abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 april 2025 @ 20:31:46 #176
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217406330

[ Bericht 100% gewijzigd door -XOR- op 18-04-2025 20:32:21 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_217406332
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 19:44 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Weet niet precies wat daar mooi aan zou zijn, leek me tenminste nog een politicus met een goed moreel kompas en heb derhalve ook op hem gestemd. Zou bij eventuele nieuwe verkiezingen echt geen flauw idee meer hebben waar dan wel op te stemmen.
Een moreel kompas wat de Rvs nogal belangrijk maakte bij Faber, maar hier heel anders over dacht bij het eigen pensioenidee. Als je zelf nogal hoog van de toren plaats op het gebied van goed bestuur en wantrouwen, dan moet je het zelf ook heel erg goed doen en ik betwijfel of dat mogelijk was…
  Moderator vrijdag 18 april 2025 @ 20:32:50 #178
236264 crew  capricia
pi_217406343
Je zou er maar op gestemd hebben. Omdat je Pieter zo'n geweldig kamerlid vond.
Welke zaken hebben ze concreet binnen gehaald?
Complete deceptie dit.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 18 april 2025 @ 20:35:39 #179
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217406387
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 20:32 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Een moreel kompas wat de Rvs nogal belangrijk maakte bij Faber, maar hier heel anders over dacht bij het eigen pensioenidee. Als je zelf nogal hoog van de toren plaats op het gebied van goed bestuur en wantrouwen, dan moet je het zelf ook heel erg goed doen en ik betwijfel of dat mogelijk was…
Hij heeft de PVV juist genaaid met zijn Raad van State.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_217406764
Ik zeg niet dat ik hem ga missen. Ik vond hem ook de laatste 10 jaar geen goed kamerlid meer, hij begon wel goed. Maar dat maakt niet dat ik blij ben dat hij door zijn gezondheid moet stoppen. Ik had gehoopt dat hij gewoon tot het inzicht kon komen dat hij het heeft verprutst met dit kabinet, dat nieuwe verkiezingen het beste zijn en dat hij dan afscheid kon nemen, omdat het partijleiderschap hem helemaal niet ligt. Wellicht nog door in een buitenparlementaire commissie die nadenkt over het belastingstelsel, want bij de belastingen de toekomstige problemen voorzien kan hij wel.

Maar goed, hij is weg. Daarmee is de kans dat het kabinet de 4 jaar haalt wat mij betreft flink gegroeid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 18 april 2025 @ 21:05:26 #181
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217406773
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 21:04 schreef Hanca het volgende:
Daarmee is de kans dat het kabinet de 4 jaar haalt wat mij betreft flink gegroeid.
Dat is wel een nadeel, ja.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 18 april 2025 @ 21:12:22 #182
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217406863
Ik zie geen verband met wel/geen Omtzigt en een val van het kabinet. Die NSC-prutsers hebben nu al zo vaak hun idealen verloochend, die laten dat kabinet niet meer vallen. De sleutel ligt bij de VVD, wanneer vinden zij het moment daar?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_217406874
Dit is kiezersbedrog.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 18 april 2025 @ 21:15:04 #184
346939 Janneke141
pi_217406894
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 21:13 schreef superniger het volgende:
Dit is kiezersbedrog.
Dat was het al toen NSC met de PVV in een kabinet stapte.
pi_217406907
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 21:12 schreef Szura het volgende:
Ik zie geen verband met wel/geen Omtzigt en een val van het kabinet. Die NSC-prutsers hebben nu al zo vaak hun idealen verloochend, die laten dat kabinet niet meer vallen. De sleutel ligt bij de VVD, wanneer vinden zij het moment daar?
Wat je ook van Omtzigt vindt, hij heeft in die 25 jaar ook laten zien dat hij wel principes kan hebben. En dat hij ook wel consequenties aan zaken kan verbinden. En dus kon hij de stekker er uit trekken. Van Vroonhoven is nog te bang om in de buurt van de stekker te komen. Die laat volledig over zich heen lopen. Het is voor NSC te hopen dat Van Hijum en Uitermark nog opletten, anders komt er helemaal niets meer uit die partij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 18 april 2025 @ 21:18:48 #186
346939 Janneke141
pi_217406922
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 21:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat je ook van Omtzigt vindt, hij heeft in die 25 jaar ook laten zien dat hij wel principes kan hebben. En dat hij ook wel consequenties aan zaken kan verbinden. En dus kon hij de stekker er uit trekken. Van Vroonhoven is nog te bang om in de buurt van de stekker te komen. Die laat volledig over zich heen lopen. Het is voor NSC te hopen dat Van Hijum en Uitermark nog opletten, anders komt er helemaal niets meer uit die partij.
Zo moeilijk maak ik het niet eens. Zonder Omtzigt is de kans op überhaupt één zetel bij de volgende verkiezingen nihil, dus op het moment dat NSC de stekker uit het kabinet trekt kunnen ze direct door naar de Kamer van Koophandel. Dus zullen ze het wel rekken tot de vier jaar vol zijn.
pi_217406944
Pietertje, kom maar efkes wisselen jongen.
De enige echte.
  vrijdag 18 april 2025 @ 21:23:47 #188
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217406968
Van Vroonhoven zo in Nieuwsuur, hakkel hakkel
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_217407016
En dat in topic #500
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_217407307
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 19:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als Omtzigt opstapt, zouden er eigenlijk verkiezingen moeten komen? Je kan niet elke keer verkiezingen houden als een politiekleider opstapt of een kopstuk.

Wat is dat voor SP mentaliteit om altijd maar verkiezingen te houden. Landsbestuur is gebaat bij een kabinet dat wat langer zit dan 7 maanden.
Landsbestuur is niet gebaat met dit rampenkabinet
pi_217407704
VVD jongeren noemen deze voorjaarsnota een nota van een "klarna-kabinet".
https://www.nd.nl/varia/v(...)aan-om-voorjaarsnota
pi_217407732
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 22:54 schreef Hanca het volgende:
De VVD mag niks zeggen over grote dossiers die stil liggen
Dat hebben ze zelf ook grotendeels gedaan onder Rutte
pi_217407752
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 22:59 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
De VVD mag niks zeggen over grote dossiers die stil liggen
Dat hebben ze zelf ook grotendeels gedaan onder Rutte
Veel minder. Er was toen wel beweging, er werden pogingen gedaan op vrijwel elk dossier (alleen stikstof wel echt maar muizenstapjes). Nu doen ze gewoon helemaal niks.
pi_217407767
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 23:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Veel minder. Er was toen wel beweging, er werden pogingen gedaan op vrijwel elk dossier (alleen stikstof wel echt maar muizenstapjes). Nu doen ze gewoon helemaal niks.
Hmmm , wonen, onderwijs,zorg, bestaanszekerheid,vergrijzing
Ze hebben er 14 jaar gezeten he
pi_217407815
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 23:04 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Hmmm , wonen, onderwijs,zorg, bestaanszekerheid,vergrijzing
Ze hebben er 14 jaar gezeten he
Ze zijn met al die dossiers echt wel bezig geweest. Ja, de zorg voorbereiden op de vergrijzing ook niet genoeg, maar dat wil nu ook nog steeds geen enkele partij. Ze hebben wel de eerste zorgakkoorden gesloten, dus ze deden wel iets.

Echt, in vergelijking met het huidige kabinet waren de kabinetten Rutte echt kabinetten die reuzesprongen maakten.
pi_217407864
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 23:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze zijn met al die dossiers echt wel bezig geweest. Ja, de zorg voorbereiden op de vergrijzing ook niet genoeg, maar dat wil nu ook nog steeds geen enkele partij. Ze hebben wel de eerste zorgakkoorden gesloten, dus ze deden wel iets.

Echt, in vergelijking met het huidige kabinet waren de kabinetten Rutte echt kabinetten die reuzesprongen maakten.
Met het laatste ben ik volledig eens, en ik geef toe ik had weinig met de kabinetten Rutte, ik heb moeite met het sociaal/economisch beleid van die periode waar ik bizar genoeg de CU de beste partij vond,, een partij die sowieso meer mijn sympathie aan het krijgen is , ik vind Bikker het goed doen, heb alleen wat moeite met de euthanasie en abortus standpunten
  vrijdag 18 april 2025 @ 23:22:05 #197
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217407883
Nouja wel grote kans dat de idiote kiesstelsel, pensioen en NPO plannen de eindstreep niet halen.
pi_217407894
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 23:22 schreef Hexagon het volgende:
Nouja wel grote kans dat de idiote kiesstelsel, pensioen en NPO plannen de eindstreep niet halen.
NPO komt niet bij NSC vandaan, ook al voert een NSC minister het uit.
  vrijdag 18 april 2025 @ 23:33:50 #199
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217407966
Maargoed, zelfs Henk Krol was een beter functionerende partijleider.
pi_217408173
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 22:54 schreef Hanca het volgende:
Raar dat de JOVD competenter lijkt dan de VVD.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')