Met dergelijke tarieven komt het overeen met een importverbod inderdaadquote:Op maandag 7 april 2025 17:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Rookie numbers!
Waarom niet direct 1.000%?
Yep, the lunatics are running the asylumquote:
Ja ik dacht dat MAGA m vooral ook woke verweetquote:Op maandag 7 april 2025 17:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
We hadden zo'n fijne president die af en toe een middagdutje deed (al dan niet live op TV) en de economie vrolijk z'n gang liet gaan.
Hoe kan sleepy Joe nu "woke" zijn.quote:Op maandag 7 april 2025 17:50 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
Ja ik dacht dat MAGA m vooral ook woke verweet
Het bericht van Trump was dat de VS op elke nieuwe beperking zal reageren met nieuwe handelsbeperkingen. Dus als China iets tegen deze 100% importheffing doet, dan komt Trump weer met een extra verzwaring en zo zit je al snel aan die 1000%quote:Op maandag 7 april 2025 17:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Rookie numbers!
Waarom niet direct 1.000%?
Nu nog eens 50% ook, praktisch gezien. Bijna iedere fabrikant in de US haalt er wel onderdelen of halffabricaten.quote:Op maandag 7 april 2025 17:46 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Met dergelijke tarieven komt het overeen met een importverbod inderdaad
Ik denk dat het voor de US zelf ook wel een probleem isquote:Op maandag 7 april 2025 17:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het bericht van Trump was dat de VS op elke nieuwe beperking zal reageren met nieuwe handelsbeperkingen. Dus als China iets tegen deze 100% importheffing doet, dan komt Trump weer met een extra verzwaring en zo zit je al snel aan die 1000%
Geld trouwens niet alleen voor China, maar voor ieder land. De EU gaat dus hetzelfde probleem krijgen
Hoezo een probleemquote:Op maandag 7 april 2025 17:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het bericht van Trump was dat de VS op elke nieuwe beperking zal reageren met nieuwe handelsbeperkingen. Dus als China iets tegen deze 100% importheffing doet, dan komt Trump weer met een extra verzwaring en zo zit je al snel aan die 1000%
Geld trouwens niet alleen voor China, maar voor ieder land. De EU gaat dus hetzelfde probleem krijgen
USA is niet concurrerend , maar de EU ook niet , wij kunnen niets meer maken , geen schepen, geen staal , geen kerncentrales , we zouden zelfs de Deltawerken niet meer kunnen makenquote:Op maandag 7 april 2025 17:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vuurwerk voor 4th of July zal ook wel lekker duur worden dan
Als de Yuan straks de wereld reservevaluta is , dan is onze valuta Dollar en Euro ook niet meer zo gewenst en kunnen we niets meer kopen op de Pofquote:Op maandag 7 april 2025 17:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor de US zelf ook wel een probleem is
iPhone 16 van $4.000 ofzo.
ik heb wat Palantir aan gekocht op 61,5quote:Op maandag 7 april 2025 17:56 schreef investeerdertje het volgende:
Nou. Eens kijken wat ik morgen wil als aankoopwaarde
Ik koop etf'squote:Op maandag 7 april 2025 18:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb wat Palantir aan gekocht op 61,5
En wat Unliever
Palantir kan meer dan rechtdoor, is een aandeel waar ik al een hele tijd op loop te loeren , dus nu moest het dan maarquote:Op maandag 7 april 2025 18:03 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik koop etf's
Overigens met huidige beperkingen op handel en onafhankelijkheid die men wenst van de vs, is palantir dan nog wel een goede optie?
Het leunt er alleen heel zwaar op.quote:
Daarnaast is Thiel een van de architecten van project 2025quote:Op maandag 7 april 2025 18:12 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Het leunt er alleen heel zwaar op.
Daargelaten dat de afhankelijkheidsvraag niet in hun voordeel gaat spreken imho
Damen, Feadship, Oceanco, Heesen, leuke bootjes hoor. Altijd even loeren op de A5 welke voetballer nu weer een bootje heeft liggen.quote:Op maandag 7 april 2025 17:59 schreef michaelmoore het volgende:
USA is niet concurrerend , maar de EU ook niet , wij kunnen niets meer maken , geen schepen,
Dat valt allemaal reuze mee, we maken meer dan genoeg. Al is het natuurlijknwelnzondat China ondertussen de fabriek van de wereld is.quote:Op maandag 7 april 2025 17:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
USA is niet concurrerend , maar de EU ook niet , wij kunnen niets meer maken , geen schepen, geen staal , geen kerncentrales , we zouden zelf de Deltawerken niet meer kunnen maken
alleen maar zeuren over stikstof , dat kunnen we wel
Er moet echt nog heel wat gebeuren wil de Yuan onze reservemunt worden. De euro is bijvoorbeeld al 3 keer groter en dat in een economie waarin de bevolking 3 keer zo klein is.quote:Als de Yuan straks de wereld reservevaluta is , dan is onze valuta Dollar en Euro ook niet meer zo gewenst en kunnen we niets meer kopen op de Pof
Als de handel met de VS wegvalt globaal, dan heb je geen dollars meer nodig, oftewel ze zijn zelf die status te grabbel aan't gooien.quote:Op maandag 7 april 2025 18:38 schreef nostra het volgende:
De dollar devalueren is Donnie juist een groot fan van (en één van de (vermeende) doelen). Dat gedoe over het wegvallen als wereldmunt zijn we nog wel mijlenver van vandaan, maar WIllem Middelkoop zal wel weer voor een paar honderdjes een praatje op RTL Z mogen houden.
Buy, buy, buy! Benieuwd wie daar aan de koopzijde zit.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |