Het zijn mensen die dit soort dingen oprecht geloven en vinden dat het de plicht van een land als de VS is om illegale en criminele migranten op te vangen, een Green Card te geven en vervolgens te proberen ze weer op het rechte pad te krijgen.quote:Op zaterdag 19 april 2025 13:36 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Je zou hopen dat dit soort mensen niet echt zijn maar bots om de weakminded te benvloeden. Maar het ergste is dat veel zo in Nederland er ook over denken. Compleet gehersenspoeld door de media. Usual story dus.
Nederlandse taferelen onder de dems!quote:Authorities arrested a migrant from Venezuela for the sixth time in the space of 13 months in sanctuary city Chicago after prosecutors repeatedly dropped the charges on previous arrests.
Edmonds Peraza Cortez, 25, is once again in a Cook County jail, this time on robbery charges. Prosecutors say he accosted a 41-year-old woman, waved a gun at her, and demanded that she give him her money. He also allegedly demanded her cell phone, wallet, and the electric scooter she was sitting on, according to WFIN radio.
The Chicago Police Dept. reported that Cortez was arrested about an hour after he allegedly confronted the 41-year-old victim.
Cortez has been arrested six times in the Windy City in a 13-month span. But he was released time and again after prosecutors dropped most of the cases against him.
De ene is het slachtoffer van een terroristische organisatie buiten eigen land, de ander staat symbool voor de teloorgang van een rechtstaat. Of hoe zie jij het?quote:
De eerste is Amerikaan die gegijzeld is door een Islamitische terreurorganisatie, waar je als land alles voor zou moeten doen die te bevrijden. Ik had dan ook graag gezien dat de Amerikanen 'on the ground' Isral waren gaan helpen. Er waren immers nog meer Amerikanen gegijzeld.quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:58 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De ene is het slachtoffer van een terroristische organisatie buiten eigen land, de ander staat symbool voor de teloorgang van een rechtstaat. Of hoe zie jij het?
Dus a. bepaald een rechter dat iemand niet uitgezet kan worden, dan b. zet ICE, zonder juridische basis die ze horen te hebben, deze man op een vlucht naar de gevangenis in El Salvador.quote:Op zaterdag 19 april 2025 19:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De eerste is Amerikaan die gegijzeld is door een Islamitische terreurorganisatie, waar je als land alles voor zou moeten doen die te bevrijden. Ik had dan ook graag gezien dat de Amerikanen 'on the ground' Isral waren gaan helpen. Er waren immers nog meer Amerikanen gegijzeld.
De ander is een illegale migrant met een strafblad die volledig terecht het land uit is gezet. Dat men zich in bepaalde kringen dan enkel drukmaakt om de laatste is veelzeggend.
Hmm, nee.quote:Op zondag 20 april 2025 01:00 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus a. bepaald een rechter dat iemand niet uitgezet kan worden, dan b. zet ICE, zonder juridische basis die ze horen te hebben, deze man op een vlucht naar de gevangenis in El Salvador.
Het gaat hem hierbij er niet om of deze man wel of niet terecht een land uitgezet wordt, het gaat er hier over dat de waarborgen overgeslagen worden. Dezelfde waarborgen die mensen als jou en mij beschermen.
ICE zet illegale migranten uit die net Amerika binnen gekomen is. Maar Garcia kreeg in 2019 al de status Withold of Removal, derhalve genoot hij bescherming in Amerika. Vind je het echt wenselijk wanneer organisatisch kunnen beslissen om zulke mensen zonder hoor en wederhoor het land uit te zetten?quote:Op zondag 20 april 2025 10:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, nee.
Als iemand illegaal in het land is komt er normaal gezien geen proces, dit is ook niet Nederland niet het geval. We hebben het namelijk niet over een gecompliceerde strafzaak waarbij het vraag is of iemand schuld heeft, maar simpel checkwerk van een paar minuten om te zien of iemand de papieren heeft om in een land te mogen verblijven.
Het punt met deze illegale migrant en bendelid is dat hij claimt dat hij onveilig zou zijn in El Salvador. Dit maakt zijn situatie net wat anders, dat is bijvoorbeeld hetzelfde met iemand die homo is en illegaal, maar uit wordt gezet naar een land waar lhbt-ers gevaar lopen. Dan pas wordt de zaak voorgelegd aan een rechter.
Maar voor het overgrote merendeel van illegale migranten gaat dit niet op, zij dienen meteen uit te worden gezet. Wat we vanuit Democratische kringen echter nu zien is dat men graag wil dat al deze mensen blijven. Dat is simpelweg onbegrijpelijk.
Als je goed leest zie je hier ook staan dat deze man in de gevangenis zit omdat hij vermoedelijk bendelid is. Vindt je niet dat je dat zou moeten bewijzen voor je mensen opsluit? Onschuldig tot tegendeel, et cetera?quote:
Hij is illegaal in het land, dat hij een bendelid is vormt alleen maar meer reden om hem uit te zetten, maar dit is niet de kern van de zaak, dat is namelijk zijn illegaliteit.quote:Op zondag 20 april 2025 10:52 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als je goed leest zie je hier ook staan dat deze man in de gevangenis zit omdat hij vermoedelijk bendelid is. Vindt je niet dat je dat zou moeten bewijzen voor je mensen opsluit? Onschuldig tot tegendeel, et cetera?
Oh ja, ik vergat dat jij illegaliteit en een 'check van een paar minuten' genoeg reden vond om mensen in een gevangenis op te sluiten. Excuus, dat is een beetje dom van mij.quote:Op zondag 20 april 2025 11:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hij is illegaal in het land, dat hij een bendelid is vormt alleen maar meer reden om hem uit te zetten, maar dit is niet de kern van de zaak, dat is namelijk zijn illegaliteit.
Het gaat hier om het argument dat hij gevaar zou lopen van rivaliserende bendes in zijn thuisland. Maar waarom is dit een probleem van de VS? Op die manier wordt het erg makkelijk voor bendeleden om via illegale migratie in de VS voet aan de grond te krijgen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.quote:Op zondag 20 april 2025 10:35 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
ICE zet illegale migranten uit die net Amerika binnen gekomen is. Maar Garcia kreeg in 2019 al de status Withold of Removal, derhalve genoot hij bescherming in Amerika. Vind je het echt wenselijk wanneer organisatisch kunnen beslissen om zulke mensen zonder hoor en wederhoor het land uit te zetten?
Verder maakt het toch echt geen zak uit of deze man kinderarts of bendeleider is? Voor bendeleiders heb je gewoon de normale wet- en regelgeving. Is het niet puur de reden dat dit een illegale immigrant is dat jij het wel prima vind?
Hmm, nee. Ik vind dat illegaliteit moet leiden tot een verwijdering uit het land, maar ik begrijp dat dit in kringen waar illegaliteit helemaal niet als een probleem wordt gezien of zelfs beloond moet worden met een verblijfsvergunning misschien als een raar standpunt wordt gezien.quote:Op zondag 20 april 2025 11:10 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Oh ja, ik vergat dat jij illegaliteit en een 'check van een paar minuten' genoeg reden vond om mensen in een gevangenis op te sluiten. Excuus, dat is een beetje dom van mij.
Waarom vind je het dan prima dat deze man niet alleen uit het land verwijderd is, maar daarnaast ook zonder veroording in de gevangenis wordt gezet?quote:Op zondag 20 april 2025 11:12 schreef HowardRoark het volgende:
Hmm, nee. Ik vind dat illegaliteit moet leiden tot een verwijdering uit het land
Door de wetgevende macht in de Verenigde Staten heeft afgesproken dat Withold for Removal een legale status is die toegekend kan worden aan illegale immigranten. Door dit a. als wetgevende macht af te spreken en b. aan iemand toe te kennen wordt dit een probleem voor de VS. Het gaat niet om dit individuele geval, het gaat om het feit dat een overheid zich houdt aan zijn of haar eigen wet- en regelgeving.quote:Op zondag 20 april 2025 11:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gaat hier om het argument dat hij gevaar zou lopen van rivaliserende bendes in zijn thuisland. Maar waarom is dit een probleem van de VS? Op die manier wordt het erg makkelijk voor bendeleden om via illegale migratie in de VS voet aan de grond te krijgen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.
Maar deze heer is niet illegaal, hij heeft een legale status genaamd "Withold for Removal" gekregen. Dat hij illegaal binnen gekomen is doet hier toch niets aan af?quote:Hmm, nee. Ik vind dat illegaliteit moet leiden tot een verwijdering uit het land, maar ik begrijp dat dit in kringen waar illegaliteit helemaal niet als een probleem wordt gezien of zelfs beloond moet worden met een verblijfsvergunning misschien als een raar standpunt wordt gezien.
In lijn met de Alien Enemies Act, die de Trump-regering mag gebruiken volgens de uitspraak van 8 april en vanuit El Salvador mogen mensen dan proberen dit aan te vechten.quote:Op zondag 20 april 2025 11:21 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom vind je het dan prima dat deze man niet alleen uit het land verwijderd is, maar daarnaast ook zonder veroording in de gevangenis wordt gezet?
Hij is natuurlijk wl illegaal. Withold for Removal is immers ook een status die wordt toegewezen aan illegale migranten, maar zorgt er voor dat ondanks die illegaliteit zij voorlopig mogen blijven.quote:Op zondag 20 april 2025 11:26 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Door de wetgevende macht in de Verenigde Staten heeft afgesproken dat Withold for Removal een legale status is die toegekend kan worden aan illegale immigranten. Door dit a. als wetgevende macht af te spreken en b. aan iemand toe te kennen wordt dit een probleem voor de VS. Het gaat niet om dit individuele geval, het gaat om het feit dat een overheid zich houdt aan zijn of haar eigen wet- en regelgeving.
[..]
Maar deze heer is niet illegaal, hij heeft een legale status genaamd "Withold for Removal" gekregen. Dat hij illegaal binnen gekomen is doet hier toch niets aan af?
Tja, het is bijzonder om te zien dat ook hier weer adepten van de Democraten in de bres springen voor zulke mensen.quote:Op zondag 20 april 2025 11:21 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
De dems zijn bang dat ze al hen gemporteerde potentile stemmers kwijtraken. Het gaat altijd om identiteitspolitiek, deze hele El Salvador scam ook.
Die is ingeroepen voor specifiek Venezolaanse Tren de Aragua-leden, niet voor mensen die mogelijk MS-13 lid zijn.quote:Op zondag 20 april 2025 11:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In lijn met de Alien Enemies Act, die de Trump-regering mag gebruiken volgens de uitspraak van 8 april en vanuit El Salvador mogen mensen dan proberen dit aan te vechten.
Oh nee toch, arme MS-13 cartel terroristen. Wat zielig voor ze.quote:Op zondag 20 april 2025 12:00 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Die is ingeroepen voor specifiek Venezolaanse Tren de Aragua-leden, niet voor mensen die mogelijk MS-13 lid zijn.
Ja, waarvan akte.quote:Op zondag 20 april 2025 12:20 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Oh nee toch, arme MS-13 cartel terroristen. Wat zielig voor ze.
Misschien moet je met een MS-13 bordje hier in Amsterdam gaan protesteren.
Je wilt oprecht dat dit op basis van bendelidmaatschap wordt bekeken? Er zijn nogal wat bendes in Midden-en Zuid-Amerika.quote:Op zondag 20 april 2025 12:00 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Die is ingeroepen voor specifiek Venezolaanse Tren de Aragua-leden, niet voor mensen die mogelijk MS-13 lid zijn.
Je ziet hier ook weer hoe men de rechtspraak probeert te politiseren om grip op de situatie te houden.quote:Op zondag 20 april 2025 12:20 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Oh nee toch, arme MS-13 cartel terroristen. Wat zielig voor ze.
Misschien moet je met een MS-13 bordje hier in Amsterdam gaan protesteren.
Dus er zijn mogelijk redenen dat zijn status onterecht is en er zijn mogelijk redenen dat zijn status ingetrokken kan worden? Is het dan niet gewoon beter dat je gewoon volgens de procedures deze persoon zijn status aanvecht in plaats van dat je iemand veroordeeld op vermoedens en niet bewezen feiten?quote:Op zondag 20 april 2025 11:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hij is natuurlijk wl illegaal. Withold for Removal is immers ook een status die wordt toegewezen aan illegale migranten, maar zorgt er voor dat ondanks die illegaliteit zij voorlopig mogen blijven.
Het is alleen de vraag of dit terecht is, deze illegale migrant loopt namelijk geen gevaar in eigen land vanwege zijn etniciteit, nationaliteit, religie of politieke opinie. Ook behoort hij niet tot een minderheidsgroep zoals lhbt-ers. Bovendien kan bewijs van betrokkenheid bij een bende genoeg reden zijn deze status weer in te trekken. En zijn vermeende reden voor het hebben van die status bewijst al zijn betrokkenheid bij een bende.
quote:Op zondag 20 april 2025 13:02 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus er zijn mogelijk redenen dat zijn status onterecht is en er zijn mogelijk redenen dat zijn status ingetrokken kan worden? Is het dan niet gewoon beter dat je gewoon volgens de procedures deze persoon zijn status aanvecht in plaats van dat je iemand veroordeeld op vermoedens en niet bewezen feiten?
Vind je dat het recht voor iedereen moet gelden of niet? En wil je dit vooral opschorten bij voorheen illegale immigranten of wil je dit verder trekken?
deze illegale migrant loopt namelijk geen gevaar in eigen land vanwege zijn etniciteit, nationaliteit, religie of politieke opinie
Er is ergens wel een reden dat hij ooit deze status kreeg toc?
Hele opmerkelijk situatie natuurlijk. Bang voor vervolging door een rivaliserende bende, maar tegelijkertijd stellen nooit lid te zijn geweest van een bende.quote:In October 2019 he was granted a "withholding of removal" order, court documents show - a status different from asylum, but one which prevented the US government from sending him back to El Salvador because he could face harm.
Mr Abrego Garcia's lawyers say that he was granted the status based on his "well-founded" fear of persecution by Barrio-18, the main rival gang of MS-13.
Bron
Denk je niet dat het de democraten en progresievelingen meer gaat om het precedent.quote:Op zondag 20 april 2025 11:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, het is bijzonder om te zien dat ook hier weer adepten van de Democraten in de bres springen voor zulke mensen.
In de POL-kringen raakt men er al niet over uitgepraat. We kunnen rustig concluderen dat een aanzienlijk deel in progressieve en linkse contreien het prima vinden als er allerlei (criminele) illegale migranten een Westers land binnendringen. Dit verklaart wellicht ook waarom men geen probleem heeft met de influx van allerlei moslimfundamentalisten is in Europa.
Jij zegt dat we de wet volgen. Ik zeg dat die wet specifiek is ingeroepen voor n bende uit n land, en dat deze man dus niet op basis van het inroepen van die wet vastgehouden kan worden.quote:Op zondag 20 april 2025 12:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je wilt oprecht dat dit op basis van bendelidmaatschap wordt bekeken? Er zijn nogal wat bendes in Midden-en Zuid-Amerika.
Het gaat helemaal niet om mijn persoonlijke overtuiging, het gaat er om wat de instituties beoordelen.. Persoonlijk zou ik deze instituties graag in waarde willen laten omdat ik mij zorgen maak over de gevolgen wanneer je deze afbreekt.quote:Op zondag 20 april 2025 13:09 schreef HowardRoark het volgende:
Hele opmerkelijk situatie natuurlijk. Bang voor vervolging door een rivaliserende bende, maar tegelijkertijd stellen nooit lid te zijn geweest van een bende.
Hmm. Nee, daar kijkt men normaliter ook niet naar om. Dit is bijvoorbeeld waarom er miljoenen illegalen binnen zijn gelaten door de Democraten en men op allerlei manieren heeft geprobeerd Trump achter slot en grendel te krijgen. En academische vrijheid is overigens ook amper meer in de VS, met dank aan progressieven. Menig gerenommeerde Amerikaanse universiteit is een bastion van radicaal links en progressief gedachtegoed, waar geen ruimte meer is voor tegenspraak.quote:Op zondag 20 april 2025 13:17 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Denk je niet dat het de democraten en progresievelingen meer gaat om het precedent.
In een land waar getornd wordt aan de scheiding der machten, de vrijheid van meningsuiting en persvrijheid, de academische vrijheid, de vrije en eerlijke verkiezingen en de burger- en grondrechten dan staat dit symbool voor iets groters namelijk rechtszekerheid en rechtsgelijkheid.
Het gaat hier om wat de Manic Street Preachers ooit noemden "if you tolerate this your children will be next", om een bescherming van onze manier van denken en doen en niet om een persoon
Wat we juist zien is dat men in bepaalde kringen naar instituten grijpt om zo alsnog de eigen zin te kunnen doordrijven tegen de wil in van een meerderheid van het volk. Dit zien we in Europa ook steeds meer gebeuren. Van het vervolgen van politici tot het aanvechten van politieke beslissingen.quote:Op zondag 20 april 2025 13:31 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om mijn persoonlijke overtuiging, het gaat er om wat de instituties beoordelen.. Persoonlijk zou ik deze instituties graag in waarde willen laten omdat ik mij zorgen maak over de gevolgen wanneer je deze afbreekt.
Ik denk niet dat we het eens gaan worden en ik maak mij serieus zorgen over de verorbanisering of vererdoganisering van de Verenigde Staten. Ikzelf vind persoonlijke beveiliging intrekken echt veel verder gaan dan iemand aanklage, maar ik denk niet dat we het eens wordenquote:Op zondag 20 april 2025 13:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm. Nee, daar kijkt men normaliter ook niet naar om. Dit is bijvoorbeeld waarom er miljoenen illegalen binnen zijn gelaten door de Democraten en men op allerlei manieren heeft geprobeerd Trump achter slot en grendel te krijgen. En academische vrijheid is overigens ook amper meer in de VS, met dank aan progressieven. Menig gerenommeerde Amerikaanse universiteit is een bastion van radicaal links en progressief gedachtegoed, waar geen ruimte meer is voor tegenspraak.
[..]
Wat we juist zien is dat men in bepaalde kringen naar instituten grijpt om zo alsnog de eigen zin te kunnen doordrijven tegen de wil in van een meerderheid van het volk. Dit zien we in Europa ook steeds meer gebeuren. Van het vervolgen van politici tot het aanvechten van politieke beslissingen.
En het bewijs dat men niet daadwerkelijk om zulke instituten geeft is omdat als er dan eens beslissingen worden genomen die niet in het voordeel uitvallen diezelfde instituten voor van alles worden uitgemaakt. Neem bijvoorbeeld het terugdraaien van Roe v. Wade in de VS.
Ik vind Orban een prima leider, dus ik zou dat alleen maar toejuichen. Ik vind ook dat veel van de huidige maatregelen noodzakelijk zijn als tegenwicht tegen de achteruitgang van de VS onder Democratisch bewind en links en progressief gedachtegoed. Van federale tot lokale overheden en van het onderwijs tot de gezondheidszorg.quote:Op zondag 20 april 2025 13:48 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik denk niet dat we het eens gaan worden en ik maak mij serieus zorgen over de verorbanisering of vererdoganisering van de Verenigde Staten. Ikzelf vind persoonlijke beveiliging intrekken echt veel verder gaan dan iemand aanklage, maar ik denk niet dat we het eens worden
Stel jij gaat volgende week op een trip naar de VS. Als ze dat deze man terecht aan kunnen doen, wat houd hun dan tegen om jou ook in die gevangenis te gooien? Waarom zouden ze je dit dan niet ook aan kunnen doen?quote:Op zondag 20 april 2025 11:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, het is bijzonder om te zien dat ook hier weer adepten van de Democraten in de bres springen voor zulke mensen.
In de POL-kringen raakt men er al niet over uitgepraat. We kunnen rustig concluderen dat een aanzienlijk deel in progressieve en linkse contreien het prima vinden als er allerlei (criminele) illegale migranten een Westers land binnendringen. Dit verklaart wellicht ook waarom men geen probleem heeft met de influx van allerlei moslimfundamentalisten is in Europa.
Nou Howard krijgt gewoon een toeristen visa?quote:Op zondag 20 april 2025 21:01 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Stel jij gaat volgende week op een trip naar de VS. Als ze dat deze man terecht aan kunnen doen, wat houd hun dan tegen om jou ook in die gevangenis te gooien? Waarom zouden ze je dit dan niet ook aan kunnen doen?
Waarom is daar geen fophef over dan? illegaal is illegaal.quote:Paul fietst per ongeluk grens met India over en zit nu in cel met 45 man: ‘Els, ik zit in de problemen’
Het is een nachtmerrie voor Lian Thielen uit Helmond, haar moeder Els Klein Tuente en de rest van de familie. Vader en echtgenoot Paul zit sinds twee weken in de gevangenis in India. Hij was bezig met een sponsorfietstocht door Nepal en stak per ongeluk de grens over.
https://www.destentor.nl/(...)-problemen~ae793676/
Orban is juist hartstikke slecht voor de democratie. Hongarije is een autocratie. Dat moet je niet willen.quote:Op zondag 20 april 2025 19:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind Orban een prima leider, dus ik zou dat alleen maar toejuichen. Ik vind ook dat veel van de huidige maatregelen noodzakelijk zijn als tegenwicht tegen de achteruitgang van de VS onder Democratisch bewind en links en progressief gedachtegoed. Van federale tot lokale overheden en van het onderwijs tot de gezondheidszorg.
Vind je dit ook van Erdogan?quote:Op zondag 20 april 2025 19:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind Orban een prima leider, dus ik zou dat alleen maar toejuichen. Ik vind ook dat veel van de huidige maatregelen noodzakelijk zijn als tegenwicht tegen de achteruitgang van de VS onder Democratisch bewind en links en progressief gedachtegoed. Van federale tot lokale overheden en van het onderwijs tot de gezondheidszorg.
Leg maar uit dan waarom dat bij de ene wel moet kunnen, en bij de andere niet, als het zo duidelijk isquote:Op zondag 20 april 2025 21:12 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nou Howard krijgt gewoon een toeristen visa?
Plaats je deze reactie nu uit emotie? wat probeer je nu te zeggen? dat een legale toerist zo maar bak in gegooid gaat worden?
Doet mij trouwens aan dit denken
[..]
Waarom is daar geen fophef over dan? illegaal is illegaal.
Hoe oneerlijk is het tegenover al die legale migranten die de taal hebben moeten leren en jaren lang met greencard hebben moeten wachten en maar 2x maximaal mogen falen bij immigratietest.
Maar deze MS-13 en Agua de Tren terroristen worden de anti-Trumpers foxwild van en moeten een US paspoort krijgen omdat ze zulke lieverdjes zijn. Dacht dat de dems al hen graf had gegraven.
Nee, er is ook helemaal geen verband of gelijkenis tussen Erdogan en Orban.quote:
quote:De partijleider van de grootste oppositiepartij in Turkije beschuldigt de Turkse president Erdogan van het ondermijnen van de democratie na de arrestatie van de burgemeester van Istanbul, Ekrem Imamoglu. De burgemeester wordt gezien als een van de belangrijkste politieke tegenstanders van Erdogan.
Bron
En dit hebben we ook in Frankrijk al gezien waar allerlei manieren zijn bedacht om Le Pen voor een vermeend klein vergrijp een ridicule straf aan de broek krijgt, waarbij het er veel van weg heeft dat dit puur met de bedoeling is haar politiek buitenspel te zetten. En we zien dit helaas steeds vaker vanuit links(-liberale) en progressieve kringen, waar men de rechtstaat gebruikt om politieke tegenstanders uit te sluiten of beleid van deze mensen aan te vechten.quote:CONCORD, New Hampshire, Oct 22 (Reuters) - President Joe Biden said on Tuesday that Republican Donald Trump is a threat to democracy and should be locked up "politically," as he exhorted Democrats at a New Hampshire campaign office to win the Nov. 5 U.S. election.
Bron
Ik zou niet zonder de juiste papieren naar de VS gaan en ben geen lid van een Latijns-Amerikaanse bende.quote:Op zondag 20 april 2025 21:01 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Stel jij gaat volgende week op een trip naar de VS. Als ze dat deze man terecht aan kunnen doen, wat houd hun dan tegen om jou ook in die gevangenis te gooien? Waarom zouden ze je dit dan niet ook aan kunnen doen?
Dat komt goed uit, want van deze kerel is ook helemaal niet bewezen dat hij dat is. Dat is echter geen enkele belemmering om iemand vast te zetten.quote:Op maandag 21 april 2025 09:24 schreef HowardRoark het volgende:
en ben geen lid van een Latijns-Amerikaanse bende.
Hmm.quote:Op maandag 21 april 2025 09:26 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat komt goed uit, want van deze kerel is ook helemaal niet bewezen dat hij dat is. Dat is echter geen enkele belemmering om iemand vast te zetten.
quote:In October 2019 he was granted a "withholding of removal" order, court documents show - a status different from asylum, but one which prevented the US government from sending him back to El Salvador because he could face harm.
Mr Abrego Garcia's lawyers say that he was granted the status based on his "well-founded" fear of persecution by Barrio-18, the main rival gang of MS-13.
Bron
Ja, dus?quote:Op maandag 21 april 2025 09:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Hmm
Maar zijn advocaat stelt dat hij een Withold for Removal had gekregen vanwege het gevaar dat hij zou lopen van rivaliserende bendes van MS-13.
[..]
Dat toont natuurlijk aan dat hij wel degelijk lid is (geweest) van MS-13, anders loop je dat gevaar niet. Dit zal je denk ik zelf ook wel weten, maar je kunt het blijkbaar gewoon niet laten om voor zo'n illegale migrant en bendelid in de bres te springen.quote:
Hij was ook legaal aanwezig in het land, en ook niet veroordeeld voor het lid zijn van een bende. Dus waarom zou het jou dan niet kunnen overkomen?quote:Op maandag 21 april 2025 09:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, er is ook helemaal geen verband of gelijkenis tussen Erdogan en Orban.
Sterker nog, wat het regime van Erdogan gebruikt juist dezelfde tactieken die we ook in de VS vanuit bepaalde kringen hebben kunnen aanschouwen. Zo heeft Erdogan de burgemeester van Istanbul laten arresteren, een potentile tegenkandidaat in de verkiezingen van 2027. Dit is dus volledig in lijn met hoe men in de VS dit ook probeerde met Trump.
Er is zelfs sprake van een vergelijkbare retoriek:
[..]
[..]
En dit hebben we ook in Frankrijk al gezien waar allerlei manieren zijn bedacht om Le Pen voor een vermeend klein vergrijp een ridicule straf aan de broek krijgt, waarbij het er veel van weg heeft dat dit puur met de bedoeling is haar politiek buitenspel te zetten. En we zien dit helaas steeds vaker vanuit links(-liberale) en progressieve kringen, waar men de rechtstaat gebruikt om politieke tegenstanders uit te sluiten of beleid van deze mensen aan te vechten.
[..]
Ik zou niet zonder de juiste papieren naar de VS gaan en ben geen lid van een Latijns-Amerikaanse bende.
Dus een vaag vermoeden dat iemand mogelijk een crimineel is is al voldoende om hem dit allemaal aan te doen?quote:Op maandag 21 april 2025 09:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Hmm
Maar zijn advocaat stelt dat hij een Withold for Removal had gekregen vanwege het gevaar dat hij zou lopen van rivaliserende bendes van MS-13.
[..]
Welnee. Barrio-18 is een criminele bende, alsof die alleen een gevaar voor concurrerende criminele bendes zijn.quote:Op maandag 21 april 2025 09:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat toont natuurlijk aan dat hij wel degelijk lid is (geweest) van MS-13
Nee, deze man was niet legaal in het land. Withhold of removal wil niet ineens zeggen dat iemand legaal is, slechts dat iemand ondanks dat illegaliteit vanwege een gevaar in diens thuisland voorlopig niet uitgezet hoeft te worden.quote:Op maandag 21 april 2025 09:50 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hij was ook legaal aanwezig in het land, en ook niet veroordeeld voor het lid zijn van een bende. Dus waarom zou het jou dan niet kunnen overkomen?
Er is geen vaag vermoeden. Als iemand rondloopt met tatoeages van een bende, zegt te vrezen voor een rivaliserende bende, dan is het natuurlijk duidelijk wat hier aan de hand is.quote:Op maandag 21 april 2025 09:52 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dus een vaag vermoeden dat iemand mogelijk een crimineel is is al voldoende om hem dit allemaal aan te doen?
Criminele bendes hebben het voornamelijk gericht op rivaliserende bendes.quote:Op maandag 21 april 2025 10:16 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Welnee. Barrio-18 is een criminele bende, alsof die alleen een gevaar voor concurrerende criminele bendes zijn.
Zoals ook in de stukken van zijn advocaat staat, die ook in jouw link staan, wordt hij bedreigd door Barrio-18 vanwege het bedrijf van zijn ouders. Net zoals je bedreigd kunt worden als je per ongeluk cocane ontvangt in Nederland hoef je ook daar geen bendelid te zijn om gevaar te lopen.
Ik moet zeggen dat 'burgers hebben niets te vrezen van terroristische drugskartels in Zuid-Amerika' een van de meest bijzondere takes is die ik hier voorbij heb zien komen. Wekelijks nieuwe massagraven in Mexico, politici zijn hun leven niet zeker, de leden zijn zo extreem gewelddadig dat we het terreurorganosaties noemen, maar ze hebben het voornamelijk gericht op andere bendes hoor.quote:Op maandag 21 april 2025 10:22 schreef HowardRoark het volgende:
Criminele bendes hebben het voornamelijk gericht op rivaliserende bendes.
Criminele bendes zijn niet per definitie ook drugskartels en het gaat hier ook niet over Mexico maar over El Salvador.quote:Op maandag 21 april 2025 10:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat 'burgers hebben niets te vrezen van terroristische drugskartels in Zuid-Amerika' een van de meest bijzondere takes is die ik hier voorbij heb zien komen. Wekelijks nieuwe massagraven in Mexico, politici zijn hun leven niet zeker, de leden zijn zo extreem gewelddadig dat we het terreurorganosaties noemen, maar ze hebben het voornamelijk gericht op andere bendes hoor..
Daarom heb ik het over Zuid-Amerika amigo, al is Barrio-18 oorspronkelijk gewoon ontstaan in Amerika.quote:Op maandag 21 april 2025 10:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Criminele bendes zijn niet per definitie ook drugskartels en het gaat hier ook niet over Mexico maar over El Salvador.
Verkiezingen bestaan, maar zijn ongelijk speelveld; sterke nationalistische retoriek; media deels onder controle; rechtspraak onder druk; invloed van religie.quote:Op maandag 21 april 2025 09:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, er is ook helemaal geen verband of gelijkenis tussen Erdogan en Orban.
Sterker nog, wat het regime van Erdogan gebruikt juist dezelfde tactieken die we ook in de VS vanuit bepaalde kringen hebben kunnen aanschouwen. Zo heeft Erdogan de burgemeester van Istanbul laten arresteren, een potentile tegenkandidaat in de verkiezingen van 2027. Dit is dus volledig in lijn met hoe men in de VS dit ook probeerde met Trump.
Je bedoelt diezelfde LePen van Mains propres, tte haute? De LePen die de Sapin 2 wetgeving niet ver genoeg vond gaan en levenslange uitsluiting eiste?quote:Op maandag 21 april 2025 09:24 schreef HowardRoark het volgende:
En dit hebben we ook in Frankrijk al gezien waar allerlei manieren zijn bedacht om Le Pen voor een vermeend klein vergrijp een ridicule straf aan de broek krijgt, waarbij het er veel van weg heeft dat dit puur met de bedoeling is haar politiek buitenspel te zetten. En we zien dit helaas steeds vaker vanuit links(-liberale) en progressieve kringen, waar men de rechtstaat gebruikt om politieke tegenstanders uit te sluiten of beleid van deze mensen aan te vechten.
En ook hier zit je weer mis. Net zoals MS-13 (en trouwens wel meer bendes) is Barrio-18 ontstaan in Californi, niet in Zuid-Amerika. Na verscheidene burgeroorlogen en revoluties in de jaren 1970 en 1980 zijn veel migranten uit landen in Centraal Amerika illegaal naar de VS gegaan en zo ontstonden die bendes.quote:Op maandag 21 april 2025 10:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Daarom heb ik het over Zuid-Amerika amigo, al is Barrio-18 oorspronkelijk gewoon ontstaan in Amerika.
Precies, dus een rechter heeft besloten dat deze man terecht in het land aanwezig mocht zijn.quote:Op maandag 21 april 2025 10:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, deze man was niet legaal in het land. Withhold of removal wil niet ineens zeggen dat iemand legaal is, slechts dat iemand ondanks dat illegaliteit vanwege een gevaar in diens thuisland voorlopig niet uitgezet hoeft te worden.
En dat is dus een vaag vermoede... Gooien we nu onschuldig tot het tegendeel bewezen is ook gelijk maar uit het raam?quote:Er is geen vaag vermoeden. Als iemand rondloopt met tatoeages van een bende, zegt te vrezen voor een rivaliserende bende, dan is het natuurlijk duidelijk wat hier aan de hand is.
Lees je mijn bericht berhaupt wel?quote:Op maandag 21 april 2025 11:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En ook hier zit je weer mis. Net zoals MS-13 (en trouwens wel meer bendes) is Barrio-18 ontstaan in Californi, niet in Zuid-Amerika. Na verscheidene burgeroorlogen en revoluties in de jaren 1970 en 1980 zijn veel migranten uit landen in Centraal Amerika illegaal naar de VS gegaan en zo ontstonden die bendes.
Nee, enkel dat zijn uitzet voorlopig opgeschort moest worden. Dat doet niets af aan het feit dat hij illegaal het land binnen is gedrongen. Withhold of removal staat niet gelijk aan het ontvangen van een Green Card.quote:Op maandag 21 april 2025 11:27 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Precies, dus een rechter heeft besloten dat deze man terecht in het land aanwezig mocht zijn.
[..]
En dat is dus een vaag vermoede... Gooien we nu onschuldig tot het tegendeel bewezen is ook gelijk maar uit het raam?
Barrio 18 dreigde Garcia (en zijn broer) te vermoorden als zijn ouders hun niet betaalde vanaf dat hij 12 was... Dat is de reden dat zijn ouders hem voor de veiligheid naar de VS stuurden en de rechter oordeelde dat hij niet terug gestuurd mocht worden. Verder heeft hij ook geen tattoeage die naar MS-13 verwijst (vandaar dat Trump ook zo'n dom plaatje van Twitter heeft moeten vissen).quote:Op maandag 21 april 2025 10:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, deze man was niet legaal in het land. Withhold of removal wil niet ineens zeggen dat iemand legaal is, slechts dat iemand ondanks dat illegaliteit vanwege een gevaar in diens thuisland voorlopig niet uitgezet hoeft te worden.
[..]
Er is geen vaag vermoeden. Als iemand rondloopt met tatoeages van een bende, zegt te vrezen voor een rivaliserende bende, dan is het natuurlijk duidelijk wat hier aan de hand is.
[..]
Criminele bendes hebben het voornamelijk gericht op rivaliserende bendes.
Waarom spring jij in de bres voor een illegale migrant en bendelid? Zijn dit nu echt de mensen die jij in Amerika wilt zien?
Illegaal binnen gekomen is niet hetzelfde als illegaal in het land verblijven. De rechter heeft geoordeeld dat deze man in het land mocht zijn.quote:Op maandag 21 april 2025 12:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, enkel dat zijn uitzet voorlopig opgeschort moest worden. Dat doet niets af aan het feit dat hij illegaal het land binnen is gedrongen. Withhold of removal staat niet gelijk aan het ontvangen van een Green Card.
Dat zouden die lieve jongens nooit doen bij mensen die geen lid zijn van een rivaliserende bende.quote:Op maandag 21 april 2025 12:57 schreef kipknots het volgende:
[..]
Barrio 18 dreigde Garcia (en zijn broer) te vermoorden als zijn ouders hun niet betaalde vanaf dat hij 12 was..
Hmm. Nee, door zijn claim onveilig te zijn in El Salvador zou hij voorlopig niet worden uitgezet, dat wil dus niet zeggen dat je dan ergens legaal bent. Dit lijkt maar niet duidelijk te worden, velen denken schijnbaar dat hiermee de illegaliteit vervalt of zo en mensen dan ineens legaal in een land zijn.quote:Op maandag 21 april 2025 12:59 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Illegaal binnen gekomen is niet hetzelfde als illegaal in het land verblijven. De rechter heeft geoordeeld dat deze man in het land mocht zijn.
En zo gooi je blijkbaar onschuldig tot het tegendeel bewezen is uit het raam, samen met de rest van de rechtstaat. Geen recht meer om jezelf te verdedigen, geen recht meer op een eerlijk proces etc etc. Dat zouden ze dus ook jou aan kunnen doen, als ze dat deze man aan kunnen doen.
Bijzonder verhaal, zomaar uit het niets te maken krijgen met bedreigingen van een criminele bende. En de tatoeage die van is getoond is wel degelijk echt, er staan talloze foto's op sociale media waar hij die tatoeage heeft en zijn vriendin heeft zelfs al van alles gedaan dit uit foto's weg te halen.quote:Op maandag 21 april 2025 12:57 schreef kipknots het volgende:
[..]
Barrio 18 dreigde Garcia (en zijn broer) te vermoorden als zijn ouders hun niet betaalde vanaf dat hij 12 was... Dat is de reden dat zijn ouders hem voor de veiligheid naar de VS stuurden en de rechter oordeelde dat hij niet terug gestuurd mocht worden. Verder heeft hij ook geen tattoeage die naar MS-13 verwijst (vandaar dat Trump ook zo'n dom plaatje van Twitter heeft moeten vissen).
Je kan het beter bij de feiten houden.
Inderdaad, je kunt het vergelijken met de explosies die we hier in Nederland sinds een aantal jaar veel zien. Vaak komt dit van bekenden of wordt het gedaan bij mensen die banden hebben binnen het criminele circuit. Er wordt niet zomaar, random bij mensen aanslagen gepleegd. Daar zitten natuurlijk opdrachtgevers achter.quote:Op maandag 21 april 2025 13:10 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat zouden die lieve jongens nooit doen bij mensen die geen lid zijn van een rivaliserende bende.
Ja jeetje, dat zouden criminelen nooit doen inderdaad, geld afpersen van mensen. Bijzonder universum leef je weer in.quote:Op maandag 21 april 2025 13:19 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder verhaal, zomaar uit het niets te maken krijgen met bedreigingen van een criminele bende.
Dit laatste geldt vooral voor jou. Je blijft maar bezig met het in de bres springen voor een illegale migrant en bendelid en weigert elke vraag hierover te beantwoorden. Ik begrijp ook wel waarom, maar het blijft opmerkelijk.quote:Op maandag 21 april 2025 13:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja jeetje, dat zouden criminelen nooit doen inderdaad, geld afpersen van mensen. Bijzonder universum leef je weer in.
De ouders van Garcia hadden een bedrijfje en de bende perste ze af. Dat is echt niet ongeloofwaardig.quote:Op maandag 21 april 2025 13:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm. Nee, door zijn claim onveilig te zijn in El Salvador zou hij voorlopig niet worden uitgezet, dat wil dus niet zeggen dat je dan ergens legaal bent. Dit lijkt maar niet duidelijk te worden, velen denken schijnbaar dat hiermee de illegaliteit vervalt of zo en mensen dan ineens legaal in een land zijn.
[..]
Bijzonder verhaal, zomaar uit het niets te maken krijgen met bedreigingen van een criminele bende. En de tatoeage die van is getoond is wel degelijk echt, er staan talloze foto's op sociale media waar hij die tatoeage heeft en zijn vriendin heeft zelfs al van alles gedaan dit uit foto's weg te halen.
In plaats van mij betichten het bij de feiten te houden, zou ik als ik jou was gewoon stoppen met het in de bres springen voor illegale migranten en bendeleden. Maar helaas kan men zich in links en progressieve kringen weer eens niet behelpen, men zal hoe dan ook opkomen voor zulke mensen.
[..]
Inderdaad, je kunt het vergelijken met de explosies die we hier in Nederland sinds een aantal jaar veel zien. Vaak komt dit van bekenden of wordt het gedaan bij mensen die banden hebben binnen het criminele circuit. Er wordt niet zomaar, random bij mensen aanslagen gepleegd. Daar zitten natuurlijk opdrachtgevers achter.
Dat komt omdat ik helemaal niet voor iemand in de bres spring. Dat gebeurt slechts in jouw hoofd, dus daar hoef ik me niet voor te verantwoorden bij je.quote:Op maandag 21 april 2025 13:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit laatste geldt vooral voor jou. Je blijft maar bezig met het in de bres springen voor een illegale migrant en bendelid en weigert elke vraag hierover te beantwoorden. Ik begrijp ook wel waarom, maar het blijft opmerkelijk.
Dat een behoorlijk machtige en grote criminele bende zonder enige aanleiding een klein familiebedrijfje gaat afpersen is juist wl moeilijk te geloven.quote:Op maandag 21 april 2025 13:35 schreef kipknots het volgende:
[..]
De ouders van Garcia hadden een bedrijfje en de bende perste ze af. Dat is echt niet ongeloofwaardig.
Verder heeft Garcia inderdaad tattoeages, alleen wijzen die niet naar de bende. Dat was een of ander vaag Twitter bedenkseltje.
End stop zelf sub met her verdedigen van get autoritaire, anti-rechtsstatelijke gedrag van de revering. Is niet bepaald goed voor je geloofwaardigheid.
Of gewoon met, ik noem maar wat, andere afpersingszaken waar normale burgers ook slachtoffer van zijn.quote:Op maandag 21 april 2025 13:19 schreef HowardRoark het volgende:
Inderdaad, je kunt het vergelijken met de explosies die we hier in Nederland sinds een aantal jaar veel zien.
Jawel, dat doe je wel.quote:Op maandag 21 april 2025 13:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat komt omdat ik helemaal niet voor iemand in de bres spring. Dat gebeurt slechts in jouw hoofd, dus daar hoef ik me niet voor te verantwoorden bij je.
quote:Op maandag 21 april 2025 13:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat een behoorlijk machtige en grote criminele bende zonder enige aanleiding een klein familiebedrijfje gaat afpersen is juist wl moeilijk te geloven.
In jouw hoofd inderdaad. In de observeerbare realiteit stel ik gewoon vast dat het niet netjes is mensen op te sluiten die nergens voor veroordeeld zijn.quote:
Nee hoor, ik constateer dit op basis van wat je hier zelf post. En je zit keer op keer argumenten te maken waarom een illegale migrant en bendelid eigenlijk niet illegaal zou zijn en geen bendelid zou zijn. Dat is dus in de bres springen voor zo'n individu.quote:Op maandag 21 april 2025 13:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
In jouw hoofd inderdaad. In de observeerbare realiteit stel ik gewoon vast dat het niet netjes is mensen op te sluiten die nergens voor veroordeeld zijn.
Bijzonder scenario, fantasierijk ook vooral. In negen van de tien gevallen zijn zulke conflicten binnen de criminele wereld zelf, dat wil dus zeggen dat er toch op een bepaalde manier banden of lijntjes zijn.quote:Op maandag 21 april 2025 13:48 schreef Ludachrist het volgende:
[..].
Er zit gewoon een baasje onder een baasje onder een baasje onder een baas. Die moeten allemaal geld omhoog schoppen, en het onderste baasje doet dat door bijvoorbeeld ondernemers af te persen. Het is geen besluit van de eindbaas om eens even dit bedrijfje aan te pakken. Standaard mafia-model.
Kun je er daar ntje van quoten?quote:Op maandag 21 april 2025 13:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En je zit keer op keer argumenten te maken waarom een illegale migrant en bendelid eigenlijk niet illegaal zou zijn
Mee eens, dat is inderdaad een zeer kwalijke zaak. En de rest van de gevallen raakt door Garcia ondergesneeuwd.quote:Op maandag 21 april 2025 14:07 schreef aquawoman het volgende:
De fout die gemaakt wordt is dat men probeert te oordelen over de illegaliteit/crimninaliteit van Garcia in dit soort discussies. Dat is helemaal niet het belangrijkste in dit geval.
Het belangrijkste is dat hij (en anderen) uitgezet worden zonder due proces. Dus zonder dat er is vastgesteld of diegene illegaal of ook crimineel is. Je ontneemt mensen het recht op een eerlijk proces, en dat proces had positief of negatief kunnen uitvallen. Dat is de kwalijke zaak hier.
Mensen springen vooral in de bres voor dingen als de rechtstaat, onschuldig tot het tegendeel bewezen is etc. Opmerkelijk dat je die zelf zo makkelijk af wil schaffen.quote:Op maandag 21 april 2025 13:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit laatste geldt vooral voor jou. Je blijft maar bezig met het in de bres springen voor een illegale migrant en bendelid en weigert elke vraag hierover te beantwoorden. Ik begrijp ook wel waarom, maar het blijft opmerkelijk.
Ja dat inderdaad, het probleem is het overslaan van due process. Niet alleen voor deze man, maar wat dat betreft voor dat hele vliegtuig.quote:Op maandag 21 april 2025 14:07 schreef aquawoman het volgende:
De fout die gemaakt wordt is dat men probeert te oordelen over de illegaliteit/crimninaliteit van Garcia in dit soort discussies. Dat is helemaal niet het belangrijkste in dit geval.
Het belangrijkste is dat hij (en anderen) uitgezet worden zonder due proces. Dus zonder dat er is vastgesteld of diegene illegaal of ook crimineel is. Je ontneemt mensen het recht op een eerlijk proces, en dat proces had positief of negatief kunnen uitvallen. Dat is de kwalijke zaak hier.
Mensen die illegaal zijn in een land hebben niet de papieren om daar te verblijven en zijn dus schuldig aan illegaliteit.quote:Op maandag 21 april 2025 14:32 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Mensen springen vooral in de bres voor dingen als de rechtstaat, onschuldig tot het tegendeel bewezen is etc. Opmerkelijk dat je die zelf zo makkelijk af wil schaffen.
Er worden hier nog steeds mensen zonder enige vorm van proces in een martel gevangenis opgesloten. Ik snap niet waarom je hier ok mee bent.quote:Op maandag 21 april 2025 15:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mensen die illegaal zijn in een land hebben niet de papieren om daar te verblijven en zijn dus schuldig aan illegaliteit.
Als jij bijvoorbeeld in Australi bent en je hebt geen visum hebt of daar werkt terwijl dit niet mag, wordt je morgen nog op een vliegveld gezet naar Nederland. Dit zijn allemaal geen dingen die geen proces vergen maar een simpele check.
'Ja, maar de rechtstaat ..' is simpelweg een smoes om de uitzet van illegale (en criminele) migranten te problematiseren. Als diezelfde rechtstaat beslist dat Roe v. Wade wordt afgekeurd staat men in dezelfde kringen schuimbekkend en foeterend te klagen dat de democratie in gevaar is en de rechtstaat afbrokkelt.
Uitzetten en vastzetten zijn twee verschillende dingen.quote:Op maandag 21 april 2025 15:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mensen die illegaal zijn in een land hebben niet de papieren om daar te verblijven en zijn dus schuldig aan illegaliteit.
Als jij bijvoorbeeld in Australi bent en je hebt geen visum hebt of daar werkt terwijl dit niet mag, wordt je morgen nog op een vliegveld gezet naar Nederland. Dit zijn allemaal geen dingen die geen proces vergen maar een simpele check.
'Ja, maar de rechtstaat ..' is simpelweg een smoes om de uitzet van illegale (en criminele) migranten te problematiseren. Als diezelfde rechtstaat beslist dat Roe v. Wade wordt afgekeurd staat men in dezelfde kringen schuimbekkend en foeterend te klagen dat de democratie in gevaar is en de rechtstaat afbrokkelt.
Van martelingen is totaal geen sprake.quote:Op maandag 21 april 2025 15:37 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Er worden hier nog steeds mensen zonder enige vorm van proces in een martel gevangenis opgesloten. Ik snap niet waarom je hier ok mee bent.
Net als in Gitmo. Net een hotelquote:Op maandag 21 april 2025 15:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Van martelingen is totaal geen sprake.
En de rest negeer je voor het gemak?quote:Op maandag 21 april 2025 15:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Van martelingen is totaal geen sprake.
Dat proberen ze niet want men heeft die maandenlang misbruikt met als doel een politieke tegenstander uit de weg te ruimen. Nu probeert men zich in te zetten voor illegale (en criminele) migranten, omdat me het liefst al deze mensen een Green Card zou uitdelen. Anders laat je ook geen miljoenen illegale migranten binnen natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 april 2025 17:42 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het is echt schandalig dat de democraten proberen de rechtstaat overeind te houden.
Nogmaals zou je het erger vinden wanneer kabinet Timmermans in 2027 Wilders voor de rechter daagt voor vermeende strafbare feiten of dat ze de beveiliging van Wilders intrekken.quote:Op dinsdag 22 april 2025 17:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat proberen ze niet want men heeft die maandenlang misbruikt met als doel een politieke tegenstander uit de weg te ruimen. Nu probeert men zich in te zetten voor illegale (en criminele) migranten, omdat me het liefst al deze mensen een Green Card zou uitdelen. Anders laat je ook geen miljoenen illegale migranten binnen natuurlijk.
Zeg dat jaquote:Op dinsdag 22 april 2025 17:42 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het is echt schandalig dat de democraten proberen de rechtstaat overeind te houden.
Je kan behalve in de EU vrijwel geen enkel land maar even binnenlopen en asielaanvragen. Grenzen zijn er voor een reden.quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:57 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zeg dat jaDat kan echt niet. Dingen als due process doen we gewoon niet meer aan, veel te ouderwets.
Nee dat zijn we niet letterlijk aan het doen. Sommige geven hem graag die stempel, klinkt wel lekker en zo.quote:Op dinsdag 22 april 2025 19:25 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Je kan behalve in de EU vrijwel geen enkel land maar even binnenlopen en asielaanvragen. Grenzen zijn er voor een reden.
Laatst was er een Nederlander over de grens met India en zit nu in de bak.
Waarom heb je daar geen fophef over?
Paul fietst per ongeluk grens met India over en zit nu in cel met 45 man: ‘Els, ik zit in de problemen’
Nee jullie zijn drukker met een letterlijke MS-13 terrorist te verdedigen.
Het gaat dus om due process. Bewijs in de rechtbank wat je in de media beweert. Als je mensen wil uitzetten zijn daar processen voor die toetsen of mensen crimineel/illegaal zijn/deel uitmaken van gangs.quote:Op dinsdag 22 april 2025 19:25 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Je kan behalve in de EU vrijwel geen enkel land maar even binnenlopen en asielaanvragen. Grenzen zijn er voor een reden.
Laatst was er een Nederlander over de grens met India en zit nu in de bak.
Waarom heb je daar geen fophef over?
Paul fietst per ongeluk grens met India over en zit nu in cel met 45 man: ‘Els, ik zit in de problemen’
Nee jullie zijn drukker met een letterlijke MS-13 terrorist te verdedigen.
Als hij geen papieren heeft om te verblijven heb je toch geen processen of toetsen nodig? Ik moet voor vakanties ook ESTA aanvragen en door goedkeuring komen. Voor langer dan 90 dagen moet je toeristenvisum aanvragen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 22:50 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Het gaat dus om due process. Bewijs in de rechtbank wat je in de media beweert. Als je mensen wil uitzetten zijn daar processen voor die toetsen of mensen crimineel/illegaal zijn/deel uitmaken van gangs.
En al die miljoenen bendeleden eventjes de grens oversteken met paar blokken cocane tijdens Biden's era, nu willen de dems al die illegalen nog allemaal neutraliseren ook. Maarja alles voor de votes. Gekkenhuis.quote:Snelste scenario: Als je trouwt met een Amerikaans staatsburger, kun je mogelijk binnen 4-5 jaar (1-2 jaar voor Green Card + 3 jaar verblijf + 8-18 maanden naturalisatie) staatsburger worden.
Standaard scenario: Via werk of andere routes duurt het vaak 6-15 jaar (1-10 jaar voor Green Card + 5 jaar verblijf + 8-18 maanden naturalisatie).
Stel je maakt een foutje op je Esta, en ze sluiten je vervolgens levenslang op in een nare gevangenis tussen de zware criminelen. Geen rechter, geen mogelijkheid jezelf te verdedigen, niets. Gewoon straight to gulag. Zou je dat ok vinden?quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:15 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Als hij geen papieren heeft om te verblijven heb je toch geen processen of toetsen nodig? Ik moet voor vakanties ook ESTA aanvragen en door goedkeuring komen. Voor langer dan 90 dagen moet je toeristenvisum aanvragen.
Waarom mag hij zo de grens overlopen en citizenship of iets claimen. Illegaal is illegaal.
Zo simpel is het allemaal niet, al die miljoenen ondertussen Amerikanen die via de legale manier er hard voor hebben gewerkt en geleerd om te mogen naturaliseren. Die verdienen het niet dat al die 15 miljoen illegalen die onder Biden zijn binnengeharkt via tal van NGO's allemaal een USA paspoort krijgen en kunnen stemmen.
[..]
En al die miljoenen bendeleden eventjes de grens oversteken met paar blokken cocane tijdens Biden's era, nu willen de dems al die illegalen nog allemaal neutraliseren ook. Maarja alles voor de votes. Gekkenhuis.
Het is niet Trump of Amerika die bepaald welke gevangenissen ze komen na uitzetting, of dat uitgezetten daadwerkelijk in een gevangenis komen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:58 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Stel je maakt een foutje op je Esta, en ze sluiten je vervolgens levenslang op in een nare gevangenis tussen de zware criminelen. Geen rechter, geen mogelijkheid jezelf te verdedigen, niets. Gewoon straight to gulag. Zou je dat ok vinden?
Trump en amerika betalen voor die gevangenissen. Ze hebben dus kennelijk een contract.quote:Op woensdag 23 april 2025 00:06 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het is niet Trump of Amerika die bepaald welke gevangenissen ze komen na uitzetting, of dat uitgezetten daadwerkelijk in een gevangenis komen.
Kan beter boos worden op de President van El Salvador dan, die gooit nl. deze mensen waarschijnlijk voor een reden in deze zogenoemde Gulag.
Uhhmm, jawel.quote:Op woensdag 23 april 2025 00:06 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het is niet Trump of Amerika die bepaald welke gevangenissen ze komen na uitzetting, of dat uitgezetten daadwerkelijk in een gevangenis komen.
Kan beter boos worden op de President van El Salvador dan, die gooit nl. deze mensen waarschijnlijk voor een reden in deze zogenoemde Gulag.
Ookal zal hij betalen, wat mij vrij trouwens ook vrij onrealistisch lijkt. Dan is het alsnog El Salvador die naar de pijpen danst van Trump? het land El Salvador kan dit toch ook gewoon weigeren? Moeten we niet boos zijn op El Salvador?quote:Op woensdag 23 april 2025 00:10 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Trump en amerika betalen voor die gevangenissen. Ze hebben dus kennelijk een contract.
En het recht op een eerlijk prices heeft in principe iedereen. Of iemand illegaal i/crimineel is/ beschermd moet worden wordt dan door een rechter bepaald.
Oh echt? Hebben de Amerikanen gestemd over het afschaffen van hun rechten?quote:Op woensdag 23 april 2025 00:43 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ookal zal hij betalen, wat mij vrij trouwens ook vrij onrealistisch lijkt. Dan is het alsnog El Salvador die naar de pijpen danst van Trump? het land El Salvador kan dit toch ook gewoon weigeren? Moeten we niet boos zijn op El Salvador?
En over het tweede van dat elke illegale door een rechter moet worden beoordeeld is iets wat je wenst, ik denk dat daar die 80 en misschien ondertussen 85 miljoen Amerikanen wel anders over denken. Ze hebben hier letterlijk voor gestemd.
Ja, hij betaalt: https://nypost.com/2025/0(...)nnies-on-the-dollar/quote:Op woensdag 23 april 2025 00:43 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ookal zal hij betalen, wat mij vrij trouwens ook vrij onrealistisch lijkt. Dan is het alsnog El Salvador die naar de pijpen danst van Trump? het land El Salvador kan dit toch ook gewoon weigeren? Moeten we niet boos zijn op El Salvador?
En over het tweede van dat elke illegale door een rechter moet worden beoordeeld is iets wat je wenst, ik denk dat daar die 80 en misschien ondertussen 85 miljoen Amerikanen wel anders over denken. Ze hebben hier letterlijk voor gestemd.
Waar waren jullie de afgelopen 4 jaar? toen Biden's dictatoriale regiem Amerikaanse burgers in de bak liet rotten voor een Capitool tour.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:15 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Ja, hij betaalt: https://nypost.com/2025/0(...)nnies-on-the-dollar/
Ik denk niet dat Amerikanen gestemd hebben dat hun recht op due process afgenomen wordt.
Die hebben allemaal due process gehad en zijn veroordeeld door rechters. Rechters die appointed waren door verschillende presidenten, democratisch en republikein.quote:Op woensdag 23 april 2025 13:48 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Waar waren jullie de afgelopen 4 jaar? toen Biden's dictatoriale regiem Amerikaanse burgers in de bak liet rotten voor een Capitool tour.![]()
[ x ]
Daarom moet Trump elke rechter die Bush/Obama/Biden hebben geinstalleerd ontslaan.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:52 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Die hebben allemaal due process gehad en zijn veroordeeld door rechters. Rechters die appointed waren door verschillende presidenten, democratisch en republikein.
Niet in de bak laten rotten door het regiem van Biden, maar gewoon een eerlijk proces gehad en schuldig bevonden.
Het probleem met de Maga's is dat ze van alles roepen in de media en op social media, waar je kan roepen wat je wil zonder echte fact checks en consequenties. Maar in de rechtszaal werkt dat niet. Bijvoorbeeld de verkiezingen van 2020; Trump en zijn aanhang roept nog steeds dat die onheus verlopen zijn. Maar ze hebben het niet kunnen bewijzen in de rechtbank.
Ben je ok met het afschaffen van due process?quote:Op woensdag 23 april 2025 18:03 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Daarom moet Trump elke rechter die Bush/Obama/Biden hebben geinstalleerd ontslaan.
Waarom moet er geld en tijd ingestoken worden in iemand die aantoonbaar, illegaal het land in is gesmokkeld dan wel illegaal de grens heeft overgestoken?quote:Op woensdag 23 april 2025 18:37 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ben je ok met het afschaffen van due process?
Op zich is het prima als je illegalen uitzet, maar als je ze vastzet is het wel netjes ze ook ergens voor te veroordelen. Maar jij vind het op zich prima om illegalen ook op te sluiten, alleen omdat ze illegaal zijn zie ik.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:54 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Waarom moet er geld en tijd ingestoken worden in iemand die aantoonbaar, illegaal het land in is gesmokkeld dan wel illegaal de grens heeft overgestoken?
Aantoonbaar illegaal is gewoon exit, hoeft geen rechter zich over te buigen.
Zijn miljoenen mensen die op de legale manier al jaren lopen te wachten op naturalisatie om zich Amerikaan te noemen.
Pam Bondi en Trump zijn toch duidelijk? snap niet dat dit allemaal zo krenkt. Het is een MS-13 gang member, de enige die in de door dems genoemde "Gulag" gestopt worden zijn de gangmembers. En dit dit doet El Salvador zelf, het is niet dat Trump ze letterlijk zelf in de bak zet. Ondanks dat er "betaald" zou worden.
Wat gaat het volgende week worden? elke week is het weer wat anders doms waar de dems over vallen.
Laat de dems maar eens focussen op hen eigen shitshow, ze kunnen nog niet eens met een respectabele kandidaat komen die niet aan de drank of drugs zit. Over 4 jaar mogen jullie weer een nieuwe poging wagen.
Dus een illegaal iemand moet in afwachting van zijn/haar proces in vrijheid worden gesteld? hoe zie je dit voor je? Ook in Nederland heeft de marechaussee bewaringscellen voor vreemdelingen/illegalen.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:58 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Op zich is het prima als je illegalen uitzet, maar als je ze vastzet is het wel netjes ze ook ergens voor te veroordelen. Maar jij vind het op zich prima om illegalen ook op te sluiten, alleen omdat ze illegaal zijn zie ik.
Dus ja, daar ben je ok mee?quote:Op woensdag 23 april 2025 18:54 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Waarom moet er geld en tijd ingestoken worden in iemand die aantoonbaar, illegaal het land in is gesmokkeld dan wel illegaal de grens heeft overgestoken?
Zijn miljoenen mensen die op de legale manier al jaren lopen te wachten op naturalisatie om zich Amerikaan te noemen.
Pam Bondi en Trump zijn toch duidelijk? snap niet dat dit allemaal zo krenkt. Het is een MS-13 gang member, de enige die in de door dems genoemde "Gulag" gestopt worden zijn de gangmembers. En dit dit doet El Salvador zelf, het is niet dat Trump ze letterlijk zelf in de bak zet. Ondanks dat er "betaald" zou worden.
Wat gaat het volgende week worden? elke week is het weer wat anders doms waar de dems over vallen.
Laat de dems maar eens focussen op hen eigen shitshow, ze kunnen nog niet eens met een respectabele kandidaat komen die niet aan de drank of drugs zit. Over 4 jaar mogen jullie weer een nieuwe poging wagen.
Wil jij alle asielzoekers en voormalig asielzoekes uit Nederland dan ook uitzetten, die zijn toch ook illegaal de grens overgestoken?quote:Op woensdag 23 april 2025 18:54 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Haar vader heeft politiek asiel aangevraagd, pas paar jaar later is moeder en de kids nagereisd, is heel wat anders dan de grens overlopen.quote:Op woensdag 23 april 2025 20:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wil jij alle asielzoekers en voormalig asielzoekes uit Nederland dan ook uitzetten, die zijn toch ook illegaal de grens overgestoken?
Yesilgz zonder proces eruit, om maar wat te noemen?
Maar haar vader is dan toch illegaal binnengekomen. Dat en het Dublinakkoord maakt Yesilguz aanwezigheid toch ook twijfelachtig?quote:Op donderdag 24 april 2025 20:28 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Haar vader heeft politiek asiel aangevraagd, pas paar jaar later is moeder en de kids nagereisd, is heel wat anders dan de grens overlopen.
Alle asielzoekers die hier in Nederland komen per auto/trein/bus/vrachtwagens passeren meerdere landen waar ze ook asiel kunnen aanvragen.
Ga je nu echt een politieke vluchteling vergelijken met een MS-13 cartelmember die de vrouw van zijn kinderen slaat. Zo ver ik er vanuit kan gaan heeft de vader van Yesilgz gewoon een vlucht genomen naar Nederland en hier asiel aangevraagd.quote:Op donderdag 24 april 2025 20:40 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Maar haar vader is dan toch illegaal binnengekomen. Dat en het Dublinakkoord maakt Yesilguz aanwezigheid toch ook twijfelachtig?
quote:Based on available data, here are the deportation numbers for Barack Obama, Joe Biden, and Donald Trump during their respective presidential terms, focusing on total removals and returns as reported by the Department of Homeland Security (DHS) and other sources.
Note that "deportations" often include both formal removals (court-ordered or expedited) and returns (voluntary or administrative departures without formal orders). Figures vary slightly across sources due to differences in definitions, fiscal year reporting, and inclusion of border versus interior actions.
Barack Obama (2009–2017, two terms):
Total deportations: Approximately 5.3 million removals and returns over eight years.
Breakdown:
First term (2009–2012): ~3.2 million (removals and returns).
Second term (2013–2016): ~2.1 million (removals and returns).
Peak year: 2009, with 973,937 removals and returns.
Formal removals (interior and border): Around 3 million, with a high of 409,849 in 2012.
quote:Context: Obama was dubbed "deporter-in-chief" due to high numbers, but his administration prioritized criminals and recent border crossers, especially after 2014 policy shifts. Many deportations were border returns, not interior removals.
Joe Biden (2021–2024, one term):
Total deportations: Approximately 4.6–4.7 million removals and returns from January 2021 to November 2024.
Breakdown:
Fiscal year 2021: 59,000 ICE removals (low due to COVID-19 and initial policy changes).
Fiscal year 2022: 72,000 ICE removals.
Fiscal year 2023: 143,000 ICE removals, plus 289,000 enforcement returns (mostly border).
Fiscal year 2024: 271,000 ICE removals (highest since 2014), with total removals/returns averaging ~57,000 per month.
Post-Title 42 (May 2023–2024): ~969,000 removals/returns under Title 8.
Context: Biden’s numbers surged due to record border crossings and Title 42 expulsions (2020–2023), which accounted for a significant portion of early "deportations." Most were border returns, with fewer interior removals (e.g., 649,000 formal removal orders vs. 1.2 million under Trump). Critics call him "returner-in-chief" for emphasizing voluntary returns.
Muh orangemanbadquote:Donald Trump (2017–2021, first term; 2025, partial second term):
First term total deportations: Approximately 2.1 million removals and returns (2017–2020).
Breakdown:
Formal removals: ~1.2 million, with a peak of 267,000 ICE removals in 2019.
Highest monthly total: 91,120 in October 2020.
Title 42 expulsions (2020–2021): Included in totals, but many were repeat crossers due to lower reentry penalties.
Second term (2025, partial data):
First two weeks (Jan 20–Feb 3, 2025): 5,693 deportations to 121 countries.
First month (Jan 20–Feb 20, 2025): 37,660 deportations.
Context: Trump’s first term saw fewer deportations than Obama or Biden, despite his rhetoric, due to logistical challenges, asylum backlogs, and fewer Mexican nationals (easier to deport). His 2025 pace is lower than Biden’s 2024 monthly average but expected to rise with new policies.
Comparison and Notes:
Obama deported the most overall (5.3M), driven by high border returns and early interior removals, though he later focused on criminals.
Biden matched or exceeded Trump’s first-term total (4.6–4.7M vs. 2.1M), largely due to Title 42 and border returns, but had fewer formal interior removals (649,000 vs. 1.2M).
Trump deported the least in his first term (2.1M), with a broader focus on all undocumented immigrants, not just criminals. His 2025 deportations are ramping up but trail Biden’s 2024 pace.
quote:Op donderdag 24 april 2025 22:59 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Zo ver ik er vanuit kan gaan heeft de vader van Yesilgz gewoon een vlucht genomen naar Nederland en hier asiel aangevraagd.
Jij stelt zelf dat je tijd noch geld moet steken in iemand die illegaal de grens over gestoken is. Voordat je asiel aanvraagt steek je ook illegaal de grens over. Waarom is dat anders?quote:Waarom moet er geld en tijd ingestoken worden in iemand die aantoonbaar, illegaal het land in is gesmokkeld dan wel illegaal de grens heeft overgestoken?
Je bedoelt alle veroordeelde, die gewoon in een rechtbank veroordeelt zijn op bewijs,door rechters of een jury en verdedigt zijn door een advocaat in dit proces?quote:Op woensdag 23 april 2025 13:48 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Waar waren jullie de afgelopen 4 jaar? toen Biden's dictatoriale regiem Amerikaanse burgers in de bak liet rotten voor een Capitool tour.![]()
[ x ]
Omdat je net niet eens zijn met zijn beleid, dat tegen de (grond)wetten ingaan?quote:Op woensdag 23 april 2025 18:03 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Daarom moet Trump elke rechter die Bush/Obama/Biden hebben geinstalleerd ontslaan.
Iets met MAGA logica?quote:Op vrijdag 25 april 2025 05:50 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[..]
Jij stelt zelf dat je tijd noch geld moet steken in iemand die illegaal de grens over gestoken is. Voordat je asiel aanvraagt steek je ook illegaal de grens over. Waarom is dat anders?
Je bedoelt dat juist de Democraten de dubbele standaard proberen te hanteren. Je vervolgt al deze situaties of je vervolgt niets. Als namelijk nalatigheid in het geval van Clinton geldt, gaat dit ook op voor het toevoegen van een onbedoeld persoon een Signal chat. In beide gevallen was er geen intentie om dit te doen.quote:Op vrijdag 25 april 2025 07:15 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Iets met MAGA logica?
Immers de wet is alleen van toepassing voor sommige personen, als het ze uitkomt.
Een mail server onbewust gebruiken, dan moet je aangepakt worden door de FBI en ben je ongeschikt.
Heb je dozen met vertrouwelijke informatie opgeslagen, die je al niet meer mocht hebben, en je advocaten hebben aangegeven dat je die niet meer hebt, in een badkamer zonder enige vorm van beveiliging bewaard, dan is het natuurlijk oke.
Of als je vertrouwelijke informatie via signal verstuurd en hiervan de schuld geeft aan de journalist die zelf toegevoegd is, of vertrouwelijke informatie verzend naar de family app. Ach.... Alleen onzin. We pakken de klokkenluiders aan. O wacht, las nu ook dat hij zijn eigen computer en internet verbinding al op zijn kantoor had.
Het is gewoon beter dan goede tijden, slechte tijden. En eigenlijk het bijzondere is, de wereld kijkt er niet van op.
MAGA negeert het en schuift het vooral op andere af, bijvoorbeeld Biden of WOKE.
En de wereld verwachte dit soort poppenkast ook, bij Trump.
Bereid je maar vast voor op nazi/joden/fascisme/holocaust vergelijkingen.quote:Op vrijdag 25 april 2025 11:49 schreef HowardRoark het volgende:
En ondertussen:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik werd er al mee om te oren geslagen in NWS, vanuit de kringen waar men sympathiseert met de Palestijnen en hun terreur tegen Joden en een heuse 'Jodenjacht' in Amsterdam weglacht en bagatelliseert, wordt het oppakken en uitzetten van illegale en criminele migranten vergeleken met de Jodenvervolging en iemand die zulke criminele migranten onderdak biedt en daarmee dus de wet overtreedt, vergeleken met een verzetsstrijder die Joden helpt onderdrukken. Man man man.quote:Op vrijdag 25 april 2025 14:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Bereid je maar vast voor op nazi/joden/fascisme/holocaust vergelijkingen.
Het gaat hier niet om verdachtmakingen, maar een verwerpelijke en valse vergelijking.quote:Op vrijdag 25 april 2025 16:49 schreef sp3c het volgende:
in NWS ben jij vaker de rest om de oren aan het slaan met allerlei vage verdachtmakingen dan andersom
Het moet haast wel om stemmers gaan. Als je ze verspreid over het land dan kun je bepaalde staten net over het randje duwen en zou je in theorie een overwinning kunnen behalen. Het is een smerige spel waar de democratie word ondermijnd ten faveure van macht.quote:Op vrijdag 25 april 2025 17:28 schreef Candymannetje het volgende:
Ik vraag me wel af waarom de USA dat doet.
Zou het enkel om de stemmers gaan?
Lijkt mij dat er meer speelt.
In de EU is veel duidelijk gemaakt in het Kalergi plan maar van de USA weet ik het niet.
Mwah, het zal vooral naef altrusme zijn. Als dat meer 'diversiteit' oplevert of meer Democratische stemmers ziet men dat als een bonus. Kortom, het domme wereldbeeld zijn dat grenzen eigenlijk niet nodig zijn en ach, het Westen met al hun erfzondes heeft de verplichting de rest van de wereld op te vangen. Meer in die lijn van denken zeg maar.quote:Op vrijdag 25 april 2025 17:28 schreef Candymannetje het volgende:
Ik vraag me wel af waarom de USA dat doet.
Zou het enkel om de stemmers gaan?
Lijkt mij dat er meer speelt.
In de EU is veel duidelijk gemaakt in het Kalergi plan maar van de USA weet ik het niet.
Dat was geen jodenjacht. Het waren Maccabi-hooligans en IDF-soldaten die met toestemming van Halsema hier de boel bewust kwamen provoceren. Ze hadden het gemunt op Marokkaanse taxichauffeurs, omdat die niet met zich laten sollen, zeker niet door zionistische terroristen. Dus wisten ze vooraf dat het op chaos zou uitlopen, zodat de media/politiek en hasbaratrollen als jou dat konden aangrijpen om met het woordje "jodenjacht" te strooien. Om sympathie en support te kweken voor de zionistische agendaquote:Op vrijdag 25 april 2025 16:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik werd er al mee om te oren geslagen in NWS, vanuit de kringen waar men sympathiseert met de Palestijnen en hun terreur tegen Joden en een heuse 'Jodenjacht' in Amsterdam weglacht en bagatelliseert, wordt het oppakken en uitzetten van illegale en criminele migranten vergeleken met de Jodenvervolging en iemand die zulke criminele migranten onderdak biedt en daarmee dus de wet overtreedt, vergeleken met een verzetsstrijder die Joden helpt onderdrukken. Man man man.
Hmm, nee hoor.quote:Op vrijdag 25 april 2025 19:07 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Dat was geen jodenjacht. Het waren Maccabi-hooligans en IDF-soldaten die met toestemming van Halsema hier de boel bewust kwamen provoceren. Ze hadden het gemunt op Marokkaanse taxichauffeurs, omdat die niet met zich laten sollen, zeker niet door zionistische terroristen. Dus wisten ze vooraf dat het op chaos zou uitlopen, zodat de media/politiek en hasbaratrollen als jou dat konden aangrijpen om met het woordje "jodenjacht" te strooien. Om sympathie en support te kweken voor de zionistische agenda
Nee hier mis je echt een stukje.quote:Op vrijdag 25 april 2025 19:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, nee hoor.
Wat we zagen was dat mensen met een migratieachtergrond uit Islamitische landen zich weer eens misdroegen en hun Isral-haat en antisemitisme kwamen tentoonspreiden, iets dat soms wel de norm lijkt binnen de Islamitische gemeenschappen.
Marokkaanse taxichauffeurs vertolkten in deze situatie dan ook de rol van dader, niet die van slachtoffer. Wat mij betreft waren zulke mensen het paspoort afgenomen en met familie en al per direct het land uit gezet. Zulk verwerpelijk gedrag vertonen doe je maar in Marokko, niet in Nederland.
Er was verder totaal geen reden dat Ajax - Maccabi Tel Aviv een risicoduel zou zijn, beide supporters groepen hebben juist warme banden. Het kwam puur door een deel van de moslimgemeenschappen in Nederland dat dit duel uit de hand liep. Te veel moslimjongeren konden zich niet inhouden en zochten de (vooraf geplande) confrontatie op met Isralirs.
Nee, dat is jouw fantasie. De Islam heeft hier verder ook niks mee te maken. Het zijn Marokkaanse/Turkse jongeren geboren en getogen in NL. Als ajax hooligans lopen te rellen noemen we het toch ook geen athestische of christelijke jongeren?quote:Op vrijdag 25 april 2025 19:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, nee hoor.
Wat we zagen was dat mensen met een migratieachtergrond uit Islamitische landen zich weer eens misdroegen en hun Isral-haat en antisemitisme kwamen tentoonspreiden, iets dat soms wel de norm lijkt binnen de Islamitische gemeenschappen.
Marokkaanse taxichauffeurs vertolkten in deze situatie dan ook de rol van dader, niet die van slachtoffer. Wat mij betreft waren zulke mensen het paspoort afgenomen en met familie en al per direct het land uit gezet. Zulk verwerpelijk gedrag vertonen doe je maar in Marokko, niet in Nederland.
Er was verder totaal geen reden dat Ajax - Maccabi Tel Aviv een risicoduel zou zijn, beide supporters groepen hebben juist warme banden. Het kwam puur door een deel van de moslimgemeenschappen in Nederland dat dit duel uit de hand liep. Te veel moslimjongeren konden zich niet inhouden en zochten de (vooraf geplande) confrontatie op met Isralirs.
Zeker heeft de Islam wel iets mee te maken. Het religieuze tribalisme is immers waarom moslims zich altijd zo ontzettend drukmaken over deze situatie.quote:Op vrijdag 25 april 2025 20:41 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Nee, dat is jouw fantasie. De Islam heeft hier verder ook niks mee te maken. Het zijn Marokkaanse/Turkse jongeren geboren en getogen in NL. Als ajax hooligans lopen te rellen noemen we het toch ook geen athestische of christelijke jongeren?
Het waren dus Maccabi hooligans en (ex) IDF soldaten die hier onder aanvoering van Halsema de boel moesten komen verzieken zodat ze daarna weer de slachtofferrol konden aannemen uiteraard met back up van de media en politiek.
Met alles wat er speelde was het wel degelijk een risicoduel. Normaal gesproken krijgen uitsupporters in NL voor elke scheet die ze laten een gebiedsverbod,zeker in Amsterdam... maar zionistisch maccabi tuig kreeg vrij spel van Halsema...
De Islam leert juist om het te negeren en op jezelf te focussen, je ego(nafs) ondedrukken en verslaan, dat is de essentie van de Islam. En niet te straat opgaan/rellen/emotioneel betrokken raken etc. Je kan dus zeggen dat degenen die zich er zo druk om maken aardig verwesterd zijn, ze zijn het slachtoffer van hersenspoeling door de media / influencers (influisteringen van duivel) . Vandaar dat ik benoem dat het niks met de Islam te maken heeft wat feitelijk gewoon kloptquote:Op vrijdag 25 april 2025 20:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker heeft de Islam wel iets mee te maken. Het religieuze tribalisme is immers waarom moslims zich altijd zo ontzettend drukmaken over deze situatie.
En ongeveer alle Isralirs zijn ex-soldaten omdat er daar een dienstplicht is, dat is dus een drogredenering. Er zijn nu in Nederland pakweg tienduizenden Isralirs die bijna allemaal in het leger hebben gezeten. Moet die ook maar worden aangevallen op straat?
Ten slotte was het dus geen risicoduel, een risicoduel is namelijk een term die wordt gebruikt voor wedstrijden waar er veel animositeit is tussen fans, Ajax en Maccabi Tel Aviv hebben een goede relatie en in aanloop naar de wedstrijd waren de supporters van beide partijen dan ook gemoedelijk aan het feesten.
Het ging pas mis n de wedstrijd toen groepen Islamitische jongeren de aanwezige Isralische fans begonnen aan te vallen.
Edgy hoor. Gemaakt met Elon's goddelijke AI zo te zien.quote:Op zaterdag 26 april 2025 00:54 schreef achjaha het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Het grote probleem van de VS zijn de vele christenen. Niet het handjevol """"communisten""""quote:Op zaterdag 26 april 2025 01:22 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Triple down Trumpie, ga van de eerste versnelling naar de derde!
En waar wil jij die christenen door vervangen?quote:Op zaterdag 26 april 2025 09:03 schreef ems. het volgende:
[..]
Het grote probleem van de VS zijn de vele christenen. Niet het handjevol """"communisten""""
Zwarte lesbiennes natuurlijk. Domme vraag.quote:Op zaterdag 26 april 2025 09:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En waar wil jij die christenen door vervangen?
Hmm, maar hoe verklaar jij dan dat we zoveel tegenstrijdig gedrag zien van moslims? In het Westen zijn veel mensen met een migratieachtergrond uit Islamitische landen op veel negatieve manieren oververtegenwoordigd. En de Islamitische landen zelf (vooral in de Arabische wereld) blinken uit in onderdrukking, geweld en barbarij.quote:Op vrijdag 25 april 2025 21:30 schreef PSVCL het volgende:
[..]
De Islam leert juist om het te negeren en op jezelf te focussen, je ego(nafs) ondedrukken en verslaan, dat is de essentie van de Islam. En niet te straat opgaan/rellen/emotioneel betrokken raken etc. Je kan dus zeggen dat degenen die zich er zo druk om maken aardig verwesterd zijn, ze zijn het slachtoffer van hersenspoeling door de media / influencers (influisteringen van duivel) . Vandaar dat ik benoem dat het niks met de Islam te maken heeft wat feitelijk gewoon klopt![]()
Uiteindelijk is het allemaal energyharvesting ,om het maar BNW te houden , de duivel bespeelt beiden kampen op een sluwe manier, verdeel en heers. Zie bijv de chaos in 020 waar we het nu al een paar reacties over hebben, het blijft een welles / nietes discussie. Het beste is om het gewoon te negere.. wat ik nu ook ga doen, dat is wat de Islam mij leert. Was ik er toch weer ingetrapt.
Dus jij wilt ze laten uitsterven.quote:Op zaterdag 26 april 2025 09:58 schreef ems. het volgende:
[..]
Zwarte lesbiennes natuurlijk. Domme vraag.
Je hebt het over (cultuur) ?moslims?... ik over de Islam.quote:Op zaterdag 26 april 2025 11:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, maar hoe verklaar jij dan dat we zoveel tegenstrijdig gedrag zien van moslims? In het Westen zijn veel mensen met een migratieachtergrond uit Islamitische landen op veel negatieve manieren oververtegenwoordigd. En de Islamitische landen zelf (vooral in de Arabische wereld) blinken uit in onderdrukking, geweld en barbarij.
De realiteit is natuurlijk dat de Islam een totaal andere aard heeft dan het Jodendom en het Christendom. Mohammed was ook geen figuur zoals Mozes of Jezus, maar een gevreesd legerleider die met het nodige geweld de Islam heeft verspreid zodra de lokale volkeren verzet boden. Veel volkeren, culturen en talen zijn verloren gegaan door het expansionisme van de Islam.
En de drang voor dominantie en bereidheid om de naam van de leer geweld te gebruiken, zien we tegenwoordig ook nog altijd terug bij de Islam. Of het nu gaat om terreurgroeperingen zoals Hamas, Hezbollah, Islamitische Jihad, Boko Haram, IS of Al-Qaeda, of een groep moslims die hondsdol van woede worden als er ergens iemand een Koran verbrand, waarbij men deze boekverbrander het liefst ter plekke nog zou lynchen.
Dit was dus ook zichtbaar bij het antisemitische geweld vorig jaar november in Amsterdam. Waar een groep moslimjongeren dacht een 'Jodenjacht' te kunnen organiseren, voortkomende uit een diepe haat jegens Joden en Isral, omdat Joden vanuit een religieus perspectief als de vijand worden gezien en men het gebied dat nu Isral is als 'Islamitisch' en 'Arabisch' ziet.
Vanuit dat perspectief is het argument dat de Islam voor nederigheid, zelfreflectie en vrede zou staan enorm ongeloofwaardig en zelfs lachwekkend. Het zal vast dat het sommige moslims wl lukt en dat is bewonderenswaardig, maar er zijn helaas veel te veel moslims die de Islam interpreteren op een tegenovergestelde manier, waarbij men geweld en onderdrukking in naam van de Islamitische leer gerechtvaardigd acht.
Voor liberalen is het probleem de christenen en 'christenen', en vieze versa.quote:Op zaterdag 26 april 2025 09:03 schreef ems. het volgende:
[..]
Het grote probleem van de VS zijn de vele christenen. Niet het handjevol """"communisten""""
Die duivelse Christenen die het hele land hebben opgebouwd…….quote:Op zaterdag 26 april 2025 09:03 schreef ems. het volgende:
[..]
Slimme jongensquote:Op zondag 27 april 2025 15:42 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Young men are walking away from universities — and the left can’t figure out why.
🗣️ “Why would I want to listen to an anti-Christian, anti-masculinity, anti-white professor for 4 years — and come out buried in debt?”
Goh
12 miljoen ongeveer, dus een kans van zeg 3,5%.quote:Op zondag 27 april 2025 17:06 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Wat is de kans dat uitgerekend een illegaal een tas van Christi Noem steelt? Hoeveel illegalen zijn er wel niet in dat land?
Heftig.quote:Op zondag 27 april 2025 17:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
12 miljoen ongeveer, dus een kans van zeg 3,5%.
Nee man, rookie numbers. Mij is altijd verteld dat migranten een of andere rovende sprinkhanenplaag op het land is, dan klinkt 3,5% wat laag. Kan je niet mee aankomen in de pers.quote:
Voor de “geen mens is illegaal” crowd zijn dit inderdaad rookie numbers.quote:Op zondag 27 april 2025 18:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee man, rookie numbers. Mij is altijd verteld dat migranten een of andere rovende sprinkhanenplaag op het land is, dan klinkt 3,5% wat laag. Kan je niet mee aankomen in de pers.
Als jij het zegt, vriend!quote:Op zondag 27 april 2025 18:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Voor de “geen mens is illegaal” crowd zijn dit inderdaad rookie numbers.
Echt?quote:Op zondag 27 april 2025 15:42 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Young men are walking away from universities — and the left can’t figure out why.
🗣️ “Why would I want to listen to an anti-Christian, anti-masculinity, anti-white professor for 4 years — and come out buried in debt?”
Goh
Natuurlijk zijn die er niet. Dit is weer een brainfart van iemand met een vervolgingsfetish.quote:Op zondag 27 april 2025 21:29 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Echt?
Is dit een trend? Statistieken?
quote:Op zondag 27 april 2025 21:29 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Echt?
Is dit een trend? Statistieken?
1 simpele google zegt genoeg.quote:Op maandag 28 april 2025 11:18 schreef ems. het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die er niet. Dit is weer een brainfart van iemand met een vervolgingsfetish.
quote:Onderzoek suggereert dat het aantal mannelijke studenten aan universiteiten in de VS in het afgelopen decennium is gedaald ten opzichte van vrouwen, wat de kloof tussen de geslachten vergroot.
Het bewijs wijst op een voortdurende trend, waarbij vrouwen in 2024 60% van de inschrijvingen uitmaken, tegenover 40% voor mannen.
Dit onderwerp is controversieel, met mogelijke bijdragen van economische en gedragsmatige factoren, maar de gegevens tonen een duidelijke trend.
Overzicht
In de afgelopen tien jaar is de deelname van mannen aan universiteiten in de VS aanzienlijk gedaald in vergelijking met vrouwen, wat leidt tot een groeiende kloof in het hoger onderwijs. Hoewel mannen nog steeds inschrijven, is de daling voor mannen steiler, en recente gegevens suggereren dat deze trend aanhoudt.
Hieronder worden de belangrijkste bevindingen en context uiteengezet om deze verschuiving te begrijpen.
Inschrijvingstrends
Gegevens van 2010 tot 2021 tonen aan dat de inschrijving van mannelijke studenten met 17% daalde, van 7,8 miljoen naar 6,5 miljoen, terwijl de inschrijving van vrouwelijke studenten met 13% daalde, van 10,2 miljoen naar 8,9 miljoen. In 2024 maakten vrouwen 60% uit van de totale inschrijvingen (8,7 miljoen undergraduates en 1,9 miljoen graduates), tegenover 40% voor mannen (6,4 miljoen undergraduates en 1,1 miljoen graduates). Dit wijst op een aanhoudende en groeiende kloof.
Bijdragende factoren
Onderzoek suggereert dat economische factoren, zoals financile druk, en gedragsmatige kwesties, zoals verschillende onderwijsprioriteiten, kunnen bijdragen aan de daling van mannelijke inschrijvingen. Demografische verschuivingen, waaronder veranderingen in raciale en etnische samenstelling, kunnen ook een rol spelen, hoewel gegevens hierover minder gedetailleerd zijn.
Conclusie
Hoewel mannen niet volledig "vertrekken en niet meer deelnemen" aan universiteiten, toont het bewijs duidelijk een significante daling van hun inschrijvingen in het afgelopen decennium, sterker dan bij vrouwen, met het gat dat doorloopt tot 2024.
Ik vond het een prima verhaal tot hij begon over een bar exam doen zonder ooit rechten te hebben gestuurd.quote:Op zondag 27 april 2025 15:42 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Goh
Wat vind jij dat er met deze illegale migranten moet gebeuren?quote:Op zondag 27 april 2025 17:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
12 miljoen ongeveer, dus een kans van zeg 3,5%.
Wat mij betreft zet je ze allemaal uit, dat mogen ze lekker zelf weten.quote:Op maandag 28 april 2025 18:25 schreef HowardRoark het volgende:
Wat vind jij dat er met deze illegale migranten moet gebeuren?
Dit zie je toch in heel de westerse wereld, in Nederland is dir op het HBO al het geval sinds 1997/1998 en op de universiteit sinds 2006/2007. Hoe groot was het Woke gedachtegoed toen in Nederland?quote:Op maandag 28 april 2025 13:06 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[..]
1 simpele google zegt genoeg.
Maar hier GrokAI met deepsearch.
[..]
De oververtegenwoordiging van vrouwen in het hoger onderwijs heeft inderdaad niets te maken met wokeisme, maar met gedrag en attitude. Dit is zelfs op de middelbare school al zichtbaar.quote:Op dinsdag 29 april 2025 10:14 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dit zie je toch in heel de westerse wereld, in Nederland is dir op het HBO al het geval sinds 1997/1998 en op de universiteit sinds 2006/2007. Hoe groot was het Woke gedachtegoed toen in Nederland?
Het toont ook maar weer aan dat het onderscheid tussen de twee menselijke geslachten, die mede een product zijn van de biologische verschillen. Iets dat rondom andere discussies dan weer ineens ontkend wordt.quote:Meisjes besteden meer tijd aan huiswerk
Leerlingen in de eerste klas van het voortgezet onderwijs besteden gemiddeld ruim anderhalf uur per dag aan hun huiswerk. De meeste tijd besteden zij aan de vakken wiskunde, Engels en Nederlands. Meisjes zijn ongeveer n uur en drie kwartier met het huiswerk bezig. Dat is een kwartier meer dan jongens.
...
Zou je waar hier systematisch racisme staat net zo goed Woke kunnen zetten?quote:Op dinsdag 29 april 2025 10:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Helaas is dan de verklaring dan vaak ineens dat het allemaal zogenaamd door 'systematisch racisme' zou komen en worden de constateringen rondom de verschillen in mentaliteit en gedrag het raam uit gegooid.
Hmm, nee dat vind ik niet. Jij wel dan?quote:Op dinsdag 29 april 2025 13:31 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zou je waar hier systematisch racisme staat net zo goed Woke kunnen zetten?
De media zijn er weer druk mee hoor. Men kan er gewoon niet mee stoppen, al die drek over Trump & co.quote:
Daar heb je de media helemaal niet voor nodig toch? Dat doet Trump zelf al zonder enige hulp, bijvoorbeeld zoals laatst weer met die twijfel of hij de grondwet in acht moet nemen.quote:Op woensdag 30 april 2025 21:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De media zijn er weer druk mee hoor. Men kan er gewoon niet mee stoppen, al die drek over Trump & co.
Het slaat in AMV ook aan merkte ik vandaag weer, man wat zijn de lontjes daar kort. Men heeft zich natuurlijk volledig laten opfokken door al die anti-Trump narratieven in de media. Ergens toch ook wel schrikwekkend, de gevoeligheid in bepaalde kringen voor al die propaganda.
En door continu te tweeten en te truthen. Dat is gewoon. de loading the zone techniek van Trump, de hele tijd de grootste onzin roepen zodat het gaat over Alcatraz/AI Trump paus/Golf van Mexico en niet over de toestand van de air traffic door de DOGE cuts, de verrijking en omkoping achter de schermen met crypto, de tariffs+mogelijke recessie en de tax cut voor de rich.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 14:38 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Daar heb je de media helemaal niet voor nodig toch? Dat doet Trump zelf al zonder enige hulp, bijvoorbeeld zoals laatst weer met die twijfel of hij de grondwet in acht moet nemen.
Haha, de toestand van traffic door DOGE cuts. Je past goed in BNW.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:17 schreef aquawoman het volgende:
[..]
En door continu te tweeten en te truthen. Dat is gewoon. de loading the zone techniek van Trump, de hele tijd de grootste onzin roepen zodat het gaat over Alcatraz/AI Trump paus/Golf van Mexico en niet over de toestand van de air traffic door de DOGE cuts, de verrijking en omkoping achter de schermen met crypto, de tariffs+mogelijke recessie en de tax cut voor de rich.
En dat werkt want het is makkelijker om te lachen om gekkie Trump dan je te verdiepen in de echt belangrijke onderwerpen.
Democraten houden van hen cheat mogelijkheden.quote:Michigan House Democrats killed a chance for voters to decide on a constitutional amendment that would require proof of citizenship to register to vote and an ID at the polls.
The proposed amendment passed the House 58-48 on Thursday, with all Republicans voting yes and all Democrats voting no. To be placed on the ballot, it needed to pass with a two-thirds vote from the House and Senate.
It fell 16 votes short.
“This afternoon, I was saddened but not surprised to see the House Democrats prioritize politics over people,” said Rep. Bryan Posthumus, R-Rockford. "On a party-line vote, Michigan Democrats voted against a commonsense amendment to our state constitution that would prevent noncitizens from illegally voting – an issue that is supported by nearly 85% of our citizens."
Mss heeft ze iets te veel crack van Biden JR gerookt dat ze zo para is.quote:Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
New York Attorney General Letitia James ranted to a crowd that she's being followed on the orders of President Trump - days before reports surfaced that Trump's Department of Justice had actually launched a criminal probe into mortgage fraud claims against her.
"They got individuals coming to my house, standing outside my house. Last Sunday - church Sunday while I was in church - these individuals were in front of my house, taking pictures and then streaming it, putting it on social media," she said during a May 3 rally at Rev. Al Sharpton's National Action Network headquarters in Harlem.
Je zou bepaalde andere delen van FOK! eens moeten zien, daar is er nog een grotere obsessie maar dan met Republikeinen.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 22:14 schreef ems. het volgende:
Zo'n obsessie met democraten. Hoe langer terug hoe beter![]()
Moet ook wel als je ziet wat voor lachertje de republikeinen nu als pronkstuk hebben. Alles om men maar de andere kant op te laten kijken als Donny weer eens een plasje in z'n broekje doet.
Je kan ook gewoon een stempel gebruiken natuurlijk. Scheelt een boel werk als je veel documenten achter elkaar moet tekenen.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 21:36 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Gezien wat voor staat was in zijn algehele termijn verbaast mij dit niets. Was Obama's derde termijn met Biden als spreekpop.
Wat is dit voor kinds idee van moraliteitquote:Op maandag 12 mei 2025 10:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je zou bepaalde andere delen van FOK! eens moeten zien, daar is er nog een grotere obsessie maar dan met Republikeinen.
Waarom spreek je je daar niet eens tegen uit?
Ik kreeg recent een brief dat mijn belastingaangifte goedgekeurd was en de handtekening van de inspecteur was identiek aan die van verleden jaar. Je gaat mij toch niet vertellen dat deze inspecteur niet elke brief handmatig ondertekent? Dit riekt naar fraude.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 21:36 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Gezien wat voor staat was in zijn algehele termijn verbaast mij dit niets. Was Obama's derde termijn met Biden als spreekpop.
Ja we verwachten dan wel met bron en zo.quote:Op maandag 28 april 2025 13:06 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[..]
1 simpele google zegt genoeg.
Maar hier GrokAI met deepsearch.
[..]
Iedereen kan Elon's gratis goddelijke AI gebruiken op het beste platform en nieuwsapp in de wereld.quote:Op maandag 12 mei 2025 22:52 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Ja we verwachten dan wel met bron en zo.
Dat ook om de kwaliteit van dit subforum een klein beetje op peil te houden.
😎quote:Op maandag 12 mei 2025 10:33 schreef xpompompomx het volgende:
Wanneer Laura Looney slimmer (b)lijkt te zijn dan Trump:
[ afbeelding ]
Snel, net doen alsof Bondi iets op het spoor is, terwijl ze zelf in de problemen zit rondom Qatar! Iets met Clinton werkt altijd!quote:Op maandag 12 mei 2025 20:55 schreef epicbeardman het volgende:
[ [url= https://twitter.com/laralogan/status/1921937218223972397 ]x[/url] ]
Lock her up! and him
Kom maar op met quotes van mensen die willen dat criminelen in de VS blijven 'free roamen'. En blij dat Trump giften aanneemt van een regime dat Hamas financieel steunt in hun terreurdaden?quote:Op maandag 12 mei 2025 10:23 schreef HowardRoark het volgende:
Man man man, dit zouden maar de mensen zijn waar je voor in de bres springt zeg.
Bestaat dat nog de alt right? Er zijn nu toch andere identitaire bewegingen?quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:11 schreef vaarsuvius het volgende:
in de VS zijn zo'n 100 miljoen mensen die een hekel aan de president hebben en in Europa zijn zo'n 100 miljoen alt right wappies die Europa niks vinden , als die nou eens met elkaar konden ruilen... dan konden beide unies bouwen aan hun ideale samenleving zonder al dat geruzie
Gast, er stemde 90 miljoen mensen niet tijdens de verkiezingen, welke het allemaal geen donder interesseren wie er in het witte huis zit.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:11 schreef vaarsuvius het volgende:
in de VS zijn zo'n 100 miljoen mensen die een hekel aan de president hebben en in Europa zijn zo'n 100 miljoen alt right wappies die Europa niks vinden , als die nou eens met elkaar konden ruilen... dan konden beide unies bouwen aan hun ideale samenleving zonder al dat geruzie
90 miljoen trumpers, 90 miljoen dems, 90 miljoen onverschilligen, 70 miljoen kidsquote:Op woensdag 14 mei 2025 11:43 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Gast, er stemde 90 miljoen mensen niet tijdens de verkiezingen, welke het allemaal geen donder interesseren wie er in het witte huis zit.
En er zijn geen 100 miljoen die een hekel hebben aan de President, zonder fraude halen de democraten wellicht maar 50 miljoen stemmen.
beetje beteugelen zodat het niet te gek wordt en dan mogen ze blijvenquote:Op woensdag 14 mei 2025 11:43 schreef UncleScorp het volgende:
En wat doen we met de woke linkse slappies?
Kijk in AMV, de (radicaal) progressief linkse kliek is daar nogal ontdaan dat er illegale migranten worden uitgezet.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kom maar op met quotes van mensen die willen dat criminelen in de VS blijven 'free roamen'. En blij dat Trump giften aanneemt van een regime dat Hamas financieel steunt in hun terreurdaden?
Dat is een leugen. Het gaat over mensen zonder due process naar gevangenissen sturen in het buitenland. Niets tegen het uitzetten van illegale migranten op zich.quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kijk in AMV, de (radicaal) progressief linkse kliek is daar nogal ontdaan dat er illegale migranten worden uitgezet.
Nee hoor, velen zijn simpelweg van mening dat die migranten eigenlijk gewoon moeten kunnen blijven. En wat Trump in het Midden-Oosten doet ik ben ik niet over te spreken. Ik vind het zorgwekkend en eigenlijk ook wel verraad richting Isral.quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:59 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is een leugen. Het gaat over mensen zonder due process naar gevangenissen sturen in het buitenland. Niets tegen het uitzetten van illegale migranten op zich.
Dat is dus niet 'stellen dat 'we' willen dat criminelen blijven rond roamen '. Ik wacht op je excuses. En misschien dat je ook even ingaat op mijn vraag over Qatar. Of vraag ik nu teveel?
Nog steeds geen 'criminelen moeten blijven free roamen'. Stop eens met liegen. Zijn mensen die door rood rijden ook crimineel? Illegaliteit in de VS is een overtreding, geen misdrijf.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, velen zijn simpelweg van mening dat die migranten eigenlijk gewoon moeten kunnen blijven. En wat Trump in het Midden-Oosten doet ik ben ik niet over te spreken. Ik vind het zorgwekkend en eigenlijk ook wel verraad richting Isral.
Die mensen zijn in een land waar ze niet mogen zijn, dus worden zij er nu uitgezet.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nog steeds geen 'criminelen moeten blijven free roamen'. Stop eens met liegen. Zijn mensen die door rood rijden ook crimineel? Illegaliteit in de VS is een overtreding, geen misdrijf.
Nogmaals, jij stelt dat 'ze in AMV' willen dat criminelen blijven 'free roamen', welke criminelen zijn dat dan?quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die mensen zijn in een land waar ze niet mogen zijn, dus worden zij er nu uitgezet.
Nee, ik heb gezegd dat velen van mening dat die migranten eigenlijk gewoon moeten kunnen blijven.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nogmaals, jij stelt dat 'ze in AMV' willen dat criminelen blijven 'free roamen', welke criminelen zijn dat dan?
(Buiten het feit om dat men daar stelt dat iemand het recht heeft op due process).
Lmao, blijkbaar dus een overtreding die beloont moet worden niet waar VIS?quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nog steeds geen 'criminelen moeten blijven free roamen'. Stop eens met liegen. Zijn mensen die door rood rijden ook crimineel? Illegaliteit in de VS is een overtreding, geen misdrijf.
Nee, uitzetten naar land van herkomst is prima.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lmao, blijkbaar dus een overtreding die beloont moet worden niet waar VIS?
Dat moeten ze allemaal eerst vast stellen via due proces. Nu kan ICE roepen wat ze willen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die mensen zijn in een land waar ze niet mogen zijn, dus worden zij er nu uitgezet.
Prima toch? Hoe eerder die mensen het land uit worden gezet, hoe beter.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:14 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Dat moeten ze allemaal eerst vast stellen via due proces. Nu kan ICE roepen wat ze willen.
Als we dus jou het land uizetten (lees: levenslang opsluiten in een buitenlandse horrorgevangenis), en we zeggen dat jij illegaal was, dan vind jij niet dat jij het recht hebt om je juridisch te verdedigen?quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Prima toch? Hoe eerder die mensen het land uit worden gezet, hoe beter.
Beschrijf dat due proces eens, wat moet er precies vastgesteld worden en hoe gaat dan in de praktijk?quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:14 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Dat moeten ze allemaal eerst vast stellen via due proces. Nu kan ICE roepen wat ze willen.
Als ik illegaal in een land ben vind ik dat de handhaving van het desbetreffende land mij uit het land mag trappen ja. Ik ben daar namelijk illegaal en heb daar dus niets te zoeken. Ik vraag mij ook af op welk vlak ik mij juridisch zou moeten verdedigen?quote:Op woensdag 14 mei 2025 20:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als we dus jou het land uizetten (lees: levenslang opsluiten in een buitenlandse horrorgevangenis), en we zeggen dat jij illegaal was, dan vind jij niet dat jij het recht hebt om je juridisch te verdedigen?
Je doet het opzettelijk. Er is je al meerdere keren verteld dat op deze manier je niet kunt verdedigen als je helemaal niet illegaal daar zit. Garcia bijvoorbeeld, en dan ga je natuurlijk weer allerlei leugens erbij halen, want hij zou zijn vrouw slaan en in een bende zitten. Er zijn er wel meer die gewoon legaal in de VS verbleven en nu geen poot hebben om op te staan en dan ga jij hier zitten liegen. Het scenario is duidelijk aan je voorgelegd. Je negeert opzettelijk het punt van de stelling.quote:Op donderdag 15 mei 2025 08:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als ik illegaal in een land ben vind ik dat de handhaving van het desbetreffende land mij uit het land mag trappen ja. Ik ben daar namelijk illegaal en heb daar dus niets te zoeken. Ik vraag mij ook af op welk vlak ik mij juridisch zou moeten verdedigen?
Heb je geen google?quote:Op woensdag 14 mei 2025 20:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Beschrijf dat due proces eens, wat moet er precies vastgesteld worden en hoe gaat dan in de praktijk?
Maar als iemand geen asiel heeft aangevraagd of visa voordat hij een vlucht kocht naar Amerika, dan is iemand toch illegaal in het land gekomen. Waarom dan nog een proces? illegalen worden gewoon uitgezet in meerdere landen.quote:
Ah vingers in de oren en hard 'lalalalala' roepen. Je hebt mijn link niet eens gelezen en blijft op iets hameren dat geen reet uitmaakt voor due process. Probeer het anders nog eens een keer. Ik wacht wel.quote:Op donderdag 15 mei 2025 22:22 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Maar als iemand geen asiel heeft aangevraagd of visa voordat hij een vlucht kocht naar Amerika, dan is iemand toch illegaal in het land gekomen. Waarom dan nog een proces? illegalen worden gewoon uitgezet in meerdere landen.
Als een land illegalen uitzet, omdat dit niet eerlijk is tegen al die miljoenen mensen die jaren aan het wachten zijn op de Amerikaanse Nationaliteit.
[ x ]
Dit soort types heeft Amerika ook niets aan, maar de democraten zien deze mensen als potentile stemmers.
Versus de gemiddelde rechtmatige asielzoeker die daadwerkelijk de juiste stappen en processen volgt om een burger te worden. Ook in Nederland is iedereen welkom die doelen heeft en wil werken hier, maar wij krijgen ook genoeg die niet deze ambitie hebben maar om gewoon simpel 2000 euro per maand te vangen p.p en delen daarvan naar hen familie in buitenland te sturen, daarnaast gewoon jaarlijks op vakantie naar hen land waar ze uit moesten vluchten.
Maar due proces kan toch met snelrecht worden bepaald? illegaal ja/nee? eruit/niet eruit.quote:Op donderdag 15 mei 2025 22:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ah vingers in de oren en hard 'lalalalala' roepen. Je hebt mijn link niet eens gelezen en blijft op iets hameren dat geen reet uitmaakt voor due process. Probeer het anders nog eens een keer. Ik wacht wel.
Je wil dus stellen dat het een waterdicht systeem is?quote:Op donderdag 15 mei 2025 22:41 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Maar due proces kan toch met snelrecht worden bepaald? illegaal ja/nee? eruit/niet eruit.
Waarom moet daar een rechter over beslissen uberhaupt, als ik zonder paspoort naar een land vlieg kom ik het land ook niet binnen.
Ik deel alleen mijn mening, wat maakt mij dat due proces nou uit. Dat werd ook niet geroepen toen de J6 dagjesmensen in de bak werden gegooid en nooit hen proces kregen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 22:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je wil dus stellen dat het een waterdicht systeem is?
Je snapt sowieso due process niet, met je rechter. Lees nu eens die link door in plaats van je mening door te drammen, die blijkbaar niet op realiteit is gebaseerd.
En nogmaals het land niet binnenkomen of teruggestuurd worden naar land van herkomst is dus niet hetzelfde als naar een buitenlandse gevangenis gestuurd worden waar je geen gebruik kan maken van een advocaat. Dat is lastig jezelf verdedigen. Nogmaals, illegaal in de VS zijn is een overtreding van de wet geen misdrijf. Stuur ze een brief met een ultimatum en een kans om te laten zien dat ze wel legaal in het land verblijven.
Het systeem is niet waterdicht, anders waren er nu geen onschuldige mensen in een mensonterende gevangenis gegooid en anders zouden de rechters Trump niet bevelen ze terug te halen en dit niet meer te doen, omdat (en onthoud nu eens dat dit geen kwestie van een mening is, maar een recht - die niet vervalt omdat je het er niet mee eens bent) iedereen die verblijft in de VS recht heeft op due process, zoals in de constitution beschreven.
2.5 miljoen deportaties!! Muh Trump zet paar illegale criminelen uit hoor, en de dems-13 zijn helemaal lyrisch.quote:Het ontbreken van due process (eerlijke rechtsgang) is een belangrijke kritiek op het deportatiebeleid onder de zogenaamde "Deporter-in-Chief," met name tijdens het presidentschap van Barack Obama. Veel immigranten die gedeporteerd werden, kregen beperkte of geen toegang tot een eerlijke juridische procedure. Dit kwam door:
Versnelde deportatieprocedures: Programma’s zoals "Operation Streamline" en andere grensgerichte initiatieven zorgden ervoor dat veel immigranten zonder papieren snel werden uitgezet zonder een hoorzitting of juridische vertegenwoordiging. Dit trof vooral mensen die vlak na hun aankomst aan de grens werden opgepakt.
Overbelasting van immigratierechtbanken: De immigratierechtbanken kampten met enorme achterstanden, waardoor veel immigranten lang in detentie zaten zonder tijdige toegang tot een rechter. Sommigen kregen geen kans om hun zaak effectief te bepleiten, vooral als ze geen advocaat konden betalen.
Gebrek aan juridische vertegenwoordiging: Veel gedeporteerden hadden geen toegang tot een advocaat, wat hun vermogen om asiel aan te vragen of andere wettelijke rechten uit te oefenen beperkte. Dit was vooral problematisch voor kwetsbare groepen, zoals minderjarigen of mensen die vluchtten voor geweld.
Gebruik van detentiecentra: Immigranten werden vaak vastgehouden in detentiecentra onder slechte omstandigheden, waar ze onder druk werden gezet om "vrijwillig" te vertrekken, wat in feite een deportatie zonder formele procedure was.
Critici, waaronder mensenrechtenorganisaties, stelden dat deze praktijken in strijd waren met de beginselen van due process zoals vastgelegd in de Amerikaanse grondwet en internationale mensenrechtenverdragen. Hoewel Obama’s regering sommige hervormingen doorvoerde, zoals prioriteit geven aan de deportatie van criminelen boven niet-criminele immigranten, bleef het ontbreken van eerlijke rechtsgang een grote zorg.
En daar ga je de mist in. En houdt het ook op, want het gaat hier om een feitelijk recht, niet iets gebaseerd op een mening, integendeel, het is juist van kracht om tegen te gaan dat een mening ervoor zorgt of je wel of geen recht hebt. Als je geen kut om de grondwet of constitution geeft, dan moet je ook niet raar gaan kijken als je zelf ook in zo'n situatie kan komen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 22:57 schreef epicbeardman het volgende:
Ik deel alleen mijn mening, wat maakt mij dat due proces nou uit.
Ik stop echt, want f je speelt dom, f je bent dom. Er is je inmiddels al meerdere keren uitgelegd en laten zien dat de constitution het specifiek heeft over 'een ieder die in de VS verblijft' en niet 'alle Amerikaanse burrgers'. Als je dan alleen op meningen afgaat, laat die dan in godsnaam op feiten gebaseerd zijn.quote:En Trump kiest er niet voor dat er maar enkele van de uitgezetten naar een gevangenis gaan, het zijn namelijk geen Amerikaanse burgers.
Whataboutism. Alsof ik 'onvoorwaardelijk' fan ben geweest van wie dan ook, laat staan Amerikaanse presidenten. Ik ben fan van Arne Slot, als die morgen ineens met hakenkruizen gaat lopen zwaaien, dan ga ik die ook niet onvoorwaardelijk blijven aanhangen.quote:Wie was de "deporter of chief" en vaak zonder Due Process? die kinderen in kooien hield? Obama en Biden.
Tja, zo kan je het niet eens zijn met veel landen en Presidenten. Alleen hoor je het alleen maar vanuit 1 kant als het toevallig de verkeerde President is.quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En daar ga je de mist in. En houdt het ook op, want het gaat hier om een feitelijk recht, niet iets gebaseerd op een mening, integendeel, het is juist van kracht om tegen te gaan dat een mening ervoor zorgt of je wel of geen recht hebt. Als je geen kut om de grondwet of constitution geeft, dan moet je ook niet raar gaan kijken als je zelf ook in zo'n situatie kan komen.
[..]
Ik stop echt, want f je speelt dom, f je bent dom. Er is je inmiddels al meerdere keren uitgelegd en laten zien dat de constitution het specifiek heeft over 'een ieder die in de VS verblijft' en niet 'alle Amerikaanse burrgers'. Als je dan alleen op meningen afgaat, laat die dan in godsnaam op feiten gebaseerd zijn.
[..]
Whataboutism. Alsof ik 'onvoorwaardelijk' fan ben geweest van wie dan ook, laat staan Amerikaanse presidenten. Ik ben fan van Arne Slot, als die morgen ineens met hakenkruizen gaat lopen zwaaien, dan ga ik die ook niet onvoorwaardelijk blijven aanhangen.
Maar was het verhaal niet juist dat Biden en Obama niets aan 'de invasie van illegale migranten' deden en dat daarom Trump president moest worden? Maar goed, ik stel dus ook dat je iemand best vast kan zetten en daar dan de kans geeft zich juridisch te verdedigen of aan te kunnen tonen waarom het niet klopt. Het zou eens fijn zijn als je eens op zou houden met iemand onvoorwaardelijk aan zou hangen, want uiteindelijk is dat erg onrealistisch. Ik hang geen Obama of Biden aan.
Dit is een leugen,quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:20 schreef epicbeardman het volgende:
Dit gaat trouwens nog steeds om die vrouwenmeppende MS-13 gang member? want daar is dit toch allemaal op gebaseerd?
Ik vind ook helemaal niet dat mensen die ergens illegaal zijn, zichzelf moeten verdedigen omdat daar geen reden voor is. Illegaliteit moet altijd leiden tot deportatie. Als iemand iets steelt gaan we toch ook niet zeggen, nou, die persoon mag zichzelf even verdedigen waarom hij of zij dit of dat steelt en als het een goede reden is dan is het prima. Dat zou bespottelijk zijn.quote:Op donderdag 15 mei 2025 22:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je doet het opzettelijk. Er is je al meerdere keren verteld dat op deze manier je niet kunt verdedigen als je helemaal niet illegaal daar zit. Garcia bijvoorbeeld, en dan ga je natuurlijk weer allerlei leugens erbij halen, want hij zou zijn vrouw slaan en in een bende zitten. Er zijn er wel meer die gewoon legaal in de VS verbleven en nu geen poot hebben om op te staan en dan ga jij hier zitten liegen. Het scenario is duidelijk aan je voorgelegd. Je negeert opzettelijk het punt van de stelling.
Due proces kan je natuurlijk niet voor een klein groepje afschaffen. Zie je nu gelijk al, er zijn ook mensen uitgezet die niet illegaal verbleven.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind ook helemaal niet dat mensen die ergens illegaal zijn, zichzelf moeten verdedigen omdat daar geen reden voor is. Illegaliteit moet altijd leiden tot deportatie. Als iemand iets steelt gaan we toch ook niet zeggen, nou, die persoon mag zichzelf even verdedigen waarom hij of zij dit of dat steelt en als het een goede reden is dan is het prima. Dat zou bespottelijk zijn.
Zoals illegale nederzettingen in gaza etc?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind ook helemaal niet dat mensen die ergens illegaal zijn, zichzelf moeten verdedigen omdat daar geen reden voor is. Illegaliteit moet altijd leiden tot deportatie. Als iemand iets steelt gaan we toch ook niet zeggen, nou, die persoon mag zichzelf even verdedigen waarom hij of zij dit of dat steelt en als het een goede reden is dan is het prima. Dat zou bespottelijk zijn.
Nee, die zijn immers niet illegaal.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:37 schreef ems. het volgende:
[..]
Zoals illegale nederzettingen in gaza etc?
Ah, dat is weer anders natuurlijk. Legaliteit is alleen relevant als de ego dient.
Precies. Selectiviteit.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, die zijn immers niet illegaal.
Oh, joden en moslims etc en wat zij doen in hun zandbak interesseert me eigenlijk niet zoveel.quote:Immers, waarom zouden er volgens jou geen Joden op de Westelijke Jordaanoever mogen wonen?
Nee, geen selectiviteit, maar feiten en het niet willekeurig wapperen met vermeende internationale wetten.quote:
Maar dan is er toch niets aan de hand?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:41 schreef ems. het volgende:
[..]
Oh, joden en moslims etc en wat zij doen in hun zandbak interesseert me eigenlijk niet zoveel.
Als ik ooit aan de macht kom en ik maak religieuze mensen illegaal in Nederland dan moeten ze ook maar gewoon oprotten?
Selectiviteit in z'n puurste vorm. Zoals ik zei.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, geen selectiviteit, maar feiten en het niet willekeurig wapperen met vermeende internationale wetten.
Die er trouwens met betrekking tot de Westelijke Jordaanoever niet zijn. Dat wordt namelijk ten onrechte weggezet als 'bezet gebied', maar het is betwist gebied, dat is iets anders.
Als religieuze mensen illegaal worden in Nederland? Nee, dat zou een verademing zijn.quote:Maar dan is er toch niets aan de hand?
En zitten deze mensen in Amerikaanse instituten? Jack Posobiec is een ultraconservatieve activist en Ron Filipkowski een voormalig Republikein, nu geradicaliseerd progressief linkse influencer.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:04 schreef Vis1980 het volgende:
Eigenaar van Endwokeness ook:
[ afbeelding ]
Enne:
[ afbeelding ]
Nee, het punt is dat 86 helemaal geen 'kill' betekent. Je bent in de war met 187.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En zitten deze mensen in Amerikaanse instituten? Jack Posobiec is een ultraconservatieve activist en Ron Filipkowski een voormalig Republikein, nu geradicaliseerd progressief linkse influencer.
Opvallend hoe lang de media hem nog heeft gesteund.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:04 schreef epicbeardman het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Dit was al in 2023... maar wisten wij natuurlijk al
https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/114523915772327706quote:Trump posted a video titled, “The Video Hillary Clinton Does Not Want You to See” that documented just some of the mysterious ‘suicides’ linked to the Clinton Crime family.
The video touched on the deaths of John F. Kennedy Jr., DNC staffer Seth Rich, Clinton White House Counsel Vince Foster, Clinton White House intern Mary Mahoney, and others connected to the Clintons.
In July 1999, Hillary Clinton’s senate rival and front-runner for NY senate seat John F. Kennedy Jr. died in a plane crash.
Mary Mahoney was a Clinton White House intern who could have been a star witness at the Clinton impeachment trials. She was executed at a DC Starbucks in July 1997.
In July 1993, White House Counsel Vince Foster was found dead of an apparent ‘suicide’ in Fort Marcy Park off the George Washington Parkway in Virginia.
In 1998, James McDougal, a key witness for White House prosecutors and financial partners with Bill and Hillary Clinton that led to the Whitewater scandal, died of cardiac arrest at the Federal Correctional Facility in Fort Worth, Texas, just before he was supposed to testify.
In 2015, Clinton White House Executive Chef Walter Scheib died of an ‘accidental drowning’ after he went on a hike on a trail in Taos, New Mexico. Scheib’s body was found submerged “in a mountain drainage flowing with surface runoff.”
In July 2016, DNC staffer Seth Rich was shot and killed in DC while he was walking home from a bar. It is believed that Seth Rich was the source of the Hillary Clinton/ DNC leaked emails published by Wikileaks. The Clinton/DNC emails published by Wikileaks greatly damaged Hillary Clinton’s 2016 campaign.
In August 2016, Shawn Lucas, a Bernie Sanders supporter who sued the DNC for rigging the primary in favor of Hillary Clinton was found dead in his home.
Dus Matt Gaetz is niet alleen een kinderverkrachter maar ook een seriemoordenaar en toch wilde Trump hem als minister van Justitie? Rare jongens in die partij die zich vroeger als law and order profileerden...quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:26 schreef HowardRoark het volgende:
Het weet wel meer mooi bloot te leggen welke radicalen er binnen de Amerikaanse instituten zaten.
[ twitter ]
Je snapt dat je deze tweet daadwerkelijk wel anders kan interpreteren dan direct 86 te gebruiken? Wat Matt Gaetz hier eigenlijk zegt is.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:09 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dus Matt Gaetz is niet alleen een kinderverkrachter maar ook een seriemoordenaar en toch wilde Trump hem als minister van Justitie? Rare jongens in die partij die zich vroeger als law and order profileerden...
[ x ]
Ik weet dat je niet het scherpste mes in de la bent maar ik ga toch een poging doen het je uit te leggen.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:59 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Je snapt dat je deze tweet daadwerkelijk wel anders kan interpreteren dan direct 86 te gebruiken? Wat Matt Gaetz hier eigenlijk zegt is.
"We've now eliminated"
Een eliminatie kan ook als mensen uit hen functie worden beschouwd. Of bij een spel dat iemand eruit elimineert is.
https://www.reddit.com/r/Layoffs/comments/1guqeob/job_eliminated/
En wat Comey zegt is "eliminate" in een hele andere context. Want de enige manier om Trump te elimineren is vermoorden.
Dat ik dit uberhaupt moet uitleggen![]()
Snap wel dat die Chinezen geld proberen te maken over de rug van de grote oranje leider. Dat doe ik nl. ook met BLM/LGBHQI/PAKI/ISRAEL vlaggen.quote:
Je hebt niet heel goed gezocht denk ik?quote:Op maandag 2 juni 2025 13:40 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
@:HowardRoark heb jij nog wat gehoord over de terroristische aanslag in NL MSM?
Klopt, kom niet graag op fake news outletsquote:Op maandag 2 juni 2025 13:55 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je hebt niet heel goed gezocht denk ik?
Gelukkig was hier wel aandacht voor in de Nederlandse media. Desondanks is het natuurlijk zorgwekkend om te zien hoe snel delen van de progressief linkse & Islamitische alliantie (in de VS) radicaliseren mbt hun pro-Palestijnse activisme.quote:Op maandag 2 juni 2025 13:40 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
@:HowardRoark heb jij nog wat gehoord over de terroristische aanslag in NL MSM?
Verwacht jij dat de democraten niet te veel schade gaan oplopen door de Gaza/Israel oorlog?quote:Op maandag 2 juni 2025 14:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Gelukkig was hier wel aandacht voor in de Nederlandse media. Desondanks is het natuurlijk zorgwekkend om te zien hoe snel delen van de progressief linkse & Islamitische alliantie (in de VS) radicaliseren mbt hun pro-Palestijnse activisme.
Men begint helaas meer en meer te geloven in de eigen hersenspinsels en complottheorien over hoe er een 'Holocaust' gaande zou zijn in Gaza, hoe Isral een genocide zou uitvoeren en hoe zionisme een of andere kwaadaardige idelogie is die dus koste wat het kost moeten worden afgestopt.
Als je steeds meer in zulke denkbeelden gaat geloven dan vallen steeds extremere acties te rechtvaardigen, dat zien we dus nu gebeuren. Twee weken terug in Washington DC was het een radicaal linkse activist, verbonden aan Democratic Socialists of America, nu betreft het een Islamitische migrant uit Egypte die molotovcocktails naar vredig demonstrerende Joden gooit.
Ik vrees dan ook dat we de laatste aanslag nog niet hebben gezien van deze red–green alliance. We kunnen enkel hopen dat de Trump-regering met passende maatregelen komt.
En dan probeerden de FBI en democraten Trump voor 4 jaar lang in de bak te krijgen met belachelijke faalrechtszaken.quote:
Trump heeft nooit alle Epstein files vrijgegeven. En nu weten we waarom.quote:Op donderdag 5 juni 2025 22:12 schreef epicbeardman het volgende:
Heeft Elon Musk binnen enkele maandjes bij DOGE gelijk de Epstein files gezien. De democraten hebben dus 4 jaar lang niets met deze informatie gedaan. Wat zeg je daar van?
Maar waarom hebben de democraten/FBI dit nooit gebruikt tegen hem? zo veel rechtszaken, maar geen enkele met betrekking tot Epstein?quote:Op donderdag 5 juni 2025 22:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Trump heeft nooit alle Epstein files vrijgegeven. En nu weten we waarom.
Zijn voormalige vriendje Elon nam hij wel in vertrouwen. Een grote fout van Trump zo blijkt nu.
[ x ]
Bitch please.quote:Op donderdag 5 juni 2025 22:24 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Maar waarom hebben de democraten/FBI dit nooit gebruikt tegen hem? zo veel rechtszaken, maar geen enkele met betrekking tot Epstein?
Niet gezegd dat hij zoiets gezegd heeft tegen Musk.quote:Op donderdag 5 juni 2025 22:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Trump heeft nooit alle Epstein files vrijgegeven. En nu weten we waarom.
Zijn voormalige vriendje Elon nam hij wel in vertrouwen. Een grote fout van Trump zo blijkt nu.
[ x ]
Hoeft Trump ook niet persoonlijk aan Elon verteld te hebben. Het is duidelijk dat Elon wel toegang had tot de Epstein files waar de democraten geen toegang tot kregen. Daar zal Elon vast niet per ongeluk op gestuit zijn.quote:Op donderdag 5 juni 2025 22:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet gezegd dat hij zoiets gezegd heeft tegen Musk.
Hunter Biden is mijn dealer.quote:Op donderdag 5 juni 2025 23:09 schreef Kansenjongere het volgende:
Aha, het is gewoon 5-dimensionale covfefe, mag ik het adres van jouw dealer?
Simpel, omdat hoog geplaatste functionarissen van beide kampen contact hadden met Epstein.quote:Op donderdag 5 juni 2025 22:24 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Maar waarom hebben de democraten/FBI dit nooit gebruikt tegen hem? zo veel rechtszaken, maar geen enkele met betrekking tot Epstein?
Klopt..quote:
Dit is allemaal toneelspel. Nu moeten de globaal-socialisten, wanneer het op de Big Beautiful Bill aankomt, kiezen tussen de, naar eigen zeggen, nazi Musk en de nazi Trump.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 11:36 schreef HowardRoark het volgende:
Wat is jouw kijk op deze clash? @:QuidProJoe
Dat haat en woede aan de linkerkant van het Amerikaanse spectrum helaas de boventoon voert staat inderdaad buiten kijf.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 14:23 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Dit is allemaal toneelspel. Nu moeten de globaal-socialisten, wanneer het op de Big Beautiful Bill aankomt, kiezen tussen de, naar eigen zeggen, nazi Musk en de nazi Trump.
Dit is precies wat je moet doen wanneer je weet dat je oppositie van cholerische aard is en de haat altijd de plaats van ratio inneemt.
En stel je voor dat de MSM moeten schrijven dat President Trump niet bevoordeelt. Dan gaan die kopjes helemaal op tilt.
De democraten kunnen dit uitbuiten, maar ook hum partij ligt overhoop.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat haat en woede aan de linkerkant van het Amerikaanse spectrum helaas de boventoon voert staat inderdaad buiten kijf.
Ik ben benieuwd hoe de Democraten en het toch vaak blauw gekleurde media complex gaan reageren de komende dagen.
Meestal kiest men natuurlijk blind voor iedereen die zich op een bepaalde manier tegen Trump uitspreekt, alleen zoals je zelf al benoemd heeft men Musk inmiddels ook als een extreemrechtse nazi zitten framen.
Die kan man dus moeilijk meer gaan steunen, alhoewel, ze papegaaien ook Hamas na (echte nazi's). Dus wat dat betreft valt niets meer uit te sluiten.
Tja, dit is bij zulke shows altijd al het geval geweest. En sommigen nemen dat ook heel erg serieus, je laat je dus de les lezen over politiek door een paar comedians. Ik blijf dat onbegrijpelijk vinden. Maar helaas komen sommigen niet verder dan Last Week Tonight, The Daily Show, The Late Show etc. aangevuld met wat The Guardian, New York Times en Washington Post.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 17:00 schreef theguyver het volgende:
[..]
De democraten kunnen dit uitbuiten, maar ook hum partij ligt overhoop.
Krijg je als je achterban en partij debiel door gaat met DEI shit en andere zinloze campagnes.
Voorbeeld ik was best wel fan van last week tonight..
Maar tegenwoordig gaat 75% van zijn show over Trump en bijvoorbeeld dit..
Als je de dislike knop aan zet..
En commentaar leest... jeez.
Links heeft nou niet bepaald een goeie leider meer.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 18:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dit is bij zulke shows altijd al het geval geweest. En sommigen nemen dat ook heel erg serieus, je laat je dus de les lezen over politiek door een paar comedians. Ik blijf dat onbegrijpelijk vinden. Maar helaas komen sommigen niet verder dan Last Week Tonight, The Daily Show, The Late Show etc. aangevuld met wat The Guardian, New York Times en Washington Post.
Het effect hiervan is dat je een boos, bitter en rancuneus mens wordt. En dat is dan natuurlijk ook wel te merken aan een deel van de linkerkant van het politieke spectrum in de VS. Daar is geen normale discussie over politiek meer mee te hebben.
Ik denk trouwens dat er zeker genoeg mogelijkheden voor de Democraten zijn, maar die ligt bij gematigde en weldenkende politici zoals bijvoorbeeld Ritchie Torres of Josh Shapiro, niet bij bij de AOCs en Jasmine Crockett's van deze wereld.
De vraag is alleen of het Linkse electoraat dit ook wil, een aanzienlijk deel is helaas behoorlijk geradicaliseerd. Ik zie oprecht nog wel een Bernie & AOC agenda ver komen als de Trump-regering fouten blijven maken zoals met die importheffingen.
Zie je post hierboven.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:40 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Moeten die lui niet werken ofzo? Herkenbaar van de demonstratie figuren hier.
Tja, zoals elders ook al besproken is het extremistisch links dat weer even van zich wil laten horen in hoop dat men de boel weer kan escaleren zoals in 2020. Ik ben benieuwd hoe het er vannacht aantoe zal gaan. Het is te hopen dat er ongenadig hard wordt opgetreden door de Amerikaanse overheid.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:20 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
De democraten draaien door
Live, lijkt wel oorlog!
Ah, jij bent een voorstander van geweld tegen agenten begrijp ik?quote:
Ja dat is echt zeg maar helemaal mijn ding. Net als kip eten.quote:Op zondag 8 juni 2025 22:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, jij bent een voorstander van geweld tegen agenten begrijp ik?
Ja is debiel.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:20 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
De democraten draaien door
Bekijk deze YouTube-video
Live, lijkt wel oorlog!
Er zullen wel NGO's achter zitten.quote:Op maandag 9 juni 2025 08:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja is debiel.
Protesteren voor illegale immigranten...
Het word weer tijd dat Koreanen naar het dak gaan. Zoals de welbekende LA riots..
Meest debiele is dat de burgermeester de rellen nog even aanspoort..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |