Dat doe je eigenlijk in elke game.quote:
Die inno 3d 5070ti. Relatief de leukste prijs de voordelen die de iets duurdere kaarten hadden wogen niet op tegen de meerprijs.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 09:52 schreef Divje het volgende:
[..]
Wat is uiteindelijk je keuze geworden qua GPU?
Is die een beetje stil, die 5070?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:48 schreef ems. het volgende:
[..]
Die inno 3d 5070ti. Relatief de leukste prijs de voordelen die de iets duurdere kaarten hadden wogen niet op tegen de meerprijs.
Maar volgens mijn moet ik mijn voeding updaten? Ik krijg zo'n extra PCI gen 5 power connector kabeltje erbij maar de kabel die vanaf mijn voeding loopt heeft niet genoeg plugs? Ik heb het al geprobeerd met wat ik heb maar dan doet hij het gewoon niet dus.
Iemand met enig technisch vernuft met een idee? Hij zegt dat ik die moet connecten met mijn 8-pin PCIe connector van mijn PSU maar die heeft dus niet genoeg plug?
Op mijn 3070 paste het perfect maar helaas is dit niet zo plug en play als gehoopt voor een technische noob
Volgens Tweakers ligt het nogal aan de fabrikant. Ik heb een Inno 3070 RTX en die hoor ik heel erg.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:53 schreef Perrin het volgende:
ik heb een 4070 ti super en die is fluisterstil iig, 5070 zal hetzelfde of beter zijn
Ahja, ik heb een Asus.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Volgens Tweakers ligt het nogal aan de fabrikant. Ik heb een Inno 3070 RTX en die hoor ik heel erg.
Zolang die het niet doet welquote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:52 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Is die een beetje stil, die 5070?
Je hebt niet 2 PCIe poorten vrij op je voeding? Dan moet je een nieuwe halen ja. Welke voeding heb je nu?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:48 schreef ems. het volgende:
[..]
Die inno 3d 5070ti. Relatief de leukste prijs de voordelen die de iets duurdere kaarten hadden wogen niet op tegen de meerprijs.
Maar volgens mijn moet ik mijn voeding updaten? Ik krijg zo'n extra PCI gen 5 power connector kabeltje erbij maar de kabel die vanaf mijn voeding loopt heeft niet genoeg plugs? Ik heb het al geprobeerd met wat ik heb maar dan doet hij het gewoon niet dus.
Iemand met enig technisch vernuft met een idee? Hij zegt dat ik die moet connecten met mijn 8-pin PCIe connector van mijn PSU maar die heeft dus niet genoeg plug?
Op mijn 3070 paste het perfect maar helaas is dit niet zo plug en play als gehoopt voor een technische noob
Ik zie het denk ik al. Ik heb een coolermaster maar met slechts 700w terwijl minimaal 750 blijkbaar de norm is. Ik ga wel snel een nieuwe halen want het is ontzettend pijnlijk om hier die 5070ti te hebben liggen zonder dat ik er wat mee kan.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:24 schreef Divje het volgende:
[..]
Je hebt niet 2 PCIe poorten vrij op je voeding? Dan moet je een nieuwe halen ja. Welke voeding heb je nu?
1 met een 12V-2x6 aansluiting is het beste, kan je het met 1 kabeltje doen. Kost zo'n 100 euro volgens mij.
Voorbeeldjes
Scrap die 100 euro, dat is allemaal troep afgezien van mss deze. Beste gewoon een Corsair, MSI of Seasonic kopen dan
Als je een nieuwe koopt komt ie met alle kabels, als je een modulaire (tegenwoordig 99% van alle voedingen denk ikquote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:26 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik zie het denk ik al. Ik heb een coolermaster maar met slechts 700w terwijl minimaal 750 blijkbaar de norm is. Ik ga wel snel een nieuwe halen want het is ontzettend pijnlijk om hier die 5070ti te hebben liggen zonder dat ik er wat mee kan.
Laatste vraag dan: De bekabeling die ik nodig heb zit gewoon allemaal bij de voeding indien ik die bestel right? Of moet ik die los erbij scoren?
Met een beetje gegoogle zie ik trouwens wel dat er ook genoeg mensen de 700w gebruiken. Hm
Ik had hem in elk geval nog niet gezien, ziet er top uit.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:50 schreef over_hedge het volgende:
oh wacht is helemaal niet nieuw. Nouja blijft top
ASUS TUF varianten zijn altijd erg stil.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Volgens Tweakers ligt het nogal aan de fabrikant. Ik heb een Inno 3070 RTX en die hoor ik heel erg.
bij mij draait ie probleemloos op een 3080quote:Op zondag 1 juni 2025 18:21 schreef RaXz het volgende:
Bijna heel het weekend Cyberpunk zitten spelen, erg vermakelijk spel. Een heel stuk verbeterd dan hoe de game met release was, toen had ik wel spijt dat ik hem gekocht had.
Witcher 3 kriebelt ook wel, maar die heb ik al grijs gespeeld. Het lukte mij ook niet echt om de nextgen versie goed draaiend te krijgen met raytracing aan op mijn 4070.
Een 3080 vind ik een betere kaart dan een 4070, ik ben niet echt te spreken over deze kaart. Sowieso niet echt over NVidia de laatste generaties, met Cyberpunk ook een crash gehad met de laatste driver en daar bleken meer mensen last van te hebben en dus terug gegaan naar een driver van vorig jaar, nu geen crashes meer. AMD had altijd de reputatie van slechte drivers, tijden veranderen.quote:
4070 is in vrijwel elk scenario een stuk sneller dan een 3080 hoor.quote:Op zondag 1 juni 2025 23:28 schreef RaXz het volgende:
[..]
Een 3080 vind ik een betere kaart dan een 4070, ik ben niet echt te spreken over deze kaart. Sowieso niet echt over NVidia de laatste generaties, met Cyberpunk ook een crash gehad met de laatste driver en daar bleken meer mensen last van te hebben en dus terug gegaan naar een driver van vorig jaar, nu geen crashes meer. AMD had altijd de reputatie van slechte drivers, tijden veranderen.
Inmiddels Witcher 3 wel draaiend kunnen krijgen, raytracing stond op quality en dat heb ik nu aangepast naar performance, nu loopt het een stuk beter.
Dat vind ik reuze meevallen.quote:Op zondag 1 juni 2025 23:59 schreef Elan het volgende:
[..]
4070 is in vrijwel elk scenario een stuk sneller dan een 3080 hoor.
Maar waarin is de 3080 superieur dan?quote:Op maandag 2 juni 2025 01:05 schreef RaXz het volgende:
[..]
Dat vind ik reuze meevallen.
Bekijk deze YouTube-video
Ik heb de 4070 vooral gekocht vanwege het mindere stroomverbruik ten opzichte van andere GPU's, niet voor de performance. Maar er is sowieso wat mis met de performance van mijn systeem, ik merk dat vooral met VR, ik weet alleen niet of het aan mijn CPU, mobo, RAM of zelfs aan de PSU ligt. Ik zit erover te denken om mijn Ryzen 5800X te vervangen met een 5700X3D in de hoop om betere performance te krijgen met meer cache. De 5800X3D is geen optie want die is erg duur tegenwoordig.
In een aantal spellen is er wel betere FPS met de 3080. Maar ik was ook best subjectief want ik zei dat ik vind dat de 3080 beter was, dat kwam ook een beetje uit eigen ervaring want een vriend van mij had betere performance met GTA 5 enhanced en die heeft een 3080. Ik denk dat er toch wat mis is met mijn systeem, helaas het geld niet om naar AM5 over te stappen.quote:Op maandag 2 juni 2025 05:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar waarin is de 3080 superieur dan?
Letterlijk in elk aspect van die test presteert de 4070 gelijk of beter. Bij een lager verbruik en DLSS3 maakt hem meer future proof.
Het enige voordeel is te behalen wanneer je de 3080 tegen een gereduceerde prijs zou kunnen oppikken.
Ik heb nog een AM5 systeem zonder voeding, sdd en gpu te koopquote:Op maandag 2 juni 2025 13:04 schreef RaXz het volgende:
[..]
In een aantal spellen is er wel betere FPS met de 3080. Maar ik was ook best subjectief want ik zei dat ik vind dat de 3080 beter was, dat kwam ook een beetje uit eigen ervaring want een vriend van mij had betere performance met GTA 5 enhanced en die heeft een 3080. Ik denk dat er toch wat mis is met mijn systeem, helaas het geld niet om naar AM5 over te stappen.
Evengoed wel blij dat ik voor de 4070 ben gegaan hoor, voor de prijs moet je het niet doen want dat haal je er toch weer uit met het mindere stroomverbruik.
Voor hoeveel? En wat zijn de specs?quote:Op maandag 2 juni 2025 13:23 schreef Divje het volgende:
[..]
Ik heb nog een AM5 systeem zonder voeding, sdd en gpu te koop
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is qua cpu niet echt een upgrade bedenk ik me net
Zo'n 5700X3D zal wel een flinke sprong zijn in stable fps, 0.1% lows en minder stroomverbruik.
[ Bericht 3% gewijzigd door Divje op 02-06-2025 16:23:58 ]oh ah toma toma vem vem vem vem
Nog bedankt voor alle tips hoor. Het werkt ondertussen allemaal als een zonnetje. En voelt elke keer toch wel heel erg fijn als ik als noob zijnde wat nieuwe dingen in mijn computer zet en dat hij dan (uiteindelijk) daadwerkelijk aan gaatquote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:01 schreef Divje het volgende:
[..]
Als je een nieuwe koopt komt ie met alle kabels, als je een modulaire (tegenwoordig 99% van alle voedingen denk ik) koopt hoef je ook alleen de benodigde kabels aan te sluiten. Scheelt enorm qua ruimte en kabel-management
Zorg wel voor een Gold of Platinum rated voeding. Alles daaronder is goedkoop en ruk
Heb je nog zo'n voeding waar 1 tros kabels uit komt? Dan begrijp ik de situatie opeens beter![]()
Beter lezen Div.Got it. Nieuwe voeding lijkt me de way to go.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |