abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217130466
@oh-oh als je niet verder wil afvallen, is een recept voor eiwitrijke drinkvoeding dan een optie? Er bestaan varianten die geschikt zijn voor diabetici. Zie bijvoorbeeld https://www.sorgente.nl/w(...)?ziektespecifiek=300

Die zijn natuurlijk ook niet lekker (mijn moeder had ze ook nodig, dus ik weet een beetje waar ik het over heb). Maar zoveel afvallen kan ook niet goed zijn op lange termijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 21 maart 2025 @ 15:43:37 #152
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_217130806
@oh-oh ken je de recepten van Kaythode. Website onoverzichtelijk maar als je die op Google opzoekt in de combi met indo/chinees keto en dan rollen er heerlijke recepten uit.
If you can dream it, you can do it...
pi_217131296
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 10:02 schreef F_r het volgende:
Ik sta al 15 minuten in de wacht bij de ortho. Ik denk dat ze pauze hebben en gewoon niet opnemen. Er vervelend want op een andere manier kun je geen contact krijgen. Ze zijn vanaf 08:00 open maar als je om 08:00 belt krijg je ook niemand aan te lijn met een beetje geluk pas om 08:20. Het is niet dat ze geen geld verdienen.
Ik heb bij de tandarts eens in de wacht gestaan, even voor 12 uur. En om 12 uur *klik* "wij hebben nu pauze en zijn vanaf 13.00u weer telefonisch bereikbaar" en toen werd er opgehangen :') .

@exode, bikkel... onder de koude douche!
Fake it till you make it...
pi_217131491
Nou, het schijnt dat de uitbouw stucklaar is, mijn lekenoog ziet wat hoeken die volgens mij niet bepaald zijn op te lossen met 2 keer een laag stuc maar goed....ze weten wat ze doen neem ik aan.

Dus morgen geen mannen over de vloer *O* Even 2 dagen mijn huis terug.

De verbouwing, de troep, het camping koken en beperkt zijn in de ruimte trek ik beter dan verwacht. Maar continue geluid en vaak vragen moeten beantwoorden valt best zwaar. Nog een paar dagen....
pi_217131714
Vandaag kwam de aannemer met nieuwe spotjes... die ook niet passen :{
  FOK!Fotograaf vrijdag 21 maart 2025 @ 17:34:39 #156
148247 taxibabe
pi_217131966
Brr.. koude douche, ik moet er niet aan denken :X
Ik krijg van die koolhydratendrankjes om aan te komen, maar ik weet niet of die geschikt zijn voor diabetici. Veel van die smaakjes zijn echt vies, maar ik heb nu een paar smaken die redelijk goed te doen zijn.

Vandaag nog wat meegemaakt, normaal ben ik niet iemand die snel iemand anders aanspreekt op zijn/haar gedrag. Maar vandaag kon ik het niet laten.. wij wonen in een hoekhuis op een soort T-splitsing, naast ons huis ligt een parkeerplaats met een strook gras en stoep en een stukje fietspad. Lekker rustig stuk waar altijd veel kinderen spelen. Gisteren reed er dus weer eens een pakketbezorger over het gras en de stoep om op de andere weg te komen (anders moet 'ie een minuut omrijden). En vanmorgen zag ik dezelfde bezorger het weer doen en ben ik er achteraan gegaan, gewoon om hem er rustig op aan te spreken dat dit niet de bedoeling is en dat er veel kinderen spelen. Die gast negeerde mij gewoon en reed zo achteruit. Knalt zo met de spiegel tegen mijn schouder. :X :(

Eerst de politie maar gebeld, maar die kon niet veel doen, behalve kenteken noteren. Daarna officiele klacht ingediend bij bezorgdienst. En weer de gemeente gebeld of ze nu dan toch een keer een extra paaltje of struiken kunnen plaatsen, ben er zo klaar mee. :(
pi_217132074
Dat is wel next level aso, taxibabe.
Verkeersregels worden helaas wel vaker gezien als een soort richtlijn :'(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_217132082
Wat een middag!
Met de jongens naar het park naast school, waar zo ongeveer de halve school ook was. Samen met mijn nichtje en een vriendin zitten kletsen, theetje erbij.
Mijn zus kwam nog ijsjes brengen.

Dit tot de herfst alsjeblieft O+
pi_217132548
Jemig @taxibabe wat een rare knakker. Goed dat je melding hebt gemaakt bij de bezorgdienst en hopelijk doet de gemeente er ook iets mee.

Wij hadden hier in de buurt een of andere knakker die het steeds nodig vond om vol gas door de straat te rijden (speeltuintje op het eind waar toen vrij veel gebruik van werd gemaakt), eens op aangesproken met een aantal buren. Maar een enorm grote bek kregen we.
We hebben wel eens overwogen om een kinderfietsje op te offeren om voor zn auto te duwen, maar niet gedaan.
  FOK!Fotograaf vrijdag 21 maart 2025 @ 19:59:46 #160
148247 taxibabe
pi_217133699
ja het was echt bizar, en dat terwijl ik echt netjes bleef en ik normaal mensen echt niet zo aanspreek. Ik voelde me ff een Karen (of hoe noemen ze dat?) _O-

Dat had ik net nog niet geschreven, maar mijn stiefzoon was er met zijn motor (dat is ook zo'n watje), die zag het gebeuren en sprong op zijn motor, ging er achteraan en parkeerde de motor zo voor het busje en heeft de bezorger ook ff aangesproken. _O_ Dat had ik van hem echt niet verwacht :@ :+ O+
  vrijdag 21 maart 2025 @ 20:34:57 #161
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217134203
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 13:23 schreef oh-oh het volgende:
En ik kan echt supergoed koken.
Moluks Indisch Chinees.
Maar dat is echt niet te doen zonder koolhydraten, en ik hou niet van ander eten :+
Ik weet niet hoe jij normaal kookt, maar met veel groente en eventuele suikervervangers moet daar toch wel iets van te maken zijn? Want elke dag soep uit de slowcooker en razendsnel afvallen zijn nou ook niet echt goed voor je...?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_217134909
Ik kan me vergissen maar ongeveer 20 kilo sinds ergens oktober/november is niet uitzonderlijk razend snel, toch?
Het moet wel ergens ophouden natuurlijk. :P
pi_217135454
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 21:21 schreef vencodark het volgende:
Ik kan me vergissen maar ongeveer 20 kilo sinds ergens oktober/november is niet uitzonderlijk razend snel, toch?
Het moet wel ergens ophouden natuurlijk. :P
Ligt ook een beetje aan de bmi bij start of het wel of niet (te) veel is
pi_217135528
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 21:48 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ligt ook een beetje aan de bmi bij start of het wel of niet (te) veel is
Exact. ;)
pi_217138412
"Kabinet werkt aan plan tegen personeelstekort: twee banen in plaats van een"
Nou jongens, we moeten aan de bak :') veel zzp-ers die bij bedrijven werken moeten weg, maar we moeten van de overheid maar gewoon twee banen nemen. Naast mantelzorger, vrijwilligerswerk en goed voor jezelf zorgen zodat je niet ziek of overspannen raakt natuurlijk.

Wat voor baan zou je -naast je huidige werk- nemen als het dan toch per se zou moeten?
Ik denk dat ik in een bibliotheek zou gaan werken.
pi_217138474
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 07:53 schreef Hupje het volgende:
Nou jongens, we moeten aan de bak :') veel zzp-ers die bij bedrijven werken moeten weg, maar we moeten van de overheid maar gewoon twee banen nemen. Naast mantelzorger, vrijwilligerswerk en goed voor jezelf zorgen zodat je niet ziek of overspannen raakt natuurlijk.

Wat voor baan zou je -naast je huidige werk- nemen als het dan toch per se zou moeten?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hadden het er gisteren thuis over dat ik wat vaker mee ga boekhouden voor de eigen klanten van mijn vriend (die ook op een groter kantoor werkt). Dus ik heb al twee baantjes :+
pi_217138597
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 07:53 schreef Hupje het volgende:

Misschien moet ik dan eerst maar eens beginnen met 1 baan... ergens ben ik blij dat ik de keuze heb om thuis te kunnen blijven. Aan de andere kant, denk ik dat mijn hersens wel wat uitdaging kunnen gebruiken.
Maar ik weet ook niet goed wat ik zou willen/kunnen.
  FOK!Fotograaf zaterdag 22 maart 2025 @ 08:47:29 #168
148247 taxibabe
pi_217138890
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 08:17 schreef Nijna het volgende:

[..]
Misschien moet ik dan eerst maar eens beginnen met 1 baan... ergens ben ik blij dat ik de keuze heb om thuis te kunnen blijven. Aan de andere kant, denk ik dat mijn hersens wel wat uitdaging kunnen gebruiken.
Maar ik weet ook niet goed wat ik zou willen/kunnen.
Precies dit. Dankzij een forse ontslagvergoeding en extra lange ww vlak de geboorte van kleuter kon ik ook lekker lang thuis blijven voor mijn zoon. Maar op gegeven moment was dat toch wel op, gelukkig precies op het moment dat kleuter al naar de basisschool ging. Dus nu een fijn baantje van 12 uur per week onder schooltijd en mogelijkheid voor thuiswerken. Ideaal!

Qua tijd zou ik wel wat meer uren kunnen gaan werken maar dan gaan we er financieel op achteruit door toeslagen die dan wegvallen/minder worden. Willen we er financieel op vooruitgaan dan zal ik fors meer uren moeten gaan werken. Die uitbreiding is dan ook weer niet mogelijk bij deze baan en zoveel wil ik ook niet werken.
pi_217139211
Ik werk al 36 uur en in het weekend een uurtje samen met dochter folders lopen.
Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_217139421
Ik heb 5 jaar 2 banen gehad, toen bestond mijn leven alleen uit werken.

Ik werk nu 40 uur en zou wel iets minder willen werken, 36 uur lijkt me ideaal.

En verder vind ik het gezegend, ga eerst alle influencers, coaches (niet allemaal he, er zijn hele waardevolle coaches), uitkeringsmensen die te beroerd zijn om te werken maar achter de broek zitten.
pi_217139592
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 09:34 schreef exode het volgende:
Ik heb 5 jaar 2 banen gehad, toen bestond mijn leven alleen uit werken.

Ik werk nu 40 uur en zou wel iets minder willen werken, 36 uur lijkt me ideaal.

En verder vind ik het gezegend, ga eerst alle influencers, coaches (niet allemaal he, er zijn hele waardevolle coaches), uitkeringsmensen die te beroerd zijn om te werken maar achter de broek zitten.
Mee eens.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_217139889
Er staat ook nergens dat ze willen dat mensen >40 uur gaan werken, he. Meer banen is niet per se bij elkaar ook meer uur. Maar naast een baan in een bedrijf een paar uur per week lesgeven bijvoorbeeld. En dan niet per se dus voor meer uren. Ik kan me voorstellen dat sommige sectoren meer last hebben van tekorten, en dat andere sectoren dat minder hebben. Dus als meer mensen in die sector net wat minder gaan werken (wat je kan opvullen met mensen die ook in die sector willen werken maar nu niet aan een baan komen, of omdat sommige taken misschien deels geautomatiseerd worden), en dan die uren in een tekortsector gaan werken, dan los je zonder meer uren te gaan werken wel mogelijk een deel van een probleem op.

Daarbij wordt dan overigens wel redelijk voorbij gegaan aan het feit dat niet iedereen die iets kan, daar ook per se goed les over kan geven, en dat werken in de zorg over het algemeen iets is waar je ook bepaalde kwalificaties voor moet hebben bijvoorbeeld.

Wel eens met dat ik het niet de meest voor de hand liggende oplossing vind, en ik ook andere groepen mensen naar (zinnig/nuttig) werk zou willen zien gaan. Hoewel er in het AD artikel met die kop ook dingen staan over mensen die nu nog aan de kant staan aan het werk helpen etc, dus het is ook niet alsof ze daar helemaal niet mee bezig zijn.

Als ze bv het stelsel zo maken dat meer werken daadwerkelijk loont - en niet zoals bij bv @taxibabe hierboven dat een paar uur meer werken leidt tot financiële achteruitgang, dan zijn er ook misschien best mensen die dan bereid zijn wel net wat meer uren te gaan maken dan nu.
pi_217140309
@LeSage Dan zou ik zeker nog een keer solliciteren en erbij benoemen dat je specifiek graag op die locatie wil werken. Niet geschoten is altijd mis, toch?
pi_217140952
Ik zou er niet om staan te springen om evenveel uren te werken maar een extra baan erbij te hebben. Ik vind mijn mental load al zwaar genoeg en ik hoef geen extra iets om mee rekening te houden en in te plannen. Mij wil je ook niet naast je bed hebben als patient of voor de klas van je kind. In een ideale wereld zou ik nog wel voor de klas willen staan. En dan biologie of scheikunde O+. Die ideale wereld is dan een klas met alleen maar geïnteresseerde pubers, redelijke ouders en een normale werkdruk. Haha

En ach over een jaar of 2 ben ik vervangen door AI dus kan ik dan iets "zinnigs" met mijn leven doen 8-)
pi_217141064
Ik denk wel dat twee banen hebben leuker is eigenlijk. Ik werk 14 uur per week en zou dat niet structureel meer willen doen bij mijn huidige werkgever omdat het dan geestdodend werk wordt en het nu leuk is juist omdat het maar 2 dagen is. Daarentegen zou ik heel wat anders voor 3 dagen er bij (onder schooltijd wel) ook wel leuk vinden.

Je leest het wel vaker ergens, een communicatie-adviseur die twee dagen in de week op de vrachtwagen zit bijvoorbeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')