Even opletten wie in Trumps inner circle vandaag miljarden hebben verdiend. Dit is absurd.quote:
Bizar ja. Nu zojuist weer van +4% oid naar +1,5% in enkele seconden.quote:
Heeft Berkshire even een paar bedrijven gekocht of zoquote:Op maandag 7 april 2025 16:22 schreef Drass het volgende:
Fda mag dit echt gaan onderzoeken. Vuil spel.
Alles is sowieso de schuld van de Biden family.quote:Op maandag 7 april 2025 16:27 schreef phpmystyle het volgende:
Is Hunter Biden weer aan het manipuleren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sabata op 07-04-2025 16:35:16 ]"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
quote:Op maandag 7 april 2025 16:29 schreef Sabata het volgende:
ik zit hier live te kijken naar het boek Debt of Honor dat Tom Clancy in 1994 schreef. Daarin manipuleert een Japanse tycoon de beurs met een computer virus en een paar slim getimede uitspraken9/11 was alweer in 2001.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
quote:
Ik moet er ook nog altijd aan wennen dat er collega's rondlopen die in dat jaar - of nog later - rondlopen.quote:Op maandag 7 april 2025 16:34 schreef Sabata het volgende:
[..]
zucht , klopt. mijn discalculi slaapt nooit zo blijkt
De vraag is hoe bestendig dat dan is. Vooralsnog vooral heel veel achtbaan voor de boeg, lijkt me.quote:Op maandag 7 april 2025 16:40 schreef ThePlaneteer het volgende:
Geeft wel aan dat het niet zo moeilijk is om de huidige beurs te laten stijgen dus: gewoon tarieven opschorten. Betekent ook wel dat het echt een hele snelle stijging kan worden voor als je weer wilt instappen: als je op nu.nl leest dat de tarieven verzacht worden ben je al blijkbaar te laat.
En een paar bedrijven met snelle algo's hebben flink verdiend..quote:Op maandag 7 april 2025 16:41 schreef nostra het volgende:
Welke werknemer(s) hebben nu een paar miljard voor hun bedrijf verloren.
Mwah, de schaal was (is) echt unprecedented.quote:Op maandag 7 april 2025 16:42 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik geloof helemaal niet dat dit met de tarieven te maken heeft. Want in dat geval hadden de markten vorige week al moeten crashen.
Nouja ik zie dit gewoon als een menselijke beïnvloeding op een groeiende markt, zulke invloed kon je eerder alleen toeschrijven aan een pandemie of een oorlog.quote:Op maandag 7 april 2025 16:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
De vraag is hoe bestendig dat dan is. Vooralsnog vooral heel veel achtbaan voor de boeg, lijkt me.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 7 april 2025 16:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
En een paar bedrijven met snelle algo's hebben flink verdiend..
Ja, of niet, als het algootje verkeerd afgesteld stond. Ben benieuwd naar de Virtu's en Flows.quote:Op maandag 7 april 2025 16:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
En een paar bedrijven met snelle algo's hebben flink verdiend..
Dit is een beetje traag Elan. Je moet on point zijn in deze markt.quote:Op maandag 7 april 2025 16:52 schreef Elan het volgende:
https://www.cnbc.com/2025(...)k-market-crypto.html
Fake news
Daarom nu pas Rheinmetallquote:Op maandag 7 april 2025 16:55 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit is een beetje traag Elan. Je moet on point zijn in deze markt.
En daarom precies waarom er heel iets anders aan de hand is.quote:Op maandag 7 april 2025 16:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Mwah, de schaal was (is) echt unprecedented.
Stukje duiding geven en niet af gaan op de eerste beste Tweet.quote:Op maandag 7 april 2025 16:55 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit is een beetje traag Elan. Je moet on point zijn in deze markt.
Ja DeGiro pakte mijne ook niet.quote:Op maandag 7 april 2025 16:49 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik baal wel dat mijn (2 stuks, maar toch) kooporder voor Nasdaq ETF op 853 vanochtend door problemen bij DeGiro niet op tijd daadwerkelijk geplaatst was, waardoor ik 'm heb gemist (zat vertraging in). Ik heb nog geprobeerd hem vervolgens naar 856 te zetten toen hij daarop stond, maar wijzigingen werden ook niet daadwerkelijk doorgevoerd, zelfs als er wel een melding kwam dat wijziging was doorgevoerd.
En nou ja, misschien ben ik morgen of overmorgen wel weer heel blij dat ik nu een stukje winst op Nasdaq ETF gemist heb omdat er weer wat idioots gebeurt en hij naar nog lager dan 852 zakt, wie weet. Overall vooral fijn dat het weer wat is opgeveerd ten opzichte van vanochtend bij opening.
DeGiro gaat altijd onderuit bij hoge volatiliteit. Van scalability moeten ze daar nog het e.e.a. leren.quote:
iemand die knettergek is, kun je zoiets van verwachtenquote:Op maandag 7 april 2025 17:32 schreef Digi2 het volgende:
Trump 50% verhoging van de tariffs voor China
Totaal circa 100% dus nu, als ik het goed begrijp![]()
Escalatie is full On
https://www.cnbc.com/2025/04/07/trump-tariffs-live-updates-stock-market-crypto.html
Leer is om altijd voor opening aantal order in te zetten als je volatiele dag verwachtquote:Op maandag 7 april 2025 17:36 schreef recursief het volgende:
[..]
DeGiro gaat altijd onderuit bij hoge volatiliteit. Van scalability moeten ze daar nog het e.e.a. leren.
Rookie numbers!quote:Op maandag 7 april 2025 17:32 schreef Digi2 het volgende:
Trump 50% verhoging van de tariffs voor China
Totaal circa 100% dus nu, als ik het goed begrijp![]()
Escalatie is full On
https://www.cnbc.com/2025/04/07/trump-tariffs-live-updates-stock-market-crypto.html
Met dergelijke tarieven komt het overeen met een importverbod inderdaadquote:Op maandag 7 april 2025 17:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Rookie numbers!
Waarom niet direct 1.000%?
Yep, the lunatics are running the asylumquote:
Ja ik dacht dat MAGA m vooral ook woke verweetquote:Op maandag 7 april 2025 17:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
We hadden zo'n fijne president die af en toe een middagdutje deed (al dan niet live op TV) en de economie vrolijk z'n gang liet gaan.
Hoe kan sleepy Joe nu "woke" zijn.quote:Op maandag 7 april 2025 17:50 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
Ja ik dacht dat MAGA m vooral ook woke verweet
Het bericht van Trump was dat de VS op elke nieuwe beperking zal reageren met nieuwe handelsbeperkingen. Dus als China iets tegen deze 100% importheffing doet, dan komt Trump weer met een extra verzwaring en zo zit je al snel aan die 1000%quote:Op maandag 7 april 2025 17:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Rookie numbers!
Waarom niet direct 1.000%?
Nu nog eens 50% ook, praktisch gezien. Bijna iedere fabrikant in de US haalt er wel onderdelen of halffabricaten.quote:Op maandag 7 april 2025 17:46 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Met dergelijke tarieven komt het overeen met een importverbod inderdaad
Ik denk dat het voor de US zelf ook wel een probleem isquote:Op maandag 7 april 2025 17:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het bericht van Trump was dat de VS op elke nieuwe beperking zal reageren met nieuwe handelsbeperkingen. Dus als China iets tegen deze 100% importheffing doet, dan komt Trump weer met een extra verzwaring en zo zit je al snel aan die 1000%
Geld trouwens niet alleen voor China, maar voor ieder land. De EU gaat dus hetzelfde probleem krijgen
Hoezo een probleemquote:Op maandag 7 april 2025 17:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het bericht van Trump was dat de VS op elke nieuwe beperking zal reageren met nieuwe handelsbeperkingen. Dus als China iets tegen deze 100% importheffing doet, dan komt Trump weer met een extra verzwaring en zo zit je al snel aan die 1000%
Geld trouwens niet alleen voor China, maar voor ieder land. De EU gaat dus hetzelfde probleem krijgen
USA is niet concurrerend , maar de EU ook niet , wij kunnen niets meer maken , geen schepen, geen staal , geen kerncentrales , we zouden zelfs de Deltawerken niet meer kunnen makenquote:Op maandag 7 april 2025 17:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vuurwerk voor 4th of July zal ook wel lekker duur worden dan
Als de Yuan straks de wereld reservevaluta is , dan is onze valuta Dollar en Euro ook niet meer zo gewenst en kunnen we niets meer kopen op de Pofquote:Op maandag 7 april 2025 17:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor de US zelf ook wel een probleem is
iPhone 16 van $4.000 ofzo.
ik heb wat Palantir aan gekocht op 61,5quote:Op maandag 7 april 2025 17:56 schreef investeerdertje het volgende:
Nou. Eens kijken wat ik morgen wil als aankoopwaarde
Ik koop etf'squote:Op maandag 7 april 2025 18:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb wat Palantir aan gekocht op 61,5
En wat Unliever
Palantir kan meer dan rechtdoor, is een aandeel waar ik al een hele tijd op loop te loeren , dus nu moest het dan maarquote:Op maandag 7 april 2025 18:03 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik koop etf's
Overigens met huidige beperkingen op handel en onafhankelijkheid die men wenst van de vs, is palantir dan nog wel een goede optie?
Het leunt er alleen heel zwaar op.quote:
Daarnaast is Thiel een van de architecten van project 2025quote:Op maandag 7 april 2025 18:12 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Het leunt er alleen heel zwaar op.
Daargelaten dat de afhankelijkheidsvraag niet in hun voordeel gaat spreken imho
Damen, Feadship, Oceanco, Heesen, leuke bootjes hoor. Altijd even loeren op de A5 welke voetballer nu weer een bootje heeft liggen.quote:Op maandag 7 april 2025 17:59 schreef michaelmoore het volgende:
USA is niet concurrerend , maar de EU ook niet , wij kunnen niets meer maken , geen schepen,
Dat valt allemaal reuze mee, we maken meer dan genoeg. Al is het natuurlijknwelnzondat China ondertussen de fabriek van de wereld is.quote:Op maandag 7 april 2025 17:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
USA is niet concurrerend , maar de EU ook niet , wij kunnen niets meer maken , geen schepen, geen staal , geen kerncentrales , we zouden zelf de Deltawerken niet meer kunnen maken
alleen maar zeuren over stikstof , dat kunnen we wel
Er moet echt nog heel wat gebeuren wil de Yuan onze reservemunt worden. De euro is bijvoorbeeld al 3 keer groter en dat in een economie waarin de bevolking 3 keer zo klein is.quote:Als de Yuan straks de wereld reservevaluta is , dan is onze valuta Dollar en Euro ook niet meer zo gewenst en kunnen we niets meer kopen op de Pof
Als de handel met de VS wegvalt globaal, dan heb je geen dollars meer nodig, oftewel ze zijn zelf die status te grabbel aan't gooien.quote:Op maandag 7 april 2025 18:38 schreef nostra het volgende:
De dollar devalueren is Donnie juist een groot fan van (en één van de (vermeende) doelen). Dat gedoe over het wegvallen als wereldmunt zijn we nog wel mijlenver van vandaan, maar WIllem Middelkoop zal wel weer voor een paar honderdjes een praatje op RTL Z mogen houden.
Buy, buy, buy! Benieuwd wie daar aan de koopzijde zit.quote:
Geruchten over een pauze van 90 dagen in de tariffs, als ik het goed begrijp. Waanzin allemaal, hoezeer we afhankelijk zijn van de grillen van één seniele oude man.quote:
USA droomt van onze industrieën. Vooral staal.quote:Op maandag 7 april 2025 17:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
USA is niet concurrerend , maar de EU ook niet , wij kunnen niets meer maken , geen schepen, geen staal , geen kerncentrales , we zouden zelf de Deltawerken niet meer kunnen maken
alleen maar zeuren over stikstof , dat kunnen we wel
[..]
Als de Yuan straks de wereld reservevaluta is , dan is onze valuta Dollar en Euro ook niet meer zo gewenst en kunnen we niets meer kopen op de Pof
Nachtmerrie zekerquote:Op maandag 7 april 2025 20:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
USA droomt van onze industrieën. Vooral staal.
quote:Zo wil EU onze industrie beschermen tegen spotgoedkoop staal uit China: "
Nog één jaar om de staalindustrie in Europa te redden"
De Europese Commissie stelt morgen haar actieplan voor staal en metalen voor.
Onze eigen producenten lijden namelijk onder oneerlijke concurrentie uit het buitenland.
Vooral Chinees staal aan dumpingprijzen is een probleem.
Wat staat er in het gelekte voorstel dat de redactie van HLN kon inkijken?
Zal dit de staalfabrieken in België redden? ?
n.quote:Amerikaanse tarieven zijn nieuwe klap voor noodlijdende Europese staalsector, Von der Leyen wil "krachtige tegenmaatregelen"
De Europese staalindustrie vreest de gevolgen van de importtarieven die de Amerikaanse president Donald Trump heeft aangekondigd.
De sector zit al jaren in moeilijkheden en vraagt de EU om snel tegenmaatregelen te neme
Wat volstrekt logisch is als je inflatiepolitiek voert.quote:Op maandag 7 april 2025 20:08 schreef Perrin het volgende:
Ondertussen stijgen de yields flink... Winning!
[ x ]
De beurzen onder druk zetten om mensen de bonds in te jagen werkt vooralsnog maar matig.quote:Op maandag 7 april 2025 20:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat volstrekt logisch is als je inflatiepolitiek voert.
dollar devalueren om de staatschuld te verlagen maakt de dollar tot een zeer onbetrouwbare valuta en zal zeker een fors hogere rente tot gevolg hebben , die wij ook gaan voelenquote:Op maandag 7 april 2025 18:38 schreef nostra het volgende:
De dollar devalueren is Donnie juist een groot fan van (en één van de (vermeende) doelen). Dat gedoe over het wegvallen als wereldmunt zijn we nog wel mijlenver van vandaan, maar WIllem Middelkoop zal wel weer voor een paar honderdjes een praatje op RTL Z mogen houden.
Is het mogelijk dat de overheid in de VS op grote schaal aandelen koopt om de beurs stabiel te houden?quote:Op maandag 7 april 2025 20:08 schreef Perrin het volgende:
Ondertussen stijgen de yields flink... Winning!
[ x ]
Om de S&P500 met 1% te laten stijgen heb je zo’n 500 miljard nodig.quote:Op maandag 7 april 2025 20:40 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Is het mogelijk dat de overheid in de VS op grote schaal aandelen koopt om de beurs stabiel te houden?
De FED mag dat niet en de overheid zelf lijkt me ook sterk. Maar de miljardairs die Trump steunen wellicht wel.quote:Op maandag 7 april 2025 20:40 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Is het mogelijk dat de overheid in de VS op grote schaal aandelen koopt om de beurs stabiel te houden?
Hij steeg nu 5% in 5 minuten ofzo toch? Wie heeft er zoveel cash vrij liggen om dat uit te gevenquote:Op maandag 7 april 2025 20:48 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Om de S&P500 met 1% te laten stijgen heb je zo’n 500 miljard nodig.
Klopt, maar als het daalt zitten die miljardairs zelf met aandelen die onder water staan.quote:Op maandag 7 april 2025 20:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
De FED mag dat niet en de overheid zelf lijkt me ook sterk. Maar de miljardairs die Trump steunen wellicht wel.
Als je op strategische punten koopt dan kun je de markt wel op korte termijn manipuleren. De vraag is wel of het op lange termijn echt veel uitmaakt.
En een paar tweets van een bepaald persoon kan het zo met 10% laten dalenquote:Op maandag 7 april 2025 20:48 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Om de S&P500 met 1% te laten stijgen heb je zo’n 500 miljard nodig.
Rendement is mooi maar goede nachtrust is nog mooier.quote:Op dinsdag 8 april 2025 00:45 schreef Drass het volgende:
https://www.cnbc.com/2025(...)rt-you-research.html
Voor de mensen die compleet zijn uitgestapt en waarom je dat nooit moet doen.
En ik ben uitgestapt vóór de selloffquote:Amid an ongoing market selloff, some investors may be tempted to cash out in a flight to safety.
Gewoon je handen ductapen aan je bed en jezelf dwingen om er een jaar af te blijvenquote:Op dinsdag 8 april 2025 07:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Rendement is mooi maar goede nachtrust is nog mooier.
Overigens staat er ook een nuance in het artikel:
[..]
En ik ben uitgestapt vóór de selloff
Niet een iemand, maar gewoon meer mensen die nu fors inkopen. Aandelen zijn nu goedkoop. De meeste bedrijven zijn nog precies dezelfde bedrijven en die importtarieven zijn gewoon een koevoet voor allerlei onderhandelingen.quote:Op maandag 7 april 2025 21:15 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Hij steeg nu 5% in 5 minuten ofzo toch? Wie heeft er zoveel cash vrij liggen om dat uit te geven
Ik trap nu een open deur in maar het systeem is echt opgezet voor de rijke partijen en niet voor jan modaal met z'n paar aandelen.
Als ik merk dat het systeem van mijn broker sterk vertraagde of onjuiste response geeft, dan probeer ik verder niets meer en log ik uit. Zodra je de response niet meer kan vertrouwen, kan het gevaarlijk zijn om correcties aan te brengen. Je doet bijvoorbeeld drie pogingen om een order door te geven omdat het steeds lijkt te mislukken en uiteindelijk blijken alle drie wel degelijk doorgevoerd te zijn. Als de liquidity controle van je saldo op dat moment ook niet werkt, krijg je uiteindelijk nog een margin call ook.quote:Op maandag 7 april 2025 16:49 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik baal wel dat mijn (2 stuks, maar toch) kooporder voor Nasdaq ETF op 853 vanochtend door problemen bij DeGiro niet op tijd daadwerkelijk geplaatst was, waardoor ik 'm heb gemist (zat vertraging in). Ik heb nog geprobeerd hem vervolgens naar 856 te zetten toen hij daarop stond, maar wijzigingen werden ook niet daadwerkelijk doorgevoerd, zelfs als er wel een melding kwam dat wijziging was doorgevoerd. Bij vwrl had ik ook enorme problemen, daar was de order eerst te laat doorgekomen om hem op 106 op te pikken, tig keer naar hoger geprobeerd te wijzigen tussen 106-109 en had ik de order vervolgens al 3x weer verwijderd om dan maar een nieuwe te maken, toen hij vervolgens alsnog is uitgevoerd voordat de verwijdering daadwerkelijk doorgevoerd was. Ik had 'm eigenlijk iets naar beneden willen bijstellen ten opzichte van waarop hij werd uitgevoerd, maar in elk geval heb ik die wel binnen 'n redelijke range binnen gehaald.
En nou ja, misschien ben ik morgen of overmorgen wel weer heel blij dat ik nu een stukje winst op Nasdaq ETF gemist heb omdat er weer wat idioots gebeurt en hij naar nog lager dan 852 zakt, wie weet. Overall vooral fijn dat het weer wat is opgeveerd ten opzichte van vanochtend bij opening.
Zolang je niet verkoopt, valt de pijn wel mee.quote:Op maandag 7 april 2025 22:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, maar als het daalt zitten die miljardairs zelf met aandelen die onder water staan.
In dat laatste geval maken dalende aandelen ook niet meer uitquote:Op dinsdag 8 april 2025 08:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
Trump zit nu ook Iran te dreigen met een oorlog. Het is niet eens dat tarieven z'n enige tool is om de beurs te verlagen, dus wie zegt dat 't einde niet in zicht is.
Trump is nog niet wakkerquote:Op dinsdag 8 april 2025 09:08 schreef heywoodu het volgende:
Zo te zien opent de boel vandaag een stukje beter?
Ja ik snap dat het niet 1 persoon of bedrijf is, maar alsnog moet er dus een paar biljoen aan cash vrij liggen om letterlijk binnen seconden te besteden.quote:Op dinsdag 8 april 2025 08:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet een iemand, maar gewoon meer mensen die nu fors inkopen. Aandelen zijn nu goedkoop. De meeste bedrijven zijn nog precies dezelfde bedrijven en die importtarieven zijn gewoon een koevoet voor allerlei onderhandelingen.
Gisteren opende alles ook al bloedrood toen die oranje clown nog lag te slapen.quote:
quote:Op dinsdag 8 april 2025 09:20 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Gisteren opende alles ook al bloedrood toen die oranje clown nog lag te slapen.
In elk geval geld dat snel vrijgemaakt kan worden. En ja, dat zal het geval zijn.quote:Op dinsdag 8 april 2025 09:20 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja ik snap dat het niet 1 persoon of bedrijf is, maar alsnog moet er dus een paar biljoen aan cash vrij liggen om letterlijk binnen seconden te besteden.
Daar had ik uiteraard allemaal wel rekening mee gehouden, ik had met opzet inderdaad geen nieuwe order geplaatst voor een vorige daadwerkelijk verwijderd was, en met name gewerkt via order wijzigen op hoop van zegen dat de wijziging ooit daadwerkelijk werd doorgevoerd. Ik doe overigens niet aan opties oid dus een margin call gaat sowieso bij mij niet gebeuren, en er stond ruim voldoende saldo op de rekening om de twee orders die ik had ingezet uit te laten voeren, dus dat was geen probleem. Het jammere is dus alleen dat een vd twee aankopen die ik had willen doen door het gedoe niet gelukt is. Maar als ik helemaal was uitgelogd en niks geprobeerd had dan had ik ook de andere order niet binnen gehad, dus ik heb er nu iig 1 vd 2.quote:Op dinsdag 8 april 2025 08:27 schreef jaco het volgende:
[..]
Als ik merk dat het systeem van mijn broker sterk vertraagde of onjuiste response geeft, dan probeer ik verder niets meer en log ik uit. Zodra je de response niet meer kan vertrouwen, kan het gevaarlijk zijn om correcties aan te brengen. Je doet bijvoorbeeld drie pogingen om een order door te geven omdat het steeds lijkt te mislukken en uiteindelijk blijken alle drie wel degelijk doorgevoerd te zijn. Als de liquidity controle van je saldo op dat moment ook niet werkt, krijg je uiteindelijk nog een margin call ook.
Weet niet, wat is er anders dan gisteren?quote:Op dinsdag 8 april 2025 09:47 schreef Black-Death het volgende:
DEGIRO kleurt hier groen. Lang niet gezien. Wat betekent dat?
Nix. Enorm volatiele markt. Kan morgen weer anders zijn. Wel leuke markt om te daytraden als je er bovenop kan zitten. Heb ik in 2007-2008 veel geld mee verdiend. Maar dan moet je er wel echt tijd voor hebben om er bovenop te zitten. Die risico's durf ik nu niet meer te nemen. Heb geen tijd meer om de hele dag naast mijn werk zijdelings beursnieuws te volgen om direct te kunnen kopen of verkopenquote:Op dinsdag 8 april 2025 09:47 schreef Black-Death het volgende:
DEGIRO kleurt hier groen. Lang niet gezien. Wat betekent dat?
Ik heb wat bijgekocht. Niet dat ik denk dat we de bodem al hebben, maar wel het idee dat het niet nog hele grote stappen terug gaat doen. De weerstand in de US begint ook te groeien.quote:Op dinsdag 8 april 2025 10:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Weet niet, wat is er anders dan gisteren?
Was sarcasmequote:Op dinsdag 8 april 2025 10:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nix. Enorm volatiele markt. Kan morgen weer anders zijn. Wel leuke markt om te daytraden als je er bovenop kan zitten. Heb ik in 2007-2008 veel geld mee verdiend. Maar dan moet je er wel echt tijd voor hebben om er bovenop te zitten. Die risico's durf ik nu niet meer te nemen. Heb geen tijd meer om de hele dag naast mijn werk zijdelings beursnieuws te volgen om direct te kunnen kopen of verkopen.
Wanneer is een aandeel voor jou "goedkoop"?quote:Op dinsdag 8 april 2025 08:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet een iemand, maar gewoon meer mensen die nu fors inkopen. Aandelen zijn nu goedkoop. De meeste bedrijven zijn nog precies dezelfde bedrijven en die importtarieven zijn gewoon een koevoet voor allerlei onderhandelingen.
Vast wel idd. Vraag is uiteindelijk wat Trump echt wil en echt denkt.quote:Op dinsdag 8 april 2025 10:07 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
Ik heb wat bijgekocht. Niet dat ik denk dat we de bodem al hebben, maar wel het idee dat het niet nog hele grote stappen terug gaat doen. De weerstand in de US begint ook te groeien.
Is het gewoon niet groen vanwege oldfashion koopjesjagers?
Mee eens ... het is ook nog steeds plukjes bijkopen hoor (tech etf's en wat vwrl).quote:Op dinsdag 8 april 2025 10:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vast wel idd. Vraag is uiteindelijk wat Trump echt wil en echt denkt.
Is het gewoon allemaal een onderhandel tactiek, dan zal het uiteindelijk wel weer omhoog gaan. Wil Trump & Co daadwerkelijk het huidige systeem slopen (Weg met WHO, uit NAVO, Groenland innemen, Panama innemen, etc.) dan zijn we pas aan het begin van de daling en de vraag is dan ook of het ooit nog omhoog gaat.
Soort van voordeel is dat het grote geld in het algemeen weer richting groei wil gaan. Bedrijven willen wereldwijd hun producten kunnen leveren dus dat betekend dat er altijd een push is om wereldhandel en consumentisme te stimuleren.
Ik geloof nog steeds niet dat de “crash” van gisteren is veroorzaakt door paniek. Er is gisteren onnoemelijk veel geld geherfinancierd.quote:Op dinsdag 8 april 2025 10:07 schreef polquito1971 het volgende:
Is het gewoon niet groen vanwege oldfashion koopjesjagers?
Onzin artikel, uiteindelijk gebruik men bij dit soort artikelen nooit de complete geschiedenis maar slechts een relatief korte dataset.quote:Op dinsdag 8 april 2025 00:45 schreef Drass het volgende:
https://www.cnbc.com/2025(...)rt-you-research.html
Voor de mensen die compleet zijn uitgestapt en waarom je dat nooit moet doen.
Ik denk dat Trump echt het idee heeft dat hij die yield op treasuries naar beneden kan halen voor de grote refinanciering in 2026 door de markt te verneuken.quote:Op dinsdag 8 april 2025 10:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vast wel idd. Vraag is uiteindelijk wat Trump echt wil en echt denkt.
Is het gewoon allemaal een onderhandel tactiek, dan zal het uiteindelijk wel weer omhoog gaan. Wil Trump & Co daadwerkelijk het huidige systeem slopen (Weg met WHO, uit NAVO, Groenland innemen, Panama innemen, etc.) dan zijn we pas aan het begin van de daling en de vraag is dan ook of het ooit nog omhoog gaat.
Soort van voordeel is dat het grote geld in het algemeen weer richting groei wil gaan. Bedrijven willen wereldwijd hun producten kunnen leveren dus dat betekend dat er altijd een push is om wereldhandel en consumentisme te stimuleren.
Ik denk dat de meeste aandelen niet "flink overgewaardeerd" waren. Dit is volgens mij geen algehele correctie op de waarde van bedrijven, maar een paniekreactie op de Amerikaanse importtarieven en de reacties daar op.quote:Op dinsdag 8 april 2025 10:31 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Wanneer is een aandeel voor jou "goedkoop"?
Een flink overgewaardeerd aandeel wat tientallen procenten daalt kan nog steeds flink overgewaardeerd zijn, en daarmee "duur"
Zijn wat signaaltjes gekomen dat Trump openstaat voor onderhandelingen, of pauzering van de meeste tarieven. En de EU heeft besloten niet direct vol terug te slaan.quote:Op dinsdag 8 april 2025 15:53 schreef Black-Death het volgende:
Mijn portfolio is >+5 nu. Prima allemaal, maar er is niet echt iets gebeurd toch?
Nog niet vervulde orders kan je nog annuleren, maar als je een market order doet die gelijk vervuld wordt uiteraard niet meer.quote:Op dinsdag 8 april 2025 15:50 schreef Zonnige het volgende:
Gisteren per ongeluk 2 dezelfde orders achter elkaar gedaan en dan is er in de app van De Giro volgens mij helemaal geen enkele manier meer om een order te annuleren of wel?
Welke periodes dan? Als ze er al zijn, dan zijn het er heel weinig denk ik, als je dividend meeneemt. Je kan het hier uitrekenen: https://ofdollarsanddata.com/sp500-calculator/quote:Op dinsdag 8 april 2025 12:18 schreef dop het volgende:
[..]
Onzin artikel, uiteindelijk gebruik men bij dit soort artikelen nooit de complete geschiedenis maar slechts een relatief korte dataset.
Er zijn in de geschiedenis periode genoeg geweest waar je in 20 jaar ook een aanmerkelijk verlies kon hebben door te blijven zitten.
En India en Vietnam en Cambodja en Bangla Desh en de Filipijnenquote:Op maandag 7 april 2025 18:33 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat valt allemaal reuze mee, we maken meer dan genoeg. Al is het natuurlijknwelnzondat China ondertussen de fabriek van de wereld is.
[..]
Inmiddels is Amerika al weer een paar procent winst kwijtquote:Op dinsdag 8 april 2025 15:53 schreef Black-Death het volgende:
Mijn portfolio is >+5 nu. Prima allemaal, maar er is niet echt iets gebeurd toch?
zeker niet , bedrijven als DSM , AKZO of Aalberts staan op de helft van de topquote:Op dinsdag 8 april 2025 14:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste aandelen niet "flink overgewaardeerd" waren.
Dit is volgens mij geen algehele correctie op de waarde van bedrijven, maar een paniekreactie op de Amerikaanse importtarieven en de reacties daar op.
De helft kan nog steeds veel te duur zijn.quote:Op dinsdag 8 april 2025 18:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zeker niet , bedrijven als DSM , AKZO of Aalberts staan op de helft van de top
dus instappen is prima
[ afbeelding ]
koffie kan, Wim Kan , alles kanquote:Op dinsdag 8 april 2025 18:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De helft kan nog steeds veel te duur zijn.
Ik zie dat Palantir een P/E heeft van 429.quote:Op dinsdag 8 april 2025 18:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
koffie kan, Wim Kan , alles kan
maar instappen op 61,5 met Palantir heb ik nog geen spijt van, die ga ik heel lang houden
Top secret dingen doen voor undisclosed parties voor undisclosed bedragen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 18:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zie dat Palantir een P/E heeft van 429.
Dat lijkt me wel wat hoog.
Wat zijn de verwachtingen voor het bedrijf?
Wim Kan toch echt al een tijdje niet meer.quote:Op dinsdag 8 april 2025 18:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
koffie kan, Wim Kan , alles kan
maar instappen op 61,5 met Palantir heb ik nog geen spijt van, die ga ik heel lang houden
1880-1900quote:Op dinsdag 8 april 2025 17:37 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Welke periodes dan? Als ze er al zijn, dan zijn het er heel weinig denk ik, als je dividend meeneemt. Je kan het hier uitrekenen: https://ofdollarsanddata.com/sp500-calculator/
Ik dacht dat Trump Xi als een "vriend" zag?quote:Op dinsdag 8 april 2025 19:30 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Inmiddels 104% als China niet afzien van de 34% voor middernacht
Aangezien de rest van de wereld geen Tesla's meer wil, waar moet 'vriend' Elon nog met zijn in China geproduceerde Tesla's heen?quote:Op dinsdag 8 april 2025 19:45 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ik dacht dat Trump Xi als een "vriend" zag?
quote:Op dinsdag 8 april 2025 19:30 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Inmiddels 104% als China niet afzien van de 34% voor middernacht
Als je januari voor start jaar pakt en december voor eind jaar klopt het voor geen van de drie.quote:Op dinsdag 8 april 2025 19:17 schreef dop het volgende:
[..]
1880-1900
1901-1921
1961-1981
Zomaar even 3 uit het hoofd
Als ik Xi was, sloot ik per direct die Tesla fabriek van Musk. Eens kijken hoe lang Musk dat vol houdt voordat hij gaat piepen tegen Trumpquote:Op dinsdag 8 april 2025 19:49 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Aangezien de rest van de wereld geen Tesla's meer wil, waar moet 'vriend' Elon nog met zijn in China geproduceerde Tesla's heen?
Dat hoeft hij toch helemaal niet te doen, Tesla gaat toch al door het putje vanwege gebrek aan vraag.quote:Op dinsdag 8 april 2025 21:00 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Als ik Xi was, sloot ik per direct die Tesla fabriek van Musk. Eens kijken hoe lang Musk dat vol houdt voordat hij gaat piepen tegen Trump
2 uur later: nog 1,5% verder gezaktquote:Op dinsdag 8 april 2025 19:12 schreef Faraday01 het volgende:
En Amerika is alle winst kwijt en laat rode cijfers zien
Musk heeft Trump al gebeld om te stoppen met zijn tarieven, Trump stopt niet.quote:Op dinsdag 8 april 2025 21:00 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Als ik Xi was, sloot ik per direct die Tesla fabriek van Musk. Eens kijken hoe lang Musk dat vol houdt voordat hij gaat piepen tegen Trump
1961-1981: 10.000 euro investering groeide naar ruim 46.000 euroquote:Op dinsdag 8 april 2025 19:17 schreef dop het volgende:
[..]
1880-1900
1901-1921
1961-1981
Zomaar even 3 uit het hoofd
Als je naar Belgie rijdt krijg je nu al een flink lagere prijsquote:Op dinsdag 8 april 2025 21:23 schreef eenjongen... het volgende:
Wordt in ieder geval wel lekker goedkoop tanken binnenkort
quote:De actuele benzineprijs van E10 in België is ¤ 1.62.
Of honderd miljoen miljard procent tariffs.quote:Op dinsdag 8 april 2025 21:39 schreef monkyyy het volgende:
De volgende stap is dat Trump alle handel gaat verbieden
De beurs lijkt er al rekening mee te houden en daalt verder en verder.quote:Op dinsdag 8 april 2025 21:39 schreef monkyyy het volgende:
Iedereen die zijn aandelen verkoopt naar El Salvador gedeporteerd.quote:Op dinsdag 8 april 2025 21:39 schreef monkyyy het volgende:
Je zal er vast geweldige returns in zien. dat je gezien de inflatie in 2 van de 3 gevallen geen pepernoot verdient heb vergeet je blijkbaar.quote:Op dinsdag 8 april 2025 20:46 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Als je januari voor start jaar pakt en december voor eind jaar klopt het voor geen van de drie.
Behalve dan dat die voorbeelden niet kloppen en al helemaal geen bewijs zijn voor jouw stelling dat:quote:Op dinsdag 8 april 2025 21:49 schreef dop het volgende:
[..]
Je zal er vast geweldige returns in zien. dat je gezien de inflatie in 2 van de 3 gevallen geen pepernoot verdient heb vergeet je blijkbaar.
Dat ik geen 250jaar aan data heb doorgespit en uit mijn hoofd ongunstige voorbeelden kan geven, zegt volgens mij genoeg.
quote:Op dinsdag 8 april 2025 12:18 schreef dop het volgende:
Er zijn in de geschiedenis periode genoeg geweest waar je in 20 jaar ook een aanmerkelijk verlies kon hebben door te blijven zitten.
Inflatie correctie is genoeg voor de average joe.quote:Op dinsdag 8 april 2025 21:49 schreef dop het volgende:
[..]
Je zal er vast geweldige returns in zien. dat je gezien de inflatie in 2 van de 3 gevallen geen pepernoot verdient heb vergeet je blijkbaar.
Dat ik geen 250jaar aan data heb doorgespit en uit mijn hoofd ongunstige voorbeelden kan geven, zegt volgens mij genoeg.
Dan moet je wel met correcte data komen natuurlijk, anders heeft je opmerking weinig waardequote:Op dinsdag 8 april 2025 21:49 schreef dop het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 8 april 2025 21:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Of honderd miljoen miljard procent tariffs.
reken jezelf vooral rijk.quote:Op dinsdag 8 april 2025 22:40 schreef Drass het volgende:
[..]
Dan moet je wel met correcte data komen natuurlijk, anders heeft je opmerking weinig waarde
Los daarvan blijft het feit dat wanneer je x aantal top dagen mist je rendement historisch fors lager zal zijn.
Timen is niet te doen en dus compleet uitstappen is niet het beste advies.
Wel ben ik het eens, als je onrustig begint te worden en slecht slaapt je inderdaad uit de markt moet gaan voor een deel, dat is prima.
De komende maanden komt de bodem niet, tenzij de inflatie gierend uit de klauwen gaat lopen.quote:Op woensdag 9 april 2025 08:06 schreef SuperNeger het volgende:
Interessante dag vandaag. Hebben we de bodem bereikt of komt er nog een dip?
Maar ik wil nog niet dat het voorbij is. Mij was meer groei beloofd. Ik heb nog niet genoeg verkocht en geen geld om bij te kopen.quote:Op woensdag 9 april 2025 08:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
De komende maanden komt de bodem niet, tenzij de inflatie gierend uit de klauwen gaat lopen.
De afgelopen 15 jaar was er geen groei genoeg?quote:Op woensdag 9 april 2025 08:13 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Maar ik wil nog niet dat het voorbij is. Mij was meer groei beloofd. Ik heb nog niet genoeg verkocht en geen geld om bij te kopen.
Ja maar ik bedoelde meer nog even de komende maanden.quote:Op woensdag 9 april 2025 08:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
De afgelopen 15 jaar was er geen groei genoeg?
[ afbeelding ]
hoe kom je daar bij? Vorige week gingen we nog harder door het putjequote:Op woensdag 9 april 2025 09:11 schreef heywoodu het volgende:
Het gaat vandaag harder dan de dagen voor gisteren
Het is totaal onvoorspelbaar wat er de komende maanden gaat gebeuren. Dat het nog wel even onrustig blijft is misschien wel het enige dat ik nog wel durf te beweren.quote:Op woensdag 9 april 2025 09:28 schreef SuperNeger het volgende:
Als iedereen denkt dat we verder crashen kan het wel eens meevallen.
Voor deze groei zijn 1001 factoren te noemen. Die factoren zijn niet veranderd. Er is door de printer teveel geld in de markt, dat moet ergens renderen. Dat gaat niet veranderen. Als Trump weg is, gaan we weer full moon. Lambo season.quote:Op woensdag 9 april 2025 08:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat stroomt straks allemaal richting goud, drank, soepblikken en wapensquote:Op woensdag 9 april 2025 09:46 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Voor deze groei zijn 1001 factoren te noemen. Die factoren zijn niet veranderd. Er is door de printer teveel geld in de markt, dat moet ergens renderen. Dat gaat niet veranderen. Als Trump weg is, gaan we weer full moon. Lambo season.
Verkeerd gezien gok ikquote:Op woensdag 9 april 2025 09:24 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
hoe kom je daar bij? Vorige week gingen we nog harder door het putje
Leuk dat Willem Middelkoop ook mee post.quote:Op woensdag 9 april 2025 09:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat stroomt straks allemaal richting goud, drank, soepblikken en wapens
De reden van die groei is ongekende stimulus. Het blazen van de zeepbel der zeepbellen. Aan de capaciteiten om die bel verder op te blazen begint een einde te komen.
Dat markeert het begin van de moeder van alle bankruns.
Nadeel, de belastingdienst wordt medio 2026 overweldigend door heel veel verzoeken werkelijk rendement over 2025 te belasten die ze niet aankunnenquote:Op woensdag 9 april 2025 09:51 schreef Groepfunder het volgende:
Toch een voordeel van dit koersgeweld: als dit aanhoudt, betalen we in 2027 fors minder VRH over 2026 dan we in het begin van dit jaar dachten. #omdenken
Dit dus.quote:Op woensdag 9 april 2025 10:02 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Nadeel, de belastingdienst wordt medio 2026 overweldigend door heel veel verzoeken werkelijk rendement over 2025 te belasten die ze niet aankunnen
Ik betaal liever heel veel VRHquote:Op woensdag 9 april 2025 09:51 schreef Groepfunder het volgende:
Toch een voordeel van dit koersgeweld: als dit aanhoudt, betalen we in 2027 fors minder VRH over 2026 dan we in het begin van dit jaar dachten. #omdenken
Heel zwart/wit gezien wel. Maar even realistisch gezien, als je een eigenvermogen op de beurs hebt van 1 miljoen (ik noem maar een getal) dan zul je het verder ook aardig voor elkaar hebben vermoed ik zo.quote:Op woensdag 9 april 2025 10:23 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Ik ook. Althans, mits dat voortvloeit uit een stijgend eigen vermogen.
Ja en als je je vermogen naar mij overmaakt dan betaal je ook geen vrh.quote:Op woensdag 9 april 2025 09:51 schreef Groepfunder het volgende:
Dat is waar. Maar het is ook een feit dat de VRH de afgelopen jaren al flink is verhoogd. Maar laten we niet te veel of topic gaan. Mijn initiële opmerking over de silver lining bij fors dalende aandelenkoersen was (natuurlijk) vooral als grapje bedoeld.quote:Op woensdag 9 april 2025 10:29 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar dan nog, zelfs met een miljoen in je aandelenportefeuille valt het te betalen bedrag aan VRH best wel mee.
silver linings is misschien wel een goed alternatief om de dag mee door te komen: degrowth?quote:Op woensdag 9 april 2025 10:41 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar het is ook een feit dat de VRH de afgelopen jaren al flink is verhoogd. Maar laten we niet te veel of topic gaan. Mijn initiële opmerking over de silver lining bij fors dalende aandelenkoersen was (natuurlijk) vooral als grapje bedoeld.
Er is natuurlijk ook gigantische inflatie geweest, en investeren in ETF's, de SP500 en de Nasdaq is gemeengoed geworden voor mensen over de hele wereld. Dus op zich is het niet vreemd dat er een enorme groei is geweest.quote:Op woensdag 9 april 2025 08:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hopen en voelen ze in 2 verschillende dingen.quote:Op woensdag 9 april 2025 12:17 schreef SuperNeger het volgende:
Ben ik de enige die het gevoel heeft alsof er opeens onverwachts goed nieuws komt en opeens echt alles keihard omhoog schiet?
Het enige goede nieuws zou zijn als Trump opstapt als president.quote:Op woensdag 9 april 2025 12:17 schreef SuperNeger het volgende:
Ben ik de enige die het gevoel heeft alsof er opeens onverwachts goed nieuws komt en opeens echt alles keihard omhoog schiet?
Dan krijgen we Vancequote:Op woensdag 9 april 2025 12:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het enige goede nieuws zou zijn als Trump opstapt als president.
Dan krijgen we Mike Johnson.quote:Op woensdag 9 april 2025 12:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die moet dan wel mee opstappen, anders werkt het niet
China verhoogt wederom de importtarievenquote:Op woensdag 9 april 2025 12:17 schreef SuperNeger het volgende:
Allemaal hielenlikkers die straks wegduiken zodra Trump & co aangeschoten wild zijn.quote:Op woensdag 9 april 2025 12:41 schreef recursief het volgende:
JD Vance, Marco Rubio, Pete Hegseth, Pam Bondi en RFK zitten ook nog ergens in de lijn van opvolging. Kies er maar eentje uit.
Grote handel wellicht, maar kleine handel van Temu en Shein gaat nu juist heel hard.quote:Op woensdag 9 april 2025 13:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
In de praktijk ligt handel in beide richtingen nu natuurlijk stil, in afwachting van wat er komen gaat.
Nu kijken ze wie de langste adem heeft, ofzo?
wait, what? minimum van 50 dollar voor Chinese producten?!quote:Op woensdag 9 april 2025 13:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Grote handel wellicht, maar kleine handel van Temu en Shein gaat nu juist heel hard.
Super veel mensen die nu bestellen (check de subreddits bv) omdat de tariffs op kleine producten (minder dan 800 dollar) pas op 2 mei ingaan.
Het minimum wordt dan ook 50 dollar geloof ik. Ookal bestel je een 1 schroefje.
Ja de zogenaamde 'minimis' zijn nu nog vrij. De normale tariffs gelden volgens mij, wat betekend dat iets van 1 dollar hooguit 2 dollar is.quote:Op woensdag 9 april 2025 14:01 schreef TAmaru het volgende:
[..]
wait, what? minimum van 50 dollar voor Chinese producten?!
Daar zullen de Amerikanen blij mee zijn ja. Maar die hebben toch Amazon?quote:Op woensdag 9 april 2025 14:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja de zogenaamde 'minimis' zijn nu nog vrij. De normale tariffs gelden volgens mij, wat betekend dat iets van 1 dollar hooguit 2 dollar is.
Maar er komt straks een minimum bedrag op alles (hoe klein ook) van ik dacht 50 dollar.
Gaat op 2 mei in.
Trump set the initial tariff rate on packages worth less than $800 at 30% of the shipment's value or $25, effective on May 2.
The new rate will be 90% of the shipment's value or $75, rising to $150 after June 1.
Until this year, shipments worth less than $800, so called de minimis packages, had been exempt from tariffs.
This tariff-free category greatly benefited Chinese online mega retailers Shein and Temu, which ship goods directly to U.S. customers by international post.
CNBC
Edit: 75 dollar dus minimaal, en later zelfs 150
Die rommel op Amazon komt ook voor een groot deel uit China, dat probleem verschuif je dan alleen naar een ander platform.quote:Op woensdag 9 april 2025 14:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Daar zullen de Amerikanen blij mee zijn ja. Maar die hebben toch Amazon?
Is Jeff Bezos al wakker?quote:Op woensdag 9 april 2025 14:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die rommel op Amazon komt ook voor een groot deel uit China, dat probleem verschuif je dan alleen naar een ander platform.
Amazon doet natuurlijk meer, ze hebben een cloud platform, streaming video, etc.quote:
Ze wachten waarschijnlijk op de reactie van Trump en de gevolgen er van? Andere verklaring heb ik ook nietquote:Op woensdag 9 april 2025 16:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe de markt ook in de plus staat is me echt een raadsel nu. Maargoed.
De USA gaat ervan uit dat er nu zo gesmeten wordt wederzijds met onzin tarief heffingen dat duidelijk is dat men elkaar niet meer serieus neemtquote:Op woensdag 9 april 2025 16:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
quote:China verhoogt tarieven op Amerikaanse producten naar 84 procent
De handelsoorlog tussen de VS en China escaleert steeds verder. Peking heeft aangekondigd dat de invoerrechten op Amerikaanse producten vanaf morgen worden verhoogd van 34 naar 84 procent.
Deze stap is een reactie op het feit dat de Amerikaanse importheffingen op Chinese producten vandaag de 100 procent hebben overschreden.
Real life chicken game ja, en ik heb niet het idee dat één van beiden snel gaat knipperen.quote:Op woensdag 9 april 2025 13:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
In de praktijk ligt handel in beide richtingen nu natuurlijk stil, in afwachting van wat er komen gaat.
Nu kijken ze wie de langste adem heeft, ofzo?
Welke markt staat in de plus dan? Mijn twee etf's (vwrl en Nasdaq 100 ETF) en mn ene aandeel staan alledrie 4.5+ % in de min..quote:Op woensdag 9 april 2025 16:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nou ja, echt plus kan je het niet noemen.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Daalt nu rap ja. Maar bedoelde vooral Tesla (+5%) daarstraksquote:Op woensdag 9 april 2025 16:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, echt plus kan je het niet noemen.
quote:Op woensdag 9 april 2025 19:31 schreef eenjongen... het volgende:
Voor iedereen behalve China uitstel
quote:Trump also announced in the post that the US would be raising its tariffs on China to 125%.
Op 10% na.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:31 schreef eenjongen... het volgende:
Voor iedereen behalve China uitstel
Het scheelt dat m'n geld op spaarrekeningen staat die niet bij m'n eigen bank zijn en meestal vrij traag in terugboeken.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als we flink herstellen, is de volgende vraag wat nu? Want Trump is nog steeds even gek.
Trump welquote:Op woensdag 9 april 2025 19:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
Mag een president handelen met voorkennis?
Heeft hij niet eerst de toezichthouder ontslagen?quote:Op woensdag 9 april 2025 19:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
Mag een president handelen met voorkennis?
Mensen met inside info worden stuk voor stuk stinkend rijk. Pump and dump.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Eergisteren wss dus die 90 dagen pauze al gelekt, dat is 1x winst maken.
En dan echt doorvoeren, weer een keer winst maken.
En als de boel weer moet dalen, is er ook vast wel wat te verzinnen.
Het doorrekenen van elk van die nieuwsberichten zorgt natuurlijk ook voor serieuze economische impactquote:Op woensdag 9 april 2025 19:46 schreef TAmaru het volgende:
wat een onzin dit zeg, het lijkt bitcoin wel
10% omhoog en omlaag bij elk nieuwsbericht
Gaat de SEC hier nog onderzoek naar doen?quote:Op woensdag 9 april 2025 19:51 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
De beurs is inmiddels niets meer dan een altcoin handel gewordenman man man
Nadat Trump geen president meer is misschienquote:Op woensdag 9 april 2025 19:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Gaat de SEC hier nog onderzoek naar doen?
President is onschendbaar toch?quote:Op woensdag 9 april 2025 19:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Gaat de SEC hier nog onderzoek naar doen?
Die zijn inmiddels al resorts aan het kopen op de bahama's met deze voorkennis.quote:
En die zitten allemaal verrassend dicht tegen de president aan denk ik zoquote:Op woensdag 9 april 2025 19:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mensen met inside info worden stuk voor stuk stinkend rijk. Pump and dump.
Eerder een episode van South Park. Pure Idiocracy.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:25 schreef Black-Death het volgende:
Echt met geen pen te beschrijven wat er gebeurt![]()
Hier gaan boeken over geschreven worden.
Het was hem van begin af aan om China te doen natuurlijk en die tarieven blijven gewoon in stand. Denk wel dat hij verrast was dat het nu ook oversloeg naar bondsquote:Op woensdag 9 april 2025 20:33 schreef Bayswater het volgende:
Toch is dit Trumps werkwijze op veel vlakken. Eerst als een malloot tekeer gaan, vervolgens bijdraaien en de toffe peer uithangen.
Zijn de rentes op de T bills al weer aan het dalen of nog geen effect?quote:Op woensdag 9 april 2025 20:44 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het was hem van begin af aan om China te doen natuurlijk en die tarieven blijven gewoon in stand. Denk wel dat hij verrast was dat het nu ook oversloeg naar bonds
quote:Op woensdag 9 april 2025 20:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zijn de rentes op de T bills al weer aan het dalen of nog geen effect?
quote:Days ago, Trump struck a defiant note on his tariffs, proclaiming at one point on Truth Social: “MY POLICIES WILL NEVER CHANGE.” Today, after pausing those tariffs, his message is very different. “You have to be flexible,” he told reporters at the White House.
Puur sentiment, snel geld willen verdienen.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:59 schreef Breekfast het volgende:
Negeren de markten gewoon dat de heffingen voor China wel omhoog gaan?
Hoe kan een aandeel zoals Apple in hemelsnaam 14% in de plus staan? Ik snap er niks meer van
zeker als je voorkennis hebtquote:Op woensdag 9 april 2025 19:48 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Het doorrekenen van elk van die nieuwsberichten zorgt natuurlijk ook voor serieuze economische impact
Alibaba ook in 't groen.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:59 schreef Breekfast het volgende:
Hoe kan een aandeel zoals Apple in hemelsnaam 14% in de plus staan? Ik snap er niks meer van
quote:Op woensdag 9 april 2025 22:26 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Puur sentiment, snel geld willen verdienen.
Persoonlijk denk ik dat het ook komt omdat nu blijkt dat Trump toch van gedachte kan veranderen mbt tariffs.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:59 schreef Breekfast het volgende:
Zo gek ver zit je er niet naast. 855 wordt het.quote:Op woensdag 9 april 2025 23:32 schreef Arcee het volgende:
Waar denken jullie dat de AEX morgen op opent?
Ik gok op 862.
De servers van degiro roken. Blijven doneren @Zipportalquote:Op donderdag 10 april 2025 09:08 schreef recursief het volgende:
Kost tijd, al die orderboeken verwerken.
Ja, lijkt mij ook. Is geen advies of zo, iedereen moet doen wat hij/zij zelf het beste acht, maar ik heb wel bijgekocht.quote:Op dinsdag 8 april 2025 18:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zeker niet , bedrijven als DSM , AKZO of Aalberts staan op de helft van de top
dus instappen is prima
[ afbeelding ]
Zo'n beetje elke ETF momenteel volgens mij?quote:Op donderdag 10 april 2025 09:27 schreef zuchtje het volgende:
Ik zoek een ETF die uitspraken van Trump volgt. Heeft iemand een aanbeveling?
Maar nu eentje die alleen maar omhoog gaat aubquote:Op donderdag 10 april 2025 09:31 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Zo'n beetje elke ETF momenteel volgens mij?mijn Nasdaq ETF iig wel. Vwrl ook. Trump zegt wat verontrustends, hop omlaag. Hij zet iets op pauze, hop omhoog.
Dan volgt 'ie niet de uitspraken van Trump, want die gaat ongetwijfeld in de komende weken (of dagen, of uren..) weer iets roepen waar iedereen van over de zeik gaatquote:Op donderdag 10 april 2025 09:36 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Maar nu eentje die alleen maar omhoog gaat aub
Mooiste zou zijn om een mandje te maken van aandelen die de inner circle van Trump koopt en verkoopt. Donald jr. koopt Palantir? Hup, automatische aankoop. Jared Kushner gaat short op Apple? Hoppa, gelijk volgen.quote:Op donderdag 10 april 2025 09:27 schreef zuchtje het volgende:
Ik zoek een ETF die uitspraken van Trump volgt. Heeft iemand een aanbeveling?
Beleggers die zich het apelazarus geschrokken zijn en van deze koersstijging gebruik maken om uit te stappen.quote:Op donderdag 10 april 2025 09:36 schreef vlindertje89 het volgende:
Het loopt sinds opening bij mij overigens allemaal toch weer wat naar beneden. Benieuwd hoeveel + er eind van de dag daadwerkelijk over is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |