abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217520464

's Werelds grootste gaming platform:
http://store.steampowered.com/about/

Voordelen van Steam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gouden regels m.b.t. gebruik van steam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prijsvergelijkingssites
IsThereAnyDeal.com
CheapShark.com
/r/GameDeals - Verschillende deals van verschillende sites
Indie Game Bundles
Games Compare

Moddingsites
Nexus Mods
Steam Workshop
GTAInside.com

Leuke/handige linkjes
Het gratis PC Games topic op FOK!
/r/PCMasterRace - Reddit community voor PC Gamers.
Twitch - Dé stream site voor games.
SteamCalculator
Steam Statistieken
Steam Left
MySteamGauge

Dus, gebruikers, critici, zet hier je gedachten, ideeën, je laatste aanschaffingen en deel je ervaringen!!

Alternatieve stores:

GoG: DRM free games. GoG biedt veel oude games die altijd met moderne OS en systemen werkt!

Origin: EA's eigen gamestore. Veel games van EA zelf die niet op Steam staan zijn hier te vinden.

uPlay: De gamestore van Ubisoft, bevat voornamelijk Ubisoft games.

Battle.net: De gameclient van Blizzard, de store bevat alleen games van Blizzard zelf.

Epic: De gamestore van Epic, bevat behalve Fortnite veel van Epics eigen games en daarnaast titels waar Epic veel geld voor heeft betaald om exclusief te mogen verkopen. Met regelmaat gratis games.

Dit topic wordt tevens gebruikt als algemeen PC Gaming topic, dus alle PC-(game)gerelateerde discussies zijn hier welkom.
anonieme razernist
pi_217520492
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:05 schreef Coco het volgende:

[..]
Dan zou ik eerder voor een SSD eerst gaan. En hopelijk heb je niet de 8 gig variant TI.
En de Nore case maakt ook veel goed. Ben hem nu al ongeveer elf uur aan een stuk aan het inrichten 8)7 .
anonieme razernist
  Moderator dinsdag 6 mei 2025 @ 12:40:08 #3
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_217556659
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 20:03 schreef NoCigar het volgende:
e Nore case
Linkje naar case?
What can change the nature of a man?
pi_217557821
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 12:40 schreef Coco het volgende:

[..]
Linkje naar case?
Oh, dat ging een beetje fout bij het typen :'( , dat was amper te volgen. Deze bedoel ik: https://tweakers.net/pric(...)-charcoal-black.html
anonieme razernist
  Moderator dinsdag 6 mei 2025 @ 15:20:18 #5
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_217557909
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 15:08 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Oh, dat ging een beetje fout bij het typen :'( , dat was amper te volgen. Deze bedoel ik: https://tweakers.net/pric(...)-charcoal-black.html
O die had ik ook op het oog.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 15:43:32 #6
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217558096
Die case is wel echt mooi maar wel duur voor de bouwkwaliteit. Heb m ook overwogen maar toch voor de NZXT H6 Flow gekozen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217558203
Expedition 33

SPOILER
  dinsdag 6 mei 2025 @ 21:14:31 #8
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_217561081
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 15:08 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Ik heb al 6 jaar een Fractal Design R6. Is een van mijn betere investeringen geweest.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_217561187
had graag mn fractal design opnieuw gehaald voor mn niewue build, maar qua warmte zou het wellicht een issue worden , daarnaast miste ik inmiddels wel een usb-c aansluiting vooraan
pi_217561594
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 21:22 schreef mschol het volgende:
had graag mn fractal design opnieuw gehaald voor mn niewue build, maar qua warmte zou het wellicht een issue worden , daarnaast miste ik inmiddels wel een usb-c aansluiting vooraan
Die zit er bovenop, wil je hem perse vooraan of was dat vroeger nog niet zo?
anonieme razernist
pi_217564076
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 21:54 schreef NoCigar het volgende:

[..]
oh, beetje onduidelijk: ik heb de r6 staan van mn vorige build en die had nog geen usb c voor/boven aan

verder lekker stil enzo
  woensdag 7 mei 2025 @ 09:16:17 #12
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_217564215
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 21:14 schreef PirE het volgende:

[..]
Ik heb al 6 jaar een Fractal Design R6. Is een van mijn betere investeringen geweest.
Idem. Topkast, al heb ik intussen ook wel naar de North zitten kijken. Alleen voor een betere fit met mijn componenten zou ik voor de North XL zijn gegaan. En dan met deze kleurstellingen *;

Bekijk deze YouTube-video
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 7 mei 2025 @ 09:18:32 #13
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_217564234
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 21:54 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Ik heb hem ook en geen usb-c bovenop. Kwam wel kort daarna los verkrijgbaar, zodat je die zelf kon inbouwen, maar was in mijn kleurstelling (wit) rap ausverkauft.

Maar wat een goede behuizing _O_
Retestil, zelfs under full load (wat mijn doel was).
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217564311
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 09:18 schreef V. het volgende:

[..]
Ik heb hem ook en geen usb-c bovenop. Kwam wel kort daarna los verkrijgbaar, zodat je die zelf kon inbouwen, maar was in mijn kleurstelling (wit) rap ausverkauft.

Maar wat een goede behuizing _O_
Retestil, zelfs under full load (wat mijn doel was).
Ik las links en rechts dat hij misschien minder stil was dan gemiddeld, maar ik vind het stil genoeg, tot nu toe. En ik wilde hem gewoon voor de mooiheid, anders had ik een zwarte kast gekozen omdat die niet opvalt, net als ik nu heb. Die op dat filmpje is wel erg fraai zeg, nu vind ik de mijne ineens saai :P .
anonieme razernist
pi_217570593
Bekijk deze YouTube-video

Puzzling Places komt naar Steam, kan zowel normaal als in VR gespeeld worden. Ik heb sinds gisteren de Quest versie en ik vermaak mij er goed mee, echt uitermate geschikt om in VR mee te puzzelen.
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 15:37:50 #16
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_217575956
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 15:55 schreef ChrisCarter het volgende:
Expedition 33

SPOILER
Wat een game... _O_
Ongekend
pi_217576203
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 15:37 schreef Coco het volgende:

[..]
Wat een game... _O_
Ongekend
Ja lang geleden dat een game mij zo wist te beroeren. Het raakt de juiste snaar (gheghe) op bijna alle vlakken wel. De uitleg, zeker in het begin, had van mij wat strakker gemogen maar overall is het echt een unieke ervaring.

Is de gameplay repetitief? Ja, maar daarom is het ook een klassieke RPG in opzet.
Is de gameplay gimmicky met alle QTE? Ja, maar het verveelt nooit, de vijanden hebben wisselende ritmes en het houdt je toch actief genoeg betrokken.
Is de muziek fantastisch? Absoluut. En wie heeft die uien snijdende ninja's in mijn huis gelaten?

SPOILER
pi_217576248
Expedition 33 en Blue Prince staan allebei nog op m'n lijstje.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 8 mei 2025 @ 16:28:58 #19
38496 Perrin
pi_217576446
Die Expedition 33 heeft wel extreem lovende reviews. GOTY etc
  Moderator / Redactie FP donderdag 8 mei 2025 @ 16:32:37 #20
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_217576472
Z
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:28 schreef Perrin het volgende:
Zelfs Yahtzee was er positief over.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 8 mei 2025 @ 16:38:39 #21
38496 Perrin
pi_217576521
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 17:05:56 #22
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_217576760
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:28 schreef Perrin het volgende:
Voor mij GOTY tot nu toe.
pi_217577007
Expedition 33 doet mij een beetje aan Bioshock Infinite denken en ziet er qua verhaal en wereld zéér intrigerend uit! Ik heb eeen stukje van het begin gekeken en was meteen al in tranen :@ en ben super benieuwd geworden naar het verhaal...

Zal voor extra sfeer zijn, maar die 'bloom' echter... ik heb daar persoonlijk een behoorlijke hekel aan, kan dat ook 'weg'? En de gameplay/combat, is dat ook echt leuk/een beetje te doen?
Tails tell tales
  Moderator / Redactie FP donderdag 8 mei 2025 @ 17:19:39 #24
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_217577057
Ik ben wel benieuwd naar Judas nu.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_217577612
De combat van E33 komt erg 'Japans' op mij over en spreekt mij vooralsnog ook niet aan (helaas)...
Tails tell tales
  donderdag 8 mei 2025 @ 18:35:39 #26
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_217578008
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 18:05 schreef Forbry het volgende:
De combat van E33 komt erg 'Japans' op mij over en spreekt mij vooralsnog ook niet aan (helaas)...
Het is niet 'japans'. Het is gewoon turn based.

Net zoals zoveel topgames

Baldurs gate 3, Xcom etc..
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_217579645
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 18:35 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Nou ja, het is wel een beetje de kenmerkende stijl van JRPGs, maar dat vind ik persoonlijk eerder een pre. :P
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 20:53:59 #28
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_217579658
Maelle en Sophie VA zijn de game aan het streamen: https://www.twitch.tv/jenandaliona
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 20:55:05 #29
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_217579670
quote:
Juist door alle andere opties en het parry/dodge gebeuren heb ik dat totaal niet en ik heb legio jrpgs gespeeld.
pi_217579927
Vooral blij een turned based (j)rpg te spelen dat zich niet afspeelt in dertien in een dozijn zielloze anime setting.

Ik heb op zich niks tegen anime maar door de bomen zie je het bos niet meer. Ze hebben meestal zo’n schreeuwerige mascotte die zich net iets te kinderlijk gedraagt.
pi_217584164
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 18:35 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 20:55 schreef Coco het volgende:

[..]
Juist door alle andere opties en het parry/dodge gebeuren heb ik dat totaal niet en ik heb legio jrpgs gespeeld.
Zie ook de post van @Monolith. Ik bedoel meer de stijl ervan. Het doet me aan Final Fantasy oid denken en ik heb echt helemaal niets met anime-achtige dingen.

Ik gaf al aan mij ook erg aan de bloom (of wat het ook is) te storen. De wereld ziet er op zich fan-tas-tisch uit, maar is in mijn ogen veels te slecht zichtbaar (misschien ook door zaken als 'upscaling' ofzo?). Ik heb persoonlijk véél liever graphics die "crisp & clear" zijn, zeker bij een game zoals dit.
Superbenieuwd naar het verhaal, maar was meteen zo "hooked" dat ik het idee heb dat het qua verhaal eigenlijk bijna alleen maar kan tegenvallen :@ Ik vind het "Franse" in/van de game ook heel tof.

Ik zie nog wel wat ik ga doen... Maar aan die bloom (oid) valt niks te doen?
Tails tell tales
  Eindredactie Games vrijdag 9 mei 2025 @ 12:52:11 #32
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_217584357
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:23 schreef Forbry het volgende:

[..]
[..]
Zie ook de post van @:Monolith. Ik bedoel meer de stijl ervan. Het doet me aan Final Fantasy oid denken en ik heb echt helemaal niets met anime-achtige dingen.

Ik gaf al aan mij ook erg aan de bloom (of wat het ook is) te storen. De wereld ziet er op zich fan-tas-tisch uit, maar is in mijn ogen veels te slecht zichtbaar (misschien ook door zaken als 'upscaling' ofzo?). Ik heb persoonlijk véél liever graphics die "crisp & clear" zijn, zeker bij een game zoals dit.
Superbenieuwd naar het verhaal, maar was meteen zo "hooked" dat ik het idee heb dat het qua verhaal eigenlijk bijna alleen maar kan tegenvallen :@ Ik vind het "Franse" in/van de game ook heel tof.

Ja dat heet volumetric fog of chromatic aberration (what's in a name). Wat ik heb begrepen is dat je bepaalde settings in een ini file kunt aanpassen om dit uit te schakelen of anderszins te 'verbeteren'. Zie bijv. deze thread.

Verder zijn hiervoor ook al verschillende mods beschikbaar op Nexus, moet je even kijken in deze categorie.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_217584398
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:52 schreef 2dope het volgende:

[..]
Ja dat heet volumetric fog of chromatic aberration (what's in a name). Wat ik heb begrepen is dat je bepaalde settings in een ini file kunt aanpassen om dit uit te schakelen of anderszins te 'verbeteren'. Zie bijv. deze thread.

Verder zijn hiervoor ook al verschillende mods beschikbaar op Nexus, moet je even kijken in deze categorie.
Ah, ga ik daar eens naar kijken, dank je wel! ^O^ :*
Tails tell tales
pi_217584449
Zo...

dit

of dit

(Nexus "removes Volumetric Fog, Bloom, Chromatic Aberration, Depth Of Field or Fog"-mod)

maakt wel uit ja! ^O^ *O*
Tails tell tales
  vrijdag 9 mei 2025 @ 13:53:44 #35
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_217584753
quote:

[..]
[..]
Zie ook de post van @:Monolith. Ik bedoel meer de stijl ervan. Het doet me aan Final Fantasy oid denken en ik heb echt helemaal niets met anime-achtige dingen.

Maar het heeft juist absoluut geen 'anime' stijl?? Dat is juist de reden dat het goed verkoopt, omdat het er niet zo kiddy en getekend uitziet, of seksuele innuendo's japans/anime achtige karakters

Ik zou het gewoon spelen

[ Bericht 1% gewijzigd door MMaRsu op 09-05-2025 14:03:36 ]
pi_217584916
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:53 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Maar het heeft juist absoluut geen 'anime' stijl?? Dat is juist de reden dat het goed verkoopt, omdat het er niet zo kiddy en getekend uitziet, of seksuele innuendo's japans/anime achtige karakters

Ik zou het gewoon spelen
Nee qua uitstraling, verhaal en ga zo maar door oogt het totaal niet als een JPRG. Het is vooral de combat die in de basis turn based is met wat kleine real-time elementen zoals je dat vandaag de dag vaker ziet.
pi_217585413
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:53 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ik zou het gewoon spelen
Qua wereld en personages helemaal niet, maar de combat wel vind ik. Hoe het eruit ziet en de wijze van turn-based (even los van die QTE's waar ik óók absoluut niet van weet of ik dat wel kan waarderen).
Ik vind turn-based wel leuk, maar dan zóals bij bijv. Heroes of Might and Magic (en het spel wat ik de laatste tijd veel speel: Abalon) én niet bij een game zoals dit. Voor een game als dit liever gameplay a la Mass Effect, The Witcher, etc.
Maar goed, misschien is het ook een kwestie van (een keertje) wennen.
Al mensen hier die het verhaal hebben uitgespeeld en zo ja, viel het verhaal/plot (naar jouw mening) niet tegen (maar zonder spoilers aub)?
Tails tell tales
  vrijdag 9 mei 2025 @ 15:15:09 #38
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_217585477
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 15:09 schreef Forbry het volgende:

[..]
Qua wereld en personages helemaal niet, maar de combat wel vind ik. Hoe het eruit ziet en de wijze van turn-based (even los van die QTE's waar ik óók absoluut niet van weet of ik dat wel kan waarderen).
Ik vind turn-based wel leuk, maar dan zóals bij bijv. Heroes of Might and Magic (en het spel wat ik de laatste tijd veel speel: Abalon) én niet bij een game zoals dit. Voor een game als dit liever gameplay a la Mass Effect, The Witcher, etc.
Al mensen hier die het verhaal hebben uitgespeeld en zo ja, viel het verhaal/plot (naar jouw mening) niet tegen (maar zonder spoilers aub)?
Turnbased jrpgs zijn vaak geweldig ivm dat je gewoon tactisch te werk moet gaan.

Het verhaal is vaak wel kut, en de karakters etc ook, want jrpg anime bullshit.

Het doet me eerder denken aan een Lost Odyssey, wat ook een 'westerse' stijl had.

Maar ik snap wat je bedoeld. De gameplay is uiteraard gewoon turnbased jrpg.
  Moderator vrijdag 9 mei 2025 @ 19:38:00 #39
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_217588047
quote:

[..]
[..]

Ja met die brightness/bloom mee eens. Stoorde mij daar vanaf het begin al aan. Je werd er bijna blind van.

Dat soort gedoe (en andere 'trucjes' )wordt inderdaad gedaan om heel veel te maskeren. Vnl upscalen ja.
Ik hou ook liever van scherpe hoge resolutie dan al die onzin toeters en bellen waarbij ze alles uitsmeren. Dat is helaas hedendaagse gaming.

[ Bericht 0% gewijzigd door Coco op 09-05-2025 19:44:16 ]
pi_217588091
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 15:09 schreef Forbry het volgende:

[..]
Over HoMM gesproken, daar komt weer een nieuw deel van uit deze zomer ;)
  zaterdag 10 mei 2025 @ 08:57:23 #41
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_217591552
Asterix & Obelix Romastered is gratis op Fanatical!!

https://t.co/4E1IfUXGEd
pi_217592015
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 08:57 schreef MMaRsu het volgende:
Asterix & Obelix Romastered is gratis op Fanatical!!

https://t.co/4E1IfUXGEd
ublock blokkeert je link:
https://www.fanatical.com(...)ered?langRedirect=en

[ Bericht 4% gewijzigd door mschol op 10-05-2025 10:35:45 ]
pi_217592143
quote:
Ik denk dat ik je wel voel. Ik vond de combat gelijk niet erg interessant. Misschien gewoon een keer voor gaan zitten maar dan bewaar ik die voor de dagen dat ik weer enigszins normaal kan slapen :P

Tot die tijd verheug ik mij heel erg op de nieuwe/oude Homm. Hopelijk doen ze dit keer deel 1 tot 4 eer aan :)

Jammer dat Civ 7 imo vooralsnog zo'n teleurstelling is. Elke keer als ik het speel dan betrap ik mezelf erop dat ik liever 5 of 6 nog eens aanslinger ;(
Conscience do cost.
  zaterdag 10 mei 2025 @ 11:26:22 #44
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_217592491
Ik bedoel het is geen Shin Megami Tensei V Vengeance, ja dat is wel super anime stijl maar de gameplay is zo fucking goed qua turnbased battles. Maarja dat moet wel je ding zijn I guess
pi_217595892
Ik had interesse in de nieuwe Doom totdat ik het prijskaartje van 80 euro zag, echt belachelijk duur. Ik ga mooi wachten op een goede sale, dan heb ik ook meteen een betere versie.
  zaterdag 10 mei 2025 @ 20:48:30 #46
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_217595935
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 20:43 schreef RaXz het volgende:
Ik had interesse in de nieuwe Doom totdat ik het prijskaartje van 80 euro zag, echt belachelijk duur. Ik ga mooi wachten op een goede sale, dan heb ik ook meteen een betere versie.
Maar he, voor 30 euro meer mag je twee dagen eerder spelen,
dat is toch een super aanbieding? :D *O*
stupidity has become as common as common sense was before
pi_217596007
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 20:48 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Maar he, voor 30 euro meer mag je twee dagen eerder spelen,
dat is toch een super aanbieding? :D *O*
Dat is wel heel aantrekkelijk ja, en dan ook nog binnen die twee dagen het spel uitspelen. :+
  zaterdag 10 mei 2025 @ 22:19:26 #48
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_217596657
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 20:43 schreef RaXz het volgende:
Mooi een pc gamepass code fixen voor een paar euro en een in een maand uitspelen
pi_217596719
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 22:19 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Mooi een pc gamepass code fixen voor een paar euro en een in een maand uitspelen
Ik ben geen fan van gamepass, en Doom wil ik echt hebben voor op de langere termijn. Dus ik wacht voorlopig wel, desnoods koop ik een key van een reseller. In de tussentijd speel ik wel Doom Eternal, die heb ik nog niet echt goed gespeeld.
  zaterdag 10 mei 2025 @ 22:50:28 #50
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_217596903
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 22:25 schreef RaXz het volgende:

[..]
Ik ben geen fan van gamepass, en Doom wil ik echt hebben voor op de langere termijn. Dus ik wacht voorlopig wel, desnoods koop ik een key van een reseller. In de tussentijd speel ik wel Doom Eternal, die heb ik nog niet echt goed gespeeld.
Ja ik zie het gewoon als huren, voor 8 euro heb je een maand dus tja.. maar zelf weten ;P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')