abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217130466
@oh-oh als je niet verder wil afvallen, is een recept voor eiwitrijke drinkvoeding dan een optie? Er bestaan varianten die geschikt zijn voor diabetici. Zie bijvoorbeeld https://www.sorgente.nl/w(...)?ziektespecifiek=300

Die zijn natuurlijk ook niet lekker (mijn moeder had ze ook nodig, dus ik weet een beetje waar ik het over heb). Maar zoveel afvallen kan ook niet goed zijn op lange termijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 21 maart 2025 @ 15:43:37 #152
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_217130806
@oh-oh ken je de recepten van Kaythode. Website onoverzichtelijk maar als je die op Google opzoekt in de combi met indo/chinees keto en dan rollen er heerlijke recepten uit.
If you can dream it, you can do it...
pi_217131296
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 10:02 schreef F_r het volgende:
Ik sta al 15 minuten in de wacht bij de ortho. Ik denk dat ze pauze hebben en gewoon niet opnemen. Er vervelend want op een andere manier kun je geen contact krijgen. Ze zijn vanaf 08:00 open maar als je om 08:00 belt krijg je ook niemand aan te lijn met een beetje geluk pas om 08:20. Het is niet dat ze geen geld verdienen.
Ik heb bij de tandarts eens in de wacht gestaan, even voor 12 uur. En om 12 uur *klik* "wij hebben nu pauze en zijn vanaf 13.00u weer telefonisch bereikbaar" en toen werd er opgehangen :') .

@exode, bikkel... onder de koude douche!
Fake it till you make it...
pi_217131491
Nou, het schijnt dat de uitbouw stucklaar is, mijn lekenoog ziet wat hoeken die volgens mij niet bepaald zijn op te lossen met 2 keer een laag stuc maar goed....ze weten wat ze doen neem ik aan.

Dus morgen geen mannen over de vloer *O* Even 2 dagen mijn huis terug.

De verbouwing, de troep, het camping koken en beperkt zijn in de ruimte trek ik beter dan verwacht. Maar continue geluid en vaak vragen moeten beantwoorden valt best zwaar. Nog een paar dagen....
pi_217131714
Vandaag kwam de aannemer met nieuwe spotjes... die ook niet passen :{
  FOK!Fotograaf vrijdag 21 maart 2025 @ 17:34:39 #156
148247 taxibabe
pi_217131966
Brr.. koude douche, ik moet er niet aan denken :X
Ik krijg van die koolhydratendrankjes om aan te komen, maar ik weet niet of die geschikt zijn voor diabetici. Veel van die smaakjes zijn echt vies, maar ik heb nu een paar smaken die redelijk goed te doen zijn.

Vandaag nog wat meegemaakt, normaal ben ik niet iemand die snel iemand anders aanspreekt op zijn/haar gedrag. Maar vandaag kon ik het niet laten.. wij wonen in een hoekhuis op een soort T-splitsing, naast ons huis ligt een parkeerplaats met een strook gras en stoep en een stukje fietspad. Lekker rustig stuk waar altijd veel kinderen spelen. Gisteren reed er dus weer eens een pakketbezorger over het gras en de stoep om op de andere weg te komen (anders moet 'ie een minuut omrijden). En vanmorgen zag ik dezelfde bezorger het weer doen en ben ik er achteraan gegaan, gewoon om hem er rustig op aan te spreken dat dit niet de bedoeling is en dat er veel kinderen spelen. Die gast negeerde mij gewoon en reed zo achteruit. Knalt zo met de spiegel tegen mijn schouder. :X :(

Eerst de politie maar gebeld, maar die kon niet veel doen, behalve kenteken noteren. Daarna officiele klacht ingediend bij bezorgdienst. En weer de gemeente gebeld of ze nu dan toch een keer een extra paaltje of struiken kunnen plaatsen, ben er zo klaar mee. :(
pi_217132074
Dat is wel next level aso, taxibabe.
Verkeersregels worden helaas wel vaker gezien als een soort richtlijn :'(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_217132082
Wat een middag!
Met de jongens naar het park naast school, waar zo ongeveer de halve school ook was. Samen met mijn nichtje en een vriendin zitten kletsen, theetje erbij.
Mijn zus kwam nog ijsjes brengen.

Dit tot de herfst alsjeblieft O+
pi_217132548
Jemig @taxibabe wat een rare knakker. Goed dat je melding hebt gemaakt bij de bezorgdienst en hopelijk doet de gemeente er ook iets mee.

Wij hadden hier in de buurt een of andere knakker die het steeds nodig vond om vol gas door de straat te rijden (speeltuintje op het eind waar toen vrij veel gebruik van werd gemaakt), eens op aangesproken met een aantal buren. Maar een enorm grote bek kregen we.
We hebben wel eens overwogen om een kinderfietsje op te offeren om voor zn auto te duwen, maar niet gedaan.
  FOK!Fotograaf vrijdag 21 maart 2025 @ 19:59:46 #160
148247 taxibabe
pi_217133699
ja het was echt bizar, en dat terwijl ik echt netjes bleef en ik normaal mensen echt niet zo aanspreek. Ik voelde me ff een Karen (of hoe noemen ze dat?) _O-

Dat had ik net nog niet geschreven, maar mijn stiefzoon was er met zijn motor (dat is ook zo'n watje), die zag het gebeuren en sprong op zijn motor, ging er achteraan en parkeerde de motor zo voor het busje en heeft de bezorger ook ff aangesproken. _O_ Dat had ik van hem echt niet verwacht :@ :+ O+
  vrijdag 21 maart 2025 @ 20:34:57 #161
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217134203
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 13:23 schreef oh-oh het volgende:
En ik kan echt supergoed koken.
Moluks Indisch Chinees.
Maar dat is echt niet te doen zonder koolhydraten, en ik hou niet van ander eten :+
Ik weet niet hoe jij normaal kookt, maar met veel groente en eventuele suikervervangers moet daar toch wel iets van te maken zijn? Want elke dag soep uit de slowcooker en razendsnel afvallen zijn nou ook niet echt goed voor je...?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_217134909
Ik kan me vergissen maar ongeveer 20 kilo sinds ergens oktober/november is niet uitzonderlijk razend snel, toch?
Het moet wel ergens ophouden natuurlijk. :P
pi_217135454
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 21:21 schreef vencodark het volgende:
Ik kan me vergissen maar ongeveer 20 kilo sinds ergens oktober/november is niet uitzonderlijk razend snel, toch?
Het moet wel ergens ophouden natuurlijk. :P
Ligt ook een beetje aan de bmi bij start of het wel of niet (te) veel is
pi_217135528
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 21:48 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ligt ook een beetje aan de bmi bij start of het wel of niet (te) veel is
Exact. ;)
pi_217138412
"Kabinet werkt aan plan tegen personeelstekort: twee banen in plaats van een"
Nou jongens, we moeten aan de bak :') veel zzp-ers die bij bedrijven werken moeten weg, maar we moeten van de overheid maar gewoon twee banen nemen. Naast mantelzorger, vrijwilligerswerk en goed voor jezelf zorgen zodat je niet ziek of overspannen raakt natuurlijk.

Wat voor baan zou je -naast je huidige werk- nemen als het dan toch per se zou moeten?
Ik denk dat ik in een bibliotheek zou gaan werken.
pi_217138474
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 07:53 schreef Hupje het volgende:
Nou jongens, we moeten aan de bak :') veel zzp-ers die bij bedrijven werken moeten weg, maar we moeten van de overheid maar gewoon twee banen nemen. Naast mantelzorger, vrijwilligerswerk en goed voor jezelf zorgen zodat je niet ziek of overspannen raakt natuurlijk.

Wat voor baan zou je -naast je huidige werk- nemen als het dan toch per se zou moeten?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hadden het er gisteren thuis over dat ik wat vaker mee ga boekhouden voor de eigen klanten van mijn vriend (die ook op een groter kantoor werkt). Dus ik heb al twee baantjes :+
pi_217138597
quote:

Misschien moet ik dan eerst maar eens beginnen met 1 baan... ergens ben ik blij dat ik de keuze heb om thuis te kunnen blijven. Aan de andere kant, denk ik dat mijn hersens wel wat uitdaging kunnen gebruiken.
Maar ik weet ook niet goed wat ik zou willen/kunnen.
  FOK!Fotograaf zaterdag 22 maart 2025 @ 08:47:29 #168
148247 taxibabe
pi_217138890
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 08:17 schreef Nijna het volgende:

[..]
Misschien moet ik dan eerst maar eens beginnen met 1 baan... ergens ben ik blij dat ik de keuze heb om thuis te kunnen blijven. Aan de andere kant, denk ik dat mijn hersens wel wat uitdaging kunnen gebruiken.
Maar ik weet ook niet goed wat ik zou willen/kunnen.
Precies dit. Dankzij een forse ontslagvergoeding en extra lange ww vlak de geboorte van kleuter kon ik ook lekker lang thuis blijven voor mijn zoon. Maar op gegeven moment was dat toch wel op, gelukkig precies op het moment dat kleuter al naar de basisschool ging. Dus nu een fijn baantje van 12 uur per week onder schooltijd en mogelijkheid voor thuiswerken. Ideaal!

Qua tijd zou ik wel wat meer uren kunnen gaan werken maar dan gaan we er financieel op achteruit door toeslagen die dan wegvallen/minder worden. Willen we er financieel op vooruitgaan dan zal ik fors meer uren moeten gaan werken. Die uitbreiding is dan ook weer niet mogelijk bij deze baan en zoveel wil ik ook niet werken.
pi_217139211
Ik werk al 36 uur en in het weekend een uurtje samen met dochter folders lopen.
Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_217139421
Ik heb 5 jaar 2 banen gehad, toen bestond mijn leven alleen uit werken.

Ik werk nu 40 uur en zou wel iets minder willen werken, 36 uur lijkt me ideaal.

En verder vind ik het gezegend, ga eerst alle influencers, coaches (niet allemaal he, er zijn hele waardevolle coaches), uitkeringsmensen die te beroerd zijn om te werken maar achter de broek zitten.
pi_217139592
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 09:34 schreef exode het volgende:
Ik heb 5 jaar 2 banen gehad, toen bestond mijn leven alleen uit werken.

Ik werk nu 40 uur en zou wel iets minder willen werken, 36 uur lijkt me ideaal.

En verder vind ik het gezegend, ga eerst alle influencers, coaches (niet allemaal he, er zijn hele waardevolle coaches), uitkeringsmensen die te beroerd zijn om te werken maar achter de broek zitten.
Mee eens.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_217139889
Er staat ook nergens dat ze willen dat mensen >40 uur gaan werken, he. Meer banen is niet per se bij elkaar ook meer uur. Maar naast een baan in een bedrijf een paar uur per week lesgeven bijvoorbeeld. En dan niet per se dus voor meer uren. Ik kan me voorstellen dat sommige sectoren meer last hebben van tekorten, en dat andere sectoren dat minder hebben. Dus als meer mensen in die sector net wat minder gaan werken (wat je kan opvullen met mensen die ook in die sector willen werken maar nu niet aan een baan komen, of omdat sommige taken misschien deels geautomatiseerd worden), en dan die uren in een tekortsector gaan werken, dan los je zonder meer uren te gaan werken wel mogelijk een deel van een probleem op.

Daarbij wordt dan overigens wel redelijk voorbij gegaan aan het feit dat niet iedereen die iets kan, daar ook per se goed les over kan geven, en dat werken in de zorg over het algemeen iets is waar je ook bepaalde kwalificaties voor moet hebben bijvoorbeeld.

Wel eens met dat ik het niet de meest voor de hand liggende oplossing vind, en ik ook andere groepen mensen naar (zinnig/nuttig) werk zou willen zien gaan. Hoewel er in het AD artikel met die kop ook dingen staan over mensen die nu nog aan de kant staan aan het werk helpen etc, dus het is ook niet alsof ze daar helemaal niet mee bezig zijn.

Als ze bv het stelsel zo maken dat meer werken daadwerkelijk loont - en niet zoals bij bv @taxibabe hierboven dat een paar uur meer werken leidt tot financiële achteruitgang, dan zijn er ook misschien best mensen die dan bereid zijn wel net wat meer uren te gaan maken dan nu.
pi_217140309
@LeSage Dan zou ik zeker nog een keer solliciteren en erbij benoemen dat je specifiek graag op die locatie wil werken. Niet geschoten is altijd mis, toch?
pi_217140952
Ik zou er niet om staan te springen om evenveel uren te werken maar een extra baan erbij te hebben. Ik vind mijn mental load al zwaar genoeg en ik hoef geen extra iets om mee rekening te houden en in te plannen. Mij wil je ook niet naast je bed hebben als patient of voor de klas van je kind. In een ideale wereld zou ik nog wel voor de klas willen staan. En dan biologie of scheikunde O+. Die ideale wereld is dan een klas met alleen maar geïnteresseerde pubers, redelijke ouders en een normale werkdruk. Haha

En ach over een jaar of 2 ben ik vervangen door AI dus kan ik dan iets "zinnigs" met mijn leven doen 8-)
pi_217141064
Ik denk wel dat twee banen hebben leuker is eigenlijk. Ik werk 14 uur per week en zou dat niet structureel meer willen doen bij mijn huidige werkgever omdat het dan geestdodend werk wordt en het nu leuk is juist omdat het maar 2 dagen is. Daarentegen zou ik heel wat anders voor 3 dagen er bij (onder schooltijd wel) ook wel leuk vinden.

Je leest het wel vaker ergens, een communicatie-adviseur die twee dagen in de week op de vrachtwagen zit bijvoorbeeld.
pi_217141095
Ik heb eigenlijk al twee banen (loondienst en zzp-er) en dat doe ik omdat ik die afwisseling zo leuk vind. Onze directeur vraagt al jaren of ik niet meer voor de klas wil, maar dat wil ik niet. Ten eerste, dan is de hele week hetzelfde en ten tweede, die werkdruk is zwaarder/op een andere manier zwaar dan mijn tweede baan. Maar ze liggen wel in elkaars verlengde, allebei onderwijs gerelateerd.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 11:31:55 #177
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217141183
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 10:21 schreef vlindertje89 het volgende:
Er staat ook nergens dat ze willen dat mensen >40 uur gaan werken, he. Meer banen is niet per se bij elkaar ook meer uur. Maar naast een baan in een bedrijf een paar uur per week lesgeven bijvoorbeeld. En dan niet per se dus voor meer uren. Ik kan me voorstellen dat sommige sectoren meer last hebben van tekorten, en dat andere sectoren dat minder hebben. Dus als meer mensen in die sector net wat minder gaan werken (wat je kan opvullen met mensen die ook in die sector willen werken maar nu niet aan een baan komen, of omdat sommige taken misschien deels geautomatiseerd worden), en dan die uren in een tekortsector gaan werken, dan los je zonder meer uren te gaan werken wel mogelijk een deel van een probleem op.

Daarbij wordt dan overigens wel redelijk voorbij gegaan aan het feit dat niet iedereen die iets kan, daar ook per se goed les over kan geven, en dat werken in de zorg over het algemeen iets is waar je ook bepaalde kwalificaties voor moet hebben bijvoorbeeld.

Wel eens met dat ik het niet de meest voor de hand liggende oplossing vind, en ik ook andere groepen mensen naar (zinnig/nuttig) werk zou willen zien gaan. Hoewel er in het AD artikel met die kop ook dingen staan over mensen die nu nog aan de kant staan aan het werk helpen etc, dus het is ook niet alsof ze daar helemaal niet mee bezig zijn.

Als ze bv het stelsel zo maken dat meer werken daadwerkelijk loont - en niet zoals bij bv @:taxibabe hierboven dat een paar uur meer werken leidt tot financiële achteruitgang, dan zijn er ook misschien best mensen die dan bereid zijn wel net wat meer uren te gaan maken dan nu.
Ja dit inderdaad. Ik werk in een sector waar veel op projectbasis wordt gewerkt. Ik werk zelf 24 uur, dat is voor mij voldoende omdat we het thuis anders niet rondkrijgen maar er zijn genoeg collega´s die daarnaast nog een andere baan hebben of als zzp-er werken.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 11:37:12 #178
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_217141238
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 15:43 schreef Books1 het volgende:
@:Oh-Oh ken je de recepten van Kaythode. Website onoverzichtelijk maar als je die op Google opzoekt in de combi met indo/chinees keto en dan rollen er heerlijke recepten uit.
Die kende ik nog niet, ik ga straks even snuffelen daar!
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 20:34 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe jij normaal kookt, maar met veel groente en eventuele suikervervangers moet daar toch wel iets van te maken zijn? Want elke dag soep uit de slowcooker en razendsnel afvallen zijn nou ook niet echt goed voor je...?
Ik weet niet hoe bekend je bent met die keukens, maar alles is met rijst en noodles en alle groenten die ik echt lekker vind zijn te veel koolhydraten en ketjap etc kan ook niet, en zelfs al het fruit wat ik at mag ik niet meer.
Zeg ik ergens dat ik razendsnel afgevallen ben?
En voor nu bevalt de soep nog prima, vlees en groenten, dat is wel gezond en vullend.
Ik mag bv wel 1 mandarijn per dag, of 1 kiwi.
Dus dat eet ik dan maar, met tegenzin :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 22 maart 2025 @ 11:38:13 #179
176471 oh-oh
pi_217141249
Ik werkte jarenlang twee banen maar ben met de tweede baan gestopt vanwege mijn gezondheid, ik mis het geld wel echt :D
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:12:21 #180
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217141546
Ik werk al 40 uur per week, maar ik zit soms wel te denken aan vrijwilligerswerk in mijn gemeente. Gewoon om ook wat andere mensen te leren kennen en wat meer binding te krijgen hier.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:14:44 #181
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217141561
Maar goed, op het moment zit ik eigenlijk al overvol met 40 uur werk en mantelzorg voor mijn ouders. Dus of ik het echt moet willen weet ik nog niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:18:10 #182
176471 oh-oh
pi_217141587
Ik vind het wel gezegend en ik werk 32 uur.
In de winter wil ik best meer werken maar nu wil ik zoveel mogelijk buiten zijn ook.
Gisteren de hele middag gelopen met iemand uit de buurt.
Ik loop met de buggy voor de oude hondjes en die door het veld douwen was echt een complete workout :')
En vanmorgen was ze toevallig weer op de losloop dus hebben de honden daar weer heerlijk samen gerend.
Ik denk dat het vandaag niet droog blijft dus dat hebben ze dan maar mooi gehad al.
( Groucho Marx )
pi_217146448
quote:

De meeste mensen die nu in openbare bibliotheken werken, doen dat op vrijwillige basis… Bezuinigingen bij OB’s zijn al een paar jaar een feit helaas.

Het is wel leuk werk! :Y
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217147120
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 20:26 schreef Phaidra het volgende:

[..]
De meeste mensen die nu in openbare bibliotheken werken, doen dat op vrijwillige basis… Bezuinigingen bij OB’s zijn al een paar jaar een feit helaas.

Het is wel leuk werk! :Y
Oh, is dat zo op sommige plekken? Hoe wordt de collectie dan aangevuld enz en gezorgd voor doorgaande lijnen en visie enz. Hier stond er laatst nog een vacature voor een opruimhulp voor scholieren. Betaald dus.
Maar misschien is het hier anders omdat de bieb sowieso maar een aantal dagdelen open is, dat dat nog wel te betalen is. Of verschilt het per regio.
Nou ja, op het 'help bejaarden die moeten printen of geen DigiD kunnen op hun smartphone' na lijkt het me wel prima werk.
pi_217147352
Om trouwens ook nog inhoudelijk te reageren op je vraag @Hupje , want dat vergat ik eerder vandaag helemaal :+ . Ik zou best een dag in de kinderopvang of in het basisonderwijs willen werken. Wat me tegenhoudt is enerzijds dat ik er de bevoegdheid niet voor heb (dat zou voor kdv redelijk simpel alsnog te regelen zijn, voor basisonderwijs wat meer voeten in aarde - ik heb het wel eens uitgezocht al) maar anderzijds ook wel het financiële aspect; ik verdien nu (een stuk) meer dan ik in de kinderopvang of het basisonderwijs zou doen als ik daar nu zou instromen (tenzij ik erg onderschat waar ik op in zou kunnen stromen in basisonderwijs, voor kinderopvang weet ik het zeker). Ik woon alleen, huur in de vrije sector dus mijn woonlasten zijn hoog, ik wil ook nog wat kunnen sparen, dan is het financieel gewoon aantrekkelijker om mijn huidige baan 5 dagen te doen dan 4 dagen dat en 1 dag opvang/kleuterjuf. Nog even los van of het voor de kinderen wel wenselijk is als een juf er maar 1 dag is enzo.
  zondag 23 maart 2025 @ 08:23:04 #186
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217149510
Ik zit nu in het onderwijs op een beleidsfunctie op kantoor. Ik heb de overstap naar zij-instromer op het PO overwogen en ik heb ook overwogen om versneld in deeltijd m'n bevoegdheid NL's voor het VO te halen. Maar ik zou financieel echt idioot veel salaris moeten inleveren voor het PO, zelfs als ze me ergens bovenin de juiste schaal willen indelen. En dat willen ze heel vaak niet. En ik hoor voornamelijk slechte verhalen over de kwaliteit van de opleidingen, de hoeveelheid verslagen en reflecties enzovoorts en het gebrek aan diepgang. Dus het is gewoon niet aantrekkelijk genoeg.

Voor het VO zou ik een tweedegraads bevoegdheid kunnen halen in een jaar, maar dan moet ik ook stage lopen enzo, dus dat is niet heel reëel naast een baan. En dan mag je nog niet de bovenbouw van havo en vwo doen en dat lijkt me nou juist leuk.

Ik werk nu overigens 28 uur, m'n man 4 dagen, zo'n 32 uur dus. Naast mantelzorg voor m'n schoonouders (vooral administratie enzo, fysiek gaan ze nog best goed), zwemlessen, de hb peergroup van de oudste, lezen op de school van m'n kinderen en het feit dat hier op woensdag geen bso is, zie ik niet hoe ik meer uren kan maken zonder de kinderen de hele week naar de bso te sturen (nu 2 dagen) of de jongste de hele vrijdag naar de bso te sturen. En dat wil ik niet alleen niet, maar is ook de dag dat ik het huishouden doe en m'n jongste bijtankt.

Bovendien zou ik met meer uren niet in staat zijn om te lezen op school, te helpen met activiteiten, in de mr te zitten enzovoorts. Ik zou dat echt een verarming van m'n leven vinden. Nog los van dat het voor de kinderen ook niet best zou zijn.

Als de jongste over 1,5 of 2,5 jaar ook op vrijdag naar school gaat, zou ik dan best op de lokale manege voor mensen met een beperking elke vrijdag paarden willen gaan poetsen ofzo, maar ik zou het ook echt niet vervelend vinden om dan eindelijk eens een ochtend vrij te hebben om bijvoorbeeld zangles, de fysio of koffie met een vriendin te plannen. Allemaal dingen die er nu te weinig van komen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_217150565
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 21:25 schreef Hupje het volgende:

[..]
Oh, is dat zo op sommige plekken? Hoe wordt de collectie dan aangevuld enz en gezorgd voor doorgaande lijnen en visie enz. Hier stond er laatst nog een vacature voor een opruimhulp voor scholieren. Betaald dus.
Maar misschien is het hier anders omdat de bieb sowieso maar een aantal dagdelen open is, dat dat nog wel te betalen is. Of verschilt het per regio.
Nou ja, op het 'help bejaarden die moeten printen of geen DigiD kunnen op hun smartphone' na lijkt het me wel prima werk.
Collectievorming gaat automatisch op profielen die zijn aangemaakt bij de NBD. Boeken worden met stickers en al aangeleverd en hoeven alleen nog gekoppeld aan het uitleensysteem.
Mijn concullega's* zijn idd vood het grootste deel van de dag bezig met bemensen van het Digipunt. Het heeft ze al 3 medewerkers gekost die elders maar een baan hebben gezocht.

*Ik werk in een hogeschoolbieb, we zitten met OB in 1 gebouw, ik zit er met mijn neus bovenop :+

Afgelopen week op kantoor twee uur moeten aanhoren hoe ze een hele lijst mensen moesten terugbellen om hun afspraak voor het belastingspreekuur te bevestigen. Zit je dan, met je opleiding...
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_217151663
Mijn ervaring met 2 banen naast elkaar (32 uur kantoor, meer dan 20 uur massagepraktijk) is dat je bij beide het gevoel hebt dat je tekort schiet.

Het personeelstekort is ook vooral in de sectoren waar weinig tot geen flexibiliteit is, in de zorg werk je met roosters en in het onderwijs heb je nou eenmaal vaste dagen die je er moet zijn. Dan lijkt het me nog lastiger.
Maar goed, bij mijn werkgever zijn vacatures ook steeds lastiger te vullen, wij komen in ons team ook al jaren meerdere handen tekort. Die gevolgen zijn anders dan in de zorg en onderwijs maar wel heel voelbaar binnen het bedrijf zelf en voor de collega's.

Verloofde werkt al sinds de geboorte van B 24 uur, wat in het onderwijs meer is dan 24 uur. Ze heeft overwogen 32 uur te werken maar dan staat ze dus 4 dagen voor de klas en iemand anders 1 dag. Dan werk je eigenlijk gewoon fulltime. Tenminste op haar school wel.

Ik word gewoon een beetje bozig van dit soort berichten omdat de burnouts oplopen, we ook geacht worden alle mantelzorg zelf te doen en oh ja vrijwilligerswerk is ook wel een must.

En sowieso ben ik snel aangebrand vandaag want opakat heeft een nogal matige dag. Het leek beter te gaan dus met de dierenarts afgesproken de kuur af te maken en het daarna even aan te kijken. Gisteren was ie al minder in zijn hum en vandaag istie echt heel rustig, wil het liefste met rust gelaten worden en eet niet echt. Dus ik heb alweer gebeld en als het zo blijft morgen langskomen als het erger wordt naar de spoed.
De kinderen zijn volledig van slag, we hebben onderling zonder de kinderen al besproken dat we niet gaan aanmodderen, dit is zo geen fijn leven voor hem. We gaan niet van kuur naar kuur zoals bij zijn broer, we rekken zijn leven wellicht maar niet kwaliteit van leven.
pi_217151919
Ik zou best willen lesgeven voor maximaal 1 dag per week, of bijv. individuele ondersteuning geven aan leerlingen die dat nodig hebben, of een plusklas op school. Maar voor echt lesgeven aan een hele klas moet je dan een hele pabo-opleiding doen, en dat kost in verhouding te veel moeite, geld en tijd. Anderzijds is het misschien ook voor kinderen qua continuïteit niet heel handig om een juf te hebben die maar 1x per week werkt. En voor individuele ondersteuning of een plusklas heb je niet per se een bevoegdheid nodig, maar willen scholen toch vaak wel dat je die hebt.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_217152100
@exode Wat zonde van opakat. Dat positieve, hoopvolle gevoel van de afgelopen dagen is dan helaas weer weg.
Sterkte ermee.
pi_217152238
Ik mag eigenlijk ook wel hopen dat een vaste plusklasdocent wel bevoegdheid nodig heeft. Alles wat niet onder directe supervisie van een bevoegde leerkracht staat zou bevoegd moeten zijn imo, of minimaal vergevorderd moeten zijn in het proces om bevoegdheid te halen. Ook een zelfstandige plusklas heeft iemand nodig die daadwerkelijk les kan geven. Genoeg experts die heel goed zijn in hun vakgebied met de didactische vaardigheden van een blok kaas. Individuele 1 op 1 ondersteuning vind ik hetzelfde voor gelden eigenlijk. Buiten schooltijd op kosten van de ouders vind ik een ander verhaal.
pi_217152245
Och exode, sterkte met opakat :*
Mijn kat was mijn maatje. En toen werd hij met 16 jaar ziek. Naar de da en eigenlijk was er niets meer aan te doen dus afspraak gemaakt om hem in te laten slapen. Maar, ik kon het niet. Toch nog een kuurtje maar dat sloeg niet aan. Weer een afspraak gemaakt en toen was het over. Tis nu 25 jaar geleden en soms mis ik hem nog :{
Het fijne is, dat een dier niet langer hoeft te lijden dan noodzakelijk. Maar toch is het zo ongelooflijk moeilijk om die stap te zetten...
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_217152751
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 11:26 schreef FlyingFish het volgende:
Ik mag eigenlijk ook wel hopen dat een vaste plusklasdocent wel bevoegdheid nodig heeft. Alles wat niet onder directe supervisie van een bevoegde leerkracht staat zou bevoegd moeten zijn imo, of minimaal vergevorderd moeten zijn in het proces om bevoegdheid te halen. Ook een zelfstandige plusklas heeft iemand nodig die daadwerkelijk les kan geven. Genoeg experts die heel goed zijn in hun vakgebied met de didactische vaardigheden van een blok kaas. Individuele 1 op 1 ondersteuning vind ik hetzelfde voor gelden eigenlijk. Buiten schooltijd op kosten van de ouders vind ik een ander verhaal.
Dat is waar, maar in zulke functies werk je vaak maar een paar uur per week en dan is het niet de moeite waard om de pabo te gaan doen. Bovendien is de pabo juist gericht op lesgeven in het normale curriculum en is er weinig aandacht voor ondersteuning van speciale behoeften zoals adhd, ass, hb, enz. Eigenlijk zou er een soort verkorte pabo moeten zijn voor zulke speciale functies binnen het onderwijs, waarbij je dan ook stage loopt binnen zo’n setting in plaats van (alleen maar) in een gewone klas.
  zondag 23 maart 2025 @ 12:24:00 #194
176471 oh-oh
pi_217152872
Oh bah @exode, ik hoopte stiekem dat ie na de verbouwing weer lekker zijn gang zou gaan.
Ademt hij nog steeds zo zwaar?

Wij hadden net weer een heerlijke ochtend buiten, de hele buurt en zn moeder was op de losloop met de honden en wat hadden ze een dolle pret allemaal, zelfs die chihuahuas van mij vinden het heel erg gezellig O+
( Groucho Marx )
pi_217152978
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 12:14 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Dat is waar, maar in zulke functies werk je vaak maar een paar uur per week en dan is het niet de moeite waard om de pabo te gaan doen. Bovendien is de pabo juist gericht op lesgeven in het normale curriculum en is er weinig aandacht voor ondersteuning van speciale behoeften zoals adhd, ass, hb, enz. Eigenlijk zou er een soort verkorte pabo moeten zijn voor zulke speciale functies binnen het onderwijs, waarbij je dan ook stage loopt binnen zo’n setting in plaats van (alleen maar) in een gewone klas.
Maar voor zulke functies is het wel heel fijn/handig als je weet hoe de normale ontwikkeling gaat en hoe het in een standaard klas er aan toe gaat. Dat maakt dat je die functie ook beter uit kunt voeren. Meestal is het een traject van pabo - master sen (educational needs - evt nog extra specialisatie.
pi_217153149
Hij ademt zwaar en moet echt bijkomen van een wandeling van een paar meter. Hij reageert amper op eten dat is volledig uit karakter. Hij leeft voor eten en wordt echt hysterisch als hij maar denkt dat ie eten krijgt.

B weet al dat we er een zwaar hoofd in hebben. Hij kent het benauwde gevoel zelf natuurlijk ook.

Pfoeh, er hangt iig een verdrietige sfeer in huis. Juul is bezig met een spreekbeurt over katten. Ze zit in groep 3 dus ze hebben helemaal geen spreekbeurten. Maar dit is haar manier denk ik.
pi_217153252
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 12:47 schreef exode het volgende:
Hij ademt zwaar en moet echt bijkomen van een wandeling van een paar meter. Hij reageert amper op eten dat is volledig uit karakter. Hij leeft voor eten en wordt echt hysterisch als hij maar denkt dat ie eten krijgt.

B weet al dat we er een zwaar hoofd in hebben. Hij kent het benauwde gevoel zelf natuurlijk ook.

Pfoeh, er hangt iig een verdrietige sfeer in huis. Juul is bezig met een spreekbeurt over katten. Ze zit in groep 3 dus ze hebben helemaal geen spreekbeurten. Maar dit is haar manier denk ik.
Ach wat sneu :*. Ik weet helaas nog goed hoe het voelde toen we moesten vertellen dat onze katten ingeslapen moesten worden. Je hart breekt in 1000 stukjes :'(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217153320
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 12:32 schreef Hupje het volgende:

[..]
Maar voor zulke functies is het wel heel fijn/handig als je weet hoe de normale ontwikkeling gaat en hoe het in een standaard klas er aan toe gaat. Dat maakt dat je die functie ook beter uit kunt voeren. Meestal is het een traject van pabo - master sen (educational needs - evt nog extra specialisatie.
Logisch, maar daardoor heb je wel een enorme barrière om het onderwijs in te gaan, vooral voor mensen die dit als tweede baan zouden willen doen. Dus die mensen proberen het dan niet eens, terwijl ze best iets zouden willen bijdragen.
pi_217153323
Sterkte @exode :'( :'( :'(
pi_217154282
@exode :* ;( sterkte!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')