abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217127578
Lastig is dat he, @F_r Hier dito. Duurde zolang dat ik de eerste keer maar opgehangen heb.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  vrijdag 21 maart 2025 @ 10:13:35 #127
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_217127597
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 10:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik weet niet of je het al eens eerder hebt uitgelegd, maar waarom nooit meer? Is insuline geen optie voor jou? Uiteraard is dat anders dan eerst en blijft het bij af en toe, maar dat zou het wel dragelijker maken, kan ik me zo voorstellen. Oh zie nu je antwoord iets eerder :*. Welk type heb jij dan?
Ik heb type 2.
En gebruik alleen pillen.
Dus dan kun je niet zelf reguleren.
En echt er zijn heel veel mensen die dat gewoon wel doen, maar die zijn denk ik niet al half blind geworden.
Ik ga geen bord rijst eten met het risico op pieken :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_217127651
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 10:13 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ik heb type 2.
En gebruik alleen pillen.
Dus dan kun je niet zelf reguleren.
En echt er zijn heel veel mensen die dat gewoon wel doen, maar die zijn denk ik niet al half blind geworden.
Ik ga geen bord rijst eten met het risico op pieken :P
Ik kan me voorstellen dat je dan niet durft te experimenteren idd -O-. Maar ik vraag me wel af welke speelruimte er is bij pillen. Valt dat op één of andere manier uit te rekenen?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217127654
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 10:10 schreef Mushanga71 het volgende:
Lastig is dat he, @:F_r Hier dito. Duurde zolang dat ik de eerste keer maar opgehangen heb.
Ik heb het ze wel terug gegeven net. Ja we doen ons best. Ik heb daar mijn twijfels over. Jongste is gisteren geweest en eind van de middag was ze al een slotje kwijt. Dan moet ik dus bellen ik kan dat niet online regelen.
pi_217127670
Met pillen is het ook lastiger te reguleren denk ik. Dat zie ik bij mijn schoonmoeder die suiker blijft ook pieken en dalen.
  vrijdag 21 maart 2025 @ 10:20:46 #131
176471 oh-oh
pi_217127680
Nou ik krijg ook geen meetapparatuur vergoed. Dat krijg je bij type 1 of als je bij 2 4 x of vaker moet spuiten.
Maar je moet gewoon echt zo weinig mogelijk koolhydraten eten.
Vergelijk maar eens de koolhydraten tussen een bord rijst en een bord friet bv, rijst is gewoon echt erg hoog :')
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 21 maart 2025 @ 10:21:19 #132
176471 oh-oh
pi_217127688
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 10:19 schreef F_r het volgende:
Met pillen is het ook lastiger te reguleren denk ik. Dat zie ik bij mijn schoonmoeder die suiker blijft ook pieken en dalen.
Mijn moeder slikt ook pillen en die vreet alles wat los en vast zit.
( Groucho Marx )
pi_217127777
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 10:20 schreef oh-oh het volgende:
Nou ik krijg ook geen meetapparatuur vergoed. Dat krijg je bij type 1 of als je bij 2 4 x of vaker moet spuiten.
Maar je moet gewoon echt zo weinig mogelijk koolhydraten eten.
Vergelijk maar eens de koolhydraten tussen een bord rijst en een bord friet bv, rijst is gewoon echt erg hoog :')
Gemeen is dat. Ik vind eigenlijk dat iedereen een paar maanden meetapparatuur vergoed moet krijgen om een beetje feeling te krijgen met eten icm pillen/insuline bij diabetes. Niet dat je de randen op moet zoeken, maar wel om meer inzicht te krijgen wat eigenlijk het effect is. De basis is zo weinig mogelijk koolhydraten, maar helemaal niks is wel een ander uiterste (heel bord rijst ook :P).
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 21 maart 2025 @ 10:33:07 #134
176471 oh-oh
pi_217127858
Ik eet wel kh arm brood, en zelfs groenten en fruit hebben koolhydraten, dus geen koolhydraten eten is onmogelijk :P Maar friet met een halve haan is bv veel veilger dan rijst met kip en broccoli.
:')
( Groucho Marx )
pi_217128136
Mijn schoonmoeder moet wel prikken per dag om te zien wat haar waarde is. Geen idee of ze dat vergoed krijgt.
  vrijdag 21 maart 2025 @ 10:59:24 #136
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_217128178
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 10:33 schreef oh-oh het volgende:
Ik eet wel kh arm brood, en zelfs groenten en fruit hebben koolhydraten, dus geen koolhydraten eten is onmogelijk :P Maar friet met een halve haan is bv veel veilger dan rijst met kip en broccoli.
:')
Is dit dan mss iets voor jou ? :)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 21 maart 2025 @ 11:04:17 #137
176471 oh-oh
pi_217128220
quote:
Dat is echt te goor voor woorden, heb ik allemaal weer weggegooid :D
( Groucho Marx )
pi_217128261
Net gesport, kom ik helemaal bezweet thuis, lekker stinkend bij de werkmannen uitleggen dat de afzuigkap verder op moet schuiven. Wil ik daarna onder de douche, KOUD, moest de stroom er weer af om wat op te kunnen schuiven met dat ding.
Dus zij die een koude douche hebben genomen maar nu wel weer lekker ruiken, groeten u. >:)
pi_217128299
Ik had een collega met type 1 volgens mij en die had zelf een weegschaaltje mee naar kantoor om eventuele tussendoortjes te wegen om spuiten te kunnen doseren.
  vrijdag 21 maart 2025 @ 11:12:10 #140
176471 oh-oh
pi_217128325
Ik heb een vriend van 80+ met type 1, die eet alles wat ie wil en prikt gewoon wat bij.
( Groucho Marx )
pi_217128587
Lijkt mij heel heftig om zo met je eten bezig te moeten zijn, en daar ook zo beperkt in te zijn @oh-oh :{

Ik heb een ex die diabetes had, die vrat zich tonnetje rond (nou ja niet letterlijk, hij was heel dun juist) aan snoepgoed en paste het spuiten daar op aan. Vond dat altijd bizar, helemaal toen hij aangaf dat hij niet oud zou worden door de diabetes. Want ja wat wil je, met zo'n levensstijl. Kwam er een paar jaar geleden achter dat hij is overleden, ben nog altijd benieuwd of diabetes daarvan de oorzaak was.
Dus nee, ontzettend goed dat jij zo goed let op je eten, hoe moeilijk het ook is. Je hebt maar één lijf en daar moet je goed voor zorgen. Sterkte!
pi_217128669
Mijn ene oma at ook alles wat was verboden.
Dat is een keer bijna mis gegaan tijdens en ziekenhuisopname waarbij ze wel de afgepaste porties at en haar standaard dosis insuline kreeg die natuurlijk veel te hoog was. Levensgevaarlijk.
  vrijdag 21 maart 2025 @ 11:53:24 #143
176471 oh-oh
pi_217128671
Ja, ik kan dat dus echt niet he, maar goed, ik heb ook meteen lelijke consequenties kado gehad toen ik het nog niet wist, dat scheelt, maar veel mensen hebben wel een beetje die houding van je moet ook een beetje leuk leven blabla, die krijgen veel meer meds dan ik, dure meetapparatuur, maar daardoor leven ze niet perse gezonder.
( Groucho Marx )
pi_217128704
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen type 1 en 2. Bij type 1 kun je ook zo'n ding in je arm krijgen die het reguleert. Type 1 is aangeboren.
  vrijdag 21 maart 2025 @ 11:57:49 #145
176471 oh-oh
pi_217128714
Tja bij mij is het erfelijk ook.
Bless me :D
( Groucho Marx )
  vrijdag 21 maart 2025 @ 12:24:24 #146
176471 oh-oh
pi_217128957
Maar goed, mijn weekend is aan, ik ga maar weer eens wat wandelen *O* *O*
( Groucho Marx )
pi_217129403
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 11:53 schreef oh-oh het volgende:
Ja, ik kan dat dus echt niet he, maar goed, ik heb ook meteen lelijke consequenties kado gehad toen ik het nog niet wist, dat scheelt, maar veel mensen hebben wel een beetje die houding van je moet ook een beetje leuk leven blabla, die krijgen veel meer meds dan ik, dure meetapparatuur, maar daardoor leven ze niet perse gezonder.
Amen _O_.

Mijn vader had zijn laatste levensjaren ook diabetes type 2 (met insuline spuiten). Hij moest ook nog eens zoutloos eten door hartproblemen. Hij was zwaar ongelukkig hiermee, al hielp het niet dat mijn moeder absoluut niet goed kon koken. Maar hij hield zich er wel aan.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 21 maart 2025 @ 13:21:57 #148
176471 oh-oh
pi_217129522
Ik heb ook hoge bloeddruk dus zoutloos idem, maar ik at al zoutloos.
Maar goed, er zit weer een saaie maagvullende soep in de slowcooker, de komende dagen kan ik weer zonder nadenken een bakje naar binnen schuiven.
De honden willen niet maar ik ga ze nu echt maar even wakker maken :D
( Groucho Marx )
  vrijdag 21 maart 2025 @ 13:23:17 #149
176471 oh-oh
pi_217129537
En ik kan echt supergoed koken.
Moluks Indisch Chinees.
Maar dat is echt niet te doen zonder koolhydraten, en ik hou niet van ander eten :+
( Groucho Marx )
pi_217129646
Mijn vader let nu super goed op met eten, maar heeft nog steeds extreme pieken met suiker. Lang leve prednison.
Hopelijk als hij daarmee mindert dat ook de suikers weer een beetje oké worden.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')