quote:Wakker Dier start procedure tegen drie Boer zoekt vrouw-boeren: ‘Kalfjes zijn de dupe’
Wakker Dier wil maatregelen tegen Boer zoek vrouw-boeren Jan, Martijn en Julius uit het huidige seizoen. De organisatie stelt dat de melkveeboeren hun kalfjes isoleren en daarmee de wet overtreden. Wakker Dier verzoekt de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) om in te grijpen.
Ik zie dit echt niet matchen. Kylie is al geen vrouw van de wereld, maar ze stoorde zich zichtbaar aan Julius. Gelukkig dat die dat niet zo door leek te hebben.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:54 schreef Lienekien het volgende:
Julius verpest het wel een beetje voor zichzelf. Hij moet wel wat meer van zichzelf laten zien dan de stugge Fries. Zo’n opmerking ook, tijdens het mountainbiken: ‘als je nog eens wat weet’. Hij weet zich slecht een houding te geven.
In die kermisattractie probeerde hij wel een beetje leuk te doen, maar voor Kylie kwam dat wat laat.
Ben wel benieuwd of ze daar nog een beetje over hebben kunnen praten.
Omdat ze dat willen? Kalfjes hebben geen last van een camera, hoor. En ze worden gewoon gevoerd, op de normale tijden.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:42 schreef EdVe het volgende:
Volgend seizoen wordt er ook niet meer gefilmd in de stallen??
https://www.ad.nl/show/wa(...)jn-de-dupe~afb00c33/
[..]
Heb je het linkje gelezen?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat ze dat willen? Kalfjes hebben geen last van een camera, hoor. En ze worden gewoon gevoerd, op de normale tijden.
Als het kalfsvlees gaat worden, hoeven ze toch geen complete 'gezonde' ontwikkeling te hebben.quote:
En als ze nou gewoon niet op die manier gehouden mogen worden uit oogpunt van dierenwelzijn?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Als het kalfsvlees gaat worden, hoeven ze toch geen complete 'gezonde' ontwikkeling te hebben.
Dan gaan ze met een half jaar naar de slacht.
Dan moeten ze daar gewoon op controleren en handhaven. Niet naar aanleiding van 5 minuten uitzending van Boer zoekt Vrouw. Wie weet hebben ze die kalfjes even in die hokken gezet om leuke opnames van het voederen te maken. Misschien lopen ze wel heel veel in de wei. Dat weet je toch allemaal niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En als ze nou gewoon niet op die manier gehouden mogen worden uit oogpunt van dierenwelzijn?
Dat gaat ze dan nu hopelijk wel doen ja, controleren en handhaven.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan moeten ze daar gewoon op controleren en handhaven. Niet naar aanleiding van 5 minuten uitzending van Boer zoekt Vrouw. Wie weet hebben ze die kalfjes even in die hokken gezet om leuke opnames van het voederen te maken. Misschien lopen ze wel heel veel in de wei. Dat weet je toch allemaal niet.
Dat is precies het punt dat Wakker Dier maakt. Dat toezicht en handhaving hierop tekort schiet. Die hokken die we zien zijn namelijk gewoon nog de praktijk bij de meeste gangbare melkveebedrijven.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan moeten ze daar gewoon op controleren en handhaven. Niet naar aanleiding van 5 minuten uitzending van Boer zoekt Vrouw. Wie weet hebben ze die kalfjes even in die hokken gezet om leuke opnames van het voederen te maken. Misschien lopen ze wel heel veel in de wei. Dat weet je toch allemaal niet.
Dat is dan ook het verzoek van Wakker Dier. Ik vraag me af of je het artikel uberhaupt hebt doorgelezen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:09 schreef Gia het volgende:
[..]
quote:Wakker Dier verzoekt de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) om in te grijpen.
Neuh, het aantal boeren dat de kalveren in de wei laat (bij de moeder dus), is te verwaarlozen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk je niet dat voor iemand als Julius, het feit dat hij haar op speeddate uitnodigde, selecteerde voor de logeerweek, 2 andere vrouwen wegstemde en haar vroeg om mee te gaan op citytrip... niet al voldoende "signaal" is?quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:05 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat je ‘de eerste stap zetten’ ruim moet zien. Als Kylie van Julius helemaal geen signalen krijgt dat hij haar leuk vindt, dan vind ik het niet gek dat bij haarzelf ook de boel op slot gaat.
Je snapt geloof ik niet wat ik bedoel met ‘ruim zien’. Dus gewoon leuk doen tegen elkaar. Kan Julius haar wel gekozen hebben, maar als hij vervolgens alleen maar uitstraalt dat hij er maar weinig aan vindt, dan gaan er bij Kylie ook geen warme gevoelens ontstaan.quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:13 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Denk je niet dat voor iemand als Julius, het feit dat hij haar op speeddate uitnodigde, selecteerde voor de logeerweek, 2 andere vrouwen wegstemde en haar vroeg om mee te gaan op citytrip... niet al voldoende "signaal" is?
Nogmaals; het is 35-jarige vent die volgens mij nog nooit een relatie heeft gehad. Dat is niet voor niets. Dus dan mag een Kylie zelf best eens een stap zetten.
Jaquote:Op woensdag 21 mei 2025 10:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je snapt geloof ik niet wat ik bedoel met ‘ruim zien’. Dus gewoon leuk doen tegen elkaar. Kan Julius haar wel gekozen hebben, maar als hij vervolgens alleen maar uitstraalt dat hij er maar weinig aan vindt, dan gaan er bij Kylie ook geen warme gevoelens ontstaan.
Denk je nou echt dat Julius ineens ontdooit als ze hem eens flink op de bek pakt?
Ja. (Als ze slim is doet ze dat wel ietwat subtiel...)quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:17 schreef Lienekien het volgende:
Denk je nou echt dat Julius ineens ontdooit als ze hem eens flink op de bek pakt?
Ja, dat dus. Het moet wel van twee kanten komen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:36 schreef Stepperoller het volgende:
Zij wil dat duidelijk helemaal niet, omdat het qua gevoel helemaal niet goed meer zit. Maar blijkbaar moet ze zich opofferen voor Julius omdat hij nog geen ervaring heeft en zij wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |