Nee, alleen huurders met huurtoeslag krijgen die, iedereen weet dat alleen die mensen boodschappen doen namelijk.quote:
ik heb mijn hele leven nog nooit een toeslag gehad, wel veel slaagquote:Op vrijdag 18 april 2025 18:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, alleen huurders met huurtoeslag krijgen die, iedereen weet dat alleen die mensen boodschappen doen namelijk.
Misschien kan je Geert nog op een mooi idee brengen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 18:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb mijn hele leven nog nooit een toeslag gehad, wel veel slaag
Dan heb je pech, dan krijg jij geen boodschappenbonus.quote:Op vrijdag 18 april 2025 18:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb mijn hele leven nog nooit een toeslag gehad, wel veel slaag
Ja maar, dit kabinet was er toch voor de Hardwerkende Nederlander?quote:Op vrijdag 18 april 2025 18:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, alleen huurders met huurtoeslag krijgen die, iedereen weet dat alleen die mensen boodschappen doen namelijk.
Die krijgt een verhoging van de inkomstenbelasting, zo hebben we allemaal iets. En als je hard werkt en daar veel geld van over kunt houden krijg je ook een verzwaring van belasting op box 3.quote:Op vrijdag 18 april 2025 18:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja maar, dit kabinet was er toch voor de Hardwerkende Nederlander?
Gaat box 3 nog verder omhoog?quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die krijgt een verhoging van de inkomstenbelasting, zo hebben we allemaal iets. En als je hard werkt en daar veel geld van over kunt houden krijg je ook een verzwaring van belasting op box 3.
Als er iets de markt verstoord is het wel dit kabinetquote:Op vrijdag 18 april 2025 09:58 schreef Eightyone het volgende:
https://www.utoday.nl/new(...)udenten-en-personeel
[..]
...meer onder de link.
Heel veel goed nieuws komt er niet van dit kabinet.
Die was toch enorm blij en opgelucht, voor de ministerraad? Zelden zo'n blije minister gezien...quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dus de verlaging van de inkomstenbelasting om de stijgende zorgpremie te compenseren is alweer uitgegeven voor het überhaupt iets heeft gecompenseerd. En zo te lezen geen aanvullende middelen voor de pandemische paraatheid. Agema zal wel blij zijn.
Het belastingvrije vermogen gaan van 57k naar 51k, je komt dus eerder in aanmerking en betaalt over een groter deel belasting.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Gaat box 3 nog verder omhoog?het gaat druk worden volgende jaar bij de belastingdienst met verzoeken om werkelijk rendement te belasten. Zeker met de huidige dalende beurskoersen.
Nou ja voorlopig is het rendement zwaar negatief in 2025 dus betalen veel mensen na bezwaarschrift helemaal geen box 3 belasting. Hebben ze die tegenvaller al meegenomen in de actualisatie van de begroting? Want dat gaat over miljardenquote:Op vrijdag 18 april 2025 19:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het belastingvrije vermogen gaan van 57k naar 51k, je komt dus eerder in aanmerking en betaalt over een groter deel belasting.
De drempel gaat van 57k naar 51kquote:Op vrijdag 18 april 2025 19:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Gaat box 3 nog verder omhoog?het gaat druk worden volgende jaar bij de belastingdienst met verzoeken om werkelijk rendement te belasten. Zeker met de huidige dalende beurskoersen.
Er zal wel een handelsakkoord komen; daarna zullen de koersen wel herstellen. Sowieso is een verwacht 6% rendement op beleggingen e.d. vrij optimistisch. Ik houd mijn centjes voorlopig op de spaarrekening.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:08 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Nou ja voorlopig is het rendement zwaar negatief in 2025 dus betalen veel mensen na bezwaarschrift helemaal geen box 3 belasting. Hebben ze die tegenvaller al meegenomen in de actualisatie van de begroting? Want dat gaat over miljarden
Nou was dat op zich toch al zo.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dit betekent het einde van NSC als er nieuwe verkiezingen komen.
Erg mooi.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ze missen een Henk die het kan overnemenquote:Op vrijdag 18 april 2025 19:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
Met Omzigt had de partij wel boegbeeld en dat is nu weg.quote:
?quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:38 schreef capricia het volgende:
Land in een puinhoop storten, en dan zeggen 'houdoe hè, succes ermee'.
Hij geeft niet eens het lef om de stekker eruit te trekken. Bah.
Zeker. Maar de peilingen waren zelfs met Pieter aan boord dramatisch.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:42 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Met Omzigt had de partij wel boegbeeld en dat is nu weg.
Weet niet precies wat daar mooi aan zou zijn, leek me tenminste nog een politicus met een goed moreel kompas en heb derhalve ook op hem gestemd. Zou bij eventuele nieuwe verkiezingen echt geen flauw idee meer hebben waar dan wel op te stemmen.quote:
Rond de 3 zetels, maar zonder Omzigt zal wel richting 0 gaan of moeten in de komende tijd een aantal van hun standpunten waar gaan maken.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker. Maar de peilingen waren zelfs met Pieter aan boord dramatisch.
Rutte trok eerst de stekker eruit voor ie ging. Dat is dus wel een verschil.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
?
Je hebt het over Rutte neem ik aan?
Deze man heeft zijn best gedaan, en zijn ziel en zaligheid erin gestoken. Ik heb niet op hem gestemd. Maar het is een waardig politicus.
Hij heeft absoluut niets van zijn belofte ingelost. Hij zal vast zijn best gedaan hebben naar de omstandigheden maar hij heeft veel te hoog van de toren geblazen en werkelijk niks voor elkaar gekregen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
?
Deze man heeft zijn best gedaan, en zijn ziel en zaligheid erin gestoken. Ik heb niet op hem gestemd. Maar het is een waardig politicus.
Omtzigt was een goed CDA-kamerlid. Die eigen partij was (zeker met deze omvang) gedoemd te mislukken met hem in de rol van partijleider.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:44 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Weet niet precies wat daar mooi aan zou zijn, leek me tenminste nog een politicus met een goed moreel kompas en heb derhalve ook op hem gestemd. Zou bij eventuele nieuwe verkiezingen echt geen flauw idee meer hebben waar dan wel op te stemmen.
Nee. Juist niet. Rutte liet de keuze bij het volk toen hij opstapte. Verkiezingen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
?
Als Omtzigt opstapt, zouden er eigenlijk verkiezingen moeten komen? Je kan niet elke keer verkiezingen houden als een politiekleider opstapt of een kopstuk.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Juist niet. Rutte liet de keuze bij het volk toen hij opstapte. Verkiezingen.
Omtzigt durft zelfs dat niet eens. De lafaard.
hij zal wel verder gaan als dossiervreter bij een groot advocaten kantoor, de man van de finessesquote:Op vrijdag 18 april 2025 19:49 schreef Kickinalfa het volgende:
Jammer voor hem persoonlijk. Hij had het vast en zeker anders voorgesteld.
Als politieke leider niet op zijn plek en ik gun de beste man het beste.
Hij heeft gewoon het lef niet.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als Omtzigt opstapt, zouden er eigenlijk verkiezingen moeten komen? Je kan niet elke keer verkiezingen houden als een politiekleider opstapt of een kopstuk.
Wat is dat voor SP mentaliteit om altijd maar verkiezingen te houden. Landsbestuur is gebaat bij een kabinet dat wat langer zit dan 7 maanden.
Maar ik volg je niet geloof ik.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon het lef niet.
Een paasei is het.
Als ie het lef had, had ie de stekker er uit getrokken.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar ik volg je niet geloof ik.
Moeten er landelijke verkiezingen komen omdat Omtzigt om gezondheidsredenen (veelal overspannen) uit de landelijke politiek treedt![]()
Gewoon normale vraag verder.
Zijn collega’s van het CDA noemden hem niet voor niets een teringhond.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Een paasei is het.
Functie elders duurde veel te lang voordat hij dat zelfook inzag. Want die opmerking klopte dus wel.
Ongeschikt.
Rust op een advocatenkantoor?quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hij zal wel verder gaan als dossiervreter bij een groot advocaten kantoor, de man van de finesses
rust dan is ie op zijn best
Maar waarom zou je dat moeten doen?quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ie het lef had, had ie de stekker er uit getrokken.
nou als ik bij een advocaatkantoor kom dan is er altijd doodse stiltequote:
Dit had iedereen letterlijk vantevoren zien aankomen. Dan toch die broek met veel bravoure aantrekken, breken met alle principes die je zo hoog in het vaandel zou hebben staan en dan het allemaal niet aankunnen is gewoon sneu.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:53 schreef jigggy het volgende:
Omtzigt had zijn hart zeker op de juiste plek en had een goed moreel kompas
Kansloos dat er hier zo lacherig word gedaan
Strafzaken behandelen ze altijd discreet.quote:Op vrijdag 18 april 2025 20:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou als ik bij een advocaatkantoor kom dan is er altijd doodse stilte
Ongeschikt? Een nogal hardvochtig oordeel. Omtzigt was jarenlang een goed, inhoudelijk CDA-kamerlid. Een eigen partij was zeker in de toestand waarin hij verkeerd(e) niet verstandig en een brug te ver. Naast dat hij er de vaardigheden niet voor heeft. Omtzigt zal zich hebben mee laten slepen door zijn politieke entourage en om die reden NSC gestart zijn.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Een paasei is het.
Functie elders duurde veel te lang voordat hij dat zelfook inzag. Want die opmerking klopte dus wel.
Ongeschikt.
quote:Op vrijdag 18 april 2025 20:01 schreef nostra het volgende:
[..]
Strafzaken behandelen ze altijd discreet.
Als een politiek partijleider opstapt hoeft hij niet een kabinet mee te nemen in zijn val hoor. Stel je voor.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Juist niet. Rutte liet de keuze bij het volk toen hij opstapte. Verkiezingen.
Omtzigt durft zelfs dat niet eens. De lafaard.
Coenradie maakt veel kans.quote:Op vrijdag 18 april 2025 20:04 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Het is maar beter als NSC (en BBB) van het politieke toneel verdwijnen. Al komt er met de huidige kiezersmeute altijd wel een nieuwe verlosser op aan wie ze hun stem kunnen wegpiesen.
Nee hoor, bij het daadwerkelijke rendement mag je geen heffingsvrij vermogen meer aftrekken.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat weet ik maar met beurskoersen die wereldwijd -10% ytd noteren op het moment zal nog een flinke rally nodig zijn om positief uit te komen dit jaar. En anders gaat het druk worden bij de beoordelingen werkelijk rendement. En dat kan de BD helemaal niet aan.quote:Op vrijdag 18 april 2025 20:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee hoor, bij het daadwerkelijke rendement mag je geen heffingskorting meer toepassen..
Al gaat de heffingskorting dus ook best flink omloog.
De partij is altijd die man geweest. De partij draaide enkel en alleen om hem. Hij was de reden dan mensen op die partij stemden.quote:Op vrijdag 18 april 2025 20:08 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Als een politiek partijleider opstapt hoeft hij niet een kabinet mee te nemen in zijn val hoor. Stel je voor.
Klopt, maar waarom had Omtzigt het kabinet dan moeten laten vallen terwijl hij als kamerlid vertrekt?quote:Op vrijdag 18 april 2025 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
De partij is altijd die man geweest. De partij draaide enkel en alleen om hem. Hij was de reden dan mensen o
Op die partij stemden.
Inmiddels is NSC gezakt naar 2 virtuele zeteltjes of zo. Nederland loopt massaal bij die man en zijn partij weg.
Wat een ontgoocheling.
Van CDA-ers zou ik dat als een compliment beschouwen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:57 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Zijn collega’s van het CDA noemden hem niet voor niets een teringhond.
Omdat hij de partij is. Leg het maar bij de bevolking neer.quote:Op vrijdag 18 april 2025 20:20 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Klopt, maar waarom had Omtzigt het kabinet dan moeten laten vallen terwijl hij als kamerlid vertrekt?
Dat eerste: ja, dat denk ik ookquote:Op vrijdag 18 april 2025 19:53 schreef jigggy het volgende:
Omtzigt had zijn hart zeker op de juiste plek en had een goed moreel kompas
Kansloos dat er hier zo lacherig word gedaan
Dat is peilingenpolitiek. Dat een partij er slecht voorstaat betekent natuurlijk niet dat je je naar de slachtbank hoeft te laten leiden. Rutte had als MP een wezenlijk andere rol dan Omtzigt als politiek partijleider.quote:Op vrijdag 18 april 2025 20:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat hij de partij is. Leg het maar bij de bevolking neer.
Maar Pieter heeft daar het lef niet voor. Die man en zijn partij hebben geen enkel mandaat meer. We weten allemaal heel goed dat er niets meer van NSC over blijft.
Een krabbel in de marge van de politieke geschiedenis.
Lekker laf om nu op te stappen en de rest van NL met de puinhopen te laten zitten.
Zelfs Rutte had meer ballen. Want na zijn bekendmaking kwamen er wel verkiezingen.
Van Vroonhoven: "Omtzigt? Nooit van gehoord"quote:Op vrijdag 18 april 2025 20:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat eerste: ja, dat denk ik ook
Dat tweede: dat vind ik als Grote Zondaar (het is Goede Vrijdag, nietwaar?) moeilijk te beoordelen.
Ik heb zijn keuze om mee te doen aan dit kabinet nooit begrepen. Ook niet in moreel opzicht.
Wel prachtig dat hij uitzwaait op Goede Vrijdag trouwens.
Het was een kruisweg voor hem.
Maar wat gaat er op Eerste Paasdag gebeuren?
Petrus Omtzigt vere resurrexit?
Een moreel kompas wat de Rvs nogal belangrijk maakte bij Faber, maar hier heel anders over dacht bij het eigen pensioenidee. Als je zelf nogal hoog van de toren plaats op het gebied van goed bestuur en wantrouwen, dan moet je het zelf ook heel erg goed doen en ik betwijfel of dat mogelijk was…quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:44 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Weet niet precies wat daar mooi aan zou zijn, leek me tenminste nog een politicus met een goed moreel kompas en heb derhalve ook op hem gestemd. Zou bij eventuele nieuwe verkiezingen echt geen flauw idee meer hebben waar dan wel op te stemmen.
Hij heeft de PVV juist genaaid met zijn Raad van State.quote:Op vrijdag 18 april 2025 20:32 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Een moreel kompas wat de Rvs nogal belangrijk maakte bij Faber, maar hier heel anders over dacht bij het eigen pensioenidee. Als je zelf nogal hoog van de toren plaats op het gebied van goed bestuur en wantrouwen, dan moet je het zelf ook heel erg goed doen en ik betwijfel of dat mogelijk was…
Dat is wel een nadeel, ja.quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:04 schreef Hanca het volgende:
Daarmee is de kans dat het kabinet de 4 jaar haalt wat mij betreft flink gegroeid.
Dat was het al toen NSC met de PVV in een kabinet stapte.quote:
Wat je ook van Omtzigt vindt, hij heeft in die 25 jaar ook laten zien dat hij wel principes kan hebben. En dat hij ook wel consequenties aan zaken kan verbinden. En dus kon hij de stekker er uit trekken. Van Vroonhoven is nog te bang om in de buurt van de stekker te komen. Die laat volledig over zich heen lopen. Het is voor NSC te hopen dat Van Hijum en Uitermark nog opletten, anders komt er helemaal niets meer uit die partij.quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:12 schreef Szura het volgende:
Ik zie geen verband met wel/geen Omtzigt en een val van het kabinet. Die NSC-prutsers hebben nu al zo vaak hun idealen verloochend, die laten dat kabinet niet meer vallen. De sleutel ligt bij de VVD, wanneer vinden zij het moment daar?
Zo moeilijk maak ik het niet eens. Zonder Omtzigt is de kans op überhaupt één zetel bij de volgende verkiezingen nihil, dus op het moment dat NSC de stekker uit het kabinet trekt kunnen ze direct door naar de Kamer van Koophandel. Dus zullen ze het wel rekken tot de vier jaar vol zijn.quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat je ook van Omtzigt vindt, hij heeft in die 25 jaar ook laten zien dat hij wel principes kan hebben. En dat hij ook wel consequenties aan zaken kan verbinden. En dus kon hij de stekker er uit trekken. Van Vroonhoven is nog te bang om in de buurt van de stekker te komen. Die laat volledig over zich heen lopen. Het is voor NSC te hopen dat Van Hijum en Uitermark nog opletten, anders komt er helemaal niets meer uit die partij.
Landsbestuur is niet gebaat met dit rampenkabinetquote:Op vrijdag 18 april 2025 19:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als Omtzigt opstapt, zouden er eigenlijk verkiezingen moeten komen? Je kan niet elke keer verkiezingen houden als een politiekleider opstapt of een kopstuk.
Wat is dat voor SP mentaliteit om altijd maar verkiezingen te houden. Landsbestuur is gebaat bij een kabinet dat wat langer zit dan 7 maanden.
De VVD mag niks zeggen over grote dossiers die stil liggenquote:Op vrijdag 18 april 2025 22:54 schreef Hanca het volgende:
VVD jongeren noemen deze voorjaarsnota een nota van een "klarna-kabinet".
https://www.nd.nl/varia/v(...)aan-om-voorjaarsnota
Veel minder. Er was toen wel beweging, er werden pogingen gedaan op vrijwel elk dossier (alleen stikstof wel echt maar muizenstapjes). Nu doen ze gewoon helemaal niks.quote:Op vrijdag 18 april 2025 22:59 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De VVD mag niks zeggen over grote dossiers die stil liggen
Dat hebben ze zelf ook grotendeels gedaan onder Rutte
Hmmm , wonen, onderwijs,zorg, bestaanszekerheid,vergrijzingquote:Op vrijdag 18 april 2025 23:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Veel minder. Er was toen wel beweging, er werden pogingen gedaan op vrijwel elk dossier (alleen stikstof wel echt maar muizenstapjes). Nu doen ze gewoon helemaal niks.
Ze zijn met al die dossiers echt wel bezig geweest. Ja, de zorg voorbereiden op de vergrijzing ook niet genoeg, maar dat wil nu ook nog steeds geen enkele partij. Ze hebben wel de eerste zorgakkoorden gesloten, dus ze deden wel iets.quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:04 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hmmm , wonen, onderwijs,zorg, bestaanszekerheid,vergrijzing
Ze hebben er 14 jaar gezeten he
Met het laatste ben ik volledig eens, en ik geef toe ik had weinig met de kabinetten Rutte, ik heb moeite met het sociaal/economisch beleid van die periode waar ik bizar genoeg de CU de beste partij vond,, een partij die sowieso meer mijn sympathie aan het krijgen is , ik vind Bikker het goed doen, heb alleen wat moeite met de euthanasie en abortus standpuntenquote:Op vrijdag 18 april 2025 23:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze zijn met al die dossiers echt wel bezig geweest. Ja, de zorg voorbereiden op de vergrijzing ook niet genoeg, maar dat wil nu ook nog steeds geen enkele partij. Ze hebben wel de eerste zorgakkoorden gesloten, dus ze deden wel iets.
Echt, in vergelijking met het huidige kabinet waren de kabinetten Rutte echt kabinetten die reuzesprongen maakten.
NPO komt niet bij NSC vandaan, ook al voert een NSC minister het uit.quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:22 schreef Hexagon het volgende:
Nouja wel grote kans dat de idiote kiesstelsel, pensioen en NPO plannen de eindstreep niet halen.
Raar dat de JOVD competenter lijkt dan de VVD.quote:Op vrijdag 18 april 2025 22:54 schreef Hanca het volgende:
VVD jongeren noemen deze voorjaarsnota een nota van een "klarna-kabinet".
https://www.nd.nl/varia/v(...)aan-om-voorjaarsnota
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |