abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 mei 2025 @ 14:15:04 #51
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217654268
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 14:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind het liedje van Frankrijk wel aardig, maar daarin ben ik de enige. Maar ook weer niet het hoogtepunt nee.

Maar ik vind Lee Towers het beste en daar ben ik de enige in zo te zien.
Litouwen is ook wel een van mijn favorieten.
pi_217654271
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 13:01 schreef Greys het volgende:
Ik vind de Nederlandse staging *in dit veld van deelnemers* echt een verademing. En ik denk veel kijkers ook. Even een lieflijke streling van de zintuigen en je hart ipv de keiharde aanslag daarop van vele anderen.

- het begin is geweldig met die paar seconden stilte
- de kleuren zijn donker en warm en sfeervol ipv al het kille koude van de rest
- de camera op z'n lip zo close werkt heel goed bij Claude want zijn uitstraling is een van z'n allersterkste punten
- de spiegel is een fantastische zet

Dus er is óók veel positief aan deze staging.

Had men hier liever volop dans en moderner enzo gezien? Snap ik ook zeker. Maar hadden we dan (even eerlijk) net zo opgevallen tussen alle kleurnen veel en dans en dingen van alle anderen? Mwah...
Keek net het optreden van S10 terug en dan zijn we er met Claude wel op vooruit gegaan. Bij S10 toch een minder lichtplan, incl. veel wijde shots (en dat ligt niet alleen aan de waardeloze organisatie in Turijn :p). Staging van Claude zit dan toch veel beter in elkaar.

Top-10 is haalbaar, tenzij hij heel vals zingt tijdens de juryshow ofzo.
pi_217654273
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 13:57 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Zo wordt het door de EBU wel gestuurd inderdaad, en de jury's trappen er waarschijnlijk wel in. Maar de mensen waar jij het over hebt, het publiek, die zijn echt niet om. Het nummer scoort totaal niet, het is dan ook een zeer matig liedje. Mooie opbouw, waardeloos refrein dat maar blijft doorjengelen. Voor de liefhebbers van niet-freakshow zijn er betere alternatieven, zoals Zwitserland.
Het punt is natuurlijk dat de EBU wel enorm stuurt. Een zeer late startpositie. Direct na Zweden wanneer iedereen sowieso oplet. De show moet even stilgelegd worden om de act op te bouwen, dus de Fransen krijgen een eigen aankondiging. Het wordt wel een gevalletje "you can fool some of the people some of the time" waarmee het een stuk beter gaat overkomen dan wanneer het anoniem als zeg: 12e voorbij zou komen.

Ik geloof overigens niet dat Frankrijk gaat winnen, want het liedje staat voorop, maar boven Nederland kan het prima eindigen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217654276
quote:
Ik vind het liedje van Frankrijk wel aardig, maar daarin ben ik de enige. Maar ook weer niet het hoogtepunt nee.

Litouwen is fantastisch, maar als we het hebben over kanshebbers op de overwinning, daar reken ik ze niet toe. Als we het hebben over persoonlijke smaak staan ze bij mij bovenaan.
pi_217654281
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 14:05 schreef grazz het volgende:
Wat ik me de laatste dagen afvraag, kan het zijn dat het optreden van Claude een wat oudere doelgroep aanspreekt? Zeg maar niet de type kijker die na de uitzending het lied streamt of op youtube opzoekt, maar Claude wel heeft onthouden en ergens heeft besloten om zaterdag weer op Claude te stemmen. Bestaat deze kijker überhaupt (nog)?

En volgens @:Fred_B zijn juryleden oud :P Dus zaterdag 1e bij de jury.
Ik denk dat het bij de jury wel gaat scoren, geen idee of dat 150 of 250 is. Maar bij demensethuis gaat het wel echt heel lastig worden.
  Redactie Sport vrijdag 16 mei 2025 @ 14:17:30 #56
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217654286
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 14:15 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Litouwen is fantastisch, maar als we het hebben over kanshebbers op de overwinning, daar reken ik ze niet toe. Als we het hebben over persoonlijke smaak staan ze bij mij bovenaan.
Nee, die gaan onvoldoende pakken op de televoting en de jury heeft geen smaak, dit soort altrock kan niet op veel jurystemmen rekenen denk ik. Omdat niet pakkend genoeg. Ik denk dat die jury ver weg moet blijven van de laatste 3 concerten die ik heb gezien.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport vrijdag 16 mei 2025 @ 14:17:58 #57
pi_217654290
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 14:16 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik denk dat het bij de jury wel gaat scoren, geen idee of dat 150 of 250 is. Maar bij demensethuis gaat het wel echt heel lastig worden.
Ik zeg 41 punten uit de televote.
pi_217654297
quote:

Nee, ik had Leen voor de show al op 1 staan.

ESF / [2025] Post hier jouw huidige Top Zoveel
  Redactie Sport vrijdag 16 mei 2025 @ 14:20:17 #59
pi_217654303
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 14:18 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nee, ik had Leen voor de show al op 1 staan.

ESF / [2025] Post hier jouw huidige Top Zoveel
We hebben duidelijk te maken met een echte kennert.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 14:20:34 #60
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217654307
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 14:17 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nee, die gaan onvoldoende pakken op de televoting en de jury heeft geen smaak, dit soort altrock kan niet op veel jurystemmen rekenen denk ik.
Ja ik ben er nog altijd niet over uit of ik de jury nu een verrijking vind. In de tijd dat het alleen televoting was had je veel meer block- en diasporavoting, wat niet echt fijn was (elk jaar 12 punten voor Turkije van Nederland, en 10 voor Armenië, feest) en toch vond ik de winnaars in die tijd doorgaans terechter. Die jury doet echt maar wat voor mijn gevoel.
pi_217654308
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 14:17 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nee, die gaan onvoldoende pakken op de televoting en de jury heeft geen smaak, dit soort altrock kan niet op veel jurystemmen rekenen denk ik. Omdat niet pakkend genoeg. Ik denk dat die jury ver weg moet blijven van de laatste 3 concerten die ik heb gezien.
De jury zijn radio DJ's, musicalzangers, managers van B-artiesten, oud-deelnemers, enz. Daar zitten er weinig tussen die Litouwen op prijs stellen. Wel het type radiomuziek van Claude.
pi_217654324
Ik denk dat je stemgedrag van mensen niet over één kam moet scheren. Niet iedereen maakt lijstjes om een volgorde te bepalen en dan pas aan het einde te gaan stemmen. Je mag nu al meteen stemmen vanaf het begin. En dat leidt tot veel impulsiever stemgedrag. Je ziet een nummer voorbij komen dat je om de een of andere manier aanspreekt. Omdat het over de top is, omdat het jong en fris is, omdat het mooi en intens is, of whatever reason. En dan denk je: die krijgt van mij alvast een vote. En zo kunnen kijkers de hele avond door aan hun favorieten een stem geven, en misschien aan het einde van de avond, bij de recap geven ze een of twee songs nog een extra vote omdat die er voor ze uitspringt.

Claude heeft een hele specifieke staging. Het is misschien niet de meest spetterende, maar het valt wel op. Finland, dat erna komt is van een totaal andere orde. Dat zit elkaar niet in de weg, dat genereert alleen maar stemmen, aan beide kanten. De ene kijker denkt bij Finland: omygod wat is dit, dan vond ik die ik net zag toch echt veel leuker: hup meteen even voor die vorige stemmen. Een andere denkt bij Finland: ha fijn, eindelijk een beetje pit na de slome Nederland, ik ga hier meteen op stemmen, mij heeft ze overtuigd.

Ik hoop dat Zweden niet wint, ben een beetje Zweden moe, en de greep die Zweden op het ESF heeft. Frankrijk is winnaar? Pourqoi pas. Ik vind het nummer saai en haar stem niet prettig, maar prima als de EBU het zo wil manipuleren en daarbij hun eigen festival om zeep willen helpen omdat kijkers dat gemanipuleer doorzien en er geen zin meer in hebben, dan moet dat maar.
Van mij mag Israel winnen. Niet omdat het een winnend nummer is, maar omdat ik benieuwd ben hoe de EBU daarna puin gaat ruimen.
Oostenrijk hoeft van mij niet te winnen, ik trek het nummer niet. Maar als de rest van Europa het wel pruimt, wie ben ik dan?
Ik vond Duitsland wel leuk. Van mij mag Duitsland best de onverwachte winnaar worden. Hebben ze daar ook weer eens een leuke ESF opsteker. Kunnen ze wel gebruiken.

Plek 12 is prima. Zing met je hart, en dans met de cameraman, en laat je mooie personality shinen. Europa moet maar zien of ze je op je willen stemmen. Mij heb je in ieder geval niet teleurgesteld. Je was precies wat ik dit jaar nodig had na de kater van vorig jaar.
  Redactie Sport vrijdag 16 mei 2025 @ 14:24:41 #63
pi_217654339
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 14:20 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Ja ik ben er nog altijd niet over uit of ik de jury nu een verrijking vind. In de tijd dat het alleen televoting was had je veel meer block- en diasporavoting, wat niet echt fijn was (elk jaar 12 punten voor Turkije van Nederland, en 10 voor Armenië, feest) en toch vond ik de winnaars in die tijd doorgaans terechter. Die jury doet echt maar wat voor mijn gevoel.
De jury houdt vooral van traditionele veilige muzak. Heel af en toe een licht triphop nummer (of heel soms een kneiter van een potentiele hit) wat goed scoort bij de jury, maar meestal zijn het kamermuziek, musicaltranentrekkers, authentieke oostblokmuziek en opera-achtig wat goed scoort.
Dat zo'n jury ook een Snap van Rosa Linn niet op waarde wist te schatten is ook veelzeggend.
  Redactie Sport vrijdag 16 mei 2025 @ 14:25:19 #64
pi_217654346
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 14:22 schreef Aadrianus het volgende:
Ik denk dat je stemgedrag van mensen niet over één kam moet scheren. Niet iedereen maakt lijstjes om een volgorde te bepalen en dan pas aan het einde te gaan stemmen. Je mag nu al meteen stemmen vanaf het begin. En dat leidt tot veel impulsiever stemgedrag. Je ziet een nummer voorbij komen dat je om de een of andere manier aanspreekt. Omdat het over de top is, omdat het jong en fris is, omdat het mooi en intens is, of whatever reason. En dan denk je: die krijgt van mij alvast een vote. En zo kunnen kijkers de hele avond door aan hun favorieten een stem geven, en misschien aan het einde van de avond, bij de recap geven ze een of twee songs nog een extra vote omdat die er voor ze uitspringt.

Claude heeft een hele specifieke staging. Het is misschien niet de meest spetterende, maar het valt wel op. Finland, dat erna komt is van een totaal andere orde. Dat zit elkaar niet in de weg, dat genereert alleen maar stemmen, aan beide kanten. De ene kijker denkt bij Finland: omygod wat is dit, dan vond ik die ik net zag toch echt veel leuker: hup meteen even voor die vorige stemmen. Een andere denkt bij Finland: ha fijn, eindelijk een beetje pit na de slome Nederland, ik ga hier meteen op stemmen, mij heeft ze overtuigd.

Ik hoop dat Zweden niet wint, ben een beetje Zweden moe, en de greep die Zweden op het ESF heeft. Frankrijk is winnaar? Pourqoi pas. Ik vind het nummer saai en haar stem niet prettig, maar prima als de EBU het zo wil manipuleren en daarbij hun eigen festival om zeep willen helpen omdat kijkers dat gemanipuleer doorzien en er geen zin meer in hebben, dan moet dat maar.
Van mij mag Israel winnen. Niet omdat het een winnend nummer is, maar omdat ik benieuwd ben hoe de EBU daarna puin gaat ruimen.
Oostenrijk hoeft van mij niet te winnen, ik trek het nummer niet. Maar als de rest van Europa het wel pruimt, wie ben ik dan?
Ik vond Duitsland wel leuk. Van mij mag Duitsland best de onverwachte winnaar worden. Hebben ze daar ook weer eens een leuke ESF opsteker. Kunnen ze wel gebruiken.

Plek 12 is prima. Zing met je hart, en dans met de cameraman, en laat je mooie personality shinen. Europa moet maar zien of ze je op je willen stemmen. Mij heb je in ieder geval niet teleurgesteld. Je was precies wat ik dit jaar nodig had na de kater van vorig jaar.
Mag je al stemmen als het eerste liedje is geweest ja? Dan is het nadeel minder groot voor artiesten die eerder zijn ja.
pi_217654378
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 14:24 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
De jury houdt vooral van traditionele veilige muzak. Heel af en toe een licht triphop nummer (of heel soms een kneiter van een potentiele hit) wat goed scoort bij de jury, maar meestal zijn het kamermuziek, musicaltranentrekkers, authentieke oostblokmuziek en opera-achtig wat goed scoort.
Dat zo'n jury ook een Snap van Rosa Linn niet op waarde wist te schatten is ook veelzeggend.
De laatste jaren heeft het publiek meer smaak dan de jury, over het geheel genomen. Volgens mij omdat er meer jongeren stemmen en die zijn veel meer open minded qua stemgedrag dan de wat oubollige jury's. Die jongeren zijn veel meer op zoek naar iets authentieks ipv naar Zweeds lopende band-werk, dat hebben ze al duizend keer eerder gehoord. En dan zullen ze dus ook eerder voor Litouwen gaan.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 14:29:21 #66
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_217654381
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 14:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Mag je al stemmen als het eerste liedje is geweest ja? Dan is het nadeel minder groot voor artiesten die eerder zijn ja.
Ja, dat was vorig jaar ook, ik vroeg al of het dit jaar ook weer was. Daar wordt nu door iedereen overheen gekeken volgens mij (maar weet niet of het veel effect heeft).
Koel en donker bewaren
pi_217654386
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 14:20 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
In de jaren 00 heeft er vooral veel troep gewonnen die iedereen allang weer vergeten is. De enige uitzondering is eigenlijk Helena Paparizou. Molitva was kwalitatief sterk maar ook grotendeels in de vergetelheid geraakt (terwijl iedereen Verka kent, die 2e werd). Vanaf Fairytale en Euphoria is de lijn omhoog weer ingezet. Maar toen waren de jury’s alweer terug op het festival.

Edit: Oja en Ruslana. Maar zo bijzonder was dat ook niet.
pi_217654458
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 13:32 schreef Sandrie het volgende:

[..]
Ik vind de staging mooi, maar voor de gemiddelde kijker eerlijk gezegd niet zo enorm anders dan bijv Frankrijk: hetzelfde begin, vergelijkbare kleursetting, ook een spiegel op het eind.
En dan is die zand net iets meer uniek op ESF-stage dan 2 dansers en 3 violen.
Qua kleuren zitten nog een aantal meer finalisten in die hoek. Qua soort nummer ook.

Als ik de lijst van 26 nu bekijk, is Portugal min of meer de enige die echt afwijkt van de rest qua setting, liedje en de staging. En dat gaat nog meer opvallen tussen Malta en Denemarken in.
Ze zouden een top10 verrassing van dit jaar kunnen worden hierdoor.
Ik heb persoonlijk echt geen enkele lijn of enig idee achter de staging van Portugal kunnen ontdekken. Een paar mannen doelloos op een groot toneel, verder kom ik niet. Als de Nederlandse staging er zo had uitgezien, was hier een oorlog uitgebroken.
pi_217654462
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_217654498
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 14:37 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Ik heb persoonlijk echt geen enkele lijn of enig idee achter de staging van Portugal kunnen ontdekken. Een paar mannen doelloos op een groot toneel, verder kom ik niet. Als de Nederlandse staging er zo had uitgezien, was hier een oorlog uitgebroken.
Portugal heeft op zich al wel aangetoond te kunnen winnen zonder enige act, kleding, visuals of wat dan ook. Was wel een beter nummer :P
pi_217654516
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 14:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Portugal heeft op zich al wel aangetoond te kunnen winnen zonder enige act, kleding, visuals of wat dan ook. Was wel een beter nummer :P
Ik denk dat dit nummer van Portugal gewoon door diaspora en wat punten sprokkelen erdoor gekomen is en in de finale anoniem 20e wordt ofzo.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 14:49:00 #72
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217654522
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 14:29 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
In de jaren 00 heeft er vooral veel troep gewonnen die iedereen allang weer vergeten is. De enige uitzondering is eigenlijk Helena Paparizou. Molitva was kwalitatief sterk maar ook grotendeels in de vergetelheid geraakt (terwijl iedereen Verka kent, die 2e werd). Vanaf Fairytale en Euphoria is de lijn omhoog weer ingezet. Maar toen waren de jury’s alweer terug op het festival.

Edit: Oja en Ruslana. Maar zo bijzonder was dat ook niet.
Lordi zijn mensen ook nog niet vergeten.
pi_217654530
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 14:47 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik denk dat dit nummer van Portugal gewoon door diaspora en wat punten sprokkelen erdoor gekomen is en in de finale anoniem 20e wordt ofzo.
Dat denk ik ook hoor. En er moeten toch ook landen in de bottom 5 komen :P
pi_217654550
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 14:49 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Lordi zijn mensen ook nog niet vergeten.
Lordi was, hoewel het nummer zonder de act nog steeds goed was, natuurlijk het absolute hoogtepunt van alle kermis en freakshows op het ESF. Daarna zag iedereen wel in dat het zo niet meer ging. Ik denk ook niet dat zoiets nu nog zou kunnen winnen.

Hoewel er daarna nog wel een aantal pogingen zijn gedaan, zoals Dustin the Turkey en Leto Svet. Maar toen was iedereen al wel klaar met die troep.
pi_217654560
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 14:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Kunnen kwalificeren en kunnen winnen zijn wel twee heel verschillende dingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')