abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217410952

Welkom!

In dit topic kan een verscheidenheid aan onderwerpen worden besproken rondom de Amerikaanse politiek door een BNW-lens.

Speculaties en het delen van theorieën over de Amerikaanse politiek wordt gewaardeerd, haatspraak of het beledigen van mensen wordt hier conform de FOK!policy geweerd.

Bespreek het hier!
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217410967
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2025 13:36 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Je zou hopen dat dit soort mensen niet echt zijn maar bots om de weakminded te beïnvloeden. Maar het ergste is dat veel zo in Nederland er ook over denken. Compleet gehersenspoeld door de media. Usual story dus.
Het zijn mensen die dit soort dingen oprecht geloven en vinden dat het de plicht van een land als de VS is om illegale en criminele migranten op te vangen, een Green Card te geven en vervolgens te proberen ze weer op het rechte pad te krijgen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217411025
twitter

USAID to the rescue? Of mss kan Obama of Clinton nog wat doneren.

Wel apart die link met MS-13 trouwens. Er is namelijk een link die al jaren teruggaat over de moord van Seth Rich, een democraat die vermoord was door MS-13 gangmembers.

Seth Rich was vermoedelijk vermoord voor de DNC leak (wat werd verkondigd als hack)
https://www.thenation.com(...)last-years-dnc-hack/

Als ooit bekend werd welke democraat de opdracht gaf om Seth Rich te vermoorden winnen de democraten nooit meer als partij. (vast Killary)

Is de MS-13 gang een front voor de mensensmokkel van de dems?

[ Bericht 21% gewijzigd door epicbeardman op 19-04-2025 14:14:07 ]
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217411224

Venezuelan Migrant Arrested for Sixth Time in a Year in Sanctuary Chicago

quote:
Authorities arrested a migrant from Venezuela for the sixth time in the space of 13 months in sanctuary city Chicago after prosecutors repeatedly dropped the charges on previous arrests.

Edmonds Peraza Cortez, 25, is once again in a Cook County jail, this time on robbery charges. Prosecutors say he accosted a 41-year-old woman, waved a gun at her, and demanded that she give him her money. He also allegedly demanded her cell phone, wallet, and the electric scooter she was sitting on, according to WFIN radio.

The Chicago Police Dept. reported that Cortez was arrested about an hour after he allegedly confronted the 41-year-old victim.

Cortez has been arrested six times in the Windy City in a 13-month span. But he was released time and again after prosecutors dropped most of the cases against him.
Nederlandse taferelen onder de dems!
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217411489
Tja, dit zijn de mensen die men in progressieve en linkse kringen in de VS graag in bescherming neemt.
pi_217411502
twitter
pi_217412800
quote:
13s.gif Op zaterdag 19 april 2025 15:33 schreef HowardRoark het volgende:
[ x ]

MS-13, de lange arm van de democraten.
pi_217412968
quote:
[ x ]
De ene is het slachtoffer van een terroristische organisatie buiten eigen land, de ander staat symbool voor de teloorgang van een rechtstaat. Of hoe zie jij het?
pi_217413660
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 18:58 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
De ene is het slachtoffer van een terroristische organisatie buiten eigen land, de ander staat symbool voor de teloorgang van een rechtstaat. Of hoe zie jij het?
De eerste is Amerikaan die gegijzeld is door een Islamitische terreurorganisatie, waar je als land alles voor zou moeten doen die te bevrijden. Ik had dan ook graag gezien dat de Amerikanen 'on the ground' Israël waren gaan helpen. Er waren immers nog meer Amerikanen gegijzeld.

De ander is een illegale migrant met een strafblad die volledig terecht het land uit is gezet. Dat men zich in bepaalde kringen dan enkel drukmaakt om de laatste is veelzeggend.
pi_217414912

Moeten ze niet zwaarder geschut inzetten? Biden? Obama? Die MS-13 gang member moet vrij zodat de dems een statement kunnen maken!
pi_217416474
Amerika wordt niet geleid door Amerikanen, maar door Israël.
pi_217416608
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2025 19:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De eerste is Amerikaan die gegijzeld is door een Islamitische terreurorganisatie, waar je als land alles voor zou moeten doen die te bevrijden. Ik had dan ook graag gezien dat de Amerikanen 'on the ground' Israël waren gaan helpen. Er waren immers nog meer Amerikanen gegijzeld.

De ander is een illegale migrant met een strafblad die volledig terecht het land uit is gezet. Dat men zich in bepaalde kringen dan enkel drukmaakt om de laatste is veelzeggend.
Dus a. bepaald een rechter dat iemand niet uitgezet kan worden, dan b. zet ICE, zonder juridische basis die ze horen te hebben, deze man op een vlucht naar de gevangenis in El Salvador.

Het gaat hem hierbij er niet om of deze man wel of niet terecht een land uitgezet wordt, het gaat er hier over dat de waarborgen overgeslagen worden. Dezelfde waarborgen die mensen als jou en mij beschermen.
  zondag 20 april 2025 @ 10:07:16 #13
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217417777
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 01:00 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dus a. bepaald een rechter dat iemand niet uitgezet kan worden, dan b. zet ICE, zonder juridische basis die ze horen te hebben, deze man op een vlucht naar de gevangenis in El Salvador.

Het gaat hem hierbij er niet om of deze man wel of niet terecht een land uitgezet wordt, het gaat er hier over dat de waarborgen overgeslagen worden. Dezelfde waarborgen die mensen als jou en mij beschermen.
Hmm, nee.

Als iemand illegaal in het land is komt er normaal gezien geen proces, dit is ook niet Nederland niet het geval. We hebben het namelijk niet over een gecompliceerde strafzaak waarbij het vraag is of iemand schuld heeft, maar simpel checkwerk van een paar minuten om te zien of iemand de papieren heeft om in een land te mogen verblijven.

Het punt met deze illegale migrant en bendelid is dat hij claimt dat hij onveilig zou zijn in El Salvador. Dit maakt zijn situatie net wat anders, dat is bijvoorbeeld hetzelfde met iemand die homo is en illegaal, maar uit wordt gezet naar een land waar lhbt-ers gevaar lopen. Dan pas wordt de zaak voorgelegd aan een rechter.

Maar voor het overgrote merendeel van illegale migranten gaat dit niet op, zij dienen meteen uit te worden gezet. Wat we vanuit Democratische kringen echter nu zien is dat men graag wil dat al deze mensen blijven. Dat is simpelweg onbegrijpelijk.
pi_217418108
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2025 10:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, nee.

Als iemand illegaal in het land is komt er normaal gezien geen proces, dit is ook niet Nederland niet het geval. We hebben het namelijk niet over een gecompliceerde strafzaak waarbij het vraag is of iemand schuld heeft, maar simpel checkwerk van een paar minuten om te zien of iemand de papieren heeft om in een land te mogen verblijven.

Het punt met deze illegale migrant en bendelid is dat hij claimt dat hij onveilig zou zijn in El Salvador. Dit maakt zijn situatie net wat anders, dat is bijvoorbeeld hetzelfde met iemand die homo is en illegaal, maar uit wordt gezet naar een land waar lhbt-ers gevaar lopen. Dan pas wordt de zaak voorgelegd aan een rechter.

Maar voor het overgrote merendeel van illegale migranten gaat dit niet op, zij dienen meteen uit te worden gezet. Wat we vanuit Democratische kringen echter nu zien is dat men graag wil dat al deze mensen blijven. Dat is simpelweg onbegrijpelijk.
ICE zet illegale migranten uit die net Amerika binnen gekomen is. Maar Garcia kreeg in 2019 al de status Withold of Removal, derhalve genoot hij bescherming in Amerika. Vind je het echt wenselijk wanneer organisatisch kunnen beslissen om zulke mensen zonder hoor en wederhoor het land uit te zetten?

Verder maakt het toch echt geen zak uit of deze man kinderarts of bendeleider is? Voor bendeleiders heb je gewoon de normale wet- en regelgeving. Is het niet puur de reden dat dit een illegale immigrant is dat jij het wel prima vind?
pi_217418281
quote:
[ x ]
Als je goed leest zie je hier ook staan dat deze man in de gevangenis zit omdat hij vermoedelijk bendelid is. Vindt je niet dat je dat zou moeten bewijzen voor je mensen opsluit? Onschuldig tot tegendeel, et cetera?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 20 april 2025 @ 11:05:50 #16
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217418404
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 10:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Als je goed leest zie je hier ook staan dat deze man in de gevangenis zit omdat hij vermoedelijk bendelid is. Vindt je niet dat je dat zou moeten bewijzen voor je mensen opsluit? Onschuldig tot tegendeel, et cetera?
Hij is illegaal in het land, dat hij een bendelid is vormt alleen maar meer reden om hem uit te zetten, maar dit is niet de kern van de zaak, dat is namelijk zijn illegaliteit.
pi_217418452
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2025 11:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hij is illegaal in het land, dat hij een bendelid is vormt alleen maar meer reden om hem uit te zetten, maar dit is niet de kern van de zaak, dat is namelijk zijn illegaliteit.
Oh ja, ik vergat dat jij illegaliteit en een 'check van een paar minuten' genoeg reden vond om mensen in een gevangenis op te sluiten. Excuus, dat is een beetje dom van mij.
  zondag 20 april 2025 @ 11:12:36 #18
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217418482
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 10:35 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
ICE zet illegale migranten uit die net Amerika binnen gekomen is. Maar Garcia kreeg in 2019 al de status Withold of Removal, derhalve genoot hij bescherming in Amerika. Vind je het echt wenselijk wanneer organisatisch kunnen beslissen om zulke mensen zonder hoor en wederhoor het land uit te zetten?

Verder maakt het toch echt geen zak uit of deze man kinderarts of bendeleider is? Voor bendeleiders heb je gewoon de normale wet- en regelgeving. Is het niet puur de reden dat dit een illegale immigrant is dat jij het wel prima vind?
Het gaat hier om het argument dat hij gevaar zou lopen van rivaliserende bendes in zijn thuisland. Maar waarom is dit een probleem van de VS? Op die manier wordt het erg makkelijk voor bendeleden om via illegale migratie in de VS voet aan de grond te krijgen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 11:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Oh ja, ik vergat dat jij illegaliteit en een 'check van een paar minuten' genoeg reden vond om mensen in een gevangenis op te sluiten. Excuus, dat is een beetje dom van mij.
Hmm, nee. Ik vind dat illegaliteit moet leiden tot een verwijdering uit het land, maar ik begrijp dat dit in kringen waar illegaliteit helemaal niet als een probleem wordt gezien of zelfs beloond moet worden met een verblijfsvergunning misschien als een raar standpunt wordt gezien.
pi_217418590

De dems zijn bang dat ze al hen geïmporteerde potentiële stemmers kwijtraken. Het gaat altijd om identiteitspolitiek, deze hele El Salvador scam ook.
pi_217418593
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2025 11:12 schreef HowardRoark het volgende:

Hmm, nee. Ik vind dat illegaliteit moet leiden tot een verwijdering uit het land
Waarom vind je het dan prima dat deze man niet alleen uit het land verwijderd is, maar daarnaast ook zonder veroording in de gevangenis wordt gezet?
pi_217418636
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2025 11:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gaat hier om het argument dat hij gevaar zou lopen van rivaliserende bendes in zijn thuisland. Maar waarom is dit een probleem van de VS? Op die manier wordt het erg makkelijk voor bendeleden om via illegale migratie in de VS voet aan de grond te krijgen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.
Door de wetgevende macht in de Verenigde Staten heeft afgesproken dat Withold for Removal een legale status is die toegekend kan worden aan illegale immigranten. Door dit a. als wetgevende macht af te spreken en b. aan iemand toe te kennen wordt dit een probleem voor de VS. Het gaat niet om dit individuele geval, het gaat om het feit dat een overheid zich houdt aan zijn of haar eigen wet- en regelgeving.

quote:
Hmm, nee. Ik vind dat illegaliteit moet leiden tot een verwijdering uit het land, maar ik begrijp dat dit in kringen waar illegaliteit helemaal niet als een probleem wordt gezien of zelfs beloond moet worden met een verblijfsvergunning misschien als een raar standpunt wordt gezien.
Maar deze heer is niet illegaal, hij heeft een legale status genaamd "Withold for Removal" gekregen. Dat hij illegaal binnen gekomen is doet hier toch niets aan af?
  zondag 20 april 2025 @ 11:49:20 #22
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217418820
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 11:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Waarom vind je het dan prima dat deze man niet alleen uit het land verwijderd is, maar daarnaast ook zonder veroording in de gevangenis wordt gezet?
In lijn met de Alien Enemies Act, die de Trump-regering mag gebruiken volgens de uitspraak van 8 april en vanuit El Salvador mogen mensen dan proberen dit aan te vechten.
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 11:26 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Door de wetgevende macht in de Verenigde Staten heeft afgesproken dat Withold for Removal een legale status is die toegekend kan worden aan illegale immigranten. Door dit a. als wetgevende macht af te spreken en b. aan iemand toe te kennen wordt dit een probleem voor de VS. Het gaat niet om dit individuele geval, het gaat om het feit dat een overheid zich houdt aan zijn of haar eigen wet- en regelgeving.
[..]
Maar deze heer is niet illegaal, hij heeft een legale status genaamd "Withold for Removal" gekregen. Dat hij illegaal binnen gekomen is doet hier toch niets aan af?
Hij is natuurlijk wél illegaal. Withold for Removal is immers ook een status die wordt toegewezen aan illegale migranten, maar zorgt er voor dat ondanks die illegaliteit zij voorlopig mogen blijven.

Het is alleen de vraag of dit terecht is, deze illegale migrant loopt namelijk geen gevaar in eigen land vanwege zijn etniciteit, nationaliteit, religie of politieke opinie. Ook behoort hij niet tot een minderheidsgroep zoals lhbt-ers. Bovendien kan bewijs van betrokkenheid bij een bende genoeg reden zijn deze status weer in te trekken. En zijn vermeende reden voor het hebben van die status bewijst al zijn betrokkenheid bij een bende.
  zondag 20 april 2025 @ 11:51:44 #23
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217418829
quote:
9s.gif Op zondag 20 april 2025 11:21 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]

De dems zijn bang dat ze al hen geïmporteerde potentiële stemmers kwijtraken. Het gaat altijd om identiteitspolitiek, deze hele El Salvador scam ook.
Tja, het is bijzonder om te zien dat ook hier weer adepten van de Democraten in de bres springen voor zulke mensen.

In de POL-kringen raakt men er al niet over uitgepraat. We kunnen rustig concluderen dat een aanzienlijk deel in progressieve en linkse contreien het prima vinden als er allerlei (criminele) illegale migranten een Westers land binnendringen. Dit verklaart wellicht ook waarom men geen probleem heeft met de influx van allerlei moslimfundamentalisten is in Europa.
pi_217418869
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2025 11:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In lijn met de Alien Enemies Act, die de Trump-regering mag gebruiken volgens de uitspraak van 8 april en vanuit El Salvador mogen mensen dan proberen dit aan te vechten.
Die is ingeroepen voor specifiek Venezolaanse Tren de Aragua-leden, niet voor mensen die mogelijk MS-13 lid zijn.
pi_217419026
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 12:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Die is ingeroepen voor specifiek Venezolaanse Tren de Aragua-leden, niet voor mensen die mogelijk MS-13 lid zijn.
Oh nee toch, arme MS-13 cartel terroristen. Wat zielig voor ze.
Misschien moet je met een MS-13 bordje hier in Amsterdam gaan protesteren.
pi_217419146
quote:
10s.gif Op zondag 20 april 2025 12:20 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Ja, waarvan akte.
  zondag 20 april 2025 @ 12:32:05 #27
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217419171
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 12:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Je wilt oprecht dat dit op basis van bendelidmaatschap wordt bekeken? Er zijn nogal wat bendes in Midden-en Zuid-Amerika.
quote:
10s.gif Op zondag 20 april 2025 12:20 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Je ziet hier ook weer hoe men de rechtspraak probeert te politiseren om grip op de situatie te houden.

Men kan het immers maar niet zo laten gebeuren dat er illegale migranten worden uitgezet natuurlijk. Ik zag ook al dat allerlei lokale "mensenrechtenorganisaties" (lees: radicaal linkse actiegroepen) overuren maken om het beleid van de Trump-regering waar mogelijk tegen te werken. Zo vastbesloten is men om illegale (en criminele) migranten in het land te houden.
pi_217419526
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2025 11:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hij is natuurlijk wél illegaal. Withold for Removal is immers ook een status die wordt toegewezen aan illegale migranten, maar zorgt er voor dat ondanks die illegaliteit zij voorlopig mogen blijven.

Het is alleen de vraag of dit terecht is, deze illegale migrant loopt namelijk geen gevaar in eigen land vanwege zijn etniciteit, nationaliteit, religie of politieke opinie. Ook behoort hij niet tot een minderheidsgroep zoals lhbt-ers. Bovendien kan bewijs van betrokkenheid bij een bende genoeg reden zijn deze status weer in te trekken. En zijn vermeende reden voor het hebben van die status bewijst al zijn betrokkenheid bij een bende.
Dus er zijn mogelijk redenen dat zijn status onterecht is en er zijn mogelijk redenen dat zijn status ingetrokken kan worden? Is het dan niet gewoon beter dat je gewoon volgens de procedures deze persoon zijn status aanvecht in plaats van dat je iemand veroordeeld op vermoedens en niet bewezen feiten?

Vind je dat het recht voor iedereen moet gelden of niet? En wil je dit vooral opschorten bij voorheen illegale immigranten of wil je dit verder trekken?

deze illegale migrant loopt namelijk geen gevaar in eigen land vanwege zijn etniciteit, nationaliteit, religie of politieke opinie
Er is ergens wel een reden dat hij ooit deze status kreeg toc?
  zondag 20 april 2025 @ 13:09:53 #29
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217419638
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 13:02 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dus er zijn mogelijk redenen dat zijn status onterecht is en er zijn mogelijk redenen dat zijn status ingetrokken kan worden? Is het dan niet gewoon beter dat je gewoon volgens de procedures deze persoon zijn status aanvecht in plaats van dat je iemand veroordeeld op vermoedens en niet bewezen feiten?

Vind je dat het recht voor iedereen moet gelden of niet? En wil je dit vooral opschorten bij voorheen illegale immigranten of wil je dit verder trekken?

deze illegale migrant loopt namelijk geen gevaar in eigen land vanwege zijn etniciteit, nationaliteit, religie of politieke opinie
Er is ergens wel een reden dat hij ooit deze status kreeg toc?
quote:
In October 2019 he was granted a "withholding of removal" order, court documents show - a status different from asylum, but one which prevented the US government from sending him back to El Salvador because he could face harm.

Mr Abrego Garcia's lawyers say that he was granted the status based on his "well-founded" fear of persecution by Barrio-18, the main rival gang of MS-13.

Bron
Hele opmerkelijk situatie natuurlijk. Bang voor vervolging door een rivaliserende bende, maar tegelijkertijd stellen nooit lid te zijn geweest van een bende.
pi_217419710
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2025 11:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, het is bijzonder om te zien dat ook hier weer adepten van de Democraten in de bres springen voor zulke mensen.

In de POL-kringen raakt men er al niet over uitgepraat. We kunnen rustig concluderen dat een aanzienlijk deel in progressieve en linkse contreien het prima vinden als er allerlei (criminele) illegale migranten een Westers land binnendringen. Dit verklaart wellicht ook waarom men geen probleem heeft met de influx van allerlei moslimfundamentalisten is in Europa.
Denk je niet dat het de democraten en progresievelingen meer gaat om het precedent.

In een land waar getornd wordt aan de scheiding der machten, de vrijheid van meningsuiting en persvrijheid, de academische vrijheid, de vrije en eerlijke verkiezingen en de burger- en grondrechten dan staat dit symbool voor iets groters namelijk rechtszekerheid en rechtsgelijkheid.

Het gaat hier om wat de Manic Street Preachers ooit noemden "if you tolerate this your children will be next", om een bescherming van onze manier van denken en doen en niet om een persoon
pi_217419827
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2025 12:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je wilt oprecht dat dit op basis van bendelidmaatschap wordt bekeken? Er zijn nogal wat bendes in Midden-en Zuid-Amerika.
Jij zegt dat we de wet volgen. Ik zeg dat die wet specifiek is ingeroepen voor één bende uit één land, en dat deze man dus niet op basis van het inroepen van die wet vastgehouden kan worden.
pi_217419831
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2025 13:09 schreef HowardRoark het volgende:
Hele opmerkelijk situatie natuurlijk. Bang voor vervolging door een rivaliserende bende, maar tegelijkertijd stellen nooit lid te zijn geweest van een bende.
Het gaat helemaal niet om mijn persoonlijke overtuiging, het gaat er om wat de instituties beoordelen.. Persoonlijk zou ik deze instituties graag in waarde willen laten omdat ik mij zorgen maak over de gevolgen wanneer je deze afbreekt.
  zondag 20 april 2025 @ 13:31:41 #33
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217419840
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 13:17 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Denk je niet dat het de democraten en progresievelingen meer gaat om het precedent.

In een land waar getornd wordt aan de scheiding der machten, de vrijheid van meningsuiting en persvrijheid, de academische vrijheid, de vrije en eerlijke verkiezingen en de burger- en grondrechten dan staat dit symbool voor iets groters namelijk rechtszekerheid en rechtsgelijkheid.

Het gaat hier om wat de Manic Street Preachers ooit noemden "if you tolerate this your children will be next", om een bescherming van onze manier van denken en doen en niet om een persoon
Hmm. Nee, daar kijkt men normaliter ook niet naar om. Dit is bijvoorbeeld waarom er miljoenen illegalen binnen zijn gelaten door de Democraten en men op allerlei manieren heeft geprobeerd Trump achter slot en grendel te krijgen. En academische vrijheid is overigens ook amper meer in de VS, met dank aan progressieven. Menig gerenommeerde Amerikaanse universiteit is een bastion van radicaal links en progressief gedachtegoed, waar geen ruimte meer is voor tegenspraak.
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 13:31 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het gaat helemaal niet om mijn persoonlijke overtuiging, het gaat er om wat de instituties beoordelen.. Persoonlijk zou ik deze instituties graag in waarde willen laten omdat ik mij zorgen maak over de gevolgen wanneer je deze afbreekt.
Wat we juist zien is dat men in bepaalde kringen naar instituten grijpt om zo alsnog de eigen zin te kunnen doordrijven tegen de wil in van een meerderheid van het volk. Dit zien we in Europa ook steeds meer gebeuren. Van het vervolgen van politici tot het aanvechten van politieke beslissingen.

En het bewijs dat men niet daadwerkelijk om zulke instituten geeft is omdat als er dan eens beslissingen worden genomen die niet in het voordeel uitvallen diezelfde instituten voor van alles worden uitgemaakt. Neem bijvoorbeeld het terugdraaien van Roe v. Wade in de VS.
pi_217420115
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2025 13:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm. Nee, daar kijkt men normaliter ook niet naar om. Dit is bijvoorbeeld waarom er miljoenen illegalen binnen zijn gelaten door de Democraten en men op allerlei manieren heeft geprobeerd Trump achter slot en grendel te krijgen. En academische vrijheid is overigens ook amper meer in de VS, met dank aan progressieven. Menig gerenommeerde Amerikaanse universiteit is een bastion van radicaal links en progressief gedachtegoed, waar geen ruimte meer is voor tegenspraak.
[..]
Wat we juist zien is dat men in bepaalde kringen naar instituten grijpt om zo alsnog de eigen zin te kunnen doordrijven tegen de wil in van een meerderheid van het volk. Dit zien we in Europa ook steeds meer gebeuren. Van het vervolgen van politici tot het aanvechten van politieke beslissingen.

En het bewijs dat men niet daadwerkelijk om zulke instituten geeft is omdat als er dan eens beslissingen worden genomen die niet in het voordeel uitvallen diezelfde instituten voor van alles worden uitgemaakt. Neem bijvoorbeeld het terugdraaien van Roe v. Wade in de VS.
Ik denk niet dat we het eens gaan worden en ik maak mij serieus zorgen over de verorbanisering of vererdoganisering van de Verenigde Staten. Ikzelf vind persoonlijke beveiliging intrekken echt veel verder gaan dan iemand aanklage, maar ik denk niet dat we het eens worden
  zondag 20 april 2025 @ 19:39:00 #35
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217424475
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 13:48 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik denk niet dat we het eens gaan worden en ik maak mij serieus zorgen over de verorbanisering of vererdoganisering van de Verenigde Staten. Ikzelf vind persoonlijke beveiliging intrekken echt veel verder gaan dan iemand aanklage, maar ik denk niet dat we het eens worden
Ik vind Orban een prima leider, dus ik zou dat alleen maar toejuichen. Ik vind ook dat veel van de huidige maatregelen noodzakelijk zijn als tegenwicht tegen de achteruitgang van de VS onder Democratisch bewind en links en progressief gedachtegoed. Van federale tot lokale overheden en van het onderwijs tot de gezondheidszorg.
  zondag 20 april 2025 @ 21:01:11 #36
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_217425613
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2025 11:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Stel jij gaat volgende week op een trip naar de VS. Als ze dat deze man terecht aan kunnen doen, wat houd hun dan tegen om jou ook in die gevangenis te gooien? Waarom zouden ze je dit dan niet ook aan kunnen doen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_217425735
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 21:01 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Stel jij gaat volgende week op een trip naar de VS. Als ze dat deze man terecht aan kunnen doen, wat houd hun dan tegen om jou ook in die gevangenis te gooien? Waarom zouden ze je dit dan niet ook aan kunnen doen?
Nou Howard krijgt gewoon een toeristen visa?
Plaats je deze reactie nu uit emotie? wat probeer je nu te zeggen? dat een legale toerist zo maar bak in gegooid gaat worden?

Doet mij trouwens aan dit denken
quote:
Paul fietst per ongeluk grens met India over en zit nu in cel met 45 man: ‘Els, ik zit in de problemen’

Het is een nachtmerrie voor Lian Thielen uit Helmond, haar moeder Els Klein Tuente en de rest van de familie. Vader en echtgenoot Paul zit sinds twee weken in de gevangenis in India. Hij was bezig met een sponsorfietstocht door Nepal en stak per ongeluk de grens over.
https://www.destentor.nl/(...)-problemen~ae793676/
Waarom is daar geen fophef over dan? illegaal is illegaal.
Hoe oneerlijk is het tegenover al die legale migranten die de taal hebben moeten leren en jaren lang met greencard hebben moeten wachten en maar 2x maximaal mogen falen bij immigratietest.

Maar deze MS-13 en Agua de Tren terroristen worden de anti-Trumpers foxwild van en moeten een US paspoort krijgen omdat ze zulke lieverdjes zijn. Dacht dat de dems al hen graf had gegraven.
pi_217425759
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2025 19:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vind Orban een prima leider, dus ik zou dat alleen maar toejuichen. Ik vind ook dat veel van de huidige maatregelen noodzakelijk zijn als tegenwicht tegen de achteruitgang van de VS onder Democratisch bewind en links en progressief gedachtegoed. Van federale tot lokale overheden en van het onderwijs tot de gezondheidszorg.
Orban is juist hartstikke slecht voor de democratie. Hongarije is een autocratie. Dat moet je niet willen.
pi_217425904
twitter

De virtue signalling actie van de dems komt natuurlijk vanuit de belastingbetaler
pi_217426741
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2025 19:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vind je dit ook van Erdogan?
  maandag 21 april 2025 @ 00:34:27 #41
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_217427195
quote:
10s.gif Op zondag 20 april 2025 21:12 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Nou Howard krijgt gewoon een toeristen visa?
Plaats je deze reactie nu uit emotie? wat probeer je nu te zeggen? dat een legale toerist zo maar bak in gegooid gaat worden?

Doet mij trouwens aan dit denken
[..]
Waarom is daar geen fophef over dan? illegaal is illegaal.
Hoe oneerlijk is het tegenover al die legale migranten die de taal hebben moeten leren en jaren lang met greencard hebben moeten wachten en maar 2x maximaal mogen falen bij immigratietest.

Maar deze MS-13 en Agua de Tren terroristen worden de anti-Trumpers foxwild van en moeten een US paspoort krijgen omdat ze zulke lieverdjes zijn. Dacht dat de dems al hen graf had gegraven.
Leg maar uit dan waarom dat bij de ene wel moet kunnen, en bij de andere niet, als het zo duidelijk is :) Die kerel was ook gewoon legaal in de VS aanwezig. Dat heeft ze ook niet tegen gehouden.
Onikaan ni ov dovah
pi_217427215
Wat ook dom is dat Redditors denken dat Trump zijn MS-13 tattoos heeft gephotoshopt terwijl het juist een duiding geeft aan de betekenis.
  maandag 21 april 2025 @ 09:24:16 #43
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217428171
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 22:56 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Vind je dit ook van Erdogan?
Nee, er is ook helemaal geen verband of gelijkenis tussen Erdogan en Orban.

Sterker nog, wat het regime van Erdogan gebruikt juist dezelfde tactieken die we ook in de VS vanuit bepaalde kringen hebben kunnen aanschouwen. Zo heeft Erdogan de burgemeester van Istanbul laten arresteren, een potentiële tegenkandidaat in de verkiezingen van 2027. Dit is dus volledig in lijn met hoe men in de VS dit ook probeerde met Trump.

Er is zelfs sprake van een vergelijkbare retoriek:
quote:
De partijleider van de grootste oppositiepartij in Turkije beschuldigt de Turkse president Erdogan van het ondermijnen van de democratie na de arrestatie van de burgemeester van Istanbul, Ekrem Imamoglu. De burgemeester wordt gezien als een van de belangrijkste politieke tegenstanders van Erdogan.

Bron
quote:
CONCORD, New Hampshire, Oct 22 (Reuters) - President Joe Biden said on Tuesday that Republican Donald Trump is a threat to democracy and should be locked up "politically," as he exhorted Democrats at a New Hampshire campaign office to win the Nov. 5 U.S. election.

Bron
En dit hebben we ook in Frankrijk al gezien waar allerlei manieren zijn bedacht om Le Pen voor een vermeend klein vergrijp een ridicule straf aan de broek krijgt, waarbij het er veel van weg heeft dat dit puur met de bedoeling is haar politiek buitenspel te zetten. En we zien dit helaas steeds vaker vanuit links(-liberale) en progressieve kringen, waar men de rechtstaat gebruikt om politieke tegenstanders uit te sluiten of beleid van deze mensen aan te vechten.
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 21:01 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Ik zou niet zonder de juiste papieren naar de VS gaan en ben geen lid van een Latijns-Amerikaanse bende.
pi_217428182
quote:
14s.gif Op maandag 21 april 2025 09:24 schreef HowardRoark het volgende:
en ben geen lid van een Latijns-Amerikaanse bende.
Dat komt goed uit, want van deze kerel is ook helemaal niet bewezen dat hij dat is. Dat is echter geen enkele belemmering om iemand vast te zetten.
  maandag 21 april 2025 @ 09:32:01 #45
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217428230
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 09:26 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dat komt goed uit, want van deze kerel is ook helemaal niet bewezen dat hij dat is. Dat is echter geen enkele belemmering om iemand vast te zetten.
Hmm.

Hmm

Maar zijn advocaat stelt dat hij een Withold for Removal had gekregen vanwege het gevaar dat hij zou lopen van rivaliserende bendes van MS-13.
quote:
In October 2019 he was granted a "withholding of removal" order, court documents show - a status different from asylum, but one which prevented the US government from sending him back to El Salvador because he could face harm.

Mr Abrego Garcia's lawyers say that he was granted the status based on his "well-founded" fear of persecution by Barrio-18, the main rival gang of MS-13.

Bron
pi_217428243
quote:
10s.gif Op maandag 21 april 2025 09:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Hmm

Maar zijn advocaat stelt dat hij een Withold for Removal had gekregen vanwege het gevaar dat hij zou lopen van rivaliserende bendes van MS-13.
[..]

Ja, dus?
  maandag 21 april 2025 @ 09:49:49 #47
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217428336
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 09:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ja, dus?
Dat toont natuurlijk aan dat hij wel degelijk lid is (geweest) van MS-13, anders loop je dat gevaar niet. Dit zal je denk ik zelf ook wel weten, maar je kunt het blijkbaar gewoon niet laten om voor zo'n illegale migrant en bendelid in de bres te springen.
  maandag 21 april 2025 @ 09:50:46 #48
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_217428343
quote:
14s.gif Op maandag 21 april 2025 09:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, er is ook helemaal geen verband of gelijkenis tussen Erdogan en Orban.

Sterker nog, wat het regime van Erdogan gebruikt juist dezelfde tactieken die we ook in de VS vanuit bepaalde kringen hebben kunnen aanschouwen. Zo heeft Erdogan de burgemeester van Istanbul laten arresteren, een potentiële tegenkandidaat in de verkiezingen van 2027. Dit is dus volledig in lijn met hoe men in de VS dit ook probeerde met Trump.

Er is zelfs sprake van een vergelijkbare retoriek:
[..]
[..]
En dit hebben we ook in Frankrijk al gezien waar allerlei manieren zijn bedacht om Le Pen voor een vermeend klein vergrijp een ridicule straf aan de broek krijgt, waarbij het er veel van weg heeft dat dit puur met de bedoeling is haar politiek buitenspel te zetten. En we zien dit helaas steeds vaker vanuit links(-liberale) en progressieve kringen, waar men de rechtstaat gebruikt om politieke tegenstanders uit te sluiten of beleid van deze mensen aan te vechten.
[..]
Ik zou niet zonder de juiste papieren naar de VS gaan en ben geen lid van een Latijns-Amerikaanse bende.
Hij was ook legaal aanwezig in het land, en ook niet veroordeeld voor het lid zijn van een bende. Dus waarom zou het jou dan niet kunnen overkomen?
Onikaan ni ov dovah
  maandag 21 april 2025 @ 09:52:31 #49
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_217428353
quote:
10s.gif Op maandag 21 april 2025 09:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Hmm

[..]

Dus een vaag vermoeden dat iemand mogelijk een crimineel is is al voldoende om hem dit allemaal aan te doen?
Onikaan ni ov dovah
pi_217428565
quote:
14s.gif Op maandag 21 april 2025 09:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat toont natuurlijk aan dat hij wel degelijk lid is (geweest) van MS-13
Welnee. Barrio-18 is een criminele bende, alsof die alleen een gevaar voor concurrerende criminele bendes zijn.

Zoals ook in de stukken van zijn advocaat staat, die ook in jouw link staan, wordt hij bedreigd door Barrio-18 vanwege het bedrijf van zijn ouders. Net zoals je bedreigd kunt worden als je per ongeluk cocaïne ontvangt in Nederland hoef je ook daar geen bendelid te zijn om gevaar te lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')