SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gouden regels m.b.t. gebruik van steamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prijsvergelijkingssites
IsThereAnyDeal.com
CheapShark.com
/r/GameDeals - Verschillende deals van verschillende sites
Indie Game Bundles
Games Compare
Moddingsites
Nexus Mods
Steam Workshop
GTAInside.com
Leuke/handige linkjes
Het gratis PC Games topic op FOK!
/r/PCMasterRace - Reddit community voor PC Gamers.
Twitch - Dé stream site voor games.
SteamCalculator
Steam Statistieken
Steam Left
MySteamGauge
Dus, gebruikers, critici, zet hier je gedachten, ideeën, je laatste aanschaffingen en deel je ervaringen!!
Alternatieve stores:![]()
![]()
![]()
GoG: DRM free games. GoG biedt veel oude games die altijd met moderne OS en systemen werkt!
Origin: EA's eigen gamestore. Veel games van EA zelf die niet op Steam staan zijn hier te vinden.
uPlay: De gamestore van Ubisoft, bevat voornamelijk Ubisoft games.
Battle.net: De gameclient van Blizzard, de store bevat alleen games van Blizzard zelf.
Epic: De gamestore van Epic, bevat behalve Fortnite veel van Epics eigen games en daarnaast titels waar Epic veel geld voor heeft betaald om exclusief te mogen verkopen. Met regelmaat gratis games.
Dit topic wordt tevens gebruikt als algemeen PC Gaming topic, dus alle PC-(game)gerelateerde discussies zijn hier welkom.anonieme razernist
En de Nore case maakt ook veel goed. Ben hem nu al ongeveer elf uur aan een stuk aan het inrichtenquote:Op donderdag 1 mei 2025 16:05 schreef Coco het volgende:
[..]
Dan zou ik eerder voor een SSD eerst gaan. En hopelijk heb je niet de 8 gig variant TI.
Oh, dat ging een beetje fout bij het typenquote:
O die had ik ook op het oog.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:08 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Oh, dat ging een beetje fout bij het typen, dat was amper te volgen. Deze bedoel ik: https://tweakers.net/pric(...)-charcoal-black.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb al 6 jaar een Fractal Design R6. Is een van mijn betere investeringen geweest.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:08 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Oh, dat ging een beetje fout bij het typen, dat was amper te volgen. Deze bedoel ik: https://tweakers.net/pric(...)-charcoal-black.html
Die zit er bovenop, wil je hem perse vooraan of was dat vroeger nog niet zo?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 21:22 schreef mschol het volgende:
had graag mn fractal design opnieuw gehaald voor mn niewue build, maar qua warmte zou het wellicht een issue worden , daarnaast miste ik inmiddels wel een usb-c aansluiting vooraan
oh, beetje onduidelijk: ik heb de r6 staan van mn vorige build en die had nog geen usb c voor/boven aanquote:Op dinsdag 6 mei 2025 21:54 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Die zit er bovenop, wil je hem perse vooraan of was dat vroeger nog niet zo?
Idem. Topkast, al heb ik intussen ook wel naar de North zitten kijken. Alleen voor een betere fit met mijn componenten zou ik voor de North XL zijn gegaan. En dan met deze kleurstellingenquote:Op dinsdag 6 mei 2025 21:14 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik heb al 6 jaar een Fractal Design R6. Is een van mijn betere investeringen geweest.
Ik heb hem ook en geen usb-c bovenop. Kwam wel kort daarna los verkrijgbaar, zodat je die zelf kon inbouwen, maar was in mijn kleurstelling (wit) rap ausverkauft.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 21:54 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Die zit er bovenop, wil je hem perse vooraan of was dat vroeger nog niet zo?
Ik las links en rechts dat hij misschien minder stil was dan gemiddeld, maar ik vind het stil genoeg, tot nu toe. En ik wilde hem gewoon voor de mooiheid, anders had ik een zwarte kast gekozen omdat die niet opvalt, net als ik nu heb. Die op dat filmpje is wel erg fraai zeg, nu vind ik de mijne ineens saaiquote:Op woensdag 7 mei 2025 09:18 schreef V. het volgende:
[..]
Ik heb hem ook en geen usb-c bovenop. Kwam wel kort daarna los verkrijgbaar, zodat je die zelf kon inbouwen, maar was in mijn kleurstelling (wit) rap ausverkauft.
Maar wat een goede behuizing
Retestil, zelfs under full load (wat mijn doel was).
quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:55 schreef ChrisCarter het volgende:
Expedition 33Wat een game...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
OngekendWhat can change the nature of a man?
Ja lang geleden dat een game mij zo wist te beroeren. Het raakt de juiste snaar (gheghe) op bijna alle vlakken wel. De uitleg, zeker in het begin, had van mij wat strakker gemogen maar overall is het echt een unieke ervaring.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfs Yahtzee was er positief over.quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:28 schreef Perrin het volgende:
Die Expedition 33 heeft wel extreem lovende reviews. GOTY etc
Voor mij GOTY tot nu toe.quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:28 schreef Perrin het volgende:
Het is niet 'japans'. Het is gewoon turn based.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:05 schreef Forbry het volgende:
De combat van E33 komt erg 'Japans' op mij over en spreekt mij vooralsnog ook niet aan (helaas)...
Nou ja, het is wel een beetje de kenmerkende stijl van JRPGs, maar dat vind ik persoonlijk eerder een pre.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:35 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Het is niet 'japans'. Het is gewoon turn based.
Net zoals zoveel topgames
Baldurs gate 3, Xcom etc..
Juist door alle andere opties en het parry/dodge gebeuren heb ik dat totaal niet en ik heb legio jrpgs gespeeld.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:05 schreef Forbry het volgende:
De combat van E33 komt erg 'Japans' op mij over en spreekt mij vooralsnog ook niet aan (helaas)...
quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:35 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Het is niet 'japans'. Het is gewoon turn based.
Net zoals zoveel topgames
Baldurs gate 3, Xcom etc..
Zie ook de post van @Monolith. Ik bedoel meer de stijl ervan. Het doet me aan Final Fantasy oid denken en ik heb echt helemaal niets met anime-achtige dingen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:55 schreef Coco het volgende:
[..]
Juist door alle andere opties en het parry/dodge gebeuren heb ik dat totaal niet en ik heb legio jrpgs gespeeld.
Ja dat heet volumetric fog of chromatic aberration (what's in a name). Wat ik heb begrepen is dat je bepaalde settings in een ini file kunt aanpassen om dit uit te schakelen of anderszins te 'verbeteren'. Zie bijv. deze thread.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 12:23 schreef Forbry het volgende:
[..]
[..]
Zie ook de post van @:Monolith. Ik bedoel meer de stijl ervan. Het doet me aan Final Fantasy oid denken en ik heb echt helemaal niets met anime-achtige dingen.
Ik gaf al aan mij ook erg aan de bloom (of wat het ook is) te storen. De wereld ziet er op zich fan-tas-tisch uit, maar is in mijn ogen veels te slecht zichtbaar (misschien ook door zaken als 'upscaling' ofzo?). Ik heb persoonlijk véél liever graphics die "crisp & clear" zijn, zeker bij een game zoals dit.
Superbenieuwd naar het verhaal, maar was meteen zo "hooked" dat ik het idee heb dat het qua verhaal eigenlijk bijna alleen maar kan tegenvallenIk vind het "Franse" in/van de game ook heel tof.
Ik zie nog wel wat ik ga doen... Maar aan die bloom (oid) valt niks te doen?
Ah, ga ik daar eens naar kijken, dank je wel!quote:Op vrijdag 9 mei 2025 12:52 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ja dat heet volumetric fog of chromatic aberration (what's in a name). Wat ik heb begrepen is dat je bepaalde settings in een ini file kunt aanpassen om dit uit te schakelen of anderszins te 'verbeteren'. Zie bijv. deze thread.
Verder zijn hiervoor ook al verschillende mods beschikbaar op Nexus, moet je even kijken in deze categorie.
Maar het heeft juist absoluut geen 'anime' stijl?? Dat is juist de reden dat het goed verkoopt, omdat het er niet zo kiddy en getekend uitziet, of seksuele innuendo's japans/anime achtige karaktersquote:Op vrijdag 9 mei 2025 12:23 schreef Forbry het volgende:
[..]
[..]
Zie ook de post van @:Monolith. Ik bedoel meer de stijl ervan. Het doet me aan Final Fantasy oid denken en ik heb echt helemaal niets met anime-achtige dingen.
Ik gaf al aan mij ook erg aan de bloom (of wat het ook is) te storen. De wereld ziet er op zich fan-tas-tisch uit, maar is in mijn ogen veels te slecht zichtbaar (misschien ook door zaken als 'upscaling' ofzo?). Ik heb persoonlijk véél liever graphics die "crisp & clear" zijn, zeker bij een game zoals dit.
Superbenieuwd naar het verhaal, maar was meteen zo "hooked" dat ik het idee heb dat het qua verhaal eigenlijk bijna alleen maar kan tegenvallenIk vind het "Franse" in/van de game ook heel tof.
Nee qua uitstraling, verhaal en ga zo maar door oogt het totaal niet als een JPRG. Het is vooral de combat die in de basis turn based is met wat kleine real-time elementen zoals je dat vandaag de dag vaker ziet.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 13:53 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Maar het heeft juist absoluut geen 'anime' stijl?? Dat is juist de reden dat het goed verkoopt, omdat het er niet zo kiddy en getekend uitziet, of seksuele innuendo's japans/anime achtige karakters
Ik zou het gewoon spelen
Qua wereld en personages helemaal niet, maar de combat wel vind ik. Hoe het eruit ziet en de wijze van turn-based (even los van die QTE's waar ik óók absoluut niet van weet of ik dat wel kan waarderen).quote:Op vrijdag 9 mei 2025 13:53 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Maar het heeft juist absoluut geen 'anime' stijl?? Dat is juist de reden dat het goed verkoopt, omdat het er niet zo kiddy en getekend uitziet, of seksuele innuendo's japans/anime achtige karakters
Ik zou het gewoon spelen
Turnbased jrpgs zijn vaak geweldig ivm dat je gewoon tactisch te werk moet gaan.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 15:09 schreef Forbry het volgende:
[..]
Qua wereld en personages helemaal niet, maar de combat wel vind ik. Hoe het eruit ziet en de wijze van turn-based (even los van die QTE's waar ik óók absoluut niet van weet of ik dat wel kan waarderen).
Ik vind turn-based wel leuk, maar dan zóals bij bijv. Heroes of Might and Magic (en het spel wat ik de laatste tijd veel speel: Abalon) én niet bij een game zoals dit. Voor een game als dit liever gameplay a la Mass Effect, The Witcher, etc.
Maar goed, misschien is het ook een kwestie van (een keertje) wennen.
Al mensen hier die het verhaal hebben uitgespeeld en zo ja, viel het verhaal/plot (naar jouw mening) niet tegen (maar zonder spoilers aub)?
Ja met die brightness/bloom mee eens. Stoorde mij daar vanaf het begin al aan. Je werd er bijna blind van.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 12:23 schreef Forbry het volgende:
[..]
[..]
Over HoMM gesproken, daar komt weer een nieuw deel van uit deze zomerquote:Op vrijdag 9 mei 2025 15:09 schreef Forbry het volgende:
[..]
Qua wereld en personages helemaal niet, maar de combat wel vind ik. Hoe het eruit ziet en de wijze van turn-based (even los van die QTE's waar ik óók absoluut niet van weet of ik dat wel kan waarderen).
Ik vind turn-based wel leuk, maar dan zóals bij bijv. Heroes of Might and Magic (en het spel wat ik de laatste tijd veel speel: Abalon) én niet bij een game zoals dit. Voor een game als dit liever gameplay a la Mass Effect, The Witcher, etc.
Maar goed, misschien is het ook een kwestie van (een keertje) wennen.
Al mensen hier die het verhaal hebben uitgespeeld en zo ja, viel het verhaal/plot (naar jouw mening) niet tegen (maar zonder spoilers aub)?
ublock blokkeert je link:quote:Op zaterdag 10 mei 2025 08:57 schreef MMaRsu het volgende:
Asterix & Obelix Romastered is gratis op Fanatical!!
https://t.co/4E1IfUXGEd
Ik denk dat ik je wel voel. Ik vond de combat gelijk niet erg interessant. Misschien gewoon een keer voor gaan zitten maar dan bewaar ik die voor de dagen dat ik weer enigszins normaal kan slapenquote:Op donderdag 8 mei 2025 18:05 schreef Forbry het volgende:
Maar he, voor 30 euro meer mag je twee dagen eerder spelen,quote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:43 schreef RaXz het volgende:
Ik had interesse in de nieuwe Doom totdat ik het prijskaartje van 80 euro zag, echt belachelijk duur. Ik ga mooi wachten op een goede sale, dan heb ik ook meteen een betere versie.
Dat is wel heel aantrekkelijk ja, en dan ook nog binnen die twee dagen het spel uitspelen.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:48 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Maar he, voor 30 euro meer mag je twee dagen eerder spelen,
dat is toch een super aanbieding?![]()
Mooi een pc gamepass code fixen voor een paar euro en een in een maand uitspelenquote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:43 schreef RaXz het volgende:
Ik had interesse in de nieuwe Doom totdat ik het prijskaartje van 80 euro zag, echt belachelijk duur. Ik ga mooi wachten op een goede sale, dan heb ik ook meteen een betere versie.
Ik ben geen fan van gamepass, en Doom wil ik echt hebben voor op de langere termijn. Dus ik wacht voorlopig wel, desnoods koop ik een key van een reseller. In de tussentijd speel ik wel Doom Eternal, die heb ik nog niet echt goed gespeeld.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 22:19 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Mooi een pc gamepass code fixen voor een paar euro en een in een maand uitspelen
Ja ik zie het gewoon als huren, voor 8 euro heb je een maand dus tja.. maar zelf weten ;Pquote:Op zaterdag 10 mei 2025 22:25 schreef RaXz het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van gamepass, en Doom wil ik echt hebben voor op de langere termijn. Dus ik wacht voorlopig wel, desnoods koop ik een key van een reseller. In de tussentijd speel ik wel Doom Eternal, die heb ik nog niet echt goed gespeeld.
Ik houd niet zo heel erg van minutenlang inhakken op vijanden zonder enige zichtbare damage, alleen wat damage stats die rondvliegen.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 10:28 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik denk dat ik je wel voel. Ik vond de combat gelijk niet erg interessant.
Zou het aan CEC kunnen liggen?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik heb de steamdeck aangesloten op de tv aangesloten.
Dan gaat af en toe scherm op zwart en dat is niet lekker gamen.
Hoe los ik dat op?
Ik heb al resolutie aangepast op de steamdeck.
Alle updates voor de steamdeck opgehaald.
Andere HDMI poort gebruiken.
Opnieuw opstarten van de steamdeck.
Ik blijf het probleem houden.
Die ook al uitgezet op de steamdeck.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:21 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zou het aan CEC kunnen liggen?
Op je TV eens proberen. Zag zoiets voorbij komen ergens.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die ook al uitgezet op de steamdeck.
Of moet ik nog iets op mijn tv instellen.
Dan even uitzoeken waar die instelling zit, want ik heb hem nog niet gevonden.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Op je TV eens proberen. Zag zoiets voorbij komen ergens.
Succes!quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan even uitzoeken waar die instelling zit, want ik heb hem nog niet gevonden.
Heb je wel de stroomadapter in de dock gedrukt?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan even uitzoeken waar die instelling zit, want ik heb hem nog niet gevonden.
Mja Nvidia daalt nu ook een beetje in prijs. Ik wil het wel onder de 1000,- houden maar ik lees een hoop technische mumbo jumbo over dat DLSS verhaal van Nvidia en dat een hoop games daar ook van profiteren waardoor de 5070ti net iets meer future proof is.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:39 schreef mschol het volgende:
prijs/performance technisch is de 9070XT nu toch de betere deal?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:54 schreef ems. het volgende:
[..]
Mja Nvidia daalt nu ook een beetje in prijs. Ik wil het wel onder de 1000,- houden maar ik lees een hoop technische mumbo jumbo over dat DLSS verhaal van Nvidia en dat een hoop games daar ook van profiteren waardoor de 5070ti net iets meer future proof is.
Maar 100 euro meer of minder maakt mij dus niet echt uit. Rendement ben ik naar op zoek
Allebei 16GB, dan zou ik voor nvidia gaan omdat die hun drivers toch wat beter voor elkaar hebben.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:54 schreef ems. het volgende:
[..]
Mja Nvidia daalt nu ook een beetje in prijs. Ik wil het wel onder de 1000,- houden maar ik lees een hoop technische mumbo jumbo over dat DLSS verhaal van Nvidia en dat een hoop games daar ook van profiteren waardoor de 5070ti net iets meer future proof is.
Maar 100 euro meer of minder maakt mij dus niet echt uit. Rendement ben ik naar op zoek
Daar nog tips voor? Gewoon goedkoopste variant van de 5070TI pakken want onderling maakt qua performance toch niet uit?quote:Op zondag 18 mei 2025 00:21 schreef PirE het volgende:
[..]
Allebei 16GB, dan zou ik voor nvidia gaan omdat die hun drivers toch wat beter voor elkaar hebben.
Voor de rest hoop ik dat je geen Asus-tax gaat betalen. Of hou je ook van biefstuk met bladgoud, dan moet je zeker Asus kopen.
Persoonlijk kijk ik alleen naar idle-geluid. Ik game altijd met een noise-cancelling headset en dan hoor ik eigenlijk nooit mijn GPU (ik heb een INNO3D). Heb een dichte kast, al die RGB heeft dan geen toegevoegde waarde.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:04 schreef ems. het volgende:
[..]
Daar nog tips voor? Gewoon goedkoopste variant van de 5070TI pakken want onderling maakt qua performance toch niet uit?
Ik las dan wel weer dat bepaalde kaarten wat stiller waren dan de ander.
Echt top, helemaal grijs gespeeld toen ze nog nieuw waren, leuk om nu een betere versie te kunnen spelen. Niet zo heel lang geleden nog voor op de PS5 gekocht omdat ik Stalker 2 niet gekocht had omdat de game op Unreal Engine is in plaats van de X-Ray engine die veel meer geschikt is voor A-Life.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 16:25 schreef The_Substitute het volgende:
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, Clear Sky en Call Of Pripyat hebben allemaal een Enhanced Edition gekregen. Gratis, als je ze al had.
--"Shadow of ChErnobyl, Clear Sky, and Call of Prypiat get a refresh with enhanced graphics, next-gen console optimizations, and broader modding support."--
Nog niet, maar wel van plan omdat Windows steeds meer richting malware gaat. Nu zelfs met een soort keylogger zoals Windows Recall. Helaas is de VR ondersteuning niet echt goed in Linux, ik zal dus een dual boot moeten gebruiken. Ik hoop dat Linux met sprongen vooruit gaat zodra Windows 10 support eindigt en meer mensen overstappen naar Linux.quote:
Tevreden Steam Deck-gebruiker.quote:
Een beetje. Het is al een heel stuk beter dan een paar jaar geleden, maar het is nog niet vanzelfsprekend dat spellen werken, ook niet als Steam een Linux-versie aanbiedt.quote:
Ik heb de 5070-ti, zeer blij mee, draait alles prima op 4k.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:50 schreef Divje het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Ti wordt ook meegenomen
Snap ik helemaal. Ik had hetzelfde met mijn 3070 toen ik baalde enorm dat ik niet voor de 3080 ging. Heb ervan geleerd om de volgende keer direct voor de betere optie te gaan ook al kost het wat meer. Zo voorkom je steeds upgrades. Nu supertevreden met mijn 5070-Ti, 120+ fps op 4K is echt geweldig.quote:Op woensdag 21 mei 2025 00:33 schreef RaXz het volgende:
Ik heb een 4070 en heb best wel spijt dat ik niet voor de ti was gegaan.
Daar ga je makkelijk 5 jaar de beste games mee kunnen spelen en mogelijk zelfs 8 jaar.quote:Op woensdag 21 mei 2025 00:42 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Snap ik helemaal. Ik had hetzelfde met mijn 3070 toen ik baalde enorm dat ik niet voor de 3080 ging. Heb ervan geleerd om de volgende keer direct voor de betere optie te gaan ook al kost het wat meer. Zo voorkom je steeds upgrades. Nu supertevreden met mijn 5070-Ti, 120+ fps op 4K is echt geweldig.
Ja klopt, dat was mijn plan ook, minstens 5 jaar, mogelijk zelfs 10jaar.quote:Op woensdag 21 mei 2025 00:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar ga je makkelijk 5 jaar de beste games mee kunnen spelen en mogelijk zelfs 8 jaar.
Ja, ik zat ook te twijfelen tussen de 4070 en 4080, maar ik vond 700 euro al best een boel geld dus vandaar voor de 4070 gegaan. Ik moet ook nog mijn mobo, CPU en geheugen upgraden dus ik wilde niet al teveel uitgeven aan een GPU.quote:Op woensdag 21 mei 2025 00:42 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Snap ik helemaal. Ik had hetzelfde met mijn 3070 toen ik baalde enorm dat ik niet voor de 3080 ging. Heb ervan geleerd om de volgende keer direct voor de betere optie te gaan ook al kost het wat meer. Zo voorkom je steeds upgrades. Nu supertevreden met mijn 5070-Ti, 120+ fps op 4K is echt geweldig.
ik heb Clair Expedition 33 ook en speelde alleen het begin tot nu toe. Die scènequote:Op donderdag 8 mei 2025 17:17 schreef Forbry het volgende:
Expedition 33 doet mij een beetje aan Bioshock Infinite denken en ziet er qua verhaal en wereld zéér intrigerend uit! Ik heb eeen stukje van het begin gekeken en was meteen al in tranenen ben super benieuwd geworden naar het verhaal...
Zal voor extra sfeer zijn, maar die 'bloom' echter... ik heb daar persoonlijk een behoorlijke hekel aan, kan dat ook 'weg'? En de gameplay/combat, is dat ook echt leuk/een beetje te doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die 9.7 op Metacritic klinkt veelbelovend. Bloom is inderdaad soms irritant, check de settings, vaak kun je dat soort effecten dimmen of uitzetten. Motion blur, Chromatic aberration en Filmkorrel zijn minstens zo irritant en zet ik ook altijd standaard uit.
De combat is goed te doen, het is een turn based systeem met real time elementen zoals op het juiste moment dodgen of blokken voor bonussen.
https://www.metacritic.com/game/clair-obscur-expedition-33/
9,7 ... is wel heel erg hoog, ook geen review bombs of zo... normaal zijn mensen best wel verdeeld.
[ Bericht 2% gewijzigd door -Deluzion- op 21-05-2025 01:28:08 ]ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
I have not come to unite, but to divide." ~Jesus Christ
Ik zou voor de 5070 Ti gaan. DLSS is inderdaad een groot voordeel en multi-frame generation kan in de toekomst echt een gamechanger worden.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:48 schreef ems. het volgende:
Ik wil mezelf trakteren en ik twijfel nog tussen de 5070 TI en de 9070 XT. Upgrade van een 3070.
Iemand met meer verstand van zaken dan ik die mij de een of de andere kant op kan praten?
Ik neig toch naar nvidia want ik heb op 1x na altijd nvidia gehad (na het monster 3D tijdperk iig) en die ene keer dat ik wel AMD had had ik daar best wat problemen mee.
Maar dat is al meer dan 20 jaar geleden dus mijn terughoudendheid is allicht misplaatst.
Plus als ik nu die 3070 verkoop kan ik daar nog een leuke 'inruilkorting' voor krijgen. Als ik nog langer wacht is die kaart ook niets meer waard.
9.7 user reviews op metacritic, volgens mij is dat nog nooit eerder gebeurd, de laatste die zo hoog scoorde was Witcher 3 geloof ik en die score viel nog wat lager uit.quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:28 schreef Perrin het volgende:
Ik ben zelf meestal pretty hardcore en word zelden emotioneel en soms baal ik daar wel van. Dus ik vind het best lastig om me helemaal in een verhaal in te leven.quote:Op woensdag 21 mei 2025 01:39 schreef Divje het volgende:
Bijna klaar met Clair Obscur en.. als dat geen GOTY wordt weet ik het niet meer.
Lang geleden ook dat een game me zo vaak ontroerd
Lijkt mij wel.quote:Op woensdag 21 mei 2025 00:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar ga je makkelijk 5 jaar de beste games mee kunnen spelen en mogelijk zelfs 8 jaar.
Heeft niet geholpenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Op je TV eens proberen. Zag zoiets voorbij komen ergens.
Dan weet ik het ook nietquote:Op woensdag 21 mei 2025 09:24 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Heeft niet geholpen![]()
Op mijn vorige tv geen problemen gehad. Nu met de android shizzle op de nieuwe tv hen ik er last van.
Waarom? Ja ik heb ook weinig met ubisoft meer. Maar deze devs zijnquote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:56 schreef mschol het volgende:
[..]
lijkt ergens wel tof maar had liever zoiets gezien van niet anno/ubisoft
Vond ik ook, al helemaal sinds de tijd van The Settlers 1, maar ze hebben het nogal verprutst met The Settlers New Allies door de trends te volgen en de game is uiteindelijk geflopt. Dat is nu wel een grote smet op de reputatie van Blue Byte, hopelijk maken ze het weer goed met de nieuwe Anno.quote:Op woensdag 21 mei 2025 09:50 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Waarom? Ja ik heb ook weinig met ubisoft meer. Maar deze devs zijn
Ah. Ik ken ze eigenlijk alleen van Anno.quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:20 schreef RaXz het volgende:
[..]
Vond ik ook, al helemaal sinds de tijd van The Settlers 1, maar ze hebben het nogal verprutst met The Settlers New Allies door de trends te volgen en de game is uiteindelijk geflopt. Dat is nu wel een grote smet op de reputatie van Blue Byte, hopelijk maken ze het weer goed met de nieuwe Anno.
Eerste waar ik aan denk is Kingdom Hearts.quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:45 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Even een algemene vraag: je hebt ARPG's zoals Diablo, Grim Dawn, Titan Quest, etc. Zijn er ook zulke games met een Japanse setting? Ik krijg ze niet gevonden.
Ik bedoel dus niet in Japan gemaakt maar dat het zich in een Japanse setting afspeelt.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:27 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Eerste waar ik aan denk is Kingdom Hearts.
Enige dat er een beetje tegenaan schuurt (maar veel meer leunt op Stealth) is denk ik Shadow Tactics: Blade of the Shogun. Maar dat is wel een paar zijstraatjes verwijderd van echte actie.quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:45 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Even een algemene vraag: je hebt ARPG's zoals Diablo, Grim Dawn, Titan Quest, etc. Zijn er ook zulke games met een Japanse setting? Ik krijg ze niet gevonden.
Voor SteamDeck is het prima, komt ook omdat Valve er veel tijd en geld in pompt om dat OS verder te ontwikkelen. Er komt als het goed is ook nog een losse Steam OS distro dit jaar uit, die je vrij mag installeren op elke pc, maar dat is dan wel beta. Plus, goede GPU support in Linux was vroeger altijd een beetje naadje, weet niet of dat daarmee tegenwoordig makkelijker gaat. Maar ik zou het daarmee proberen, tegen de tijd dat die distro beschikbaar is.quote:
Nou, er schijnen inmiddels wel een paar distro's te zijn waar gamen wat makkelijker is. Maar ik moet het gewoon uitvinden. Wilde al eerder over, maar omdat ik een heavy Adobe-suite-gebruiker ben uitgesteld tot ik een dikke Macbook kon veroorloven. En nu is mijn pc hoofdzakelijk voor games, maar ik heb mijn buik vol van MS.quote:Op woensdag 21 mei 2025 12:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Voor SteamDeck is het prima, komt ook omdat Valve er veel tijd en geld in pompt om dat OS verder te ontwikkelen. Er komt als het goed is ook nog een losse Steam OS distro dit jaar uit, die je vrij mag installeren op elke pc, maar dat is dan wel beta. Plus, goede GPU support in Linux was vroeger altijd een beetje naadje, weet niet of dat daarmee tegenwoordig makkelijker gaat. Maar ik zou het daarmee proberen, tegen de tijd dat die distro beschikbaar is.
Linux gebruik ik persoonlijk meer voor commandline/werk shit, dus echt gamen erop doe ik niet los van de SteamDeck dan. Proton-support/compatibility is echt wel flink toegenomen voor games de afgelopen jaren.
Misschien is het wel goed dat het nu van de grond af aan opgebouwd wordt voor consoles want ik vond Anno 1800 ook erg goed, maar niet zo goed als 1404 omdat het net als 2205 gebruik maakt van verschillende maps in plaats van een map met meerdere biome eilanden. Ik verlies snel het overzicht door al het gewissel tussen de maps, en al helemaal als je alle DLC's hebt.quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:26 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ah. Ik ken ze eigenlijk alleen van Anno.
Anno 1800 was wel echt een masterpiece. En wat ik tot nu toe van 117 zie, ziet er wel goed uit.
Vooral als je naar de steden in de trailers kijkt.
Youtubers enzo mochten paar uurtjes spelen. Alleen dat was op een oude build. Die nog heel veel mist. En op een hele lage resolutie omdat het via streaming ging. Dus die beelden zijn niet echt geweldig
Ik heb er wel zin in. Ik heb elke Anno gespeeld sinds het eerste deel. Dus leuk zal ik het sowieso wel vinden. Nu even afwachten of het in de buurt van 1800 kan komen
De 'haat' is meer politiek en privacy-wise.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:21 schreef ems. het volgende:
Ik snap de haat voor windows nooit zo. Sinds 3.1 werkte het bij mij altijd prima eigenlijk. Alleen ME was een beetje funky maar als gamer werkte ook daar alles voor mij.
Charme van linux begrijp ik wel maar voor mezelf kan ik geen enkele reden bedenken waarom ik dat ooit zou willen gebruiken als gamen/surfen/multimedia de main focus is van mijn PC gebruik.
Mja, ik had al zo'n vermoedenquote:Op woensdag 21 mei 2025 12:06 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Enige dat er een beetje tegenaan schuurt (maar veel meer leunt op Stealth) is denk ik Shadow Tactics: Blade of the Shogun. Maar dat is wel een paar zijstraatjes verwijderd van echte actie.
Ik vond Amiga Workbench veel fijner werken, ik heb aardig wat gevloekt toen ik moest wennen aan Windows.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:21 schreef ems. het volgende:
Ik snap de haat voor windows nooit zo. Sinds 3.1 werkte het bij mij altijd prima eigenlijk. Alleen ME was een beetje funky maar als gamer werkte ook daar alles voor mij.
Charme van linux begrijp ik wel maar voor mezelf kan ik geen enkele reden bedenken waarom ik dat ooit zou willen gebruiken als gamen/surfen/multimedia de main focus is van mijn PC gebruik.
Ik snap er ook niks van. Ik gebruik het voor gaming en video editen, heb eigenlijk nooit problemen behalve een bsod hier of daar (irq not equal or less) en dat is meer een driver issue volgens mij.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:21 schreef ems. het volgende:
Data minen? Reclames (?)Je kan letterlijk al die shit uitzetten, dus ik snap je punt niet. Alle telemetry etc kan je gewoon stopzetten.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:46 schreef RaXz het volgende:
[..]
Ik vond Amiga Workbench veel fijner werken, ik heb aardig wat gevloekt toen ik moest wennen aan Windows.
De laatste echt goede Windows was voor mij Windows 7, daarna noodgedwongen overgestapt naar Windows 10 waar Microsoft met het data minen begon. Ik zou nu absoluut niet meer betalen voor Windows omdat Microsoft mij nu als een product beschouwt en ook de mentaliteit heeft alsof mijn PC van hun is. Ik wil graag betalen voor een Windows, maar dan zonder data mining en reclames. Ik denk dat ik een grotere hekel heb aan Microsoft dan aan Windows an sich.
officieel kan je telemetry en data mining helemaal niet uitzetten, hiervoor heb je thirdparty tools voor nodig.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:02 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ik snap er ook niks van. Ik gebruik het voor gaming en video editen, heb eigenlijk nooit problemen behalve een bsod hier of daar (irq not equal or less) en dat is meer een driver issue volgens mij.
[..]
Data minen? Reclames (?)Je kan letterlijk al die shit uitzetten, dus ik snap je punt niet. Alle telemetry etc kan je gewoon stopzetten.
Daarnaast ben jij altijd het product voor bedrijven.
Ik heb een soortgelijke tutorial destijds gevolgd destijdsquote:Op woensdag 21 mei 2025 19:00 schreef mschol het volgende:
[..]
officieel kan je telemetry en data mining helemaal niet uitzetten, hiervoor heb je thirdparty tools voor nodig.
en als je echt alles uit wilt zetten gaat het tenkoste van functies binnen windows
Shadow Tactics is wel echt tof hoor, zeker als je de taal op Japans laatquote:Op woensdag 21 mei 2025 15:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Mja, ik had al zo'n vermoeden
Nee, een echte action RPG in Japanse setting zou heel tof zijn. Maar die bestaat dus niet
Geloof je meteen, maar het is niet wat ik zoekquote:Op woensdag 21 mei 2025 19:29 schreef V. het volgende:
[..]
Shadow Tactics is wel echt tof hoor, zeker als je de taal op Japans laat
Precies, en ik wens niet langer een MS product te zijn.quote:[b]Op woensdag 21 mei 2025 16:02 schreef MMaRsu het volgende:
Daarnaast ben jij altijd het product voor bedrijven.
🤷🏼♂️quote:Op woensdag 21 mei 2025 19:34 schreef V. het volgende:
[..]
Precies, en ik wens niet langer een MS product te zijn.
Ja klopt, ik kijk mijn ogen uit, verder vind ik het spel niet zoveel aan, maar alleen al gewoon een beetje rondlopen is pure eye candy.quote:Op woensdag 21 mei 2025 23:26 schreef RaXz het volgende:
Ghost of Tsushima zal wel erg mooi zijn op de PC, ik heb die alleen op de PS5 gespeeld en daar ziet het er al goed uit.
Ik heb mij best goed vermaakt met het spel, ik vond het een stuk beter dan Assassin's Creed, daar ben ik snel op uitgekeken.quote:Op donderdag 22 mei 2025 00:18 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja klopt, ik kijk mijn ogen uit, verder vind ik het spel niet zoveel aan, maar alleen al gewoon een beetje rondlopen is pure eye candy.
Valt ie straks weg als je batterij leeg isquote:Op donderdag 22 mei 2025 09:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
De stroom van de steam dock loskoppelen lijk het probleem van steeds weg vallend beeld op mijn tv op te lossen voor nu.
Bij elke save point saven en hopelijk dat de boss battles niet al te lang duren.quote:Op donderdag 22 mei 2025 09:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Valt ie straks weg als je batterij leeg is
Nieuw is dus niet altijd beter!quote:Op donderdag 22 mei 2025 09:18 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Bij elke save point saven en hopelijk dat de boss battles niet al te lang duren.
Maar echt 2x dezelfde tv merk met 11 jaar verschil tussen. De 11 jaar oude tv nooit problemen gehad en de nieuwe tv gelijk problemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.oh ah toma toma vem vem vem vem
quote:Op donderdag 22 mei 2025 10:48 schreef Divje het volgende:
Poah, klaar met Clair ObscurHet verhaal hits home hard, maar zo mooi
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 22 mei 2025 10:48 schreef Divje het volgende:
Poah, klaar met Clair ObscurHet verhaal hits home hard, maar zo mooi
Easy goty. Met muzikaal optreden tijdens de awards.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What can change the nature of a man?
quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:52 schreef Drankster het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.oh ah toma toma vem vem vem vem
Kingdom Come Deliverance II entered the chat.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:56 schreef Coco het volgende:
[..]
Easy goty. Met muzikaal optreden tijdens de awards.
Ook een topper, maar gaat niet winnen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 13:19 schreef Drankster het volgende:
[..]
Kingdom Come Deliverance II entered the chat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
Oh, da's gek. Je zou denken dat het juist andersom zou zijn (dus juist aangesloten).quote:Op donderdag 22 mei 2025 09:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
De stroom van de steam dock loskoppelen lijk het probleem van steeds weg vallend beeld op mijn tv op te lossen voor nu.
quote:Op donderdag 22 mei 2025 13:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik heb Clair Obscur ook nu sinds een aantal dagen uitgespeeld (review komt binnenkort online). Maar voor de Clair Obscur spelers: Hebben jullie het zonder de Maëlle Cheese truuk gedaan? Vond dat echt wel een beetje een domper voor de gameplay, waardoor de ik builds voor Maëlle heb aangepast met Fleur Fury en Sword Ballet. En Lune vond ik een veel toffer personage om te spelen, omdat er heel veel variaties voor haar mogelijk zijn..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.oh ah toma toma vem vem vem vem
Ik ben m nu ook aan het spelen, maar ik vond het lastig om erin te komen. Er is veel gepraat in het begin, maar dat gedeelte ben ik eindelijk voorbij. Het wordt nu wel wat beter, en de muziek is ook goed. Misschien ligt het ook aan mijn leeftijd. Als ik 20 tot 30 jaar jonger was geweest, had ik me waarschijnlijk beter kunnen inleven in het verhaal. Naarmate je ouder wordt, vlakken emoties toch wat af.quote:Op donderdag 22 mei 2025 13:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik heb Clair Obscur ook nu sinds een aantal dagen uitgespeeld
Die moet ik ook nog spelen -.-quote:
Hier liep ik ook tegenaan. Ik zag waarom het een goede game is, maar het wist me niet te boeien. Lag misschien ook aan de te gepoetste characters. De gameplay van het kaliber 'druk nu snel knop Y in', was ook niks voor mij.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:22 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik ben m nu ook aan het spelen, maar ik vond het lastig om erin te komen. Er is veel gepraat in het begin, maar dat gedeelte ben ik eindelijk voorbij. Het wordt nu wel wat beter, en de muziek is ook goed. Misschien ligt het ook aan mijn leeftijd. Als ik 20 tot 30 jaar jonger was geweest, had ik me waarschijnlijk beter kunnen inleven in het verhaal. Naarmate je ouder wordt, vlakken emoties toch wat af.
Oh die speelde ik 10 jaar geleden al, blijkbaar gaat de tijd zo snel. Die is wel echt goed ja, de uitbreiding is ook een aanrader, vooral Hearts of Stone vond ik goed. Witcher 3 is toch wel een van de beste spellen ooit gemaakt , denk ik.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 23:56 schreef Boswachtertje het volgende:
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar momenteel is de Witcher serie in de aanbieding op steam (nog 43 uur, dus t/m zondag eind van de middag/begin van de avond):
https://store.steampowere(...)Witcher_3_Wild_Hunt/
Had em nog niet eerder gespeeld![]()
maar ben begonnen met Witcher III.. tot nu toe erg onder de indruk, en dus voor een heel mooie prijs (Witcher III zonder expansion kost momenteel ¤ 2,99).
Wait... wut?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:22 schreef -Deluzion- het volgende:
Naarmate je ouder wordt, vlakken emoties toch wat af.
Er is inmiddels een nieuwe firmware update uit voor de SteamDock (naast een Steam Deck client update). Misschien dat dat helpt. Ik weet dat het destijds voor mijn tv (LG) wel hielp. Maar de Steam dock is wel een finnicky apparaat op één of andere manier..quote:Op donderdag 22 mei 2025 09:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dat heb ik zelfs gedaan, maar het euvel bleef.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 14:12 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Er is inmiddels een nieuwe firmware update uit voor de SteamDock (naast een Steam Deck client update). Misschien dat dat helpt. Ik weet dat het destijds voor mijn tv (LG) wel hielp. Maar de Steam dock is wel een finnicky apparaat op één of andere manier..
Koop de expansions ook. Ze zijn zeldzaam goed en groot.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 23:56 schreef Boswachtertje het volgende:
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar momenteel is de Witcher serie in de aanbieding op steam (nog 43 uur, dus t/m zondag eind van de middag/begin van de avond):
https://store.steampowere(...)Witcher_3_Wild_Hunt/
Had em nog niet eerder gespeeld![]()
maar ben begonnen met Witcher III.. tot nu toe erg onder de indruk, en dus voor een heel mooie prijs (Witcher III zonder expansion kost momenteel ¤ 2,99).
Ik spreek ook voor mezelf, ik vind het jammer dat ik zo apathisch ben geworden.quote:
Ik ben nu in de tweede wereld, Ik moet zeggen, de graphics zijn onvoorstelbaar, met Ray Tracing op een OLED met 100+ FPS op 4k, geweldig dat zoiets nu eindelijk mogelijk is. Alleen daarom al blijf ik hem spelen. Parry/dodge blijft nog een dingetje, ben helaas traag geworden, dodge gaat nog wel maar parry is lastig. Muziek is ook mooi, lijkt wel alsof je in een soort droom speelt.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:36 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Hier liep ik ook tegenaan. Ik zag waarom het een goede game is, maar het wist me niet te boeien. Lag misschien ook aan de te gepoetste characters. De gameplay van het kaliber 'druk nu snel knop Y in', was ook niks voor mij.
Hearts of Stone is geloof ik niet heel groot, voor zover ik het me nog kan herinneren , maar die was kwalitatief heel goed, mijn favoriet.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 17:13 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Koop de expansions ook. Ze zijn zeldzaam goed en groot.
Ja dit eigenlijk. Ik vond ze beide kwalitatief uitstekend, maar B&W was idd de grotere, qua wat je er bij krijgt aan wereld, maar ook wat betreft het aantal missies.quote:Op zondag 25 mei 2025 03:08 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Hearts of Stone is geloof ik niet heel groot, voor zover ik het me nog kan herinneren , maar die was kwalitatief heel goed, mijn favoriet.
Blood and Wine, die was wel groot maar vond ik persoonlijk ietsjes minder , maar nog steeds heel sterk uiteraard.
Hmm, misschien slinger ik hem weer aan.quote:Op zondag 25 mei 2025 03:04 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik ben nu in de tweede wereld, Ik moet zeggen, de graphics zijn onvoorstelbaar, met Ray Tracing op een OLED met 100+ FPS op 4k, geweldig dat zoiets nu eindelijk mogelijk is. Alleen daarom al blijf ik hem spelen. Parry/dodge blijft nog een dingetje, ben helaas traag geworden, dodge gaat nog wel maar parry is lastig. Muziek is ook mooi, lijkt wel alsof je in een soort droom speelt.
Enige minpuntje is 30 fps tijdens cut scènes.
Had ik toevallig al gedaan, kostte ook maar ¤ 2,99 per stukquote:Op zaterdag 24 mei 2025 17:13 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Koop de expansions ook. Ze zijn zeldzaam goed en groot.
Ik heb voor FOK! games ooit een lijstje "handige wetenswaardigheden" in The Witcher 3 gemaakt. Zitten niet echt spoilers in, misschien heb je er nog wat aanquote:Op maandag 26 mei 2025 14:35 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Had ik toevallig al gedaan, kostte ook maar ¤ 2,99 per stuk![]()
Ben begonnen met de game.. ziet er prachtig uit en het verhaal spreekt me tot nu toe erg aan.. gaat wel wat tijd in zitten om alle game mechanics te leren, maar dat gaat vast goed komen
@Forbry hadden wij niet een deal dat wij deze een keer tegelijk zouden opstarten?quote:Op maandag 26 mei 2025 14:35 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Ben begonnen met de game.. ziet er prachtig uit en het verhaal spreekt me tot nu toe erg aan.. gaat wel wat tijd in zitten om alle game mechanics te leren, maar dat gaat vast goed komen
Ik ben jaloers dat ik mijn geheugen niet kan resetten en opnieuw kan beginnen met Witcher 3. Het is ondertussen cliche om dit spel helemaal de hemel in te prijzen en voor de zeikerd in mijzelf valt er ook genoeg op de game aan te merken maar het is gewoon een feit dat Witcher 3 zo ontzettend veel dingen zo ontzettend goed doet dat het wel recht heeft op alle lof.quote:Op maandag 26 mei 2025 14:35 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Clair_Obscur:_Expedition_33quote:Op zondag 25 mei 2025 03:04 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Enige minpuntje is 30 fps tijdens cut scènes.
Thanks, gedownload, alles is perfect nu, zo'n overgang van 120fps naar 30 fps was heel vervelend voor mijn ogen.quote:Op maandag 26 mei 2025 23:00 schreef Coco het volgende:
[..]
https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Clair_Obscur:_Expedition_33
Clairobscurfix
De reboot Wolfenstein is zeker de moeite waard. Ook indie shooters zoals Dusk, Prodeus, Boltgun e.d. zijn erg leuk.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 10:25 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
Geen idee of dit het goede topic is, maar denk dat hier vast wel mensen zitten die een idee hebben.
Ik wil een leuke shooter spelen. Nu heb ik de review van de nieuwe Doom gekeken, maar dat is nogal wisselvallig zo te zien.
Ik zoek wel zoiets, Doom, Wolfenstein. Simpele shooter. Singleplayer, geen multiplayer.
Iemand ideeen?
Dat zijn geen bugs, maar anomaliesquote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:04 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
Iemand een mening over STALKER 2? Zijn de bugs er al uit?
supertof! Ik ga dit rustig doorlezenquote:Op maandag 26 mei 2025 16:08 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik heb voor FOK! games ooit een lijstje "handige wetenswaardigheden" in The Witcher 3 gemaakt. Zitten niet echt spoilers in, misschien heb je er nog wat aan
40 essentiële tips voor The Witcher 3: Wild Hunt
Zie dit nu pas, ook eens doorlezenquote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:29 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
supertof! Ik ga dit rustig doorlezen
Hahah okay...maar is het spel een aanrader of nietquote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat zijn geen bugs, maar anomalies
Ik kan alleen voor de eerste delen spreken en die zijn heel tof. Deel 2 ga ik ook nog spelenquote:Op dinsdag 27 mei 2025 20:02 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Hahah okay...maar is het spel een aanrader of niet
Gwent, wat een verslavend spel was dat.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:29 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
supertof! Ik ga dit rustig doorlezen
Ja hoor, de grootste bugs zijn er nu wel uit, hoewelquote:Op dinsdag 27 mei 2025 20:02 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Hahah okay...maar is het spel een aanrader of niet
Maar het is overigens niet echt een simpele shooter waar je om vroeg in je eerste bericht.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:30 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ja hoor, de grootste bugs zijn er nu wel uit, hoewel
Ik laatst weer iets raars had. Hij is de prijs die je op een keysite betaalt waard.
quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:24 schreef marcb1974 het volgende:
Eens kijken of het lekkerder speelt met een nieuw toetsenbord en een nieuwe muis
wennen vooral meestalquote:Op woensdag 28 mei 2025 20:24 schreef marcb1974 het volgende:
Eens kijken of het lekkerder speelt met een nieuw toetsenbord en een nieuwe muis
Altijdquote:Op woensdag 28 mei 2025 20:24 schreef marcb1974 het volgende:
Wennen ja, ben redelijk afgemaakt netquote:Op woensdag 28 mei 2025 20:33 schreef over_hedge het volgende:
[..]
wennen vooral meestalNieuw toetsenbord als alles net iets groter of kleiner is dan je vorige
Welke tobo en muis heb je?quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Wennen ja, ben redelijk afgemaakt net
Zijn die een beetje goed?quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:14 schreef marcb1974 het volgende:
Toetsenbord Logitech G915X
Muis Logitech G502X
De muis heb ik al iets langer, is primaquote:Op woensdag 28 mei 2025 23:38 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zijn die een beetje goed?
Toetsenbord ken ik niet, muis wel. Althans, de voorloper, de G502 Proteus. Erg fijne vorm. Toen die een beetje op was overgestapt op de Razer rip-off van het ontwerp, de Basilisk, omdat die er in wit was (ivm de rest ven de set-up). Daarnaast voor fps-en de Logitech Superlight.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:14 schreef marcb1974 het volgende:
Toetsenbord Logitech G915X
Muis Logitech G502X
Ik heb een RK84 Gaming Keyboard sinds een jaartje, wende heel snel, alleen de space bar was supergevoelig dus dat was wel even wennen, maar verder een prima keyboard.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:33 schreef over_hedge het volgende:
[..]
wennen vooral meestalNieuw toetsenbord als alles net iets groter of kleiner is dan je vorige
Wordt vanzelf duidelijk. Die ingrediënten gebruik je voor Alchemy of crafting. Gewoon lekker hoarden tot die tijd en op een zeker punt valt het kwartje.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 08:54 schreef V. het volgende:
Ik ben begonnen in The Witcher 3 maar ik heb nog geen idee. Verzamel maar van alles, want wie weet dat ik het ooit ergens voor nodig heb. Dus ik heb nu allerlei ingewanden en tongen van Orc-achtige wezens en plantjes en flesjes![]()
Iemand tips, of moet ik gewoon doorgaan met hoarden?
Wat is uiteindelijk je keuze geworden qua GPU?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 08:59 schreef ems. het volgende:
[..]
Wordt vanzelf duidelijk. Die ingrediënten gebruik je voor Alchemy of crafting. Gewoon lekker hoarden tot die tijd en op een zeker punt valt het kwartje.
Goede vraag dit.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 09:52 schreef Divje het volgende:
[..]
Wat is uiteindelijk je keuze geworden qua GPU?
Alles hoardenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 08:54 schreef V. het volgende:
Ik ben begonnen in The Witcher 3 maar ik heb nog geen idee. Verzamel maar van alles, want wie weet dat ik het ooit ergens voor nodig heb. Dus ik heb nu allerlei ingewanden en tongen van Orc-achtige wezens en plantjes en flesjes![]()
Iemand tips, of moet ik gewoon doorgaan met hoarden?
Dat doe je eigenlijk in elke game.quote:
Die inno 3d 5070ti. Relatief de leukste prijs de voordelen die de iets duurdere kaarten hadden wogen niet op tegen de meerprijs.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 09:52 schreef Divje het volgende:
[..]
Wat is uiteindelijk je keuze geworden qua GPU?
Is die een beetje stil, die 5070?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:48 schreef ems. het volgende:
[..]
Die inno 3d 5070ti. Relatief de leukste prijs de voordelen die de iets duurdere kaarten hadden wogen niet op tegen de meerprijs.
Maar volgens mijn moet ik mijn voeding updaten? Ik krijg zo'n extra PCI gen 5 power connector kabeltje erbij maar de kabel die vanaf mijn voeding loopt heeft niet genoeg plugs? Ik heb het al geprobeerd met wat ik heb maar dan doet hij het gewoon niet dus.
Iemand met enig technisch vernuft met een idee? Hij zegt dat ik die moet connecten met mijn 8-pin PCIe connector van mijn PSU maar die heeft dus niet genoeg plug?
Op mijn 3070 paste het perfect maar helaas is dit niet zo plug en play als gehoopt voor een technische noob
Volgens Tweakers ligt het nogal aan de fabrikant. Ik heb een Inno 3070 RTX en die hoor ik heel erg.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:53 schreef Perrin het volgende:
ik heb een 4070 ti super en die is fluisterstil iig, 5070 zal hetzelfde of beter zijn
Ahja, ik heb een Asus.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Volgens Tweakers ligt het nogal aan de fabrikant. Ik heb een Inno 3070 RTX en die hoor ik heel erg.
Zolang die het niet doet welquote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:52 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Is die een beetje stil, die 5070?
Je hebt niet 2 PCIe poorten vrij op je voeding? Dan moet je een nieuwe halen ja. Welke voeding heb je nu?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:48 schreef ems. het volgende:
[..]
Die inno 3d 5070ti. Relatief de leukste prijs de voordelen die de iets duurdere kaarten hadden wogen niet op tegen de meerprijs.
Maar volgens mijn moet ik mijn voeding updaten? Ik krijg zo'n extra PCI gen 5 power connector kabeltje erbij maar de kabel die vanaf mijn voeding loopt heeft niet genoeg plugs? Ik heb het al geprobeerd met wat ik heb maar dan doet hij het gewoon niet dus.
Iemand met enig technisch vernuft met een idee? Hij zegt dat ik die moet connecten met mijn 8-pin PCIe connector van mijn PSU maar die heeft dus niet genoeg plug?
Op mijn 3070 paste het perfect maar helaas is dit niet zo plug en play als gehoopt voor een technische noob
Ik zie het denk ik al. Ik heb een coolermaster maar met slechts 700w terwijl minimaal 750 blijkbaar de norm is. Ik ga wel snel een nieuwe halen want het is ontzettend pijnlijk om hier die 5070ti te hebben liggen zonder dat ik er wat mee kan.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:24 schreef Divje het volgende:
[..]
Je hebt niet 2 PCIe poorten vrij op je voeding? Dan moet je een nieuwe halen ja. Welke voeding heb je nu?
1 met een 12V-2x6 aansluiting is het beste, kan je het met 1 kabeltje doen. Kost zo'n 100 euro volgens mij.
Voorbeeldjes
Scrap die 100 euro, dat is allemaal troep afgezien van mss deze. Beste gewoon een Corsair, MSI of Seasonic kopen dan
Als je een nieuwe koopt komt ie met alle kabels, als je een modulaire (tegenwoordig 99% van alle voedingen denk ikquote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:26 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik zie het denk ik al. Ik heb een coolermaster maar met slechts 700w terwijl minimaal 750 blijkbaar de norm is. Ik ga wel snel een nieuwe halen want het is ontzettend pijnlijk om hier die 5070ti te hebben liggen zonder dat ik er wat mee kan.
Laatste vraag dan: De bekabeling die ik nodig heb zit gewoon allemaal bij de voeding indien ik die bestel right? Of moet ik die los erbij scoren?
Met een beetje gegoogle zie ik trouwens wel dat er ook genoeg mensen de 700w gebruiken. Hm
Ik had hem in elk geval nog niet gezien, ziet er top uit.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:50 schreef over_hedge het volgende:
oh wacht is helemaal niet nieuw. Nouja blijft top
ASUS TUF varianten zijn altijd erg stil.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Volgens Tweakers ligt het nogal aan de fabrikant. Ik heb een Inno 3070 RTX en die hoor ik heel erg.
bij mij draait ie probleemloos op een 3080quote:Op zondag 1 juni 2025 18:21 schreef RaXz het volgende:
Bijna heel het weekend Cyberpunk zitten spelen, erg vermakelijk spel. Een heel stuk verbeterd dan hoe de game met release was, toen had ik wel spijt dat ik hem gekocht had.
Witcher 3 kriebelt ook wel, maar die heb ik al grijs gespeeld. Het lukte mij ook niet echt om de nextgen versie goed draaiend te krijgen met raytracing aan op mijn 4070.
Een 3080 vind ik een betere kaart dan een 4070, ik ben niet echt te spreken over deze kaart. Sowieso niet echt over NVidia de laatste generaties, met Cyberpunk ook een crash gehad met de laatste driver en daar bleken meer mensen last van te hebben en dus terug gegaan naar een driver van vorig jaar, nu geen crashes meer. AMD had altijd de reputatie van slechte drivers, tijden veranderen.quote:
4070 is in vrijwel elk scenario een stuk sneller dan een 3080 hoor.quote:Op zondag 1 juni 2025 23:28 schreef RaXz het volgende:
[..]
Een 3080 vind ik een betere kaart dan een 4070, ik ben niet echt te spreken over deze kaart. Sowieso niet echt over NVidia de laatste generaties, met Cyberpunk ook een crash gehad met de laatste driver en daar bleken meer mensen last van te hebben en dus terug gegaan naar een driver van vorig jaar, nu geen crashes meer. AMD had altijd de reputatie van slechte drivers, tijden veranderen.
Inmiddels Witcher 3 wel draaiend kunnen krijgen, raytracing stond op quality en dat heb ik nu aangepast naar performance, nu loopt het een stuk beter.
Dat vind ik reuze meevallen.quote:Op zondag 1 juni 2025 23:59 schreef Elan het volgende:
[..]
4070 is in vrijwel elk scenario een stuk sneller dan een 3080 hoor.
Maar waarin is de 3080 superieur dan?quote:Op maandag 2 juni 2025 01:05 schreef RaXz het volgende:
[..]
Dat vind ik reuze meevallen.
Ik heb de 4070 vooral gekocht vanwege het mindere stroomverbruik ten opzichte van andere GPU's, niet voor de performance. Maar er is sowieso wat mis met de performance van mijn systeem, ik merk dat vooral met VR, ik weet alleen niet of het aan mijn CPU, mobo, RAM of zelfs aan de PSU ligt. Ik zit erover te denken om mijn Ryzen 5800X te vervangen met een 5700X3D in de hoop om betere performance te krijgen met meer cache. De 5800X3D is geen optie want die is erg duur tegenwoordig.
In een aantal spellen is er wel betere FPS met de 3080. Maar ik was ook best subjectief want ik zei dat ik vind dat de 3080 beter was, dat kwam ook een beetje uit eigen ervaring want een vriend van mij had betere performance met GTA 5 enhanced en die heeft een 3080. Ik denk dat er toch wat mis is met mijn systeem, helaas het geld niet om naar AM5 over te stappen.quote:Op maandag 2 juni 2025 05:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar waarin is de 3080 superieur dan?
Letterlijk in elk aspect van die test presteert de 4070 gelijk of beter. Bij een lager verbruik en DLSS3 maakt hem meer future proof.
Het enige voordeel is te behalen wanneer je de 3080 tegen een gereduceerde prijs zou kunnen oppikken.
Ik heb nog een AM5 systeem zonder voeding, sdd en gpu te koopquote:Op maandag 2 juni 2025 13:04 schreef RaXz het volgende:
[..]
In een aantal spellen is er wel betere FPS met de 3080. Maar ik was ook best subjectief want ik zei dat ik vind dat de 3080 beter was, dat kwam ook een beetje uit eigen ervaring want een vriend van mij had betere performance met GTA 5 enhanced en die heeft een 3080. Ik denk dat er toch wat mis is met mijn systeem, helaas het geld niet om naar AM5 over te stappen.
Evengoed wel blij dat ik voor de 4070 ben gegaan hoor, voor de prijs moet je het niet doen want dat haal je er toch weer uit met het mindere stroomverbruik.
Voor hoeveel? En wat zijn de specs?quote:Op maandag 2 juni 2025 13:23 schreef Divje het volgende:
[..]
Ik heb nog een AM5 systeem zonder voeding, sdd en gpu te koop
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is qua cpu niet echt een upgrade bedenk ik me net
Zo'n 5700X3D zal wel een flinke sprong zijn in stable fps, 0.1% lows en minder stroomverbruik.
[ Bericht 3% gewijzigd door Divje op 02-06-2025 16:23:58 ]oh ah toma toma vem vem vem vem
Nog bedankt voor alle tips hoor. Het werkt ondertussen allemaal als een zonnetje. En voelt elke keer toch wel heel erg fijn als ik als noob zijnde wat nieuwe dingen in mijn computer zet en dat hij dan (uiteindelijk) daadwerkelijk aan gaatquote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:01 schreef Divje het volgende:
[..]
Als je een nieuwe koopt komt ie met alle kabels, als je een modulaire (tegenwoordig 99% van alle voedingen denk ik) koopt hoef je ook alleen de benodigde kabels aan te sluiten. Scheelt enorm qua ruimte en kabel-management
Zorg wel voor een Gold of Platinum rated voeding. Alles daaronder is goedkoop en ruk
Heb je nog zo'n voeding waar 1 tros kabels uit komt? Dan begrijp ik de situatie opeens beter![]()
Beter lezen Div.Got it. Nieuwe voeding lijkt me de way to go.
Nicequote:Op maandag 2 juni 2025 21:16 schreef ems. het volgende:
[..]
Nog bedankt voor alle tips hoor. Het werkt ondertussen allemaal als een zonnetje. En voelt elke keer toch wel heel erg fijn als ik als noob zijnde wat nieuwe dingen in mijn computer zet en dat hij dan (uiteindelijk) daadwerkelijk aan gaat
Je mag de volgende keer met mijn pc pielen want ik haat elke seconde ervan. Ik ben altijd al beter geweest in dingen vernietigen dan in elkaar zetten.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:26 schreef Divje het volgende:
[..]
Nicegraag gedaan hoor
Nu lekker genieten van de performance
Nu wil ik ook weer gaan pielen met m'n pc![]()
Haha, geef maar een seintjequote:Op maandag 2 juni 2025 21:35 schreef ems. het volgende:
[..]
Je mag de volgende keer met mijn pc pielen want ik haat elke seconde ervan. Ik ben altijd al beter geweest in dingen vernietigen dan in elkaar zetten.
Wel leuk om Cyberpunk even te draaien met alles vol en Ray tracing en dat hij dan niet ontploft
quote:Op maandag 2 juni 2025 14:46 schreef Divje het volgende:
[..]Ik denk dat de 5700X3D een betere keus is, al heb ik soms wel mijn twijfels of er niet iets mis is met mijn geheugen, helaas moeilijk te vervangen omdat het nu vrij oud is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is qua cpu niet echt een upgrade bedenk ik me net
Zo'n 5700X3D zal wel een flinke sprong zijn in stable fps, 0.1% lows en minder stroomverbruik.
Zoals bij mij zodra ik path tracing aanzet, die zet ik snel weer uit.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:35 schreef ems. het volgende:
[..]
Je mag de volgende keer met mijn pc pielen want ik haat elke seconde ervan. Ik ben altijd al beter geweest in dingen vernietigen dan in elkaar zetten.
Wel leuk om Cyberpunk even te draaien met alles vol en Ray tracing en dat hij dan niet ontploft
DDR4 is redelijk goedkoop te krijgen nog dacht ik? Ik denk dat je voor rond de 300,- (5700X3D + RAM) een upgrade kan doen waar je nog wel jaren mee vooruit kanquote:Op maandag 2 juni 2025 21:41 schreef RaXz het volgende:
[..]
Ik denk dat de 5700X3D een betere keus is, al heb ik soms wel mijn twijfels of er niet iets mis is met mijn geheugen, helaas moeilijk te vervangen omdat het nu vrij oud is.
Ik heb naar DIMM's gekeken die door mijn mobo worden ondersteund maar die waren allemaal erg duur omdat ze uit de productie zijn gehaald. Binnenkort nog maar eens kijken, de Switch 2 ligt ook nog op de loer maar die kat kijk ik nog uit de boom.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:45 schreef Divje het volgende:
[..]
DDR4 is redelijk goedkoop te krijgen nog dacht ik? Ik denk dat je voor rond de 300,- (5700X3D + RAM) een upgrade kan doen waar je nog wel jaren mee vooruit kan
Ahja dan wordt het wat lastiger jaquote:Op maandag 2 juni 2025 21:50 schreef RaXz het volgende:
[..]
Ik heb naar DIMM's gekeken die door mijn mobo worden ondersteund maar die waren allemaal erg duur omdat ze uit de productie zijn gehaald. Binnenkort nog maar eens kijken, de Switch 2 ligt ook nog op de loer maar die kat kijk ik nog uit de boom.
Dat ziet er erg goed uit!quote:Op maandag 2 juni 2025 22:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
Iemand heeft een HD-Textures/VR MOD gemaakt voor Star Wars X-wing (Jaren '90 game)
Nog te downloaden voordat Disney er een DMCA claim op maakt..
net met een random andere game nog geprobeerd, nope.. restart van mn pc doe ik vanavond..quote:
quote:Ikzelf had gisteren ook een bijzonder probleem. Wilde weer even Sekiro spelen, maar die herkende mijn controller niet. Getest met een paar andere games, werkte gewoon.
Gecheckt in Steam, en daar stond mijn nieuwe toetsenbord als controller bij, en blijkbaar verkoos Sekiro dat boven de echte.
Na een hoop gehannes uiteindelijk via devicemanager mijn toetsenbord als controller kunnen verwijderen...
Wil je effe een game opstarten...
Ik dacht, laat ik het nog een keer testen, en ja hoor, daar stond ie weer. Weer verwijderd en weer moeten rebootenquote:
Je kan toch gewoon de controllervolgorde wisselen, of is dat alleen voor SteamOS?quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:50 schreef V. het volgende:
[..]
Ik dacht, laat ik het nog een keer testen, en ja hoor, daar stond ie weer. Weer verwijderd en weer moeten rebooten
Ik ben hier geen fan van.
Werkt gewoon niet. Ik heb vandaag diverse malen de device driver gewist, gereboot. Nakkes.quote:Op woensdag 4 juni 2025 19:13 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon de controllervolgorde wisselen, of is dat alleen voor SteamOS?
#ITnerd oplossing: scriptje dat je usbapparaat uitschakelt, game start en ding weer aanzetquote:Op woensdag 4 juni 2025 19:24 schreef V. het volgende:
[..]
Werkt gewoon niet. Ik heb vandaag diverse malen de device driver gewist, gereboot. Nakkes.
Blijkt dat hij reageert op de usb-ontvanger van het tobo.
Nu als oplossing dat ik die ontvanger eruit trek als ik Sekiro wil spelen.
Maar dat is natuurlijk niet de gedachte achter een draadloos toetsenbord.
Ja hallo... Ik ben een alfa he?quote:Op donderdag 5 juni 2025 21:24 schreef mschol het volgende:
[..]
#ITnerd oplossing: scriptje dat je usbapparaat uitschakelt, game start en ding weer aanzet
zo heb ik een scriptje bij een andere game die alt-enter doet en het window vervolgens resized naar het gewenste resultaat na opstarten (start altijd fullscreen op ofzo was het)
oh maar van linux snap ik dat welquote:Op donderdag 5 juni 2025 21:28 schreef V. het volgende:
[..]
Ja hallo... Ik ben een alfa he?
Ik ben al aan het worstelen om Linux te doorgronden
Ik wil ook een Herman Miller.quote:Op donderdag 5 juni 2025 20:55 schreef 2dope het volgende:
Nieuwe "gadget" binnen, Herman Miller VantumFuuuuuck wat zit dit lekker
Herman Miller is het waard. Die Vantum ziet er trouwens tof uit. Met hoofdsteun (die mis ik wel).quote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:48 schreef Perrin het volgende:
Sjezus 1000+ ekkies voor een plastic bureaustoel?
Heheh. Ik kom van een IKEA-stoel van 100 euro waar ik volgens mij 8 jaar mee heb gedaan. Die viel half uit elkaar en ik vond het tijd voor een wat meer premium zetel. Heeft 825 fucking euro gekost met nog flinke korting ook. Moet zeggen dat m'n wel even moest wennen, maar nu na pakweg 8 uur zittijd moet ik concluderen dat dit enorm lekker zit, het zit niet "gewoon" goed, het zit buitengewoon goed. Veel meer valt er niet te zeggenquote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:42 schreef Coco het volgende:
[..]
Ik wil ook een Herman Miller.
Graag review.
een hoofdsteun is geen hoofdsteun maar neksteun, als hij terhoogte van je hoofd zit, zit die eigenlijk verkeerdquote:Op zaterdag 7 juni 2025 05:24 schreef 2dope het volgende:
[..]
Heheh. Ik kom van een IKEA-stoel van 100 euro waar ik volgens mij 8 jaar mee heb gedaan. Die viel half uit elkaar en ik vond het tijd voor een wat meer premium zetel. Heeft 825 fucking euro gekost met nog flinke korting ook. Moet zeggen dat m'n wel even moest wennen, maar nu na pakweg 8 uur zittijd moet ik concluderen dat dit enorm lekker zit, het zit niet "gewoon" goed, het zit buitengewoon goed. Veel meer valt er niet te zeggen![]()
Er zitten enorm veel wieltjes/hendeltjes aan maar ik hoefde eigenlijk maar weinig te calibreren. De stoel vormt zich perfect om m'n lichaam op alle relevante onderdelen (onderrug, bovenrug, zetel, bovenbenen + hoofdsteun voor laid back chillen).
Zie praktische info hier https://eustore.hermanmiller.com/products/vantum-gaming-chair
Ze noemen het zelf een 'headrest' maar goed potato potatoquote:Op zaterdag 7 juni 2025 06:14 schreef mschol het volgende:
[..]
een hoofdsteun is geen hoofdsteun maar neksteun, als hij terhoogte van je hoofd zit, zit die eigenlijk verkeerd
ik heb minder uitgegeven aan een ergonomische stoel maar ben er toen wel beetje ingedoken hoe het officieel moest zitten,en die neksteun maakte (toen ik de stoel eenmaal had) wel meer sense tov hoofdsteun
wel een shitsite trouwens, je kan niet eens normaal naar die stoel navigeren, hij navigeert automatisch weg![]()
ze zijn niet de enige hoor, heel veel fabrikanten noemen het hoofsteun terwijl hij idd tegen ovenkant nek aankomt, ik merkte bij uitzoeken van een stoel dat bij veel fabrikanten die steunen te hoog zitten voor mijquote:Op zaterdag 7 juni 2025 07:01 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ze noemen het zelf een 'headrest' maar goed potato potatoZit inderdaad meer thv achterhoofd/nek. Ik gebruik die ook niet als ik bezig ben, is meer geschikt voor achterover zitten tijdens het kijken van iets. Wel erg fijn dat 'ie heel makkelijk naar boven en naar beneden is af te stellen en vrijelijk kan kantelen.
ik ben specifiek niet vooeen gaming chair gegaan omdat dat meestal zo'n kuip vormige zitting heeft, wat ik echt super a-relaxt vind zittenquote:Ik was overigens helemaal niet op zoek naar een "gaming chair" maar gewoon een allround comfortabele stoel. Ik vind die benaming ook een beetje overbodig, alsof je voor gamen een specifiek soort stoel nodig hebt ofzo. Ik doe heel wat meer dan alleen gamen achter m'n bureau.
Juist, dat beeld heb ik dus ook bij gaming chairs. Ik kwam via een tip van een collega bij Herman Miller terecht en van het totale aanbod vond ik deze het interessantst. Dat ze er dan het label 'gaming' erop plakken is niet echt relevant. Overigens is deze stoel kennelijk wel ontworpen in samenwerking met Logitech.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 07:08 schreef mschol het volgende:
[..]
ze zijn niet de enige hoor, heel veel fabrikanten noemen het hoofsteun terwijl hij idd tegen ovenkant nek aankomt, ik merkte bij uitzoeken van een stoel dat bij veel fabrikanten die steunen te hoog zitten voor mij
[..]
ik ben specifiek niet vooeen gaming chair gegaan omdat dat meestal zo'n kuip vormige zitting heeft, wat ik echt super a-relaxt vind zitten
Vreemd genoeg vind ik bureaustoelen helemaal niet lekker zitten, ik zit op zoiets:quote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:48 schreef Perrin het volgende:
Sjezus 1000+ ekkies voor een plastic bureaustoel?
Ja ik dus ook, bovendien vind ik die gaming stoelen echt snoeilelijk en ik zit in de woonkamerquote:Op zaterdag 7 juni 2025 09:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vreemd genoeg vind ik bureaustoelen helemaal niet lekker zitten, ik zit op zoiets:
[ afbeelding ]
Juist omdat het niet zo "comfortabel" is verander je vaker van houding wat weer goed is
Niet eerder gespeeld?!quote:Op zaterdag 7 juni 2025 05:26 schreef 2dope het volgende:
Holy shadowdrop Batman
[ afbeelding ]
/installing
Dit zou mijn rug binnen een uur naar de klote helpen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 09:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vreemd genoeg vind ik bureaustoelen helemaal niet lekker zitten, ik zit op zoiets:
[ afbeelding ]
Juist omdat het niet zo "comfortabel" is verander je vaker van houding wat weer goed is
Ja op de Series X meerdere keren uitgespeeld. Nu een fresh playthrough gestart met de Steam-versiequote:
Oh dan ga ik hem weer eens aanslingeren.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:22 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ja op de Series X meerdere keren uitgespeeld. Nu een fresh playthrough gestart met de Steam-versieZit er alweer lekker in. Begreep ook dat je de DLC pas vanaf chapter 9 kunt benaderen
Lies of Pquote:
Ik wilde je nog DM'en voor de shadowdrop van Overture @SummerGameFest, maar blijkbaar had je het al gekocht..quote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:22 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ja op de Series X meerdere keren uitgespeeld. Nu een fresh playthrough gestart met de Steam-versieZit er alweer lekker in. Begreep ook dat je de DLC pas vanaf chapter 9 kunt benaderen
Haha thanks. Had de SGF niet meegekregen, was toen aan de zuipquote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:12 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik wilde je nog DM'en voor de shadowdrop van Overture @:SummerGameFest, maar blijkbaar had je het al gekocht..
De Summer Game Fest was een beetje een mix tussen goede en mediocre games, maar over het algemeen wel moeite waard om te kijken, het was alleen zo f*cking laat dat ik het laatste halfuur uur moeite had om m'n ogen open te houden...quote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:19 schreef 2dope het volgende:
[..]
Haha thanks. Had de SGF niet meegekregen, was toen aan de zuipMaar zag vanmorgen lui op Twitch opeens Lies of P spelen. Leuke verrassing
Mjah ik zit al tien jaar op zulke stoeltjes, heb nooit last van mijn rugquote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:03 schreef V. het volgende:
[..]
Dit zou mijn rug binnen een uur naar de klote helpen.
Precies, hoe meer je je rug verwent, hoe verwender ie wordt.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 13:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah ik zit al tien jaar op zulke stoeltjes, heb nooit last van mijn rug
Ik heb nooit in die flow kunnen komen met die game ondanks dat ik het heel graag wilde.quote:
ik was na de schooltijd wel klaar met dat soort houten zetelsquote:Op zondag 8 juni 2025 08:48 schreef V. het volgende:
Mwah, na op mijn 7e door een door anderen veroorzaakte salto mortale 3 scheve wervels en een scheve atlas te hebben opgelopen, en 13 jaar geleden een zware hernia te hebben gehad (die toevalligerwijs net deze week de kop dreigt op te steken), mijd ik dat soort houten martelwerktuigen als de pest.
Nee, het is super makkelijk. L1 spammen en klaarquote:
Ach welnee...quote:Op zondag 8 juni 2025 10:58 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Nee, het is super makkelijk. L1 spammen en klaar
Of rechtsklikken en op uninstall drukkenquote:Op zondag 8 juni 2025 10:58 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Nee, het is super makkelijk. L1 spammen en klaar
Ik geef het nog een paar dagen.quote:Op zondag 8 juni 2025 11:48 schreef PirE het volgende:
[..]
Of rechtsklikken en op uninstall drukken.
En dan Souls-like exclude in de store preferences![]()
.
kost?quote:
Welke kaart heb je?quote:Op maandag 9 juni 2025 22:16 schreef Jimbo het volgende:
maar voordeel... 3070 kan wel ai zooi, en mn ati kaart niet
6900xt ofzo? idk, radeon dingquote:
mwah wilde wat image generation proberen, maar dat is met dit niet (goed) te doenquote:
Divje in AI / Afbeeldingen die je gemaakt hebt met AIquote:Op maandag 9 juni 2025 22:54 schreef Jimbo het volgende:
[..]
mwah wilde wat image generation proberen, maar dat is met dit niet (goed) te doensimpele geanimeerde tekenfiguurtjes die verschillende poses doen bijv.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.oh ah toma toma vem vem vem vem
quote:Op maandag 9 juni 2025 23:04 schreef Divje het volgende:
[..]
Divje in AI / Afbeeldingen die je gemaakt hebt met AI
Gemaakt met een 7900xtx. Weet niet hoe technisch je bent aangelegd wat betreft git pulls en python maar het moet ook goed kunnen op een 6900xt..zal dr eens naar kijken, vind dat allemaal wel tofSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
Het is zeker tofquote:Op maandag 9 juni 2025 23:24 schreef Jimbo het volgende:
[..]
zal dr eens naar kijken, vind dat allemaal wel tof
100 uur gespeeld op die waren voorbijgevlogen. Heel veel zin in deel 2.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 11:04 schreef PirE het volgende:
In het kader van backlog ben ik eindelijk aan Death Stranding begonnen.
Komt uit de humble choice van april 2023.
Ja, maar ik zal blij zijn als het uitgespeeld is. Ik ben halverwege of zo een beetje gestopt met het volgen van het verhaal, en het gaat maar door en door met vrij onduidelijk zakenquote:
Blij dat ik dat heb gedaan. Ik ben een paar keer opnieuw begonnen omdat ik steeds items had opgebruikt. Nu ben ik van de week voor de 3e keer opnieuw begonnen en dat is nu toch wel een toffe run, met zeer weinig damage.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |