.quote:Het systeem in de finale van het Eurovisie Songfestival is een combinatie van jury- en publieksstemmen uit de deelnemende landen. In totaal nemen ongeveer 26 landen deel aan de finale: de "Big Five" (Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk), het gastland en landen die zich via de halve finales hebben geplaatst.
Tijdens de finale voert elk land zijn lied live op. Daarna stemmen alle deelnemende landen én enkele extra landen (die mogelijk niet in de finale staan) op hun favorieten. Elk land geeft twee sets punten: één van een vakjury en één van het publiek (tele- en online stemming). De punten worden verdeeld volgens het volgende systeem: 1 t/m 8, 10 en 12 punten voor de top 10 favorieten.
Eerst worden de juryresultaten bekendgemaakt. Elk land presenteert live de jurypunten, waarbij vooral de 12 punten met veel aandacht worden gegeven. Daarna worden alle publieksstemmen opgeteld per land en in één keer gepresenteerd, van het land met de minste publieksstemmen tot degene met de meeste. Dit zorgt vaak voor grote verrassingen en spanningen, omdat een land dat laag stond na de juryronde nog kan winnen met hoge publieksstemmen — of omgekeerd.
Het land met de meeste gecombineerde punten (jury + publiek) wint het Eurovisie Songfestival en mag het festival het jaar daarop organiseren (tenzij dit praktisch of politiek niet mogelijk is). Deze stemverdeling zorgt voor een balans tussen professionele beoordeling en de voorkeur van het grote publiek.
Beter dan VK.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:22 schreef RipCity het volgende:
Ik denk dat Italie het heel slecht gaat doen dit jaar.
Wat jullie?
Klein beetje maarquote:
Airbus A380quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:23 schreef SiGNe het volgende:
Zijn er eigenlijk nog wel grotere vleugels?
Waarom val jij op jongens met een drugsverslaving?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:24 schreef Ama het volgende:
Hij ziet er zonder make up best cute uit eigenlijk.
Hij lijkt op een acteur…maar wie.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:24 schreef Ama het volgende:
Hij ziet er zonder make up best cute uit eigenlijk.
Inderdeedquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:24 schreef TanteMathilde het volgende:
Wel aardig nummer, maar het ziet eruit als David Bowie van de Aldi.
Laat mij.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:24 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Waarom val jij op jongens met een drugsverslaving?
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:24 schreef MadMaster het volgende:
Omdat je pa in een grotere kar rijdt, dan de mijne…
quote:
Vond het wel mooi.quote:
Jennifer Anistonquote:
Levert miss uiteindelijk wel meer opquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:25 schreef SiGNe het volgende:
Een winnaar is het niet maar zal vast wel veel op de radio gedraaid worden
Ziet er goed uitquote:
En de strobo'squote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:26 schreef Kanaroe het volgende:
Ik raak mega overprikkeld van die drumcomputers iedere keer
Daar zit wel een paar centen ingepomptquote:
boeiequote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:27 schreef RipCity het volgende:
Ad:
Verslaggever Alexander van Eenennaam: De act van Claude was in detail beter in beeld gebracht dan in de halve finale van dinsdag. Toen kwam hij meteen in beeld, nu kwam hij - zoals bedoeld door creative director Pim Brassien - vanuit het donker het beeld instappen. Hij eindigde nu met een luide snik, hij vertelde eerder vandaag al vol emoties te zitten. Vocaal was het optreden van vrijdagavond misschien nog net iets beter, toen deelden de vakjury’s hun punten al uit. Vanavond gaat het alleen om de thuisstemmers. Al met al mag Claude tevreden zijn. Er zat wel een klein tekstfoutje aan het begin, maar dat is niet belangrijk.
Niet gelezen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:27 schreef RipCity het volgende:
Ad:
Verslaggever Alexander van Eenennaam: De act van Claude was in detail beter in beeld gebracht dan in de halve finale van dinsdag. Toen kwam hij meteen in beeld, nu kwam hij - zoals bedoeld door creative director Pim Brassien - vanuit het donker het beeld instappen. Hij eindigde nu met een luide snik, hij vertelde eerder vandaag al vol emoties te zitten. Vocaal was het optreden van vrijdagavond misschien nog net iets beter, toen deelden de vakjury’s hun punten al uit. Vanavond gaat het alleen om de thuisstemmers. Al met al mag Claude tevreden zijn. Er zat wel een klein tekstfoutje aan het begin, maar dat is niet belangrijk.
Ad Melkert?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:27 schreef RipCity het volgende:
Ad:
Truequote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ziet er jonger uit dan die Engelse sloeries van in de 30
En wat zei Don?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:27 schreef RipCity het volgende:
Ad:
Madonna had ook een duidelijk minder goed optreden op het ESFquote:
Die zien we nooit meerquote:
Zijn de mods ook al outsourced naar polen?quote:
Da's speciaal voor @Cocoquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:28 schreef Cirilico het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom ze daar hangt als een gedrogeerde handpop.
Die pakjes zijn na vanavond verkrijgbaar bij Zalando…quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:28 schreef MizzezAmy het volgende:
Als ik 52 ben wil ik er ook wel zo uitzien
Die snik was onnodig. Het nummer is heel goed, de zang zat er gewoon weer naast. Tekstfoutjes boeien nietquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:27 schreef RipCity het volgende:
Ad:
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:28 schreef Evangelion het volgende:
Duitsland meteen na Polen. You started it.
Ga maar alvast sparen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:28 schreef MizzezAmy het volgende:
Als ik 52 ben wil ik er ook wel zo uitzien
En besparen op eten zo te zienquote:
Heb hem alquote:
Dat is toch het hele concept van het songfestival?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:30 schreef JaneDoe het volgende:
Iemand heeft een aanval van verbale diaree
Ik heb Chivaz en HowardRoark nochtans niet zien posten deze avond.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wie heeft het hek van BNW open laten staan vanavond?
Ja iddquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:30 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Terecht, die dt fout kan echt niet.
Dank, het begon op werken te lijkenquote:
Maakt niet uit wat ze sturen. Niemand mag Duitsland.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:30 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Allemaal moeite voor 2 punten die Duitsland ontvangt
Lena was goed.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:31 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maakt niet uit wat ze sturen. Niemand mag Duitsland.
40-45quote:
Whutt?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:31 schreef Flow3r het volgende:
Oh ja de dame die niks uit kon trekken en het tóch deed
quote:
Het is wachten op @Dr8gonOfLifequote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:30 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik heb Chivaz en HowardRoark nochtans niet zien posten deze avond.
Ohja ik schenk t shotje vast inquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:31 schreef Flow3r het volgende:
Oh ja de dame die niks uit kon trekken en het tóch deed
Goeie film welquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:31 schreef Fretwork het volgende:
Ik kan alleen maar aan Lola Rennt denken
Die tekst in all CAPS was tot daar aan toe, maar dit kon écht niet nee.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:30 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Terecht, die dt fout kan echt niet.
Sowiesoquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:32 schreef MizzezAmy het volgende:
Denk dat Duitsland wel wint van Engeland
Dat is wel een voordeelquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:32 schreef KinKiJan het volgende:
Hey, een meisje van vlees en bloed ipv plastic, kit en purschuim
Iedereen wint van Engeland.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:32 schreef MizzezAmy het volgende:
Eenschquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:33 schreef xzaz het volgende:
Ja dit is de beste tot nu toe
Ik heb gesproken
luxemburg beterquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:32 schreef KinKiJan het volgende:
Ja gratis geldquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:32 schreef MizzezAmy het volgende:
Bedankt vriendquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:33 schreef xzaz het volgende:
Ja dit is de beste tot nu toe
Ik heb gesproken
Daar zit ook wel een filler in hoorquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:32 schreef KinKiJan het volgende:
Wij niet.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
quote:
Hendriks?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:34 schreef Stoorzendert het volgende:
Ze hadden beter Helene kunnen sturen
Alles is deze editie strobe, pyro, kleding uittrekken en zwart/witte staging.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:33 schreef Poison-Ivy het volgende:
Zijn er ook liedjes zonder eindloos strobe lichten?
Beetje moe word ik ervan...
Nederland is niet met je eensquote:
Het 4e Pnz Legerkorps.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:33 schreef Jane het volgende:
Duitsland heeft wel eens iets slechters gestuurd.
quote:
quote:
Ja daar let ik ook op na jouw postquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:34 schreef timmmmm het volgende:
Let op de handen @:yvonne
Het zou goed kunnen dat we met een klusprojectje te maken hebben
Je kan wel met de lange haartjes strak achterover gekamd staan en de lipjes getuit, met mannenhanden trappen we er niet in. Let jij op de handen, dan speur ik naar bobbelsquote:
Ik sms naar dat nummer met backstage eropquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:36 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat is wel leuk, een stuk backstage.
Ja Jan Smit bracht echt de dynamiek hequote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:36 schreef butz0rs het volgende:
waarom alleen maar vrouwelijke presentators? Ik mis de dynamiek
De meestenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hey die dude was Nederlands? Ja ik dacht het al te horen!
De cliche man-vrouw grappen zijn anders ook slaapverwekkendquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:36 schreef butz0rs het volgende:
waarom alleen maar vrouwelijke presentators? Ik mis de dynamiek
GEKOLONISEERDquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hey die dude was Nederlands? Ja ik dacht het al te horen!
Fikse polsen ookquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je kan wel met de lange haartjes strak achterover gekamd staan en de lipjes getuit, met mannenhanden trappen we er niet in. Let jij op de handen, dan speur ik naar bobbels
Als je toch een LED-vloer hebt kan je daar maar beter goed gebruik van makenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:36 schreef SiGNe het volgende:
Slim dat ze de vloer gebruiken om de plekken van de atributen aan te geven
Hopelijk heb je morgen ook een leuke dagquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:37 schreef Tjacka het volgende:
Ik heb ondanks de teringherrie wel een leuke avond
Bedankt vrienden
Minachting van de kijkerquote:Abor & Tynna are an Austrian music duo consisting of siblings Attila (born 27 August 1998) and Tünde Bornemisza (born 22 December 2000).[1]
Je weet wat ze zeggen over vrouwen met fikse polsen hè?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laffe huichelaar
De inzending van Zweden komt uit Finland, die van Ierland kwam uit Noorwegen, doet het ESF niet moeilijk overquote:
Voor het huwelijk in den poep staat me altijd een beetje tegen bij Griekse vrouwen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:38 schreef Jane het volgende:
Wel een beetje makkelijk om als Griekse gelijk een grote zwarte bril op te zetten.
Armenië is datquote:
Hoe kan dat nou iemands favoriet zijn? Een verwijfd mannetje wat een stoere act acteertquote:
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:36 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ja Jan Smit bracht echt de dynamiek he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |