SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Recap van 30 seconden per nummer:
Bekijk deze YouTube-video
Uitgebreide informatie per artiest en andere informatie staan hier:
ESF / [2025] Deelnemers en informatie Eurovisie songfestival 2025 A-Z
Het zal om 21:00 beginnen en afgelopen zijn rond 23:30. Het is te zien op NPO1, De Belg, BBC etc.
Ook zal het gestreamd worden op YouTube zonder commentaar:
Bekijk deze YouTube-video
ESF / [2025] IJsland: VB - RA #1
ESF / [2025] Polen: Justyna Steczkowska - Gaja #1 30 jaar later
ESF / [2025] Sloveni: Klemen Slakonja - How Much Time Do We Have Left #1
ESF / [2025] Estland: Tommy Cash - Espresso Macchiato #1
ESF / [2025] Oekrane: Ziferblat - Bird of Pray #1
ESF / [2025] Zweden: Melodifestivalen#1Fuck Edward af Sillen
ESF / [2025] Portugal: NAPA - Deslocado #1
ESF / [2025] Noorwegen: Kyle Alessandro - Lighter #1
ESF / [2025] Belgi: Eurosong #1 1 feb
ESF / [2025] Azerbeidzjan: Mamagama - Run With U #1
ESF / [2025] San Marino: San Marino Song Contest #1 8 maart
ESF / [2025] Albani: Festivali i Kngs 63 #1 22dec
ESF / [2025] Nederland: interne selectie #5 Wie gaat het worden?
ESF / [2025] Kroati: Marko Bonjak - Poison Cake #1
ESF / [2025] Cyprus: Theo Evan - Shh #1
Al door:
ESF / [2025] Spanje: Benidorm Fest 2025#1 1 feb
ESF / [2025] Itali: Sanremo 2025#1 11 tm 15feb
ESF / [2025] Zwitserland: Zo M - Voyage #1
Welke acts denken jullie dat doorgaan? Is Claude inderdaad zeker door? Zou er weer een shock NQ aan kunnen komen voor Belgi? Is de show van Cyprus inderdaad zo spectaculair als ze willen doen geloven?
Dit zal voor de show over gaan in het live topic.
In de krant vanmorgen kregen ze ook maar 2 sterren. Dus dat zou inderdaad raar zijn als zij zouden winnen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 08:46 schreef Hanca het volgende:
Na die recap snap ik nog steeds niet waarom mensen zo denken dat Zweden dik gaat winnen, het niveau van dat nummer doet me aan kabouter Plop denken. Leuk voor iedereen van 6 jaar en jonger, maar dan houdt het toch wel op? Zulke schijtlolligheid trek ik echt heel erg slecht.
Als ik stem, dan verwacht ik ook voor IJsland en Albani te gaan. Of in ieder geval voor IJsland, omdat ze minder kwalificatiekans hebben.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:33 schreef Momo het volgende:
Mijn stem gaat naar Albani vanavond, misschien een sympathie stem voor IJsland.
Ook Parool en AD (achter muur) hebben reviews voor de nummers gemaakt.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:17 schreef Hanca het volgende:
Trouw heeft wat mij betreft volkomen gelijk over Zweden: https://www.trouw.nl/cult(...)ngfestival~b1024a0f/
Als dit wint zou ik als Belgi echt volgend jaar De Ganzenpas sturen.
Trouw gaat trouwens alle liedjes van vanavond af.
Ik denk kippelingquote:Op dinsdag 13 mei 2025 18:15 schreef Ama het volgende:
Jongens wat gaan we vanavond snacken tijdens de eerste halve finale?
Same. Van sommige nummers zelfs alleen maar n keer een recap gehoord.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:37 schreef Em31 het volgende:
Ik heb dit jaar bijna alle nummers maar n keer geluisterd en kan me bijna niets meer herinneren, ook wel weer eens leuk.Denk dat het daardoor misschien wat leuker weer is om te kijken.
Ik hoop een keer als eerstequote:Op dinsdag 13 mei 2025 18:14 schreef TLC het volgende:
Kijken of de traditie wordt voortgezet door Nederland als laatste te noemen vanavond![]()
Uit het eerste setje van drie zou Nederland de eerste kunnen zijn.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:17 schreef NLpop het volgende:
[..]
Ik hoop een keer als eerste![]()
Maar met de nieuwe manier van qualifiers onthullen kan dat kennelijk niet meer want het gaat in setjes van drie... brrr.
Ja maar nu werkt dat 2025 niet en het lijkt een beetje raar nu.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:33 schreef Momo het volgende:
Ik heb de live ervoor gezet, veel kijkplezier allemaal straks! Probeer je te gedragen
Maar dat boeit niemand?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:22 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja maar nu werkt dat 2025 niet en het lijkt een beetje raar nu.
Nou en, je had ook al 2 TRs gezet omdat je het zo verwarrend vond dat er ook al een tweede halve finale topic was.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:24 schreef Ama het volgende:
[..]
Het staat er normaal ook niet volgens mij.
Kaasblokjes, uienchutney,zeezoutchips, chicken tenders & kippeling.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 18:15 schreef Ama het volgende:
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:36 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Kaasblokjes, uienchutney,zeezoutchips, chicken tenders & kippeling.
Safari, fanta en bitter lemon voor te drinken.
Snacks bewaar ik voor de finale, anders #viesdik.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 18:15 schreef Ama het volgende:
Jij pakt goed uitquote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:36 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Kaasblokjes, uienchutney,zeezoutchips, chicken tenders & kippeling.
Safari, fanta en bitter lemon voor te drinken.
Waar zit/sta je?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:55 schreef TheVulture het volgende:
Zwaai vanuit de zaal, iedereen veel plezier
Same. Vandaag een beetje rustig aan doen met de hapjes. Ik heb wel extra drank klaar gezet.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:48 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Snacks bewaar ik voor de finale, anders #viesdik.
quote:
quote:Voordat je reageert
21:00-23:25 NPO1, De Belg, BBC1, YouTube Link zonder commentaar Claude moet ongeveer 22:15
Wat drink je?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:01 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Same. Vandaag een beetje rustig aan doen met de hapjes. Ik heb wel extra drank klaar gezet.
Hallo hier staat alles bijna klaar.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:16 schreef ijs_beer het volgende:
Een goedenavond zeer gewaardeerde forumvrienden.
De nootjes en cola (zero) staan al klaar.
[..]
Wat drink je?
Ja mevrouwquote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Je moet gewoon alles kijken Paul.
Ik wil weten hoe je Zweden vindt.
Als dat gebeurt is Nederland daarvoor al een paar keer in beeld geweest. Ze hebben wat nieuws bedacht om te onthullen wie er doorgaanquote:Op dinsdag 13 mei 2025 18:14 schreef TLC het volgende:
Kijken of de traditie wordt voortgezet door Nederland als laatste te noemen vanavond![]()
Alleen als er gratis drank isquote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zou je daar als ESF-fan onironisch in die studio willen gaan zitten?
Inclusief C'est la brie?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:28 schreef Greys het volgende:
Veel plezier vanavond!
En hup Claude![]()
Ik heb inmiddels m'n tafel volgegooid met snaai. VRETEN VOOR HET VADERLAND!
In een half uur krijg je nooit genoeg drinken om zoden aan de dijk te zettenquote:
Jammer.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:36 schreef H_T het volgende:
[..]
In een half uur krijg je nooit genoeg drinken om zoden aan de dijk te zettenBij VI krijg je ook alleen maar een refill in de reclamebreak
Ivanusec? Die kan er geen reet vanquote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gunstige loting! Alleen uitkijken voor die rechtsbuiten van Kroati.
Perisic natuurlijk.quote:
Ja als je een fles vodka mee zou krijgen is het toch een ander verhaalquote:
Omdat het niet een mega sterk jaar isquote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:38 schreef MadMaster het volgende:
Waarom is Zweden favoriet met dit hoempapa nummer?
Omdat het hartstikke leuk en vrolijk isquote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:38 schreef MadMaster het volgende:
Nederland verloor al 3 WK-finales.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:38 schreef heywoodu het volgende:
Even een quizvraagje: wat is het meest succesvolle land dat nog nooit won?
Malta?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:38 schreef heywoodu het volgende:
quote:Like Alert
13-05-2025 @ 20:38:39
IkGeefEnkelLikes heeft een van jouw posts geliket in "Eurovisie Songfestival / [LIVE] [2025] Eerste halve finale songfestival 13 mei 21:00 #1"
Het zijn Zweedstalige finnen die voor Zweden uitkomen. Makkelijker kunnen we het niet maken.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
De sauna is toch iets Fins? Verkeerde land. En Estland gaat niet voor de televotingpunten uit Itali?
Het zijn Finnen uit het Zweedstalige deel van het land die zijn uitgenodigd door Zweden om mee te doenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
De sauna is toch iets Fins? Verkeerde land. En Estland gaat niet voor de televotingpunten uit Itali?
Bingo!quote:
Paar landen zijn een paar keer tweede geworden zonder ooit te winnen. Ik denk dat Malta of IJsland de meeste tweede plaatsen heeft zonder te winnenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:38 schreef heywoodu het volgende:
Laten we hopen dat hij de komende 3 uur geen stemrust heeft.quote:
Meeste tweede plaatsen is gedeeld met IJsland inderdaad, maar Malta heeft ook nog twee derde plaatsenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:40 schreef H_T het volgende:
[..]
Paar landen zijn een paar keer tweede geworden zonder ooit te winnen. Ik denk dat Malta of IJsland de meeste tweede plaatsen heeft zonder te winnen
Omdat het refrein een van de meest catchy dingen is die ik ooit hoorde, omdat dit soort dingen meestal slecht gezongen wordt en dit bij hen niet het geval is, omdat de act heel tof is met een bos dat een sauna wordt. Goed totaalpakket.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:38 schreef MadMaster het volgende:
Laffe lulquote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:42 schreef H_T het volgende:
Lafbek sterdahl met zijn verkeerde keuze komt die niet aan het woord vanavond
Van jou als ESF queen neem ik het aan…quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Omdat het refrein een van de meest catchy dingen is die ik ooit hoorde, omdat dit soort dingen meestal slecht gezongen wordt en dit bij hen niet het geval is, omdat de act heel tof is met een bos dat een sauna wordt. Goed totaalpakket.
(En omdat ze in Zweden wonnen van Mns Zelmerlw die dat niet trok.)
Nog een keer Mans Zelmerlow had ik echt niet getrokken, voornamelijk omdat Mans Zelmerlow Mans Zelmerlow erg leuk vindt.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Omdat het refrein een van de meest catchy dingen is die ik ooit hoorde, omdat dit soort dingen meestal slecht gezongen wordt en dit bij hen niet het geval is, omdat de act heel tof is met een bos dat een sauna wordt. Goed totaalpakket.
Nou ja, Mns is gescheiden, heeft een aaanklacht van zijn vrouw voor mishandeling en is aan de cocaine. Voor de rest gaat het wel aardig.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Omdat hij de baas is van de EBU, die dat toch wel bijzondere besluit hebben genomen op basis van vrij vage speculaties.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:43 schreef heywoodu het volgende:
Laatste echte nieuws dat ik heb meegekregen was dat Joost niet mee mocht doen, wat is er met Osterdahl en waarom vinden we hem nu kut?
Hahaha dank u dank u.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Van jou als ESF queen neem ik het aan…
HLN-lezers denken in grote meerderheid van wel!quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:44 schreef H_T het volgende:
Red SebastianZou het leuk vinden als die doorgaat
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:44 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, Mns is gescheiden, heeft een aaanklacht van zijn vrouw voor mishandeling en is aan de cocaine. Voor de rest gaat het wel aardig.
Ingeval van een vuurwerkramp.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:41 schreef Dave het volgende:
Ah, als de televoting uitvalt gelden de jurystemmen
Om 22:54. Zet het maar alvast in je agenda.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:39 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Sinds dit jaar voor het eerst een reclameblok. Een situatieschets voor straks.
Nu al zin in de meltdown daar.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:45 schreef Fred_B het volgende:
[..]
HLN-lezers denken in grote meerderheid van wel!
Ik zat er vorig jaar.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zou je daar als ESF-fan onironisch in die studio willen gaan zitten?
Op de dertiende.quote:
Van wie heeft ze een pearl necklace gekregen?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:44 schreef Dave het volgende:
Claude is een trendsetter, die mevrouw in het publiek heeft ook parels om.
Ja ok, maar ik dacht dat er nu mogelijk iets nieuws wasquote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Omdat hij de baas is van de EBU, die dat toch wel bijzondere besluit hebben genomen op basis van vrij vage speculaties.
Ik vroeg me al af wie dit is.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:46 schreef Greys het volgende:
Wat is dat commentaar van Hila tenenkrommend bij dit overzicht.![]()
ZEE LA VIEJ
Claude, toch?quote:
Dat is Hila niet, maar Anne-Fleur Schippers van de lesbische Liga (of zoiets)quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:46 schreef Greys het volgende:
ZEE LA VIEJ
Bana!quote:
Die Hila die daar aan tafel zit.quote:
Ik vind Thunder van hem echt ruk.quote:
Ben je erg verbaasd?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:46 schreef Greys het volgende:
ZEE LA VIEJ
Hopen dat Claude hem niet in de 90e minuut in het mandje legt na de vrije trap van Cornald dan.quote:
quote:
Hee! Onderschat overige San Remo kijkers niet!quote:
👀quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Die Hila die daar aan tafel zit.
Die in de commissie zit.
En IJsland als favoriet heeft vanavond.
Buiten de vaste ESF groep denk ik dat er juist veel mensen aanhaken straksquote:
Tralalielalalalalielala thunder in the air!quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind Thunder van hem echt ruk.
Had je meegekregen dat zijn esf lied Tutta l'Italia in februari gewoon nog de tv tune was van het Sanremo Festival en we het daar in die week zo'n 176 keer gehoord hebben? En San Marino dacht 'oh da's misschien wel leuk voor ons om mee mee te doen'.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind Thunder van hem echt ruk.
In de TUTTA L'ITALIAAAAAA fanclub?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:49 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Buiten de vaste ESF groep denk ik dat er juist veel mensen aanhaken straks
En dan op die club tiramisu en gelato serveren onder het motto Toetjes d'Italiaquote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:50 schreef Greys het volgende:
[..]
In de TUTTA L'ITALIAAAAAA fanclub?
Ik hoop het!
Ja die club gaat groeien.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:50 schreef Greys het volgende:
[..]
In de TUTTA L'ITALIAAAAAA fanclub?
Ik hoop het!
Ik ken er eentje.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:50 schreef Ama het volgende:
Ik ken bijna geen n liedje dus het wordt weer een grote verrassing vanavond.
Albaniquote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Die Hila die daar aan tafel zit.
Die in de commissie zit.
En IJsland als favoriet heeft vanavond.
Ik ken die van Nederland en Zweden deels. Finland helemaal maar dat is donderdag pas.quote:
Veel plezier bij De Graafschap - Dordrechtquote:
Zolang de servers er maar niet zo over denken.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:54 schreef Dave het volgende:
Yes, dit gaat me straks waarschijnlijk te snel. Veel plezier!
Organiseer een samenkomst met nog meer naamgenoten, heb je een leuke Davenementquote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:54 schreef Dave het volgende:
Waarom heet deze gast op paard ook Dave? Ik was het niet.
Heb net het nummer van Claude gezien al eerder gehoord maar nu de .act gezien. Verder ken ik ook nietsquote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:50 schreef Ama het volgende:
Ik ken bijna geen n liedje dus het wordt weer een grote verrassing vanavond.
Zij heeft er een neusje voorquote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:54 schreef Tegan het volgende:
Ok Hila, het is duidelijk dat je Albanie-fan bent.
De held van ESFquote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:53 schreef superniger het volgende:
Graag een functie elders voor Cornald Dwaas.
Niks mis met Cornald.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:53 schreef superniger het volgende:
Graag een functie elders voor Cornald Dwaas.
Nee, Stevie Wonder ookquote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:57 schreef superniger het volgende:
Is Claude de enige zanger met een kleur?
Nee, de Belgische bijdrage is knalrood…quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:57 schreef superniger het volgende:
Belgen en kinderen. Levensgevaarlijke combinatie.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:57 schreef H_T het volgende:
Dikke Belg verveelt Belgische schoolkinderen op de VRT
Ze waren erbijquote:
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:57 schreef superniger het volgende:
Niemand.quote:
Vandaar dat Samson nu geruimd isquote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:58 schreef superniger het volgende:
[..]
Belgen en kinderen. Levensgevaarlijke combinatie.
Ik dacht eigenlijk dat die al lang dood wasquote:
Bij het publiek in de zaal toch?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Bij de jury gisteren tweede geworden
Je krijgt geen likes van mij.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:02 schreef OmniRocket het volgende:
ik ben hier enkel om likes van een bepaalde user te verzamelen
Rellen!!!quote:
Van 2 winnaars (Duncan & winnende lied vorig jaar van Nemo)quote:
Met mosterd?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:06 schreef Zipportal het volgende:
@:dr_flash heeft de airfryer al aan allen.
Publiek mag het zelf weten, artiesten niet. (meen ik)quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:07 schreef SiGNe het volgende:
Zag ik nou een Palestijnse vlag? dat mocht toch niet?
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:07 schreef H_T het volgende:
Een is verkleed als marker, de ander als schilderij van de kringloop
Kriebelt tochquote:
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:07 schreef H_T het volgende:
Een is verkleed als marker, de ander als schilderij van de kringloop
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |