Even opletten wie in Trumps inner circle vandaag miljarden hebben verdiend. Dit is absurd.quote:
Bizar ja. Nu zojuist weer van +4% oid naar +1,5% in enkele seconden.quote:
Heeft Berkshire even een paar bedrijven gekocht of zoquote:Op maandag 7 april 2025 16:22 schreef Drass het volgende:
Fda mag dit echt gaan onderzoeken. Vuil spel.
Alles is sowieso de schuld van de Biden family.quote:Op maandag 7 april 2025 16:27 schreef phpmystyle het volgende:
Is Hunter Biden weer aan het manipuleren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sabata op 07-04-2025 16:35:16 ]"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
quote:Op maandag 7 april 2025 16:29 schreef Sabata het volgende:
ik zit hier live te kijken naar het boek Debt of Honor dat Tom Clancy in 1994 schreef. Daarin manipuleert een Japanse tycoon de beurs met een computer virus en een paar slim getimede uitspraken9/11 was alweer in 2001.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
quote:
Ik moet er ook nog altijd aan wennen dat er collega's rondlopen die in dat jaar - of nog later - rondlopen.quote:Op maandag 7 april 2025 16:34 schreef Sabata het volgende:
[..]
zucht , klopt. mijn discalculi slaapt nooit zo blijkt
De vraag is hoe bestendig dat dan is. Vooralsnog vooral heel veel achtbaan voor de boeg, lijkt me.quote:Op maandag 7 april 2025 16:40 schreef ThePlaneteer het volgende:
Geeft wel aan dat het niet zo moeilijk is om de huidige beurs te laten stijgen dus: gewoon tarieven opschorten. Betekent ook wel dat het echt een hele snelle stijging kan worden voor als je weer wilt instappen: als je op nu.nl leest dat de tarieven verzacht worden ben je al blijkbaar te laat.
En een paar bedrijven met snelle algo's hebben flink verdiend..quote:Op maandag 7 april 2025 16:41 schreef nostra het volgende:
Welke werknemer(s) hebben nu een paar miljard voor hun bedrijf verloren.
Mwah, de schaal was (is) echt unprecedented.quote:Op maandag 7 april 2025 16:42 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik geloof helemaal niet dat dit met de tarieven te maken heeft. Want in dat geval hadden de markten vorige week al moeten crashen.
Nouja ik zie dit gewoon als een menselijke beïnvloeding op een groeiende markt, zulke invloed kon je eerder alleen toeschrijven aan een pandemie of een oorlog.quote:Op maandag 7 april 2025 16:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
De vraag is hoe bestendig dat dan is. Vooralsnog vooral heel veel achtbaan voor de boeg, lijkt me.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 7 april 2025 16:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
En een paar bedrijven met snelle algo's hebben flink verdiend..
Ja, of niet, als het algootje verkeerd afgesteld stond. Ben benieuwd naar de Virtu's en Flows.quote:Op maandag 7 april 2025 16:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
En een paar bedrijven met snelle algo's hebben flink verdiend..
Dit is een beetje traag Elan. Je moet on point zijn in deze markt.quote:Op maandag 7 april 2025 16:52 schreef Elan het volgende:
https://www.cnbc.com/2025(...)k-market-crypto.html
Fake news
Daarom nu pas Rheinmetallquote:Op maandag 7 april 2025 16:55 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit is een beetje traag Elan. Je moet on point zijn in deze markt.
En daarom precies waarom er heel iets anders aan de hand is.quote:Op maandag 7 april 2025 16:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Mwah, de schaal was (is) echt unprecedented.
Stukje duiding geven en niet af gaan op de eerste beste Tweet.quote:Op maandag 7 april 2025 16:55 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit is een beetje traag Elan. Je moet on point zijn in deze markt.
Ja DeGiro pakte mijne ook niet.quote:Op maandag 7 april 2025 16:49 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik baal wel dat mijn (2 stuks, maar toch) kooporder voor Nasdaq ETF op 853 vanochtend door problemen bij DeGiro niet op tijd daadwerkelijk geplaatst was, waardoor ik 'm heb gemist (zat vertraging in). Ik heb nog geprobeerd hem vervolgens naar 856 te zetten toen hij daarop stond, maar wijzigingen werden ook niet daadwerkelijk doorgevoerd, zelfs als er wel een melding kwam dat wijziging was doorgevoerd.
En nou ja, misschien ben ik morgen of overmorgen wel weer heel blij dat ik nu een stukje winst op Nasdaq ETF gemist heb omdat er weer wat idioots gebeurt en hij naar nog lager dan 852 zakt, wie weet. Overall vooral fijn dat het weer wat is opgeveerd ten opzichte van vanochtend bij opening.
DeGiro gaat altijd onderuit bij hoge volatiliteit. Van scalability moeten ze daar nog het e.e.a. leren.quote:
iemand die knettergek is, kun je zoiets van verwachtenquote:Op maandag 7 april 2025 17:32 schreef Digi2 het volgende:
Trump 50% verhoging van de tariffs voor China
Totaal circa 100% dus nu, als ik het goed begrijp![]()
Escalatie is full On
https://www.cnbc.com/2025/04/07/trump-tariffs-live-updates-stock-market-crypto.html
Leer is om altijd voor opening aantal order in te zetten als je volatiele dag verwachtquote:Op maandag 7 april 2025 17:36 schreef recursief het volgende:
[..]
DeGiro gaat altijd onderuit bij hoge volatiliteit. Van scalability moeten ze daar nog het e.e.a. leren.
Rookie numbers!quote:Op maandag 7 april 2025 17:32 schreef Digi2 het volgende:
Trump 50% verhoging van de tariffs voor China
Totaal circa 100% dus nu, als ik het goed begrijp![]()
Escalatie is full On
https://www.cnbc.com/2025/04/07/trump-tariffs-live-updates-stock-market-crypto.html
Met dergelijke tarieven komt het overeen met een importverbod inderdaadquote:Op maandag 7 april 2025 17:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Rookie numbers!
Waarom niet direct 1.000%?
Yep, the lunatics are running the asylumquote:
Ja ik dacht dat MAGA m vooral ook woke verweetquote:Op maandag 7 april 2025 17:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
We hadden zo'n fijne president die af en toe een middagdutje deed (al dan niet live op TV) en de economie vrolijk z'n gang liet gaan.
Hoe kan sleepy Joe nu "woke" zijn.quote:Op maandag 7 april 2025 17:50 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
Ja ik dacht dat MAGA m vooral ook woke verweet
Het bericht van Trump was dat de VS op elke nieuwe beperking zal reageren met nieuwe handelsbeperkingen. Dus als China iets tegen deze 100% importheffing doet, dan komt Trump weer met een extra verzwaring en zo zit je al snel aan die 1000%quote:Op maandag 7 april 2025 17:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Rookie numbers!
Waarom niet direct 1.000%?
Nu nog eens 50% ook, praktisch gezien. Bijna iedere fabrikant in de US haalt er wel onderdelen of halffabricaten.quote:Op maandag 7 april 2025 17:46 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Met dergelijke tarieven komt het overeen met een importverbod inderdaad
Ik denk dat het voor de US zelf ook wel een probleem isquote:Op maandag 7 april 2025 17:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het bericht van Trump was dat de VS op elke nieuwe beperking zal reageren met nieuwe handelsbeperkingen. Dus als China iets tegen deze 100% importheffing doet, dan komt Trump weer met een extra verzwaring en zo zit je al snel aan die 1000%
Geld trouwens niet alleen voor China, maar voor ieder land. De EU gaat dus hetzelfde probleem krijgen
Hoezo een probleemquote:Op maandag 7 april 2025 17:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het bericht van Trump was dat de VS op elke nieuwe beperking zal reageren met nieuwe handelsbeperkingen. Dus als China iets tegen deze 100% importheffing doet, dan komt Trump weer met een extra verzwaring en zo zit je al snel aan die 1000%
Geld trouwens niet alleen voor China, maar voor ieder land. De EU gaat dus hetzelfde probleem krijgen
USA is niet concurrerend , maar de EU ook niet , wij kunnen niets meer maken , geen schepen, geen staal , geen kerncentrales , we zouden zelfs de Deltawerken niet meer kunnen makenquote:Op maandag 7 april 2025 17:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vuurwerk voor 4th of July zal ook wel lekker duur worden dan
Als de Yuan straks de wereld reservevaluta is , dan is onze valuta Dollar en Euro ook niet meer zo gewenst en kunnen we niets meer kopen op de Pofquote:Op maandag 7 april 2025 17:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor de US zelf ook wel een probleem is
iPhone 16 van $4.000 ofzo.
ik heb wat Palantir aan gekocht op 61,5quote:Op maandag 7 april 2025 17:56 schreef investeerdertje het volgende:
Nou. Eens kijken wat ik morgen wil als aankoopwaarde
Ik koop etf'squote:Op maandag 7 april 2025 18:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb wat Palantir aan gekocht op 61,5
En wat Unliever
Palantir kan meer dan rechtdoor, is een aandeel waar ik al een hele tijd op loop te loeren , dus nu moest het dan maarquote:Op maandag 7 april 2025 18:03 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik koop etf's
Overigens met huidige beperkingen op handel en onafhankelijkheid die men wenst van de vs, is palantir dan nog wel een goede optie?
Het leunt er alleen heel zwaar op.quote:
Daarnaast is Thiel een van de architecten van project 2025quote:Op maandag 7 april 2025 18:12 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Het leunt er alleen heel zwaar op.
Daargelaten dat de afhankelijkheidsvraag niet in hun voordeel gaat spreken imho
Damen, Feadship, Oceanco, Heesen, leuke bootjes hoor. Altijd even loeren op de A5 welke voetballer nu weer een bootje heeft liggen.quote:Op maandag 7 april 2025 17:59 schreef michaelmoore het volgende:
USA is niet concurrerend , maar de EU ook niet , wij kunnen niets meer maken , geen schepen,
Dat valt allemaal reuze mee, we maken meer dan genoeg. Al is het natuurlijknwelnzondat China ondertussen de fabriek van de wereld is.quote:Op maandag 7 april 2025 17:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
USA is niet concurrerend , maar de EU ook niet , wij kunnen niets meer maken , geen schepen, geen staal , geen kerncentrales , we zouden zelf de Deltawerken niet meer kunnen maken
alleen maar zeuren over stikstof , dat kunnen we wel
Er moet echt nog heel wat gebeuren wil de Yuan onze reservemunt worden. De euro is bijvoorbeeld al 3 keer groter en dat in een economie waarin de bevolking 3 keer zo klein is.quote:Als de Yuan straks de wereld reservevaluta is , dan is onze valuta Dollar en Euro ook niet meer zo gewenst en kunnen we niets meer kopen op de Pof
Als de handel met de VS wegvalt globaal, dan heb je geen dollars meer nodig, oftewel ze zijn zelf die status te grabbel aan't gooien.quote:Op maandag 7 april 2025 18:38 schreef nostra het volgende:
De dollar devalueren is Donnie juist een groot fan van (en één van de (vermeende) doelen). Dat gedoe over het wegvallen als wereldmunt zijn we nog wel mijlenver van vandaan, maar WIllem Middelkoop zal wel weer voor een paar honderdjes een praatje op RTL Z mogen houden.
Buy, buy, buy! Benieuwd wie daar aan de koopzijde zit.quote:
Geruchten over een pauze van 90 dagen in de tariffs, als ik het goed begrijp. Waanzin allemaal, hoezeer we afhankelijk zijn van de grillen van één seniele oude man.quote:
USA droomt van onze industrieën. Vooral staal.quote:Op maandag 7 april 2025 17:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
USA is niet concurrerend , maar de EU ook niet , wij kunnen niets meer maken , geen schepen, geen staal , geen kerncentrales , we zouden zelf de Deltawerken niet meer kunnen maken
alleen maar zeuren over stikstof , dat kunnen we wel
[..]
Als de Yuan straks de wereld reservevaluta is , dan is onze valuta Dollar en Euro ook niet meer zo gewenst en kunnen we niets meer kopen op de Pof
Nachtmerrie zekerquote:Op maandag 7 april 2025 20:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
USA droomt van onze industrieën. Vooral staal.
quote:Zo wil EU onze industrie beschermen tegen spotgoedkoop staal uit China: "
Nog één jaar om de staalindustrie in Europa te redden"
De Europese Commissie stelt morgen haar actieplan voor staal en metalen voor.
Onze eigen producenten lijden namelijk onder oneerlijke concurrentie uit het buitenland.
Vooral Chinees staal aan dumpingprijzen is een probleem.
Wat staat er in het gelekte voorstel dat de redactie van HLN kon inkijken?
Zal dit de staalfabrieken in België redden? ?
n.quote:Amerikaanse tarieven zijn nieuwe klap voor noodlijdende Europese staalsector, Von der Leyen wil "krachtige tegenmaatregelen"
De Europese staalindustrie vreest de gevolgen van de importtarieven die de Amerikaanse president Donald Trump heeft aangekondigd.
De sector zit al jaren in moeilijkheden en vraagt de EU om snel tegenmaatregelen te neme
Wat volstrekt logisch is als je inflatiepolitiek voert.quote:Op maandag 7 april 2025 20:08 schreef Perrin het volgende:
Ondertussen stijgen de yields flink... Winning!
[ x ]
De beurzen onder druk zetten om mensen de bonds in te jagen werkt vooralsnog maar matig.quote:Op maandag 7 april 2025 20:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat volstrekt logisch is als je inflatiepolitiek voert.
dollar devalueren om de staatschuld te verlagen maakt de dollar tot een zeer onbetrouwbare valuta en zal zeker een fors hogere rente tot gevolg hebben , die wij ook gaan voelenquote:Op maandag 7 april 2025 18:38 schreef nostra het volgende:
De dollar devalueren is Donnie juist een groot fan van (en één van de (vermeende) doelen). Dat gedoe over het wegvallen als wereldmunt zijn we nog wel mijlenver van vandaan, maar WIllem Middelkoop zal wel weer voor een paar honderdjes een praatje op RTL Z mogen houden.
Is het mogelijk dat de overheid in de VS op grote schaal aandelen koopt om de beurs stabiel te houden?quote:Op maandag 7 april 2025 20:08 schreef Perrin het volgende:
Ondertussen stijgen de yields flink... Winning!
[ x ]
Om de S&P500 met 1% te laten stijgen heb je zo’n 500 miljard nodig.quote:Op maandag 7 april 2025 20:40 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Is het mogelijk dat de overheid in de VS op grote schaal aandelen koopt om de beurs stabiel te houden?
De FED mag dat niet en de overheid zelf lijkt me ook sterk. Maar de miljardairs die Trump steunen wellicht wel.quote:Op maandag 7 april 2025 20:40 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Is het mogelijk dat de overheid in de VS op grote schaal aandelen koopt om de beurs stabiel te houden?
Hij steeg nu 5% in 5 minuten ofzo toch? Wie heeft er zoveel cash vrij liggen om dat uit te gevenquote:Op maandag 7 april 2025 20:48 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Om de S&P500 met 1% te laten stijgen heb je zo’n 500 miljard nodig.
Klopt, maar als het daalt zitten die miljardairs zelf met aandelen die onder water staan.quote:Op maandag 7 april 2025 20:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
De FED mag dat niet en de overheid zelf lijkt me ook sterk. Maar de miljardairs die Trump steunen wellicht wel.
Als je op strategische punten koopt dan kun je de markt wel op korte termijn manipuleren. De vraag is wel of het op lange termijn echt veel uitmaakt.
En een paar tweets van een bepaald persoon kan het zo met 10% laten dalenquote:Op maandag 7 april 2025 20:48 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Om de S&P500 met 1% te laten stijgen heb je zo’n 500 miljard nodig.
Rendement is mooi maar goede nachtrust is nog mooier.quote:Op dinsdag 8 april 2025 00:45 schreef Drass het volgende:
https://www.cnbc.com/2025(...)rt-you-research.html
Voor de mensen die compleet zijn uitgestapt en waarom je dat nooit moet doen.
En ik ben uitgestapt vóór de selloffquote:Amid an ongoing market selloff, some investors may be tempted to cash out in a flight to safety.
Gewoon je handen ductapen aan je bed en jezelf dwingen om er een jaar af te blijvenquote:Op dinsdag 8 april 2025 07:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Rendement is mooi maar goede nachtrust is nog mooier.
Overigens staat er ook een nuance in het artikel:
[..]
En ik ben uitgestapt vóór de selloff
Niet een iemand, maar gewoon meer mensen die nu fors inkopen. Aandelen zijn nu goedkoop. De meeste bedrijven zijn nog precies dezelfde bedrijven en die importtarieven zijn gewoon een koevoet voor allerlei onderhandelingen.quote:Op maandag 7 april 2025 21:15 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Hij steeg nu 5% in 5 minuten ofzo toch? Wie heeft er zoveel cash vrij liggen om dat uit te geven
Ik trap nu een open deur in maar het systeem is echt opgezet voor de rijke partijen en niet voor jan modaal met z'n paar aandelen.
Als ik merk dat het systeem van mijn broker sterk vertraagde of onjuiste response geeft, dan probeer ik verder niets meer en log ik uit. Zodra je de response niet meer kan vertrouwen, kan het gevaarlijk zijn om correcties aan te brengen. Je doet bijvoorbeeld drie pogingen om een order door te geven omdat het steeds lijkt te mislukken en uiteindelijk blijken alle drie wel degelijk doorgevoerd te zijn. Als de liquidity controle van je saldo op dat moment ook niet werkt, krijg je uiteindelijk nog een margin call ook.quote:Op maandag 7 april 2025 16:49 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik baal wel dat mijn (2 stuks, maar toch) kooporder voor Nasdaq ETF op 853 vanochtend door problemen bij DeGiro niet op tijd daadwerkelijk geplaatst was, waardoor ik 'm heb gemist (zat vertraging in). Ik heb nog geprobeerd hem vervolgens naar 856 te zetten toen hij daarop stond, maar wijzigingen werden ook niet daadwerkelijk doorgevoerd, zelfs als er wel een melding kwam dat wijziging was doorgevoerd. Bij vwrl had ik ook enorme problemen, daar was de order eerst te laat doorgekomen om hem op 106 op te pikken, tig keer naar hoger geprobeerd te wijzigen tussen 106-109 en had ik de order vervolgens al 3x weer verwijderd om dan maar een nieuwe te maken, toen hij vervolgens alsnog is uitgevoerd voordat de verwijdering daadwerkelijk doorgevoerd was. Ik had 'm eigenlijk iets naar beneden willen bijstellen ten opzichte van waarop hij werd uitgevoerd, maar in elk geval heb ik die wel binnen 'n redelijke range binnen gehaald.
En nou ja, misschien ben ik morgen of overmorgen wel weer heel blij dat ik nu een stukje winst op Nasdaq ETF gemist heb omdat er weer wat idioots gebeurt en hij naar nog lager dan 852 zakt, wie weet. Overall vooral fijn dat het weer wat is opgeveerd ten opzichte van vanochtend bij opening.
Zolang je niet verkoopt, valt de pijn wel mee.quote:Op maandag 7 april 2025 22:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, maar als het daalt zitten die miljardairs zelf met aandelen die onder water staan.
In dat laatste geval maken dalende aandelen ook niet meer uitquote:Op dinsdag 8 april 2025 08:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
Trump zit nu ook Iran te dreigen met een oorlog. Het is niet eens dat tarieven z'n enige tool is om de beurs te verlagen, dus wie zegt dat 't einde niet in zicht is.
Trump is nog niet wakkerquote:Op dinsdag 8 april 2025 09:08 schreef heywoodu het volgende:
Zo te zien opent de boel vandaag een stukje beter?
Ja ik snap dat het niet 1 persoon of bedrijf is, maar alsnog moet er dus een paar biljoen aan cash vrij liggen om letterlijk binnen seconden te besteden.quote:Op dinsdag 8 april 2025 08:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet een iemand, maar gewoon meer mensen die nu fors inkopen. Aandelen zijn nu goedkoop. De meeste bedrijven zijn nog precies dezelfde bedrijven en die importtarieven zijn gewoon een koevoet voor allerlei onderhandelingen.
Gisteren opende alles ook al bloedrood toen die oranje clown nog lag te slapen.quote:
quote:Op dinsdag 8 april 2025 09:20 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Gisteren opende alles ook al bloedrood toen die oranje clown nog lag te slapen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |