SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Draadje.quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lkt3q4wp622b
✈️🛳️🌐 The peacekeeping force in Ukraine will include not only ground troops, but also allied air forces and navies, — Bloomberg
🇬🇧 The issue of deploying aircraft, in particular British Typhoons, their refueling and maintenance is currently being discussed.
Nou het argument rond broeder volk, russen en oekrainers zijn 1 volk, al die mensen wilden toch bij rusland horen, kan ook direct weer terug naar het rijk der russische trollen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:45 schreef Momo het volgende: [ x ] Dit klinkt allemaal bizar, Oekraners die daar geboren en getogen zijn weg door deportatie uit de nu door Rusland bezette gebieden?
Uiteraard, volgens mij beschouwen ze de Donbas en Krim al een tijdje als integraal onderdeel van het Russische rijk.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
Neem aan dat Rusland ook massaal Russische paspoorten uit gaat delen in de bezette gebieden?
Dat is de hele truuk; iedereen dwingen om als Rus te identificeren maakt de claim dat je eigenlijk alleen maar een eind maakt aan 'buitenlandse bezetting' sterker.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
Neem aan dat Rusland ook massaal Russische paspoorten uit gaat delen in de bezette gebieden?
quote:Hallo heren,
Ik heb een vraag over de eventuele bereidwilligheid van Zelenski tot een staakt tot vuren.
Volgens de Telegraaf zei Zelensky eergisteren dat Poetin geen wapenstilstand aan de frontlinie wil voor 30 dagen, zolang nog een deel van het Koerskgebied bezet is door Oekrane.
Nu is het resterende deel nog maar twee kleine dorpjes met voorheen een paar honderd inwoners, en enkele tientallen vierkante kilometers terrein, wat zo klein is dat als Kees Huizinga daar zou moeten gaan boeren, dat hij dan gelijk een keuterboer wordt.
Als Zelenski denkt dat dit het breekpunt was voor Poetin om geen wapenstilstand aan het front te willen, waarom heeft hij dan zijn manschappen niet teruggetrokken van dit kleine nutteloze stukje terrein? Sterker nog, de Oekraense troepen beginnen iets zuidelijker een nieuwe inval te doen in de oblast Belgorod, waar ze drie (?) vierkante kilometer terrein veroveren.
En voor de schaker Poetin geldt nu natuurlijk, om die paar laatste stukjes grond voorlopig maar ongemoeid te laten, zodat zijn troepen op andere terreinen wat doelen kunnen behalen.
Hoe denkt Rob de Wijk hierover?
Met vriendelijke groet,
Idisrom
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maandag de podcast voor het eerst geluisterd. Volgens die twee is de wereld reddeloos verloren.quote:Op donderdag 20 maart 2025 21:27 schreef Idisrom het volgende:
Ik heb een vraag gesteld aan Boekestijn en De Wijk
[..]
quote:Op donderdag 20 maart 2025 21:42 schreef RamboDirk het volgende:
Vragen stellen aan Rob de Wijk.Ik weet wel, hij is verschrikkelijk irritant met zijn constante: "Maar jongens, ik heb het altijd al zo voorspeld" enzovoort.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door sp3c op 20-03-2025 22:16:58 ]Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
We moeten ons realiseren dat we in een van de gevaarlijkste periodes van de moderne geschiedenis zitten. Dit conflict is niet zomaar een regionaal probleem; het heeft de potentie om volledig uit de hand te lopen. De escalatierisico’s zijn gigantisch.quote:Op donderdag 20 maart 2025 21:27 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Heeft hij in veel gevallen ook. Een bijzonder somber mens die in de reddeloosheid die hij observeert, altijd weer lichtpuntjes voor de toekomst weet te bedenken, maar de gemiste kansen ook opmerkt.quote:Op donderdag 20 maart 2025 21:49 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik weet wel, hij is verschrikkelijk irritant met zijn constante: "Maar jongens, ik heb het altijd al zo voorspeld" enzovoort.
quote:Op donderdag 20 maart 2025 21:51 schreef sp3c het volgende:
De schaker PoetinDoetniet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 20 maart 2025 21:51 schreef sp3c het volgende:
De schaker PoetinHier gaat iets mis. Schaakmat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar hebben ze gelijk in. Over een paar miljard jaar dijt de zon zo ver uit dat de hele baan van de aarde verzwolgen word.quote:Op donderdag 20 maart 2025 21:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maandag de podcast voor het eerst geluisterd. Volgens die twee is de wereld reddeloos verloren.
poetin kan beter doorgaan naar Estland, dat is een kleiner landjequote:Op donderdag 20 maart 2025 21:27 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Terrorland.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:42 schreef havanagila het volgende:
Steden bestoken met clustermunitie terwijl je eigen raffinaderijen en militaire vliegvelden worden opgeblazen....
Rusland
Lijkt me ook niet dat Duitsland hiermee akkoord gaat.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 02:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Wat is dit voor waanzin? Laten we vooral niet weer de russische oorlogskas gaan spekken.
De Amerikanen (en met name Trump) jankten al langer over Nord stream 2 (en bedreigden zelfs Duitsland hierover) en nu denken ze zelf hier geld aan te verdienen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 02:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Wat is dit voor waanzin? Laten we vooral niet weer de russische oorlogskas gaan spekken.
De Amerikanen zijn alleen maar bezig met handelsdeals. Dat hele vredesgeneuzel is niets anders dan een schaamlap om ongegeneerd geld te kunnen verdienen over de rug van Oekrane.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 05:30 schreef koffiekoekjes het volgende:
Kursk update
[ afbeelding ]
[..]
De Amerikanen (en met name Trump) jankten al langer over Nord stream 2 (en bedreigden zelfs Duitsland hierover) en nu denken ze zelf hier geld aan te verdienen.
Ik ben absoluut voot appeasement en een Rusland vriendelijk beleid, maar zelfs ik word ingehaald door de nieuwe wind.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 02:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Lijkt me dat als de oorlog voorbij is, de sancties weer afgebouwd gaan worden. En dat men gewoon weer zal gaan handelen met Rusland. Het importeren van Russisch gas hoort daar ook bij.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 02:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ik geloof dit ook steeds meer dat het enkel om financile belangen gaat. Vrede is maar een bijzaak voor de VSquote:Op vrijdag 21 maart 2025 07:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De Amerikanen zijn alleen maar bezig met handelsdeals. Dat hele vredesgeneuzel is niets anders dan een schaamlap om ongegeneerd geld te kunnen verdienen over de rug van Oekrane.
Vanzelfsprekend. Maar eerst maar eens met Rusland tot een overeenkomst komen waarin beide partijen zich kunnen vinden en de volgende stap is dat wij Rusland en EU aan wapenbeheersing moeten doen. We moeten niet hun economie stimuleren als die wederom wordt ingezet voor het voeren van oorlog tegen ons. Maar garanties bestaan niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 08:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me dat als de oorlog voorbij is, de sancties weer afgebouwd gaan worden. En dat men gewoon weer zal gaan handelen met Rusland. Het importeren van Russisch gas hoort daar ook bij.
Wel hoop ik dat DL een les geleerd heeft om nooit meer zo afhankelijk van 1 aanbieder te worden.
er was inderdaad ooit sealand, een stuk lucht afweergeschut op poten dat door een slimme ondernemer gebruikt werd om zijn eigen landje van te maken. maar toen de drugs cartels dat ging gebruiken met nep paspoorten werd dat vrij snel ontmanteld.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:32 schreef bleiblei het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)or-kremlin~ac7f062c/
Wat ik mij nu afvroeg h.
Is er niet zo een vrijstaat booreiland daar ergens in het kanaal voor de kust van Engeland ergens? Kunnen we die niet uitlenen aan Oekrane zodat ze vanuit daar de Russen het leven zuur maken als ze weer eens onze lucht komen vervuilen? Hoeven wij onze handen er niet vuil aan te maken, Russen kunnen ons niets verwijten. En als gevolg moeten ze met nog een grotere bocht omvaren.
Frankrijk, VK snap ik. Maar Rusland walst toch over Denemarken, Ijsland heen?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 01:33 schreef sp3c het volgende:
Komtie gelijk troepen uit het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Denemarken en een Ijslander tegen
Niet direct de lidstaten die je wilt testen
Dat zou het voor ons ook zijn als Oekraine net zo'n ver van ons bed show was geweest als voor Amerika.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 08:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik geloof dit ook steeds meer dat het enkel om financile belangen gaat. Vrede is maar een bijzaak voor de VS
https://www.ad.nl/buitenl(...)eit-vragen~ad83b169/quote:De Navo wil de Europese bondgenoten en Canada vragen hun wapen- en uitrustingsvoorraden in de komende jaren met ongeveer 30 procent te vergroten. Dit meldt een hoge functionaris van de alliantie.
De alliantie bespreekt momenteel nieuwe doelstellingen voor de militaire capaciteiten van de Navo-bondgenoten. Deze moeten de oude doelstellingen van voor de Russische invasie in Oekrane actualiseren. De Navo-landen kunnen de nieuwe doelstellingen in juni aannemen tijdens de bijeenkomst van de ministers van Defensie in Brussel.
Dit vereist een enorme financile inspanning van de meeste Europese bondgenoten en Canada. De Amerikaanse uitgaven hoeven niet te worden gewijzigd, voegden functionarissen eraan toe.
Volgens de Navo-functionaris duurt het implementeren van deze doelen 5 tot 15 jaar. Het moet leiden tot een veel sterkere Europese en Canadese strijdmacht binnen de Navo die minder afhankelijk is van de Verenigde Staten.
Snap niet zo goed wat de link tussen dat bericht en "De NAVO is wel dood he zo" is.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:03 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)eit-vragen~ad83b169/
De NAVO is wel dood he zo
Dat is toch in lijn met wat de meeste landen toch al wilden?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Geloof jij nog dat de VS troepen gaat sturen als bijvoorbeeld Estland wordt aangevallen? Dan is het van haha ja zoek het zelf maar uit Europa.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:06 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Snap niet zo goed wat de link tussen dat bericht en "De NAVO is wel dood he zo" is.
Minder afhankelijk = navo dood? Lijkt me niet
Doe maar niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 00:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
poetin kan beter doorgaan naar Estland, dat is een kleiner landje
kan ie gelijk artikel 5 testen
En mij!quote:Op vrijdag 21 maart 2025 01:33 schreef sp3c het volgende:
Komtie gelijk troepen uit het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Denemarken en een Ijslander tegen
Niet direct de lidstaten die je wilt testen
5 tot 15 jaar.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Wees eerlijk en kom er gewoon voor uit. Heb alvast een voorbeeld gemaakt voor je.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
5 tot 15 jaar.
Zal de realisatie dichter bij de 5, of bij de 15 liggen?
Hopelijk valt Rusland ons eerder aan dan tegen 2040
Steek meer teslas in de hens bij de dealers. Die ongekozen dwaas heeft veel te veel macht zo.quote:
Het is gewoon nog actief hoor, er is ook een keer een gewelddadige poging gedaan om Roy zijn zoon te ontvoeren, maar dat werd de kop ingedrukt door Koning Roy, hij was dan wel weer zo vriendelijk om gratie aan de daders te verlenenquote:Op vrijdag 21 maart 2025 09:12 schreef Sabata het volgende:
[..]
er was inderdaad ooit sealand, een stuk lucht afweergeschut op poten dat door een slimme ondernemer gebruikt werd om zijn eigen landje van te maken. maar toen de drugs cartels dat ging gebruiken met nep paspoorten werd dat vrij snel ontmanteld.
in de Frans Engelse oorlogen werd helgoland gebruikt als uitval basis en vrijstaat om sancties te om zeilen die Napoleon op Engeland had gezet
Het bericht wat je post gaat juist over minder afhankelijk zijn van de us. Dat lijkt me positief. En niet een teken dat de navo er mee stopt als de us er uit zou stappen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Geloof jij nog dat de VS troepen gaat sturen als bijvoorbeeld Estland wordt aangevallen? Dan is het van haha ja zoek het zelf maar uit Europa.
Als een kleine legermacht als UA zonder europese steun al zo lang een speciale militaire operatie weet te vergallen, dan is het nog geen uitgemaakte zaakquote:Op vrijdag 21 maart 2025 09:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Frankrijk, VK snap ik. Maar Rusland walst toch over Denemarken, Ijsland heen?
Zonder de VS hou je Canada en Europa over in NAVO. EU en Canada zijn juist bezig om defensiepact te tekenen nu. Wat blijft er dan over van de nut van de NAVO?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Het bericht wat je post gaat juist over minder afhankelijk zijn van de us. Dat lijkt me positief. En niet een teken dat de navo er mee stopt als de us er uit zou stappen.
Denemarken kan je gewoon schudden. Dan moet je met landingsschepen, ofzo, door de baltische zee. Ijsland min of meer zelfde verhaal, al zou rus in theorie bovenlangs kunnen, en dat loopt wat minder in de gaten, maar niet veel, of genoeg.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:27 schreef Sabata het volgende:
[..]
Als een kleine legermacht als UA zonder europese steun al zo lang een speciale militaire operatie weet te vergallen, dan is het nog geen uitgemaakte zaak
Precies het zelfde als het nu ook doet?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Zonder de VS hou je Canada en Europa over in NAVO. EU en Canada zijn juist bezig om defensiepact te tekenen nu. Wat blijft er dan over van de nut van de NAVO?
UA had veruit het grootste leger van Europa.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:27 schreef Sabata het volgende:
[..]
Als een kleine legermacht als UA zonder europese steun al zo lang een speciale militaire operatie weet te vergallen, dan is het nog geen uitgemaakte zaak
UA was in 2020 niet heel veel groter (in # personeel) dan Frankrijk. En bepalen van een legeromvang op basis van manschappen is best arbitrair. Ik durf met 500 goed bewapende mannen (lees een A10, Apache, Hind of Su25 + grondpersoneel) best ten strijde te trekken tegen een leger van 100.000 gasten voorzien van hooivorken.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:48 schreef BEFEM het volgende:
[..]
UA had veruit het grootste leger van Europa.
Turkije niet meegerekend.
2022. Er waren toen ~500.000 soldaten met relevante gevechtservaring in oekraine doordat ze al vanaf 2014 rouleren in de Donbass. Daar kan geen ander Europees land tegenop. Laat staan alle verdedigingswerken die ze gemaakt hadden.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:56 schreef bleiblei het volgende:
[..]
UA was in 2020 niet heel veel groter (in # personeel) dan Frankrijk. En bepalen van een legeromvang op basis van manschappen is best arbitrair. Ik durf met 500 goed bewapende mannen (lees een A10, Apache, Hind of Su25 + grondpersoneel) best ten strijde te trekken tegen een leger van 100.000 gasten voorzien van hooivorken.
Dus ja, wat zijn de factoren waarin de kracht van een leger wordt gemeten? Dat is de kernvraag.
Wel goed om te zien hoe haat ontstaat als de media een hetze heeft ingezet. Het volk stopt met nadenken en wordt irrationeel.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 11:50 schreef TLC het volgende:
Zou me niks verbazen als rusland ook achter de brand van Heatrow zit
Je hebt gelijk, laten we inderdaad maar doen alsof die wereld oorlog niet al lang begonnen is. Dan hoeven we ook niet na te denken hoe we voorkomen dat ons continent voor de verandering eens niet in de as wordt gelegd. "Wij doen dit keer niet mee jongens!"quote:Op donderdag 20 maart 2025 21:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maandag de podcast voor het eerst geluisterd. Volgens die twee is de wereld reddeloos verloren.
Net als rusland zelf dusquote:Op vrijdag 21 maart 2025 11:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel goed om te zien hoe haat ontstaat als de media een hetze heeft ingezet. Het volk stopt met nadenken en wordt irrationeel.
Nouja,ondanks dat het php is, heeft ie wel een punt natuurlijk. Totaal ongefundeerde onderbuikbullshit roepen is idd een niveau wat we beter niet kunnen nastreven als ultiem doel om Rusland in te evenaren. Dus doe dat dan ook niet.quote:
Zoiets wat rusland bij jou doet zeg maar. Irrationeel laten nadenken voor roebels.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 11:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel goed om te zien hoe haat ontstaat als de media een hetze heeft ingezet. Het volk stopt met nadenken en wordt irrationeel.
Mij ook niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 11:50 schreef TLC het volgende:
Het mechanisme is altijd en overal hetzelfde. Het meest ironische is dat veel mensen die denken er boven te staan er ook extreem door benvloed worden.quote:
Het is veel ironischer als mensen pro de agressor zijn proberen te reduceren tot een bothside'isme.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 12:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het mechanisme is altijd en overal hetzelfde. Het meest ironische is dat veel mensen die denken er boven te staan er ook extreem door benvloed worden.
Exact.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 12:33 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nouja,ondanks dat het php is, heeft ie wel een punt natuurlijk. Totaal ongefundeerde onderbuikbullshit roepen is idd een niveau wat we beter niet kunnen nastreven als ultiem doel om Rusland in te evenaren. Dus doe dat dan ook niet.
Ja dat laat jij toch dagelijks weer zien. Zoveel zelfhaat voor je eigen gemeenschap is niet gezond hoorquote:Op vrijdag 21 maart 2025 11:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 21 maart 2025 12:49 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ja dat laat jij toch dagelijks weer zien. Zoveel zelfhaat voor je eigen gemeenschap is niet gezond hoor
Mij ook niet. Ik kan mij namelijk niet herinneren dat we in Nederland ooit branden hebben gehad bij een stroomstation. Dus het is zeldzaam en dat het dan precies gebeurt bij Heathrow is heel verdacht.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 11:50 schreef TLC het volgende:
quote:Op vrijdag 21 maart 2025 12:52 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Mij ook niet. Ik kan mij namelijk niet herinneren dat we in Nederland ooit branden hebben gehad bij een stroomstation. Dus het is zeldzaam en dat het dan precies gebeurt bij Heathrow is heel verdacht.
Is toch eigenlijk ook gewoon gerommel in de marge in vergelijking met die 800 miljard? Ik weet niet of we hier nou zo wakker van moeten liggen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 12:53 schreef capricia het volgende:
De eerste prioriteit voor het blok is het blok zelf. Oekrane staat lager op de ladder.
[ x ]
Hier her artikel.
https://www.politico.eu/a(...)rs-rounds-artillery/
https://nos.nl/artikel/25(...)-vilnius-en-warschauquote:Op vrijdag 21 maart 2025 12:59 schreef Scjvb het volgende:
[..]![]()
Verdachte zaken leveren helaas vaak nog lang geen sluitend bewijs.
Men kan erop los speculeren, maar het schiet dan ook niet echt op
Eens. Vrij verdacht, maar ja.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 13:07 schreef TLC het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)-vilnius-en-warschau
Allemaal 'toevallige' branden
Er zijn iets teveel branden in de landen die zich opstellen als havikken. Straks komt er een roep uit de bevolking om iets terug te doen, sommige politici zullen daar gewillig gehoor aan geven.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 12:59 schreef Scjvb het volgende:
[..]![]()
Verdachte zaken leveren helaas vaak nog lang geen sluitend bewijs.
Men kan erop los speculeren, maar het schiet dan ook niet echt op
Fikt lekker.quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lkv7yhf3uc2m
Russian Telegram channels report that the whole of Kavkazskaya oil transhipment point is on fire.
Mooi zo. Ik hoop dat ze pijn hebben geleden.quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lkv6a6bptc2d
☠️✈️🔥 "As a result of the attack on Engels airfield, there are casualties. Two pilots of Tu-95MS bomber were killed - Ilya Baikin and Evgeny Sidorov. There is also a possibility that the plane was seriously damaged by shrapnel.": The first obituaries from Engels, - Para Pax
quote:🇸🇪🇺🇦 Swedish MoD has made a statement about the transfer of AWACS aircraft to Ukraine.
✈️ The delivery dates of ASC890 long-range radar detection aircraft are not lagging behind the schedule, the transfer will take place when certain modifications of F-16s are ready.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lkv37reats2d
En terecht. Oekraine is belangrijk, maar wat mij betreft ook niet prioriteit nummer 1. Het is immers heel simpel: alles wat je uitgeeft aan Oekraine, kan hier niet worden uitgegeven.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 12:53 schreef capricia het volgende:
De eerste prioriteit voor het blok is het blok zelf. Oekrane staat lager op de ladder.
[ x ]
Hier her artikel.
https://www.politico.eu/a(...)rs-rounds-artillery/
Anderen op uw beurt pijn toewensen is ook niet bepaald humaan.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 13:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Mooi zo. Ik hoop dat ze pijn hebben geleden.
Ja. Zeker logisch. De terugtrekking van de VS maakt dat we dat geld aan de defensie van onszelf willen uitgeven. En niet aan Oekrane. Maar zuur is het wel voor dat land.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 13:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En terecht. Oekraine is belangrijk, maar wat mij betreft ook niet prioriteit nummer 1. Het is immers heel simpel: alles wat je uitgeeft aan Oekraine, kan hier niet worden uitgegeven.
Het versterken van dat blok is in mijn optiek ook belangrijker dan Oekraine.
“Haviken”. Boeiend hoe het helpen van slachtoffers van genocide, van structurele groepsverkrachtingen, van kinderroof blijkbaar “havik-gedrag” is. En dan vinden ze het erg wanneer we ze dom-rechts noemenquote:Op vrijdag 21 maart 2025 13:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zijn iets teveel branden in de landen die zich opstellen als havikken. Straks komt er een roep uit de bevolking om iets terug te doen, sommige politici zullen daar gewillig gehoor aan geven.
Mwau. Er gaat nog steeds meer dan genoeg heen. Dit maakt juist voor hen het verschil niet echt, maar voor ons wel.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 13:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Zeker logisch. De terugtrekking van de VS maakt dat we dat geld aan de defensie van onszelf willen uitgeven. En niet aan Oekrane. Maar zuur is het wel voor dat land.
Die klootzakken bombardeerden willens en wetens ziekenhuizen om een half uurtje later een raket op de aangekomen hulpverleners te schieten. Ik hoop dat die schoften door rondvliegend puin werden gecastreerd.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 13:55 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Anderen op uw beurt pijn toewensen is ook niet bepaald humaan.
Mafkees.quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lkv7uvtlfk2q
The Kremlin insists Putin’s order to pause Russian attacks on Ukraine’s energy infrastructure still holds, according to TASS. Peskov stressed that the 30-day deal with Kyiv applies only to energy targets. “That’s what was agreed,” he said.
https://tass.ru/politika/23466771
Ja maar winkelcentra en flatgebouwen zijn geen energiecentrales, dus dan heeft ie een punt. Een slecht punt, dat dan weer wel...quote:
Mooi, piloten zijn lastig te vervangen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 13:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Mooi zo. Ik hoop dat ze pijn hebben geleden.
Als jij in een "onderhandeling" zit, en de tegenpartij komt met: "Ik wil graag dat vanaf nu",quote:Op vrijdag 21 maart 2025 14:25 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ja maar winkelcentra en flatgebouwen zijn geen energiecentrales, dus dan heeft ie een punt. Een slecht punt, dat dan weer wel...
Volgens php zijn die wantoestanden ook allemaal excessen en individuele gevallen en geen beleid van bovenaf. Als je weigert het verband te zien wordt het natuurlijk wel een lastig verhaal.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 13:57 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
“Haviken”. Boeiend hoe het helpen van slachtoffers van genocide, van structurele groepsverkrachtingen, van kinderroof blijkbaar “havik-gedrag” is. En dan vinden ze het erg wanneer we ze dom-rechts noemen
Een bevestiging dat Europa de goede kant op gaat.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 14:34 schreef Aether het volgende:
Kremlin Accuses Europe of Planning ‘Militarization’
https://www.themoscowtime(...)ilitarization-a88428
Wellicht is het hier wel een goed idee om het Russisch voorbeeld te volgen en een gevangenenbataljon op te richten.quote:
Bij de Russen is het een soort dirlewanger brigade, maar dan 10x zo groot. Laten we dat maar niet doen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 14:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wellicht is het hier wel een goed idee om het Russisch voorbeeld te volgen en een gevangenenbataljon op te richten.
Bij de NPO?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 14:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
wat vonden jullie van de Putin-docu van gister?
Slim. 1% is 23.000 rekruten. Dus als 5% ja zegt hebt je er snel tienduizenden bij (ze moeten wel geschikt zijn, dus er vallen er ook wel weer een aantal af)quote:
Is reeds vaker uitgelegd!quote:Op vrijdag 21 maart 2025 14:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens php zijn die wantoestanden ook allemaal excessen en individuele gevallen en geen beleid van bovenaf. Als je weigert het verband te zien wordt het natuurlijk wel een lastig verhaal.
Die kunnen ze nog kneden h. Boven de 30 zijn ze een stuk moeilijker te indoctrineren.quote:
Inderdaad. Die zelf-denkende veertigers gaan met de luitenant die net van de opleiding komt in discussie of het wel echt de vijand is die op ze aan het schieten is.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 14:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die kunnen ze nog kneden h. Boven de 30 zijn ze een stuk moeilijker te indoctrineren.
Een gevangenenformatie hoeft niet op die manier ingezet te worden. Het lijkt me wel nuttig om juist daar te recruteren aangezien het mogelijkheden geeft om wat nuttigs te doen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 14:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bij de Russen is het een soort dirlewanger brigade, maar dan 10x zo groot. Laten we dat maar niet doen.
Goed plan. Geef mensen die zich niet aan regels kunnen of willen houden een geweer. Zou dat verkeerd kunnen aflopen? Neuh, vast niet. Nee.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 15:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een gevangenenformatie hoeft niet op die manier ingezet te worden. Het lijkt me wel nuttig om juist daar te recruteren aangezien het mogelijkheden geeft om wat nuttigs te doen.
Laat ze maar kogeltjes in elkaar peuteren of uniformen naaien.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 15:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een gevangenenformatie hoeft niet op die manier ingezet te worden. Het lijkt me wel nuttig om juist daar te recruteren aangezien het mogelijkheden geeft om wat nuttigs te doen.
Nu even goed doorpakken!quote:2 uur geleden in Buitenland
Het bevel van de Russische president Vladimir Poetin om de Oekraense energiesector niet aan te vallen is nog steeds van kracht, verklaart het Kremlin. Oekrane heeft Rusland ervan beschuldigd zich niet aan het staakt-het-vuren te houden.
Poetin ging dinsdag akkoord met het opschorten van aanvallen op de Oekraense energie-infrastructuur voor dertig dagen. Dat deed hij in een telefoongesprek met de Amerikaanse president Donald Trump. Het Kremlin maakte kort na dat overleg bekend dat Poetin het bevel had gegeven om de aanvallen te stoppen.
De Oekraense president Volodimir Zelenski sprak Trump een dag later en stemde in met het gedeeltelijke staakt-het-vuren. Hij maakte niet duidelijk vanaf wanneer zijn land de aanvallen op de Russische energiesector zou staken. Oekrane ging eerder deze maand akkoord met een Amerikaans voorstel voor een volledige wapenstilstand in de oorlog.
https://www.telegraaf.nl/(...)rgiesector-geldt-nog
Het antwoord is simpel: Nee.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 15:53 schreef Scjvb het volgende:
Het valt nog te bezien of de deal ook zal leiden tot vrede in Oekrane.
Naevelingquote:Op vrijdag 21 maart 2025 15:53 schreef Scjvb het volgende:
Poetin:
LIVE | Kremlin: bevel voor staakt-het-vuren energiesector geldt nog
De Oekraense president Volodimir Zelenski is akkoord gegaan met een beperkte wapenstilstand met Rusland. Dat is de uitkomst van een telefoongesprek met zijn Amerikaanse ambtgenoot Donald Trump. Het valt nog te bezien of de deal ook zal leiden tot vrede in Oekrane. Volg de laatste ontwikkelingen in ons liveblog.
[ afbeelding ] ANP / HH
Het artikel:
[..]
Nu even goed doorpakken!![]()
Nou..quote:Op vrijdag 21 maart 2025 15:57 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Naeveling
Oekrane en Rusland betichten elkaar van aanval op Russisch pompstation - https://nos.nl/l/2559935
Je bent woedend volgens mij.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 13:57 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
“Haviken”. Boeiend hoe het helpen van slachtoffers van genocide, van structurele groepsverkrachtingen, van kinderroof blijkbaar “havik-gedrag” is. En dan vinden ze het erg wanneer we ze dom-rechts noemen
Sommige mensen kunnen inderdaad niet tegen een bepaalde hoeveelheid domheid.quote:
Waar?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 14:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
wat vonden jullie van de Putin-docu van gister?
Vaak is de eigen domheid oorzaak van de agressie. Niet zelden door onmacht en onbegrip.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen inderdaad niet tegen een bepaalde hoeveelheid domheid.
Dat wekt agressie op
Hoezo is Spanje nu een afhaker ineens? Die geven al tijden weinig uit aan defensie.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:41 schreef phpmystyle het volgende:
De volgende afhaker meldt zich: Spanje
https://www.telegraaf.nl/(...)d-aan-moeten-voldoen
Dat staat er helemaal niet, niet de boel verdraaien.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:41 schreef phpmystyle het volgende:
De volgende afhaker meldt zich: Spanje
https://www.telegraaf.nl/(...)d-aan-moeten-voldoen
Tjah, met 1,2% wordt het lastig oorlog voeren natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoezo is Spanje nu een afhaker ineens? Die geven al tijden weinig uit aan defensie.
Wat vind je eigenlijk van deze ontwikkeling?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:16 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Nou..
Postte slechts wat de telegraaf (u) vandaag aan update(s) te melden heeft. Iets wat enig nieuw licht op de kwestie werpt.
En dat kan zijn in zowel positieve als negatieve zin. That's life!
Het is niet aan mij hoe of wat, en wat iemand ervan vindt is verder aan anderen en uiteraard altijd welkom hier.![]()
Dus dank!
1,2% zinnig uitgeven is beter dan 5 procent onzinnig uitgeven.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, met 1,2% wordt het lastig oorlog voeren natuurlijk.
Maar ik ga niet meedoen aan woordspelletjes. Strekking is een heldere.
Onvermijdelijk. Opzich al vreemd dat die Oekraners er nog zitten als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat vind je eigenlijk van deze ontwikkeling?
[ x ]
Ik begrijp je frustratie.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vaak is de eigen domheid oorzaak van de agressie. Niet zelden door onmacht en onbegrip.
Het gaat in deze toch ook om de bezette Oekranse gebieden (vanuit het Russische oogpunt)?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Onvermijdelijk. Opzich al vreemd dat die Oekraners er nog zitten als je het mij vraagt.
Maar het is gebied waar die Oekraners geboren en getogen zijn. Die verplicht op transport zetten ...quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Onvermijdelijk. Opzich al vreemd dat die Oekraners er nog zitten als je het mij vraagt.
Waarom zou Spanje oorlog gaan voeren?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, met 1,2% wordt het lastig oorlog voeren natuurlijk.
Maar ik ga niet meedoen aan woordspelletjes. Strekking is een heldere.
Trolletjes moeten zich ergens aan vasthouden.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat staat er helemaal niet, niet de boel verdraaien.
Vrij vermoeiend is het.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Trolletjes moeten zich ergens aan vasthouden.
Rusland is nooit vies geweest van etnisch zuiveren…quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar het is gebied waar die Oekraners geboren en getogen zijn. Die verplicht op transport zetten ...
Dat lees ik zo niet of ik moet je verkeerd begrijpen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het gaat in deze toch ook om de bezette Oekranse gebieden (vanuit het Russische oogpunt)?
Klopt. Maar negeren blijft de beste oplossing. Van voederen worden ze alleen maar vervelender.quote:
Staat letterlijk in de tweet dat het om de "occupied territories" gaat.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat lees ik zo niet of ik moet je verkeerd begrijpen.
Precies.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Staat letterlijk in de tweet dat het om de "occupied territories" gaat.
Die hebben dus de keuze, of Russisch paspoort aanvragen en anders wegwezen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar het is gebied waar die Oekraners geboren en getogen zijn. Die verplicht op transport zetten ...
Daarom gaat de oorlog ook niet stoppen, want Zelensky en achterban gaan dit niet accepteren, net als (denk ik) het overgrote deel van het Oekrainse volk.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:57 schreef Vliegbaard het volgende:
Ja ik ben het er niet mee eens maar de realiteit zal toch zijn dat Rusland het ingenomen gebied niet terug gaat geven.
Ter verduidelijking dan, ik vind het vreemd dat je nog als Oekraner in door Russisch bezet gebied zit na 3 jaar deze ellende.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Staat letterlijk in de tweet dat het om de "occupied territories" gaat.
Hebben ze een keuze? En met ze bedoel ik zowel de Oekraners in het door Rusland bezette gebied als Zelensky.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daarom gaat de oorlog ook niet stoppen, want Zelensky en achterban gaan dit niet accepteren, net als (denk ik) het overgrote deel van het Oekrainse volk.
Het is niet alsof je vanuit bezet gebied zomaar naar Oekrane kan wandelen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ter verduidelijking dan, ik vind het vreemd dat je nog als Oekraner in door Russisch bezet gebied zit na 3 jaar deze ellende.
1: volgens de geleerden wilden die Oekraeners worden bevrijd van de Oekraense terreur.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ter verduidelijking dan, ik vind het vreemd dat je nog als Oekraner in door Russisch bezet gebied zit na 3 jaar deze ellende.
Vrij vertaald:quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat vind je eigenlijk van deze ontwikkeling?
[ x ]
De update is er al iets langer dan vandaag, en het is inderdaad allesbehalve vriendelijk want laten we wel wezen!quote:Poetin heeft een decreet ondertekend waarin staat dat alle Oekraners in Rusland zonder "wettelijke gronden voor verblijf" het grondgebied van de Russische Federatie tegen 10 september 2025 moeten verlaten.
Dit zou ook een voorbereiding kunnen zijn op de massale deportatie van Oekraners uit de tijdelijk bezette gebieden, die Poetin al als 'de zijne' beschouwt.
Ben je nou echt zo verbaasd dat het vechten gewoon doorgaat? Dat Putin iedereen zou vragen de wapens neer zou leggen na met een gesprek met Trump?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 17:06 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Vrij vertaald:
[..]
De update geldt reeds langer dan vandaag, en het is inderdaad allesbehalve vriendelijk want laten we wel wezen!
Ze moeten deze contreien ASAP verlaten dus, en wel binnen een half jaar tijd, anders kan het gebeuren dat de Russische Federatie zelf daartoe een handje toesteekt.
Weet ook niet wat eventuele deportatie uit bezette gebieden behalve 'uitzetting' werkelijk zal gaan betekenen in deze. Helaas is dat hoe nu de zaken vooralsnog rollen in deze gebieden. Derhalve zou het welkom zijn wanneer eindelijk schot zou komen in vredesonderhandelingen en alle pogingen daartoe.
De nieuwe wind heeft zelfs mij ingehaald nu alle vijandigheden onverhoopt over en weer doorgaan, maar dit is voor niemand prettig!
Het gaat allemaal zeker niet in een vloek en een zucht. Was te vermoeden. Klopt!quote:Op vrijdag 21 maart 2025 17:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo verbaasd dat het vechten gewoon doorgaat? Dat Putin iedereen zou vragen de wapens neer zou leggen na met een gesprek met Trump?
Een vriend van mij is historicus en ik verbaasde me altijd hoe veel land Duitsland kon bezetten. Vroeg hem hoe veel Duitsers er toentertijd in mijn dorp hadden gezeten en hij zei dat dat er maar iets van twee of drie zouden zijn geweest. Maar toen had je ook de NSB, en die was best groot. Steun van de lokale bevolking is heel belangrijk.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 17:09 schreef Momo het volgende:
Stel in een hypothetisch geval dat een ander land Rotterdam zou bezetten, denk ik ook niet dat de geboren en getogen Rotterdammers allemaal zo makkelijk zouden vertrekken. Zo dit is nu land X.
NSB had maar 4% van de stemmen bij de verkiezingen in 1939quote:Op vrijdag 21 maart 2025 17:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Een vriend van mij is historicus en ik verbaasde me altijd hoe veel land Duitsland kon bezetten. Vroeg hem hoe veel Duitsers er toentertijd in mijn dorp hadden gezeten en hij zei dat dat er maar iets van twee of drie zouden zijn geweest. Maar toen had je ook de NSB, en die was best groot. Steun van de lokale bevolking is heel belangrijk.
Waarom post jij zo ongelooflijk veel onzin? De NSB was intens gehaat en had nooit meer dan 5 procent van de stemmen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 17:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Een vriend van mij is historicus en ik verbaasde me altijd hoe veel land Duitsland kon bezetten. Vroeg hem hoe veel Duitsers er toentertijd in mijn dorp hadden gezeten en hij zei dat dat er maar iets van twee of drie zouden zijn geweest. Maar toen had je ook de NSB, en die was best groot. Steun van de lokale bevolking is heel belangrijk.
Dat schuurt al aardig met een donker verleden waar machthebbers zich verbaasden dat het volk dat moest verdwijnen dat niet zelf uit eigen beweging deed en een handje geholpen moest worden.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Sympathisanten dan. Ik blijf me verbazen hoe Duitsland zo vreselijk veel gebied kon bezetten tijdens WO2.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 17:33 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Waarom post jij zo ongelooflijk veel onzin? De NSB was intens gehaat en had nooit meer dan 5 procent van de stemmen.
Veel mensen die veelal gewoon braaf deden wat de bezetter wilde. Helden zijn zeldzaam. De meeste mensen zijn lafbekken die de weg van de minste weerstand kiezen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 17:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Sympathisanten dan. Ik blijf me verbazen hoe Duitsland zo vreselijk veel gebied kon bezetten tijdens WO2.
Er zijn er die al 11 jaar in door Russen bezet gebied wonen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je punt?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 17:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er zijn er die al 11 jaar in door Russen bezet gebied wonen.
Inderdaad, als je als eenvoudige burger ergens in een dorpje op de Krim woont, heb je niet bijster veel keuze…quote:Op vrijdag 21 maart 2025 17:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er zijn er die al 11 jaar in door Russen bezet gebied wonen.
Niet goed voor de co2-uitstoot.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 17:59 schreef oheng het volgende:
RIP Oliedepot Kavkazskaya
FIRMS linkje.
Reddit linkje.
Ja, dit idd.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 17:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Veel mensen die veelal gewoon braaf deden wat de bezetter wilde. Helden zijn zeldzaam. De meeste mensen zijn lafbekken die de weg van de minste weerstand kiezen.
Nu even. Op langere termijn is het wel goed. Het is ook een pompstation dus transport via de leidingen gaat niet meer. En als je olie niet meer bij de opslagtanks kunt krijgen dan moet je de bronnen afsluiten.quote:
Met 15 miljoen soldaten kom je een heel eind en daarna hou je ze koest dmv terreur, het is vrij simpel.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 17:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Sympathisanten dan. Ik blijf me verbazen hoe Duitsland zo vreselijk veel gebied kon bezetten tijdens WO2.
Het feit dat ze burgers zonder al te veel bureaucratische rompslomp konden afschieten had er misschien wat mee te maken.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 17:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lkvnp25glk2v
✈️💥 Photos of the aftermath of the strike on the Engels-2 airfield in Saratov region.
🔥Bunkers and warehouses for storing aviation ammunition were visibly destroyed.
Dat was een bijzonder goed georganiseerd leger inderdaad.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 17:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het was de politie die de bevolking onder de duim hield.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat was een bijzonder goed georganiseerd leger inderdaad.
Piece of shit.quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lkvqap2wgc26
Force Ukraine to the negotiating table by cutting aid and intel, leaving them extremely vulnerable: Yes
Allowing Russia to continue their missiles strikes on Ukraine without imposing sanctions or any form of consequences: Yes
Because they are fighting each other.
Nee, op VRT Canvas, uit 2018 maar in 2020 geupdate:quote:
VRT-Canvas: https://www.destentor.nl/(...)05-8667-3d1eccffd81bquote:
Daarvoor hoef je de komende jaren niet bang te zijn. Trouwens, we kopen er toch alleen maar wat we hier niet kunnen maken.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 20:05 schreef Momo het volgende:
Wat als Donald Trump straks toch weer vriendjes wordt met Europa? Gaan we dan toch weer in de Verenigde Staten defensiematerieel kopen om hem te paaien?
Mee eens! Dienstplicht voor alle mensen tot 40 jaar lijkt me wel zo logisch!quote:Op vrijdag 21 maart 2025 20:34 schreef quirina het volgende:
Heel goed. Nou weer de kruitfabrieken weer in ere herstellen en wat wapenfabrieken kunnen ook geen kwaad.
Hopelijk kunnen ze in Duitsland de volkswagenfabriek gebruiken om tanks te maken en heeft elk Europees land genoeg kernwapens die we uiteraard scherp richten op onze vijandige landen.
Ook heel fijn dat de regering de dienstplicht voor jongeren weer overweegt. Hopelijk is hier snel uitsluitsel over.
Hopelijk is het dan niet al te laat.
Putin 'has all the cards'. Dus hij is niet aan zet. Ga nou niet twijfelen aan de leider van een land dat de meeste schaak-wereldkampioenen ooit heeft gehad. Putin schaakt al zijn hele leven... Maar hij zal vast meelezen in dit topicquote:Op vrijdag 21 maart 2025 20:36 schreef Discombobulate het volgende:
Vind dat Poetin Trump nog weinig bespeeld. Je zou zeggen dat ie allang uitgenodigd was voor een gesprek, maar ze hebben twee keer gebeld en verder hoor je Poetin er ook niet over. Ik zou meer verwachten eigenlijk.
Tegen de tijd dat ze gaan mobiliseren komt dat wel.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 20:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Mee eens! Dienstplicht voor alle mensen tot 40 jaar lijkt me wel zo logisch!
Voor wat? Als de Russen echt zouden komen, zijn wij als eerste die met witte vlaggetjes zullen zwaaien.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 20:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat ze gaan mobiliseren komt dat wel.
Tenzij ze over de zee komen lijkt dat me onmogelijk.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 20:59 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Voor wat? Als de Russen echt zouden komen, zijn wij als eerste die met witte vlaggetjes zullen zwaaien.
Denk je nou echt dat je enige kans maakt zonder de Amerikanen?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tenzij ze over de zee komen lijkt dat me onmogelijk.
Maar jij zou je dus direct overgeven?
Met heel europa?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:08 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat je enige kans maakt zonder de Amerikanen?
Nee natuurlijk niet. Dan is het al te laat. Hoe zie je dat voor je om dan nog mensen te opleiden.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 20:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat ze gaan mobiliseren komt dat wel.
Dat is een "Ja, zodra ik n vijandelijke soldaat zie geef ik me gelijk over" neem ik aan? Helder.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:08 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Ja een tegen 1 kan Rusland ze wel hebben, dat lijkt me ook een behoorlijke no brainerquote:Op vrijdag 21 maart 2025 09:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Frankrijk, VK snap ik. Maar Rusland walst toch over Denemarken, Ijsland heen?
Die is er al. De dienstplicht is voor iedereen van 17 tot 45. Maar je wil dus iedereen oproepen? Tegelijk?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Dan is het al te laat. Hoe zie je dat voor je om dan nog mensen te opleiden.
Er moet gewoon zo snel mogelijk een dienstplicht <40 jaar komen
Oekrane schiet straks wel weer wat gas- en olietransport installaties in puin.quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lkvzvp2ibk26
Massive Russian drone attack on Zaporizhzhia.
At least one person killed, at least five more people injured. Rescue services at work.
Russian terror on Ukrainian civilians continues.
quote:The UK government and Thales have signed a deal to manufacture more than 5,000 anti-tank guided missiles for Ukraine, — The Economist.
Vorig jaar rolden er 154 uit de fabriek.quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lkvzjcmtts2d
🇺🇦👀 "Ukraine may soon start producing 40 "Bohdana" artillery systems per month, work is underway to increase the speed of chassis production," — director of the Ukrainian Council of Gunsmiths
Oekrane houd ze met eigen mankracht al drie jaar tegen. Dan zou dat opeens niet meer lukken omdat er 30 navo- landen bijkomen, maar zonder de Amerikanen?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:08 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Oekraine doet aan geconcentreerde terugtrekking. En zonder hulp van usa en Duitsland was het allang over. Sterker nog, zonder usa hadden wij nooit hulp geboden.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oekrane houd ze met eigen mankracht al drie jaar tegen. Dan zou dat opeens niet meer lukken omdat er 30 navo- landen bijkomen, maar zonder de Amerikanen?
Conventioneel slaat Rusland geen deuk in een pakje boter feitelijk.
Nederland gaat mogelijk de opkomstplicht weer invoeren , dan moeten jongens van 17 jaar zich gaan meldenquote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oekraine doet aan geconcentreerde terugtrekking. En zonder hulp van usa en Duitsland was het allang over. Sterker nog, zonder usa hadden wij nooit hulp geboden.
quote:NOS Nieuws
o
woensdag 3 april 2024, 17:54
Oekrane verlaagt veelbesproken dienstplichtleeftijd tot 25 jaar
In Oekrane kunnen voortaan ook 25- en 26-jarigen worden opgeroepen voor militaire dienst.
Voorheen gold de dienstplicht vanaf 27 jaar.
De nieuwe mobilisatiewet is gisteren ondertekend door president Zelensky en trad vandaag in werking.
quote:Dienstplichtbrief valt weer op de mat voor 17-jarigen
Bij zo'n 200.000 Nederlanders valt deze dagen weer de zogenoemde dienstplichtbrief op de mat.
Die is bestemd voor alle jongeren die dit jaar 17 zijn of worden.
Ook mensen jonger dan 35 jaar die (op)nieuw zijn ingeschreven als Nederlander, krijgen de brief.
quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
En meisjes ook. Volgens mij is 17 trouwens vrijwillig.
quote:Dienstplicht voor vrouwen
De dienstplicht geldt sinds 1 januari 2020 ook voor vrouwen. Vrouwen die 17 jaar worden, ontvangen daarom ook een brief van de overheid over de dienstplicht.
Ontheffing aanvragen nu niet mogelijk
Het is niet mogelijk om ontheffing van de dienstplicht aan te vragen (bijvoorbeeld om medische redenen). Omdat de opkomstplicht is opgeschort, vindt er namelijk geen keuring plaats.
Dat was ooit zo maar die tijd is voorbij. Dingen veranderen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oekraine doet aan geconcentreerde terugtrekking. En zonder hulp van usa en Duitsland was het allang over. Sterker nog, zonder usa hadden wij nooit hulp geboden.
En meisjes ook. Volgens mij is 17 trouwens vrijwillig.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nederland gaat mogelijk de opkomstplicht weer invoeren , dan moeten jongens van 17 jaar zich gaan melden
quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:21 schreef TLC het volgende:
Ik zag die Stephen Miller vent bij Nieuwsuur en ik kreeg er de bibbers van, hij is bijna letterlijk de wedergeboorte van goebbels (en niet alleen qua uiterlijk).
![]()
Dus?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nederland gaat mogelijk de opkomstplicht weer invoeren , dan moeten jongens van 17 jaar zich gaan melden
waarom oekraine de opkomstplicht niet verlaagd naar 20 jaar begrijp ik niet
[..]
[..]
Realist. En afblijven van Het Politieke Beestquote:
Gaat niets worden. Jeugd heeft geen trek in oorlog.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
En meisjes ook. Volgens mij is 17 trouwens vrijwillig.
Heerlijk die kan-niet mentaliteit.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gaat niets worden. Jeugd heeft geen trek in oorlog.
Dus niemand tussen de 17 en 27 meldt zich aan bij het leger om beroeps te worden?quote:
Die klootzak staat gewoon aan de kant van de Russen. We hebben net besloten dat we binnen vijf jaar van de VS af moeten zijn, maar ik vrees dat dat sneller moet.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:01 schreef cosmosis het volgende:
Wat een clownshow, daar trapt toch geen gezond mens in???
[ x ]
Jawel. Die kunnen dat nu al doen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus niemand tussen de 17 en 27 meldt zich aan bij het leger om beroeps te worden?
Maar hoe kan dat nou als de jeugd geen zin heeft in oorlog?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel. Die kunnen dat nu al doen.
Je kan vrezen wat je wil. Maar die 5 jaar is niet omdat men denkt: oohhh, we hebben de tijd. Nee, dat is zo ongeveer de max snelheid.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die klootzak staat gewoon aan de kant van de Russen. We hebben net besloten dat we binnen vijf jaar van de VS af moeten zijn, maar ik vrees dat dat sneller moet.
Ik reageerde op dienstplicht. Dat gaat niets extra's doen. Jongeren (of jongvolwassenen) die het wel zien zitten kunnen zich nu al aansluiten bij defensie. Maar we hebben tekorten he.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar hoe kan dat nou als de jeugd geen zin heeft in oorlog?
Het is puur mindset, beetje positieve propoganda en je hebt zo 10% van de nieuwe groep enthousiast, is toch weer 20k, net als een nieuwe Tiktok hype, megapearls worden massaal opgeslokt als het hip is...quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar hoe kan dat nou als de jeugd geen zin heeft in oorlog?
Dat dus. MinDef gaat 2,3 miljoen mensen tussen de 17 en 27 vragen. Krijg je van 10% een positief antwoord zit je al op 230.000.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:09 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Het is puur mindset, beetje positieve propoganda en je hebt zo 10% van de nieuwe groep enthousiast, is toch weer 20k, net als een nieuwe Tiktok hype, megapearls worden massaal opgeslokt als het hip is...
En een shitload dorpelingen uit uithoeken waar je met een toilet binnenshuis en een echte wasmachine helemaal het mannetje bent. Geef die 5000 piek en ze koppen meteen een drone voor je. Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid aan arbeiders die daar ettelijke jaren voor in een fabriek moeten werken.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:12 schreef cosmosis het volgende:
Vooral Wilders zou hier een grote rol in kunnen betekenen....De kansarmen zijn erg makkelijk te beinvloeden.....In Rusland zijn de mannen welke naar het front gestuurd worden echt niet alleen maar geforceerd, dit is pure indoctrinatie....Vechten voor je vaderland.
Dat weet ik niet. Overal zie je dat de roep tot versterkingen komt vanaf de linkerkant. De rechterflank roept dat ze voor het behoud van Nederland zijn MAAAAAAAARRRRRRRR <insert hele waslijst aan redenen waarom niet>quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:12 schreef cosmosis het volgende:
Vooral Wilders zou hier een grote rol in kunnen betekenen....
Uh? Waar in hemelsnaam leef jij. Dit is echt nergens werkelijkheid in Nederland.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:16 schreef havanagila het volgende:
[..]
En een shitload dorpelingen uit uithoeken waar je met een toilet binnenshuis en een echte wasmachine helemaal het mannetje bent. Geef die 5000 piek en ze koppen meteen een drone voor je.
quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uh? Waar in hemelsnaam leef jij. Dit is echt nergens werkelijkheid in Nederland.
quote:'.In Rusland zijn de mannen welke naar het front gestuurd worden echt niet alleen maar geforceerd, dit is pure indoctrinatie....Vechten voor je vaderland.'
Vergis je niet, er is een wereld van verschil in mentaliteit tussen de steden en biblebelt dorpjes slechts 10 km verder op...quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uh? Waar in hemelsnaam leef jij. Dit is echt nergens werkelijkheid in Nederland.
Het is meer dat de mentaliteit in steden vrij divers is, en binnen zulke dorpjes eenheidsworst.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:22 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Vergis je niet, er is een wereld van verschil in mentaliteit tussen de steden en biblebelt dorpjes slechts 10 km verder op...
Precies, eenheidsworst mentaliteit heb je nodig voor het leger....Niet te veel nadenken, vertrouwen op de legerleiding welke je om 04:00 AM je bed uit trapt om een mars te lopen, probeer dat maar eens bij een Groenlinks Amsterdammer.... Die lijmen zich direct vast aan het asfalt....quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is meer dat de mentaliteit in steden vrij divers is, en binnen zulke dorpjes eenheidsworst.
Dat het allemaal niet zo lekker gaat komt door Oekraine, met al haar eisen terwijl ze geen kaarten in handen heeft.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:19 schreef cosmosis het volgende:
Negotiations going as planned, peace soon!
[ x ]
Dit idd, daarnaast meer doen met films en series enzoquote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:09 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Het is puur mindset, beetje positieve propoganda en je hebt zo 10% van de nieuwe groep enthousiast, is toch weer 20k, net als een nieuwe Tiktok hype, megapearls worden massaal opgeslokt als het hip is...
Ze kunnen ook militairen (na x dienstjaar) en veteranen een appartement schenken. Is in landen als Oekraine en Rusland ook normaal toevallig. Mijn vrouw is in zo'n woning opgegroeid, haar vader zat in het rode leger.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dit idd, daarnaast meer doen met films en series enzo
En bovenal begin eerst maar weer een goede werkgever te zijn een echte baan met echt toekomstperspectief
begin militairen die uit dienst gaan waar mogelijk op te leiden voor civiele functies bij defensie en neem ze aan
Als je nu bij papa en mama aankomt met de boodschap dat je militair wilt worden dan zeggen ze dat je jezelf beter bij de AH op kunt werken van vakkenvuller naar kassamedewerker
GL/PVDA is op dit moment meer pro-defensie dan bijvoorbeeld de PVV die toch vaak populairder is in dorpen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:25 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Precies, eenheidsworst mentaliteit heb je nodig voor het leger....Niet te veel nadenken, vertrouwen op de legerleiding welke je om 04:00 AM je bed uit trapt om een mars te lopen, probeer dat maar eens bij een Groenlinks Amsterdammer.... Die lijmen zich direct vast aan het asfalt....
Ja. Helemaal als je gewoon echt soldaat wordt. Officiersfunctie is weer anders..quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dit idd, daarnaast meer doen met films en series enzo
En bovenal begin eerst maar weer een goede werkgever te zijn een echte baan met echt toekomstperspectief
begin militairen die uit dienst gaan waar mogelijk op te leiden voor civiele functies bij defensie en neem ze aan
Als je nu bij papa en mama aankomt met de boodschap dat je militair wilt worden dan zeggen ze dat je jezelf beter bij de AH op kunt werken van vakkenvuller naar kassamedewerker
quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:46 schreef theunderdog het volgende:
Ik was er eerst altijd wel voor dat je jongeren het eerlijke verhaal moet vertellen omtrent defensie. Maar nu heb ik zoiets van: zet de manipulatie maar op max niveau. Zeg niets over hoe ellendig oorlog is, maar heb het vooral over kameraadschap, avontuur.
En ook niets over het dienen van je land. Want Achmed heeft daar echt geen trek in.
Dat is ook weer zo'n dooddoener, tuurlijk heeft dat enorm geholpen, maar dat de Russen dachten dat Oekrane wel eventjes zou instorten na een "speciale militaire operatie" met een planning van lik m'n vestje telt natuurlijk ook mee.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ergens schijnt dat inderdaad zo te zijn. Helaas.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:26 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat het allemaal niet zo lekker gaat komt door Oekraine, met al haar eisen terwijl ze geen kaarten in handen heeft.
De Russen willen vrede en komen met constructieve oplossingen om haar veiligheidszorgen weg te nemen.
[ afbeelding ]
Bijvoorbeeld het bovenstaande, is toch gewoon redelijk? En als Oekraine te lastig doet zoeken ze het daar toch gewoon lekker uit?
/MAGA
Het idee dat je mensen het leger in moet liegen is tragischquote:
Over dat laatste: je gaf al aan dat je dat bijna beter kan doen dan bij defensie gaan (zeker als je gewoon soldaat wordt).quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het idee dat je mensen het leger in moet liegen is tragisch
Gaan we niet doen natuurlijk want dan zijn ze allemaal ook bij de eerste tegenslag vertrokken, gewoon het eerlijke verhaal vertellen
Avontuurlijk en ellendig en je vaderland dienen
Als Achmed of wie dan ook daar geen boodschap aan heeft dan kan hij bij zijn oom in de snackbar gaan werken
quote:😔🙏 Among those killed in the Russian attack on Zaporizhzhia is a 14-year-old girl, - OVA
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lkw7w5evbk2z
quote:Het Verenigd Koninkrijk overweegt het sturen van Britse Typhoons naar Oekrane om luchtdekking te geven.
Dit komt doordat Macron en zijn Britse collega Starmer alternatieven onderzoeken om Europese soldaten op de grond te zetten om een toekomstig vredesakkoord in Oekrane te beschermen.
De Franse president overweegt de mogelijkheid om de missie door de Verenigde Naties te laten leiden en bracht het onderwerp donderdag ter sprake tijdens een top van de Europese Raad.
Starmer woonde aparte besprekingen bij om te bespreken hoe “de coalitie van bereidwilligen” Oekrane zou kunnen helpen. De Britse premier heeft al toegezegd Britse troepen in te zetten als Donald Trump met succes onderhandelt over een vredesakkoord met Vladimir Poetin.
Een hooggeplaatste RAF-bron vertelde dat Britse luchtdekking tijdens de vergadering besproken zou zijn, omdat in het geval dat Britse soldaten naar Oekrane gaan, “er behoefte zal zijn aan topdekking”.
“We zouden nooit Britse troepen de grond op sturen zonder ze luchtdekking te geven,” zei hij.
De RAF zou Typhoons of F35’s leveren omdat beide “uitstekende lucht-luchtpolitie” leveren. Door de onzekerheid over de vraag of de VS luchtdekking zal geven in Oekrane, moet Groot-Brittanni het voortouw nemen.
Trump heeft tot nu toe aangegeven dat hij geen militaire steun zal verlenen en hij heeft Europa opgeroepen om de last van de steun aan Oekrane op zich te nemen.
Als jij mensen manipuleren eerlijk vind dan ben ik blij dat ik je vriendinnetje niet benquote:Op zaterdag 22 maart 2025 00:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar hij is tenminste wel eerlijk.
En tegen potentile recruten gaat dat verbeteren denk je?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Over dat laatste: je gaf al aan dat je dat bijna beter kan doen dan bij defensie gaan (zeker als je gewoon soldaat wordt).
Realisme daalt in.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:21 schreef theunderdog het volgende:
https://x.com/euronews/status/1903080275774672952
Het wordt echt niets. Het begon best hoopgevend..
Oekraine heeft zich moedig verzet, en Biden heeft nt op tijd voldoende zware lucht- en antitankwapens geleverd. Kiev was nagenoeg omsingeld, en tegelijkertijd liepen er gesprekken in Istanbul. De Russen waren heel dichtbij een totale take-over. Dat is niet uiteindelijk faliekant mislukt en ze hebben zich moeten terugtrekken uit de Kiev regio.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:47 schreef havanagila het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo'n dooddoener, tuurlijk heeft dat enorm geholpen, maar dat de Russen dachten dat Oekrane wel eventjes zou instorten na een "speciale militaire operatie" met een planning van lik m'n vestje telt natuurlijk ook mee.
Niks voor niks dat ze na 3 jaar van meatwave na meatwave, noodgedwongen gevangenen, etnische minderheden en armelui ronselen, terreuraanvallen op burgerdoelen en het compleet kapotschieten van hele steden nog niet echt veel zijn opgeschoten.
Als het Kremlin dit goed had voorbereid bestond Oekrane niet meer. En als Oekrane 3 jaar geleden alles wat ze nu tot hun beschikking hebben hadden gehad, bezat Rusland nog geen vierkante km.
Dat gaat natuurlijk afstralen op het denken van anderen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als Achmed of wie dan ook daar geen boodschap aan heeft dan kan hij bij zijn oom in de snackbar gaan werken
?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 00:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als jij mensen manipuleren eerlijk vind dan ben ik blij dat ik je vriendinnetje niet ben
Het voordeel van de Typhoon is dat die de Meteor al heeft.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 00:07 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)c8519f2e9a2e30&ei=22
EU zal de bewaking van het bestand op zich gaan nemen via de RAF
[..]
Yep. De Poetinisten en Lafrechts vinden het maar niets.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 00:24 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Zo te lezen begint het bewapenen van Europa vorm te krijgen
Ja maar alleen jij zegt datquote:Op zaterdag 22 maart 2025 00:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
?
Dat zeg ik ook niet.
Maar de manier zoals Theunderdog denkt is wel de latente opvatting voor de mensen die heel geharnast in deze discussie staan. Ze willen het Poetin lastig maken, te kosten van alles. Ook hun eigen landgenoten als het moet.
quote:
quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lkwd4x45ws2j
Russians' online correspondence will be stored for three years for access by security forces. This is enshrined in anti-fraud amendments approved by the State Duma. The new rules will affect texts, voice messages, images and electronic data. It is assumed that this will help combat cybercrime,
quote:Trump announces 'most lethal aircraft ever built' and says Russia 'wouldn't be worried' about NATO without US
The US president made the comments while awarding Boeing a contract to develop the F-47, the US Air Force's most sophisticated fighter jet yet.
https://news.sky.com/stor(...)rump-claims-13333254
quote:Western officials say Russia is behind a campaign of sabotage across Europe
https://apnews.com/articl(...)151adf354c5bd3e6273e
quote:European military powers work on 5-to-10-year plan to replace US in NATO, FT reports
https://www.reuters.com/w(...)-reports-2025-03-20/
quote:Russian energy giant Gazprom suffers $13.1 billion loss in 2024
https://kyivindependent.c(...)illion-loss-in-2024/
Zij moeten maar even op de bank plaatsnemen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 00:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Yep. De Poetinisten en Lafrechts vinden het maar niets.
Dit.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 00:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
?
Dat zeg ik ook niet.
Maar de manier zoals Theunderdog denkt is wel de latente opvatting voor de mensen die heel geharnast in deze discussie staan. Ze willen het Poetin lastig maken, te kosten van alles. Ook hun eigen landgenoten als het moet.
De mensen die er meer vaart achter willen en meer eenheid ook niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 00:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Yep. De Poetinisten en Lafrechts vinden het maar niets.
Wat is nu precies je punt, niks doen?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:35 schreef theunderdog het volgende:
Europa werkt dus aan een 5 - 10 jaren plan om onafhankelijk van Amerika te worden. Geven vijandelijke landen ons die tijd?
Bijzonder dat dat je perceptie is. Zou er ook perfect mee kunnen zeggen dat het mij allemaal te langzaam gaat.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:37 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wat is nu precies je punt, niks doen?
Misschien wel, misschien niet. In dat laatste geval moeten we maar wat harder gaan.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:35 schreef theunderdog het volgende:
Europa werkt dus aan een 5 - 10 jaren plan om onafhankelijk van Amerika te worden. Geven vijandelijke landen ons die tijd?
Trump wil bezuinigen op defensie.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bijzonder dat dat je perceptie is. Zou er ook perfect mee kunnen zeggen dat het mij allemaal te langzaam gaat.
5 tot 10 jaar... Amerika zelf blijft ook militair doorontwikkelen he.
Wat wil je nu dat ze zouden doen?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bijzonder dat dat je perceptie is. Zou er ook perfect mee kunnen zeggen dat het mij allemaal te langzaam gaat.
5 tot 10 jaar... Amerika zelf blijft ook militair doorontwikkelen he.
Wat een klootzak.quote:Trump envoy Witkoff parrots Russian propaganda, falsely claiming illegal referendums in occupied Ukrainian regions showed a desire to join Russia.
He calls recognizing Russia's land grab Ukraine's "elephant in the room" and claims Moscow never wanted more.
Reality: Russia's war crimes continue.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lkx7nib3f226
Misschien wil hij het zinniger uitgeven. Punt blijft staan. Ik denk niet dat vijandelijke landen (inclusief Amerika dus) ons 5 jaar, laat staan nog 10 jaar de tijd geven.quote:
En dat doet de onderhandelaar om welke reden?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij is 'ons' gewoon aan het trollen.
Oh. Een heterdaadje.quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lkx7nib3f226
ICYMI: "A Russian linked ship was spotted by Irish military dropping its anchor near an undersea cable - The incident happened in waters off the North East coast earlier this year – the ship has reappeared off the Irish coast earlier today."
@thejournal.ie (3/20/25)
https://www.thejournal.ie(...)ble-6654906-Mar2025/
Machtsvertoon, denk ik. Dat je zelfs nog in zulke momenten rustig kan gaan treiteren.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dat doet de onderhandelaar om welke reden?
Ik zou de man tot persona non grata verklaren als ik Zelenskyy was. Stuur maar een ander.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Machtsvertoon, denk ik. Dat je zelfs nog in zulke momenten rustig kan gaan treiteren.
Tja. Maar dan lacht Trump en geeft hij aan dat hij zijn support naar Rusland zal ophogen. Zelensky begrijpt de consequenties.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zou de man tot persona non grata verklaren als ik Zelenskyy was. Stuur maar een ander.
Dus geen Nobelprijs voor de Vrede voor Trump?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tja. Maar dan lacht Trump en geeft hij aan dat hij zijn support naar Rusland zal ophogen. Zelensky begrijpt de consequenties.
Amerika heeft nu eenmaal de kaarten. De macht.
Als je ziet wie die allemaal gekregen hebben...quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus geen Nobelprijs voor de Vrede voor Trump?
Ah, hij wil hem niet eens al zou je hem smeken die prijs aan te nemen?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als je ziet wie die allemaal gekregen hebben...
Blijft altijd zo vaag.quote:
quote:It was not confirmed if the ship was intentionally targeting undersea infrastructure or if it was a case of bad seamanship.
Hangt er vanaf wat hij ervoor terugkrijgt. Je mag hem gerust de prijs geven, maar dan moet hij er wel iets zinnigs voor terug krijgen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ah, hij wil hem niet eens al zou je hem smeken die prijs aan te nemen?
Lopend onderzoek en zo. Daar wordt voorlopig geen antwoord op gegeven.quote:
Russische kindermoordenaars weer in actie.quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lkxeizggjk2d
A whole family was killed by Russsia in Zaporizhzhia:the teenage girl&her dad were buried under the rubble.Her mom was taken to hospital,doctors fought for her life for 10 hours,but
A 9 months old baby is also in serious condition.Four more adults are in hospital
📹a daycare that was badly damaged
Hun probleem.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:08 schreef theunderdog het volgende:
Positieve aan Trump is wel dat wij nu direct afscheid kunnen nemen van de 'de wapenindustrie in Amerika heeft zoveel invloed!!'..
Lockeed Martin zit helemaal in de stress door Trump zijn flipperkast-praat. Maar er iets aan kunnen doen? ho maar.
Wij weten wat we moeten doen. De wapenindustrie in de VS raakt geheid een flink deel van hun klantenbestand kwijt. Je hebt niet zoveel aan de VS als je elke vier jaar moet hopen of ze nog vriendjes zijn. Het is niet alleen de EU en rest van de NAVO landen die dat zien. Het is is de rest van de wereld die dat ziet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |