abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 mei 2025 @ 11:33:34 #1
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217652844

Nederland w/
Omroep: AVROTROS
Selectiemethode: interne selectie
Deelnemer: Claude Kiambe
Leeftijd: 21 jaar
Social media: Instagram TikTok YouTube
Titel inzending: C'est La Vie
Taal inzending: Frans en Engels
Genre inzending: Pop
Schrijvers muziek: Léon Palmen, Joren van der Voort, and Arno Krabman
Schrijvers tekst: Léon Palmen, Joren van der Voort, and Arno Krabman
Loting: Eerste semi, tweede helft

quote:
Kiambe vluchtte in 2013[b] op 9-jarige leeftijd vanuit Congo met zijn moeder, drie broers en drie zussen naar Nederland.Daarna verbleven ze anderhalf jaar in het asielzoekerscentrum in Alkmaar, waar het multicultureel orkest Orchestre Partout indruk op hem maakte; hij ging steeds een beetje meer meedoen. Claude: "Zingen zit in onze familie." Ze verhuisden naar Enkhuizen, waar hij zijn havo-diploma haalde. Hij studeerde hotelmanagement maar is daarmee gestopt.Naast zijn zangcarrière was hij werkzaam in een restaurant.

In 2017 won hij een talentenjacht in Enkhuizen met het nummer Uit elkaar van Yes-R. In het voorjaar van 2019 nam hij deel aan het achtste seizoen van The Voice Kids met het nummer Papaoutai van Stromae. Hij strandde in de tweede ronde, 'The Battles'.In de jaren daarna deed hij onder meer mee aan de ARE YOU NEXT?-talentenjacht waar hij een platencontract bij muzieklabel Cloud 9 Music won.

De jaren daarna deed hij mee aan verschillende audities en zangwedstrijden waar hij in contact kwam met onder andere muziekproducent Arno Krabman en songwriter Joren van der Voort. Samen met hen schreef hij het Nederlands-Franse nummer Ladada (Mon dernier mot), dat eind 2022 uitkwam. Het werd een 538 Favourite en bereikte de nummer 1-positie in de Nederlandse Top 40 en Single Top 100. Hij werd bij de totstandkoming van het nummer geïnspireerd door Stromae.

In 2023 trad Claude op het popmuziekfestival Noorderslag op. In maart van dat jaar kreeg hij de 3FM Award voor Beste nieuwkomer en werd hij uitgeroepen tot 3FM Talent. Diezelfde maand volgde het nummer Layla, dat de Alarmschijf werd bij Qmusic.[14] In april maakte hij zijn festivaldebuut op Paaspop in Schijndel, waar hij het nog niet uitgekomen nummer Écoute-moi ten gehore bracht.

Claude zou in april 2023 in het voorprogramma van de concerten van Stromae staan, maar deze concerten werden afgelast wegens gezondheidsredenen van de Belgische zanger.In plaats daarvan heeft Claude in het voorprogramma van Suzan & Freek in november dat jaar gestaan.

Op 5 mei 2023 trad Claude op tijdens het Bevrijdingsconcert op de Amstel. In datzelfde jaar was hij te gast in het televisieprogramma Ik hou van Holland.

Op 12 oktober 2023 trad Claude op bij de 58e editie van het Gouden Televizier-Ring Gala waarna hij de troffee Televizier-Ring Talent uitreikte aan Noa Vahle. Claude trad op 3 februari 2024 op in Rotterdam tijdens de Qmusic Top 40 Awards. Hij won de Award in de categorie "Beste Artiest" en trad op met Flemming. In maart en april 2024 deed hij zijn eerste clubtour met de naam Je m'appelle Claude.

Op 21 september 2024 was hij de hoofdgast in het programma Beste Zangers. Twee maanden later verscheen zijn debuutalbum Parler français.

In 2025 vertegenwoordigt Claude Nederland bij het Eurovisie Songfestival in Basel, Zwitserland.
Wikipedia

Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2025 @ 11:35:13 #2
163650 Greys
pi_217652852
WE GAAN WINNEN.

Zo.
Nog maar even.
Manifesteren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217652880
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:35 schreef Greys het volgende:
WE GAAN WINNEN.

Zo.
Nog maar even.
Manifesteren.
Zou niet eens oneerlijk zijn als je alle liedjes in je achterhoofd hebt. Claude *O* w/

(Met een top 5 zou ik erg blij zijn overigens. :B )
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_217652901
quote:
WE GAAN WINNEN.

Zo.
Nog maar even.
Manifesteren.
Ik manifesteer lekker mee, Claude gaat gewoon winnen. Goede start plek, goed nummer, prima staging. Een oase van rust.
Dobbert nu even niet de wereld rond.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2025 @ 11:45:15 #5
163650 Greys
pi_217652935
MASSAMANIFESTATIE

*O* w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217652937
quote:
WE GAAN WINNEN.

Zo.
Nog maar even.
Manifesteren.
*O*

dus is het eigenlijk: WE HEBBEN ZATERDAG GEWONNEN. (want we gaan winnen suggereert dat dit nog moet gebeuren, maar dat kan ook over 835 jaar zijn :+ )
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_217652948
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 10:42 schreef aarontje112 het volgende:
Misschien een beetje off topic, maar weet niet waar ik het anders moet plaatsen:

Vinden jullie het ook niet een beetje een braaf jaar? Er is wat mij betreft maar weinig hype en een gezonde dosis drama (dan doel ik niet op de diskwalificatie van Joost :')). De nummers zijn natuurlijk al vrij gezapig, maar er zijn maar weinig optredens die ik heb teruggekeken en zie ook op socials niet echt veel gebeuren…
Ik vind dit jaar ook het zwakste jaar sinds 2017. En net als in 2017 kan er nu een outsider met de winst van door gaan.
pi_217653106
Ik denk dat we met een betere staging hadden kunnen winnen, nu twijfel ik. Vind het einde nogal chaotisch en niet kleurrijk genoeg. Ik had meer van die bloemen willen zien en net iets meer close-ups daarvan.
pi_217653115
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:46 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik vind dit jaar ook het zwakste jaar sinds 2017. En net als in 2017 kan er nu een outsider met de winst van door gaan.
Het is zo’n zwak jaar dat er niet eens een inzending is die met kop en schouders boven de rest uitsteekt. Het is vooral Zweden en daarna een rits andere inzendingen die het ook allemaal net niet zijn. Wat een armoe.
pi_217653151
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 10:46 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Tja, hoe open ligt het echt? Als straks Zweden wint dan is het het scenario van 2018; (wat ik iemand anders ook al zag schrijven), Netta van tevoren de torenhoge favoriet, tijdens het ESF zelf allemaal speculatie over andere winnaars, en dan uiteindelijk toch gewoon winnen.
Ja, dat was ik. Was nog een redelijk afgetekende winst ook.

Achteraf denk ik dat velen (ik ook) het vooral Cyprus erg gunden om een keer te winnen. Maar Toy was ook een matig lied, Netta een vervelend, niet likable persoon en het was de zoveelste statement-act die won in korte tijd (na Conchita en Jamala).
  vrijdag 16 mei 2025 @ 12:08:26 #11
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_217653176
quote:
WE GAAN WINNEN.

Zo.
Nog maar even.
Manifesteren.
Ik verwacht nog steeds een 14e plek. Het liedje en de performance zijn niet bijzonder en dat vinden straks de kijker-stemmers ook.
Science matters
pi_217653250
quote:
WE GAAN WINNEN.

Zo.
Nog maar even.
Manifesteren.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2025 @ 12:26:33 #13
163650 Greys
pi_217653352
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:00 schreef europapa het volgende:
Ik denk dat we met een betere staging hadden kunnen winnen, nu twijfel ik. Vind het einde nogal chaotisch en niet kleurrijk genoeg. Ik had meer van die bloemen willen zien en net iets meer close-ups daarvan.
Ik had van die bloemen trouwens ook wel meer/anders verwacht na de omschrijving van de live blog van Eurovision zelf! Dat kan dus nogal verrekenen zo'n omschrijving.

Maarrrrr dat komt natuurlijk ook omdat ze een beetje moesten jokken daarin om de spiegel niet te verklappen. :P Dus ik snap wel dat ze dat met de bloemen ietsie aandikten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217653368
Wat het ook wordt zaterdag (ik denk/hoop top 5), ben ik in ieder geval blij dat Claude en de Nederlandse delegatie het fijn lijken te hebben dit jaar. Volgens mij is het achter de schermen ook een stuk rustiger voor artiesten en dat is toch ook mede een verdienste van de AvroTros. De EBU blijft de EBU, maar Claude heeft er wel voor gezorgd dat ik ook weer plezier heb in het songfestival, ipv dat het alleen maar ellende is. O+
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2025 @ 12:28:49 #15
163650 Greys
pi_217653372
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:45 schreef grazz het volgende:

[..]
*O*

dus is het eigenlijk: WE HEBBEN ZATERDAG GEWONNEN. (want we gaan winnen suggereert dat dit nog moet gebeuren, maar dat kan ook over 835 jaar zijn :+ )
In het topic van Claude betekent dat gewoon dat CLAUDE GAAT WINNEN. :D

(Ik wist niet dat manifesteren zo soeficiek werkte, zullen we er de datum ook nog even bij zetten voor de zekerheid? En dan de datum van zondag omdat de uitslag dan is en het anders niet werkt!)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217653376
quote:
WE GAAN WINNEN.

Zo.
Nog maar even.
Manifesteren.
We zijn al winnaars, door het beste nummer met de leukste persoonlijkheid te hebben gestuurd. Dat Claude ons vertegenwoordigd vind ik leuk, ik betwijfel een beetje of veel Finnen of Maltesers dat hebben met hun inzending.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217653411
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:08 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Ik verwacht nog steeds een 14e plek. Het liedje en de performance zijn niet bijzonder en dat vinden straks de kijker-stemmers ook.
Dit blijf je zeggen, onder het mom van realisme. Maar dat is het eigenlijk niet. Als je bedenkt dat S10 al 11e werd, en dit waarschijnlijk wel ietsje hoger kan scoren... zeg 50-60 punten in de televote en 120-40 bij de jury. Dan zit je al in de top-10, normaal gesproken.
pi_217653456
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:26 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik had van die bloemen trouwens ook wel meer/anders verwacht na de omschrijving van de live blog van Eurovision zelf! Dat kan dus nogal verrekenen zo'n omschrijving.

Maarrrrr dat komt natuurlijk ook omdat ze een beetje moesten jokken daarin om de spiegel niet te verklappen. :P Dus ik snap wel dat ze dat met de bloemen ietsie aandikten.
Ja, goed punt! Ik vind de spiegel een mooi, ingetogen moment - maar denk wel dat dat beter uit de verf was gekomen als de bloemenexplosie daarvoor net iets groter en langer was (dan heeft het imo meer impact om de kijker weer beet te pakken bij zo'n rustig moment).

Je zou bijna denken dat ze de bloemen - in deze versie - eigenlijk ook wel hadden kunnen weglaten
  vrijdag 16 mei 2025 @ 12:43:47 #19
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_217653475
Het wordt standaard en bijna flauw om het weer te zeggen, maar het is toch ook weer de staging ja. Als je zo'n sfeer weet te creëren zoals in de clip met dans, kleurrijk, fris, dan maak je toch een andere indruk dan met die donkere ietwat knullige simpele staging van nu.

Ik had gehoopt dat er veel nadruk zou worden gelegd op die 'it goes up it goes down' dansbewegingen al vanaf het begin, (en dan met een wangmicrofoon in plaats van een handmicrofoon), maar helaas.
Koel en donker bewaren
pi_217653528
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:43 schreef Guanabana het volgende:
Het wordt standaard en bijna flauw om het weer te zeggen, maar het is toch ook weer de staging ja. Als je zo'n sfeer weet te creëren zoals in de clip met dans, kleurrijk, fris, dan maak je toch een andere indruk dan met die donkere ietwat knullige simpele staging van nu.

Ik had gehoopt dat er veel nadruk zou worden gelegd op die 'it goes up it goes down' dansbewegingen al vanaf het begin, (en dan met een wangmicrofoon in plaats van een handmicrofoon), maar helaas.
Wij snappen gewoon niet hoe het werkt, je hebt een leuk Tiktok-dansje die tijdens de live-uitvoeringen van dit nummer het hoogtepunt is en dan stop je die niet in je staging. Dat is dom, makkelijk scoren en we doen het niet. Want het moet diepzinnig en met een boodschap, of zoiets. Je hebt een jonge artiest en die laat je eruit zien als dertiger (kiest hij zelf voor, maar het is toch bizar dat Abor & Tynna veel jonger overkomen en ook een jonger publiek aanspreken... terwijl ze veel ouder zijn dan Claude).
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2025 @ 12:52:01 #21
163650 Greys
pi_217653549
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
We zijn al winnaars, door het beste nummer met de leukste persoonlijkheid te hebben gestuurd. Dat Claude ons vertegenwoordigd vind ik leuk, ik betwijfel een beetje of veel Finnen of Maltesers dat hebben met hun inzending.
Dit zeker! Claude is echt een perfecte vertegenwoordiger, ons warme kaneelbroodje. O+

Heel veel mensen zijn dol op de Finse Mama Erika hoor! Ik ook. Claude zelf ook! O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217653587
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is zo’n zwak jaar dat er niet eens een inzending is die met kop en schouders boven de rest uitsteekt. Het is vooral Zweden en daarna een rits andere inzendingen die het ook allemaal net niet zijn. Wat een armoe.
Nou ja, dat is wel de reden dat ik voor het starten van de repetities oprecht dacht dat Nederland een kanshebber was voor de winst, ondanks een redelijk doorsnee liedje. Vergelijkbaar met hoe Only Teardrops ooit in het weinig memorabele jaar 2013 won. Uiteraard had Zweden dan wel een beetje moeten onderpresteren.

Maar goed, nu de staging, de streamingdata en de startpositie allemaal wat tegenvallen, zijn er uiteraard wel te veel obstakels om nog overheen te komen. Ik hoop alleen wel dat er een beetje leuke televotingscore uitkomt, want dat gaat nog lastig genoeg worden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  roze vrijdag 16 mei 2025 @ 12:56:14 #23
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217653590
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Erika is wel geliefd in eigen land.
Your beauty never ever scared me.
  Moderator vrijdag 16 mei 2025 @ 12:58:17 #24
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217653615
POLL

Waar gaat Claude eindigen ? (max. aantal opties in de poll dus zo gedaan).
  vrijdag 16 mei 2025 @ 13:00:32 #25
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_217653644
Zevende.

(Voelt stom om het zo te zeggen, misschien zit ik er totaal naast :P)
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2025 @ 13:01:08 #26
163650 Greys
pi_217653651
Ik vind de Nederlandse staging *in dit veld van deelnemers* echt een verademing. En ik denk veel kijkers ook. Even een lieflijke streling van de zintuigen en je hart ipv de keiharde aanslag daarop van vele anderen.

- het begin is geweldig met die paar seconden stilte
- de kleuren zijn donker en warm en sfeervol ipv al het kille koude van de rest
- de camera op z'n lip zo close werkt heel goed bij Claude want zijn uitstraling is een van z'n allersterkste punten
- de spiegel is een fantastische zet

Dus er is óók veel positief aan deze staging.

Had men hier liever volop dans en moderner enzo gezien? Snap ik ook zeker. Maar hadden we dan (even eerlijk) net zo opgevallen tussen alle kleurnen veel en dans en dingen van alle anderen? Mwah...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 16 mei 2025 @ 13:03:57 #27
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_217653684
De 'contrast met de anderen' invalshoek snap ik ergens ook wel, maar daar leunen we al te vaak op vind ik. Ook een beetje toen met S10, en dat viel uiteindelijk (ook) een beetje dood tussen de rest.

Ik heb het idee dat onze stagingen vooral ontstaan uit een soort 'onvermogen' om er iets anders van te maken, en dat is het jammere.
Koel en donker bewaren
  vrijdag 16 mei 2025 @ 13:06:38 #28
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_217653710
Ik vond de videoclip en de staging bij Eva zo vet gedaan! :D

Had qua staging vooral gehoopt dat het daar meer aan zou refereren. Ook qua kleurenschema idd (oranje groenig in mijn hoofd).
Door de huidige staging komt het nu veel meer over als weer de Nederlandse singer songwriter; sad song nr. 12. Zelfs al is het liedje helemaal niet zo heel sad.

Beproefd concept :P Ook niet fout. Maar door de clip, toch ook een beetje het idee dat er meer in gezeten had.

Top 10 lijkt me wel een eitje hoor!
pi_217653722
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 13:01 schreef Greys het volgende:
Ik vind de Nederlandse staging *in dit veld van deelnemers* echt een verademing. En ik denk veel kijkers ook. Even een lieflijke streling van de zintuigen en je hart ipv de keiharde aanslag daarop van vele anderen.

- de camera op z'n lip zo close werkt heel goed bij Claude want zijn uitstraling is een van z'n allersterkste punten

Had men hier liever volop dans en moderner enzo gezien? Snap ik ook zeker. Maar hadden we dan (even eerlijk) net zo opgevallen tussen alle kleurnen veel en dans en dingen van alle anderen? Mwah...
Het komt er eigenlijk gewoon op neer dat de staging Claude is, en Claude is de staging. En dat is op zich goed, maar dan had het alsnog wel wat strakker gekund. Waarom zit die spiegel pas aan het eind? Dat beeld is goud, maar het lijkt wel of we te bang zijn om makkelijk te scoren. Niet te moeilijk doen, Claude + jongetje = emotie, dus uitmelken die hap.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 13:26:17 #30
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_217653861
en terug naar 5 procent :{
pi_217653871
Wij hoeven niet op vliegende microfoons te zitten, op een bootje te varen, onder een zanddouche te staan, in een sauna te zitten, in een winnaarscafé te staan of skippyballend over het podium te stuiteren om op te vallen, want wij hebben Claude. Claude die ons 3 minuten meeneemt terwijl hij een goed liedje zingt. Soms is er niet veel meer nodig dan dat.

We gaan winnen.

#manifesting
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2025 @ 13:28:41 #32
163650 Greys
pi_217653878
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 13:07 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het komt er eigenlijk gewoon op neer dat de staging Claude is, en Claude is de staging. En dat is op zich goed, maar dan had het alsnog wel wat strakker gekund. Waarom zit die spiegel pas aan het eind? Dat beeld is goud, maar het lijkt wel of we te bang zijn om makkelijk te scoren. Niet te moeilijk doen, Claude + jongetje = emotie, dus uitmelken die hap.
Eens hoor! Had idd ook best aan het begin gekund. Maar ik ben ook wel een beetje dol op dít begin haha.

Maar de insteek van de staging, het idee erachter om Claude met z'n ontwapenende charisma zo goed mogelijk die huiskamers in te gooien snap ik na het zien van het geheel gewoon wel echt veel beter dan daarvoor met de snippet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter vrijdag 16 mei 2025 @ 13:29:19 #33
87554 Cee
Welluk?
pi_217653883
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:58 schreef Momo het volgende:
[poll=8880]

Ik denk toch wel weer achtste :@
pi_217653915
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 13:01 schreef Greys het volgende:

Ik vind de staging mooi, maar voor de gemiddelde kijker eerlijk gezegd niet zo enorm anders dan bijv Frankrijk: hetzelfde begin, vergelijkbare kleursetting, ook een spiegel op het eind.
En dan is die zand net iets meer uniek op ESF-stage dan 2 dansers en 3 violen.
Qua kleuren zitten nog een aantal meer finalisten in die hoek. Qua soort nummer ook.

Als ik de lijst van 26 nu bekijk, is Portugal min of meer de enige die echt afwijkt van de rest qua setting, liedje en de staging. En dat gaat nog meer opvallen tussen Malta en Denemarken in.
Ze zouden een top10 verrassing van dit jaar kunnen worden hierdoor.
  Redactie Sport vrijdag 16 mei 2025 @ 13:33:04 #35
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217653918
Ik zeg Claude 9
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_217653934
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 13:06 schreef Saboo het volgende:
Ik vond de videoclip en de staging bij Eva zo vet gedaan! :D
Eens, ik had echt gehoopt dat het optreden bij Eva een test was voor de staging. Misschien wilden ze dat ook, maar mocht regen niet van Avrotros.
pi_217653942
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:58 schreef Momo het volgende:
[poll=8880]

Ik zet mijn geld in op 5de plek.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 mei 2025 @ 13:36:51 #38
163650 Greys
pi_217653951
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 13:29 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik denk toch wel weer achtste :@
Dit is verkeerde info want op X denk je 1e en elders ook DUS HIJ WORDT EERSTE.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217653968
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 13:36 schreef Greys het volgende:

[..]
Dit is verkeerde info want op X denk je 1e en elders ook DUS HIJ WORDT EERSTE.
_O-
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_217653989
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 13:26 schreef TDHS het volgende:
en terug naar 5 procent :{
Ja soms zit het mee en soms zit het tegen. C'est La Vie :)
pi_217654015
Top 10 moet er toch wel inzitten anders wordt ik echt chagrijnig.
pi_217654049
Het is eigenlijk bizar dat hij de enige person of color in de hele wedstrijd is.

Ik snap er geen drol van dat Frankrijk zo hoog staat. Wat een draak van een lied en van een act.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 13:51:02 #43
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217654072
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 13:47 schreef bloempje-moi het volgende:

Ik snap er geen drol van dat Frankrijk zo hoog staat. Wat een draak van een lied en van een act.
Mensen die geen drukte/freakshow/hoog gillende vocalisten willen, verzamelen zich grotendeels bij dit alternatief.
pi_217654136
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 13:51 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Mensen die geen drukte/freakshow/hoog gillende vocalisten willen, verzamelen zich grotendeels bij dit alternatief.
Zo wordt het door de EBU wel gestuurd inderdaad, en de jury's trappen er waarschijnlijk wel in. Maar de mensen waar jij het over hebt, het publiek, die zijn echt niet om. Het nummer scoort totaal niet, het is dan ook een zeer matig liedje. Mooie opbouw, waardeloos refrein dat maar blijft doorjengelen. Voor de liefhebbers van niet-freakshow zijn er betere alternatieven, zoals Zwitserland.
pi_217654141
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 13:51 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Je hebt ook nog Portugal maar dat is denk ik toch te onopvallend en te rustig.
pi_217654214
Wat ik me de laatste dagen afvraag, kan het zijn dat het optreden van Claude een wat oudere doelgroep aanspreekt? Zeg maar niet de type kijker die na de uitzending het lied streamt of op youtube opzoekt, maar Claude wel heeft onthouden en ergens heeft besloten om zaterdag weer op Claude te stemmen. Bestaat deze kijker überhaupt (nog)?

En volgens @Fred_B zijn juryleden oud :P Dus zaterdag 1e bij de jury.
pi_217654237
Op esctracker blijft Claude wat achter, maar staat wel steevast in de top 5 of top 10.

Interessant is ook het aantal views op het officiële ESF TikTok account, waar Claude na Estland de meeste views heeft van semi 1.

In de 2e semi zijn vooral Griekenland, Finland, Frankrijk en Malta de landen die de meeste views pakken. Oostenrijk blijft behoorlijk achter.
pi_217654244
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 13:57 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Zo wordt het door de EBU wel gestuurd inderdaad, en de jury's trappen er waarschijnlijk wel in. Maar de mensen waar jij het over hebt, het publiek, die zijn echt niet om. Het nummer scoort totaal niet, het is dan ook een zeer matig liedje. Mooie opbouw, waardeloos refrein dat maar blijft doorjengelen. Voor de liefhebbers van niet-freakshow zijn er betere alternatieven, zoals Zwitserland.
Van Zwitserland word ik nerveus, maar Italië is ook een mooi alternatief.

Frankrijk creëert zijn eigen valkuil met die regen. 'Kijk, kurk! Wow!' En nu moeten we daar drie minuten iets mee doen want het is alles wat we hebben. Het liedje zanikt ondertussen maar door. Mooie dame, mooie stem, maar de rest is niet te harden.

Wel opvallend dat er twee franstalige liedjes over een moeder zijn.
  Redactie Sport vrijdag 16 mei 2025 @ 14:10:05 #49
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217654249
Ik vind het liedje van Frankrijk wel aardig, maar daarin ben ik de enige. Maar ook weer niet het hoogtepunt nee.

Maar ik vind Lee Towers het beste en daar ben ik de enige in zo te zien.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 16 mei 2025 @ 14:14:33 #50
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217654265
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 13:47 schreef bloempje-moi het volgende:
Het is eigenlijk bizar dat hij de enige person of color in de hele wedstrijd is.
Het ESF is heel inclusief, maar alleen voor de eigen doelgroep (LHBT-etc)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')