Wikipediaquote:Kiambe vluchtte in 2013[b] op 9-jarige leeftijd vanuit Congo met zijn moeder, drie broers en drie zussen naar Nederland.Daarna verbleven ze anderhalf jaar in het asielzoekerscentrum in Alkmaar, waar het multicultureel orkest Orchestre Partout indruk op hem maakte; hij ging steeds een beetje meer meedoen. Claude: "Zingen zit in onze familie." Ze verhuisden naar Enkhuizen, waar hij zijn havo-diploma haalde. Hij studeerde hotelmanagement maar is daarmee gestopt.Naast zijn zangcarrière was hij werkzaam in een restaurant.
In 2017 won hij een talentenjacht in Enkhuizen met het nummer Uit elkaar van Yes-R. In het voorjaar van 2019 nam hij deel aan het achtste seizoen van The Voice Kids met het nummer Papaoutai van Stromae. Hij strandde in de tweede ronde, 'The Battles'.In de jaren daarna deed hij onder meer mee aan de ARE YOU NEXT?-talentenjacht waar hij een platencontract bij muzieklabel Cloud 9 Music won.
De jaren daarna deed hij mee aan verschillende audities en zangwedstrijden waar hij in contact kwam met onder andere muziekproducent Arno Krabman en songwriter Joren van der Voort. Samen met hen schreef hij het Nederlands-Franse nummer Ladada (Mon dernier mot), dat eind 2022 uitkwam. Het werd een 538 Favourite en bereikte de nummer 1-positie in de Nederlandse Top 40 en Single Top 100. Hij werd bij de totstandkoming van het nummer geïnspireerd door Stromae.
In 2023 trad Claude op het popmuziekfestival Noorderslag op. In maart van dat jaar kreeg hij de 3FM Award voor Beste nieuwkomer en werd hij uitgeroepen tot 3FM Talent. Diezelfde maand volgde het nummer Layla, dat de Alarmschijf werd bij Qmusic.[14] In april maakte hij zijn festivaldebuut op Paaspop in Schijndel, waar hij het nog niet uitgekomen nummer Écoute-moi ten gehore bracht.
Claude zou in april 2023 in het voorprogramma van de concerten van Stromae staan, maar deze concerten werden afgelast wegens gezondheidsredenen van de Belgische zanger.In plaats daarvan heeft Claude in het voorprogramma van Suzan & Freek in november dat jaar gestaan.
Op 5 mei 2023 trad Claude op tijdens het Bevrijdingsconcert op de Amstel. In datzelfde jaar was hij te gast in het televisieprogramma Ik hou van Holland.
Op 12 oktober 2023 trad Claude op bij de 58e editie van het Gouden Televizier-Ring Gala waarna hij de troffee Televizier-Ring Talent uitreikte aan Noa Vahle. Claude trad op 3 februari 2024 op in Rotterdam tijdens de Qmusic Top 40 Awards. Hij won de Award in de categorie "Beste Artiest" en trad op met Flemming. In maart en april 2024 deed hij zijn eerste clubtour met de naam Je m'appelle Claude.
Op 21 september 2024 was hij de hoofdgast in het programma Beste Zangers. Twee maanden later verscheen zijn debuutalbum Parler français.
In 2025 vertegenwoordigt Claude Nederland bij het Eurovisie Songfestival in Basel, Zwitserland.
Zou niet eens oneerlijk zijn als je alle liedjes in je achterhoofd hebt. Claudequote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:35 schreef Greys het volgende:
WE GAAN WINNEN.
Zo.
Nog maar even.
Manifesteren.
Ik manifesteer lekker mee, Claude gaat gewoon winnen. Goede start plek, goed nummer, prima staging. Een oase van rust.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:35 schreef Greys het volgende:
WE GAAN WINNEN.
Zo.
Nog maar even.
Manifesteren.
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:35 schreef Greys het volgende:
WE GAAN WINNEN.
Zo.
Nog maar even.
Manifesteren.
Ik vind dit jaar ook het zwakste jaar sinds 2017. En net als in 2017 kan er nu een outsider met de winst van door gaan.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:42 schreef aarontje112 het volgende:
Misschien een beetje off topic, maar weet niet waar ik het anders moet plaatsen:
Vinden jullie het ook niet een beetje een braaf jaar? Er is wat mij betreft maar weinig hype en een gezonde dosis drama (dan doel ik niet op de diskwalificatie van Joost). De nummers zijn natuurlijk al vrij gezapig, maar er zijn maar weinig optredens die ik heb teruggekeken en zie ook op socials niet echt veel gebeuren…
Het is zo’n zwak jaar dat er niet eens een inzending is die met kop en schouders boven de rest uitsteekt. Het is vooral Zweden en daarna een rits andere inzendingen die het ook allemaal net niet zijn. Wat een armoe.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:46 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik vind dit jaar ook het zwakste jaar sinds 2017. En net als in 2017 kan er nu een outsider met de winst van door gaan.
Ja, dat was ik. Was nog een redelijk afgetekende winst ook.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:46 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Tja, hoe open ligt het echt? Als straks Zweden wint dan is het het scenario van 2018; (wat ik iemand anders ook al zag schrijven), Netta van tevoren de torenhoge favoriet, tijdens het ESF zelf allemaal speculatie over andere winnaars, en dan uiteindelijk toch gewoon winnen.
Ik verwacht nog steeds een 14e plek. Het liedje en de performance zijn niet bijzonder en dat vinden straks de kijker-stemmers ook.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:35 schreef Greys het volgende:
WE GAAN WINNEN.
Zo.
Nog maar even.
Manifesteren.
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:35 schreef Greys het volgende:
WE GAAN WINNEN.
Zo.
Nog maar even.
Manifesteren.
Ik had van die bloemen trouwens ook wel meer/anders verwacht na de omschrijving van de live blog van Eurovision zelf! Dat kan dus nogal verrekenen zo'n omschrijving.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:00 schreef europapa het volgende:
Ik denk dat we met een betere staging hadden kunnen winnen, nu twijfel ik. Vind het einde nogal chaotisch en niet kleurrijk genoeg. Ik had meer van die bloemen willen zien en net iets meer close-ups daarvan.
In het topic van Claude betekent dat gewoon dat CLAUDE GAAT WINNEN.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:45 schreef grazz het volgende:
[..]![]()
dus is het eigenlijk: WE HEBBEN ZATERDAG GEWONNEN. (want we gaan winnen suggereert dat dit nog moet gebeuren, maar dat kan ook over 835 jaar zijn)
We zijn al winnaars, door het beste nummer met de leukste persoonlijkheid te hebben gestuurd. Dat Claude ons vertegenwoordigd vind ik leuk, ik betwijfel een beetje of veel Finnen of Maltesers dat hebben met hun inzending.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:35 schreef Greys het volgende:
WE GAAN WINNEN.
Zo.
Nog maar even.
Manifesteren.
Dit blijf je zeggen, onder het mom van realisme. Maar dat is het eigenlijk niet. Als je bedenkt dat S10 al 11e werd, en dit waarschijnlijk wel ietsje hoger kan scoren... zeg 50-60 punten in de televote en 120-40 bij de jury. Dan zit je al in de top-10, normaal gesproken.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:08 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik verwacht nog steeds een 14e plek. Het liedje en de performance zijn niet bijzonder en dat vinden straks de kijker-stemmers ook.
Ja, goed punt! Ik vind de spiegel een mooi, ingetogen moment - maar denk wel dat dat beter uit de verf was gekomen als de bloemenexplosie daarvoor net iets groter en langer was (dan heeft het imo meer impact om de kijker weer beet te pakken bij zo'n rustig moment).quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik had van die bloemen trouwens ook wel meer/anders verwacht na de omschrijving van de live blog van Eurovision zelf! Dat kan dus nogal verrekenen zo'n omschrijving.
Maarrrrr dat komt natuurlijk ook omdat ze een beetje moesten jokken daarin om de spiegel niet te verklappen.Dus ik snap wel dat ze dat met de bloemen ietsie aandikten.
Wij snappen gewoon niet hoe het werkt, je hebt een leuk Tiktok-dansje die tijdens de live-uitvoeringen van dit nummer het hoogtepunt is en dan stop je die niet in je staging. Dat is dom, makkelijk scoren en we doen het niet. Want het moet diepzinnig en met een boodschap, of zoiets. Je hebt een jonge artiest en die laat je eruit zien als dertiger (kiest hij zelf voor, maar het is toch bizar dat Abor & Tynna veel jonger overkomen en ook een jonger publiek aanspreken... terwijl ze veel ouder zijn dan Claude).quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:43 schreef Guanabana het volgende:
Het wordt standaard en bijna flauw om het weer te zeggen, maar het is toch ook weer de staging ja. Als je zo'n sfeer weet te creëren zoals in de clip met dans, kleurrijk, fris, dan maak je toch een andere indruk dan met die donkere ietwat knullige simpele staging van nu.
Ik had gehoopt dat er veel nadruk zou worden gelegd op die 'it goes up it goes down' dansbewegingen al vanaf het begin, (en dan met een wangmicrofoon in plaats van een handmicrofoon), maar helaas.
Dit zeker! Claude is echt een perfecte vertegenwoordiger, ons warme kaneelbroodje.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
We zijn al winnaars, door het beste nummer met de leukste persoonlijkheid te hebben gestuurd. Dat Claude ons vertegenwoordigd vind ik leuk, ik betwijfel een beetje of veel Finnen of Maltesers dat hebben met hun inzending.
Nou ja, dat is wel de reden dat ik voor het starten van de repetities oprecht dacht dat Nederland een kanshebber was voor de winst, ondanks een redelijk doorsnee liedje. Vergelijkbaar met hoe Only Teardrops ooit in het weinig memorabele jaar 2013 won. Uiteraard had Zweden dan wel een beetje moeten onderpresteren.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is zo’n zwak jaar dat er niet eens een inzending is die met kop en schouders boven de rest uitsteekt. Het is vooral Zweden en daarna een rits andere inzendingen die het ook allemaal net niet zijn. Wat een armoe.
Erika is wel geliefd in eigen land.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
We zijn al winnaars, door het beste nummer met de leukste persoonlijkheid te hebben gestuurd. Dat Claude ons vertegenwoordigd vind ik leuk, ik betwijfel een beetje of veel Finnen of Maltesers dat hebben met hun inzending.
Het komt er eigenlijk gewoon op neer dat de staging Claude is, en Claude is de staging. En dat is op zich goed, maar dan had het alsnog wel wat strakker gekund. Waarom zit die spiegel pas aan het eind? Dat beeld is goud, maar het lijkt wel of we te bang zijn om makkelijk te scoren. Niet te moeilijk doen, Claude + jongetje = emotie, dus uitmelken die hap.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:01 schreef Greys het volgende:
Ik vind de Nederlandse staging *in dit veld van deelnemers* echt een verademing. En ik denk veel kijkers ook. Even een lieflijke streling van de zintuigen en je hart ipv de keiharde aanslag daarop van vele anderen.
- het begin is geweldig met die paar seconden stilte
- de kleuren zijn donker en warm en sfeervol ipv al het kille koude van de rest
- de camera op z'n lip zo close werkt heel goed bij Claude want zijn uitstraling is een van z'n allersterkste punten
- de spiegel is een fantastische zet
Dus er is óók veel positief aan deze staging.
Had men hier liever volop dans en moderner enzo gezien? Snap ik ook zeker. Maar hadden we dan (even eerlijk) net zo opgevallen tussen alle kleurnen veel en dans en dingen van alle anderen? Mwah...
Eens hoor! Had idd ook best aan het begin gekund. Maar ik ben ook wel een beetje dol op dít begin haha.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:07 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het komt er eigenlijk gewoon op neer dat de staging Claude is, en Claude is de staging. En dat is op zich goed, maar dan had het alsnog wel wat strakker gekund. Waarom zit die spiegel pas aan het eind? Dat beeld is goud, maar het lijkt wel of we te bang zijn om makkelijk te scoren. Niet te moeilijk doen, Claude + jongetje = emotie, dus uitmelken die hap.
Ik denk toch wel weer achtstequote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:58 schreef Momo het volgende:
[poll=8880]
Waar gaat Claude eindigen ? (max. aantal opties in de poll dus zo gedaan).
Ik vind de staging mooi, maar voor de gemiddelde kijker eerlijk gezegd niet zo enorm anders dan bijv Frankrijk: hetzelfde begin, vergelijkbare kleursetting, ook een spiegel op het eind.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:01 schreef Greys het volgende:
Ik vind de Nederlandse staging *in dit veld van deelnemers* echt een verademing. En ik denk veel kijkers ook. Even een lieflijke streling van de zintuigen en je hart ipv de keiharde aanslag daarop van vele anderen.
- de camera op z'n lip zo close werkt heel goed bij Claude want zijn uitstraling is een van z'n allersterkste punten
Had men hier liever volop dans en moderner enzo gezien? Snap ik ook zeker. Maar hadden we dan (even eerlijk) net zo opgevallen tussen alle kleurnen veel en dans en dingen van alle anderen? Mwah...
Eens, ik had echt gehoopt dat het optreden bij Eva een test was voor de staging. Misschien wilden ze dat ook, maar mocht regen niet van Avrotros.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:06 schreef Saboo het volgende:
Ik vond de videoclip en de staging bij Eva zo vet gedaan!![]()
Ik zet mijn geld in op 5de plek.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:58 schreef Momo het volgende:
[poll=8880]
Waar gaat Claude eindigen ? (max. aantal opties in de poll dus zo gedaan).
Dit is verkeerde info want op X denk je 1e en elders ook DUS HIJ WORDT EERSTE.quote:
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit is verkeerde info want op X denk je 1e en elders ook DUS HIJ WORDT EERSTE.
Mensen die geen drukte/freakshow/hoog gillende vocalisten willen, verzamelen zich grotendeels bij dit alternatief.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:47 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik snap er geen drol van dat Frankrijk zo hoog staat. Wat een draak van een lied en van een act.
Zo wordt het door de EBU wel gestuurd inderdaad, en de jury's trappen er waarschijnlijk wel in. Maar de mensen waar jij het over hebt, het publiek, die zijn echt niet om. Het nummer scoort totaal niet, het is dan ook een zeer matig liedje. Mooie opbouw, waardeloos refrein dat maar blijft doorjengelen. Voor de liefhebbers van niet-freakshow zijn er betere alternatieven, zoals Zwitserland.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:51 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Mensen die geen drukte/freakshow/hoog gillende vocalisten willen, verzamelen zich grotendeels bij dit alternatief.
Je hebt ook nog Portugal maar dat is denk ik toch te onopvallend en te rustig.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:51 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Mensen die geen drukte/freakshow/hoog gillende vocalisten willen, verzamelen zich grotendeels bij dit alternatief.
Van Zwitserland word ik nerveus, maar Italië is ook een mooi alternatief.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:57 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Zo wordt het door de EBU wel gestuurd inderdaad, en de jury's trappen er waarschijnlijk wel in. Maar de mensen waar jij het over hebt, het publiek, die zijn echt niet om. Het nummer scoort totaal niet, het is dan ook een zeer matig liedje. Mooie opbouw, waardeloos refrein dat maar blijft doorjengelen. Voor de liefhebbers van niet-freakshow zijn er betere alternatieven, zoals Zwitserland.
Het ESF is heel inclusief, maar alleen voor de eigen doelgroep (LHBT-etc)quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:47 schreef bloempje-moi het volgende:
Het is eigenlijk bizar dat hij de enige person of color in de hele wedstrijd is.
Litouwen is ook wel een van mijn favorieten.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind het liedje van Frankrijk wel aardig, maar daarin ben ik de enige. Maar ook weer niet het hoogtepunt nee.
Maar ik vind Lee Towers het beste en daar ben ik de enige in zo te zien.
Keek net het optreden van S10 terug en dan zijn we er met Claude wel op vooruit gegaan. Bij S10 toch een minder lichtplan, incl. veel wijde shots (en dat ligt niet alleen aan de waardeloze organisatie in Turijn :p). Staging van Claude zit dan toch veel beter in elkaar.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:01 schreef Greys het volgende:
Het punt is natuurlijk dat de EBU wel enorm stuurt. Een zeer late startpositie. Direct na Zweden wanneer iedereen sowieso oplet. De show moet even stilgelegd worden om de act op te bouwen, dus de Fransen krijgen een eigen aankondiging. Het wordt wel een gevalletje "you can fool some of the people some of the time" waarmee het een stuk beter gaat overkomen dan wanneer het anoniem als zeg: 12e voorbij zou komen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:57 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Zo wordt het door de EBU wel gestuurd inderdaad, en de jury's trappen er waarschijnlijk wel in. Maar de mensen waar jij het over hebt, het publiek, die zijn echt niet om. Het nummer scoort totaal niet, het is dan ook een zeer matig liedje. Mooie opbouw, waardeloos refrein dat maar blijft doorjengelen. Voor de liefhebbers van niet-freakshow zijn er betere alternatieven, zoals Zwitserland.
Litouwen is fantastisch, maar als we het hebben over kanshebbers op de overwinning, daar reken ik ze niet toe. Als we het hebben over persoonlijke smaak staan ze bij mij bovenaan.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind het liedje van Frankrijk wel aardig, maar daarin ben ik de enige. Maar ook weer niet het hoogtepunt nee.
Ik denk dat het bij de jury wel gaat scoren, geen idee of dat 150 of 250 is. Maar bij demensethuis gaat het wel echt heel lastig worden.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:05 schreef grazz het volgende:
Wat ik me de laatste dagen afvraag, kan het zijn dat het optreden van Claude een wat oudere doelgroep aanspreekt? Zeg maar niet de type kijker die na de uitzending het lied streamt of op youtube opzoekt, maar Claude wel heeft onthouden en ergens heeft besloten om zaterdag weer op Claude te stemmen. Bestaat deze kijker überhaupt (nog)?
En volgens @:Fred_B zijn juryleden oudDus zaterdag 1e bij de jury.
Nee, die gaan onvoldoende pakken op de televoting en de jury heeft geen smaak, dit soort altrock kan niet op veel jurystemmen rekenen denk ik. Omdat niet pakkend genoeg. Ik denk dat die jury ver weg moet blijven van de laatste 3 concerten die ik heb gezien.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:15 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Litouwen is fantastisch, maar als we het hebben over kanshebbers op de overwinning, daar reken ik ze niet toe. Als we het hebben over persoonlijke smaak staan ze bij mij bovenaan.
Ik zeg 41 punten uit de televote.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij de jury wel gaat scoren, geen idee of dat 150 of 250 is. Maar bij demensethuis gaat het wel echt heel lastig worden.
Nee, ik had Leen voor de show al op 1 staan.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
We hebben duidelijk te maken met een echte kennert.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, ik had Leen voor de show al op 1 staan.
ESF / [2025] Post hier jouw huidige Top Zoveel
Ja ik ben er nog altijd niet over uit of ik de jury nu een verrijking vind. In de tijd dat het alleen televoting was had je veel meer block- en diasporavoting, wat niet echt fijn was (elk jaar 12 punten voor Turkije van Nederland, en 10 voor Armenië, feest) en toch vond ik de winnaars in die tijd doorgaans terechter. Die jury doet echt maar wat voor mijn gevoel.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, die gaan onvoldoende pakken op de televoting en de jury heeft geen smaak, dit soort altrock kan niet op veel jurystemmen rekenen denk ik.
De jury zijn radio DJ's, musicalzangers, managers van B-artiesten, oud-deelnemers, enz. Daar zitten er weinig tussen die Litouwen op prijs stellen. Wel het type radiomuziek van Claude.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, die gaan onvoldoende pakken op de televoting en de jury heeft geen smaak, dit soort altrock kan niet op veel jurystemmen rekenen denk ik. Omdat niet pakkend genoeg. Ik denk dat die jury ver weg moet blijven van de laatste 3 concerten die ik heb gezien.
De jury houdt vooral van traditionele veilige muzak. Heel af en toe een licht triphop nummer (of heel soms een kneiter van een potentiele hit) wat goed scoort bij de jury, maar meestal zijn het kamermuziek, musicaltranentrekkers, authentieke oostblokmuziek en opera-achtig wat goed scoort.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:20 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ja ik ben er nog altijd niet over uit of ik de jury nu een verrijking vind. In de tijd dat het alleen televoting was had je veel meer block- en diasporavoting, wat niet echt fijn was (elk jaar 12 punten voor Turkije van Nederland, en 10 voor Armenië, feest) en toch vond ik de winnaars in die tijd doorgaans terechter. Die jury doet echt maar wat voor mijn gevoel.
Mag je al stemmen als het eerste liedje is geweest ja? Dan is het nadeel minder groot voor artiesten die eerder zijn ja.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:22 schreef Aadrianus het volgende:
Ik denk dat je stemgedrag van mensen niet over één kam moet scheren. Niet iedereen maakt lijstjes om een volgorde te bepalen en dan pas aan het einde te gaan stemmen. Je mag nu al meteen stemmen vanaf het begin. En dat leidt tot veel impulsiever stemgedrag. Je ziet een nummer voorbij komen dat je om de een of andere manier aanspreekt. Omdat het over de top is, omdat het jong en fris is, omdat het mooi en intens is, of whatever reason. En dan denk je: die krijgt van mij alvast een vote. En zo kunnen kijkers de hele avond door aan hun favorieten een stem geven, en misschien aan het einde van de avond, bij de recap geven ze een of twee songs nog een extra vote omdat die er voor ze uitspringt.
Claude heeft een hele specifieke staging. Het is misschien niet de meest spetterende, maar het valt wel op. Finland, dat erna komt is van een totaal andere orde. Dat zit elkaar niet in de weg, dat genereert alleen maar stemmen, aan beide kanten. De ene kijker denkt bij Finland: omygod wat is dit, dan vond ik die ik net zag toch echt veel leuker: hup meteen even voor die vorige stemmen. Een andere denkt bij Finland: ha fijn, eindelijk een beetje pit na de slome Nederland, ik ga hier meteen op stemmen, mij heeft ze overtuigd.
Ik hoop dat Zweden niet wint, ben een beetje Zweden moe, en de greep die Zweden op het ESF heeft. Frankrijk is winnaar? Pourqoi pas. Ik vind het nummer saai en haar stem niet prettig, maar prima als de EBU het zo wil manipuleren en daarbij hun eigen festival om zeep willen helpen omdat kijkers dat gemanipuleer doorzien en er geen zin meer in hebben, dan moet dat maar.
Van mij mag Israel winnen. Niet omdat het een winnend nummer is, maar omdat ik benieuwd ben hoe de EBU daarna puin gaat ruimen.
Oostenrijk hoeft van mij niet te winnen, ik trek het nummer niet. Maar als de rest van Europa het wel pruimt, wie ben ik dan?
Ik vond Duitsland wel leuk. Van mij mag Duitsland best de onverwachte winnaar worden. Hebben ze daar ook weer eens een leuke ESF opsteker. Kunnen ze wel gebruiken.
Plek 12 is prima. Zing met je hart, en dans met de cameraman, en laat je mooie personality shinen. Europa moet maar zien of ze je op je willen stemmen. Mij heb je in ieder geval niet teleurgesteld. Je was precies wat ik dit jaar nodig had na de kater van vorig jaar.
De laatste jaren heeft het publiek meer smaak dan de jury, over het geheel genomen. Volgens mij omdat er meer jongeren stemmen en die zijn veel meer open minded qua stemgedrag dan de wat oubollige jury's. Die jongeren zijn veel meer op zoek naar iets authentieks ipv naar Zweeds lopende band-werk, dat hebben ze al duizend keer eerder gehoord. En dan zullen ze dus ook eerder voor Litouwen gaan.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De jury houdt vooral van traditionele veilige muzak. Heel af en toe een licht triphop nummer (of heel soms een kneiter van een potentiele hit) wat goed scoort bij de jury, maar meestal zijn het kamermuziek, musicaltranentrekkers, authentieke oostblokmuziek en opera-achtig wat goed scoort.
Dat zo'n jury ook een Snap van Rosa Linn niet op waarde wist te schatten is ook veelzeggend.
Ja, dat was vorig jaar ook, ik vroeg al of het dit jaar ook weer was. Daar wordt nu door iedereen overheen gekeken volgens mij (maar weet niet of het veel effect heeft).quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mag je al stemmen als het eerste liedje is geweest ja? Dan is het nadeel minder groot voor artiesten die eerder zijn ja.
In de jaren 00 heeft er vooral veel troep gewonnen die iedereen allang weer vergeten is. De enige uitzondering is eigenlijk Helena Paparizou. Molitva was kwalitatief sterk maar ook grotendeels in de vergetelheid geraakt (terwijl iedereen Verka kent, die 2e werd). Vanaf Fairytale en Euphoria is de lijn omhoog weer ingezet. Maar toen waren de jury’s alweer terug op het festival.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:20 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ja ik ben er nog altijd niet over uit of ik de jury nu een verrijking vind. In de tijd dat het alleen televoting was had je veel meer block- en diasporavoting, wat niet echt fijn was (elk jaar 12 punten voor Turkije van Nederland, en 10 voor Armenië, feest) en toch vond ik de winnaars in die tijd doorgaans terechter. Die jury doet echt maar wat voor mijn gevoel.
Ik heb persoonlijk echt geen enkele lijn of enig idee achter de staging van Portugal kunnen ontdekken. Een paar mannen doelloos op een groot toneel, verder kom ik niet. Als de Nederlandse staging er zo had uitgezien, was hier een oorlog uitgebroken.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:32 schreef Sandrie het volgende:
[..]
Ik vind de staging mooi, maar voor de gemiddelde kijker eerlijk gezegd niet zo enorm anders dan bijv Frankrijk: hetzelfde begin, vergelijkbare kleursetting, ook een spiegel op het eind.
En dan is die zand net iets meer uniek op ESF-stage dan 2 dansers en 3 violen.
Qua kleuren zitten nog een aantal meer finalisten in die hoek. Qua soort nummer ook.
Als ik de lijst van 26 nu bekijk, is Portugal min of meer de enige die echt afwijkt van de rest qua setting, liedje en de staging. En dat gaat nog meer opvallen tussen Malta en Denemarken in.
Ze zouden een top10 verrassing van dit jaar kunnen worden hierdoor.
Portugal heeft op zich al wel aangetoond te kunnen winnen zonder enige act, kleding, visuals of wat dan ook. Was wel een beter nummerquote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:37 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk echt geen enkele lijn of enig idee achter de staging van Portugal kunnen ontdekken. Een paar mannen doelloos op een groot toneel, verder kom ik niet. Als de Nederlandse staging er zo had uitgezien, was hier een oorlog uitgebroken.
Ik denk dat dit nummer van Portugal gewoon door diaspora en wat punten sprokkelen erdoor gekomen is en in de finale anoniem 20e wordt ofzo.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Portugal heeft op zich al wel aangetoond te kunnen winnen zonder enige act, kleding, visuals of wat dan ook. Was wel een beter nummer
Lordi zijn mensen ook nog niet vergeten.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In de jaren 00 heeft er vooral veel troep gewonnen die iedereen allang weer vergeten is. De enige uitzondering is eigenlijk Helena Paparizou. Molitva was kwalitatief sterk maar ook grotendeels in de vergetelheid geraakt (terwijl iedereen Verka kent, die 2e werd). Vanaf Fairytale en Euphoria is de lijn omhoog weer ingezet. Maar toen waren de jury’s alweer terug op het festival.
Edit: Oja en Ruslana. Maar zo bijzonder was dat ook niet.
Dat denk ik ook hoor. En er moeten toch ook landen in de bottom 5 komenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk dat dit nummer van Portugal gewoon door diaspora en wat punten sprokkelen erdoor gekomen is en in de finale anoniem 20e wordt ofzo.
Lordi was, hoewel het nummer zonder de act nog steeds goed was, natuurlijk het absolute hoogtepunt van alle kermis en freakshows op het ESF. Daarna zag iedereen wel in dat het zo niet meer ging. Ik denk ook niet dat zoiets nu nog zou kunnen winnen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:49 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Lordi zijn mensen ook nog niet vergeten.
Kunnen kwalificeren en kunnen winnen zijn wel twee heel verschillende dingen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Portugal heeft op zich al wel aangetoond te kunnen winnen zonder enige act, kleding, visuals of wat dan ook. Was wel een beter nummer
Ik zie net twee 'joke entries' bovenaan staan (iig YouTube). San Marino, Estland.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Lordi was, hoewel het nummer zonder de act nog steeds goed was, natuurlijk het absolute hoogtepunt van alle kermis en freakshows op het ESF. Daarna zag iedereen wel in dat het zo niet meer ging. Ik denk ook niet dat zoiets nu nog zou kunnen winnen.
Hoewel er daarna nog wel een aantal pogingen zijn gedaan, zoals Dustin the Turkey en Leto Svet. Maar toen was iedereen al wel klaar met die troep.
Nog een, van dichterbij:quote:
Lordi was en is fantastisch.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Lordi was, hoewel het nummer zonder de act nog steeds goed was, natuurlijk het absolute hoogtepunt van alle kermis en freakshows op het ESF. Daarna zag iedereen wel in dat het zo niet meer ging. Ik denk ook niet dat zoiets nu nog zou kunnen winnen.
Hoewel er daarna nog wel een aantal pogingen zijn gedaan, zoals Dustin the Turkey en Leto Svet. Maar toen was iedereen al wel klaar met die troep.
Daar had ik ook absoluut niet op gegokt. Sterker nog we hadden al hotelkamers in Parijs geboekt op diverse data in mei het jaar erop.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:06 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik was eigenlijk positief verrast dat ze Mäneskin nog wel door de beugel vonden kunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Shout out to alle mensen achter de schermen daar. Fantastisch, het is echt een choreografie, die tot perfectie wordt uitgevoerd.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:03 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nog een, van dichterbij:
Bekijk deze YouTube-video
edit: oh de zang houdt ineens op, jammer. Vind het echt fascinerend om te zien zo
Ons warme kaneelbroodjequote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:03 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nog een, van dichterbij:
edit: oh de zang houdt ineens op, jammer. Vind het echt fascinerend om te zien zo
Samen met Zwitserland mooie muziek om bij te breien en haken.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:50 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
Waren op een goede weg maar compleet ingestort. Snap niet wat mensen in Frankrijk zien.
was ook zo'n genot in Ahoy21 om dat te zien (vooral bij Stefania) zaten precies zo om alles te kunnen zienquote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:29 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Shout out to alle mensen achter de schermen daar. Fantastisch, het is echt een choreografie, die tot perfectie wordt uitgevoerd.
Dank je voor deze tip!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:03 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nog een, van dichterbij:
Maar, maar, we willen niet de Wout van Aert van het ESF wordenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:53 schreef Dave het volgende:
Compleet ingestort? Ik kijken, vrezend dat we 26e zouden staan, staan we gewoon nog 4e.
Ik vond dat ook zowat het allermooist in Ahoy, bij de family show. Om het werk van de mensen die níet in de spotlights staan, te zien. Wat wordt daar hard en precies gewerktquote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:03 schreef Giggio het volgende:
[..]
was ook zo'n genot in Ahoy21 om dat te zien (vooral bij Stefania) zaten precies zo om alles te kunnen zien
En toch zien die bloemen van de action er zo wel mooi uit met knappe Claude en z’n mooie pak.quote:
Ik dacht precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En toch zien die bloemen van de action er zo wel mooi uit met knappe Claude en z’n mooie pak.
Die bloemen zijn prachtig zoquote:
Hahaha. Het is Henk die het zegt, hè. Lieverd vast, maar wel gauw van de leg door de bookmakers. 😊quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:53 schreef Dave het volgende:
Compleet ingestort? Ik kijken, vrezend dat we 26e zouden staan, staan we gewoon nog 4e.
Dat zou nu bij de repetities bekend zijn of anders vanavond bij de juryshow.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:17 schreef Greys het volgende:
Ik heb dinsdag in whatsapp geroepen dat ik dacht dat die fake stage invader in de act van Tommy tijdens de finale wordt vervangen door Joost.
Maar dat zal waarschijnlijk niet mogen, de ene persoon door de ander vervangen ook al is de bijdrage maar 6 seconden ofzo?
Als het wel mag denk ik het nog steeds. Of ik hoop het. Wishful thinking.
#delulu
Mag vast niet van de EBU, regeltjes regeltjes regeltjes....quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:17 schreef Greys het volgende:
Ik heb dinsdag in whatsapp geroepen dat ik dacht dat die fake stage invader in de act van Tommy tijdens de finale wordt vervangen door Joost.
Maar dat zal waarschijnlijk niet mogen, de ene persoon door de ander vervangen ook al is de bijdrage maar 6 seconden ofzo?
Als het wel mag hoop ik het. Wishful thinking. Want het zal echt wel niet mogen.
#delulu
Dan wordt Joost straks voor de tweede keer gediskwalificeerd. Ik voel een tradisie aankomen!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:17 schreef Greys het volgende:
Als het wel mag denk ik het nog steeds. Of ik hoop het. Wishful thinking.
#delulu
Nee ik denk ook echt dat het niet mag hoor. Maar ik vind het leuk om er toch op te hopen tegen beter weten in. 😅quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:33 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Mag vast niet van de EBU, regeltjes regeltjes regeltjes....
Käärijä mag wel natuurlijk wel meesmokkelenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee ik denk ook echt dat het niet mag hoor. Maar ik vind het leuk om er toch op te hopen tegen beter weten in. 😅
Mag iemand die ziek is ook niet vervangen worden dan? Anders kunnen ze nog iets veinzen misschien.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:17 schreef Greys het volgende:
Als het wel mag hoop ik het. Wishful thinking. Want het zal echt wel niet mogen.
#delulu
Na Lordi won toch Conchita nog, best ook een freakshow naar mijn meningquote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vraag me dat ook af. Stel dat een van de dansers van Claude een been breekt op woensdagochtend. Heeft ie dan in de finale maar 1 danser?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:40 schreef Dave het volgende:
[..]
Mag iemand die ziek is ook niet vervangen worden dan? Anders kunnen ze nog iets veinzen misschien.
Ik wel, topnummer.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:50 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
Waren op een goede weg maar compleet ingestort. Snap niet wat mensen in Frankrijk zien.
Hij kan er ook vrij ontspannen ingaan, lijkt me. Het moet wel heel raar lopen wil hij winnen, en buiten de top-10 vallen zal hij ook niet zo gauw doen. Dus dan haalt hij gewoon een respectabel resultaat en kan hij genieten van het feit dat hij überhaupt daar staat. Want dat was het doel: de finale halen.quote:
Ja, helemaal waar.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:04 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hij kan er ook vrij ontspannen ingaan, lijkt me. Het moet wel heel raar lopen wil hij winnen, en buiten de top-10 vallen zal hij ook niet zo gauw doen. Dus dan haalt hij gewoon een respectabel resultaat en kan hij genieten van het feit dat hij überhaupt daar staat. Want dat was het doel: de finale halen.
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:50 schreef Fred_B het volgende:
Kan Joost niet meteen met Nederland meedansen? We moeten nog wat televotingpunten hebben.
Zwitserland gaat dit ook overschaduwen. Zwitserland doet wat Frankrijk denkt dat ze doen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:50 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
Snap niet wat mensen in Frankrijk zien.
Denk het niet. Denk maar aan IJsland een paar jaar geleden. Dat laten ze een eerdere opname zienquote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vraag me dat ook af. Stel dat een van de dansers van Claude een been breekt op woensdagochtend. Heeft ie dan in de finale maar 1 danser?
Dadi in 2021 bedoel je?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:28 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Denk het niet. Denk maar aan IJsland een paar jaar geleden. Dat laten ze een eerdere opname zien
Ja die bloemen zouden ook over de zaal vliegen, ik geloof niks meer.quote:
Die rare vent die niet bereid is om normaal te antwoorden op normale vragen en die medewerkers achter de coulissen bedreigt?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:50 schreef Fred_B het volgende:
Kan Joost niet meteen met Nederland meedansen? We moeten nog wat televotingpunten hebben.
Ik vind het hele concept “Conchita” tot op de dag van vandaag zwaar over de top en vervelend. Maar een freakshow was het ook weer niet toch.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:42 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Na Lordi won toch Conchita nog, best ook een freakshow naar mijn mening
Ik vind het een behoorlijke freakshow, zonder dat had ze denk ik niet gewonnenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vind het hele concept “Conchita” tot op de dag van vandaag zwaar over de top en vervelend. Maar een freakshow was het ook weer niet toch.
Dat de artiest op zichzelf de act was, was dan wel weer uniek. Want eigenlijk zaten we gewoon naar een typetje te kijken. Dat is daarna niet meer voorgekomen.
Nee, dat denk ik ook niet. En half Nederland is nog steeds - niet geheel onterecht - viesmad dat we hiervan verloren.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:13 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik vind het een behoorlijke freakshow, zonder dat had ze denk ik niet gewonnen
Nederland viesmad?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik ook niet. En half Nederland is nog steeds - niet geheel onterecht - viesmad dat we hiervan verloren.
Zeer terecht.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:30 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nederland viesmad?
Viesmad over Joost.
Ik vond het geen bijzonder lied en na de winst is er muzikaal weinig meer van vernomen en heeft de aandacht getrokken door zijn verschijningquote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik ook niet. En half Nederland is nog steeds - niet geheel onterecht - viesmad dat we hiervan verloren.
Nee. We wilden er sowieso niet heen dit jaar, dat met Joost zat nog te hoog én je mag niet veel meer in dat perscentrum. Sterker nog, qua stukken mogen filmen van een juryshow ben je dit jaar beter af zónder accreditatie.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:36 schreef Thrts het volgende:
@:greys en @:cee, heeft er iemand vanuit fok dit jaar press Accreditation?
Hahaha! Ja doeiiiii.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 20:07 schreef vencodark het volgende:
Mijn man heeft per ongeluk mijn schoonzus + aanhang uitgenodigd voor op bezoek morgenavond.![]()
Even afgezegd.![]()
Nou. Ze appt net terug dat ze met haar vriend heeft afgesproken dat ze gewoon morgen komt…quote:
What the fluff zeg.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 20:20 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nou. Ze appt net terug dat ze met haar vriend heeft afgesproken dat ze gewoon morgen komt…
Wiens fucking huis is het nou?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot zover de voorpret om lekker alleen met met mijn kinderen te kijken zonder voor andere mensen te zorgen.quote:
Oh dit zou ik ook niet leuk vinden geloof ikquote:Op vrijdag 16 mei 2025 20:36 schreef vencodark het volgende:
[..]
Tot zover de voorpret om lekker alleen met met mijn kinderen te kijken zonder voor andere mensen te zorgen.![]()
Mijn man interesseert het niet.
We kijken met z’n allen of ik ben weg…
Goffer de goffer.
Het is echt een beetje wel de lusten, niet de lasten nu van de EBU met betrekking tot Joost hè, hypocriet stelletje sufkuttenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 20:47 schreef TheVulture het volgende:
Nog even over Joost, tot onze verbazing (gezien het vakkundig uitgummen) werd Europapa gisteren wel in de zaal als opwarmer voor de show gespeeld. Publiek ging los
OMFG dit is zó herkenbaar!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 20:20 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nou. Ze appt net terug dat ze met haar vriend heeft afgesproken dat ze gewoon morgen komt…
Wiens fucking huis is het nou?![]()
WUTquote:Op vrijdag 16 mei 2025 20:47 schreef TheVulture het volgende:
Nog even over Joost, tot onze verbazing (gezien het vakkundig uitgummen) werd Europapa gisteren wel in de zaal als opwarmer voor de show gespeeld. Publiek ging los
Apart.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 20:47 schreef TheVulture het volgende:
Ze hebben niet jullie sleutel toch?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 20:54 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
OMFG dit is zó herkenbaar!
Mijn schoonouders en vooral mijn schoonvader nodigt zichzelf gewoon uit of komt gewoon wanneer het hem uitkomt
Gewoon zeggen dat je niet wilt.
Dat is wel het betere opwarmwerkquote:Op vrijdag 16 mei 2025 20:47 schreef TheVulture het volgende:
Betekent dit eigenlijk dat je er beide semi avonden bij bent geweest?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 20:47 schreef TheVulture het volgende:
Wel van ons oude huis, nu nog niet gelukkig.quote:
Yes, morgen in het stadion ernaast op groot schermquote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:04 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Betekent dit eigenlijk dat je er beide semi avonden bij bent geweest?En de finale ook nog?
Wat tof!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yes, morgen in het stadion ernaast op groot scherm
Lord. Alles dichtdoen en afsluiten en de auto verderop parkeren!!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 20:54 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
OMFG dit is zó herkenbaar!
Mijn schoonouders en vooral mijn schoonvader nodigt zichzelf gewoon uit of komt gewoon wanneer het hem uitkomt
Gewoon zeggen dat je niet wilt.
Apart dat Erika, JJ en Louane hier niet tussen staanquote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:17 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Het zijn geen Joost-scores, maar een half miljoen keer 0,003 is toch ook mooi meegenomen.
Dat is sowieso mooi.quote:
Dit zijn de streams van gisteren, dus (grotendeels) in aanloop naar de show.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Apart dat Erika, JJ en Louane hier niet tussen staan
Najsquote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
Lord. Alles dichtdoen en afsluiten en de auto verderop parkeren!!
Inmiddels is het schoonzus probleem opgelost. Ze appte zelf al dat ze niet bleven hangen en echt alleen langskomen om iets op te halen.
Heb het ESF wel even erbij gehaald.![]()
God. Zij. Dank.![]()
Elk weekend is een optie maar waarom morgen?![]()
Ik was echt pre-annoyed.
Anyway: morgen feeeest!!
gieren als dat zou gEBUrenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:17 schreef Greys het volgende:
#delulu
Ik lees tot nu toe in alle reacties niks over een tekstueel foutje? Wat dan?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:24 schreef drxanax het volgende:
Lees op twitter dat juryshow goed is gegaan maar wel klein tekstueel foutje.
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik lees tot nu toe in alle reacties niks over een tekstueel foutje? Wat dan?
Hij vergat remember, en herhaalde een zin uit het eerste couplet in het tweede. Of zoiets.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik lees tot nu toe in alle reacties niks over een tekstueel foutje? Wat dan?
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:28 schreef Dave het volgende:
[..]
Hij vergat remember, en herhaalde een zin uit het eerste couplet in het tweede. Of zoiets.
Ja true, heel veel positieve reacties juist!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:32 schreef Greys het volgende:
Oh ik lees het nu ja.
Dat weet geen enkel jurylid gelukkig haha.
Heel fijn dat hij vocaal het iig uitstekend deed en heel veel lof lees ik!
We gaan morgen winnen.quote:
Dat is zeker fijn. Hier moet hij het van hebben. Ik las de vergelijking met Zweden 2019 als jurylied, oftewel John Lundvik. Daar zit misschien wel wat in (ook qua waarschijnlijk minder appeal voor de televote...)quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:04 schreef Greys het volgende:
Wel fijn dat het aan z'n jury optreden in elk geval niet zal liggen.
Echt hè. Wie er ook wint, NIET ZWEDEN!!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:18 schreef TLC het volgende:
Oh jee Zweden gaat winnen want ja het is Zwedenecht dat land heeft na vorig jaar totaal bij me afgedaan
Als t Nederland niet gaat worden hoop ik op Frankrijk (Pravi had in Rotterdam moeten winnen) of anders gun ik het Luxemburg ook weleens
Hm ja, ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Maar ik durf dan wel te zeggen dat Claude toch meer aan de hartstrings pullt zeg maar. Die is meer ontwapenend en vertederend als persoon dan John, vind ik zelf. (En ik heb geen hekel aan Lundvik).quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:13 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is zeker fijn. Hier moet hij het van hebben. Ik las de vergelijking met Zweden 2019 als jurylied, oftewel John Lundvik. Daar zit misschien wel wat in (ook qua waarschijnlijk minder appeal voor de televote...)
Claude oogt ontwapenend. Van zichzelf al, maar ook de staging geeft hem al die ruimte. Frankrijk ziet er berekenend uit. En blijft alsmaar hetzelfde. Zwitserland zit ook wel dicht op de kijkers, met de steadycam, maar de staging is verder ook niet zo avontuurlijk. Ik schrijf Claude nog niet af voor plek 1. Het is niet een un, deux, trois(tje) maar er zijn zeker kansen. Ik denk nog steeds dat Oostenrijk in de televetes eerder onderuit gaat dan Claude.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Hm ja, ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Maar ik durf dan wel te zeggen dat Claude toch meer aan de hartstrings pullt zeg maar. Die is meer ontwapenend en vertederend als persoon van John, vind ik zelf. (En ik heb geen hekel aan Lundvik).
Claude straalt meer oprechte emotie uit, zeker. Maar ik denk alsnog dat de televote wel eens een beetje tegen kon vallen, als ik de streams en hype na de semi zo een beetje volg. Dat afgezaagde liedje van Noorwegen doet het nog beter (buiten het eigen land).quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Hm ja, ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Maar ik durf dan wel te zeggen dat Claude toch meer aan de hartstrings pullt zeg maar. Die is meer ontwapenend en vertederend als persoon van John, vind ik zelf. (En ik heb geen hekel aan Lundvik).
Frankrijk heeft een fake applaus in de laatste minuut las ik en eigenlijk is dat gewoon best een beetje oplichterij van juryleden en morgen de tv kijkers.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:27 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Claude oogt ontwapenend. Van zichzelf al, maar ook de staging geeft hem al die ruimte. Frankrijk ziet er berekenend uit. En blijft alsmaar hetzelfde. Zwitserland zit ook wel dicht op de kijkers, met de steadycam, maar de staging is verder ook niet zo avontuurlijk. Ik schrijf Claude nog niet af voor plek 1. Het is niet een un, deux, trois(tje) maar er zijn zeker kansen. Ik denk nog steeds dat Oostenrijk in de televetes eerder onderuit gaat dan Claude.
Zou zeker kunnen hoor.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:30 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Claude straalt meer oprechte emotie uit, zeker. Maar ik denk alsnog dat de televote wel eens een beetje tegen kon vallen, als ik de streams en hype na de semi zo een beetje volg. Dat afgezaagde liedje van Noorwegen doet het nog beter (buiten het eigen land).
Hebben wij niet nog een paar seconden over voor een bandje met WE WANT MORE, WE WANT MORE aan het einde?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Frankrijk heeft een fake applaus in de laatste minuut las ik en eigenlijk is dat gewoon best een beetje oplichterij van juryleden en morgen de tv kijkers.Maar ja het moet allemaal maar fake enzo want oprecht zaalgeluid zit er niet meer in door de deelname van een bepaald land.
Claude is inderdaad lekker echt.
Maar ik ben ook zeker niet overtuigd van een enorme televote hoor. Ik voel nog wel kansen. Dat wel. En het kijkt leuker als ik me daaraan vastklamp.
Ja. Nu nog autotune toestaan en dan is er helemaal niets echts meer aan.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 08:09 schreef Arizona het volgende:
[..]
Hebben wij niet nog een paar seconden over voor een bandje met WE WANT MORE, WE WANT MORE aan het einde?
Maar eens hoor, dat nep-applaus haalt wéér een stukje charme weg bij het ESF.
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 08:31 schreef Spablauw214 het volgende:
MAAR eerst vanavond en we gaan WINNEN.
Wat mooi om te zien! Die lichtjes in het publiek werken inderdaad erg goed. 🥰quote:Op zaterdag 17 mei 2025 08:55 schreef TDHS het volgende:
Was dit al gepost?
https://nos.nl/l/2567598
Vanavond is het alles of niets voor Claude bij de finale van het Eurovisie Songfestival. Ook voor de mensen achter de schermen moet nog één keer alles samenkomen. We keken met de creative director en de choreograaf naar Claudes act. "Centimeterwerk."
Ik heb er niet naar gezocht, maar het zou gewoon hetzelfde als dinsdag moeten zijn.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:06 schreef Thrts het volgende:
Is het optreden van gisteravond al ergens opgedoken?
Nee hoor, een zinnetje is anders.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik heb er niet naar gezocht, maar het zou gewoon hetzelfde als dinsdag moeten zijn.
En hij deed het uitstekend
Gelukkig nemen de meeste juryleden hun taak niet zo serieus dat het ze zou opvallen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee hoor, een zinnetje is anders.
Waar is de hele volgorde te vinden?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:49 schreef Jason22 het volgende:
En Chantal mag als vierde de punten geven.
Maar wij op FOK! nemen het wel heel serieus, dus wij merken dit verschil meteen. Dit dient derhalve zeker benoemd te wordenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:15 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Gelukkig nemen de meeste juryleden hun taak niet zo serieus dat het ze zou opvallen.
Jammer dat het niet Nikkie de Jager is voor ons, maar Chantal Janzenquote:
Portugal was dat ook voor de semi and look what happened there.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:04 schreef GeorgeM het volgende:
Ik wil de pret niet drukken, maar we zijn alleen maar rood bij de wedkantoren.
Om te winnen, moet je volgens mij nu wel in de top 3 staan met een hoger percentage![]()
Nikkie had dit zelf besloten toch vanwege de ellende van vorig jaar?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jammer dat het niet Nikkie de Jager is voor ons, maar Chantal Janzen
Jaquote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:08 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Nikkie had dit zelf besloten toch vanwege de ellende van vorig jaar?
Ja, maar dat maakt het niet minder jammerquote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:08 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Nikkie had dit zelf besloten toch vanwege de ellende van vorig jaar?
Zoiets denk ik ook jaquote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:08 schreef GeorgeM het volgende:
Ik denk dat Claude zesde wordt.
Denk dat de plek voor Finland hem nekt. Anders had er wel een derde of vierde plek ingezeten.
Oh lol vraag ik net in het Finland topic wie het voor Finland doet. Geen Windowsman dus.quote:
Van wie niet?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:09 schreef Ama het volgende:
Ze wou wel naast Cornald zitten zonder salaris om commentaar te geven maar dat mocht niet.
Een groter hokje kost honderden euro’s extra. Dat had Avrotros er niet voor over.quote:
quote:
Oh het was geen flauw geintje.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Een groter hokje kost honderden euro’s extra. Dat had Avrotros er niet voor over.
Bart Arens is wel in Basel met een speciaal gebouwde radiostudio, met zeven man fulltime in dienst.
Silvester zou toch optreden in de finale? Althans dat is wat ik de hele tijd lees.quote:
Iemand vergeleek het in z'n recensie van de juryfinale met John Lundvik en dan zit je denk ik wel aardig in de richting. Alles wijst erop dat Claude misschien 5e-6e ofzo is geworden in de semi, en daar had hij dan nog een gunstige startpositie. Dus je mag blij zijn als je 80 punten haalt in de televote.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:11 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zoiets denk ik ook ja![]()
Wel met een behoorlijk goede juryscore.
Hij trad op in semi 1quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:24 schreef Ama het volgende:
[..]
Silvester zou toch optreden in de finale? Althans dat is wat ik de hele tijd lees.
Toen ik vanmorgen uit de losse pols een lijstje in excel maakte (zie hier), kwam ik op 300 punten voor Nederland. 230 van de jury en 70 van het publiek. Daarmee word je normaliter ongeveer 6e. Al zijn er vrij veel landen die afkoersen op ongeveer dat aantal, dus het kan een paar plaatsen omhoog of omlaag schelen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:24 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Iemand vergeleek het in z'n recensie van de juryfinale met John Lundvik en dan zit je denk ik wel aardig in de richting. Alles wijst erop dat Claude misschien 5e-6e ofzo is geworden in de semi, en daar had hij dan nog een gunstige startpositie. Dus je mag blij zijn als je 80 punten haalt in de televote.
De beste vriend van Red Sebastian (die dus wel naar de finale is).quote:
Hahah hij zong een nummer van celine dion! Samen met marina satti, jerry heil ennnn even denken…. Iolanda!quote:
Ooooooh dat was het moment dat ik even niet goed keek. Want had Jerry Heil zo snel ook niet gezien.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:34 schreef Eurochacha het volgende:
[..]
Hahah hij zong een nummer van celine dion! Samen met marina satti, jerry heil ennnn even denken…. Iolanda!
Ja afschuwelijk was datquote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:34 schreef Eurochacha het volgende:
[..]
Hahah hij zong een nummer van celine dion! Samen met marina satti, jerry heil ennnn even denken…. Iolanda!
Ja dat verklaart ook waarom het mij niet opviel want ik was toen gewoon bezig in het topic want ik vond het niks.quote:
https://www.mediacourant.(...)de-weet-ik-niks-van/quote:Marjolein Faber rent weg na vraag over Claude: ‘Weet ik niks van!’
Marjolein Faber wil geen vragen beantwoorden over Claude, die in de grote finale van het Eurovisie Songfestival is beland. “O, om heel eerlijk te zijn ben ik daar niet mee bezig geweest.”
Wat lief! Andy ook een heel fijne avond en nogmaals dank voor het delen van zijn goosebumps fotoquote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:48 schreef Greys het volgende:
Krijg net een héél schor voicebericht van Andy Eurovoxx met daarin de mededeling dat ik tegen iedereen 'on the forum' moet zeggen dat hij ons heel veel plezier wenst en dat 'whatever happens tonight' we echt supertrots moeten zijn op onze inzending!
Dus hierbij.
Ik weet niet hoe ik zo'n voicebericht hier kan krijgen namelijk. 😅
Claude is ook een hele mooie kandidaat. Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat de EBU hem niet een beetje helpt, zoals ze bij Frankrijk zo overduidelijk doen. Je zou toch zeggen dat deze kandidaat met zijn uitstraling en zijn back story een ideaal uithangbord zou zijn voor Eurovisie... maar blijkbaar niet.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:48 schreef Greys het volgende:
Krijg net een héél schor voicebericht van Andy Eurovoxx met daarin de mededeling dat ik tegen iedereen 'on the forum' moet zeggen dat hij ons heel veel plezier wenst en dat 'whatever happens tonight' we echt supertrots moeten zijn op onze inzending!
Dus hierbij.
Ik weet niet hoe ik zo'n voicebericht hier kan krijgen namelijk. 😅
Dat is ook zo. Maar misschien heeft dat er wel mee te maken dat Frankrijk een big 5-land is en al bijna 50 jaar zonder overwinning zit.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 11:27 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Claude is ook een hele mooie kandidaat. Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat de EBU hem niet een beetje helpt, zoals ze bij Frankrijk zo overduidelijk doen. Je zou toch zeggen dat deze kandidaat met zijn uitstraling en zijn back story een ideaal uithangbord zou zijn voor Eurovisie... maar blijkbaar niet.
Zijn daar beelden van?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 20:47 schreef TheVulture het volgende:
Marie Myriam is geboren in Belgisch-Congo, dus gelukkig deed die uiteindelijk mee voor Frankrijk.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 11:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Maar misschien heeft dat er wel mee te maken dat Frankrijk een big 5-land is en al bijna 50 jaar zonder overwinning zit.
Frankrijk had trouwens ruimschoots recordhouder kunnen zijn als alle Fransen die voor Monaco en Luxemburg hebben gewonnen gewoon voor Frankrijk hadden meegedaan
Inclusief remspoor.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:54 schreef vencodark het volgende:
Iedereen z’n geluksonderbroek -en sokken aan?
Ik denk dat je daar ook wel gelijk in hebt. Laten we eerlijk zijn, landen zoals Spanje, Duitsland en UK hebben de afgelopen 20 jaar ook een gruwelijke hoeveelheid meuk ingestuurd. De enige die structureel goed presteert is Italië, en de laatste jaren Frankrijk ook wel.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 11:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Marie Myriam is geboren in Belgisch-Congo, dus gelukkig deed die uiteindelijk mee voor Frankrijk.
Als een BIG 5-land een goed liedje stuurt, gaat het altijd een goede startpositie krijgen, want zo’n winst levert veel meer op dan wanneer Estland of Albanië het wint, of desnoods Nederland.
Op mijn telefoonquote:
Veel plezier weer, geniet ervan!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 11:53 schreef TheVulture het volgende:
Bonjour a tous! Wij zijn er hier klaar voorzometeen naar Basel, sfeer en bier proeven en dan straks richting stadion voor de preparty en het grote scherm.
Op naar minimaal top 5
Veel plezier!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 11:53 schreef TheVulture het volgende:
Bonjour a tous! Wij zijn er hier klaar voorzometeen naar Basel, sfeer en bier proeven en dan straks richting stadion voor de preparty en het grote scherm.
Op naar minimaal top 5
Tsja, liever voor de honderdste keer naar Zweden dan Nederland na vorig jaar natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 11:27 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Claude is ook een hele mooie kandidaat. Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat de EBU hem niet een beetje helpt, zoals ze bij Frankrijk zo overduidelijk doen. Je zou toch zeggen dat deze kandidaat met zijn uitstraling en zijn back story een ideaal uithangbord zou zijn voor Eurovisie... maar blijkbaar niet.
Ja, het duurt nog wel een paar jaar tot het verhaal Joost uit het directe geheugen van fans en journalisten is verdwenen, en dat geen groot thema meer is. Dus ik denk (onironisch) dat we pas rond 2030 weer eens een gunst gaan kunnen verwachten.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 12:02 schreef Em31 het volgende:
[..]
Tsja, liever voor de honderdste keer naar Zweden dan Nederland na vorig jaar natuurlijk.
Ik geloof hier ook nog wel inquote:
Ik denk dat jij het geheugen van de gemiddelde stemmer overschat. Ik denk echt dat veel meer dan de helft van de stemmers niet kan zeggen wie er vorig jaar won (land nog wel, omdat dat nu gastland is). Het blijft echt bij de meesten allemaal niet zo lang in het geheugen hangen. Een groot thema is het dit jaar al niet.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 12:05 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, het duurt nog wel een paar jaar tot het verhaal Joost uit het directe geheugen van fans en journalisten is verdwenen, en dat geen groot thema meer is. Dus ik denk (onironisch) dat we pas rond 2030 weer eens een gunst gaan kunnen verwachten.
Maxima is jarigquote:Op zaterdag 17 mei 2025 12:36 schreef Ama het volgende:
Ik kijk al 20 jaar en het is me nooit eerder opgevallen maar ik zag net toen ik naar de winkel ging meerdere huizen met de Nederlandse vlag hangen. En nee die hangen daar normaal niet het hele jaar.
Ik kan iets hebben gemist maar volgens mij is er vandaag geen feestdag verder.Dus ik ga er gewoon vanuit dat het is om Claude te steunen.
Wel leuk om te zien.
Ja. Daar zeg je wat. Ik denk dat als we Anouk hadden gestuurd, dat dat echt heel anders was geweest. Die was waarschijnlijk 2 weken het hotel amper tot niet uit gekomen net als in 2013.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 12:19 schreef NailQueen het volgende:
Claude mocht je dit lezen (vast wel, je hebt Miranda en Corrie gesproken): Maak ze gek vanavond! Wij zijn trots op je. Jij bent precies wat we dit jaar nodig hadden. Jouw sprankelende persoonlijkheid en je prachtige liedje heeft o.a. er voor gezorgd dat ik mijn liefde voor het ESF weer een beetje heb teruggekregen
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 12:36 schreef Ama het volgende:
Ik kijk al 20 jaar en het is me nooit eerder opgevallen maar ik zag net toen ik naar de winkel ging meerdere huizen met de Nederlandse vlag hangen. En nee die hangen daar normaal niet het hele jaar.
Ik kan iets hebben gemist maar volgens mij is er vandaag geen feestdag verder.Dus ik ga er gewoon vanuit dat het is om Claude te steunen.
Wel leuk om te zien.
Koningin Máxima is jarig.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 12:36 schreef Ama het volgende:
Wel leuk om te zien.
Ik ben het met je eens hoor, maar op zich is/was het natuurlijk wel Anouk haar goed recht om het zo aan te pakken.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 12:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja. Daar zeg je wat. Ik denk dat als we Anouk hadden gestuurd, dat dat echt heel anders was geweest. Die was waarschijnlijk 2 weken het hotel niet uit gekomen net als in 2013.
Claude heeft dit heel goed gedaan.
Dat mensen die iets met het ESF hebben nu alweer vergeten zijn wat er vorig jaar gebeurd is aan chaos, lijkt me ook sterk. Net als wielerliefhebbers niet binnen een jaar de Festina-affaire of het gedoe rond Rasmussen waren vergeten. Of filmliefhebbers die klap die Will Smith uitdeelde.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 12:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het geheugen van de gemiddelde stemmer overschat. Ik denk echt dat veel meer dan de helft van de stemmers niet kan zeggen wie er vorig jaar won (land nog wel, omdat dat nu gastland is). Het blijft echt bij de meesten allemaal niet zo lang in het geheugen hangen. Een groot thema is het dit jaar al niet.
Stuk beter dan de semi! Hoop vanavond ook zo goed.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 12:42 schreef Thrts het volgende:
Bij het jury optreden 'stap' claude wel in zoals werd gezegd, gaaf!
Vanaf 1:12:50 https://vk.com/club145118(...)0%2Fpl_-145118820_-2
Wel cringe dat Zweden en Frankrijk beide zoveel extra tijd krijgen om hun staging op te bouwen. En dan ook nog eens achter elkaar zonder flow met onderbreking van andere video's om maar te tijd te vullen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 12:42 schreef Thrts het volgende:
Het geweldige model dat België op 2 had in de halve finale.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:06 schreef Momo het volgende:
Laatste run van het Eurovoix model
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://eurovoix.com/2025(...)win-eurovision-2025/
Het gros heeft het niet zo meegekregen als Nederland, hè? Ik heb het over de gemiddelde stemmer, de mensen die de liedjes van een songfestival 1 of 2 keer zien, meer niet.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 12:49 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat mensen die iets met het ESF hebben nu alweer vergeten zijn wat er vorig jaar gebeurd is aan chaos, lijkt me ook sterk. Net als wielerliefhebbers niet binnen een jaar de Festina-affaire of het gedoe rond Rasmussen waren vergeten. Of filmliefhebbers die klap die Will Smith uitdeelde.
Maar bovenal geldt dat als Nederland nu of binnenkort wint, automatisch in de eerste alinea Joost nog genoemd gaat worden in nieuwsartikelen. En die associatie wil de EBU eerst uitwissen. Zeker als het alternatief een ESF aan de voet van de Eiffeltoren is.
Frankrijk 210 televotes? Hoe dan? Van Wie In Godsnaam?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:06 schreef Momo het volgende:
Laatste run van het Eurovoix model
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://eurovoix.com/2025(...)win-eurovision-2025/
Ze hebben ook Israël op 87 televotes staan, dat lijkt me wat weinig. Nederland op 38 televotes. Dat zal misschien ietsje hoger uitvallen, is nog minder dan S10 en dat denk ik toch niet. Frankrijk gaat op de startpositie waar ze nu staan wel scoren, ze worden heel erg naar voren geschoven als favoriet en daar zijn mensen wel gevoelig voor.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:38 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Frankrijk 210 televotes? Hoe dan? Van Wie In Godsnaam?
We staan op de zwarte lijstquote:Op zaterdag 17 mei 2025 11:27 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik word hier emo vanquote:
Moet jij geen F2 kijken nu?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:29 schreef heywoodu het volgende:
Vanavond kunnen we natuurlijk weer punten tellen om voor de bekendmaking van de laatste al te weten wie er gewonnen heeft. Gaat me toch weer niet lukken, maar wat is ook alweer de startpositie? Er zijn 37 landen, keer 58 punten per land is 2146 punten die vergeven gaan worden (twee keer, jury en televote)?
Edit: 37 landen + rest of the world natuurlijk, dus 38 setjes punten.
Ja mooi!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 12:42 schreef Thrts het volgende:
Of al ons spaargeld op Claude inzetten. Dan dalen de noteringen en heeft hij dus meer kans, ik zie niet in hoe dit fout kan gaanquote:
Behalve onder andere natuurlijk dat wij Nederlanders niet mogen inzettenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Of al ons spaargeld op Claude inzetten. Dan dalen de noteringen en heeft hij dus meer kans, ik zie niet in hoe dit fout kan gaan
Huh? Het is al even geleden dat ik dat deed, dat moet ik toegeven, maar het ESF was hier op FOK! en in de daaruit voort gekomen groepen een van de grootste wedevenementen van het jaarquote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Behalve onder andere natuurlijk dat wij Nederlanders niet mogen inzetten![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |