.quote:Het systeem in de finale van het Eurovisie Songfestival is een combinatie van jury- en publieksstemmen uit de deelnemende landen. In totaal nemen ongeveer 26 landen deel aan de finale: de "Big Five" (Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk), het gastland en landen die zich via de halve finales hebben geplaatst.
Tijdens de finale voert elk land zijn lied live op. Daarna stemmen alle deelnemende landen én enkele extra landen (die mogelijk niet in de finale staan) op hun favorieten. Elk land geeft twee sets punten: één van een vakjury en één van het publiek (tele- en online stemming). De punten worden verdeeld volgens het volgende systeem: 1 t/m 8, 10 en 12 punten voor de top 10 favorieten.
Eerst worden de juryresultaten bekendgemaakt. Elk land presenteert live de jurypunten, waarbij vooral de 12 punten met veel aandacht worden gegeven. Daarna worden alle publieksstemmen opgeteld per land en in één keer gepresenteerd, van het land met de minste publieksstemmen tot degene met de meeste. Dit zorgt vaak voor grote verrassingen en spanningen, omdat een land dat laag stond na de juryronde nog kan winnen met hoge publieksstemmen — of omgekeerd.
Het land met de meeste gecombineerde punten (jury + publiek) wint het Eurovisie Songfestival en mag het festival het jaar daarop organiseren (tenzij dit praktisch of politiek niet mogelijk is). Deze stemverdeling zorgt voor een balans tussen professionele beoordeling en de voorkeur van het grote publiek.
Dit maakt voor mij het leven te ingewikkeld.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:39 schreef H_T het volgende:
[..]
De inzending van Zweden komt uit Finland, die van Ierland kwam uit Noorwegen, doet het ESF niet moeilijk over
En die van Nederland uit Congoquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:40 schreef Coco het volgende:
[..]
Dit maakt voor mij het leven te ingewikkeld.
Verwijfde mannen op het songfestival?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou iemands favoriet zijn? Een verwijfd mannetje wat een stoere act acteert
Hoeveelste plek staat hij nu?quote:
quote:
Dat mag, ik zou zelfs op al dan niet omgebouwde presentatrices kruipen. Maar als je een stoere mannenact hebt, moet je hem (als verwijfde man) wel geloofwaardig geacteerd brengen. Of nog beter, blijf een beetje bij jezelf.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:41 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Verwijfde mannen op het songfestival?
Welke helft?quote:
Samengevat: nationaliteiten maken geen fuck uit voor het ESF. Je liedje mag niet langer duren dan 3 minuten, het mag niet al te lang uit zijn en je mag niet met hetzelfde liedje al mee hebben gedaan aan de selectie in een ander land. Maar als jij dit jaar voor Noorwegen meedoet en volgend jaar voor Armenië terwijl je uit Taiwan komt? Op zich geen enkel bezwaarquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:40 schreef Coco het volgende:
[..]
Dit maakt voor mij het leven te ingewikkeld.
Gelukkig heeft de rode duivel de finale niet gehaald.quote:
Big fail.quote:
Claude is nog een beetje te jong hè. Knap maar niet hot.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:43 schreef Pisces29 het volgende:
De enige aantrekkelijke man van de avond.
die denken ook maar aan 1 ding hequote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:43 schreef OmniRocket het volgende:
Tijd voor wat vrouwen om van hun stoel te glijden
Okquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:43 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Gelukkig heeft de rode duivel de finale niet gehaald.
Ordinaire vleeskeuring hier. Gaat om de muziekquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:43 schreef Pisces29 het volgende:
Ik weet niet of z’n bovenlijf zo mooi droog is.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:43 schreef vencodark het volgende:
[..]
Claude is nog een beetje te jong hè. Knap maar niet hot.
En soft.![]()
Nahquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:43 schreef OmniRocket het volgende:
Tijd voor wat vrouwen om van hun stoel te glijden
Verklaart waarom het allemaal zo onecht voelt, iemand die een rol (slecht) speeltquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
9 songwriters ingehuurd?
Nou dan moet het wel heel kut zijn!
Whutquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ordinaire vleeskeuring hier. Gaat om de muziek
MuseGodenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:44 schreef KinKiJan het volgende:
Als je naar Psycho van Muse op de Temu versie van Spotify zoekt, krijg je dit.
Dat mag wel. Mits je verloren hebt en tenzij de regels van de nationale selectie van het land dat verbiedt.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:42 schreef H_T het volgende:
[..]
Samengevat: nationaliteiten maken geen fuck uit voor het ESF. Je liedje mag niet langer duren dan 3 minuten, het mag niet al te lang uit zijn en je mag niet met hetzelfde liedje al mee hebben gedaan aan de selectie in een ander land. Maar als jij dit jaar voor Noorwegen meedoet en volgend jaar voor Armenië terwijl je uit Taiwan komt? Op zich geen enkel bezwaar
Er is niet veel soeps inderdaad. Die broek vind ik alleen wel een afknapper.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:43 schreef Pisces29 het volgende:
Dit is een leuk feitjequote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:45 schreef yvonne het volgende:
System of a Down is ook van Armeense afkomst. Leuk weetje hè
Nou dat mag de halve show wel.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:45 schreef Karina het volgende:
Waarschuwing voor epilepsie zou wel mogen hier
Die kan uitquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:44 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Er is niet veel soeps inderdaad. Die broek vind ik alleen wel een afknapper.
Skippybalgenotquote:
Van wie krijg jij wel een slakkenspoor?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:45 schreef Kanaroe het volgende:
Ik glij niet van mn stoel, ik grinnik een beetje om de uitsloverij eigenlijk
Ik weet het maar het klinkt verder totaal niet als SoaD.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:45 schreef yvonne het volgende:
Altijd.quote:
Nou iddquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:43 schreef Pisces29 het volgende:
No way haha ik moest echt gelijk aan chop suey denkenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:45 schreef yvonne het volgende:
Hele show bedoel jequote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:45 schreef Karina het volgende:
Migraine ook 🙈🙈quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:45 schreef Karina het volgende:
Nou knap want het klinkt totaal niet als.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:46 schreef xzaz het volgende:
[..]
No way haha ik moest echt gelijk aan chop suey denken
Of: Types voor Pamela Anderson.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:44 schreef KinKiJan het volgende:
Als je naar Psycho van Muse op de Temu versie van Spotify zoekt, krijg je dit.
Eerste stukje wel wat laatse helft totaal nietquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:46 schreef Ama het volgende:
[..]
Nou knap want het klinkt totaal niet als.
quote:
Neequote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:46 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik weet het maar het klinkt verder totaal niet als SoaD.
Goeden vraagquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:46 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Van wie krijg jij wel een slakkenspoor?
ik zit te etenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:46 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Van wie krijg jij wel een slakkenspoor?
Jammer genoeg komt mijn nieuwe bril pas over 2 weken.quote:
Gummiknuppel in je nek.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:47 schreef RipCity het volgende:
Pro-Palestijnse betogers tegen de deelname van Israël aan het Eurovisie Songfestival in Basel zijn slaags geraakt met de politie in de Zwitserse stad. Oproerpolitie probeert de demonstranten tegen te houden met pepperspray en waterkanonnen, melden Zwitserse media als 20 Minuten.
in het centrum van Basel betogen honderden pro-Palestijnse activisten. Ze scanderen leuzen als 'Bevrijd Palestina', 'Boycot Israël' en 'Nu een staakt-het-vuren'. Ook steken zij vuurwerk af. Velen van hen dragen Palestijnse vlaggen. De politie had de activisten vooraf gewaarschuwd niet door het centrum te trekken, maar dat gebeurde toch.
Nog meer natte vrouwen
Ook zoiets vreselijksquote:
Wanneer doe jij mee met het ESF? Moeten we dan 100% zeker wel gaan winnen..quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:47 schreef timmmmm het volgende:
Als je geen mooie vrouw bent, moet je wel goed zingen.
Zij is nog wel redelijk mooi te krijgen met wat flesjes Moroccanoil.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:47 schreef timmmmm het volgende:
Ze is niet afstotelijk, hooguit wat gewoontjes.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:47 schreef timmmmm het volgende:
Gruwelijk natquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:47 schreef RipCity het volgende:
Pro-Palestijnse betogers tegen de deelname van Israël aan het Eurovisie Songfestival in Basel zijn slaags geraakt met de politie in de Zwitserse stad. Oproerpolitie probeert de demonstranten tegen te houden met pepperspray en waterkanonnen, melden Zwitserse media als 20 Minuten.
in het centrum van Basel betogen honderden pro-Palestijnse activisten. Ze scanderen leuzen als 'Bevrijd Palestina', 'Boycot Israël' en 'Nu een staakt-het-vuren'. Ook steken zij vuurwerk af. Velen van hen dragen Palestijnse vlaggen. De politie had de activisten vooraf gewaarschuwd niet door het centrum te trekken, maar dat gebeurde toch.
Nog meer natte vrouwen
soort anouk. Doet elk jaar een tour in Nederland en Noorwegen en dan weer jaar moedertje spelen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is een naam die ik al lang niet meer gezien hebt
mooi liedje maken over de sponsor misschienquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zij is nog wel redelijk mooi te krijgen met wat flesjes Moroccanoil.
Ik vind deze wel mooiquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:47 schreef timmmmm het volgende:
Ik denk dat ik best een mooie vrouw zou zijnquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:48 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wanneer doe jij mee met het ESF? Moeten we dan 100% zeker wel gaan winnen..
Tja dat is omdat de rest gewoon zo hysterisch is. Gewoon een oase van rust evenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:48 schreef TanteMathilde het volgende:
Ze kan zingen, maar ik vind het een beetje saai.
Heb haar nog op Pinkpop gezien toentertijd.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:49 schreef RipCity het volgende:
[..]
soort anouk. Doet elk jaar een tour in Nederland en Noorwegen en dan weer jaar moedertje spelen.
quote:
Tarkovsky kennerquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:47 schreef Salina het volgende:
One single shot volgens Graham.
Stukje Tarkovsky boh.
Had je een roze bucket?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:49 schreef Coco het volgende:
[..]
Heb haar nog op Pinkpop gezien toentertijd.
Daarnet liep NPO start 12 sec ofzo achter op YouTube.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:49 schreef Geledruif2 het volgende:
Mooi![]()
Ik kijk trouwens via de lifestream op youtube, maar loopt die nu een beetje achter met tv?
Solaris genot.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:47 schreef Salina het volgende:
One single shot volgens Graham.
Stukje Tarkovsky boh.
Op dat eiland vindt veel ordinairs plaats.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Waarom stuurt Malta tegenwoordig alleen nog maar zeer ordinaire acts?
Omdat het scoortquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Waarom stuurt Malta tegenwoordig alleen nog maar zeer ordinaire acts?
Goed dat je dat niet bij Polen zeiquote:
Toy van Netta, ook hier ooit…quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:52 schreef vencodark het volgende:
Doet me denken aan dat ene lied van die dikke dame met die kip geluiden.
Nina? Nena?
Ik vind het ook wel grappigquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:52 schreef engine het volgende:
Nu ik het weer hoor vind ik het toch wel leuk
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:53 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Zou de vakjury ook Kunt/Cunt geroepen hebben?
Rondjes rijdend op dat eiland?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:53 schreef UitStraling het volgende:
Deze woont in een woonwagen, kan niet anders.
Huisje op wielenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:53 schreef UitStraling het volgende:
Echt heel jammer. Sfeerloze bende maken ze er van.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:53 schreef Ama het volgende:
Het mooie is je weet gewoon dat het publiek mee schreeuwt maar ze zijn zo kinderachtig om niet te laten horen.
vroeger was het braafquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:54 schreef UitStraling het volgende:
Het is en blijft een feestje voor homo's en lelijke ordinaire vrouwen.
Ja wel eens want iedereen weet dat het publiek het wel mee schreeuwt dus waarom niet gewoon laten horen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Echt heel jammer. Sfeerloze bende maken ze er van.
Herfst of lente?quote:
Of in een kerk.. net iets groter dan Texel en 625 kerken.,.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:53 schreef UitStraling het volgende:
Late Machiato! !quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:56 schreef timmmmm het volgende:
Ik heb een groot probleem. Ondanks het gedane middagdutje begin ik in te kakken
Maar echt.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:55 schreef Arth_NL het volgende:
Toch knap dat zij de finale hebben gehaald.
Inkakken is bijpakken.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:56 schreef timmmmm het volgende:
Ik heb een groot probleem. Ondanks het gedane middagdutje begin ik in te kakken
nou nou nouquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:56 schreef vencodark het volgende:
De zanger heeft een hoofd om tegen te slaan.
Nou nouquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:56 schreef vencodark het volgende:
Haha, snappemquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:56 schreef vencodark het volgende:
Stoffige vreemdganger, dat zie je zo.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:56 schreef vencodark het volgende:
Espresso Macchiato natuurlijk.quote:
Dit gaat te ver.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Echt zo'n GroenLinks gemeenteraadslid
#TEGENZINLOOSGEWELDquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:56 schreef vencodark het volgende:
Perfect omschrevenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Echt zo'n GroenLinks gemeenteraadslid
portugese guus meeuuwisquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:56 schreef vencodark het volgende:
Je wil het VK een nieuw Portugal trauma bezorgen?quote:
Doe je dit expres zo?quote:
Ben je blij dat je hem niet vergeten bent?quote:
Niet persoonlijk. Toch ben ik blij dat ik hem niet vergeten benquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |