Inderdaad, die zijn in die 4 maanden niks opgeschoten, zo te zien.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:26 schreef S_E het volgende:
Kweet niet, maar Deedry en Roy staan er beide wel een beetje doods bij
Toch is het wel waar dat als ik zo'n gast als Julius zie ik inderdaad ook aan het VMBO van 2005 moet denken (hoewel ik geen VMBO heb gedaan en ook niet in 2005). Of misschien zelfs het VMBO van 1999. Zulke gasten hadden wij vroeger ook wel op school. De meeste daarvan zijn prima opgedroogd ... alleen Julius ziet er nog steeds zo wereldvreemd uit.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:58 schreef kikkerrrtje het volgende:
[..]
Sorry, maar ik denk dat dit vooral je eigen afhankelijkheid van bepaalde uiterlijkheden weergeeft, bij het inleven van mensen.
Ik zou het als een heel goede ontwikkeling zien als mensen zichzelf kunnen zijn, authentiek, en dat ze niet tegen een maatschappelijke mal worden gehouden, van hoe ze er wenselijk uit zouden moeten zien of hoe ze zich precies zouden moeten gedragen. Geeft een veel leukere samenleving. Het probleem zit dan imo bij de (inflexibele) kijker/ontvanger ipv de betreffende persoon.quote:Op zondag 25 mei 2025 22:53 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Toch is het wel waar dat als ik zo'n gast als Julius zie ik inderdaad ook aan het VMBO van 2005 moet denken (hoewel ik geen VMBO heb gedaan en ook niet in 2005). Of misschien zelfs het VMBO van 1999. Zulke gasten hadden wij vroeger ook wel op school. De meeste daarvan zijn prima opgedroogd ... alleen Julius ziet er nog steeds zo wereldvreemd uit.
Het lijkt me oprecht een hele gevoelige aardige gast. Maar als hij wat aan zijn uiterlijk zou doen en wat sneller de stoute schoenen aan zou trekken, zou het allemaal wat makkelijker verlopen. Gewoon eens wat beter kleden scheelt al heel wat.
Het probleem zit ten eerste imo bij de persoon zelf en ten tweede bij de productie, die feilloos die eigenschappen vergroten.quote:Op zondag 25 mei 2025 23:05 schreef kikkerrrtje het volgende:
[..]
Ik zou het als een heel goede ontwikkeling zien als mensen zichzelf kunnen zijn, authentiek, en dat ze niet tegen een maatschappelijke mal worden gehouden, van hoe ze er wenselijk uit zouden moeten zien of hoe ze zich precies zouden moeten gedragen. Geeft een veel leukere samenleving. Het probleem zit dat imo bij de (inflexibele) kijker/ontvanger ipv de betreffende persoon.
Wat is er mis met het uiterlijk van Julius?quote:Op zondag 25 mei 2025 22:53 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Toch is het wel waar dat als ik zo'n gast als Julius zie ik inderdaad ook aan het VMBO van 2005 moet denken (hoewel ik geen VMBO heb gedaan en ook niet in 2005). Of misschien zelfs het VMBO van 1999. Zulke gasten hadden wij vroeger ook wel op school. De meeste daarvan zijn prima opgedroogd ... alleen Julius ziet er nog steeds zo wereldvreemd uit.
Het lijkt me oprecht een hele gevoelige aardige gast. Maar als hij wat aan zijn uiterlijk zou doen en wat sneller de stoute schoenen aan zou trekken, zou het allemaal wat makkelijker verlopen. Gewoon eens wat beter kleden scheelt al heel wat.
Die ketting zei mij niks, wel zijn enorme dooie blik en passiviteit.quote:Op zondag 25 mei 2025 23:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat is er mis met het uiterlijk van Julius?Die ketting?
En ja wat meer begeleiding zou ik bij meer boeren gunnen. Niet Yvon elke dag op je erf. Maar wel meer dan nu.
quote:Op zondag 25 mei 2025 22:42 schreef Firuze60 het volgende:
John heeft liefde voor het product dat uit een kip rolt, voor de kip niks, net als voor vrouwen.
Sommige mensen hebben niet een enorm expressief gezicht.quote:Op zondag 25 mei 2025 23:09 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Die ketting zei mij niks, wel zijn enorme dooie blik en passiviteit.
Mee eens. Zo is Boer zoekt vrouw altijd geweest: wereldvreemde boeren zonder modegevoel zoeken een vrouw die daar doorheen kijkt. Breng ze niet op ideeën om een concept met coaching en make-overs te lanceren.quote:Op zondag 25 mei 2025 23:05 schreef kikkerrrtje het volgende:
[..]
Ik zou het als een heel goede ontwikkeling zien als mensen zichzelf kunnen zijn, authentiek, en dat ze niet tegen een maatschappelijke mal worden gehouden, van hoe ze er wenselijk uit zouden moeten zien of hoe ze zich precies zouden moeten gedragen. Geeft een veel leukere samenleving. Het probleem zit dan imo bij de (inflexibele) kijker/ontvanger ipv de betreffende persoon.
Precies dat! Ik zag ineens die oogjes een beetje spreken in het gesprek met Yvon, daarvoor was het echt ellende.quote:Op zondag 25 mei 2025 23:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben niet een enorm expressief gezicht.
Ik vond hem juist vanaf de reis veel sprekender. Ook qua mimiek. Ook in het gesprek met Yvon.
Met Kylie en Myrthe die huilden en naar huis wilden zou ik ook een hoopje ellende worden.quote:Op zondag 25 mei 2025 23:14 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Precies dat! Ik zag ineens die oogjes een beetje spreken in het gesprek met Yvon, daarvoor was het echt ellende.
Ik heb bij John simpelweg niets gezien wat hem sympathiek maakt.quote:Op zondag 25 mei 2025 22:37 schreef kikkerrrtje het volgende:
Ik vind dat John hier te weinig liefde krijgt van BvZ de kijker.
Is dat alleen voorbehouden aan de emotionele boer/kandidaat waarop je makkelijk je eigen zaken kunt projecteren, niet een introverte, rationele, perfectionistische boer? Krijgt die alleen wantrouwen?
Ook dat, dus best zielig. Hoop oprecht dat hij brieven of appjes krijgt van fries sprekende vrouwen die begrijpen dat hij al 15 jaar in zijn eentje een boerderij runt.quote:Op zondag 25 mei 2025 23:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Met Kylie en Myrthe die huilden en naar huis wilden zou ik ook een hoopje ellende worden.
Moet je nagaan dat mensen bij jou logeren en je niet meer willen. Zal je ook niet veel goed doen.
Oké, Hierboven erken je dat je vemogen tot inleven in andere personen afhankelijk is van je eigen afhankelijkheid van bepaalde uiterlijkheden; maar vervolgens leg de oorzaak van het probleem bij de andere persoon. Verwacht je een samenleving die is ingericht op deze afhankelijkheden en beperkingen van jou (ten koste van de mogelijkheid van mensen om zichzelf te kunnen zijn)?quote:Op zondag 25 mei 2025 23:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het probleem zit ten eerste imo bij de persoon zelf en ten tweede bij de productie, die feilloos die eigenschappen vergroten.
Haha, ik verwacht helemaal niks. BZV is vermaak en als er mensen gelukkig van worden is dat prima. Wat wil jij er nu van maken? Een motie in de tweede kamer?quote:Op zondag 25 mei 2025 23:23 schreef kikkerrrtje het volgende:
[..]
Oké, Hierboven erken je dat je vemogen tot inleven in andere personen afhankelijk is van je eigen afhankelijkheid van bepaalde uiterlijkheden; maar vervolgens leg de oorzaak van het probleem bij de andere persoon. Verwacht je een samenleving die is ingericht op deze afhankelijkheden en beperkingen van jou (ten koste van de mogelijkheid van mensen om zichzelf te kunnen zijn)?
BzV is slechts een voorbeeld, dit gaat over hoe mensen met elkaar omgaan en hoe een samenleving leefbaar of onleefbaar wordt gemaakt door hoe mensen omgaan met hun verwachtingenquote:Op zondag 25 mei 2025 23:25 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Haha, ik verwacht helemaal niks. BZV is vermaak en als er mensen gelukkig van worden is dat prima. Wat wil jij er nu van maken? Een motie in de tweede kamer?
Myrthe huilde door onzekerheid, niet omdat ze het niet (meer) wilde. Kijk maar naar de terugblik-video op de website.quote:Op zondag 25 mei 2025 23:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Met Kylie en Myrthe die huilden en naar huis wilden zou ik ook een hoopje ellende worden.
Moet je nagaan dat mensen bij jou logeren en je niet meer willen. Zal je ook niet veel goed doen.
Jesus, man, start een nieuwe partij op.quote:Op zondag 25 mei 2025 23:26 schreef kikkerrrtje het volgende:
[..]
BzV is slechts een voorbeeld, dit gaat over hoe mensen met elkaar omgaan en hoe een samenleving leefbnaar of onleefbaar wordt gemakt door hoe mensen omgaan met hun verwachtingen
Zo zie je maar @Pisces29 , je moet voorbij de onderbuik-op-het-eerste-gezicht kijken en de klik zoekenquote:Op maandag 26 mei 2025 08:48 schreef Stepperoller het volgende:
https://www.ad.nl/show/al(...)an-trouwen~aadc6e45/
Invaljuf of zzp-er?quote:Op maandag 26 mei 2025 09:58 schreef JanGroen het volgende:
Martijn en Ciska zijn een leuk stel. Die passen prima bij elkaar. Vraag me wel af hoe een keerkkracht even 3 maanden vrij kan nemen voor een backpack vakantie. Je mag al blij zijn met 12 weken schoolvakantie per jaar. Daarbuiten vrij nemen wordt niet gewaardeerd.
Misschien heeft ze een sabbatical genomen? Ik vind via Google dat ze vorig schooljaar gewerkt heeft voor de klas, maar van dit jaar vind ik niets.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:58 schreef JanGroen het volgende:
Martijn en Ciska zijn een leuk stel. Die passen prima bij elkaar. Vraag me wel af hoe een keerkkracht even 3 maanden vrij kan nemen voor een backpack vakantie. Je mag al blij zijn met 12 weken schoolvakantie per jaar. Daarbuiten vrij nemen wordt niet gewaardeerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |