/

De FOK! reeks: http://forum.fok.nl/topicchain/1972

De BZV-wiki vind je hier.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_217686465
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 10:52 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Myrthe twijfelde ook steeds. Dat was volgens mij ook niks geworden.

Ze heeft een lief gezicht. Maar dat postuur…
:o Als ik dit zou zeggen, zou ik meteen weer vrouwonvriendelijk zijn of aan fat-shaming doen ... maar goed. Je hebt wel een punt. Hoewel ik Myrthes gezicht wel zo lief vind, dat ik minder op dat postuur zou letten.

Ik denk wel dat ze een erg slechte match voor Julius zou zijn, zoals ik hem daar zag op Madeira. Zo wereldvreemd, en dat kettinkje ... brr. Nee, echt 0 match met Myrthe vind ik. Dat is echt zo'n zachte, warme meid.
Mja
pi_217686502
Ik zag Julius op reis wel eindelijk een keer lachen. Op zijn eigen boerderij amper een lach gezien. Maar beide vrouwen twijfelen volgens mij teveel voor een relatie.

Net als bij Roel vrouwen die twijfelen. Kan me ook niet erg voorstellen dat Simone het nu ineens ziet zitten.
pi_217686546
Dat eeuwige gebrei van Myrthe zou me ook snel de keel uithangen hoor.
pi_217686571
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 11:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat eeuwige gebrei van Myrthe zou me ook snel de keel uithangen hoor.
Mij ook. Maar voor een boer die merendeel van de tijd op de boerderij is, zal dat niet zo’n punt zijn.
  maandag 19 mei 2025 @ 11:15:16 #6
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217686592
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 11:06 schreef Pisces29 het volgende:
Ik zag Julius op reis wel eindelijk een keer lachen. Op zijn eigen boerderij amper een lach gezien. Maar beide vrouwen twijfelen volgens mij teveel voor een relatie.

Net als bij Roel vrouwen die twijfelen. Kan me ook niet erg voorstellen dat Simone het nu ineens ziet zitten.
Er moeten wel aanknopingspunten zijn. Als je potentiele partner niet sociaal, open, grappig of gezellig is en weinig leuks te vertellen heeft, weinig meemaakt en een kleine sociale kring en actieradius heeft dan houdt het gewoon snel op.

Wat voor basis heb je voor die emotionele klik dan? Je kunt toch niet je leven delen met iemand die vooral naast je zit en hooguit soms een gesprek begint over koetjes en kalfjes.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217686636
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 11:15 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er moeten wel aanknopingspunten zijn. Als je potentiele partner niet sociaal, open, grappig of gezellig is en weinig leuks te vertellen heeft dan houdt het gewoon snel op. Wat voor basis heb je voor die emotionele klik dan? Je kunt toch niet je leven delen met iemand die vooral naast je zit en hooguit soms een gesprek begint over koetjes en kalfjes.
Dat spreekt toch voor zich?

Maar als eerste moet er aantrekkingskracht zijn.
Kijk naar alle datingprogramma’s. Vaak genoeg hebben mensen een leuke klik. Maar ze vinden elkaar niet aantrekkelijk.

Nu heeft Julius haar toch laten logeren, dus hij vond haar vast wel leuk. :) Maar ze twijfelde ook enorm.
  maandag 19 mei 2025 @ 11:21:01 #8
38496 Perrin
pi_217686680
Ja misschien ben ik gewoon een oude lul ofzo maar aantrekkingskracht zit voor mij in vooral in de bewondering voor de persoon en het fijn vinden om tijd met iemand door te brengen. Lichamelijke aantrekkingskracht op het eerste gezicht is leuk voor tinderdates en tieners.
pi_217686757
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 10:52 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Myrthe twijfelde ook steeds. Dat was volgens mij ook niks geworden.

Ze heeft een lief gezicht. Maar dat postuur...
Als haar postuur voor Julius een dealbreaker is mbt iemand aantrekkelijk vinden had hij haar bij de speeddates al niet moeten laten doorgaan. :') Bij Myrthe speelt verder niks dat hij niet toen al had kunnen zien.

Op de boerderij heb je al gauw een actievere levensstijl dan in een gewone woning, dus als de relatie succesvol is en dat is inderdaad de oorzaak van haar postuur wordt dat vanzelf zichtbaar.
  maandag 19 mei 2025 @ 11:36:13 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217686860
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 11:03 schreef TAmaru het volgende:

[..]
:o Als ik dit zou zeggen, zou ik meteen weer vrouwonvriendelijk zijn of aan fat-shaming doen ... maar goed. Je hebt wel een punt. Hoewel ik Myrthes gezicht wel zo lief vind, dat ik minder op dat postuur zou letten.

Ik denk wel dat ze een erg slechte match voor Julius zou zijn, zoals ik hem daar zag op Madeira. Zo wereldvreemd, en dat kettinkje ... brr. Nee, echt 0 match met Myrthe vind ik. Dat is echt zo'n zachte, warme meid.
Nou, ik vind het ook een intens asociale en domme opmerking, dit is weer precies waarom zoveel vrouwen hun werkelijke problemen niet gediagnosticeerd krijgen, omdat ze hun hele leven al te horen krijgen dat het hun eigen schuld is dat ze dik zijn, en hen en passant ook nog even allerlei andere "karaktertrekken" (dom, lui, vreetzak) worden toebedeeld.
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 11:01 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Je onderbuik achterna lopen? Over overdrijven gesproken.
En leuk zo’n broer-zus relatie. Maar ieder zijn ding. :Y
Zo’n postuur zegt ook veel over je voeding en levensstijl. Hoe actief je bent. Mij niet gezien.
Echt om te kotsen die opmerkingen :r

[ Bericht 10% gewijzigd door Leandra op 20-05-2025 14:31:48 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 19 mei 2025 @ 11:40:09 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217686912
quote:
13s.gif Op maandag 19 mei 2025 11:28 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Als haar postuur voor Julius een dealbreaker is mbt iemand aantrekkelijk vinden had hij haar bij de speeddates al niet moeten laten doorgaan. :') Bij Myrthe speelt verder niks dat hij niet toen al had kunnen zien.

Op de boerderij heb je al gauw een actievere levensstijl dan in een gewone woning, dus als de relatie succesvol is en dat is inderdaad de oorzaak van haar postuur wordt dat vanzelf zichtbaar.
En dit, het is niet dat hij niet wist hoe ze eruitzag, er is een speeddate en een dagdate geweest, dus als ze als laatste van 2 overblijft dan kan dat 2 dingen betekenen:

• Of hij vond het geen probleem
• Of hij zag sowieso niemand anders meer dan Kylie maar wilde het spelletje wel helemaal uitspelen en ieder ander had daar ook voor spek en bonen kunnen zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_217686968
Ik had echt verwacht dat Martijn voor Marleen zou kiezen maar Ciska is wel een super goede match lijkt het. 'T kan ook een montage dingetje zijn geweest waarbij ze geprobeerd hebben je op het verkeerde been te zetten, maar misschien ligt dat aan mijn interpretatievermogen.

Oh, en de video's op de BZV website laden weer eens niet :{
pi_217687005
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 11:45 schreef SpaceOdyssey het volgende:
Ik had echt verwacht dat Martijn voor Marleen zou kiezen maar Ciska is wel een super goede match lijkt het. 'T kan ook een montage dingetje zijn geweest waarbij ze geprobeerd hebben je op het verkeerde been te zetten, maar misschien ligt dat aan mijn interpretatievermogen.

Oh, en de video's op de BZV website laden weer eens niet :{
Ik had inderdaad ook Marleen verwacht en gedacht. Hij gaf voor het uitsluitsel aan tafel ook aan dat 'diegene continu straalde'. Ciska zat er bij als een duf duifje, Marleen als een kind in de speelgoedwinkel. Dus ik was ook verbaasd met deze uitslag.

Maar de citytrip maakte wel duidelijk dat het een goede match is. Ben benieuwd of ze nog bij elkaar zijn of dat het een Svea-Joey (MAFS)-match is.
  maandag 19 mei 2025 @ 11:51:16 #14
38496 Perrin
pi_217687021
Ze zullen elkaar wel aan, ik hoop wel dat Ciska niet in de valkuil trapt dat ze zoveel babbelt dat Martijn zijn eigen gedachten niet meer kan horen. Martijn kan wel een pittige tante gebruiken, Marleen vulde hem niet echt aan wat dat betreft.
  maandag 19 mei 2025 @ 11:54:03 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217687051
Julius verpest het wel een beetje voor zichzelf. Hij moet wel wat meer van zichzelf laten zien dan de stugge Fries. Zo’n opmerking ook, tijdens het mountainbiken: ‘als je nog eens wat weet’. Hij weet zich slecht een houding te geven.

In die kermisattractie probeerde hij wel een beetje leuk te doen, maar voor Kylie kwam dat wat laat.

Ben wel benieuwd of ze daar nog een beetje over hebben kunnen praten.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 19 mei 2025 @ 12:05:58 #16
38496 Perrin
pi_217687174
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 11:54 schreef Lienekien het volgende:
Julius verpest het wel een beetje voor zichzelf. Hij moet wel wat meer van zichzelf laten zien dan de stugge Fries. Zo’n opmerking ook, tijdens het mountainbiken: ‘als je nog eens wat weet’. Hij weet zich slecht een houding te geven.

In die kermisattractie probeerde hij wel een beetje leuk te doen, maar voor Kylie kwam dat wat laat.

Of dat zij dat poncha bestelt en het hem allemaal weinig interesseert.. Zij: "Ik denk dat het een beetje Limoncello-achtig is". Hij: "zegt me ook niks". En later: "Is een beetje pittige sinas".

Hij vraagt haar ook nergens wat zij ervan vindt. Of gebruikt het als startpunt van een gesprek om verder te kletsen over bijzondere drankjes die ze in hun leven genuttigd hebben ofzo.
pi_217687191
quote:
13s.gif Op maandag 19 mei 2025 11:28 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 11:18 schreef Pisces29 het volgende:

Nu heeft Julius haar toch laten logeren, dus hij vond haar vast wel leuk. :) Maar ze twijfelde ook enorm.
Had ik al geschreven. En ik reageerde op iemand die zei dat hij z’n onderbuik achterna loopt. Nergens gezegd dat Julius moeite met haar heeft. Rustig aan maar mensen.
pi_217687240
quote:
9s.gif Op maandag 19 mei 2025 12:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Of dat zij dat poncha bestelt en het hem allemaal weinig interesseert.. Zij: "Ik denk dat het een beetje Limoncello-achtig is". Hij: "zegt me ook niks". En later: "Is een beetje pittige sinas".

Hij vraagt haar ook nergens wat zij ervan vindt. Of gebruikt het als startpunt van een gesprek om verder te kletsen over bijzondere drankjes die ze in hun leven genuttigd hebben ofzo.
Hij doet natuurlijk ook niet voor niks met dit programma mee.
Hij heeft die ervaring niet. Dus sneu als dit wel moet maar hij dit helemaal niet kan.

Maar als hij meer initiatief nam, zou er dan wel iets op bloeien? Ik geloof er niet zo in.
  maandag 19 mei 2025 @ 12:17:17 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217687267
quote:
9s.gif Op maandag 19 mei 2025 12:05 schreef Perrin het volgende:

[..]

Net het verschil tussen ‘ken ik niet, hoor’ en ‘ken ik niet, waar smaakt dat naar?’
  maandag 19 mei 2025 @ 12:24:30 #20
38496 Perrin
pi_217687328
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 12:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Net het verschil tussen ‘ken ik niet, hoor’ en ‘ken ik niet, waar smaakt dat naar?’
Ja of ken ik niet, waar heb jij dat ooit gedronken dan?
pi_217690438
Tja, het meest saaie seizoen ooit komt bijna ten einde:

Martijn kust er met zijn koortslip vrolijk op los met Cisca. Die 2 hebben elkaar denk ik wel gevonden, al blijft het lakse van Martijn niet altijd zo leuk.

Deedry en Roy zie ik niet samenblijven. Van haar kan komt er niks en Roy is het “wachten op” wel een beetje beu.

Julius en Kaylee wordt ook niks: van haar kant heeft het enthousiasme er nog geen seconde vanaf gespat. Ze vertelde Julius dat ze graag mee op citytrip zou gaan, maar gevoelens heeft ze niet voor hem en die gaan ook niet meer komen.

Roel en Simone gingen schaatsen voor het programma, maar niet omdat ze er beiden zin in hadden. Simone bleef uit beleefdheid, maar had al veel eerder haar biezen willen pakken. Nu zit ze als laatste opgescheept met Roel waar ze vanaf wil.

John en Eileen klikt nu, maar zie ik ook niet samenblijven. John heeft veel te veel eisen, alles moet “passie” zijn in het werk en leven en Eileen is niet het type dat bij hem past.

Jan is een toffe peer maar heeft bij zijn eerste keuzemoment de verkeerde al weggestuurd, al had die reistijd wel een dingetje geworden.
  maandag 19 mei 2025 @ 17:37:49 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217690459
Ze heet Kylie.
pi_217690752
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 17:37 schreef Lienekien het volgende:
Ze heet Kylie.
Dan hebben we het over dezelfde.
pi_217690996
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 11:21 schreef Perrin het volgende:
Ja misschien ben ik gewoon een oude lul ofzo maar aantrekkingskracht zit voor mij in vooral in de bewondering voor de persoon en het fijn vinden om tijd met iemand door te brengen. Lichamelijke aantrekkingskracht op het eerste gezicht is leuk voor tinderdates en tieners.
Dat denk ik eigenlijk niet. Ik vind dat wel een van de belangrijkste dingen. Of waar het mee begint in ieder geval. En ik ben ook oud, dus daar heeft het niks mee te maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door bloodymary1 op 19-05-2025 18:37:02 ]
pi_217693605
Pas toen Yvon tussen Kylie en Julius in stond, zag ik bij Kylie iets wat mss haar echte gezicht is. Ook later eeen paar keer haar gezicht als volwassen vrouw gezien, waarvan je begrijpt dat ze goed een eigen bedrijf kan leiden. Jammer dat Julius bleef met 2 vrouwen die het beiden niet waren voor hem. Het tripje was ook helemaal verkeerd gekozen.
Hij zegt ook wat voor de meeste mensen zal gelden: dat het meteen in het openbaar, voor de camera moet. Dat is ongemakkelijk als je onervaren bent.

Ongelukkig ook Tromsø in de winter, als je maar weinig daglicht hebt. Dan moet het veel meer van jezelf komen. En zoveel leken ze nog niet met elkaar te hebben, afgezien van beiden om praktische reden een partner zoeken.

Het was me eerder niet opgevallen dat Roy vooral wat dommig kijkt tijdens de interviews met de camera's van dichtbij op hem gericht. Bij het terugzien van de uitzendingen, komt hij erachter dat er inderdaad vooruitgang geboekt is. Kan je van te voren inschatten met wie het een hopeloze zaak is? Want dan kan het nuttig zijn om ze met wat acteurs te laten oefenen, of met vrienden als stand-in.

Als ik het goed begrepen heb, ging Roel en Simone niet op citytrip maar op wat losse ontmoetingen in eigen omgeving. Simone houdt van schaatsen, dus is het niet vreemd dat er in de winter schaatsen geregeld wordt. Voor Roel wel, al heeft hij nog 3 jaar geleden op de schaats gestaan (ik niet meer na de kindertijd, want schaatsen bleven nooit zitten, hoe strak zo ze vastgeknoopt waren. Er zijn een paar dingen waar ik een bloedhekel aan overgehouden heb en die Friese doorlopers staan op nr. 1, ook wel geholpen door de verlammende kou die er altijd omheen is. Vond het best een goed idee dat ze probeerde hem overstappen te leren, dus dat je niet alleen maar wat plichtmatige rondjes rijdt. Wat "ski-stretch" vooraf was wel handig geweest, gezien z'n stijvige benenwerk.

Martijn en Ciska hadden zich wsl overal wel vermaakt, maar in zonnig Spanje was dat wel gemakkelijk. Goh, Spanje ziet er in de winter 's zomers uit, als je tenminste op de juiste lokatie zit.

Ben benieuwd met wie Jan komt aanzetten en wanneer ze contact met hem zocht.
pi_217697565
Volgend seizoen wordt er ook niet meer gefilmd in de stallen??

https://www.ad.nl/show/wa(...)jn-de-dupe~afb00c33/

quote:
Wakker Dier start procedure tegen drie Boer zoekt vrouw-boeren: ‘Kalfjes zijn de dupe’

Wakker Dier wil maatregelen tegen Boer zoek vrouw-boeren Jan, Martijn en Julius uit het huidige seizoen. De organisatie stelt dat de melkveeboeren hun kalfjes isoleren en daarmee de wet overtreden. Wakker Dier verzoekt de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) om in te grijpen.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 14:50:17 #27
3542 Gia
User under construction
pi_217698165
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 11:54 schreef Lienekien het volgende:

Ik zie dit echt niet matchen. Kylie is al geen vrouw van de wereld, maar ze stoorde zich zichtbaar aan Julius. Gelukkig dat die dat niet zo door leek te hebben.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 14:52:05 #28
3542 Gia
User under construction
pi_217698185
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 13:42 schreef EdVe het volgende:
Volgend seizoen wordt er ook niet meer gefilmd in de stallen??

https://www.ad.nl/show/wa(...)jn-de-dupe~afb00c33/
[..]

Omdat ze dat willen? Kalfjes hebben geen last van een camera, hoor. En ze worden gewoon gevoerd, op de normale tijden.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 14:57:16 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217698233
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 14:52 schreef Gia het volgende:

[..]
Omdat ze dat willen? Kalfjes hebben geen last van een camera, hoor. En ze worden gewoon gevoerd, op de normale tijden.
Heb je het linkje gelezen?
  dinsdag 20 mei 2025 @ 15:04:48 #30
3542 Gia
User under construction
pi_217698315
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 14:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Heb je het linkje gelezen?
Als het kalfsvlees gaat worden, hoeven ze toch geen complete 'gezonde' ontwikkeling te hebben.
Dan gaan ze met een half jaar naar de slacht.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 15:07:25 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217698329
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:04 schreef Gia het volgende:

[..]
Als het kalfsvlees gaat worden, hoeven ze toch geen complete 'gezonde' ontwikkeling te hebben.
Dan gaan ze met een half jaar naar de slacht.
En als ze nou gewoon niet op die manier gehouden mogen worden uit oogpunt van dierenwelzijn?
  dinsdag 20 mei 2025 @ 15:09:56 #32
3542 Gia
User under construction
pi_217698356
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En als ze nou gewoon niet op die manier gehouden mogen worden uit oogpunt van dierenwelzijn?
Dan moeten ze daar gewoon op controleren en handhaven. Niet naar aanleiding van 5 minuten uitzending van Boer zoekt Vrouw. Wie weet hebben ze die kalfjes even in die hokken gezet om leuke opnames van het voederen te maken. Misschien lopen ze wel heel veel in de wei. Dat weet je toch allemaal niet.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 15:13:19 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217698376
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:09 schreef Gia het volgende:

[..]
Dan moeten ze daar gewoon op controleren en handhaven. Niet naar aanleiding van 5 minuten uitzending van Boer zoekt Vrouw. Wie weet hebben ze die kalfjes even in die hokken gezet om leuke opnames van het voederen te maken. Misschien lopen ze wel heel veel in de wei. Dat weet je toch allemaal niet.
Dat gaat ze dan nu hopelijk wel doen ja, controleren en handhaven.

En nee, die kalfjes lopen normaal niet gezellig in de wei.
pi_217698382
quote:

[..]
Dat is precies het punt dat Wakker Dier maakt. Dat toezicht en handhaving hierop tekort schiet. Die hokken die we zien zijn namelijk gewoon nog de praktijk bij de meeste gangbare melkveebedrijven.

En Wakker Dier gebruikt gewoon de bekendheid van Boer Zoekt Vrouw om dat punt te maken, want dat genereert meer publiciteit.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 15:14:09 #35
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_217698384
quote:

[..]
Dat is dan ook het verzoek van Wakker Dier. Ik vraag me af of je het artikel uberhaupt hebt doorgelezen.

quote:
Wakker Dier verzoekt de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) om in te grijpen.
pi_217698419
Ik ken Gia niet anders dan naar aanleiding van nieuws er met gestrekt been ingaan zonder te lezen en dan telkens de doelpalen verzetten elke keer als iemand haar erop wijst dat ze onzin aan het uitkramen is.

Nu zal ze wel weer doorgaan over dat die eenlinghokjes (die alle boeren toevallig allemaal hebben staan, maar zogenaamd nooit gebruiken) gestaged zijn voor BZV en dat de NVWA eerst maar eens langs moet gaan voordat ze boetes gaan uitdelen.

Terwijl het Wakker Dier natuurlijk helemaal niet om deze specifieke boeren gaat, maar dat er 0,0 toezicht en handhaving op deze praktijken is en dat in het algemeen nog vrij onbekend is dat dit tegen wet- en regelgeving in gaat.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 15:27:37 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217698473
quote:

[..]
Neuh, het aantal boeren dat de kalveren in de wei laat (bij de moeder dus), is te verwaarlozen.
En degenen die dat wel doen laten zich daar echt wel op voorstaan.
Die laten zeker geen opnames maken waarbij de kalveren gescheiden zijn, laat staan waarbij ze geïsoleerd staan.

Van de paar boeren die dat wel doen kun je overigens wel melk krijgen:
https://kalver-liefde.nl/
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_217698578
Om aan de wet- en regelgeving te voldoen waar Wakker Dier naar verwijst hoeft het kalf niet eens bij de moeder te blijven. Andere kalveren kunnen zien en aanraken zou al voldoende zijn. Alleen in die eenlinghokjes kan dat per definitie niet.

Dus met de hokjes ombouwen tot duohokjes zouden ze al aan wet- en regelgeving voldoen. Bij bijvoorbeeld de bekende kalveriglo's ben je er als boer al met een hekje dat om twee iglo's heen gaat.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 15:44:35 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217698610
Bij boer Martijn staan ze trouwens wel samen, de kalfjes.

Dat vind ik dan wel weer slordig van Wakker Dier.

Martijn kon ik nog makkelijk terugzoeken. Over Jan en Julius doe ik geen uitspraak.
  woensdag 21 mei 2025 @ 07:54:51 #40
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_217704262
Discussie over kalfjes en hokjes en wakker dier :O
#wastochalniettrotsopdeboer

Anyway. Wat ik niet begrijp... je reageert op een boer (man of vrouw maakt niet uit), waarvan je weet dat het geen makkelijk verhaal is. Anders was er geen hele TV show voor nodig om een partner te zoeken. Zéker bij Julius en Deedry was het bij de introductie al duidelijk dat ze niet ervaren zijn, schuchter en terughoudend. Dan wéét je dus waar je aan begint als je daar op reageert.

Dan moet je als Kylie dus niet gaan miepen dat je vindt dat "de man de eerste stap moet zetten". Da's leuk wanneer je met je traytje flugel door Lloret huppelt, maar dat gaat niet werken bij een 35-jarige boer die in zijn leven nog nooit een eerste stap met een vrouw heeft gezet. "Er groeit niets" is niet zo gek als niemand ook maar een poging doet om wat spanning te zoeken. En in deze kun je dat niet van die boer verwachten, dus moet je zelf wat initiatief tonen.

En Roy ook. Je bent uit honderden brieven, 10 speeddate kandidaten en 3 logés gekozen om mee op citytrip te gaan. Hoe veel meer aanleiding wil je nog hebben om in elk geval IETS te proberen. In plaats daarvan gaat hij subtiele hints lopen geven dat hij vind dat Deedry wel wat serieuzer mag zijn.... Leuk allemaal, maar je wíst dat ze terughoudend is en niet weet wat ze er allemaal mee aan moet. Dan is een béétje de leiding nemen wel het minste wat je kunt doen.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  woensdag 21 mei 2025 @ 10:05:15 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217705580
Ik denk dat je ‘de eerste stap zetten’ ruim moet zien. Als Kylie van Julius helemaal geen signalen krijgt dat hij haar leuk vindt, dan vind ik het niet gek dat bij haarzelf ook de boel op slot gaat.
  woensdag 21 mei 2025 @ 10:13:30 #42
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_217705661
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2025 10:05 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat je ‘de eerste stap zetten’ ruim moet zien. Als Kylie van Julius helemaal geen signalen krijgt dat hij haar leuk vindt, dan vind ik het niet gek dat bij haarzelf ook de boel op slot gaat.
Denk je niet dat voor iemand als Julius, het feit dat hij haar op speeddate uitnodigde, selecteerde voor de logeerweek, 2 andere vrouwen wegstemde en haar vroeg om mee te gaan op citytrip... niet al voldoende "signaal" is?
Nogmaals; het is 35-jarige vent die volgens mij nog nooit een relatie heeft gehad. Dat is niet voor niets. Dus dan mag een Kylie zelf best eens een stap zetten.
  woensdag 21 mei 2025 @ 10:17:38 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217705697
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 10:13 schreef Whuzz het volgende:

[..]
Denk je niet dat voor iemand als Julius, het feit dat hij haar op speeddate uitnodigde, selecteerde voor de logeerweek, 2 andere vrouwen wegstemde en haar vroeg om mee te gaan op citytrip... niet al voldoende "signaal" is?
Nogmaals; het is 35-jarige vent die volgens mij nog nooit een relatie heeft gehad. Dat is niet voor niets. Dus dan mag een Kylie zelf best eens een stap zetten.
Je snapt geloof ik niet wat ik bedoel met ‘ruim zien’. Dus gewoon leuk doen tegen elkaar. Kan Julius haar wel gekozen hebben, maar als hij vervolgens alleen maar uitstraalt dat hij er maar weinig aan vindt, dan gaan er bij Kylie ook geen warme gevoelens ontstaan.

Denk je nou echt dat Julius ineens ontdooit als ze hem eens flink op de bek pakt?
pi_217705744
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2025 10:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je snapt geloof ik niet wat ik bedoel met ‘ruim zien’. Dus gewoon leuk doen tegen elkaar. Kan Julius haar wel gekozen hebben, maar als hij vervolgens alleen maar uitstraalt dat hij er maar weinig aan vindt, dan gaan er bij Kylie ook geen warme gevoelens ontstaan.

Denk je nou echt dat Julius ineens ontdooit als ze hem eens flink op de bek pakt?
Ja
pi_217705790
Volgende week op de boot lijkt Julius al meer op zijn gemak.

Kylie heeft wellicht een leven geleefd die ook niet bij haar past, net als Julius wat meer had kunnen neuken.

Liefde is water bij de wijn doen en niet droomlandschappen blijven creëren
  woensdag 21 mei 2025 @ 10:44:10 #46
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_217706024
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2025 10:17 schreef Lienekien het volgende:

Ja. (Als ze slim is doet ze dat wel ietwat subtiel...)
pi_217707884
Hij heeft in elk geval een zetje nodig en zij is dus de zelfgekozen aangewezen persoon om dat te doen. .
pi_217708195
Zij wil dat duidelijk helemaal niet, omdat het qua gevoel helemaal niet goed meer zit. Maar blijkbaar moet ze zich opofferen voor Julius omdat hij nog geen ervaring heeft en zij wel?
  woensdag 21 mei 2025 @ 14:49:14 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217708323
quote:
9s.gif Op woensdag 21 mei 2025 14:36 schreef Stepperoller het volgende:
Zij wil dat duidelijk helemaal niet, omdat het qua gevoel helemaal niet goed meer zit. Maar blijkbaar moet ze zich opofferen voor Julius omdat hij nog geen ervaring heeft en zij wel?
Ja, dat dus. Het moet wel van twee kanten komen.
pi_217709017
Kylie zit voornamelijk met zichzelf in de knoop, haar gevoel over het uitblijven van actie van the Jul heeft toch meer met haar onzekerheid te maken.
pi_217709058
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 07:54 schreef Whuzz het volgende:

In plaats daarvan gaat hij subtiele hints lopen geven dat hij vind dat Deedry wel wat serieuzer mag zijn.... Leuk allemaal, maar je wíst dat ze terughoudend is en niet weet wat ze er allemaal mee aan moet. Dan is een béétje de leiding nemen wel het minste wat je kunt doen.
Deedry kwam nogal als een enorme kattenkop over. Dan is de zin van Roy om leiding te geven misschien ook weg. En lijkt het alsof Deedry hem toch ook niet meer leuk vindt? Dan moet je afwachten, toch? :)

Bij sommigen zie je de angst. Maar Deedry wordt nogal bitchy. :X Dan zou ik ook met vraagtekens zitten.
  woensdag 21 mei 2025 @ 16:26:15 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217709077
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 16:19 schreef vrijgevochten het volgende:
Kylie zit voornamelijk met zichzelf in de knoop, haar gevoel over het uitblijven van actie van the Jul heeft toch meer met haar onzekerheid te maken.
Dat zie ik niet. Ja, je wordt onzeker als je geen bevestiging krijgt. Zit je dan met jezelf in de knoop?

Beetje als trekken aan een dood paard, zoals het zondag leek.
  Moderator woensdag 21 mei 2025 @ 16:30:03 #53
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_217709111
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2025 16:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat zie ik niet. Ja, je wordt onzeker als je geen bevestiging krijgt. Zit je dan met jezelf in de knoop?

Gevalletje allebij niet een eerste stap willen zetten, en dan gebeurt er gewoon niets. Niets in de knoop of zo maar gewoon geen "urgentie" ( :D ) om iets te doen. Niet de juiste match.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_217709117
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2025 16:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat ze bijna zit te janken in een fucking kermisattractie heeft echt niet alleen met de Jul te maken.

Vanalles verwachten van de ander en niet rustig het gesprek aangaan over wat de ander wenst om daarmee ook rekening te houden met zijn ziensbeeld/onzekerheden/groeimogelijkheden.

Twee mensen die moeten leren te communiceren over hun gevoelswereld, eentje zou moeten beginnen...
  woensdag 21 mei 2025 @ 16:45:54 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217709286
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2025 16:30 schreef vrijgevochten het volgende:

[..]
Dat ze bijna zit te janken in een fucking kermisattractie heeft echt niet alleen met de Jul te maken.

Vanalles verwachten van de ander en niet rustig het gesprek aangaan over wat de ander wenst om daarmee ook rekening te houden met zijn ziensbeeld/onzekerheden/groeimogelijkheden.

Twee mensen die moeten leren te communiceren over hun gevoelswereld, eentje zou moeten beginnen...
Nou, laten we ook de rest eens afwachten. Goed?

De Jul. :')
  Moderator woensdag 21 mei 2025 @ 16:54:34 #56
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_217709457
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 12:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja of het verschil tussen, " ja heb ik wel eens gehad" of " ja heb ik wel eens gehad smaakt een beetje naar citroen ik vind het niet zo lekker, wellicht smaakt dit beter"

Of lachen om het feit dat hij niet weet wat een regional dish is, ze doen beiden niet hun best om het ijs te breken met humor of wat voor andere emotie dan ook, behalve onzekerheid.
pi_217709496
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2025 16:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nou, laten we ook de rest eens afwachten. Goed?

De Jul. :')
Is goed Lien
  woensdag 21 mei 2025 @ 17:27:31 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217709867
quote:
88s.gif Op woensdag 21 mei 2025 16:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ja of het verschil tussen, " ja heb ik wel eens gehad" of " ja heb ik wel eens gehad smaakt een beetje naar citroen ik vind het niet zo lekker, wellicht smaakt dit beter"

Of lachen om het feit dat hij niet weet wat een regional dish is, ze doen beiden niet hun best om het ijs te breken met humor of wat voor andere emotie dan ook, behalve onzekerheid.
Stugge Fries! Buiten de provinciegrenzen moeten die extra compenseren.
  Moderator woensdag 21 mei 2025 @ 17:35:28 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_217709917
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2025 17:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Stugge Fries! Buiten de provinciegrenzen moeten die extra compenseren.
Ik snap hem wel maar ik ben denk ik zelf ook stug. Gedachtengang als ik niets doe doe ik het ook niet fout, zoals een verkeerde attractie kiezen of een verkeerd gerecht.

Het lijken me beiden personen die bij zenuwen minder gaan doen en zeggen. Ze zouden allebei baat hebben bij iemand die uit zenuwen meer gaat praten.
pi_217711367
Ach, aan alles merk je toch dat Julius en Kylie totaal geen match zijn.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_217711472
quote:
9s.gif Op woensdag 21 mei 2025 14:36 schreef Stepperoller het volgende:
Als je zelf contact zoekt met iemand die duidelijk géén ervaring heeft, dan weet je dat je dat het niets wordt als je zelf ook geen ervaring hebt. Als je dat wel hebt, is het duidelijk dat je dan zelf een handje moet helpen. Hij heeft aangegeven voor je te gaan, maar heeft ook aangegeven niet te weten hoe. En je kan bovendien gewoon reageren op "dat zegt me niets". Natuurlijk, dat zijn dingen die hij niet kent en waarvan hij niet ziet wat je daaraan zo geweldig zou vinden. En als je weet dat hij niets voor zich ziet bij het voorgestelde drankje en hoort dat de smaak limoncello geen toelichting biedt, dan probeer je het nog even verder, want zo moeilijk bleek dat niet te zijn. Hij gaf zelf dus een korte beschrijving. Het is puur toeval dat ik weet wat limoncello is, want ik heb ook niets met zulke dranken. Het is totaal niet belangrijk of je dat wel of niet kent. Het is in zo'n geval iets waardoor je weet waarover je zou kunnen praten en het in een vrolijker sfeer trekken. Net als bij Deedry doet de sollicitant inhoudelijk te weinig om de grens over te komen. Ja, haar eigen onzekerheid speelt natuurlijk mee. Práát daar dan ook over. Dat is een van de doelen van de citytrip: dat je in andere omstandigheden samen bent en sommige dingen dan makkelijker bespreekt door de ontspannen entourage of door iets wat je toevallig ziet en aan het denken zet. Dat van al die bejaarden vond ik wel een leuke opmerking en de sprong naar samen oud worden. Daarvan moet je wel de humor kunnen herkennen.

Ik denk dat het ook in Noorwegen een stuk leuker en levendiger verlopen was, als hij de andere dame gekozen had.
Qua gezellig huisvrouwtje zou hij vast niets te kort komen met haar. Ze zal ook met kinderen om kunnen gaan (niet elke leerkracht kan dat).
pi_217711514
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 20:34 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ach, aan alles merk je toch dat Julius en Kylie totaal geen match zijn.
Ja, op grond van wat wij te zien kregen, vond ik het een verrassing dat hij voor haar ging.
We zagen haar niet op z'n best. Overigens zag ze er op betere momenten wat ouder uit, dus als de zakenvrouw die ze is. En Julius ging er beter uitzien. Breder gezicht, waardoor die onderlip om minder gezwollen overkwam. Het was dus gewoon zichtbaar dat voor hem een deel van de spanning weg was toen hij voor haar gekozen had.
pi_217720396
quote:
88s.gif Op woensdag 21 mei 2025 16:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Gevalletje allebij niet een eerste stap willen zetten, en dan gebeurt er gewoon niets. Niets in de knoop of zo maar gewoon geen "urgentie" ( :D ) om iets te doen. Niet de juiste match.
Dat is sowieso het fundamentele probleem van dit soort daten; het gaat hier in de eerste plaats om de gewenste relatie, in de tweede plaats om de persoon met wie dat dan moet zijn. Niet vreemd dat je dan geforceerd gedoe krijgt.
pi_217720477
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 20:48 schreef Teslynd het volgende:

[..]
Als je zelf contact zoekt met iemand die duidelijk géén ervaring heeft, dan weet je dat je dat het niets wordt als je zelf ook geen ervaring hebt. Als je dat wel hebt, is het duidelijk dat je dan zelf een handje moet helpen. Hij heeft aangegeven voor je te gaan, maar heeft ook aangegeven niet te weten hoe. En je kan bovendien gewoon reageren op "dat zegt me niets". Natuurlijk, dat zijn dingen die hij niet kent en waarvan hij niet ziet wat je daaraan zo geweldig zou vinden. En als je weet dat hij niets voor zich ziet bij het voorgestelde drankje en hoort dat de smaak limoncello geen toelichting biedt, dan probeer je het nog even verder, want zo moeilijk bleek dat niet te zijn. Hij gaf zelf dus een korte beschrijving. Het is puur toeval dat ik weet wat limoncello is, want ik heb ook niets met zulke dranken. Het is totaal niet belangrijk of je dat wel of niet kent. Het is in zo'n geval iets waardoor je weet waarover je zou kunnen praten en het in een vrolijker sfeer trekken. Net als bij Deedry doet de sollicitant inhoudelijk te weinig om de grens over te komen. Ja, haar eigen onzekerheid speelt natuurlijk mee. Práát daar dan ook over. Dat is een van de doelen van de citytrip: dat je in andere omstandigheden samen bent en sommige dingen dan makkelijker bespreekt door de ontspannen entourage of door iets wat je toevallig ziet en aan het denken zet. Dat van al die bejaarden vond ik wel een leuke opmerking en de sprong naar samen oud worden. Daarvan moet je wel de humor kunnen herkennen.

Ik denk dat het ook in Noorwegen een stuk leuker en levendiger verlopen was, als hij de andere dame gekozen had.
Qua gezellig huisvrouwtje zou hij vast niets te kort komen met haar. Ze zal ook met kinderen om kunnen gaan (niet elke leerkracht kan dat).
Ja, Roy is wel iemand met wat creativiteit; eerder ook al dat boekje, nu die opmerking over die stellen
pi_217721478
Hoe is dat met dat appje van Jan gegaan? Is er iemand die op één of andere wijze zijn nummer heeft bemachtigd, voordat er ook maar iets bekend was over de afloop van BzV hem heeft gecontacteerd, of is die opname van zeer recent, van nadat was uitgezonden dat Jan zonder dame bleef?
pi_217723202
Of Jan heeft zelf eventjes na het vertrek van de laatste date nog iemand opgescharreld uit het eerste stapeltje reacties. Tussen dat moment en het uitzendmoment zitten immers enige maanden.
pi_217723332
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 20:56 schreef Teslynd het volgende:

[..]
Ja, op grond van wat wij te zien kregen, vond ik het een verrassing dat hij voor haar ging.
We zagen haar niet op z'n best. Overigens zag ze er op betere momenten wat ouder uit, dus als de zakenvrouw die ze is. En Julius ging er beter uitzien. Breder gezicht, waardoor die onderlip om minder gezwollen overkwam. Het was dus gewoon zichtbaar dat voor hem een deel van de spanning weg was toen hij voor haar gekozen had.
Die onderlip ja pff, en die moet je dan op zijn bek pakken? :')
pi_217723349
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:44 schreef Lienekien het volgende:
Bij boer Martijn staan ze trouwens wel samen, de kalfjes.

Dat vind ik dan wel weer slordig van Wakker Dier.

Martijn kon ik nog makkelijk terugzoeken. Over Jan en Julius doe ik geen uitspraak.
Ik vond die Schotse hooglander is dat kleine hokje bij deedry ook zo sneu. De heren vroegen nog moet ie niet naar buiten?
Toen zei Deedry eigenlijk wel maar hij sloopt alles
  vrijdag 23 mei 2025 @ 09:16:55 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217723384
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 09:12 schreef Magica het volgende:

[..]
Ik vond die Schotse hooglander is dat kleine hokje bij deedry ook zo sneu. De heren vroegen nog moet ie niet naar buiten?
Toen zei Deedry eigenlijk wel maar hij sloopt alles
Ja, dat vond ik ook geen leuk idee. Je lievelingsdieren en dan staan ze maar een beetje in een hok.
pi_217723459
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 09:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, dat vond ik ook geen leuk idee. Je lievelingsdieren en dan staan ze maar een beetje in een hok.
Ach, hoeveel mensen met een boerderij houden wérkelijk van dieren.

Maar dat is weer offtopic. :)
pi_217745092
Is vanavond al de laatste aflevering of is volgende week de reünie?
Somebody that I used to know
  zondag 25 mei 2025 @ 12:41:59 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217745605
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2025 11:52 schreef Postbus100 het volgende:
Is vanavond al de laatste aflevering of is volgende week de reünie?
Vanavond laatste aflevering en dus ook de reünie.
pi_217745807
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 12:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Vanavond laatste aflevering en dus ook de reünie.
Na één dag op reis de reünie al meteen. Lol.
pi_217747367
Heeft iemand het boek "Boer zocht vrouw" al gelezen. Vraag me af of daar nog wat nieuws in staat, of dat het meeste al min of m eer bekend was.
pi_217747615
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 09:10 schreef Magica het volgende:

[..]
Die onderlip ja pff, en die moet je dan op zijn bek pakken? :')
Lucky Luke lip. :')
  zondag 25 mei 2025 @ 15:47:24 #76
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_217747880
quote:
10s.gif Op zondag 25 mei 2025 13:04 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Na één dag op reis de reünie al meteen. Lol.
120 afleveringen niks, 1 dag reis, reünie.
KuikenGuppy
  zondag 25 mei 2025 @ 15:50:27 #77
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_217747918
Iemand een voorspelling voor vanavond?

Ik denk:
Martijn & Ciska - smoorverliefd, nog altijd samen
Deedry & Roy - geduld van Roy was op, ze spreken elkaar zelfs niet meer
Julius & Kylie - niks geworden
John & Eileen - net uit elkaar of nog samen, maar moeizaam
Roel & Simone - de verrassing van het seizoen, ze zijn voorzichtig aan verliefd
Jan - komt samen met Annick, die al bij hem ingetrokken is
KuikenGuppy
pi_217747968
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 15:50 schreef Burdie het volgende:
Iemand een voorspelling voor vanavond?

Ik denk:
Deedry & Roy - geduld van Roy was op, ze spreken elkaar zelfs niet meer
Roel & Simone - de verrassing van het seizoen, ze zijn voorzichtig aan verliefd
Ik hoop:
Deedry & Roy - Geduld van Roy was op, maar Deedry realiseert zich ineens dat ze goud in handen heeft, draait bij, en ze hebben nu een relatie.
Roel & Simone - niet meer samen.
Jan - komt samen met Annick
  zondag 25 mei 2025 @ 15:56:37 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_217748025
Ik verwacht dat je gelijk hebt vwb Deedry, maar dat het voor Roy toen al te laat was.
KuikenGuppy
pi_217748056
quote:
12s.gif Op zondag 25 mei 2025 15:47 schreef Burdie het volgende:

[..]
Dit vat het idd goed samen. :D Ik ben benieuwd of de makers dit een geslaagd seizoen vinden.
pi_217751660
quote:
12s.gif Op zondag 25 mei 2025 15:47 schreef Burdie het volgende:

[..]
Zo voelt het inderdaad wel. Vorige week eerste aflevering die een beetje te doen was, en nu is het zo klaar. Anyway, mijn voorspelling:
- Roel komt alleen
- John en volgzame Eileen zijn nog wel samen, Eileen doet gewoon alles wat John zegt en vindt.
- Martijn en Ciska zijn samen, helemaal verliefd O+
- Julius komt ook alleen
- Jan heeft Annick geregeld (of andersom)
- Deedry en Roy zijn samen
pi_217751669
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 15:50 schreef Burdie het volgende:
Annick?! Nee Jan is niet geinteresseerd in haar
pi_217751682
Nu John zich alleen op Eileen kan focussen, is het allemaal wel oké (voor het moment)
John schroomt niet onzekerheid triggerende opmerkingen te maken (zoekt het, denk ik, zelfs op)
pi_217751695
Die John is toch niet te verstaan, zeg! Ondertiteling doet het hier niet.
pi_217751697
Wat is John toch een irritante humble bragger
pi_217751701
Oh vandaag komen Martijn en Ciska niet onder dat geforceerde ontbijt op bed uit
pi_217751702
Dat wilde haar van Ciska _O_
pi_217751703
Ik vind Eileen ook niet te hachelen hoor. Die gaat ook overal maar in mee. Slappe hap.
  zondag 25 mei 2025 @ 20:32:58 #89
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_217751717
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:31 schreef Pisces29 het volgende:
Dat wilde haar van Ciska _O_
Die komt ook helemaal los, goede combi die twee
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_217751725
Pril koppel? Niet te hard van stapel lopen hoor Yvon
pi_217751734
Ik post pas voor het eerst dit seizoen, maar ben ik de enige die de ‘indeling’ van de afleveringen echt verschrikkelijk vind?
pi_217751738
Dat kettinkje van Julius zie je alleen bij boeren en VMBO’ers in het jaar 2005.
pi_217751750
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:34 schreef XSbig het volgende:
Ik post pas voor het eerst dit seizoen, maar ben ik de enige die de ‘indeling’ van de afleveringen echt verschrikkelijk vind?
Ja moet wel echt even wennen aan de veranderingen van dit seizoen. Vooral de negatieve punten vallen op.
  zondag 25 mei 2025 @ 20:35:29 #94
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_217751753
'keurig'
pi_217751759
Simone houdt van anders, maar is zowel qua interieur als kledingstijl het toppunt van basic
pi_217751760
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:35 schreef InstortendeSter het volgende:

[..]
Ja moet wel echt even wennen aan de veranderingen van dit seizoen. Vooral de negatieve punten vallen op.
Ik zie geen positieve veranderingen. (Verder kijk ik nog steeds met plezier. :) )
pi_217751767
Simone mag zichzelf zijn bij Roel. Geen acteren, mooi.
Maar het klinkt nog als werken.
pi_217751769
Ach Simone toch. Ze gaat haar best doen om verliefd te worden. Tja.
pi_217751770
Kylie: “Afgesproken om een stapje terug te doen”
John: “1x per 2 weken zien”

Gelukkig hebben we Martijn en Ciska nog O+
pi_217751806
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:36 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik zie geen positieve veranderingen. (Verder kijk ik nog steeds met plezier. :) )
Mijn vriendin en ik vinden de laatste seizoenen echt verschrikkelijk saai.
pi_217751819
Aaaah Dorien O+
  zondag 25 mei 2025 @ 20:38:56 #102
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_217751822
Simone en Roel doen alsof opzoek gaan naar de liefde bij elkaar een strafexpeditie is. Dan wordt het nooit wat. Duik een keer de koffer in en kijken of je wat voelt.
pi_217751836
Jan. Jaaaaaaaa toch nog. O+
pi_217751839
De appjes gaan bij Jan van links naar rechts en omgekeerd
  zondag 25 mei 2025 @ 20:39:40 #105
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_217751840
Was Dorien de laatste die wegging?
pi_217751850
Jan blijft beetje lomp: denk niet dat ik jou gebeld zou hebben
pi_217751853
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:39 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ja
pi_217751855
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:39 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ja, omdat Jan de hele tijd bezig bleef over Corina (en Corien)
  zondag 25 mei 2025 @ 20:40:19 #109
487704 InstortendeSter
BrullendKanon
pi_217751858
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:36 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ja ik weet niet hoe anders het is achter de schermen. Voor het scherm is de haast en de korte duur opvallend. Van dagdate hollen we de logeerweek binnen.
pi_217751883
Er lopen al weken rillingen over mn rug als ik John hoor praten. Dat quasi intelligente in combinatie met dat halve gefluister. Verschrikkelijk.
  zondag 25 mei 2025 @ 20:42:43 #111
487704 InstortendeSter
BrullendKanon
pi_217751896
‘Het heeft geen zin, laat je gevoel spreken.’

Wat heeft geen zin, John? Is hij bewust zijn gevoel aan het onderdrukken om zakelijker over te komen ofzo?
pi_217751897
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:34 schreef InstortendeSter het volgende:
Dat kettinkje van Julius zie je alleen bij boeren en VMBO’ers in het jaar 2005.
Oh, dat is het! Die hadden inderdaad een paar jongens bij mij op school (ook havo en vwo). Het is echt alsof ik terug in de tijd ga als ik hem zie. Maar het is dus dat kettinkje dat dat doet.
pi_217751902
Kylie is wel beetje in haar Flugelperiode blijven hangen met haar naveltruitjes
pi_217751911
Kylie en Julius, wat vervelend
  zondag 25 mei 2025 @ 20:44:03 #115
487704 InstortendeSter
BrullendKanon
pi_217751932
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:41 schreef XSbig het volgende:
Er lopen al weken rillingen over mn rug als ik John hoor praten. Dat quasi intelligente in combinatie met dat halve gefluister. Verschrikkelijk.
De pubers noemen dit ‘aura farming’, is John stiekem 3 Gen-Z’ers in een trenchcoat?
pi_217751936
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:42 schreef S_E het volgende:
Kylie is wel beetje in haar Flugelperiode blijven hangen met haar naveltruitjes
Navel piercing zie je de laatste weken ook niet meer zo veel heb ik het idee
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_217751946
Dat plastic kleed. :D Voor een simpel broodje eten. :D
pi_217751956
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:44 schreef Pisces29 het volgende:
Dat plastic kleed. :D Voor een simpel broodje eten. :D
Ik dacht die gaan vinger verven of zo _O-
  zondag 25 mei 2025 @ 20:45:38 #119
487704 InstortendeSter
BrullendKanon
pi_217751959
Jan valt de wereld buiten de boerderij allemaal maar mee. Die had acute dood verwacht bij het binnenrijden van een vinex-wijk.
pi_217751961
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:44 schreef InstortendeSter het volgende:

[..]
De pubers noemen dit ‘aura farming’, is John stiekem 3 Gen-Z’ers in een trenchcoat?
Ik denk dat John vooral aan ‘John farming’ doet.
pi_217751962
Komt wel een beetje over dat Jan en Dorien beide allang blij zijn dat ze iemand hebben.
pi_217751968
Sevilla. _O_
pi_217751972
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:41 schreef XSbig het volgende:
Ik doe het hijgerige al een week na. Aangevuld met “Karin, je bent echt een leuke vrouw” (toen hij Eileen al gekozen had _O- )
pi_217751977
Klinkt als brandende liefde, het gevoel zit halverwege *)
pi_217751985
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:45 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Ik dacht die gaan vinger verven of zo _O-
Ja precies. Dan pak je zo’n kleed :D
pi_217751993
Het wordt bijna te klef met deze twee.
  zondag 25 mei 2025 @ 20:47:15 #127
487704 InstortendeSter
BrullendKanon
pi_217751994
Ciska en Martijn zijn echt leuk om naar te kijken. Stel je eens voor als het bij iedereen zo was.
pi_217752000
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:46 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik doe het hijgerige al een week na. Aangevuld met “Karin, je bent echt een leuke vrouw” (toen hij Eileen al gekozen had _O- )
Zelf vind ik wel dat dat moet kunnen. Karin reageerde van 'zeg dat nou niet, want is niet functioneel'; maar je mag iemand toch wel leuk vinden? Of mag je alleen één persoon leuk vinden?
pi_217752002
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:47 schreef InstortendeSter het volgende:
Ciska en Martijn zijn echt leuk om naar te kijken. Stel je eens voor als het bij iedereen zo was.
Saai
pi_217752004
Wat heerlijk voor ze O+
pi_217752010
Lekker kleffen voor de camera
pi_217752011
Ciska heeft ook goed gekozen, want ze had gewoon kunnen vluchten _O-
  zondag 25 mei 2025 @ 20:48:40 #133
487704 InstortendeSter
BrullendKanon
pi_217752013
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:47 schreef vrijgevochten het volgende:

[..]
Saai
Ja misschien wel. Maar ik voel gewoon interne pijn bij het zien van Julius en dat paard.
pi_217752014
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:47 schreef kikkerrrtje het volgende:

[..]
Zelf vind ik wel dat dat moet kunnen. Karin reageerde van 'zeg dat nou niet, want is niet functioneel'; maar je mag iemand toch wel leuk vinden? Of mag je alleen één persoon leuk vinden?
Ik zou het na het kiezen vermoedelijk niet meer doen. Dat betekent niet dat het niet mag. ;) Maar het is zo’n gladde aal, die John. Dat maakt het zo grappig. Je weet bijna dat zo’n opmerking komt. _O-
pi_217752020
Er komt ook totaal geen warmte van Kylie uit.
pi_217752021
Kylie is gesloten. Julius is gesloten. Kylie huilt dat hij gesloten is.
pi_217752027
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:48 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik zou het na het kiezen vermoedelijk niet meer doen. Dat betekent niet dat het niet mag. ;) Maar het is zo’n gladde aal, die John. Dat maakt het zo grappig. Je weet bijna dat zo’n opmerking komt. _O-
‘Gladde aal’

Dat is echt de meest treffende omschrijving.
pi_217752032
Kylie wilt Julius melken.
pi_217752047
Kylie wil eerst naar haar paarden voordat ze gaat trekken aan dood paard Julius
pi_217752056
Julius, pak de handen van Kylie!
pi_217752058
Aaah John en pruillip.

Even mn wijnglas bijvullen.
  zondag 25 mei 2025 @ 20:52:03 #142
487704 InstortendeSter
BrullendKanon
pi_217752059
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:49 schreef Pisces29 het volgende:
Kylie is gesloten. Julius is gesloten. Kylie huilt dat hij gesloten is.
Ik vind Julius beter communiceren dan Kylie. Misschien omdat je ziet dat hij zich bewuster is van wat hij lastig vindt.
pi_217752062
Kan iemand Julius en Kylie uit hun lijden verlossen? :{
pi_217752063
John :r Eileen :r :r
  zondag 25 mei 2025 @ 20:53:50 #145
487704 InstortendeSter
BrullendKanon
pi_217752102
John is typisch iemand die wat crypto on the side heeft en de vrouw moet echt onder hem staan. Die mag niet succesvoller zijn, of een mening hebben.
pi_217752122
Bodywarmers. _O_
pi_217752126
Jan. Jaaaaaaa *O*
pi_217752135
Wat ziet Dorien er goed uit!
pi_217752143
Deedry haar jas uit Yvon? Nu vraag je wel erg veel van haar
  zondag 25 mei 2025 @ 20:56:32 #150
487704 InstortendeSter
BrullendKanon
pi_217752147
Dat kraagje bij Julius. Die is na de middelbare school teruggetrokken op de boerderij en die ontvangt daar alleen NED1/2/3. Internet en stromend water doen ze daar niet aan. Totaal los van de voortschrijdende maatschappij.
pi_217752190
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:56 schreef InstortendeSter het volgende:
Dat kraagje bij Julius. Die is na de middelbare school teruggetrokken op de boerderij en die ontvangt daar alleen NED1/2/3. Internet en stromend water doen ze daar niet aan. Totaal los van de voortschrijdende maatschappij.
Moet opzich wel heerlijk zijn.
  zondag 25 mei 2025 @ 20:58:44 #152
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_217752192
Dit seizoen had ook met alleen deze aflevering gekund. Alles in 1.
  zondag 25 mei 2025 @ 20:59:07 #153
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217752194
50% succes bij de boeren dus :o
pi_217752197
Roel gaat zeker wel een leuke vrouw vinden. :)
pi_217752199
Wel een karig clubje zo met maar drie stellen
  zondag 25 mei 2025 @ 20:59:32 #156
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_217752200
Wat een spanning bij Roel, hele lichaam zit er verkrampt bij.
  Moderator zondag 25 mei 2025 @ 20:59:50 #157
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217752206
Nah geen Simone. Vond haar leuk :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_217752214
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:59 schreef Pisces29 het volgende:
Roel gaat zeker wel een leuke vrouw vinden. :)
Jazeker! Leuke vent
pi_217752221
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:52 schreef InstortendeSter het volgende:

[..]
Ik vind Julius beter communiceren dan Kylie. Misschien omdat je ziet dat hij zich bewuster is van wat hij lastig vindt.
Julius zegt wat hij van haar vindt en wat hij lastig vindt.
Kylie zegt alleen wat ze zelf voelt. Maar niet wat ze van hem vindt, of wat ze bij hem voelt. Daardoor maak je ook geen verbinding... (valt me nu pas op).
Julius communiceert daardoor inderdaad beter.
  zondag 25 mei 2025 @ 21:02:29 #160
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_217752245
Roy is op de reünie O+.
KuikenGuppy
  zondag 25 mei 2025 @ 21:03:03 #161
487704 InstortendeSter
BrullendKanon
pi_217752252
Straks doen Martijn en Ciska nog een wip in dat busje.
  zondag 25 mei 2025 @ 21:03:50 #162
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_217752259
Misschien moet John het bij de mannen proberen
pi_217752264
Och Deedry, zo vreselijk onzeker
pi_217752272
Haha, die Deedry
Benieuwd hoe het nu gaat

Maar ze praat er nu open over!!
  zondag 25 mei 2025 @ 21:05:15 #165
487704 InstortendeSter
BrullendKanon
pi_217752273
Zouden Jan en Dorien seks hebben? Ik zie dat echt niet gebeuren.
pi_217752280
Leuk dat Roy geduld heeft gehad. _O_
pi_217752282
Wat een vreselijk lieve, leuke kerel die Roy.
pi_217752291
Maar Deedry heeft dus nog nooit ervaren dat iemand haar echt leuk vond, maar ze is wel enorm gekwetst in het verleden? :?
pi_217752303
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:06 schreef Stepperoller het volgende:
Maar Deedry heeft dus nog nooit ervaren dat iemand haar echt leuk vond, maar ze is wel enorm gekwetst in het verleden? :?
Als iemand haar werkelijk leuk vond had hij haar nooit gekwetst/gedumpt. Die gedachte?
  zondag 25 mei 2025 @ 21:07:20 #170
487704 InstortendeSter
BrullendKanon
pi_217752306
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:05 schreef S_E het volgende:
Wat een vreselijk lieve, leuke kerel die Roy.
Knapperd ook. Dat Deedry hem heeft weten te strikken.
  Moderator zondag 25 mei 2025 @ 21:07:46 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217752311
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:55 schreef XSbig het volgende:
Bodywarmers. _O_
pi_217752316
Roy
Je hebt geen witte staan _O-
pi_217752319
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:07 schreef InstortendeSter het volgende:

[..]
Dat. :)
pi_217752325
Jij het geen witte staan
  Moderator zondag 25 mei 2025 @ 21:08:36 #175
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217752327
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:07 schreef InstortendeSter het volgende:

[..]
Nou ja, zij ziet er ook goed uit vind ik.
pi_217752328
Dawson’s Creek?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_217752338
Kylie, Myrthe, Simone, en die ene bij Roel. Volgens mij wilden ze allemaal niet. Maar toch lang blijven hangen.
  zondag 25 mei 2025 @ 21:09:59 #178
487704 InstortendeSter
BrullendKanon
pi_217752343
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nou ja, zij ziet er ook goed uit vind ik.
Absoluut. Maar ik vind haar gedrag en houding in het relationele wel flink ingewikkeld. Ze laat zo ongeveer het tegenovergestelde zien en merken van wat er heel diep intern speelt.
pi_217752355
Ah. Roel zijn boerderij zit in Wervershoof.
Ik had al gegokt op Enkhuizen. Bijna goed.
pi_217752364
Gatver. Bij eten praten over koeienvlaai. Dat soort acties kan ik zo niet waarderen :N
pi_217752369
Ben wel een beetje bang dat als Deedry en Roy ruzie krijgen, het servies door het huis gaat. :D Ik weet niet waar dat hem in zit.
pi_217752370
Saltbae Roy :D
pi_217752375
Wil een goede evaluatie met John zien!
pi_217752390
Martijn en Ciska hebben elkaar eigenlijk nog helemaal niet gezien sinds de citytrip, wow
pi_217752401
Klein guitig duiveltje
pi_217752421
Wel een risico, een vakantie van drie maanden, direct na BzV. En een goede test
  zondag 25 mei 2025 @ 21:18:21 #187
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_217752432
Had Martijn nou met Ciska en die ander gezoend?
pi_217752448
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ja
pi_217752451
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
ja
en had een koortslip de volgende dag
pi_217752465
Goh, John wou niet. Wie had dat gedacht.
  zondag 25 mei 2025 @ 21:20:56 #191
487704 InstortendeSter
BrullendKanon
pi_217752479
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:20 schreef S_E het volgende:
Goh, John wou niet. Wie had dat gedacht.
Ja zakelijk kan hij het wel, maar emotioneel niet.
pi_217752487
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:20 schreef InstortendeSter het volgende:

[..]
Ja zakelijk kan hij het wel, maar emotioneel niet.
Hij vond geen enkele vrouw leuk. Maar Eileen was dan de beste.
pi_217752488
Netjes, dat Eileen ervoor kiest om op TV te komen napraten!
pi_217752500
John vond vooral John erg leuk.
pi_217752505
Interessante gast, John
Is dat alles wat erover krijgen te horen?
Ik wil een hele uitzending een terugblik met hen!!!
pi_217752509
Irritant vooral
pi_217752526
Jan is aangekomen. Wordt hij verwend?
Raar, trouwen binnen een paar maanden
  Moderator zondag 25 mei 2025 @ 21:25:03 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217752528
Trouwen op huwelijkse voorwaarden Jan
pi_217752530
I did not see this one coming ^)
pi_217752532
Jan. _O_
  zondag 25 mei 2025 @ 21:25:15 #201
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217752535
Dat is wel erg snel :o :o
pi_217752539
Och Jan en Dorien
  Moderator zondag 25 mei 2025 @ 21:25:49 #203
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217752547
Liefde gaat door de maag @kikkerrrtje
  zondag 25 mei 2025 @ 21:25:55 #204
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_217752551
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:19 schreef kikkerrrtje het volgende:

[..]
ja
en had een koortslip de volgende dag
En de liefde een stukje later. Toch netjes.
pi_217752555
Die twee zijn niet goed snik
pi_217752561
Kweet niet, maar Deedry en Roy staan er beide wel een beetje doods bij
  zondag 25 mei 2025 @ 21:27:28 #207
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_217752572
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:26 schreef S_E het volgende:
Het straalt nog steeds niet uit of ze samen zijn. Geen enkele aanraking.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_217752575
Maak aub een hele reeks uitzendingen met nieuwe avonturen van John!
  zondag 25 mei 2025 @ 21:27:46 #209
487704 InstortendeSter
BrullendKanon
pi_217752578
Jan’s ontwikkeling is gestopt na groep 5 of zo. Hij is ouder geworden maar kwa communicatieve, emotionele vaardigheden of wereldkennis compleet gestagneerd.
pi_217752585
quote:
Je moet ook maar zin hebben in die hele show met Yvon en het groepje bij elkaar.
(En ergens weet ik ook niet of Deedry van haar moodswings af is. :+ )
pi_217752606
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:27 schreef InstortendeSter het volgende:
Jan’s ontwikkeling is gestopt na groep 5 of zo. Hij is ouder geworden maar kwa communicatieve, emotionele vaardigheden of wereldkennis compleet gestagneerd.
En toch ziet Dorien er wat in O+
pi_217752611
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:28 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Je moet ook maar zin hebben in die hele show met Yvon en het groepje bij elkaar.
(En ergens weet ik ook niet of Deedry van haar moodswings af is. :+ )
Het zou me niet verbazen als we binnenkort horen dat de relatie toch voorbij is ;(
  zondag 25 mei 2025 @ 21:29:54 #213
487704 InstortendeSter
BrullendKanon
pi_217752613
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:29 schreef Fascination het volgende:

[..]
Ja zo blij als kinderen dat ze zijn. Heel dottig.
pi_217752616
Ach Jan en Dorien wat leuk 😀
pi_217752636
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:29 schreef Fascination het volgende:

[..]
Bij Dorien krijg ik de indruk dat ze nogal desperate is
pi_217752642
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:29 schreef S_E het volgende:

[..]
Het zou me niet verbazen als we binnenkort horen dat de relatie toch voorbij is ;(
Ik ook niet.
En als dit de algehele vibe steeds is, zou ik het ook lekker laten zitten. :)
pi_217752666
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:31 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik ook niet.
En als dit de algehele vibe steeds is, zou ik het ook lekker laten zitten. :)
True. Het trekken aan een dood paard houdt een keer op
pi_217752684
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:30 schreef kikkerrrtje het volgende:

[..]
Ach en wat dan nog? Ze lijken gelukkig samen, genieten van de kleine dingen die ze samen doen. Hartstikke leuk voor ze
  zondag 25 mei 2025 @ 21:33:24 #219
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217752686
Jullie hebben echt helemaal de verkeerde vibe, hier.
pi_217752709
Het fascineerde mij dat Dorien er nu met een paar kilo minder, een nieuw (en ietwat bijgekleurd?) kapsel en hippe kleding opeens niet meer zo oud uitzag voor haar leeftijd. Sterker nog, vond haar er opeens 10 jaar jonger uitzien dan eerst, maar daarbij moet wel gezegd worden dat ze er eerst uitzag als 60. Dat is nu precies de leeftijd van Jan, maar die ziet eruit als een oude man. Hij beweegt echt als een oude vent, is wat trillerig en warrig in zijn spraakgebruik. Geen idee wat Dorien met zo'n man moet. Misschien zoekt ze gewoon een lieve man die ze verder kan verzorgen? Ze deed toch ook zelf iets in de zorg? Ik kan het trouwens alleen maar eens zijn met wat een andere user zei over die huwelijkse voorwaarden.

Dat Roel en Julius alleen zouden komen, was te verwachten. Allebei gewoon te onzeker en te weinig initiatief genomen.

Van John had ik het niet helemaal verwacht dat hij alleen zou komen, maar dat was als we het verhaal mogen geloven dus ook een beetje kantjeboord. Althans, zij wil wel, maar hij niet. Die serial killer vibes die ik bij hem had; ik denk dat het gewoon een overdaad aan rationaliteit is en een gebrek aan gevoel of althans contact met het gevoel.

Deedry ... tsja, ik wil er eigenlijk geen woorden aan vuil maken.

Martijn en Ciska ... topkoppel natuurlijk. Ciska is echt een leuke vrouw. Zou er zelf ook over een jaar of 10 wel op kunnen vallen. :p
Mja
pi_217752734
quote:

[..]
Bzv is ook wel een beetje het afvoerputje van de samenleving qua dating betreft. Men neme 6 boeren die sinds de middelbare school in een volledige bubbel hebben geleefd afgezonderd van de maatschappij ...
Mja
pi_217752748
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:35 schreef TAmaru het volgende:

Deedry ... tsja, ik wil er eigenlijk geen woorden aan vuil maken.

Dan een simpele vraag. Halen ze de kerst als koppel? :P
pi_217752771
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:38 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Dan een simpele vraag. Halen ze de kerst als koppel? :P
Ik denk het eigenlijk wel. Blijkbaar ziet Roy iets in haar en hij is ook bijzonder geduldig volgens mij ... beter dan dat had ze niet kunnen hopen eigenlijk
Mja
pi_217752813
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:40 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik denk het eigenlijk wel. Blijkbaar ziet Roy iets in haar en hij is ook bijzonder geduldig volgens mij ... beter dan dat had ze niet kunnen hopen eigenlijk
Ik denk het eigenlijk ook. Deedry lijkt mij ook meer een type die niet in het openbaar aan een ander gaat zitten frunniken, maar ze moet af en toe heel hard lachen met Roy. Zeker wel een verschil met de citytrip, haar houding nu.
pi_217752819
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:21 schreef kikkerrrtje het volgende:
Netjes, dat Eileen ervoor kiest om op TV te komen napraten!
Ik vatte dat meer op als controledrang. Dat ze John niet helemaal vertrouwt in het vertellen van een evenwichtig verhaal :D
pi_217752825
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:33 schreef S_E het volgende:

[..]
Ach en wat dan nog? Ze lijken gelukkig samen, genieten van de kleine dingen die ze samen doen. Hartstikke leuk voor ze
Ik vind het niet gezond als 'geluk' een basis heeft in negatieve zaken
pi_217752842
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:43 schreef kikkerrrtje het volgende:

[..]
Ik vind het niet gezond als 'geluk' een basis heeft in negatieve zaken
Huh? Welke negatieve zaken doel je op? Ze worden beide blij van een tafelzeiltje.
pi_217752844
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:25 schreef derLudolf het volgende:
Trouwen op huwelijkse voorwaarden Jan
Dit hopelijk wel, ja.
pi_217752853
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:42 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Ik vatte dat meer op als controledrang. Dat ze John niet helemaal vertrouwt in het vertellen van een evenwichtig verhaal :D
Ja, haha, dat hield ik ook wel voor mogelijk :)
Of zelfs als mogelijkheid om John nog eens te treffen?

[ Bericht 3% gewijzigd door kikkerrrtje op 25-05-2025 21:55:19 ]
pi_217752860
quote:

[..]
Ik helemaal niet. Ze vond Jan gewoon heel leuk, en zelfs na 1,5 week nog dat ze zich over haar trots heen heeft gezet en gewoon de stoute schoenen heeft aangetrokken. Dapper om je eigen geluk te durven nastreven _O_
pi_217752861
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:45 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Huh? Welke negatieve zaken doel je op? Ze worden beide blij van een tafelzeiltje.
Als je ervoor kiest bij iemand te zijn, om niet alleen te zijn, of omdat je denkt dat je niet beter kunt krijgen. Dat soort overwegingen bedoel ik.
pi_217752885
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:46 schreef kikkerrrtje het volgende:

[..]
Als je ervoor kiest bij iemand te zijn, om niet alleen te zijn, of omdat je denkt dat je niet beter kunt krijgen. Dat soort overwegingen bedoel ik.
Zo zie ik dat helemaal niet als ze samen hetzelfde gevoel hebben.
pi_217752892
Toch wel een mooi einde O+

Al denk ik dat er echt meer in het vat had gezeten als bijvoorbeeld een Julius meer begeleiding had gehad. Dat hij nu zei dat ze heel erg verschillend waren, dan denk ik: dat had toch met een beetje begeleiding al wel eerder naar boven kunnen komen?
Roel trouwens ook.

Maar ja, ook gewoon pech met de vrouwen die ze hebben uitgezocht. Ze wilden allemaal uiteindelijk niet (echt). Of waren direct afgeschrikt door de houding van de boer, dat kan ook.
pi_217752895
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:48 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Zo zie ik dat helemaal niet als ze samen hetzelfde gevoel hebben.
Als ze allebei vanuit dit gevoel kiezen/handelen, is dat wel symmetrisch, maar allebei dus, wat mij betreft, op verkeerde gronden
pi_217752916
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:49 schreef kikkerrrtje het volgende:

[..]
Als ze allebei vanuit dit gevoel kiezen/handelen, is dat wel symmetrisch, maar allebei dus, wat mij betreft, op verkeerde gronden
Niks mis met uit eenzaamheid elkaar vinden, dat vind ik geen verkeerde basis.
pi_217752917
Deedry had geluk met Roy. Anders had ze, net als Julius, Roel en John, tegen haar valkuilen aangelopen
(en dan blijft het nog afwachten of dit ook over langere termijn goed gaat uitpakken)
pi_217752932
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:49 schreef Postbus100 het volgende:
Toch wel een mooi einde O+

Al denk ik dat er echt meer in het vat had gezeten als bijvoorbeeld een Julius meer begeleiding had gehad. Dat hij nu zei dat ze heel erg verschillend waren, dan denk ik: dat had toch met een beetje begeleiding al wel eerder naar boven kunnen komen?
Roel trouwens ook.

Maar ja, ook gewoon pech met de vrouwen die ze hebben uitgezocht. Ze wilden allemaal uiteindelijk niet (echt). Of waren direct afgeschrikt door de houding van de boer, dat kan ook.
Ik denk dat uiteindelijk een Fries meisje/vrouw uit de omgeving van Julius het beste bij hem past. Dan kan hij zijn eigen taal spreken, gok dat het communiceren dan ook wat vlotter gaat.
pi_217752971
pi_217752995
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:52 schreef S_E het volgende:

[..]
Ik denk dat uiteindelijk een Fries meisje/vrouw uit de omgeving van Julius het beste bij hem past. Dan kan hij zijn eigen taal spreken, gok dat het communiceren dan ook wat vlotter gaat.
Ja, dat schreef ik ook al eerder. Ik zag ook bijna geen emotie in zijn ogen, alleen een beetje als hij met Yvon sprak. Dooie uitdrukking, jemig. Hoop voor hem dat ie wat brieven uit de buurt krijgt, beetje zielig persoon wel.
pi_217753019
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:57 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja, dat schreef ik ook al eerder. Ik zag ook bijna geen emotie in zijn ogen, alleen een beetje als hij met Yvon sprak. Dooie uitdrukking, jemig. Hoop voor hem dat ie wat brieven uit de buurt krijgt, beetje zielig persoon wel.
Sorry, maar ik denk dat dit vooral je eigen afhankelijkheid van bepaalde uiterlijkheden weergeeft, bij het inleven van mensen.
pi_217753031
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:58 schreef kikkerrrtje het volgende:

[..]
Sorry, maar ik denk dat dit vooral je eigen afhankelijkheid van bepaalde uiterlijkheden weergeeft, bij het inleven van mensen.
Niks sorry, dat speelt zeker mee.
pi_217753291
Uhm, zijn Jan en Dorien al getrouwd of gaan ze dat doen?
Ik denk niet dat het, in elk geval voor Dorien, een wanhoopsdaad is. Kijk maar naar haar terugblik-video. Ze begint ferm, kiest voor zichzelf. Maar aan het einde verliest ze die houding en zou ze toch graag een nieuwe poging doen.
Zo te horen is ze bewust vertrokken en al even bewust teruggekomen. Jan heeft tijd gehad om over beide vertrokken vrouwen na te denken en over z'n kansen die er waren met Dorien. Hij was al bij de speeddate weg van Dorien. Alleen hebben we erg weinig van haar interacties gezien. Dus het was eigenlijk al snel de keuze tussen de rustige Dorien en de levendige Karina en we weten hoe gemakkelijk een zoekende boer valt voor levendige geblondeerde vrouwen.

Blij te lezen dat Dorein een beter kapsel heeft genomen. Haar strenge kapsel en die andere spiraalkapsel vond ik steeds moeilijk om naar te kijken en bij dat warrige haar van Jans Karina kon ik haar gezicht niet zien door de kombinatie van bleke huid- en haarkreukeligheid.

Ja, als een boer trouwt, dan beter op huwelijkse voorwaarden. Er zit heel veel geld vast in een boerderij. Als je dat wegens echtscheiding door de helft moet delen, zit de boer met een halve boerderij en geen geldt om z'n andere eigen helft terug te kopen.

Wat is er mis met een tafelzeil? Zelf met een poetsfanaat als Jan gaat het om een keuken bij een boerenbedrijf. Lijkt me erg praktisch om daar òf een tafelzeil òf een zeer goed gelakte tafel te hebben staan. We hebben toch wel ongemakkelijker keukens gezien?!
pi_217753344
Die Dorien. Het heeft er alle schijn van dat ze al die tijd in de schaduw van Karina heeft gestaan. Ineens zag ik een kordate vrouw die zich uitspreekt en Jan de goede kant op helpt. Zij is de vrouw die hij nodig heeft, alleen zag hij dat niet meteen. Ik vond het ontroerend. Dat trouwen is natuurlijk erg snel, maar ik geloof er wel in.

Dat John het toch niet zag zitten met Eileen was geen verrassing. Tijdens de laatste scène van de citytrip zag hij er doodongelukkig uit. Geweldig avontuur, dit vergeet je nooit meer, blablablabla. Die man moet eens eerlijk en duidelijk zijn.

Van Deedry en Roy was ik niet overtuigd. Tijdens hun interview begon ik me af te vragen of ze überhaupt al hadden gezoend.

Al met al een afgeraffeld seizoen. De reünie had ook wel wat uitgebreider gekund.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_217753449
Ik geloof ook wel in dat trouwen van Jan en Dorien, het lijkt er op dat ze een zelfde soort achtergrond hebben, met een grisselijke conservatieve opvoeding en daar hoort trouwen bij.

John heb ik in alle afleveringen een ongeloofwaardig personage gevonden. Met zijn gejank dat ie alleen in zijn hoofd zit, die man wil de politiek toch in, of zit er al in? Gewoon meegedaan om zichzelf te profileren. Viel iets tegen, denk ik, toen hij zijn eigen uitzendingen terug zag. Eileen is vast op zijn verzoek bij de reunie komen opdagen.
pi_217753526
Ik vind dat John hier te weinig liefde krijgt van BvZ de kijker.
Is dat alleen voorbehouden aan de emotionele boer/kandidaat waarop je makkelijk je eigen zaken kunt projecteren, niet een introverte, rationele, perfectionistische boer? Krijgt die alleen wantrouwen?
pi_217753544
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 22:37 schreef kikkerrrtje het volgende:
Is dat alleen voorbehouden aan de emotionele boer/kandidaat waarop je makkelijk je eigen zaken kunt projecteren, niet een introverte, rationele, perfectionistische boer? Krijgt die alleen wantrouwen?
Sowieso krijgt ie geen sympathie van mij als kijker met zijn vrouwonvriendelijke zogenaamde grappige opmerkingen, de man had absoluut geen humor.
pi_217753547
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:45 schreef kikkerrrtje het volgende:

[..]
Ja, haha, dat hield ik ook wel voor mogelijk :)
Of zelfs als mogelijkheid om John nog eens te treffen?
Of als mogelijkheid om alle vrouwen in heel NL te laten zien dat zij John nog steeds wil hebben? En dat je dus maar beter niet aan hem mag komen?
pi_217753564
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 22:38 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Sowieso krijgt ie geen sympathie van mij als kijker met zijn vrouwonvriendelijke zogenaamde grappige opmerkingen, de man had absoluut geen humor.
Dat was een masker, een pantser. Al z'n grappen waren pijnlijk. Hij durft zichzelf niet te zijn. Denk dat daaronder best een prima kerel zit, maar wel eentje die nog wat werk aan zichzelf heeft te verrichten. En dat is veel te confronterend voor hem. Maar ja, dan kan je je dus ook nooit écht verbinden aan iemand. Maakt niet uit hoe lief of leuk ze is. Kan je het gewoon gooien op 'het was het toch niet helemaal'.
pi_217753577
John heeft liefde voor het product dat uit een kip rolt, voor de kip niks, net als voor vrouwen.
pi_217753672
Ik kan er niks aan doen, maar dat kapsel van Dorien! Ik herinner me dat jongetjes uit de rijke wijken dat hadden in de jaren 60. Met zo’n toeter als achterhoofd, alsof je een bevallng met een gootsteenontstopper had. Zal wel head-shaming zijn, maar toch zou een ander kapsel haar veel goed doen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 mei 2025 @ 22:52:47 #251
862 Arcee
Look closer
pi_217753675
Waaaat trouwen? :o Jemig, dat gaat wel weer heel snel, maar mooi voor ze. :)

quote:
Inderdaad, die zijn in die 4 maanden niks opgeschoten, zo te zien.

Roel over Karin: "Ik viel als een blok voor haar." Dat heeft-ie dan goed verborgen weten te houden. :{

John zou tegen Eileen kunnen zeggen dat hij haar superleuk vindt, maar in plaats daarvan zegt hij dat Eileen niet veel eigenschappen heeft waar veel aan gesleuteld hoeft te worden. :{ Liefde maakt blind, maar Eileen mag blij zijn dat ze van hem af is.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_217753684
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:58 schreef kikkerrrtje het volgende:

[..]
Toch is het wel waar dat als ik zo'n gast als Julius zie ik inderdaad ook aan het VMBO van 2005 moet denken (hoewel ik geen VMBO heb gedaan en ook niet in 2005). Of misschien zelfs het VMBO van 1999. Zulke gasten hadden wij vroeger ook wel op school. De meeste daarvan zijn prima opgedroogd ... alleen Julius ziet er nog steeds zo wereldvreemd uit.

Het lijkt me oprecht een hele gevoelige aardige gast. Maar als hij wat aan zijn uiterlijk zou doen en wat sneller de stoute schoenen aan zou trekken, zou het allemaal wat makkelijker verlopen. Gewoon eens wat beter kleden scheelt al heel wat.
Mja
pi_217753760
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 22:53 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Toch is het wel waar dat als ik zo'n gast als Julius zie ik inderdaad ook aan het VMBO van 2005 moet denken (hoewel ik geen VMBO heb gedaan en ook niet in 2005). Of misschien zelfs het VMBO van 1999. Zulke gasten hadden wij vroeger ook wel op school. De meeste daarvan zijn prima opgedroogd ... alleen Julius ziet er nog steeds zo wereldvreemd uit.

Het lijkt me oprecht een hele gevoelige aardige gast. Maar als hij wat aan zijn uiterlijk zou doen en wat sneller de stoute schoenen aan zou trekken, zou het allemaal wat makkelijker verlopen. Gewoon eens wat beter kleden scheelt al heel wat.
Ik zou het als een heel goede ontwikkeling zien als mensen zichzelf kunnen zijn, authentiek, en dat ze niet tegen een maatschappelijke mal worden gehouden, van hoe ze er wenselijk uit zouden moeten zien of hoe ze zich precies zouden moeten gedragen. Geeft een veel leukere samenleving. Het probleem zit dan imo bij de (inflexibele) kijker/ontvanger ipv de betreffende persoon.
pi_217753779
Maarreeeh..... hebben we al ooit eerder een verloofd stel op een reünie gehad of hadden we vanavond een primeur??? *O* ^)
pi_217753780
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 23:05 schreef kikkerrrtje het volgende:

[..]
Ik zou het als een heel goede ontwikkeling zien als mensen zichzelf kunnen zijn, authentiek, en dat ze niet tegen een maatschappelijke mal worden gehouden, van hoe ze er wenselijk uit zouden moeten zien of hoe ze zich precies zouden moeten gedragen. Geeft een veel leukere samenleving. Het probleem zit dat imo bij de (inflexibele) kijker/ontvanger ipv de betreffende persoon.
Het probleem zit ten eerste imo bij de persoon zelf en ten tweede bij de productie, die feilloos die eigenschappen vergroten.
pi_217753782
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 22:53 schreef TAmaru het volgende:

[..]

Wat is er mis met het uiterlijk van Julius? :? Die ketting?

En ja wat meer begeleiding zou ik meer boeren gunnen. Niet Yvon elke dag op je erf. Maar wel meer dan nu.
pi_217753790
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 23:08 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Wat is er mis met het uiterlijk van Julius? :? Die ketting?

En ja wat meer begeleiding zou ik bij meer boeren gunnen. Niet Yvon elke dag op je erf. Maar wel meer dan nu.
Die ketting zei mij niks, wel zijn enorme dooie blik en passiviteit.
pi_217753799
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 22:42 schreef Firuze60 het volgende:
John heeft liefde voor het product dat uit een kip rolt, voor de kip niks, net als voor vrouwen.
_O_
pi_217753806
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 23:09 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Die ketting zei mij niks, wel zijn enorme dooie blik en passiviteit.
Sommige mensen hebben niet een enorm expressief gezicht.

Ik vond hem juist vanaf de reis veel sprekender. Ook qua mimiek. Ook in het gesprek met Yvon. :)

En passief, hij doet niet voor niks mee met dit programma. En had op het eind 2 huilende vrouwen die niet meer wilden. :')
pi_217753811
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 23:05 schreef kikkerrrtje het volgende:

[..]
Ik zou het als een heel goede ontwikkeling zien als mensen zichzelf kunnen zijn, authentiek, en dat ze niet tegen een maatschappelijke mal worden gehouden, van hoe ze er wenselijk uit zouden moeten zien of hoe ze zich precies zouden moeten gedragen. Geeft een veel leukere samenleving. Het probleem zit dan imo bij de (inflexibele) kijker/ontvanger ipv de betreffende persoon.
Mee eens. Zo is Boer zoekt vrouw altijd geweest: wereldvreemde boeren zonder modegevoel zoeken een vrouw die daar doorheen kijkt. Breng ze niet op ideeën om een concept met coaching en make-overs te lanceren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_217753817
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 23:13 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Sommige mensen hebben niet een enorm expressief gezicht.

Ik vond hem juist vanaf de reis veel sprekender. Ook qua mimiek. Ook in het gesprek met Yvon. :)
Precies dat! Ik zag ineens die oogjes een beetje spreken in het gesprek met Yvon, daarvoor was het echt ellende.
pi_217753836
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 23:14 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Precies dat! Ik zag ineens die oogjes een beetje spreken in het gesprek met Yvon, daarvoor was het echt ellende.
Met Kylie en Myrthe die huilden en naar huis wilden zou ik ook een hoopje ellende worden.
Moet je nagaan dat mensen bij jou logeren en je niet meer willen. Zal je ook niet veel goed doen. :)
  zondag 25 mei 2025 @ 23:18:12 #263
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_217753840
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 22:37 schreef kikkerrrtje het volgende:
Ik heb bij John simpelweg niets gezien wat hem sympathiek maakt.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_217753847
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 23:17 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Met Kylie en Myrthe die huilden en naar huis wilden zou ik ook een hoopje ellende worden.
Moet je nagaan dat mensen bij jou logeren en je niet meer willen. Zal je ook niet veel goed doen. :)
Ook dat, dus best zielig. Hoop oprecht dat hij brieven of appjes krijgt van fries sprekende vrouwen die begrijpen dat hij al 15 jaar in zijn eentje een boerderij runt.
pi_217753870
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 23:08 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Het probleem zit ten eerste imo bij de persoon zelf en ten tweede bij de productie, die feilloos die eigenschappen vergroten.
Oké, Hierboven erken je dat je vemogen tot inleven in andere personen afhankelijk is van je eigen afhankelijkheid van bepaalde uiterlijkheden; maar vervolgens leg de oorzaak van het probleem bij de andere persoon. Verwacht je een samenleving die is ingericht op deze afhankelijkheden en beperkingen van jou (ten koste van de mogelijkheid van mensen om zichzelf te kunnen zijn)?
pi_217753884
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 23:23 schreef kikkerrrtje het volgende:

[..]
Oké, Hierboven erken je dat je vemogen tot inleven in andere personen afhankelijk is van je eigen afhankelijkheid van bepaalde uiterlijkheden; maar vervolgens leg de oorzaak van het probleem bij de andere persoon. Verwacht je een samenleving die is ingericht op deze afhankelijkheden en beperkingen van jou (ten koste van de mogelijkheid van mensen om zichzelf te kunnen zijn)?
Haha, ik verwacht helemaal niks. BZV is vermaak en als er mensen gelukkig van worden is dat prima. Wat wil jij er nu van maken? Een motie in de tweede kamer? :D
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 mei 2025 @ 23:26:30 #267
862 Arcee
Look closer
pi_217753888
Julius en Kylie waren na de citytrip blijkbaar toch nog redelijk close geworden, maar uiteindelijk toch ook weer helemaal niet.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_217753893
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 23:25 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Haha, ik verwacht helemaal niks. BZV is vermaak en als er mensen gelukkig van worden is dat prima. Wat wil jij er nu van maken? Een motie in de tweede kamer? :D
BzV is slechts een voorbeeld, dit gaat over hoe mensen met elkaar omgaan en hoe een samenleving leefbaar of onleefbaar wordt gemaakt door hoe mensen omgaan met hun verwachtingen

[ Bericht 0% gewijzigd door kikkerrrtje op 26-05-2025 12:34:18 ]
pi_217753894
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 23:17 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Myrthe huilde door onzekerheid, niet omdat ze het niet (meer) wilde. Kijk maar naar de terugblik-video op de website.
pi_217753897
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 23:26 schreef kikkerrrtje het volgende:

[..]
BzV is slechts een voorbeeld, dit gaat over hoe mensen met elkaar omgaan en hoe een samenleving leefbnaar of onleefbaar wordt gemakt door hoe mensen omgaan met hun verwachtingen
Jesus, man, start een nieuwe partij op.
  maandag 26 mei 2025 @ 09:06:09 #272
38496 Perrin
pi_217755618
quote:
Zo zie je maar @Pisces29 , je moet voorbij de onderbuik-op-het-eerste-gezicht kijken en de klik zoeken :P
pi_217756194
Martijn en Ciska zijn een leuk stel. Die passen prima bij elkaar. Vraag me wel af hoe een keerkkracht even 3 maanden vrij kan nemen voor een backpack vakantie. Je mag al blij zijn met 12 weken schoolvakantie per jaar. Daarbuiten vrij nemen wordt niet gewaardeerd.

Kylie en Julius logisch einde. Op de citytrip wilde Kylie al "een stapje terug doen", terwijl ze nog geen stapje verder waren gekomen. Gedoemd om te mislukken. Je zag geen enkele toenadering naar de ander.

John en Eileen leken goed te matchen, maar ik denk toch dat meneer John een grote twijfelkont is met een iets te lang lijstje van eisen. Eileen wilde wel begreep ik.

Jan en Dorien gaan ineens trouwen. Zo dan. Die zag niemand aankomen. Beetje kinderlijk enthousiasme als je het mij vraagt. Van wegsturen naar terugkomen naar trouwen in 3 maanden gaat wel erg snel.

Deedry en Roy komt ook wel goed, al gaat het bij haar allemaal wel erg stapvoets qua snelheid.

Roel en Simone had geen enkele kans. Simone is het meisje dat geen nee durft te zeggen. Tot haar grote schrik zag ze de andere 2 dames tijdens de logeerweek zelf vertrekken zodat ze over bleef met Roel. En daarna durfde ze nog steeds niet uit te spreken dat het met haar ook niks ging worden. Ook toen ze elkaar we zagen bij Simone thuis ging het zo: Roel gaf aan dat het goed voelde en Simone zei alleen maar "uhuh". Zeg dan "zo voel ik het niet". Roel zei constant dingen waar Simone van dacht "zeg dat nou alsjeblieft niet, want daar denk ik heel anders over maar dat durf ik niet te zeggen".

[ Bericht 12% gewijzigd door JanGroen op 26-05-2025 10:55:15 ]
pi_217756203
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:58 schreef JanGroen het volgende:
Martijn en Ciska zijn een leuk stel. Die passen prima bij elkaar. Vraag me wel af hoe een keerkkracht even 3 maanden vrij kan nemen voor een backpack vakantie. Je mag al blij zijn met 12 weken schoolvakantie per jaar. Daarbuiten vrij nemen wordt niet gewaardeerd.
Invaljuf of zzp-er?
pi_217756394
quote:

Misschien heeft ze een sabbatical genomen? Ik vind via Google dat ze vorig schooljaar gewerkt heeft voor de klas, maar van dit jaar vind ik niets.
  Vis een optie? maandag 26 mei 2025 @ 10:44:53 #276
70532 loveli
N
pi_217756684
Bij John en Eileen had ik het idee dat haar brief en vooral foto de doorslag hebben gegeven. En John maar hopen dat ze op het beeld dat hij gemaakt had ging lijken.

Maar ik kan ernaast zitten, heb niet alle afleveringen gezien en ik vond Eileen vervelend.
crap in = crap out
  maandag 26 mei 2025 @ 10:50:50 #277
38496 Perrin
pi_217756745
John had heel veel brieven, kiest daar de leukste handvol uit en kan daar dan weer rustig de leukste uit kiezen.

Die wordt dan verliefd op hem en dat is hem toch niet goed genoeg. John weet niet wat hij wil.
pi_217756775
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 23:26 schreef Arcee het volgende:
Julius en Kylie waren na de citytrip blijkbaar toch nog redelijk close geworden, maar uiteindelijk toch ook weer helemaal niet.
Ik vraag me af of ze elkaar in de periode überhaupt hebben aangeraakt, behalve een knuffel misschien. Neuken geloof ik niks van in ieder geval ;)

Maar goed, die Julius is wel een aardige kerel volgens mij en ziet er ook best redelijk uit. Hij vindt denk ik nog wel iemand na deze deelname, gewoon een leuke niet al te gecompliceerde meid ergens uit een dorp.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 26 mei 2025 @ 11:09:21 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217756922
Julius had gewoon Myrthe moeten kiezen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 26 mei 2025 @ 11:19:52 #280
30919 mitt
Michael Corleone
pi_217757016
Paar jaar overgeslagen maar het was geen best seizoen zeg.

Boeren waren niet heel interessant, opzet niet goed en het werd nergens spannend.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_217757018
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:53 schreef Ronald het volgende:

[..]
Ik vraag me af of ze elkaar in de periode überhaupt hebben aangeraakt, behalve een knuffel misschien. Neuken geloof ik niks van in ieder geval ;)

Maar goed, die Julius is wel een aardige kerel volgens mij en ziet er ook best redelijk uit. Hij vindt denk ik nog wel iemand na deze deelname, gewoon een leuke niet al te gecompliceerde meid ergens uit een dorp.
Julius heeft Kylie zo hard gepakt dat ze nu nog steeds in een rolstoel zit :')

Lekker speculeren allemaal. 8)7 o|O
pi_217757887
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:05 schreef InstortendeSter het volgende:
Zouden Jan en Dorien seks hebben? Ik zie dat echt niet gebeuren.
Dan leggen ze eerst zo'n tafelzeil op het bed.
  maandag 26 mei 2025 @ 12:54:55 #283
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217757920
Ik gun die twee hun geluk wel. En met wat er wel of niet in de slaapkamers of in het hooi gebeurt, is alleen hun zaak.
  maandag 26 mei 2025 @ 13:11:30 #284
38496 Perrin
pi_217758036
quote:
12s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:19 schreef mitt het volgende:
Paar jaar overgeslagen maar het was geen best seizoen zeg.

Boeren waren niet heel interessant, opzet niet goed en het werd nergens spannend.
  maandag 26 mei 2025 @ 13:22:04 #285
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217758106
Dit schreef ik voor de laatste twee afleveringen.

quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2025 09:22 schreef Lienekien het volgende:
Bij zoiets als BZV kan ik pas echt oordelen als het is afgelopen. Als er straks toch nog ergens de vonken afspringen, dan geeft dat alsnog wel bepaalde glans aan dit seizoen.
Nou en of de vonken eraf springen bij Ciska en Martijn. Ik was al op slag fan van Ciska in de eerste aflevering. #genieten

Voor Jan vond ik het zo sneu. En gisteren zagen we hoe het kan verkeren: twee gelukkige mensen.
  maandag 26 mei 2025 @ 14:20:10 #286
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217758572
quote:

Kylie en Julius logisch einde. Op de citytrip wilde Kylie al "een stapje terug doen", terwijl ze nog geen stapje verder waren gekomen. Gedoemd om te mislukken. Je zag geen enkele toenadering naar de ander.

John en Eileen leken goed te matchen, maar ik denk toch dat meneer John een grote twijfelkont is met een iets te lang lijstje van eisen. Eileen wilde wel begreep ik.

Jan en Dorien gaan ineens trouwen. Zo dan. Die zag niemand aankomen. Beetje kinderlijk enthousiasme als je het mij vraagt. Van wegsturen naar terugkomen naar trouwen in 3 maanden gaat wel erg snel.

Deedry en Roy komt ook wel goed, al gaat het bij haar allemaal wel erg stapvoets qua snelheid.

Roel en Simone had geen enkele kans. Simone is het meisje dat geen nee durft te zeggen. Tot haar grote schrik zag ze de andere 2 dames tijdens de logeerweek zelf vertrekken zodat ze over bleef met Roel. En daarna durfde ze nog steeds niet uit te spreken dat het met haar ook niks ging worden. Ook toen ze elkaar we zagen bij Simone thuis ging het zo: Roel gaf aan dat het goed voelde en Simone zei alleen maar "uhuh". Zeg dan "zo voel ik het niet". Roel zei constant dingen waar Simone van dacht "zeg dat nou alsjeblieft niet, want daar denk ik heel anders over maar dat durf ik niet te zeggen".
Dat is al lang niet meer, m'n zus zit in het onderwijs en die klaagt daar steevast over. Het is niet meer zo dat er 1 docent voor een klas staat maar rustig 3 verschillende docenten want ze willen allemaal parttime werken en af en toe zit er inderdaad zo'n figuur tussen die zegt ben even 7 maanden weg voor een wereldreis en de rest moet dan maar uitzoeken hoe je dat gaat oplossen.

De luxe van een enorm leraren tekort i guess, kunnen zo weer ergens anders aan de bak dus loyaliteit is soms ver te zoeken.
pi_217758601
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:20 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Dat is al lang niet meer, m'n zus zit in het onderwijs en die klaagt daar steevast over. Het is niet meer zo dat er 1 docent voor een klas staat maar rustig 3 verschillende docenten want ze willen allemaal parttime werken en af en toe zit er inderdaad zo'n figuur tussen die zegt ben even 7 maanden weg voor een wereldreis en de rest moet dan maar uitzoeken hoe je dat gaat oplossen.

De luxe van een enorm leraren tekort i guess, kunnen zo weer ergens anders aan de bak dus loyaliteit is soms ver te zoeken.
Ze hoeven toch geen vaste kracht te zijn, maar kunnen ook werken in een pool van vervangers. Dus zwangerschapsverlof vervanging of langdurig ziek zijn.

En dan kun je er wel een paar maanden tussenuit.
  maandag 26 mei 2025 @ 14:31:40 #288
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217758679
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:22 schreef Verida het volgende:

[..]
Ze hoeven toch geen vaste kracht te zijn, maar kunnen ook werken in een pool van vervangers. Dus zwangerschapsverlof vervanging of langdurig ziek zijn.

En dan kun je er wel een paar maanden tussenuit.
Zou ook kunnen, ken haar omstandigheden verder niet.
pi_217759729
Een voormalig docent die ik ken heeft gewoon haar baan opgezegd.

Die gaat weer solliciteren zodra ze terug is.
  maandag 26 mei 2025 @ 16:33:53 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217759814
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:31 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Zou ook kunnen, ken haar omstandigheden verder niet.
Ja, dat zou idd ook kunnen.
Dus waarom dat snelle (ver)oordelen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 26 mei 2025 @ 16:40:11 #291
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217759914
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, dat zou idd ook kunnen.
Dus waarom dat snelle (ver)oordelen?
Waar in mijn posts heb ik haar veroordeelt?
  maandag 26 mei 2025 @ 16:57:08 #292
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_217760093
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:40 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Als we 't toch over het onderwijs hebben: ten eerste is 't 'veroordeeld'. Ten tweede, echt neutraal waren je opmerkingen niet te noemen.

quote:
"af en toe zit er inderdaad zo'n figuur tussen die zegt ben even 7 maanden weg voor een wereldreis en de rest moet dan maar uitzoeken hoe je dat gaat oplossen."

"loyaliteit is soms ver te zoeken."
in de haak.
pi_217760102
Jongens jongens jongens..

Tot volgend jaar
pi_217760113
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:50 schreef XSbig het volgende:
Kylie wiltwil Julius melken.
pi_217760158
Mensen toch :D
  maandag 26 mei 2025 @ 17:07:13 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217760165
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:40 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Waar je miept over "zo'n figuur dat er 7 maanden tussenuit gaat" en waar je zeurt dat "de loyaliteit soms ver te zoeken is".

Je impliceert min of meer dat beide voor Ciska zouden gelden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 26 mei 2025 @ 17:21:46 #297
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217760241
  maandag 26 mei 2025 @ 17:21:57 #298
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217760243
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:57 schreef trui het volgende:

[..]
Als we 't toch over het onderwijs hebben: ten eerste is 't 'veroordeeld'. Ten tweede, echt neutraal waren je opmerkingen niet te noemen.
[..]

quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:07 schreef Leandra het volgende:

[..]
Waar je miept over "zo'n figuur dat er 7 maanden tussenuit gaat" en waar je zeurt dat "de loyaliteit soms ver te zoeken is".

Je impliceert min of meer dat beide voor Ciska zouden gelden.
Het is een algemene opmerking en geen persoonlijke, anders had ik haar wel bij naam genoemd. Hij geeft de realiteit weer waarin mijn zus haar werk moet uitvoeren want helaas lopen daar inderdaad figuren rond die zonder overleg aangeven over 2 weken 7 maanden op reis te gaan. Daar mag ik mijn mening over hebben en nee, die is niet neutraal.

Wat jullie daar verder in lezen met betrekking tot Ciska is aan jullie.
pi_217760541
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:59 schreef vrijgevochten het volgende:
Jongens jongens jongens..

Tot volgend jaar
Meestal zijn de BzV's om de anderhalf jaar, niet?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 mei 2025 @ 17:57:03 #300
862 Arcee
Look closer
pi_217760566
En nu?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 mei 2025 @ 17:57:14 #301
862 Arcee
Look closer
pi_217760567
Vol. :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')