En als ze nou gewoon niet op die manier gehouden mogen worden uit oogpunt van dierenwelzijn?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Als het kalfsvlees gaat worden, hoeven ze toch geen complete 'gezonde' ontwikkeling te hebben.
Dan gaan ze met een half jaar naar de slacht.
Dan moeten ze daar gewoon op controleren en handhaven. Niet naar aanleiding van 5 minuten uitzending van Boer zoekt Vrouw. Wie weet hebben ze die kalfjes even in die hokken gezet om leuke opnames van het voederen te maken. Misschien lopen ze wel heel veel in de wei. Dat weet je toch allemaal niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En als ze nou gewoon niet op die manier gehouden mogen worden uit oogpunt van dierenwelzijn?
Dat gaat ze dan nu hopelijk wel doen ja, controleren en handhaven.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan moeten ze daar gewoon op controleren en handhaven. Niet naar aanleiding van 5 minuten uitzending van Boer zoekt Vrouw. Wie weet hebben ze die kalfjes even in die hokken gezet om leuke opnames van het voederen te maken. Misschien lopen ze wel heel veel in de wei. Dat weet je toch allemaal niet.
Dat is precies het punt dat Wakker Dier maakt. Dat toezicht en handhaving hierop tekort schiet. Die hokken die we zien zijn namelijk gewoon nog de praktijk bij de meeste gangbare melkveebedrijven.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan moeten ze daar gewoon op controleren en handhaven. Niet naar aanleiding van 5 minuten uitzending van Boer zoekt Vrouw. Wie weet hebben ze die kalfjes even in die hokken gezet om leuke opnames van het voederen te maken. Misschien lopen ze wel heel veel in de wei. Dat weet je toch allemaal niet.
Dat is dan ook het verzoek van Wakker Dier. Ik vraag me af of je het artikel uberhaupt hebt doorgelezen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:09 schreef Gia het volgende:
[..]
quote:Wakker Dier verzoekt de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) om in te grijpen.
Neuh, het aantal boeren dat de kalveren in de wei laat (bij de moeder dus), is te verwaarlozen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk je niet dat voor iemand als Julius, het feit dat hij haar op speeddate uitnodigde, selecteerde voor de logeerweek, 2 andere vrouwen wegstemde en haar vroeg om mee te gaan op citytrip... niet al voldoende "signaal" is?quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:05 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat je ‘de eerste stap zetten’ ruim moet zien. Als Kylie van Julius helemaal geen signalen krijgt dat hij haar leuk vindt, dan vind ik het niet gek dat bij haarzelf ook de boel op slot gaat.
Je snapt geloof ik niet wat ik bedoel met ‘ruim zien’. Dus gewoon leuk doen tegen elkaar. Kan Julius haar wel gekozen hebben, maar als hij vervolgens alleen maar uitstraalt dat hij er maar weinig aan vindt, dan gaan er bij Kylie ook geen warme gevoelens ontstaan.quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:13 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Denk je niet dat voor iemand als Julius, het feit dat hij haar op speeddate uitnodigde, selecteerde voor de logeerweek, 2 andere vrouwen wegstemde en haar vroeg om mee te gaan op citytrip... niet al voldoende "signaal" is?
Nogmaals; het is 35-jarige vent die volgens mij nog nooit een relatie heeft gehad. Dat is niet voor niets. Dus dan mag een Kylie zelf best eens een stap zetten.
Jaquote:Op woensdag 21 mei 2025 10:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je snapt geloof ik niet wat ik bedoel met ‘ruim zien’. Dus gewoon leuk doen tegen elkaar. Kan Julius haar wel gekozen hebben, maar als hij vervolgens alleen maar uitstraalt dat hij er maar weinig aan vindt, dan gaan er bij Kylie ook geen warme gevoelens ontstaan.
Denk je nou echt dat Julius ineens ontdooit als ze hem eens flink op de bek pakt?
Ja. (Als ze slim is doet ze dat wel ietwat subtiel...)quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:17 schreef Lienekien het volgende:
Denk je nou echt dat Julius ineens ontdooit als ze hem eens flink op de bek pakt?
Ja, dat dus. Het moet wel van twee kanten komen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:36 schreef Stepperoller het volgende:
Zij wil dat duidelijk helemaal niet, omdat het qua gevoel helemaal niet goed meer zit. Maar blijkbaar moet ze zich opofferen voor Julius omdat hij nog geen ervaring heeft en zij wel?
Deedry kwam nogal als een enorme kattenkop over. Dan is de zin van Roy om leiding te geven misschien ook weg. En lijkt het alsof Deedry hem toch ook niet meer leuk vindt? Dan moet je afwachten, toch?quote:Op woensdag 21 mei 2025 07:54 schreef Whuzz het volgende:
In plaats daarvan gaat hij subtiele hints lopen geven dat hij vind dat Deedry wel wat serieuzer mag zijn.... Leuk allemaal, maar je wíst dat ze terughoudend is en niet weet wat ze er allemaal mee aan moet. Dan is een béétje de leiding nemen wel het minste wat je kunt doen.
Dat zie ik niet. Ja, je wordt onzeker als je geen bevestiging krijgt. Zit je dan met jezelf in de knoop?quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:19 schreef vrijgevochten het volgende:
Kylie zit voornamelijk met zichzelf in de knoop, haar gevoel over het uitblijven van actie van the Jul heeft toch meer met haar onzekerheid te maken.
Gevalletje allebij niet een eerste stap willen zetten, en dan gebeurt er gewoon niets. Niets in de knoop of zo maar gewoon geen "urgentie" (quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat zie ik niet. Ja, je wordt onzeker als je geen bevestiging krijgt. Zit je dan met jezelf in de knoop?
Beetje als trekken aan een dood paard, zoals het zondag leek.
Dat ze bijna zit te janken in een fucking kermisattractie heeft echt niet alleen met de Jul te maken.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat zie ik niet. Ja, je wordt onzeker als je geen bevestiging krijgt. Zit je dan met jezelf in de knoop?
Beetje als trekken aan een dood paard, zoals het zondag leek.
Nou, laten we ook de rest eens afwachten. Goed?quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:30 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
Dat ze bijna zit te janken in een fucking kermisattractie heeft echt niet alleen met de Jul te maken.
Vanalles verwachten van de ander en niet rustig het gesprek aangaan over wat de ander wenst om daarmee ook rekening te houden met zijn ziensbeeld/onzekerheden/groeimogelijkheden.
Twee mensen die moeten leren te communiceren over hun gevoelswereld, eentje zou moeten beginnen...
Ja of het verschil tussen, " ja heb ik wel eens gehad" of " ja heb ik wel eens gehad smaakt een beetje naar citroen ik vind het niet zo lekker, wellicht smaakt dit beter"quote:Op maandag 19 mei 2025 12:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Net het verschil tussen ‘ken ik niet, hoor’ en ‘ken ik niet, waar smaakt dat naar?’
Is goed Lienquote:Op woensdag 21 mei 2025 16:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, laten we ook de rest eens afwachten. Goed?
De Jul.
Stugge Fries! Buiten de provinciegrenzen moeten die extra compenseren.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja of het verschil tussen, " ja heb ik wel eens gehad" of " ja heb ik wel eens gehad smaakt een beetje naar citroen ik vind het niet zo lekker, wellicht smaakt dit beter"
Of lachen om het feit dat hij niet weet wat een regional dish is, ze doen beiden niet hun best om het ijs te breken met humor of wat voor andere emotie dan ook, behalve onzekerheid.
Ik snap hem wel maar ik ben denk ik zelf ook stug. Gedachtengang als ik niets doe doe ik het ook niet fout, zoals een verkeerde attractie kiezen of een verkeerd gerecht.quote:Op woensdag 21 mei 2025 17:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Stugge Fries! Buiten de provinciegrenzen moeten die extra compenseren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |