Vorig jaar rolden er 154 uit de fabriek.quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lkvzjcmtts2d
🇺🇦👀 "Ukraine may soon start producing 40 "Bohdana" artillery systems per month, work is underway to increase the speed of chassis production," — director of the Ukrainian Council of Gunsmiths
Oekraïne houd ze met eigen mankracht al drie jaar tegen. Dan zou dat opeens niet meer lukken omdat er 30 navo- landen bijkomen, maar zonder de Amerikanen?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:08 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat je enige kans maakt zonder de Amerikanen?
Oekraine doet aan geconcentreerde terugtrekking. En zonder hulp van usa en Duitsland was het allang over. Sterker nog, zonder usa hadden wij nooit hulp geboden.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oekraïne houd ze met eigen mankracht al drie jaar tegen. Dan zou dat opeens niet meer lukken omdat er 30 navo- landen bijkomen, maar zonder de Amerikanen?
Conventioneel slaat Rusland geen deuk in een pakje boter feitelijk.
Nederland gaat mogelijk de opkomstplicht weer invoeren , dan moeten jongens van 17 jaar zich gaan meldenquote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oekraine doet aan geconcentreerde terugtrekking. En zonder hulp van usa en Duitsland was het allang over. Sterker nog, zonder usa hadden wij nooit hulp geboden.
quote:NOS Nieuws
o
woensdag 3 april 2024, 17:54
Oekraïne verlaagt veelbesproken dienstplichtleeftijd tot 25 jaar
In Oekraïne kunnen voortaan ook 25- en 26-jarigen worden opgeroepen voor militaire dienst.
Voorheen gold de dienstplicht vanaf 27 jaar.
De nieuwe mobilisatiewet is gisteren ondertekend door president Zelensky en trad vandaag in werking.
quote:Dienstplichtbrief valt weer op de mat voor 17-jarigen
Bij zo'n 200.000 Nederlanders valt deze dagen weer de zogenoemde dienstplichtbrief op de mat.
Die is bestemd voor alle jongeren die dit jaar 17 zijn of worden.
Ook mensen jonger dan 35 jaar die (op)nieuw zijn ingeschreven als Nederlander, krijgen de brief.
quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
En meisjes ook. Volgens mij is 17 trouwens vrijwillig.
quote:Dienstplicht voor vrouwen
De dienstplicht geldt sinds 1 januari 2020 ook voor vrouwen. Vrouwen die 17 jaar worden, ontvangen daarom ook een brief van de overheid over de dienstplicht.
Ontheffing aanvragen nu niet mogelijk
Het is niet mogelijk om ontheffing van de dienstplicht aan te vragen (bijvoorbeeld om medische redenen). Omdat de opkomstplicht is opgeschort, vindt er namelijk geen keuring plaats.
Dat was ooit zo maar die tijd is voorbij. Dingen veranderen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oekraine doet aan geconcentreerde terugtrekking. En zonder hulp van usa en Duitsland was het allang over. Sterker nog, zonder usa hadden wij nooit hulp geboden.
En meisjes ook. Volgens mij is 17 trouwens vrijwillig.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nederland gaat mogelijk de opkomstplicht weer invoeren , dan moeten jongens van 17 jaar zich gaan melden
quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:21 schreef TLC het volgende:
Ik zag die Stephen Miller vent bij Nieuwsuur en ik kreeg er de bibbers van, hij is bijna letterlijk de wedergeboorte van goebbels (en niet alleen qua uiterlijk).
![]()
Dus?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nederland gaat mogelijk de opkomstplicht weer invoeren , dan moeten jongens van 17 jaar zich gaan melden
waarom oekraine de opkomstplicht niet verlaagd naar 20 jaar begrijp ik niet
[..]
[..]
Realist. En afblijven van Het Politieke Beestquote:
Gaat niets worden. Jeugd heeft geen trek in oorlog.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
En meisjes ook. Volgens mij is 17 trouwens vrijwillig.
Heerlijk die kan-niet mentaliteit.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gaat niets worden. Jeugd heeft geen trek in oorlog.
Die klootzak staat gewoon aan de kant van de Russen. We hebben net besloten dat we binnen vijf jaar van de VS af moeten zijn, maar ik vrees dat dat sneller moet.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:01 schreef cosmosis het volgende:
Wat een clownshow, daar trapt toch geen gezond mens in???
[ x ]
Jawel. Die kunnen dat nu al doen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus niemand tussen de 17 en 27 meldt zich aan bij het leger om beroeps te worden?
Maar hoe kan dat nou als de jeugd geen zin heeft in oorlog?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel. Die kunnen dat nu al doen.
Je kan vrezen wat je wil. Maar die 5 jaar is niet omdat men denkt: oohhh, we hebben de tijd. Nee, dat is zo ongeveer de max snelheid.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die klootzak staat gewoon aan de kant van de Russen. We hebben net besloten dat we binnen vijf jaar van de VS af moeten zijn, maar ik vrees dat dat sneller moet.
Ik reageerde op dienstplicht. Dat gaat niets extra's doen. Jongeren (of jongvolwassenen) die het wel zien zitten kunnen zich nu al aansluiten bij defensie. Maar we hebben tekorten he.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar hoe kan dat nou als de jeugd geen zin heeft in oorlog?
Het is puur mindset, beetje positieve propoganda en je hebt zo 10% van de nieuwe groep enthousiast, is toch weer 20k, net als een nieuwe Tiktok hype, megapearls worden massaal opgeslokt als het hip is...quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar hoe kan dat nou als de jeugd geen zin heeft in oorlog?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |