poetin kan beter doorgaan naar Estland, dat is een kleiner landjequote:Op donderdag 20 maart 2025 21:27 schreef Idisrom het volgende:
Ik heb een vraag gesteld aan Boekestijn en De Wijk
[..]
Terrorland.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:42 schreef havanagila het volgende:
Steden bestoken met clustermunitie terwijl je eigen raffinaderijen en militaire vliegvelden worden opgeblazen....
Rusland
Lijkt me ook niet dat Duitsland hiermee akkoord gaat.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 02:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Wat is dit voor waanzin? Laten we vooral niet weer de russische oorlogskas gaan spekken.
De Amerikanen (en met name Trump) jankten al langer over Nord stream 2 (en bedreigden zelfs Duitsland hierover) en nu denken ze zelf hier geld aan te verdienen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 02:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Wat is dit voor waanzin? Laten we vooral niet weer de russische oorlogskas gaan spekken.
De Amerikanen zijn alleen maar bezig met handelsdeals. Dat hele vredesgeneuzel is niets anders dan een schaamlap om ongegeneerd geld te kunnen verdienen over de rug van Oekraïne.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 05:30 schreef koffiekoekjes het volgende:
Kursk update
[ afbeelding ]
[..]
De Amerikanen (en met name Trump) jankten al langer over Nord stream 2 (en bedreigden zelfs Duitsland hierover) en nu denken ze zelf hier geld aan te verdienen.
Ik ben absoluut voot appeasement en een Rusland vriendelijk beleid, maar zelfs ik word ingehaald door de nieuwe wind.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 02:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Lijkt me dat als de oorlog voorbij is, de sancties weer afgebouwd gaan worden. En dat men gewoon weer zal gaan handelen met Rusland. Het importeren van Russisch gas hoort daar ook bij.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 02:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ik geloof dit ook steeds meer dat het enkel om financiële belangen gaat. Vrede is maar een bijzaak voor de VSquote:Op vrijdag 21 maart 2025 07:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De Amerikanen zijn alleen maar bezig met handelsdeals. Dat hele vredesgeneuzel is niets anders dan een schaamlap om ongegeneerd geld te kunnen verdienen over de rug van Oekraïne.
Vanzelfsprekend. Maar eerst maar eens met Rusland tot een overeenkomst komen waarin beide partijen zich kunnen vinden en de volgende stap is dat wij Rusland en EU aan wapenbeheersing moeten doen. We moeten niet hun economie stimuleren als die wederom wordt ingezet voor het voeren van oorlog tegen ons. Maar garanties bestaan niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 08:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me dat als de oorlog voorbij is, de sancties weer afgebouwd gaan worden. En dat men gewoon weer zal gaan handelen met Rusland. Het importeren van Russisch gas hoort daar ook bij.
Wel hoop ik dat DL een les geleerd heeft om nooit meer zo afhankelijk van 1 aanbieder te worden.
er was inderdaad ooit sealand, een stuk lucht afweergeschut op poten dat door een slimme ondernemer gebruikt werd om zijn eigen landje van te maken. maar toen de drugs cartels dat ging gebruiken met nep paspoorten werd dat vrij snel ontmanteld.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:32 schreef bleiblei het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)or-kremlin~ac7f062c/
Wat ik mij nu afvroeg hè.
Is er niet zo een vrijstaat booreiland daar ergens in het kanaal voor de kust van Engeland ergens? Kunnen we die niet uitlenen aan Oekraïne zodat ze vanuit daar de Russen het leven zuur maken als ze weer eens onze lucht komen vervuilen? Hoeven wij onze handen er niet vuil aan te maken, Russen kunnen ons niets verwijten. En als gevolg moeten ze met nog een grotere bocht omvaren.
Frankrijk, VK snap ik. Maar Rusland walst toch over Denemarken, Ijsland heen?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 01:33 schreef sp3c het volgende:
Komtie gelijk troepen uit het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Denemarken en een Ijslander tegen
Niet direct de lidstaten die je wilt testen
Dat zou het voor ons ook zijn als Oekraine net zo'n ver van ons bed show was geweest als voor Amerika.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 08:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik geloof dit ook steeds meer dat het enkel om financiële belangen gaat. Vrede is maar een bijzaak voor de VS
https://www.ad.nl/buitenl(...)eit-vragen~ad83b169/quote:De Navo wil de Europese bondgenoten en Canada vragen hun wapen- en uitrustingsvoorraden in de komende jaren met ongeveer 30 procent te vergroten. Dit meldt een hoge functionaris van de alliantie.
De alliantie bespreekt momenteel nieuwe doelstellingen voor de militaire capaciteiten van de Navo-bondgenoten. Deze moeten de oude doelstellingen van voor de Russische invasie in Oekraïne actualiseren. De Navo-landen kunnen de nieuwe doelstellingen in juni aannemen tijdens de bijeenkomst van de ministers van Defensie in Brussel.
Dit vereist een enorme financiële inspanning van de meeste Europese bondgenoten en Canada. De Amerikaanse uitgaven hoeven niet te worden gewijzigd, voegden functionarissen eraan toe.
Volgens de Navo-functionaris duurt het implementeren van deze doelen 5 tot 15 jaar. Het moet leiden tot een veel sterkere Europese en Canadese strijdmacht binnen de Navo die minder afhankelijk is van de Verenigde Staten.
Snap niet zo goed wat de link tussen dat bericht en "De NAVO is wel dood he zo" is.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:03 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)eit-vragen~ad83b169/
De NAVO is wel dood he zo
Dat is toch in lijn met wat de meeste landen toch al wilden?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Geloof jij nog dat de VS troepen gaat sturen als bijvoorbeeld Estland wordt aangevallen? Dan is het van haha ja zoek het zelf maar uit Europa.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:06 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Snap niet zo goed wat de link tussen dat bericht en "De NAVO is wel dood he zo" is.
Minder afhankelijk = navo dood? Lijkt me niet
Doe maar niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 00:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
poetin kan beter doorgaan naar Estland, dat is een kleiner landje
kan ie gelijk artikel 5 testen
En mij!quote:Op vrijdag 21 maart 2025 01:33 schreef sp3c het volgende:
Komtie gelijk troepen uit het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Denemarken en een Ijslander tegen
Niet direct de lidstaten die je wilt testen
5 tot 15 jaar.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Wees eerlijk en kom er gewoon voor uit. Heb alvast een voorbeeld gemaakt voor je.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
5 tot 15 jaar.
Zal de realisatie dichter bij de 5, of bij de 15 liggen?
Hopelijk valt Rusland ons eerder aan dan tegen 2040
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |