SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Draadje.quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lkt3q4wp622b
✈️🛳️🌐 The peacekeeping force in Ukraine will include not only ground troops, but also allied air forces and navies, — Bloomberg
🇬🇧 The issue of deploying aircraft, in particular British Typhoons, their refueling and maintenance is currently being discussed.
Nou het argument rond broeder volk, russen en oekrainers zijn 1 volk, al die mensen wilden toch bij rusland horen, kan ook direct weer terug naar het rijk der russische trollen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:45 schreef Momo het volgende: [ x ] Dit klinkt allemaal bizar, Oekraners die daar geboren en getogen zijn weg door deportatie uit de nu door Rusland bezette gebieden?
Uiteraard, volgens mij beschouwen ze de Donbas en Krim al een tijdje als integraal onderdeel van het Russische rijk.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
Neem aan dat Rusland ook massaal Russische paspoorten uit gaat delen in de bezette gebieden?
Dat is de hele truuk; iedereen dwingen om als Rus te identificeren maakt de claim dat je eigenlijk alleen maar een eind maakt aan 'buitenlandse bezetting' sterker.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
Neem aan dat Rusland ook massaal Russische paspoorten uit gaat delen in de bezette gebieden?
quote:Hallo heren,
Ik heb een vraag over de eventuele bereidwilligheid van Zelenski tot een staakt tot vuren.
Volgens de Telegraaf zei Zelensky eergisteren dat Poetin geen wapenstilstand aan de frontlinie wil voor 30 dagen, zolang nog een deel van het Koerskgebied bezet is door Oekrane.
Nu is het resterende deel nog maar twee kleine dorpjes met voorheen een paar honderd inwoners, en enkele tientallen vierkante kilometers terrein, wat zo klein is dat als Kees Huizinga daar zou moeten gaan boeren, dat hij dan gelijk een keuterboer wordt.
Als Zelenski denkt dat dit het breekpunt was voor Poetin om geen wapenstilstand aan het front te willen, waarom heeft hij dan zijn manschappen niet teruggetrokken van dit kleine nutteloze stukje terrein? Sterker nog, de Oekraense troepen beginnen iets zuidelijker een nieuwe inval te doen in de oblast Belgorod, waar ze drie (?) vierkante kilometer terrein veroveren.
En voor de schaker Poetin geldt nu natuurlijk, om die paar laatste stukjes grond voorlopig maar ongemoeid te laten, zodat zijn troepen op andere terreinen wat doelen kunnen behalen.
Hoe denkt Rob de Wijk hierover?
Met vriendelijke groet,
Idisrom
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maandag de podcast voor het eerst geluisterd. Volgens die twee is de wereld reddeloos verloren.quote:Op donderdag 20 maart 2025 21:27 schreef Idisrom het volgende:
Ik heb een vraag gesteld aan Boekestijn en De Wijk
[..]
quote:Op donderdag 20 maart 2025 21:42 schreef RamboDirk het volgende:
Vragen stellen aan Rob de Wijk.Ik weet wel, hij is verschrikkelijk irritant met zijn constante: "Maar jongens, ik heb het altijd al zo voorspeld" enzovoort.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door sp3c op 20-03-2025 22:16:58 ]Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
We moeten ons realiseren dat we in een van de gevaarlijkste periodes van de moderne geschiedenis zitten. Dit conflict is niet zomaar een regionaal probleem; het heeft de potentie om volledig uit de hand te lopen. De escalatierisico’s zijn gigantisch.quote:Op donderdag 20 maart 2025 21:27 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Heeft hij in veel gevallen ook. Een bijzonder somber mens die in de reddeloosheid die hij observeert, altijd weer lichtpuntjes voor de toekomst weet te bedenken, maar de gemiste kansen ook opmerkt.quote:Op donderdag 20 maart 2025 21:49 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik weet wel, hij is verschrikkelijk irritant met zijn constante: "Maar jongens, ik heb het altijd al zo voorspeld" enzovoort.
quote:Op donderdag 20 maart 2025 21:51 schreef sp3c het volgende:
De schaker PoetinDoetniet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 20 maart 2025 21:51 schreef sp3c het volgende:
De schaker PoetinHier gaat iets mis. Schaakmat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar hebben ze gelijk in. Over een paar miljard jaar dijt de zon zo ver uit dat de hele baan van de aarde verzwolgen word.quote:Op donderdag 20 maart 2025 21:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maandag de podcast voor het eerst geluisterd. Volgens die twee is de wereld reddeloos verloren.
poetin kan beter doorgaan naar Estland, dat is een kleiner landjequote:Op donderdag 20 maart 2025 21:27 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Terrorland.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:42 schreef havanagila het volgende:
Steden bestoken met clustermunitie terwijl je eigen raffinaderijen en militaire vliegvelden worden opgeblazen....
Rusland
Lijkt me ook niet dat Duitsland hiermee akkoord gaat.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 02:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Wat is dit voor waanzin? Laten we vooral niet weer de russische oorlogskas gaan spekken.
De Amerikanen (en met name Trump) jankten al langer over Nord stream 2 (en bedreigden zelfs Duitsland hierover) en nu denken ze zelf hier geld aan te verdienen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 02:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Wat is dit voor waanzin? Laten we vooral niet weer de russische oorlogskas gaan spekken.
De Amerikanen zijn alleen maar bezig met handelsdeals. Dat hele vredesgeneuzel is niets anders dan een schaamlap om ongegeneerd geld te kunnen verdienen over de rug van Oekrane.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 05:30 schreef koffiekoekjes het volgende:
Kursk update
[ afbeelding ]
[..]
De Amerikanen (en met name Trump) jankten al langer over Nord stream 2 (en bedreigden zelfs Duitsland hierover) en nu denken ze zelf hier geld aan te verdienen.
Ik ben absoluut voot appeasement en een Rusland vriendelijk beleid, maar zelfs ik word ingehaald door de nieuwe wind.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 02:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Lijkt me dat als de oorlog voorbij is, de sancties weer afgebouwd gaan worden. En dat men gewoon weer zal gaan handelen met Rusland. Het importeren van Russisch gas hoort daar ook bij.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 02:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ik geloof dit ook steeds meer dat het enkel om financile belangen gaat. Vrede is maar een bijzaak voor de VSquote:Op vrijdag 21 maart 2025 07:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De Amerikanen zijn alleen maar bezig met handelsdeals. Dat hele vredesgeneuzel is niets anders dan een schaamlap om ongegeneerd geld te kunnen verdienen over de rug van Oekrane.
Vanzelfsprekend. Maar eerst maar eens met Rusland tot een overeenkomst komen waarin beide partijen zich kunnen vinden en de volgende stap is dat wij Rusland en EU aan wapenbeheersing moeten doen. We moeten niet hun economie stimuleren als die wederom wordt ingezet voor het voeren van oorlog tegen ons. Maar garanties bestaan niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 08:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me dat als de oorlog voorbij is, de sancties weer afgebouwd gaan worden. En dat men gewoon weer zal gaan handelen met Rusland. Het importeren van Russisch gas hoort daar ook bij.
Wel hoop ik dat DL een les geleerd heeft om nooit meer zo afhankelijk van 1 aanbieder te worden.
er was inderdaad ooit sealand, een stuk lucht afweergeschut op poten dat door een slimme ondernemer gebruikt werd om zijn eigen landje van te maken. maar toen de drugs cartels dat ging gebruiken met nep paspoorten werd dat vrij snel ontmanteld.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:32 schreef bleiblei het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)or-kremlin~ac7f062c/
Wat ik mij nu afvroeg h.
Is er niet zo een vrijstaat booreiland daar ergens in het kanaal voor de kust van Engeland ergens? Kunnen we die niet uitlenen aan Oekrane zodat ze vanuit daar de Russen het leven zuur maken als ze weer eens onze lucht komen vervuilen? Hoeven wij onze handen er niet vuil aan te maken, Russen kunnen ons niets verwijten. En als gevolg moeten ze met nog een grotere bocht omvaren.
Frankrijk, VK snap ik. Maar Rusland walst toch over Denemarken, Ijsland heen?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 01:33 schreef sp3c het volgende:
Komtie gelijk troepen uit het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Denemarken en een Ijslander tegen
Niet direct de lidstaten die je wilt testen
Dat zou het voor ons ook zijn als Oekraine net zo'n ver van ons bed show was geweest als voor Amerika.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 08:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik geloof dit ook steeds meer dat het enkel om financile belangen gaat. Vrede is maar een bijzaak voor de VS
https://www.ad.nl/buitenl(...)eit-vragen~ad83b169/quote:De Navo wil de Europese bondgenoten en Canada vragen hun wapen- en uitrustingsvoorraden in de komende jaren met ongeveer 30 procent te vergroten. Dit meldt een hoge functionaris van de alliantie.
De alliantie bespreekt momenteel nieuwe doelstellingen voor de militaire capaciteiten van de Navo-bondgenoten. Deze moeten de oude doelstellingen van voor de Russische invasie in Oekrane actualiseren. De Navo-landen kunnen de nieuwe doelstellingen in juni aannemen tijdens de bijeenkomst van de ministers van Defensie in Brussel.
Dit vereist een enorme financile inspanning van de meeste Europese bondgenoten en Canada. De Amerikaanse uitgaven hoeven niet te worden gewijzigd, voegden functionarissen eraan toe.
Volgens de Navo-functionaris duurt het implementeren van deze doelen 5 tot 15 jaar. Het moet leiden tot een veel sterkere Europese en Canadese strijdmacht binnen de Navo die minder afhankelijk is van de Verenigde Staten.
Snap niet zo goed wat de link tussen dat bericht en "De NAVO is wel dood he zo" is.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:03 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)eit-vragen~ad83b169/
De NAVO is wel dood he zo
Dat is toch in lijn met wat de meeste landen toch al wilden?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Geloof jij nog dat de VS troepen gaat sturen als bijvoorbeeld Estland wordt aangevallen? Dan is het van haha ja zoek het zelf maar uit Europa.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:06 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Snap niet zo goed wat de link tussen dat bericht en "De NAVO is wel dood he zo" is.
Minder afhankelijk = navo dood? Lijkt me niet
Doe maar niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 00:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
poetin kan beter doorgaan naar Estland, dat is een kleiner landje
kan ie gelijk artikel 5 testen
En mij!quote:Op vrijdag 21 maart 2025 01:33 schreef sp3c het volgende:
Komtie gelijk troepen uit het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Denemarken en een Ijslander tegen
Niet direct de lidstaten die je wilt testen
5 tot 15 jaar.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Wees eerlijk en kom er gewoon voor uit. Heb alvast een voorbeeld gemaakt voor je.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
5 tot 15 jaar.
Zal de realisatie dichter bij de 5, of bij de 15 liggen?
Hopelijk valt Rusland ons eerder aan dan tegen 2040
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |