abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 april 2025 @ 10:22:29 #51
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217428632
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 09:50 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Hij was ook legaal aanwezig in het land, en ook niet veroordeeld voor het lid zijn van een bende. Dus waarom zou het jou dan niet kunnen overkomen?
Nee, deze man was niet legaal in het land. Withhold of removal wil niet ineens zeggen dat iemand legaal is, slechts dat iemand ondanks dat illegaliteit vanwege een gevaar in diens thuisland voorlopig niet uitgezet hoeft te worden.
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 09:52 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Dus een vaag vermoeden dat iemand mogelijk een crimineel is is al voldoende om hem dit allemaal aan te doen?
Er is geen vaag vermoeden. Als iemand rondloopt met tatoeages van een bende, zegt te vrezen voor een rivaliserende bende, dan is het natuurlijk duidelijk wat hier aan de hand is.
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 10:16 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Welnee. Barrio-18 is een criminele bende, alsof die alleen een gevaar voor concurrerende criminele bendes zijn.

Zoals ook in de stukken van zijn advocaat staat, die ook in jouw link staan, wordt hij bedreigd door Barrio-18 vanwege het bedrijf van zijn ouders. Net zoals je bedreigd kunt worden als je per ongeluk cocaïne ontvangt in Nederland hoef je ook daar geen bendelid te zijn om gevaar te lopen.
Criminele bendes hebben het voornamelijk gericht op rivaliserende bendes.

Waarom spring jij in de bres voor een illegale migrant en bendelid? Zijn dit nu echt de mensen die jij in Amerika wilt zien?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217428725
quote:
14s.gif Op maandag 21 april 2025 10:22 schreef HowardRoark het volgende:
Ik moet zeggen dat 'burgers hebben niets te vrezen van terroristische drugskartels in Zuid-Amerika' een van de meest bijzondere takes is die ik hier voorbij heb zien komen. Wekelijks nieuwe massagraven in Mexico, politici zijn hun leven niet zeker, de leden zijn zo extreem gewelddadig dat we het terreurorganosaties noemen, maar ze hebben het voornamelijk gericht op andere bendes hoor.

:') .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 21 april 2025 @ 10:34:46 #53
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217428750
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 10:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ik moet zeggen dat 'burgers hebben niets te vrezen van terroristische drugskartels in Zuid-Amerika' een van de meest bijzondere takes is die ik hier voorbij heb zien komen. Wekelijks nieuwe massagraven in Mexico, politici zijn hun leven niet zeker, de leden zijn zo extreem gewelddadig dat we het terreurorganosaties noemen, maar ze hebben het voornamelijk gericht op andere bendes hoor.

Criminele bendes zijn niet per definitie ook drugskartels en het gaat hier ook niet over Mexico maar over El Salvador.

Waarom verplaats je de doelpalen en waarom spring je in de bres voor een illegale migrant en bendelid? Als iemand die in de VS woont, zijn dit toch niet de mensen die je als buurman wilt hebben lijkt mij.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217428799
quote:
14s.gif Op maandag 21 april 2025 10:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Criminele bendes zijn niet per definitie ook drugskartels en het gaat hier ook niet over Mexico maar over El Salvador.
Daarom heb ik het over Zuid-Amerika amigo, al is Barrio-18 oorspronkelijk gewoon ontstaan in Amerika.
pi_217428963
quote:
14s.gif Op maandag 21 april 2025 09:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, er is ook helemaal geen verband of gelijkenis tussen Erdogan en Orban.

Sterker nog, wat het regime van Erdogan gebruikt juist dezelfde tactieken die we ook in de VS vanuit bepaalde kringen hebben kunnen aanschouwen. Zo heeft Erdogan de burgemeester van Istanbul laten arresteren, een potentiële tegenkandidaat in de verkiezingen van 2027. Dit is dus volledig in lijn met hoe men in de VS dit ook probeerde met Trump.
Verkiezingen bestaan, maar zijn ongelijk speelveld; sterke nationalistische retoriek; media deels onder controle; rechtspraak onder druk; invloed van religie.

Ik zie wel wat overeenkomsten met Erdogan

quote:
14s.gif Op maandag 21 april 2025 09:24 schreef HowardRoark het volgende:

En dit hebben we ook in Frankrijk al gezien waar allerlei manieren zijn bedacht om Le Pen voor een vermeend klein vergrijp een ridicule straf aan de broek krijgt, waarbij het er veel van weg heeft dat dit puur met de bedoeling is haar politiek buitenspel te zetten. En we zien dit helaas steeds vaker vanuit links(-liberale) en progressieve kringen, waar men de rechtstaat gebruikt om politieke tegenstanders uit te sluiten of beleid van deze mensen aan te vechten.
Je bedoelt diezelfde LePen van Mains propres, tête haute? De LePen die de Sapin 2 wetgeving niet ver genoeg vond gaan en levenslange uitsluiting eiste?

Maar de vraag is vooral, wat is erger? Is het erger dat Premier Timmermans in 2027 Wilders probeert uit te sluiten door een rechtzaak tegen hem te voeren of door zijn beveiliging in te trekken?

Daarnaast probeerde Trump in 2018 natuurlijk ook to “lock her up” Hillary Clinton, maar zowel de FBI, de advocaten van het witte huis en de minjus zagen dit niet zitten.

[ Bericht 16% gewijzigd door KaheemSaid op 21-04-2025 11:12:48 ]
  maandag 21 april 2025 @ 11:08:18 #56
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217428997
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 10:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Daarom heb ik het over Zuid-Amerika amigo, al is Barrio-18 oorspronkelijk gewoon ontstaan in Amerika.
En ook hier zit je weer mis. Net zoals MS-13 (en trouwens wel meer bendes) is Barrio-18 ontstaan in Californië, niet in Zuid-Amerika. Na verscheidene burgeroorlogen en revoluties in de jaren 1970 en 1980 zijn veel migranten uit landen in Centraal Amerika illegaal naar de VS gegaan en zo ontstonden die bendes.

De Amerikaanse overheid heeft hier toen veel te weinig aan gedaan waardoor zulke bendes verder konden groeien. Pas in de jaren 1990 werd en door Clinton en later door Bush veel bendeleden opgepakt en geporteerd, waarna het ook in landen zoals El Salvador zelf een probleem begon te vormen.

Ten slotte valt het mij op dat je telkens de vraag negeert over waarom je voor zulke mensen in de bres springt. Hoe komt dit?
  maandag 21 april 2025 @ 11:27:22 #57
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_217429106
quote:

[..]
Nee, deze man was niet legaal in het land. Withhold of removal wil niet ineens zeggen dat iemand legaal is, slechts dat iemand ondanks dat illegaliteit vanwege een gevaar in diens thuisland voorlopig niet uitgezet hoeft te worden.
Precies, dus een rechter heeft besloten dat deze man terecht in het land aanwezig mocht zijn.

quote:
Er is geen vaag vermoeden. Als iemand rondloopt met tatoeages van een bende, zegt te vrezen voor een rivaliserende bende, dan is het natuurlijk duidelijk wat hier aan de hand is.
En dat is dus een vaag vermoede... Gooien we nu onschuldig tot het tegendeel bewezen is ook gelijk maar uit het raam?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_217429395
quote:
14s.gif Op maandag 21 april 2025 11:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En ook hier zit je weer mis. Net zoals MS-13 (en trouwens wel meer bendes) is Barrio-18 ontstaan in Californië, niet in Zuid-Amerika. Na verscheidene burgeroorlogen en revoluties in de jaren 1970 en 1980 zijn veel migranten uit landen in Centraal Amerika illegaal naar de VS gegaan en zo ontstonden die bendes.
Lees je mijn bericht überhaupt wel?
  maandag 21 april 2025 @ 12:22:42 #59
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217429475
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 11:27 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Precies, dus een rechter heeft besloten dat deze man terecht in het land aanwezig mocht zijn.
[..]
En dat is dus een vaag vermoede... Gooien we nu onschuldig tot het tegendeel bewezen is ook gelijk maar uit het raam?
Nee, enkel dat zijn uitzet voorlopig opgeschort moest worden. Dat doet niets af aan het feit dat hij illegaal het land binnen is gedrongen. Withhold of removal staat niet gelijk aan het ontvangen van een Green Card.
pi_217429701
quote:

[..]
[..]
[..]

Waarom spring jij in de bres voor een illegale migrant en bendelid? Zijn dit nu echt de mensen die jij in Amerika wilt zien?
Barrio 18 dreigde Garcia (en zijn broer) te vermoorden als zijn ouders hun niet betaalde vanaf dat hij 12 was... Dat is de reden dat zijn ouders hem voor de veiligheid naar de VS stuurden en de rechter oordeelde dat hij niet terug gestuurd mocht worden. Verder heeft hij ook geen tattoeage die naar MS-13 verwijst (vandaar dat Trump ook zo'n dom plaatje van Twitter heeft moeten vissen).

Je kan het beter bij de feiten houden.
  maandag 21 april 2025 @ 12:59:28 #61
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_217429713
quote:
14s.gif Op maandag 21 april 2025 12:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, enkel dat zijn uitzet voorlopig opgeschort moest worden. Dat doet niets af aan het feit dat hij illegaal het land binnen is gedrongen. Withhold of removal staat niet gelijk aan het ontvangen van een Green Card.
Illegaal binnen gekomen is niet hetzelfde als illegaal in het land verblijven. De rechter heeft geoordeeld dat deze man in het land mocht zijn.

En zo gooi je blijkbaar onschuldig tot het tegendeel bewezen is uit het raam, samen met de rest van de rechtstaat. Geen recht meer om jezelf te verdedigen, geen recht meer op een eerlijk proces etc etc. Dat zouden ze dus ook jou aan kunnen doen, als ze dat deze man aan kunnen doen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_217429776
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 12:57 schreef kipknots het volgende:

[..]
Barrio 18 dreigde Garcia (en zijn broer) te vermoorden als zijn ouders hun niet betaalde vanaf dat hij 12 was..
Dat zouden die lieve jongens nooit doen bij mensen die geen lid zijn van een rivaliserende bende.
  maandag 21 april 2025 @ 13:19:18 #63
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217429834
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 12:59 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Illegaal binnen gekomen is niet hetzelfde als illegaal in het land verblijven. De rechter heeft geoordeeld dat deze man in het land mocht zijn.

En zo gooi je blijkbaar onschuldig tot het tegendeel bewezen is uit het raam, samen met de rest van de rechtstaat. Geen recht meer om jezelf te verdedigen, geen recht meer op een eerlijk proces etc etc. Dat zouden ze dus ook jou aan kunnen doen, als ze dat deze man aan kunnen doen.
Hmm. Nee, door zijn claim onveilig te zijn in El Salvador zou hij voorlopig niet worden uitgezet, dat wil dus niet zeggen dat je dan ergens legaal bent. Dit lijkt maar niet duidelijk te worden, velen denken schijnbaar dat hiermee de illegaliteit vervalt of zo en mensen dan ineens legaal in een land zijn.
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 12:57 schreef kipknots het volgende:

[..]
Barrio 18 dreigde Garcia (en zijn broer) te vermoorden als zijn ouders hun niet betaalde vanaf dat hij 12 was... Dat is de reden dat zijn ouders hem voor de veiligheid naar de VS stuurden en de rechter oordeelde dat hij niet terug gestuurd mocht worden. Verder heeft hij ook geen tattoeage die naar MS-13 verwijst (vandaar dat Trump ook zo'n dom plaatje van Twitter heeft moeten vissen).

Je kan het beter bij de feiten houden.
Bijzonder verhaal, zomaar uit het niets te maken krijgen met bedreigingen van een criminele bende. En de tatoeage die van is getoond is wel degelijk echt, er staan talloze foto's op sociale media waar hij die tatoeage heeft en zijn vriendin heeft zelfs al van alles gedaan dit uit foto's weg te halen.

In plaats van mij betichten het bij de feiten te houden, zou ik als ik jou was gewoon stoppen met het in de bres springen voor illegale migranten en bendeleden. Maar helaas kan men zich in links en progressieve kringen weer eens niet behelpen, men zal hoe dan ook opkomen voor zulke mensen.
quote:
8s.gif Op maandag 21 april 2025 13:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dat zouden die lieve jongens nooit doen bij mensen die geen lid zijn van een rivaliserende bende.
Inderdaad, je kunt het vergelijken met de explosies die we hier in Nederland sinds een aantal jaar veel zien. Vaak komt dit van bekenden of wordt het gedaan bij mensen die banden hebben binnen het criminele circuit. Er wordt niet zomaar, random bij mensen aanslagen gepleegd. Daar zitten natuurlijk opdrachtgevers achter.
pi_217429843
quote:
14s.gif Op maandag 21 april 2025 13:19 schreef HowardRoark het volgende:

Bijzonder verhaal, zomaar uit het niets te maken krijgen met bedreigingen van een criminele bende.
Ja jeetje, dat zouden criminelen nooit doen inderdaad, geld afpersen van mensen. Bijzonder universum leef je weer in.
  maandag 21 april 2025 @ 13:22:26 #65
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217429851
quote:
14s.gif Op maandag 21 april 2025 13:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ja jeetje, dat zouden criminelen nooit doen inderdaad, geld afpersen van mensen. Bijzonder universum leef je weer in.
Dit laatste geldt vooral voor jou. Je blijft maar bezig met het in de bres springen voor een illegale migrant en bendelid en weigert elke vraag hierover te beantwoorden. Ik begrijp ook wel waarom, maar het blijft opmerkelijk.
pi_217429950
quote:

[..]
Hmm. Nee, door zijn claim onveilig te zijn in El Salvador zou hij voorlopig niet worden uitgezet, dat wil dus niet zeggen dat je dan ergens legaal bent. Dit lijkt maar niet duidelijk te worden, velen denken schijnbaar dat hiermee de illegaliteit vervalt of zo en mensen dan ineens legaal in een land zijn.
[..]
Bijzonder verhaal, zomaar uit het niets te maken krijgen met bedreigingen van een criminele bende. En de tatoeage die van is getoond is wel degelijk echt, er staan talloze foto's op sociale media waar hij die tatoeage heeft en zijn vriendin heeft zelfs al van alles gedaan dit uit foto's weg te halen.

In plaats van mij betichten het bij de feiten te houden, zou ik als ik jou was gewoon stoppen met het in de bres springen voor illegale migranten en bendeleden. Maar helaas kan men zich in links en progressieve kringen weer eens niet behelpen, men zal hoe dan ook opkomen voor zulke mensen.
[..]
Inderdaad, je kunt het vergelijken met de explosies die we hier in Nederland sinds een aantal jaar veel zien. Vaak komt dit van bekenden of wordt het gedaan bij mensen die banden hebben binnen het criminele circuit. Er wordt niet zomaar, random bij mensen aanslagen gepleegd. Daar zitten natuurlijk opdrachtgevers achter.
De ouders van Garcia hadden een bedrijfje en de bende perste ze af. Dat is echt niet ongeloofwaardig.

Verder heeft Garcia inderdaad tattoeages, alleen wijzen die niet naar de bende. Dat was een of ander vaag Twitter bedenkseltje.

End stop zelf sub met her verdedigen van get autoritaire, anti-rechtsstatelijke gedrag van de revering. Is niet bepaald goed voor je geloofwaardigheid.
pi_217429972
quote:
14s.gif Op maandag 21 april 2025 13:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit laatste geldt vooral voor jou. Je blijft maar bezig met het in de bres springen voor een illegale migrant en bendelid en weigert elke vraag hierover te beantwoorden. Ik begrijp ook wel waarom, maar het blijft opmerkelijk.
Dat komt omdat ik helemaal niet voor iemand in de bres spring. Dat gebeurt slechts in jouw hoofd, dus daar hoef ik me niet voor te verantwoorden bij je.
  maandag 21 april 2025 @ 13:43:07 #68
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217429986
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 13:35 schreef kipknots het volgende:

[..]
De ouders van Garcia hadden een bedrijfje en de bende perste ze af. Dat is echt niet ongeloofwaardig.

Verder heeft Garcia inderdaad tattoeages, alleen wijzen die niet naar de bende. Dat was een of ander vaag Twitter bedenkseltje.

End stop zelf sub met her verdedigen van get autoritaire, anti-rechtsstatelijke gedrag van de revering. Is niet bepaald goed voor je geloofwaardigheid.
Dat een behoorlijk machtige en grote criminele bende zonder enige aanleiding een klein familiebedrijfje gaat afpersen is juist wél moeilijk te geloven.

Daarnaast steun ik vooral het uitzetten van illegale (en criminele) migranten. Daar is helemaal niets anti-rechtsstatelijk aan. Ik zou mij als ik jou was dus vooral afvragen waarom dit de mensen zijn waar jij voor in de bres springt.
pi_217430001
quote:

Inderdaad, je kunt het vergelijken met de explosies die we hier in Nederland sinds een aantal jaar veel zien.
Of gewoon met, ik noem maar wat, andere afpersingszaken waar normale burgers ook slachtoffer van zijn.

Ik bedoel, dit zijn mensen die buschauffeurs doodschieten alleen maar omdat ze door het territorium rijden. Hoe kan het in jouw hoofd bestaan dat die een soort erecode hebben waarin ze burgers met rust zouden laten?
  maandag 21 april 2025 @ 13:46:38 #70
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217430005
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 13:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dat komt omdat ik helemaal niet voor iemand in de bres spring. Dat gebeurt slechts in jouw hoofd, dus daar hoef ik me niet voor te verantwoorden bij je.
Jawel, dat doe je wel.

Dat zien we helaas structureel aan de linker en progressieve kant van het politieke spectrum. Men wil niet dat illegale (en criminele) migranten worden uitgezet omdat men eigenlijk het niet zo nauw neemt met grenzen. De overtuiging is daar dat zulke mensen gewoon een beter leven zoeken en ach die kun je gewoon wel laten blijven en een Green Card geven.
pi_217430018
quote:
14s.gif Op maandag 21 april 2025 13:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat een behoorlijk machtige en grote criminele bende zonder enige aanleiding een klein familiebedrijfje gaat afpersen is juist wél moeilijk te geloven.

Er zit gewoon een baasje onder een baasje onder een baasje onder een baas. Die moeten allemaal geld omhoog schoppen, en het onderste baasje doet dat door bijvoorbeeld ondernemers af te persen. Het is geen besluit van de eindbaas om eens even dit bedrijfje aan te pakken. Standaard mafia-model.
pi_217430025
quote:
14s.gif Op maandag 21 april 2025 13:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jawel, dat doe je wel.
In jouw hoofd inderdaad. In de observeerbare realiteit stel ik gewoon vast dat het niet netjes is mensen op te sluiten die nergens voor veroordeeld zijn.
  maandag 21 april 2025 @ 13:56:49 #73
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217430069
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 13:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
In jouw hoofd inderdaad. In de observeerbare realiteit stel ik gewoon vast dat het niet netjes is mensen op te sluiten die nergens voor veroordeeld zijn.
Nee hoor, ik constateer dit op basis van wat je hier zelf post. En je zit keer op keer argumenten te maken waarom een illegale migrant en bendelid eigenlijk niet illegaal zou zijn en geen bendelid zou zijn. Dat is dus in de bres springen voor zo'n individu.
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 13:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Er zit gewoon een baasje onder een baasje onder een baasje onder een baas. Die moeten allemaal geld omhoog schoppen, en het onderste baasje doet dat door bijvoorbeeld ondernemers af te persen. Het is geen besluit van de eindbaas om eens even dit bedrijfje aan te pakken. Standaard mafia-model.
Bijzonder scenario, fantasierijk ook vooral. In negen van de tien gevallen zijn zulke conflicten binnen de criminele wereld zelf, dat wil dus zeggen dat er toch op een bepaalde manier banden of lijntjes zijn.
  maandag 21 april 2025 @ 14:07:27 #74
441440 aquawoman
Bitch please
pi_217430125
De fout die gemaakt wordt is dat men probeert te oordelen over de illegaliteit/crimninaliteit van Garcia in dit soort discussies. Dat is helemaal niet het belangrijkste in dit geval.

Het belangrijkste is dat hij (en anderen) uitgezet worden zonder due proces. Dus zonder dat er is vastgesteld of diegene illegaal of ook crimineel is. Je ontneemt mensen het recht op een eerlijk proces, en dat proces had positief of negatief kunnen uitvallen. Dat is de kwalijke zaak hier.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_217430128
quote:
14s.gif Op maandag 21 april 2025 13:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En je zit keer op keer argumenten te maken waarom een illegale migrant en bendelid eigenlijk niet illegaal zou zijn
Kun je er daar ééntje van quoten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')