Ah. Ik ken ze eigenlijk alleen van Anno.quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:20 schreef RaXz het volgende:
[..]
Vond ik ook, al helemaal sinds de tijd van The Settlers 1, maar ze hebben het nogal verprutst met The Settlers New Allies door de trends te volgen en de game is uiteindelijk geflopt. Dat is nu wel een grote smet op de reputatie van Blue Byte, hopelijk maken ze het weer goed met de nieuwe Anno.
Eerste waar ik aan denk is Kingdom Hearts.quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:45 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Even een algemene vraag: je hebt ARPG's zoals Diablo, Grim Dawn, Titan Quest, etc. Zijn er ook zulke games met een Japanse setting? Ik krijg ze niet gevonden.
Ik bedoel dus niet in Japan gemaakt maar dat het zich in een Japanse setting afspeelt.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:27 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Eerste waar ik aan denk is Kingdom Hearts.
Enige dat er een beetje tegenaan schuurt (maar veel meer leunt op Stealth) is denk ik Shadow Tactics: Blade of the Shogun. Maar dat is wel een paar zijstraatjes verwijderd van echte actie.quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:45 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Even een algemene vraag: je hebt ARPG's zoals Diablo, Grim Dawn, Titan Quest, etc. Zijn er ook zulke games met een Japanse setting? Ik krijg ze niet gevonden.
Voor SteamDeck is het prima, komt ook omdat Valve er veel tijd en geld in pompt om dat OS verder te ontwikkelen. Er komt als het goed is ook nog een losse Steam OS distro dit jaar uit, die je vrij mag installeren op elke pc, maar dat is dan wel beta. Plus, goede GPU support in Linux was vroeger altijd een beetje naadje, weet niet of dat daarmee tegenwoordig makkelijker gaat. Maar ik zou het daarmee proberen, tegen de tijd dat die distro beschikbaar is.quote:
Nou, er schijnen inmiddels wel een paar distro's te zijn waar gamen wat makkelijker is. Maar ik moet het gewoon uitvinden. Wilde al eerder over, maar omdat ik een heavy Adobe-suite-gebruiker ben uitgesteld tot ik een dikke Macbook kon veroorloven. En nu is mijn pc hoofdzakelijk voor games, maar ik heb mijn buik vol van MS.quote:Op woensdag 21 mei 2025 12:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Voor SteamDeck is het prima, komt ook omdat Valve er veel tijd en geld in pompt om dat OS verder te ontwikkelen. Er komt als het goed is ook nog een losse Steam OS distro dit jaar uit, die je vrij mag installeren op elke pc, maar dat is dan wel beta. Plus, goede GPU support in Linux was vroeger altijd een beetje naadje, weet niet of dat daarmee tegenwoordig makkelijker gaat. Maar ik zou het daarmee proberen, tegen de tijd dat die distro beschikbaar is.
Linux gebruik ik persoonlijk meer voor commandline/werk shit, dus echt gamen erop doe ik niet los van de SteamDeck dan. Proton-support/compatibility is echt wel flink toegenomen voor games de afgelopen jaren.
Misschien is het wel goed dat het nu van de grond af aan opgebouwd wordt voor consoles want ik vond Anno 1800 ook erg goed, maar niet zo goed als 1404 omdat het net als 2205 gebruik maakt van verschillende maps in plaats van een map met meerdere biome eilanden. Ik verlies snel het overzicht door al het gewissel tussen de maps, en al helemaal als je alle DLC's hebt.quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:26 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ah. Ik ken ze eigenlijk alleen van Anno.
Anno 1800 was wel echt een masterpiece. En wat ik tot nu toe van 117 zie, ziet er wel goed uit.
Vooral als je naar de steden in de trailers kijkt.
Youtubers enzo mochten paar uurtjes spelen. Alleen dat was op een oude build. Die nog heel veel mist. En op een hele lage resolutie omdat het via streaming ging. Dus die beelden zijn niet echt geweldig
Ik heb er wel zin in. Ik heb elke Anno gespeeld sinds het eerste deel. Dus leuk zal ik het sowieso wel vinden. Nu even afwachten of het in de buurt van 1800 kan komen
De 'haat' is meer politiek en privacy-wise.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:21 schreef ems. het volgende:
Ik snap de haat voor windows nooit zo. Sinds 3.1 werkte het bij mij altijd prima eigenlijk. Alleen ME was een beetje funky maar als gamer werkte ook daar alles voor mij.
Charme van linux begrijp ik wel maar voor mezelf kan ik geen enkele reden bedenken waarom ik dat ooit zou willen gebruiken als gamen/surfen/multimedia de main focus is van mijn PC gebruik.
Mja, ik had al zo'n vermoedenquote:Op woensdag 21 mei 2025 12:06 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Enige dat er een beetje tegenaan schuurt (maar veel meer leunt op Stealth) is denk ik Shadow Tactics: Blade of the Shogun. Maar dat is wel een paar zijstraatjes verwijderd van echte actie.
Ik vond Amiga Workbench veel fijner werken, ik heb aardig wat gevloekt toen ik moest wennen aan Windows.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:21 schreef ems. het volgende:
Ik snap de haat voor windows nooit zo. Sinds 3.1 werkte het bij mij altijd prima eigenlijk. Alleen ME was een beetje funky maar als gamer werkte ook daar alles voor mij.
Charme van linux begrijp ik wel maar voor mezelf kan ik geen enkele reden bedenken waarom ik dat ooit zou willen gebruiken als gamen/surfen/multimedia de main focus is van mijn PC gebruik.
Ik snap er ook niks van. Ik gebruik het voor gaming en video editen, heb eigenlijk nooit problemen behalve een bsod hier of daar (irq not equal or less) en dat is meer een driver issue volgens mij.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:21 schreef ems. het volgende:
Data minen? Reclames (?)Je kan letterlijk al die shit uitzetten, dus ik snap je punt niet. Alle telemetry etc kan je gewoon stopzetten.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:46 schreef RaXz het volgende:
[..]
Ik vond Amiga Workbench veel fijner werken, ik heb aardig wat gevloekt toen ik moest wennen aan Windows.
De laatste echt goede Windows was voor mij Windows 7, daarna noodgedwongen overgestapt naar Windows 10 waar Microsoft met het data minen begon. Ik zou nu absoluut niet meer betalen voor Windows omdat Microsoft mij nu als een product beschouwt en ook de mentaliteit heeft alsof mijn PC van hun is. Ik wil graag betalen voor een Windows, maar dan zonder data mining en reclames. Ik denk dat ik een grotere hekel heb aan Microsoft dan aan Windows an sich.
officieel kan je telemetry en data mining helemaal niet uitzetten, hiervoor heb je thirdparty tools voor nodig.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:02 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ik snap er ook niks van. Ik gebruik het voor gaming en video editen, heb eigenlijk nooit problemen behalve een bsod hier of daar (irq not equal or less) en dat is meer een driver issue volgens mij.
[..]
Data minen? Reclames (?)Je kan letterlijk al die shit uitzetten, dus ik snap je punt niet. Alle telemetry etc kan je gewoon stopzetten.
Daarnaast ben jij altijd het product voor bedrijven.
Ik heb een soortgelijke tutorial destijds gevolgd destijdsquote:Op woensdag 21 mei 2025 19:00 schreef mschol het volgende:
[..]
officieel kan je telemetry en data mining helemaal niet uitzetten, hiervoor heb je thirdparty tools voor nodig.
en als je echt alles uit wilt zetten gaat het tenkoste van functies binnen windows
Shadow Tactics is wel echt tof hoor, zeker als je de taal op Japans laatquote:Op woensdag 21 mei 2025 15:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Mja, ik had al zo'n vermoeden
Nee, een echte action RPG in Japanse setting zou heel tof zijn. Maar die bestaat dus niet
Geloof je meteen, maar het is niet wat ik zoekquote:Op woensdag 21 mei 2025 19:29 schreef V. het volgende:
[..]
Shadow Tactics is wel echt tof hoor, zeker als je de taal op Japans laat
Precies, en ik wens niet langer een MS product te zijn.quote:[b]Op woensdag 21 mei 2025 16:02 schreef MMaRsu het volgende:
Daarnaast ben jij altijd het product voor bedrijven.
🤷🏼♂️quote:Op woensdag 21 mei 2025 19:34 schreef V. het volgende:
[..]
Precies, en ik wens niet langer een MS product te zijn.
Ja klopt, ik kijk mijn ogen uit, verder vind ik het spel niet zoveel aan, maar alleen al gewoon een beetje rondlopen is pure eye candy.quote:Op woensdag 21 mei 2025 23:26 schreef RaXz het volgende:
Ghost of Tsushima zal wel erg mooi zijn op de PC, ik heb die alleen op de PS5 gespeeld en daar ziet het er al goed uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |