SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 2 2006 (met Dirk-Jan, Gerrit, Hans, Jochum en Martijn)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 3 2007-2008 (met Frans, Gerard, Henk, Jan en Agnes)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 4 2009 (met Hans, Jos, Peter, Wietse en Wim)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 5 2010-2011 (met Annemarie, Frank, Gijsbert, Marcel en Richard)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 6 2012 (met Aad, Henk, Henrieke, Martin en Willem)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 7: Internationaal 2013-2014 (met Aletta, Jan, Johan, Jos en Wim)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 8 2014-2015 (met Bertie, Theo, Jan, Tom en Geert)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 9: Internationaal: 2016-2017 (Met Olke, Herman, Marc, Riks en David)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 10 2018 (met Steffi, Michelle, Marnix, Jaap en Wim)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 11 2019-2020 (met Annemiek, Bastiaan, Geert Jan, Geert, Jan)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 12 2021-2022 (met Evert, Janine, Hans, Rob en Jouke)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 13 2023 (met Bernice, Claudia, Richard, Piet en Haico)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 14 2024-2025 (met Deedry, Jan, John, Julius, Martijn en Roel)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.___________________________
De BZV-wiki vind je hier.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
quote:Op maandag 19 mei 2025 10:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Myrthe twijfelde ook steeds. Dat was volgens mij ook niks geworden.
Ze heeft een lief gezicht. Maar dat postuur…Als ik dit zou zeggen, zou ik meteen weer vrouwonvriendelijk zijn of aan fat-shaming doen ... maar goed. Je hebt wel een punt. Hoewel ik Myrthes gezicht wel zo lief vind, dat ik minder op dat postuur zou letten.
Ik denk wel dat ze een erg slechte match voor Julius zou zijn, zoals ik hem daar zag op Madeira. Zo wereldvreemd, en dat kettinkje ... brr. Nee, echt 0 match met Myrthe vind ik. Dat is echt zo'n zachte, warme meid.Mja![]()
Ik zag Julius op reis wel eindelijk een keer lachen. Op zijn eigen boerderij amper een lach gezien. Maar beide vrouwen twijfelen volgens mij teveel voor een relatie.
Net als bij Roel vrouwen die twijfelen. Kan me ook niet erg voorstellen dat Simone het nu ineens ziet zitten.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Mij ook. Maar voor een boer die merendeel van de tijd op de boerderij is, zal dat niet zo’n punt zijn.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat eeuwige gebrei van Myrthe zou me ook snel de keel uithangen hoor.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Er moeten wel aanknopingspunten zijn. Als je potentiele partner niet sociaal, open, grappig of gezellig is en weinig leuks te vertellen heeft, weinig meemaakt en een kleine sociale kring en actieradius heeft dan houdt het gewoon snel op.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:06 schreef Pisces29 het volgende:
Ik zag Julius op reis wel eindelijk een keer lachen. Op zijn eigen boerderij amper een lach gezien. Maar beide vrouwen twijfelen volgens mij teveel voor een relatie.
Net als bij Roel vrouwen die twijfelen. Kan me ook niet erg voorstellen dat Simone het nu ineens ziet zitten.
Wat voor basis heb je voor die emotionele klik dan? Je kunt toch niet je leven delen met iemand die vooral naast je zit en hooguit soms een gesprek begint over koetjes en kalfjes.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Dat spreekt toch voor zich?quote:Op maandag 19 mei 2025 11:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er moeten wel aanknopingspunten zijn. Als je potentiele partner niet sociaal, open, grappig of gezellig is en weinig leuks te vertellen heeft dan houdt het gewoon snel op. Wat voor basis heb je voor die emotionele klik dan? Je kunt toch niet je leven delen met iemand die vooral naast je zit en hooguit soms een gesprek begint over koetjes en kalfjes.
Maar als eerste moet er aantrekkingskracht zijn.
Kijk naar alle datingprogramma’s. Vaak genoeg hebben mensen een leuke klik. Maar ze vinden elkaar niet aantrekkelijk.
Nu heeft Julius haar toch laten logeren, dus hij vond haar vast wel leuk.Maar ze twijfelde ook enorm.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Ja misschien ben ik gewoon een oude lul ofzo maar aantrekkingskracht zit voor mij in vooral in de bewondering voor de persoon en het fijn vinden om tijd met iemand door te brengen. Lichamelijke aantrekkingskracht op het eerste gezicht is leuk voor tinderdates en tieners.And what rough beast, its hour come round at last,
Als haar postuur voor Julius een dealbreaker is mbt iemand aantrekkelijk vinden had hij haar bij de speeddates al niet moeten laten doorgaan.quote:Op maandag 19 mei 2025 10:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Myrthe twijfelde ook steeds. Dat was volgens mij ook niks geworden.
Ze heeft een lief gezicht. Maar dat postuur...Bij Myrthe speelt verder niks dat hij niet toen al had kunnen zien.
Op de boerderij heb je al gauw een actievere levensstijl dan in een gewone woning, dus als de relatie succesvol is en dat is inderdaad de oorzaak van haar postuur wordt dat vanzelf zichtbaar.![]()
Nou, ik vind het ook een intens asociale en domme opmerking, dit is weer precies waarom zoveel vrouwen hun werkelijke problemen niet gediagnosticeerd krijgen, omdat ze hun hele leven al te horen krijgen dat het hun eigen schuld is dat ze dik zijn, en hen en passant ook nog even allerlei andere "karaktertrekken" (dom, lui, vreetzak) worden toebedeeld.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:03 schreef TAmaru het volgende:
[..]Als ik dit zou zeggen, zou ik meteen weer vrouwonvriendelijk zijn of aan fat-shaming doen ... maar goed. Je hebt wel een punt. Hoewel ik Myrthes gezicht wel zo lief vind, dat ik minder op dat postuur zou letten.
Ik denk wel dat ze een erg slechte match voor Julius zou zijn, zoals ik hem daar zag op Madeira. Zo wereldvreemd, en dat kettinkje ... brr. Nee, echt 0 match met Myrthe vind ik. Dat is echt zo'n zachte, warme meid.Echt om te kotsen die opmerkingenquote:Op maandag 19 mei 2025 11:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je onderbuik achterna lopen? Over overdrijven gesproken.
En leuk zo’n broer-zus relatie. Maar ieder zijn ding.
Zo’n postuur zegt ook veel over je voeding en levensstijl. Hoe actief je bent. Mij niet gezien.
[ Bericht 10% gewijzigd door Leandra op 20-05-2025 14:31:48 ]![]()
En dit, het is niet dat hij niet wist hoe ze eruitzag, er is een speeddate en een dagdate geweest, dus als ze als laatste van 2 overblijft dan kan dat 2 dingen betekenen:quote:Op maandag 19 mei 2025 11:28 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Als haar postuur voor Julius een dealbreaker is mbt iemand aantrekkelijk vinden had hij haar bij de speeddates al niet moeten laten doorgaan.Bij Myrthe speelt verder niks dat hij niet toen al had kunnen zien.
Op de boerderij heb je al gauw een actievere levensstijl dan in een gewone woning, dus als de relatie succesvol is en dat is inderdaad de oorzaak van haar postuur wordt dat vanzelf zichtbaar.
• Of hij vond het geen probleem
• Of hij zag sowieso niemand anders meer dan Kylie maar wilde het spelletje wel helemaal uitspelen en ieder ander had daar ook voor spek en bonen kunnen zitten.![]()
Ik had echt verwacht dat Martijn voor Marleen zou kiezen maar Ciska is wel een super goede match lijkt het. 'T kan ook een montage dingetje zijn geweest waarbij ze geprobeerd hebben je op het verkeerde been te zetten, maar misschien ligt dat aan mijn interpretatievermogen.
Oh, en de video's op de BZV website laden weer eens niet![]()
![]()
Ik had inderdaad ook Marleen verwacht en gedacht. Hij gaf voor het uitsluitsel aan tafel ook aan dat 'diegene continu straalde'. Ciska zat er bij als een duf duifje, Marleen als een kind in de speelgoedwinkel. Dus ik was ook verbaasd met deze uitslag.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:45 schreef SpaceOdyssey het volgende:
Ik had echt verwacht dat Martijn voor Marleen zou kiezen maar Ciska is wel een super goede match lijkt het. 'T kan ook een montage dingetje zijn geweest waarbij ze geprobeerd hebben je op het verkeerde been te zetten, maar misschien ligt dat aan mijn interpretatievermogen.
Oh, en de video's op de BZV website laden weer eens niet
Maar de citytrip maakte wel duidelijk dat het een goede match is. Ben benieuwd of ze nog bij elkaar zijn of dat het een Svea-Joey (MAFS)-match is.![]()
Ze zullen elkaar wel aan, ik hoop wel dat Ciska niet in de valkuil trapt dat ze zoveel babbelt dat Martijn zijn eigen gedachten niet meer kan horen. Martijn kan wel een pittige tante gebruiken, Marleen vulde hem niet echt aan wat dat betreft.And what rough beast, its hour come round at last,
Julius verpest het wel een beetje voor zichzelf. Hij moet wel wat meer van zichzelf laten zien dan de stugge Fries. Zo’n opmerking ook, tijdens het mountainbiken: ‘als je nog eens wat weet’. Hij weet zich slecht een houding te geven.
In die kermisattractie probeerde hij wel een beetje leuk te doen, maar voor Kylie kwam dat wat laat.
Ben wel benieuwd of ze daar nog een beetje over hebben kunnen praten.The love you take is equal to the love you make.![]()
Of dat zij dat poncha bestelt en het hem allemaal weinig interesseert.. Zij: "Ik denk dat het een beetje Limoncello-achtig is". Hij: "zegt me ook niks". En later: "Is een beetje pittige sinas".quote:Op maandag 19 mei 2025 11:54 schreef Lienekien het volgende:
Julius verpest het wel een beetje voor zichzelf. Hij moet wel wat meer van zichzelf laten zien dan de stugge Fries. Zo’n opmerking ook, tijdens het mountainbiken: ‘als je nog eens wat weet’. Hij weet zich slecht een houding te geven.
In die kermisattractie probeerde hij wel een beetje leuk te doen, maar voor Kylie kwam dat wat laat.
Ben wel benieuwd of ze daar nog een beetje over hebben kunnen praten.
Hij vraagt haar ook nergens wat zij ervan vindt. Of gebruikt het als startpunt van een gesprek om verder te kletsen over bijzondere drankjes die ze in hun leven genuttigd hebben ofzo.And what rough beast, its hour come round at last,
quote:Op maandag 19 mei 2025 11:28 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Als haar postuur voor Julius een dealbreaker is mbt iemand aantrekkelijk vinden had hij haar bij de speeddates al niet moeten laten doorgaan.Bij Myrthe speelt verder niks dat hij niet toen al had kunnen zien.
Had ik al geschreven. En ik reageerde op iemand die zei dat hij z’n onderbuik achterna loopt. Nergens gezegd dat Julius moeite met haar heeft. Rustig aan maar mensen.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:18 schreef Pisces29 het volgende:
Nu heeft Julius haar toch laten logeren, dus hij vond haar vast wel leuk.Maar ze twijfelde ook enorm.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Hij doet natuurlijk ook niet voor niks met dit programma mee.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of dat zij dat poncha bestelt en het hem allemaal weinig interesseert.. Zij: "Ik denk dat het een beetje Limoncello-achtig is". Hij: "zegt me ook niks". En later: "Is een beetje pittige sinas".
Hij vraagt haar ook nergens wat zij ervan vindt. Of gebruikt het als startpunt van een gesprek om verder te kletsen over bijzondere drankjes die ze in hun leven genuttigd hebben ofzo.
Hij heeft die ervaring niet. Dus sneu als dit wel moet maar hij dit helemaal niet kan.
Maar als hij meer initiatief nam, zou er dan wel iets op bloeien? Ik geloof er niet zo in.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Net het verschil tussen ‘ken ik niet, hoor’ en ‘ken ik niet, waar smaakt dat naar?’quote:Op maandag 19 mei 2025 12:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of dat zij dat poncha bestelt en het hem allemaal weinig interesseert.. Zij: "Ik denk dat het een beetje Limoncello-achtig is". Hij: "zegt me ook niks". En later: "Is een beetje pittige sinas".
Hij vraagt haar ook nergens wat zij ervan vindt. Of gebruikt het als startpunt van een gesprek om verder te kletsen over bijzondere drankjes die ze in hun leven genuttigd hebben ofzo.The love you take is equal to the love you make.![]()
Ja of ken ik niet, waar heb jij dat ooit gedronken dan?quote:Op maandag 19 mei 2025 12:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Net het verschil tussen ‘ken ik niet, hoor’ en ‘ken ik niet, waar smaakt dat naar?’And what rough beast, its hour come round at last,
Tja, het meest saaie seizoen ooit komt bijna ten einde:
Martijn kust er met zijn koortslip vrolijk op los met Cisca. Die 2 hebben elkaar denk ik wel gevonden, al blijft het lakse van Martijn niet altijd zo leuk.
Deedry en Roy zie ik niet samenblijven. Van haar kan komt er niks en Roy is het “wachten op” wel een beetje beu.
Julius en Kaylee wordt ook niks: van haar kant heeft het enthousiasme er nog geen seconde vanaf gespat. Ze vertelde Julius dat ze graag mee op citytrip zou gaan, maar gevoelens heeft ze niet voor hem en die gaan ook niet meer komen.
Roel en Simone gingen schaatsen voor het programma, maar niet omdat ze er beiden zin in hadden. Simone bleef uit beleefdheid, maar had al veel eerder haar biezen willen pakken. Nu zit ze als laatste opgescheept met Roel waar ze vanaf wil.
John en Eileen klikt nu, maar zie ik ook niet samenblijven. John heeft veel te veel eisen, alles moet “passie” zijn in het werk en leven en Eileen is niet het type dat bij hem past.
Jan is een toffe peer maar heeft bij zijn eerste keuzemoment de verkeerde al weggestuurd, al had die reistijd wel een dingetje geworden.![]()
Dat denk ik eigenlijk niet. Ik vind dat wel een van de belangrijkste dingen. Of waar het mee begint in ieder geval. En ik ben ook oud, dus daar heeft het niks mee te maken.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:21 schreef Perrin het volgende:
Ja misschien ben ik gewoon een oude lul ofzo maar aantrekkingskracht zit voor mij in vooral in de bewondering voor de persoon en het fijn vinden om tijd met iemand door te brengen. Lichamelijke aantrekkingskracht op het eerste gezicht is leuk voor tinderdates en tieners.
[ Bericht 3% gewijzigd door bloodymary1 op 19-05-2025 18:37:02 ]![]()
Pas toen Yvon tussen Kylie en Julius in stond, zag ik bij Kylie iets wat mss haar echte gezicht is. Ook later eeen paar keer haar gezicht als volwassen vrouw gezien, waarvan je begrijpt dat ze goed een eigen bedrijf kan leiden. Jammer dat Julius bleef met 2 vrouwen die het beiden niet waren voor hem. Het tripje was ook helemaal verkeerd gekozen.
Hij zegt ook wat voor de meeste mensen zal gelden: dat het meteen in het openbaar, voor de camera moet. Dat is ongemakkelijk als je onervaren bent.
Ongelukkig ook Tromsø in de winter, als je maar weinig daglicht hebt. Dan moet het veel meer van jezelf komen. En zoveel leken ze nog niet met elkaar te hebben, afgezien van beiden om praktische reden een partner zoeken.
Het was me eerder niet opgevallen dat Roy vooral wat dommig kijkt tijdens de interviews met de camera's van dichtbij op hem gericht. Bij het terugzien van de uitzendingen, komt hij erachter dat er inderdaad vooruitgang geboekt is. Kan je van te voren inschatten met wie het een hopeloze zaak is? Want dan kan het nuttig zijn om ze met wat acteurs te laten oefenen, of met vrienden als stand-in.
Als ik het goed begrepen heb, ging Roel en Simone niet op citytrip maar op wat losse ontmoetingen in eigen omgeving. Simone houdt van schaatsen, dus is het niet vreemd dat er in de winter schaatsen geregeld wordt. Voor Roel wel, al heeft hij nog 3 jaar geleden op de schaats gestaan (ik niet meer na de kindertijd, want schaatsen bleven nooit zitten, hoe strak zo ze vastgeknoopt waren. Er zijn een paar dingen waar ik een bloedhekel aan overgehouden heb en die Friese doorlopers staan op nr. 1, ook wel geholpen door de verlammende kou die er altijd omheen is. Vond het best een goed idee dat ze probeerde hem overstappen te leren, dus dat je niet alleen maar wat plichtmatige rondjes rijdt. Wat "ski-stretch" vooraf was wel handig geweest, gezien z'n stijvige benenwerk.
Martijn en Ciska hadden zich wsl overal wel vermaakt, maar in zonnig Spanje was dat wel gemakkelijk. Goh, Spanje ziet er in de winter 's zomers uit, als je tenminste op de juiste lokatie zit.
Ben benieuwd met wie Jan komt aanzetten en wanneer ze contact met hem zocht.![]()
Volgend seizoen wordt er ook niet meer gefilmd in de stallen??
https://www.ad.nl/show/wa(...)jn-de-dupe~afb00c33/quote:Wakker Dier start procedure tegen drie Boer zoekt vrouw-boeren: ‘Kalfjes zijn de dupe’
Wakker Dier wil maatregelen tegen Boer zoek vrouw-boeren Jan, Martijn en Julius uit het huidige seizoen. De organisatie stelt dat de melkveeboeren hun kalfjes isoleren en daarmee de wet overtreden. Wakker Dier verzoekt de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) om in te grijpen.![]()
Ik zie dit echt niet matchen. Kylie is al geen vrouw van de wereld, maar ze stoorde zich zichtbaar aan Julius. Gelukkig dat die dat niet zo door leek te hebben.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:54 schreef Lienekien het volgende:
Ben wel benieuwd of ze daar nog een beetje over hebben kunnen praten.![]()
Omdat ze dat willen? Kalfjes hebben geen last van een camera, hoor. En ze worden gewoon gevoerd, op de normale tijden.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:42 schreef EdVe het volgende:
Volgend seizoen wordt er ook niet meer gefilmd in de stallen??
https://www.ad.nl/show/wa(...)jn-de-dupe~afb00c33/
[..]![]()
Heb je het linkje gelezen?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat ze dat willen? Kalfjes hebben geen last van een camera, hoor. En ze worden gewoon gevoerd, op de normale tijden.The love you take is equal to the love you make.![]()
Als het kalfsvlees gaat worden, hoeven ze toch geen complete 'gezonde' ontwikkeling te hebben.quote:
Dan gaan ze met een half jaar naar de slacht.![]()
En als ze nou gewoon niet op die manier gehouden mogen worden uit oogpunt van dierenwelzijn?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Als het kalfsvlees gaat worden, hoeven ze toch geen complete 'gezonde' ontwikkeling te hebben.
Dan gaan ze met een half jaar naar de slacht.The love you take is equal to the love you make.![]()
Dan moeten ze daar gewoon op controleren en handhaven. Niet naar aanleiding van 5 minuten uitzending van Boer zoekt Vrouw. Wie weet hebben ze die kalfjes even in die hokken gezet om leuke opnames van het voederen te maken. Misschien lopen ze wel heel veel in de wei. Dat weet je toch allemaal niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En als ze nou gewoon niet op die manier gehouden mogen worden uit oogpunt van dierenwelzijn?![]()
Dat gaat ze dan nu hopelijk wel doen ja, controleren en handhaven.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan moeten ze daar gewoon op controleren en handhaven. Niet naar aanleiding van 5 minuten uitzending van Boer zoekt Vrouw. Wie weet hebben ze die kalfjes even in die hokken gezet om leuke opnames van het voederen te maken. Misschien lopen ze wel heel veel in de wei. Dat weet je toch allemaal niet.
En nee, die kalfjes lopen normaal niet gezellig in de wei.The love you take is equal to the love you make.![]()
Dat is precies het punt dat Wakker Dier maakt. Dat toezicht en handhaving hierop tekort schiet. Die hokken die we zien zijn namelijk gewoon nog de praktijk bij de meeste gangbare melkveebedrijven.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan moeten ze daar gewoon op controleren en handhaven. Niet naar aanleiding van 5 minuten uitzending van Boer zoekt Vrouw. Wie weet hebben ze die kalfjes even in die hokken gezet om leuke opnames van het voederen te maken. Misschien lopen ze wel heel veel in de wei. Dat weet je toch allemaal niet.
En Wakker Dier gebruikt gewoon de bekendheid van Boer Zoekt Vrouw om dat punt te maken, want dat genereert meer publiciteit.![]()
Dat is dan ook het verzoek van Wakker Dier. Ik vraag me af of je het artikel uberhaupt hebt doorgelezen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan moeten ze daar gewoon op controleren en handhaven. Niet naar aanleiding van 5 minuten uitzending van Boer zoekt Vrouw. Wie weet hebben ze die kalfjes even in die hokken gezet om leuke opnames van het voederen te maken. Misschien lopen ze wel heel veel in de wei. Dat weet je toch allemaal niet.quote:Wakker Dier verzoekt de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) om in te grijpen.Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for![]()
Ik ken Gia niet anders dan naar aanleiding van nieuws er met gestrekt been ingaan zonder te lezen en dan telkens de doelpalen verzetten elke keer als iemand haar erop wijst dat ze onzin aan het uitkramen is.
Nu zal ze wel weer doorgaan over dat die eenlinghokjes (die alle boeren toevallig allemaal hebben staan, maar zogenaamd nooit gebruiken) gestaged zijn voor BZV en dat de NVWA eerst maar eens langs moet gaan voordat ze boetes gaan uitdelen.
Terwijl het Wakker Dier natuurlijk helemaal niet om deze specifieke boeren gaat, maar dat er 0,0 toezicht en handhaving op deze praktijken is en dat in het algemeen nog vrij onbekend is dat dit tegen wet- en regelgeving in gaat.![]()
Neuh, het aantal boeren dat de kalveren in de wei laat (bij de moeder dus), is te verwaarlozen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:09 schreef Gia het volgende:
[..]
En degenen die dat wel doen laten zich daar echt wel op voorstaan.
Die laten zeker geen opnames maken waarbij de kalveren gescheiden zijn, laat staan waarbij ze geïsoleerd staan.
Van de paar boeren die dat wel doen kun je overigens wel melk krijgen:
https://kalver-liefde.nl/![]()
Om aan de wet- en regelgeving te voldoen waar Wakker Dier naar verwijst hoeft het kalf niet eens bij de moeder te blijven. Andere kalveren kunnen zien en aanraken zou al voldoende zijn. Alleen in die eenlinghokjes kan dat per definitie niet.
Dus met de hokjes ombouwen tot duohokjes zouden ze al aan wet- en regelgeving voldoen. Bij bijvoorbeeld de bekende kalveriglo's ben je er als boer al met een hekje dat om twee iglo's heen gaat.![]()
Bij boer Martijn staan ze trouwens wel samen, de kalfjes.
Dat vind ik dan wel weer slordig van Wakker Dier.
Martijn kon ik nog makkelijk terugzoeken. Over Jan en Julius doe ik geen uitspraak.The love you take is equal to the love you make.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: