Ik denk en hoop dat San Marino de finale haalt dit jaar. Noorwegen verwacht ik zelf iets hoger in je lijstje. Vind het lastig om bv in te schatten hoe Cyprus live over gaat komen! Slovenië zou wmb echt niet door hoeven gaan naar de finale, maar televotes enzo dus mjah.quote:Op maandag 31 maart 2025 16:58 schreef Fred_B het volgende:
Zullen we eens een schot voor de boeg doen voor de semi’s?
Semi 1
1. Zweden
2. Estland
3. Nederland
4. Albanië
5. Oekraïne
6. Cyprus
7. Polen
8. Slovenië
9. Noorwegen
10. België
———————————
11. San Marino
12. Portugal
13. Azerbeidzjan
14. Kroatië
15. IJsland
Met 15 deelnemers lijkt er weinig ruimte te zijn voor enorme verrassingen. Als die er al zijn, dan is het dat België faalt en wordt vervangen door de nummer 11, 12 of 13.
Ik gun het San Marino enorm, maar ik denk dat het lastig wordt. Zo’n Slovenië daarentegen is uniek in het deelnemersveld, misschien met enige concurrentie van Portugal, en dat zou ze erdoor moeten helpen.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk en hoop dat San Marino de finale haalt dit jaar. Noorwegen verwacht ik zelf iets hoger in je lijstje. Vind het lastig om bv in te schatten hoe Cyprus live over gaat komen! Slovenië zou wmb echt niet door hoeven gaan naar de finale, maar televotes enzo dus mjah.
Italië én Zwitserland stemmen mee, dat zou ze toch wel een flinke duw in de goede richting moeten geven. Slovenië is dan wel uniek, maar er is ook geen klap aan. Ik denk niet dat daar veel mensen de telefoon voor pakken.quote:Op dinsdag 1 april 2025 11:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik gun het San Marino enorm, maar ik denk dat het lastig wordt. Zo’n Slovenië daarentegen is uniek in het deelnemersveld, misschien met enige concurrentie van Portugal, en dat zou ze erdoor moeten helpen.
Het is een veld van 15 liedjes, met voor de meeste stemgroepen maar 14 om op te stemmen. Dan kom je als unieke inzending als Slovenië al snel op een paar punten hier en daar, met nog wat extra van Kroatië en Albanië.quote:Op dinsdag 1 april 2025 11:49 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Italië én Zwitserland stemmen mee, dat zou ze toch wel een flinke duw in de goede richting moeten geven. Slovenië is dan wel uniek, maar er is ook geen klap aan. Ik denk niet dat daar veel mensen de telefoon voor pakken.
De enige twee zekerheidjes zijn volgens mij Zweden en Estland. Oekraïne wellicht omdat het Oekraïne is. De rest kan allemaal door, maar ook allemaal net buiten de boot vallen.
Zie jij nog een andere winnaar dan Zweden dit jaar?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:22 schreef Fred_B het volgende:
Bookmaker update:
1. Zweden 2,25
2. Oostenrijk 4,65
3. Frankrijk 14,50
4. Nederland 17,75
5. Israël 19
6. Tsjechië 33
7. Finland 43
8. België 50
9. Estland 77
10. Albanië 95
Het is wel zoals de Engelsen zouden zeggen Sweden’s game to lose. Het is veruit het beste totaalpakket, en om hun winst te voorkomen moeten zij minder overtuigend dan verwacht overkomen, of de jury moet in vergelijkbare mate als met Nemo voor één inzending gaan (Frankrijk, Oostenrijk, Nederland), die dan genoeg marge heeft bij het publiek.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Zie jij nog een andere winnaar dan Zweden dit jaar?
De staging van Frankrijk ziet er op de eerste foto's ook goed uit. Zou kunnen zijn dat Oostenrijk en Frankrijk beide veel jurypunten krijgen maar niet alles op 1.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 09:54 schreef Fred_B het volgende:
Bookmaker update na het grootste deel van de repetities:
1. Zweden 2,49
2. Oostenrijk 3,85
3. Frankrijk 11,50
4. Israël 21,50
5. Finland 31
6. België 34
7. Nederland 42
8. Tsjechië 51
9. Estland 65
10. Malta 70
Zweden heeft waarschijnlijk last van het “is dit het dan-sentiment”, waar Duncan en Netta bijvoorbeeld ook mee te maken hadden in deze fase van de strijd. Maar het papieren bootje van Oostenrijk maakt duidelijk indruk, want die kruipen wat dichterbij. Daarachter blijft EBU-favoriet Frankrijk de voornaamste outsider.
Israël deed een prima repetitie, maar dat maakte blijkbaar toch niet zo veel indruk. Nederland en Tsjechië bakten er vrij weinig van, en zijn dus weggezakt. België en Finland deden het prima, maar dat zijn natuurlijk geen realistische kandidaten voor de winst.
Tsja, in de poll van Eurovisionworld staan Zweden en Oostenrijk ook ruim boven de rest 1 en 2.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 11:36 schreef GeorgeM het volgende:
Oh wat wil ik graag dat de bookies hier zouden oprotten. Maar ik weet wel dat dat niet kan
Ja, het voordeel is wel dat een verdeelde jury wat minder invloed heeft dan verdeelde televoters, aangezien de jury ze alle 26 rankt. Maar mochten landen als Nederland en Zwitserland er ook nog doorheen gaan fietsen, dan wordt het wel steeds makkelijker voor Zweden.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 12:13 schreef Momo het volgende:
[..]
De staging van Frankrijk ziet er op de eerste foto's ook goed uit. Zou kunnen zijn dat Oostenrijk en Frankrijk beide veel jurypunten krijgen maar niet alles op 1.
Zou ironisch zijn als de televote tegenvalt met 208 punten ofzo en de jury 350+ punten geeft lol.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |