quote:Op maandag 7 april 2025 14:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Er gaan hoe dan ook miljarden overheidsgeld heen de komende jaren dus de verwachting is dat die bedrijven het gewoon goed zullen doen .
Verder zijn het gewoon enorm onzekere tijden als zoals ik al in het andere topic postte een veilig aandeel als Shell waar tal van pensioenfondsen in zitten in een week tijd bijna 20% verliest kun je eigenlijk alles verwachten qua volatiliteit.
Hoe weet je zo zeker dat het allemaal al is ingeprijsd?quote:Op maandag 7 april 2025 14:06 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kijk nu eens naar rheinmetall 1800% gestegen in 5 jaar. Die 800 miljard is allang en breed ingeprijsd. De lucht is er al uit. De meute huppelt alleen maar weer op de hype erachter aan. Het is nu maar de vraag hoeveel er terechtkomt van die 800 miljard welke enkel en alleen nog maar als plannen zijn gepresenteerd. We weten allemaal hoe stroperig de EU is.
Buffett had het weer goed gezien.quote:Op maandag 7 april 2025 11:57 schreef monkyyy het volgende:
De grootste tragedie is dat alle superinvestors pas vanaf April gaan kopen, dus dat hun 13f's voor Q2 pas halverwege augustus beschikbaar worden.
30 steady groei aandelen in Europa en Amerika met jaar op jaar winst groei.quote:Op maandag 7 april 2025 14:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe weet je zo zeker dat het allemaal al is ingeprijsd?
Wellicht komt nog 2000% bij. We staan pas aan het begin van de Europese aanbestedingen, veel defensiebudget is toegezegd maar nog niet uitgekeerd. Nieuwe fabrieken, en gedwongen verdere loskoppeling van het Amerikaanse defensieapparaat heeft prioriteit. Dat zijn relatief jonge geopolitieke ontwikkelingen door de acties van Trump. Heb geen glazen bol maar zie in elk geval nog voldoende groeipotentieel op de langere termijn.
Dat opgeblazen karakter is ook wel een zorgenkindje mochten we daadwerkelijk een keiharde recessie gaan zien. Maar dat kenmerkt eigenlijk wel de hele aandelenmarkt.
Wat zou jouw advies aan hem zijn dan?
Dat is natuurlijk niet hoe het werkt he rupsje nooit genoeg.quote:Op maandag 7 april 2025 14:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe weet je zo zeker dat het allemaal al is ingeprijsd?
Wellicht komt nog 2000% bij. We staan pas aan het begin van de Europese aanbestedingen, veel defensiebudget is toegezegd maar nog niet uitgekeerd. Nieuwe fabrieken, en gedwongen verdere loskoppeling van het Amerikaanse defensieapparaat heeft prioriteit. Dat zijn relatief jonge geopolitieke ontwikkelingen door de acties van Trump. Heb geen glazen bol maar zie in elk geval nog voldoende groeipotentieel op de langere termijn.
Dat opgeblazen karakter is ook wel een zorgenkindje mochten we daadwerkelijk een keiharde recessie gaan zien. Maar dat kenmerkt eigenlijk wel de hele aandelenmarkt.
Wat zou jouw advies aan hem zijn dan?
Is dan nu gespreid in wat wereldwijde / sectorspecifieke ETF's gaan niet een advies?quote:Op maandag 7 april 2025 14:30 schreef Drass het volgende:
[..]
30 steady groei aandelen in Europa en Amerika met jaar op jaar winst groei.
Uit de losse pols: Airbus, asml, total, air liquide, Siemens, Schneider, loreal, wolters, Roche, Sanofi, Ahold.
Microsoft, Alphabet, amazon, Caterpillar, mcdonals, Berkshire, jpm, PepsiCo, procter.
Zoiets.elke sector wat. Large caps en combi van groei en dividend.
De waardering is nu nog hoog, maar als de omzet en winstgevendheid de komende jaren verder toeneemt en die kans is ontzettend groot dan zit daar nog steeds enorme potentie in.quote:Op maandag 7 april 2025 14:31 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet hoe het werkt he rupsje nooit genoeg.
Die 800 miljard is allang en breed ingeprijsd. Maar goed koop gerust aandelen rheinmetallbon chance.
Europese clouddiensten zijn nog wel een aardige. Listed ken ik alleen IONOS en OVH Groupe.quote:Op maandag 7 april 2025 13:53 schreef RamboDirk het volgende:
Voor defensie aandelen ben je al veel te laat. De lucht is er al uit.
Ik zeg altijd, je hebt een Ikea ballenbak met 3500 ballen.quote:Op maandag 7 april 2025 14:35 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
Is dan nu gespreid in wat wereldwijde / sectorspecifieke ETF's gaan niet een advies?
Even wegdenken dat het op korte termijn moet gebeuren, maar over 15 jaar een goed rendement geeft.
Ja mijn idee ook ... VanEck Defense UCITS + VWRL + NASDAQ zat ik aan te denkenquote:Op maandag 7 april 2025 15:00 schreef Drass het volgende:
[..]
Ik zeg altijd, je hebt een Ikea ballenbak met 3500 ballen.
Je kan de Vanguard all world pakken. Dan heb je ze allemaal. Die ene smerige poepbal gaat echter je rendement niet de das om doen.
Je kan ook de regio usa of Europe pakken enof nog sector etfs. Hoe kleiner de trechter hoe groter je het risico gaat maken.
Met etf's tot aan sector zit je qua risico gewoon nog prima. Sub themas zoals in de industrie sector en dan defensie..
Dan ga je het spannender maken.
Ik denk dat daar de komende maanden/jaren veel geld ingepompt gaat worden.quote:Op maandag 7 april 2025 14:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Europese clouddiensten zijn nog wel een aardige. Listed ken ik alleen IONOS en OVH Groupe.
quote:Op maandag 7 april 2025 15:00 schreef Drass het volgende:
[..]
Ik zeg altijd, je hebt een Ikea ballenbak met 3500 ballen.
Je kan de Vanguard all world pakken. Dan heb je ze allemaal. Die ene smerige poepbal gaat echter je rendement niet de das om doen.
Je kan ook de regio usa of Europe pakken enof nog sector etfs. Hoe kleiner de trechter hoe groter je het risico gaat maken.
Met etf's tot aan sector zit je qua risico gewoon nog prima. Sub themas zoals in de industrie sector en dan defensie..
Dan ga je het spannender maken.
Prima, als je maar weet dat je 80% is zit ( wat niet erg hoeft te zijn ).quote:Op maandag 7 april 2025 15:03 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
Ja mijn idee ook ... VanEck Defense UCITS + VWRL + NASDAQ zat ik aan te denken
In US bedoel je? Mee eens, gek dat je dat dan toch meer vertrouwt dan BRICS of Europa.quote:Op maandag 7 april 2025 15:08 schreef Drass het volgende:
[..]
Prima, als je maar weet dat je 80% is zit ( wat niet erg hoeft te zijn ).
Mijn best presterende aandeelquote:Op maandag 7 april 2025 14:06 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kijk nu eens naar rheinmetall 1800% gestegen in 5 jaar. Die 800 miljard is allang en breed ingeprijsd. De lucht is er al uit. De meute huppelt alleen maar weer op de hype erachter aan. Het is nu maar de vraag hoeveel er terechtkomt van die 800 miljard welke enkel en alleen nog maar als plannen zijn gepresenteerd. We weten allemaal hoe stroperig de EU is.
Wel 72 keer de winstquote:Op maandag 7 april 2025 15:30 schreef Elan het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)unitie-te-maken.html
Allemaal allang ingeprijsd @:RamboDirk
Als je op tijd bent ingestapt lijkt mij dat evidentquote:
Blijven donerenquote:Op maandag 7 april 2025 15:30 schreef Elan het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)unitie-te-maken.html
Allemaal allang ingeprijsd @:RamboDirk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |