wait, what? minimum van 50 dollar voor Chinese producten?!quote:Op woensdag 9 april 2025 13:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Grote handel wellicht, maar kleine handel van Temu en Shein gaat nu juist heel hard.
Super veel mensen die nu bestellen (check de subreddits bv) omdat de tariffs op kleine producten (minder dan 800 dollar) pas op 2 mei ingaan.
Het minimum wordt dan ook 50 dollar geloof ik. Ookal bestel je een 1 schroefje.
Ja de zogenaamde 'minimis' zijn nu nog vrij. De normale tariffs gelden volgens mij, wat betekend dat iets van 1 dollar hooguit 2 dollar is.quote:Op woensdag 9 april 2025 14:01 schreef TAmaru het volgende:
[..]
wait, what? minimum van 50 dollar voor Chinese producten?!
Daar zullen de Amerikanen blij mee zijn ja. Maar die hebben toch Amazon?quote:Op woensdag 9 april 2025 14:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja de zogenaamde 'minimis' zijn nu nog vrij. De normale tariffs gelden volgens mij, wat betekend dat iets van 1 dollar hooguit 2 dollar is.
Maar er komt straks een minimum bedrag op alles (hoe klein ook) van ik dacht 50 dollar.
Gaat op 2 mei in.
Trump set the initial tariff rate on packages worth less than $800 at 30% of the shipment's value or $25, effective on May 2.
The new rate will be 90% of the shipment's value or $75, rising to $150 after June 1.
Until this year, shipments worth less than $800, so called de minimis packages, had been exempt from tariffs.
This tariff-free category greatly benefited Chinese online mega retailers Shein and Temu, which ship goods directly to U.S. customers by international post.
CNBC
Edit: 75 dollar dus minimaal, en later zelfs 150
Die rommel op Amazon komt ook voor een groot deel uit China, dat probleem verschuif je dan alleen naar een ander platform.quote:Op woensdag 9 april 2025 14:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Daar zullen de Amerikanen blij mee zijn ja. Maar die hebben toch Amazon?
Is Jeff Bezos al wakker?quote:Op woensdag 9 april 2025 14:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die rommel op Amazon komt ook voor een groot deel uit China, dat probleem verschuif je dan alleen naar een ander platform.
Amazon doet natuurlijk meer, ze hebben een cloud platform, streaming video, etc.quote:
Ze wachten waarschijnlijk op de reactie van Trump en de gevolgen er van? Andere verklaring heb ik ook nietquote:Op woensdag 9 april 2025 16:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe de markt ook in de plus staat is me echt een raadsel nu. Maargoed.
De USA gaat ervan uit dat er nu zo gesmeten wordt wederzijds met onzin tarief heffingen dat duidelijk is dat men elkaar niet meer serieus neemtquote:Op woensdag 9 april 2025 16:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
quote:China verhoogt tarieven op Amerikaanse producten naar 84 procent
De handelsoorlog tussen de VS en China escaleert steeds verder. Peking heeft aangekondigd dat de invoerrechten op Amerikaanse producten vanaf morgen worden verhoogd van 34 naar 84 procent.
Deze stap is een reactie op het feit dat de Amerikaanse importheffingen op Chinese producten vandaag de 100 procent hebben overschreden.
Real life chicken game ja, en ik heb niet het idee dat één van beiden snel gaat knipperen.quote:Op woensdag 9 april 2025 13:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
In de praktijk ligt handel in beide richtingen nu natuurlijk stil, in afwachting van wat er komen gaat.
Nu kijken ze wie de langste adem heeft, ofzo?
Welke markt staat in de plus dan? Mijn twee etf's (vwrl en Nasdaq 100 ETF) en mn ene aandeel staan alledrie 4.5+ % in de min..quote:Op woensdag 9 april 2025 16:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nou ja, echt plus kan je het niet noemen.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Daalt nu rap ja. Maar bedoelde vooral Tesla (+5%) daarstraksquote:Op woensdag 9 april 2025 16:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, echt plus kan je het niet noemen.
quote:Op woensdag 9 april 2025 19:31 schreef eenjongen... het volgende:
Voor iedereen behalve China uitstel
quote:Trump also announced in the post that the US would be raising its tariffs on China to 125%.
Op 10% na.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:31 schreef eenjongen... het volgende:
Voor iedereen behalve China uitstel
Het scheelt dat m'n geld op spaarrekeningen staat die niet bij m'n eigen bank zijn en meestal vrij traag in terugboeken.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als we flink herstellen, is de volgende vraag wat nu? Want Trump is nog steeds even gek.
Trump welquote:Op woensdag 9 april 2025 19:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
Mag een president handelen met voorkennis?
Heeft hij niet eerst de toezichthouder ontslagen?quote:Op woensdag 9 april 2025 19:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
Mag een president handelen met voorkennis?
Mensen met inside info worden stuk voor stuk stinkend rijk. Pump and dump.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Eergisteren wss dus die 90 dagen pauze al gelekt, dat is 1x winst maken.
En dan echt doorvoeren, weer een keer winst maken.
En als de boel weer moet dalen, is er ook vast wel wat te verzinnen.
Het doorrekenen van elk van die nieuwsberichten zorgt natuurlijk ook voor serieuze economische impactquote:Op woensdag 9 april 2025 19:46 schreef TAmaru het volgende:
wat een onzin dit zeg, het lijkt bitcoin wel
10% omhoog en omlaag bij elk nieuwsbericht
Gaat de SEC hier nog onderzoek naar doen?quote:Op woensdag 9 april 2025 19:51 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
De beurs is inmiddels niets meer dan een altcoin handel gewordenman man man
Nadat Trump geen president meer is misschienquote:Op woensdag 9 april 2025 19:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Gaat de SEC hier nog onderzoek naar doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |