Vooral sneu voor je zusje... ;-)quote:Op maandag 17 maart 2025 11:32 schreef oh-oh het volgende:
Mijn zusje had ook zo een buitenboordbeugel die ze 12 uur per dag moest dragen, met zo een stellage op haar hoofd, dat was nog erger dan die vieze elastiekjes overal, daarmee kwijlde ze echt
Gefeliciteerdquote:Op maandag 17 maart 2025 12:25 schreef arvensis het volgende:
U. is vandaag 7 geworden![]()
![]()
![]()
En er waren vandaag nog een hele boel FOK!-kindjes jarig. Gefeliciteerd allemaal!
Nee hoor. Mijn dochter had een buitenboordbeugel wel in haar nekquote:Op maandag 17 maart 2025 11:41 schreef oh-oh het volgende:
Ik geloof dat ze die dingen tegenwoordig niet meer gebruiken, gelukkig maar![]()
Nu hebben ze allemaal invisilines!
Hier het duimen gestopt door er van dat bytex op de smeren. Maar toen was ze 4 ofzo en heel boos...quote:Op maandag 17 maart 2025 16:11 schreef Schanu het volgende:
Gefeliciteerd met U, Arvensis!![]()
Beugels, het lijkt nog zo'n ver van mijn bed show maar mijn nu 8 jarige zal er echt aan moeten geloven als ze ouder is. Die duimt nog steeds, daar vindt ze echt rust in, haar laten stoppen zal nog een regelrechte hel worden. Maar haar tanden staan wel echt heel ver naar voren nu. Het enige 'geluk' is dat ze snel wisselt (en haar hoektanden er zelf uittrekt, maar dat schaar ik niet onder geluk) en dat ze dus hopelijk ook sneller een beugel kan krijgen (als dat zo werkt). Dan is ze er hopelijk ook sneller vanaf. Maar eerst dus dat stoppen met duimen, als iemand nog tips heeft....
Mijn jongste heeft kaarsrechte tanden, maar die zijn klein en staan dicht op elkaar. Ze heeft vooralsnog alleen haar 2 ondertanden gewisseld, we vrezen er een beetje voor dat als ze de rest gaat wisselen ze eenvoudigweg te weinig ruimte heeft voor haar volwassen tanden. Afwachten hoe dat zich ontwikkelt
Hij heeft een eigen bedrijf, we kennen hem via onze aannemer.quote:Op maandag 17 maart 2025 10:45 schreef jeroenvandeveen het volgende:
[..]
Hé ik wil ook mijn vloer laten egaliseren. Wie is 'hij' precies? een ZZP'er, een bekende van je of..?
Hekjes achter de voortanden??quote:Op maandag 17 maart 2025 19:08 schreef exode het volgende:
De aannemer heeft vandaag dus de muren eruit geramd en nu hebben we 1 grote uitbouw en een open toilet. Wel 1 mysterie erbij: ze kunnen de waterleiding van de wastafel in het toilet niet vinden. Hij verdwijnt in de muur en daarna is ie foetsie, niet in het plafond, niet in de vloer en ook niet verderop in de muur. Ik zei nog grappend dat ie vast naar de buren gaat. De aannemer keek heel serieus en zei 'Dat zou me bij dit huis niets verbazen'.
Verder is het blijkbaar een wonder dat we nooit een kortsluiting in de schuur hebben gehad en bestaat 1 muur uit 7 delen: hout, bakstenen, piepschuim, weer baksteen, houten platen, glaswol en daarna multiplex platen. Heel bijzonder en door een deel weg te breken, weer ruimte erbij![]()
Beugels:
B moet er dus 1, nog geen idee wat voor 1. Ik had zo'n beugel met hekjes achter de voortanden tegen het duimen. Hielp niets, want ik duimde gewoon door.....
Verbouwingsverrassingen... benieuwd of het mysterie van de waterleiding nog opgelost gaat worden.quote:Op maandag 17 maart 2025 19:08 schreef exode het volgende:
De aannemer heeft vandaag dus de muren eruit geramd en nu hebben we 1 grote uitbouw en een open toilet. Wel 1 mysterie erbij: ze kunnen de waterleiding van de wastafel in het toilet niet vinden. Hij verdwijnt in de muur en daarna is ie foetsie, niet in het plafond, niet in de vloer en ook niet verderop in de muur. Ik zei nog grappend dat ie vast naar de buren gaat. De aannemer keek heel serieus en zei 'Dat zou me bij dit huis niets verbazen'.
Verder is het blijkbaar een wonder dat we nooit een kortsluiting in de schuur hebben gehad en bestaat 1 muur uit 7 delen: hout, bakstenen, piepschuim, weer baksteen, houten platen, glaswol en daarna multiplex platen. Heel bijzonder en door een deel weg te breken, weer ruimte erbij![]()
Beugels:
B moet er dus 1, nog geen idee wat voor 1. Ik had zo'n beugel met hekjes achter de voortanden tegen het duimen. Hielp niets, want ik duimde gewoon door.....
Dat moet wel, want de wastafel wordt opgeheven....ik vrees dat er iets meer gesloopt gaat worden op die plek.quote:Op maandag 17 maart 2025 19:35 schreef Nijna het volgende:
[..]
Verbouwingsverrassingen... benieuwd of het mysterie van de waterleiding nog opgelost gaat worden.
Oeh spannend, hopelijk kunnen ze hem toch nog vinden, lijkt wel handig voordat ze verder slopen...quote:Op maandag 17 maart 2025 19:49 schreef exode het volgende:
[..]
Dat moet wel, want de wastafel wordt opgeheven....ik vrees dat er iets meer gesloopt gaat worden op die plek.
Achter de bank (hoe dan?!)... gewoon uitdoen en achter de bank laten vallen ofzo?quote:Op maandag 17 maart 2025 20:48 schreef Kyara het volgende:
Oh god ja, die elastiekjes. Overal. En 2 beugeldragende meiden dus 2x zoveel elastiekjes.
En ze hebben het loomen herontdekt en dus liggen die loomelastiekjes OOK OVERAL.
Ja maar ook de losse elastiekjes die om de slotjes zitten gaan er niet zomaar uit hoor. Het gaat dan (volgens mij) echt om de losse elastiekjes die van boven naar onder gaan. Maar geen idee wanneer je die nodig hebt.quote:Op maandag 17 maart 2025 22:13 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik had bij de ortho nog even gekeken. C heeft wel elastiekjes om zijn blokjes, maar dat is 1 lange ketting lusjes. Bij mijn weten zijn die niet kwijt geraakt.
Die zitten volgens mij ook onder de draad, deden ze hier wel bij de ortho.quote:Op maandag 17 maart 2025 22:13 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik had bij de ortho nog even gekeken. C heeft wel elastiekjes om zijn blokjes, maar dat is 1 lange ketting lusjes. Bij mijn weten zijn die niet kwijt geraakt.
Dat herken ik niet dat ouders foto’s van gewisselde tanden op Facebook zetten of zo. Al zou ik daar niet zo zeer problemen mee hebben, vind ik het wel iets nutteloos. (Maar goed dat is natuurlijk met meer dingen op Facebook/insta).quote:Op dinsdag 18 maart 2025 08:14 schreef Phaidra het volgende:
De oudste heeft invisalign beugels en gaat daar eigenlijk best netjes mee om. Hij loopt elke keer voor op schema. Een tijdje had hij ook elastiekjes. Die moeten natuurlijk ook uit met eten, net als de beugel zelf. Brrr ik vind dat dus echt goor. Net als foto's van gewisselde tanden (waarom zetten ouders die massaal op FB/insta??). Hier dus ook een paar maanden elastiekjes everywhere. Ik was vooral bang dat de kat ze op zou eten. Gelukkig zijn ze nu niet meer nodig.
haha ik juist wel, vond het erg interessant om met zo'n beugel rond te lopen (ik was altijd al een beetje raar, ik hoopte ook dat ik een keer een arm of been in 't gips zou moeten. - nooit gebeurd).quote:Op maandag 17 maart 2025 12:25 schreef amaranta het volgende:
Ik had ook buitenboord. Moest hem 16 uur pd dragen. Dus ik deed om en nabij van 16-8. No way dat ik dat naar school ging dragen.
Ik dacht dat ie komende zomer 18 werd, maar hij wordt bijna 19 (ergens met tellen, ben ik een jaar kwijt blijkbaar). We hebben hem vanaf 6 maandjes, het is een van straat gehaalde zwerfkat. Samen met zijn broer hebben we ze destijds geadopteerd.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 10:27 schreef oh-oh het volgende:
Hopelijk krijgt ie nog wat reservetijd @:exode.
Hoe oud is opakat?
Opahond hier wordt donderdag 17
Ach dat is naar nieuwsquote:Op dinsdag 18 maart 2025 09:06 schreef exode het volgende:
Mijn voorgevoel was toch juist: opakat is flink ziek. Ik heb ook heel onrustig geslapen, ik voelde dat het niet goed was. Werd net gebeld: er zit een fikse ontsteking of een tumor in zijn longen. Gezien zijn leeftijd gaan we exact hetzelfde traject in als zijn broer 3 jaar geleden:
Een week AB en als dat niet aanslaat Prednison. Als dat ook niet aanslaat, dan houdt het op.
Pfff, ik zie vooral enorm op tegen het nieuws aan de kinderen brengen, die zijn gek op het beestje.
Wat zijn katten toch gekke bikkels, als je hem niet zou kennen, zou je niets aan hem merken maar ik wist gewoon dat er iets aan de hand was. Beestje eet normaal maar hij at nooit normaal hij at altijd als een uitgehongerde wolf.
Haha, dat had ik ookquote:Op dinsdag 18 maart 2025 10:09 schreef trui het volgende:
[..]
haha ik juist wel, vond het erg interessant om met zo'n beugel rond te lopen (ik was altijd al een beetje raar, ik hoopte ook dat ik een keer een arm of been in 't gips zou moeten. - nooit gebeurd).
Met de andere kat had ik geen leuke dierenarts ervaring. Die liet me echt twijfelen over de keuze. Ze probeerde ons naar een operatie te praten. Terwijl ze in eerder stadium vertelde dat hij de narcose waarschijnlijk niet eens uit zou komen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:03 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb de halve rescuewereld over me heen gekregen toen ik Kevin vorig jaar in liet slapen maar schijt aan
Ja precies. En hij liep al maanden super langzaam.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 15:25 schreef oh-oh het volgende:
Voor een flatcoat is 12 een nette leeftijd.
Kev was ook 12, voor een chineesje is dat niet echt oud nog.
Die was heel netjes en bleef er de hele tijd bij. Het lag ook echt niet aan haar, mijn ouders en tante met vriend hebben het zo gewild en zij heeft zich daar gewoon op aangepast denk ik.quote:Op woensdag 19 maart 2025 08:17 schreef BE het volgende:
Wat jammer dat het zo gegaan is Schanu?
Heeft de uitvaartverzorger/ster ook niet nog iets gezegd of gedaan?
Sorry, beroepsdeformatie.![]()
Het was wel die regio , heel bijzonder!quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:26 schreef -Spring het volgende:
https://www.denhaagfm.nl/(...)graafplaats-westduin
Over vrijwilligerswerk gesproken, ik heb op die begraafplaats jarenlang erewacht gestaan op 4 mei rond 20:00 uur. En na afloop kregen we dan altijd jodenkoekenquote:Op woensdag 19 maart 2025 09:26 schreef -Spring het volgende:
Ja, ventilatieroosters waren gewoon prima, die hebben ze vorige week ook gecontroleerd. Geen idee dus waardoor het komt (dit is de eerste keer in de 8 jaar dat we hier wonen), maar het staat als aandachtspunt genoemd in de offerte, dat ze ook de roosters schoonmaken.quote:Op woensdag 19 maart 2025 15:15 schreef exode het volgende:
FF, pas je wel dat je de kruipruimte niet luchtdicht maakt. Wij hebben onze kruipruimte ook laten isoleren en we kregen het dringende advies om wel ventilatie naar buiten te houden. Want dat vocht moet wel weg kunnen....
Maar goed, je zegt oa dus het is vast een onderdeel van de oplossing
Nou, de electricien komt morgenavond ook nog. Aangezien dus echt alles opnieuw getrokken moet worden en de gekke bewoonsters van dit huis veul spotjes willen en alle lichtschakelaars en stopcontacten op andere plekken willen, duurt het wat langer allemaal.
Ik ben zo blij dat we een flinke financiele buffer hebben overgehouden voor deze verbouwing. Dat scheelt een hoop stress nu.
Bij ons was het grootste deel van het vocht en de muffe geur meteen weg toen we folie op de bodem lieten leggen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 15:17 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ja, ventilatieroosters waren gewoon prima, die hebben ze vorige week ook gecontroleerd. Geen idee dus waardoor het komt (dit is de eerste keer in de 8 jaar dat we hier wonen), maar het staat als aandachtspunt genoemd in de offerte, dat ze ook de roosters schoonmaken.
Prachtig dit! Helaas was het Kareltje niet, wij waren in de Iepenhof in Delftquote:Op woensdag 19 maart 2025 09:26 schreef -Spring het volgende:
Nee, zover zijn we nog niet.quote:Op woensdag 19 maart 2025 19:58 schreef F_r het volgende:
Ik ging gisteren ook naar pilates. Moest jij ook veel oefeningen met een bal doen?
Nee, ik vind het ook niet zo leuk alleen de les die ik in de avond volgde is eraf. X-core en clubpower kan ik niet met mijn schouder deze lessen zijn er ook in de avond. En spinning vind ik niks. Ik heb nooit een les gevolgd maar het lijkt mij niks. Dan blijft er niet veel over.quote:Op woensdag 19 maart 2025 20:03 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nee, zover zijn we nog niet.De groep is net vorige week gestart dus de meeste zijn newbs. We beginnen bij de basis en later gaan we andere attributen gebruiken.
![]()
Doe je ook weleens Pilates thuis?
Je staat toch even niks te doen dus vertel…quote:Op donderdag 20 maart 2025 09:05 schreef Tink89 het volgende:
Ik sta gezellig langs de kant van de weg met een auto met een lege tank. Hoe dat komt, is een lang verhaal, maar het zou helpen als ik wat meer zou slapen…
De 4-jarige ging wel plezier voor de tweede echte dag naar school vandaag. Hij vindt het leuk. Wat een opluchting.
Amen to that!quote:Op donderdag 20 maart 2025 07:22 schreef amaranta het volgende:
Ik sport niet, en het laatste wat ik zou doen is mezelf slepen naar lessen die ik niet leuk vind.
Damn! Dat is veel.quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:26 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Amen to that!
Waarom zou je?
Er is vast wel iets te bedenken wat je wel leuk vindt.
Ik wandel alleen maar, en dat vind ik prima.
Schrok van de weegschaal vandaag, -20.
Supermooi levelquote:Op donderdag 20 maart 2025 09:52 schreef oh-oh het volgende:
Opahond heeft level 17 aangetikt vandaag
Nice!quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:26 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Amen to that!
Waarom zou je?
Er is vast wel iets te bedenken wat je wel leuk vindt.
Ik wandel alleen maar, en dat vind ik prima.
Schrok van de weegschaal vandaag, -20.
IK EET LIEVER RIJST!quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:53 schreef BE het volgende:
[..]
Nice!Of niet?
Het is mijn volgende tussendoel.
Oke, in een notendop (want inmiddels ben ik op kantoor):quote:Op donderdag 20 maart 2025 09:32 schreef vencodark het volgende:
[..]
Je staat toch even niks te doen dus vertel…![]()
Vervelend natuurlijk voor je.
Nee, ik snap je. Sorry! Niet nagedacht.quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:59 schreef oh-oh het volgende:
Vriendin van me doet ook keto, vrijwillig, en maar zeiken en zeuren en dan drie dagen friet eten en bier tanken met carnaval, tja, ik heb die optie niet, je kan het niet vergelijken met een vrijwillig gekozen dieet helaas.
Je hoeft geen sorry te zeggen hoor, maar het is gewoon niet te vergelijken.quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:31 schreef BE het volgende:
[..]
Nee, ik snap je. Sorry! Niet nagedacht.
Oh neee, wel fijn dat de 4 jarige met plezier naar school ging!quote:Op donderdag 20 maart 2025 09:05 schreef Tink89 het volgende:
Ik sta gezellig langs de kant van de weg met een auto met een lege tank. Hoe dat komt, is een lang verhaal, maar het zou helpen als ik wat meer zou slapen…
De 4-jarige ging wel plezier voor de tweede echte dag naar school vandaag. Hij vindt het leuk. Wat een opluchting.
quote:Op donderdag 20 maart 2025 12:20 schreef oh-oh het volgende:
Ik voelde me prima, tot mijn ogen kut gingen doen, en dat wordt nu ook niet beter, dus tja.
Ja precies, kattenluik ligt er, is betaald, opakat wordt nu ook onrustig en wil naar buiten. Via de voordeur mag ie van mij, achter is het een puinzooi dus dat kan echt niet. Maar de voordeur wil ie niet.quote:Op donderdag 20 maart 2025 13:38 schreef oh-oh het volgende:
Ooooh ik zou het allemaal niet jinxen @:exode, hopelijk blijft het zo goed gaan!
Oprechte vraag, want ik heb hier weinig kennis van: met een insulinepomp oid ook niet?quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:34 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Je hoeft geen sorry te zeggen hoor, maar het is gewoon niet te vergelijken.
Het enige wat ik wil is Indisch en Chinees eten, maar dat mag ik nooit meer, daar zal ik nooit aan wennen!
Dat is als je diabetes 1 hebt, of nog veel erger 2 hebt, als je mag spuiten dan kun je bijspuiten en dan kun je veel meer eten, maar evengoed moet je dan wel koolhydraten vermijden om pieken te voorkomen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 13:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Oprechte vraag, want ik heb hier weinig kennis van: met een insulinepomp oid ook niet?
Ik vind het een "mooi" uitvaartcentrum. Straalt echt rust uit.quote:Op donderdag 20 maart 2025 17:07 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik vind het daar altijd heel rustig en fijn. Mooi van die reiger!
Vast ergens in/naast/onder zijn bedquote:Op vrijdag 21 maart 2025 07:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Meneer werd wakker en zn beugel was kwijt![]()
Weekend even afwachten en anders bel ik maandag de ortho wel. Of toch ducttape
Hier was dat ook gezegd. Dat de mondspieren nog moeten wennen aan een blokbeugel. En dat je die de eerste tijd best ‘s nachts een paar keer kwijt zal zijn. Dat hoort bij de opbouw. Na een week of zo ging dat hier een stuk beter.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 07:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Meneer werd wakker en zn beugel was kwijt![]()
Weekend even afwachten en anders bel ik maandag de ortho wel. Of toch ducttape
Hij hoort ook los in je mond te zittenquote:Op vrijdag 21 maart 2025 09:26 schreef Mushanga71 het volgende:
Nee, niet kwijt kwijtmaar hij had um niet meer in. Lag ergens tussen de lakens. Dus veel helpt het dan niet.
Ik weet niet meer hoe het bij mij vroeger was. Is het normaal dat ie uitvliegt? Hij zit volgens meneer te los. Hij moet um klikken aan de bovenkant maar hij klikt niet?
En wennen is het zeker, hij moet zn onderkaak ook ver naar voren doen dus spiertechnisch zit dat allemaal ook nog niet zoals het moet.
Hij heeft um wel in naar school nu.
Whaha, inslikken @:KyaraBij hem weet je het maar nooit
![]()
Dat idee had ik ook idd maar meneer deed daar heel moeilijk over. Neemt dan niet van mij aan dat het normaal is en zoekt problemen die er niet zijnquote:Op vrijdag 21 maart 2025 09:33 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Hij hoort ook los in je mond te zittenHij went er vanzelf aan, die van mijn zoon viel 's nachts ook uit maar uiteindelijk was z'n mond er aan gewend
Ik weet niet of je het al eens eerder hebt uitgelegd, maar waarom nooit meer? Is insuline geen optie voor jou? Uiteraard is dat anders dan eerst en blijft het bij af en toe, maar dat zou het wel dragelijker maken, kan ik me zo voorstellen. Oh zie nu je antwoord iets eerderquote:Op donderdag 20 maart 2025 11:34 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Je hoeft geen sorry te zeggen hoor, maar het is gewoon niet te vergelijken.
Het enige wat ik wil is Indisch en Chinees eten, maar dat mag ik nooit meer, daar zal ik nooit aan wennen!
Ik heb type 2.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:05 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het al eens eerder hebt uitgelegd, maar waarom nooit meer? Is insuline geen optie voor jou? Uiteraard is dat anders dan eerst en blijft het bij af en toe, maar dat zou het wel dragelijker maken, kan ik me zo voorstellen. Oh zie nu je antwoord iets eerder. Welk type heb jij dan?
Ik kan me voorstellen dat je dan niet durft te experimenteren iddquote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:13 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb type 2.
En gebruik alleen pillen.
Dus dan kun je niet zelf reguleren.
En echt er zijn heel veel mensen die dat gewoon wel doen, maar die zijn denk ik niet al half blind geworden.
Ik ga geen bord rijst eten met het risico op pieken
Ik heb het ze wel terug gegeven net. Ja we doen ons best. Ik heb daar mijn twijfels over. Jongste is gisteren geweest en eind van de middag was ze al een slotje kwijt. Dan moet ik dus bellen ik kan dat niet online regelen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:10 schreef Mushanga71 het volgende:
Lastig is dat he, @:F_r Hier dito. Duurde zolang dat ik de eerste keer maar opgehangen heb.
Mijn moeder slikt ook pillen en die vreet alles wat los en vast zit.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:19 schreef F_r het volgende:
Met pillen is het ook lastiger te reguleren denk ik. Dat zie ik bij mijn schoonmoeder die suiker blijft ook pieken en dalen.
Gemeen is dat. Ik vind eigenlijk dat iedereen een paar maanden meetapparatuur vergoed moet krijgen om een beetje feeling te krijgen met eten icm pillen/insuline bij diabetes. Niet dat je de randen op moet zoeken, maar wel om meer inzicht te krijgen wat eigenlijk het effect is. De basis is zo weinig mogelijk koolhydraten, maar helemaal niks is wel een ander uiterste (heel bord rijst ookquote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:20 schreef oh-oh het volgende:
Nou ik krijg ook geen meetapparatuur vergoed. Dat krijg je bij type 1 of als je bij 2 4 x of vaker moet spuiten.
Maar je moet gewoon echt zo weinig mogelijk koolhydraten eten.
Vergelijk maar eens de koolhydraten tussen een bord rijst en een bord friet bv, rijst is gewoon echt erg hoog
Is dit dan mss iets voor jou ?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:33 schreef oh-oh het volgende:
Ik eet wel kh arm brood, en zelfs groenten en fruit hebben koolhydraten, dus geen koolhydraten eten is onmogelijkMaar friet met een halve haan is bv veel veilger dan rijst met kip en broccoli.
Dat is echt te goor voor woorden, heb ik allemaal weer weggegooidquote:
Amenquote:Op vrijdag 21 maart 2025 11:53 schreef oh-oh het volgende:
Ja, ik kan dat dus echt niet he, maar goed, ik heb ook meteen lelijke consequenties kado gehad toen ik het nog niet wist, dat scheelt, maar veel mensen hebben wel een beetje die houding van je moet ook een beetje leuk leven blabla, die krijgen veel meer meds dan ik, dure meetapparatuur, maar daardoor leven ze niet perse gezonder.
Ik heb bij de tandarts eens in de wacht gestaan, even voor 12 uur. En om 12 uur *klik* "wij hebben nu pauze en zijn vanaf 13.00u weer telefonisch bereikbaar" en toen werd er opgehangenquote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:02 schreef F_r het volgende:
Ik sta al 15 minuten in de wacht bij de ortho. Ik denk dat ze pauze hebben en gewoon niet opnemen. Er vervelend want op een andere manier kun je geen contact krijgen. Ze zijn vanaf 08:00 open maar als je om 08:00 belt krijg je ook niemand aan te lijn met een beetje geluk pas om 08:20. Het is niet dat ze geen geld verdienen.
Ik weet niet hoe jij normaal kookt, maar met veel groente en eventuele suikervervangers moet daar toch wel iets van te maken zijn? Want elke dag soep uit de slowcooker en razendsnel afvallen zijn nou ook niet echt goed voor je...?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 13:23 schreef oh-oh het volgende:
En ik kan echt supergoed koken.
Moluks Indisch Chinees.
Maar dat is echt niet te doen zonder koolhydraten, en ik hou niet van ander eten
Ligt ook een beetje aan de bmi bij start of het wel of niet (te) veel isquote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:21 schreef vencodark het volgende:
Ik kan me vergissen maar ongeveer 20 kilo sinds ergens oktober/november is niet uitzonderlijk razend snel, toch?
Het moet wel ergens ophouden natuurlijk.![]()
Exact.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:48 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ligt ook een beetje aan de bmi bij start of het wel of niet (te) veel is
quote:Op zaterdag 22 maart 2025 07:53 schreef Hupje het volgende:
"Kabinet werkt aan plan tegen personeelstekort: twee banen in plaats van een"
Nou jongens, we moeten aan de bakveel zzp-ers die bij bedrijven werken moeten weg, maar we moeten van de overheid maar gewoon twee banen nemen. Naast mantelzorger, vrijwilligerswerk en goed voor jezelf zorgen zodat je niet ziek of overspannen raakt natuurlijk.
Wat voor baan zou je -naast je huidige werk- nemen als het dan toch per se zou moeten?
Ik denk dat ik in een bibliotheek zou gaan werken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We hadden het er gisteren thuis over dat ik wat vaker mee ga boekhouden voor de eigen klanten van mijn vriend (die ook op een groter kantoor werkt). Dus ik heb al twee baantjes
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Misschien moet ik dan eerst maar eens beginnen met 1 baan... ergens ben ik blij dat ik de keuze heb om thuis te kunnen blijven. Aan de andere kant, denk ik dat mijn hersens wel wat uitdaging kunnen gebruiken.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 07:53 schreef Hupje het volgende:
Nou jongens, we moeten aan de bakveel zzp-ers die bij bedrijven werken moeten weg, maar we moeten van de overheid maar gewoon twee banen nemen. Naast mantelzorger, vrijwilligerswerk en goed voor jezelf zorgen zodat je niet ziek of overspannen raakt natuurlijk.
Wat voor baan zou je -naast je huidige werk- nemen als het dan toch per se zou moeten?
Precies dit. Dankzij een forse ontslagvergoeding en extra lange ww vlak de geboorte van kleuter kon ik ook lekker lang thuis blijven voor mijn zoon. Maar op gegeven moment was dat toch wel op, gelukkig precies op het moment dat kleuter al naar de basisschool ging. Dus nu een fijn baantje van 12 uur per week onder schooltijd en mogelijkheid voor thuiswerken. Ideaal!quote:Op zaterdag 22 maart 2025 08:17 schreef Nijna het volgende:
[..]
Misschien moet ik dan eerst maar eens beginnen met 1 baan... ergens ben ik blij dat ik de keuze heb om thuis te kunnen blijven. Aan de andere kant, denk ik dat mijn hersens wel wat uitdaging kunnen gebruiken.
Maar ik weet ook niet goed wat ik zou willen/kunnen.
Mee eens.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:34 schreef exode het volgende:
Ik heb 5 jaar 2 banen gehad, toen bestond mijn leven alleen uit werken.
Ik werk nu 40 uur en zou wel iets minder willen werken, 36 uur lijkt me ideaal.
En verder vind ik het gezegend, ga eerst alle influencers, coaches (niet allemaal he, er zijn hele waardevolle coaches), uitkeringsmensen die te beroerd zijn om te werken maar achter de broek zitten.
Ja dit inderdaad. Ik werk in een sector waar veel op projectbasis wordt gewerkt. Ik werk zelf 24 uur, dat is voor mij voldoende omdat we het thuis anders niet rondkrijgen maar er zijn genoeg collega´s die daarnaast nog een andere baan hebben of als zzp-er werken.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:21 schreef vlindertje89 het volgende:
Er staat ook nergens dat ze willen dat mensen >40 uur gaan werken, he. Meer banen is niet per se bij elkaar ook meer uur. Maar naast een baan in een bedrijf een paar uur per week lesgeven bijvoorbeeld. En dan niet per se dus voor meer uren. Ik kan me voorstellen dat sommige sectoren meer last hebben van tekorten, en dat andere sectoren dat minder hebben. Dus als meer mensen in die sector net wat minder gaan werken (wat je kan opvullen met mensen die ook in die sector willen werken maar nu niet aan een baan komen, of omdat sommige taken misschien deels geautomatiseerd worden), en dan die uren in een tekortsector gaan werken, dan los je zonder meer uren te gaan werken wel mogelijk een deel van een probleem op.
Daarbij wordt dan overigens wel redelijk voorbij gegaan aan het feit dat niet iedereen die iets kan, daar ook per se goed les over kan geven, en dat werken in de zorg over het algemeen iets is waar je ook bepaalde kwalificaties voor moet hebben bijvoorbeeld.
Wel eens met dat ik het niet de meest voor de hand liggende oplossing vind, en ik ook andere groepen mensen naar (zinnig/nuttig) werk zou willen zien gaan. Hoewel er in het AD artikel met die kop ook dingen staan over mensen die nu nog aan de kant staan aan het werk helpen etc, dus het is ook niet alsof ze daar helemaal niet mee bezig zijn.
Als ze bv het stelsel zo maken dat meer werken daadwerkelijk loont - en niet zoals bij bv @:taxibabe hierboven dat een paar uur meer werken leidt tot financiële achteruitgang, dan zijn er ook misschien best mensen die dan bereid zijn wel net wat meer uren te gaan maken dan nu.
Die kende ik nog niet, ik ga straks even snuffelen daar!quote:Op vrijdag 21 maart 2025 15:43 schreef Books1 het volgende:
@:Oh-Oh ken je de recepten van Kaythode. Website onoverzichtelijk maar als je die op Google opzoekt in de combi met indo/chinees keto en dan rollen er heerlijke recepten uit.
Ik weet niet hoe bekend je bent met die keukens, maar alles is met rijst en noodles en alle groenten die ik echt lekker vind zijn te veel koolhydraten en ketjap etc kan ook niet, en zelfs al het fruit wat ik at mag ik niet meer.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 20:34 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij normaal kookt, maar met veel groente en eventuele suikervervangers moet daar toch wel iets van te maken zijn? Want elke dag soep uit de slowcooker en razendsnel afvallen zijn nou ook niet echt goed voor je...?
De meeste mensen die nu in openbare bibliotheken werken, doen dat op vrijwillige basis… Bezuinigingen bij OB’s zijn al een paar jaar een feit helaas.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 07:53 schreef Hupje het volgende:
Oh, is dat zo op sommige plekken? Hoe wordt de collectie dan aangevuld enz en gezorgd voor doorgaande lijnen en visie enz. Hier stond er laatst nog een vacature voor een opruimhulp voor scholieren. Betaald dus.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 20:26 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De meeste mensen die nu in openbare bibliotheken werken, doen dat op vrijwillige basis… Bezuinigingen bij OB’s zijn al een paar jaar een feit helaas.
Het is wel leuk werk!
Collectievorming gaat automatisch op profielen die zijn aangemaakt bij de NBD. Boeken worden met stickers en al aangeleverd en hoeven alleen nog gekoppeld aan het uitleensysteem.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 21:25 schreef Hupje het volgende:
[..]
Oh, is dat zo op sommige plekken? Hoe wordt de collectie dan aangevuld enz en gezorgd voor doorgaande lijnen en visie enz. Hier stond er laatst nog een vacature voor een opruimhulp voor scholieren. Betaald dus.
Maar misschien is het hier anders omdat de bieb sowieso maar een aantal dagdelen open is, dat dat nog wel te betalen is. Of verschilt het per regio.
Nou ja, op het 'help bejaarden die moeten printen of geen DigiD kunnen op hun smartphone' na lijkt het me wel prima werk.
Dat is waar, maar in zulke functies werk je vaak maar een paar uur per week en dan is het niet de moeite waard om de pabo te gaan doen. Bovendien is de pabo juist gericht op lesgeven in het normale curriculum en is er weinig aandacht voor ondersteuning van speciale behoeften zoals adhd, ass, hb, enz. Eigenlijk zou er een soort verkorte pabo moeten zijn voor zulke speciale functies binnen het onderwijs, waarbij je dan ook stage loopt binnen zo’n setting in plaats van (alleen maar) in een gewone klas.quote:Op zondag 23 maart 2025 11:26 schreef FlyingFish het volgende:
Ik mag eigenlijk ook wel hopen dat een vaste plusklasdocent wel bevoegdheid nodig heeft. Alles wat niet onder directe supervisie van een bevoegde leerkracht staat zou bevoegd moeten zijn imo, of minimaal vergevorderd moeten zijn in het proces om bevoegdheid te halen. Ook een zelfstandige plusklas heeft iemand nodig die daadwerkelijk les kan geven. Genoeg experts die heel goed zijn in hun vakgebied met de didactische vaardigheden van een blok kaas. Individuele 1 op 1 ondersteuning vind ik hetzelfde voor gelden eigenlijk. Buiten schooltijd op kosten van de ouders vind ik een ander verhaal.
Maar voor zulke functies is het wel heel fijn/handig als je weet hoe de normale ontwikkeling gaat en hoe het in een standaard klas er aan toe gaat. Dat maakt dat je die functie ook beter uit kunt voeren. Meestal is het een traject van pabo - master sen (educational needs - evt nog extra specialisatie.quote:Op zondag 23 maart 2025 12:14 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dat is waar, maar in zulke functies werk je vaak maar een paar uur per week en dan is het niet de moeite waard om de pabo te gaan doen. Bovendien is de pabo juist gericht op lesgeven in het normale curriculum en is er weinig aandacht voor ondersteuning van speciale behoeften zoals adhd, ass, hb, enz. Eigenlijk zou er een soort verkorte pabo moeten zijn voor zulke speciale functies binnen het onderwijs, waarbij je dan ook stage loopt binnen zo’n setting in plaats van (alleen maar) in een gewone klas.
Ach wat sneuquote:Op zondag 23 maart 2025 12:47 schreef exode het volgende:
Hij ademt zwaar en moet echt bijkomen van een wandeling van een paar meter. Hij reageert amper op eten dat is volledig uit karakter. Hij leeft voor eten en wordt echt hysterisch als hij maar denkt dat ie eten krijgt.
B weet al dat we er een zwaar hoofd in hebben. Hij kent het benauwde gevoel zelf natuurlijk ook.
Pfoeh, er hangt iig een verdrietige sfeer in huis. Juul is bezig met een spreekbeurt over katten. Ze zit in groep 3 dus ze hebben helemaal geen spreekbeurten. Maar dit is haar manier denk ik.
Logisch, maar daardoor heb je wel een enorme barrière om het onderwijs in te gaan, vooral voor mensen die dit als tweede baan zouden willen doen. Dus die mensen proberen het dan niet eens, terwijl ze best iets zouden willen bijdragen.quote:Op zondag 23 maart 2025 12:32 schreef Hupje het volgende:
[..]
Maar voor zulke functies is het wel heel fijn/handig als je weet hoe de normale ontwikkeling gaat en hoe het in een standaard klas er aan toe gaat. Dat maakt dat je die functie ook beter uit kunt voeren. Meestal is het een traject van pabo - master sen (educational needs - evt nog extra specialisatie.
Hiervoor zijn ook speciale opleidingen, denk aan een master educational needs, die je vaak na een lerarenopleiding doet.quote:Op zondag 23 maart 2025 12:14 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dat is waar, maar in zulke functies werk je vaak maar een paar uur per week en dan is het niet de moeite waard om de pabo te gaan doen. Bovendien is de pabo juist gericht op lesgeven in het normale curriculum en is er weinig aandacht voor ondersteuning van speciale behoeften zoals adhd, ass, hb, enz. Eigenlijk zou er een soort verkorte pabo moeten zijn voor zulke speciale functies binnen het onderwijs, waarbij je dan ook stage loopt binnen zo’n setting in plaats van (alleen maar) in een gewone klas.
Dat bedoel ik zeker niet!quote:Op zondag 23 maart 2025 14:57 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hiervoor zijn ook speciale opleidingen, denk aan een master educational needs, die je vaak na een lerarenopleiding doet.
Ik geef o.a. de verkorte docentenopleiding voor instromende docenten zonder bevoegdheid op het hbo, en de pedagogische en didactische vaardigheden bij aanvang zijn vaak bedroevend. En toch denken veel instromers dat ze dat wel even gaan doen, lesgeven, want ze zijn immers vakexpert. Na een paar maanden komen ze daar zonder uitzondering op terug. Ik vind t dus nogal arrogant om te zeggen dat je zo'n plusklas of individuele begeleiding wel kunt doen zonder opleiding. Je diskwalificeert daarmee een complete beroepsgroep.
Zo'n opleiding is er dus, de master educational needs: https://www.fontys.nl/Stu(...)9mfFriMaAq-pEALw_wcBquote:Op zondag 23 maart 2025 15:01 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dat bedoel ik zeker niet!
Ik weet hoe moeilijk lesgeven is, daarom zou ik ook zeker geen hele klas willen lesgeven![]()
Mijn idee was een soort verkorte opleiding waar je je dus specifiek richt op didactische vaardigheden en dan specifiek voor individuele begeleiding of begeleiding in kleine groepen. Voor zover ik weet (misschien heb ik het mis hoor) gaat de pabo juist over lesgeven aan hele klassen en over de inhoud van het normale curriculum, maar dat zou ik dus sowieso niet willen.
Ik heb 'm zelf niet gedaan trouwens, werk bij een master binnen hetzelfde instituut. Deze master werkt met modules, je stelt zelf je programma samen. Er zitten dus ook modules rondom (hoog)begaafdheid tussen.quote:
Nah, vind ik niet. Ik heb daar liever een orthopedagoog of een psycholoog staan dan iemand met een pabodiploma. Al realiseer ik me ook dat dat heel erg afhangt van de invulling van je plusklas. Hier gaat het (voor zo ver ik weet, prul is nu twee keer geweest) vooral om spelletjes bedenken en doen, samenwerken, door durven zetten, de leerkuil, verbreding. En niet om 'stof' die ook maar iets te maken heeft met het vaste curriculum.quote:Op zondag 23 maart 2025 11:26 schreef FlyingFish het volgende:
Ik mag eigenlijk ook wel hopen dat een vaste plusklasdocent wel bevoegdheid nodig heeft. Alles wat niet onder directe supervisie van een bevoegde leerkracht staat zou bevoegd moeten zijn imo, of minimaal vergevorderd moeten zijn in het proces om bevoegdheid te halen. Ook een zelfstandige plusklas heeft iemand nodig die daadwerkelijk les kan geven. Genoeg experts die heel goed zijn in hun vakgebied met de didactische vaardigheden van een blok kaas. Individuele 1 op 1 ondersteuning vind ik hetzelfde voor gelden eigenlijk. Buiten schooltijd op kosten van de ouders vind ik een ander verhaal.
Maar toelatingseis is pabo of een docenten opleiding, toch?quote:Op zondag 23 maart 2025 15:08 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik heb 'm zelf niet gedaan trouwens, werk bij een master binnen hetzelfde instituut. Deze master werkt met modules, je stelt zelf je programma samen. Er zitten dus ook modules rondom (hoog)begaafdheid tussen.
Bedenk dat de meeste mensen die zo'n functie invullen meer hebben dan alleen een pabo-diplomaquote:Op zondag 23 maart 2025 18:47 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nah, vind ik niet. Ik heb daar liever een orthopedagoog of een psycholoog staan dan iemand met een pabodiploma. Al realiseer ik me ook dat dat heel erg afhangt van de invulling van je plusklas. Hier gaat het (voor zo ver ik weet, prul is nu twee keer geweest) vooral om spelletjes bedenken en doen, samenwerken, door durven zetten, de leerkuil, verbreding. En niet om 'stof' die ook maar iets te maken heeft met het vaste curriculum.
Hangt ook af van de invulling. Hier is de plusklas vijf of zes kinderen (het is geen plusklas voor de hele school, alleen voor groep 4 met één groep 3-er erbij). Dan is klassenmanagement niet zo'n punt...quote:Op zondag 23 maart 2025 19:43 schreef Hupje het volgende:
[..]
Bedenk dat de meeste mensen die zo'n functie invullen meer hebben dan alleen een pabo-diploma![]()
Ook in zo'n klas moet je weten van klassenmanagement, sociale omgang in een groep enz.
Bijv. De orthopedagoog van de school waar ik werk kan prima met individuele kinderen, maar die draait echt niet soepeltjes de groep. Ze kan wel fijn meedenken zodat ik dat beter kan.
Hier is het even rustig... vorige week was de elektriciën er, bleken de uitgekozen spotjes niet te passen in het plafon, alleen in de koof. De aannemer heeft nieuwe spotjes gehaald... die bleken ook niet te passen.quote:Op maandag 24 maart 2025 10:23 schreef exode het volgende:
Nijna hoe gaat het bij jou? Vordert de verbouwing?
Hier is het stofscherm eruit, dus we kijken weer zo de uitbouw in. De stukadoor is begonnen (om 7 uur) en de mannen die ik al 2 weken over de vloer heb, zijn de buitenkant aan het doen.
1 nadeel, opakat is dan wel ziek, maar hij zoekt zijn oude aanleunwoning, hij liep continue de uitbouw in en settelde zich aan de voeten van de stukadoor. Dus hij zit nu in Juul haar kamer met al zijn spullen, voordat het een buitenkat werd, was dat ook zijn kamer.![]()
Ik wacht op het belletje van de dierenarts, die belt me zo terug voor een plan, langskomen, prednison proberen of toch klaar. Hij is vandaag alerter dan gisteren maar eet niet. Dus dat lijkt me een behoorlijk teken dat ie er zelf ook klaar mee is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@exode, fijn zulke vorderingen! Arme opakat, rottige timing nu
[ Bericht 3% gewijzigd door Nijna op 24-03-2025 10:46:59 ]Fake it till you make it...
Hij was voor de verbouwing al niet echt zichzelf alleen beseften we dat pas echt toen ie binnen was. Hij stond standaard elke ochtend om 7 uur voor de achterdeur te miauwen op een volume die de hele wijk kon horen. Hij at alsof hij weken niet had gegeten, standaard elke dag. Maar de weken voor de verbouwing stond ie niet altijd meer bij de deur en at hij vaak zijn bakje niet leeg. Dat deed ie dan alsnog later op de dag. Maar van een kat die 18,5 jaar lang zich qua eten gedroeg als een zwerfkat met veel honger werd het wel wat rustiger.quote:Op maandag 24 maart 2025 10:36 schreef oh-oh het volgende:
Hoe lang duurt het in totaal bij jullie exode?
Katten hangen echt enorm aan hun ongeving dus het zou kunnen dat ie gewoon over de flos is door alles.
Maar ja, hij is natuurlijk ook gewoon erg oud.
Lastig...
quote:Op maandag 24 maart 2025 14:22 schreef amaranta het volgende:
Ik heb, zonder grapjes te maken, 91 keer geprobeerd het Spaanse consulaat te bellen. Ben vanaf 9 tot 2 aan het proberen geweest. Elke keer werd ik weggedrukt. Slaat echt helemaal nergens op.
Sterkte met opakatquote:Op maandag 24 maart 2025 13:27 schreef exode het volgende:
Opakat gaat de komende 3 dagen aan de prednison. Als dat geen verbetering geeft, moeten we langskomen of als hij slechter wordt natuurlijk.
Hij heeft vandaag zijn eten wel op, in etappes maar dat is iig fijn.
Heb aangegeven dat we niet weer willen aansukkelen en het beestje van alles willen toedienen, ze wilden eerst een week aankijken. Dat vind ik echt te lang, ik snap dat bij een jongere kat maar bij een hoogbejaard beestje vind ik dat echt niet fijn.
Zeker en wij ook.quote:Op maandag 24 maart 2025 14:21 schreef amaranta het volgende:
Dat geeft in ieder geval de kindjes tijd om eventueel afscheid te nemen. Toch?
quote:Op maandag 24 maart 2025 15:27 schreef amaranta het volgende:
Nee, want vanaf 14 uur ging het wegdrukken over in een bandje wat zei dat ze om 14:00 uur gesloten zijn.
Oeh, dat is lastig, misschien een abo op iets waar je luisterboeken kan lenen? Of voor e-books.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 09:01 schreef oh-oh het volgende:
Gisteravond kreeg mijn vriendin te horen dat ze donderdag onder het mes gaat, ingewikkelde procedure voor die alvleesklierkanker, ze moet lang in het zh blijven en krijgt daarna chemo als alles goed gaat.
Ik pieker me suf wat ik haar kan geven voor de komende periode. Iemand tips?
Misschien aan haar vragen of ze ergens behoefte aan heeft, bijvoorbeeld wat hilliebillie zegt een abonnement voor luisterboeken of ebooks?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 09:01 schreef oh-oh het volgende:
Gisteravond kreeg mijn vriendin te horen dat ze donderdag onder het mes gaat, ingewikkelde procedure voor die alvleesklierkanker, ze moet lang in het zh blijven en krijgt daarna chemo als alles goed gaat.
Ik pieker me suf wat ik haar kan geven voor de komende periode. Iemand tips?
Wel lekker productief.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:34 schreef oh-oh het volgende:
Ik stond echt de hele nacht te te stofzuigen, strijken, arquarium schoon te maken, ik kon echt niet stil zitten
Hier idem, ik heb een strijkijzer voor strijkkralenquote:Op dinsdag 25 maart 2025 12:28 schreef oh-oh het volgende:
Ik koop gewoon niks wat gestreken moet worden en hang alles op hangers!
Dierentuin Amersfoort meet doen?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 12:52 schreef exode het volgende:
Ik heb nog nooit in mijn leven gestreken en dat houd ik graag zo.
Morgen hebben de kinderen een studiedag, eigenlijk zouden de werkmannen hier vandaag afronden maar dat lukt niet. Maar ik ga wel een uitje doen met de kinderen, de mannen kennen de weg hier inmiddels wel. Twijfel nog over Oud Valkeveen, Dierentuin Amersfoort of zwemmen. Even kijken hoe ik wakker word morgen, slaap al een week behoorlijk beroerd.
Ik heb als au pair zoveel overhemden gestreken, schooluniformen en beide ouders, en bij extra gezinnen strijken , echt, ik denk niet gelogen 15x 5 overhemden per week, en bij mijn eigen gezin moest ik zelfs de washandjes en handdoeken strijken ,en de dekbedovertrekken, echt, genoeg gestreken voor de rest van mijn levenquote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:00 schreef Bami het volgende:
[..]
Dierentuin Amersfoort meet doen?![]()
Ik had geeneens een strijkijzer in huis, totdat man bij me introk en er één meenam. Laatste keer dat ik gestreken heb was denk ik toen ik au pair was. Stom concept.
Niet bij alle mensen hoorquote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:15 schreef oh-oh het volgende:
Zo werkt prednison idd ook bij mensen, ik heb dat ooit een keer moeten slikken, heb niks geslapen, ik stond midden in de nacht te strijken en zo
Ik heb sinds een tijdje een droogkast en dat is mijn reddende engel. Komt alles binnen 3 uur droog en redelijk kreukvrij uitquote:Op dinsdag 25 maart 2025 12:33 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik bracht zelfs iets terug wat op de hand gewassen moest worden of gestreken, dat weet ik niet meer. Maar ik let daar idd ook op met kleding kopen![]()
Ik was alles op een anti kreuk programma. De shirts gaan op een hanger en de broeken hang ik over de verwarming/tuinstoel/trap. Heb niet eens een droogrek
En dan kun je dus nog niet eens kijken of het nog nacht isquote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:19 schreef LeSage het volgende:
dat is dus een bijwerking van blind zijn waar je vooraf niet bij stilstaat. Door gebrek aan licht/donker maak je minder melatonine aan.
Ik heb echt niet zoveel motivatie voor het huishouden.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:19 schreef Hupje het volgende:
Als beddengoed niet meteen terug de bedden op gaat, strijk ik het ookDat voelt zo fijn om eronder te liggen!
En tja, de strijkbout en strijkplank staan er dan toch al, dan valt het ook wel mee met de moeite die het kost.
Dat doet hij met zijn telefoon. Die spreekt de tijd uit.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:22 schreef Hupje het volgende:
[..]
En dan kun je dus nog niet eens kijken of het nog nacht isDaar had ik nog nooit over nagedacht, wat een stomme bijkomstigheid.
Oh fuck wat lastig!quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:19 schreef LeSage het volgende:
[..]
Niet bij alle mensen hoor![]()
Mijn vader heeft juist het gevoel dat hij niet helemaal wakker wordt gedurende de dag.
Nou heeft hij een vrij lange lijst met allerlei medicijnen en verschillende onderliggende klachten, maar hij wordt niet echt opgepept door prednison.
Midden in de nacht wakker zijn wel, maar dat is dus een bijwerking van blind zijn waar je vooraf niet bij stilstaat. Door gebrek aan licht/donker maak je minder melatonine aan.
Onze oudste eet wel eens Fitmeals uit de diepvries van de AH. Dit zijn magnetronmaaltijden met relatief hoog eiwitgehalte. Hij vindt ze ook wel lekker. Of er lactosevrije versies zijn, weet ik dan weer niet...quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:41 schreef exode het volgende:
Wat ik ook nooit gebruik is de magnetron functie in de combioven. Vandaag heb ik echter 3 mannen in huis die gaan overwerken om bepaalde dingen af te krijgen. Ik kan daardoor alleen maar in de woonkamer koken dat ga ik niet doen terwijl de vochtigheid al zo hoog is.
De kinderen heb ik brood met veul rauwkost toebedeeld voor het avondeten maar ik ben aan het kijken naar ok magnetron maaltjes. Gewoon van de AH, iemand ervaring met een bepaald merk of soort? Niet te vet, geen zout (of weinig) en lactosevrij.
De groenteboer verkoopt ook maaltjes van de toko en die bakte ik wel eens op maar die zijn echt wel zout, daar drink ik niet tegenop zeg maar. Dus die sla ik dit keer over.
Onze favoriete thuisbezorgopties zijn allemaal dicht op dinsdag en friet eet ik vast morgen al met de kinderen.
Dank je wel voor het meedenken!quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:03 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Onze oudste eet wel eens Fitmeals uit de diepvries van de AH. Dit zijn magnetronmaaltijden met relatief hoog eiwitgehalte. Hij vindt ze ook wel lekker. Of er lactosevrije versies zijn, weet ik dan weer niet...
Hmm online lijkt het er niet op. Nog een edit... ik had gefilterd op lactosevrij, maar dat filter werkt blijkbaar niet goed. Want deze bevat geen melk (alleen sporen van).
Wel wat opties van Shicken, dat zijn vegan indiase maaltijden. Bijvoorbeeld https://www.ah.nl/producten/product/wi582322/shicken-butter-curry. Die hebben wij nog nooit gehad, dus weet niet of het eetbaar is.
Sporen is niet erg, maar als er echt lactose in is verwerkt, is het een no go.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:18 schreef Mushanga71 het volgende:
Heb net ook even in de app zitten loeren naar de stoommaaltijden van appie, maar er zit of iets van melk in of het kan sporen ervan bevatten.
Oh, dan is er meer keus. Ik ga ff zoekenquote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:19 schreef exode het volgende:
[..]
Sporen is niet erg, maar als er echt lactose in is verwerkt, is het een no go.
Ze neemt vaak de maaltijdsalade mango hazelnoot maar ik kreeg de dringende opdracht een warm maaltje te verzorgen. Ik wilde dus Vietnamees bestellen maar die zijn op dinsdag dicht.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:20 schreef Mushanga71 het volgende:
Wél een maaltijdsalade zonder melk
AH Maaltijdsalade gerookte zalm #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi132573
Volgens mij is dat wettelijk zo bepaald. Als je zegt dat iets glutenvrij is bijvoorbeeld, dan mag er ook absoluut 0,0000000 mg gluten in zitten. In een fabriek waar op een andere band wel met gluten wordt gewerkt, kan je dat dus niet garanderen en ben je verplicht om erop te zetten dat het 'sporen van' kan bevatten. Ik denk dat het in 99,9% van de gevallen wel losloopt, maar bij een zware allergie ga je dat risico niet nemen...quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:14 schreef exode het volgende:
[..]
Dank je wel voor het meedenken!
Ik vind dit soort disclaimers altijd zo, opmerkelijk, ik weet het voor de allergien en kruisbesmettingen, maar een aardige lijst.
Kan bevatten:Amandel, Noten, Gerst, Glutenbevattende Granen, Paranoot, Cashewnoot, Selderij, Schaaldieren, Eieren, Vis, Hazelnoot, Khorasantarwe, Lupine, Macadamianoot, Melk, Weekdieren, Mosterd, Haver, Pinda's, Pecannoot, Pistachenoot, Rogge, Spelt, Sulfieten, Walnoot, Tarwe
Ik lees alle etiketten al een paar jaar uitgebreid, maar zo'n lange lijst is uitzonderlijk. Dit is een bijzondere fabriek denk ik, waar ze echt alles verpakken wat eetbaar is.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:23 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Volgens mij is dat wettelijk zo bepaald. Als je zegt dat iets glutenvrij is bijvoorbeeld, dan mag er ook absoluut 0,0000000 mg gluten in zitten. In een fabriek waar op een andere band wel met gluten wordt gewerkt, kan je dat dus niet garanderen en ben je verplicht om erop te zetten dat het 'sporen van' kan bevatten. Ik denk dat het in 99,9% van de gevallen wel losloopt, maar bij een zware allergie ga je dat risico niet nemen...
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:23 schreef exode het volgende:
[..]
Ze neemt vaak de maaltijdsalade mango hazelnoot maar ik kreeg de dringende opdracht een warm maaltje te verzorgen. Ik wilde dus Vietnamees bestellen maar die zijn op dinsdag dicht.
Er zit in zoveel van die stoommaaltijden kruidenboter en dat gaat niet goed. Zeker niet in combinatie met de hoeveelheid ui die er standaard in alle magnetronmaaltijden lijkt te zitten.
Het is een moielijke vrouw hoor
Maak je er gewoon een buurt BBQ vanquote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:30 schreef exode het volgende:
Ze eet maar gewoon wat de pot schaftik ga eens kijken waar ik zelf zin in heb ook. Volgens de mannen hier kan ik ook gewoon in de voortuin koken.
Ze vinden ons in de straat volgens mij zo al raar genoeg.
Dank je wel voor het zoeken Mush!
Hier zijn nieuwe regels over waar per januari 2026 aan voldaan moet worden: https://www.nvwa.nl/onder(...)esmetting-allergenen waarbij per allergeen een referentiewaarde is (de hoeveelheid van een allergeen die nog veilig is voor iemand met een voedselallergie). Als uit een risicoanalyse blijkt dat die mogelijk overschreden wordt, dan moét de waarschuwing erop staan (kan X bevatten of niet geschikt voor mensen met een X allergie, alleen die twee statements mogen dan nog). Als uit een risicoanalyse niet blijkt dat die referentiewaarde mogelijk overschreden wordt, dan mogen ze het er niet meer opzetten. Om zo te voorkomen dat mensen onnodig veel producten niet meer kunnen eten omdat ze uit voorzorg maar alles erop zetten dat ook maar enigszins zou kunnen qua kruisbesmetting.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:23 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Volgens mij is dat wettelijk zo bepaald. Als je zegt dat iets glutenvrij is bijvoorbeeld, dan mag er ook absoluut 0,0000000 mg gluten in zitten. In een fabriek waar op een andere band wel met gluten wordt gewerkt, kan je dat dus niet garanderen en ben je verplicht om erop te zetten dat het 'sporen van' kan bevatten. Ik denk dat het in 99,9% van de gevallen wel losloopt, maar bij een zware allergie ga je dat risico niet nemen...
Ik denk dat de producten met 'kan melk bevatten' niet per se een veel grotere wfwijking hebben, maar al voldoen aan de nieuwe regelgeving, en die over sporen nog nietquote:Op dinsdag 25 maart 2025 15:13 schreef Hupje het volgende:
Het is ook ingewikkeld met die etiketten. Sommige producten met 'sporen van melk' gaan hier goed en andere niet. En dan heb je ook nog producten met de melding 'kan melk bevatten'Kennelijk is de afwijking dan héél groot ofzo.
Maar vaak gaat het vooral om grotere hoeveelheden, dan zijn die sporen geen probleem.
Dat stof ben je ook niet zo een twee drie kwijt vrees ik...quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:33 schreef exode het volgende:
Ik ben donderdag de ultimate huisvrouw, dan is schoonmaakdag want geen stofmakende werkzaamheden meer. Het is echt enorm stoffig nu in de woonkamer, er is niet tegenop te dweilen. Ik zit nu ook achter B zijn gamebureau boven want beneden is het naast stoffig, koud en behoorlijk vochtig.
Donderdag haal ik alles wat verplaatsbaar is uit de woonkamer en vrees dat ik wel even bezig ben met het stofvrij maken. Maar voor een goed doel en daarna richten we de tijdelijke keuken in de uitbouw in totdat de keuken geplaatst wordt.
Ik strijk dus niet, maar verloofde ook niet. Ja strijkkralenGeen strijkkleding in huis blijkbaar.
Ik wilde ook geen mensen toen ik aan de chemo was. Kon mijn gezin moeilijk de deur uit schoppen maar hoe minder gedoe aan mijn kop hoe beter.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 09:13 schreef oh-oh het volgende:
Ze wil geen visite in het ziekenhuis de eerste tijd.
Het is een beetje een rare, ze heeft ook geen familie, ouders zijn beiden al lang overleden , en geen broers of zussen, ze is erg gewend om alles alleen te doen.
Maar ik wil haar daarin wel respecteren en zal uiteraard vragen of ze van gedachte verandert ondertussen.
Ik zeg toch ook dat ik dat prima vind?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik wilde ook geen mensen toen ik aan de chemo was. Kon mijn gezin moeilijk de deur uit schoppen maar hoe minder gedoe aan mijn kop hoe beter.
Alleen Mrs V en mijn zus verdroeg ik redelijk soepel in mijn aura, verder vond ik vaak appjes al teveel kosten.
Zei ik dat je zei van niet?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:09 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat ik dat prima vind?
Ik wil zelf ook geen visite als ik ziek ben, nooit, ik haat dat!
Neem een vergrootglas mee.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 15:58 schreef oh-oh het volgende:
Ik kan die etiketten zo slecht lezen dat ik eigenlijk echt alleen nog maar in de app bestel, in de winkel schaam ik me kapot
Sorry, ik ben gewend dat je er met gestrekt been in komt, my bad!quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zei ik dat je zei van niet?![]()
Het was een uiting van begrip en herkenning
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:19 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Sorry, ik ben gewend dat je er met gestrekt been in komt, my bad!
Maar goed ik werd al simpel van mijn broertje die maar aan mijn bed zat na die tia en ik kon niet zeggen dat ie weg moest gaan
Hij bedoelde het zo lief maar ik wilde liever dat ie gewoon ging werkenquote:
MOVE!!quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:24 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Hij bedoelde het zo lief maar ik wilde liever dat ie gewoon ging werken![]()
Kon niks uitbrengen.
Kakzooi!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |