Ik heb type 2.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:05 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het al eens eerder hebt uitgelegd, maar waarom nooit meer? Is insuline geen optie voor jou? Uiteraard is dat anders dan eerst en blijft het bij af en toe, maar dat zou het wel dragelijker maken, kan ik me zo voorstellen. Oh zie nu je antwoord iets eerder. Welk type heb jij dan?
Ik kan me voorstellen dat je dan niet durft te experimenteren iddquote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:13 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb type 2.
En gebruik alleen pillen.
Dus dan kun je niet zelf reguleren.
En echt er zijn heel veel mensen die dat gewoon wel doen, maar die zijn denk ik niet al half blind geworden.
Ik ga geen bord rijst eten met het risico op pieken
Ik heb het ze wel terug gegeven net. Ja we doen ons best. Ik heb daar mijn twijfels over. Jongste is gisteren geweest en eind van de middag was ze al een slotje kwijt. Dan moet ik dus bellen ik kan dat niet online regelen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:10 schreef Mushanga71 het volgende:
Lastig is dat he, @:F_r Hier dito. Duurde zolang dat ik de eerste keer maar opgehangen heb.
Mijn moeder slikt ook pillen en die vreet alles wat los en vast zit.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:19 schreef F_r het volgende:
Met pillen is het ook lastiger te reguleren denk ik. Dat zie ik bij mijn schoonmoeder die suiker blijft ook pieken en dalen.
Gemeen is dat. Ik vind eigenlijk dat iedereen een paar maanden meetapparatuur vergoed moet krijgen om een beetje feeling te krijgen met eten icm pillen/insuline bij diabetes. Niet dat je de randen op moet zoeken, maar wel om meer inzicht te krijgen wat eigenlijk het effect is. De basis is zo weinig mogelijk koolhydraten, maar helemaal niks is wel een ander uiterste (heel bord rijst ookquote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:20 schreef oh-oh het volgende:
Nou ik krijg ook geen meetapparatuur vergoed. Dat krijg je bij type 1 of als je bij 2 4 x of vaker moet spuiten.
Maar je moet gewoon echt zo weinig mogelijk koolhydraten eten.
Vergelijk maar eens de koolhydraten tussen een bord rijst en een bord friet bv, rijst is gewoon echt erg hoog
Is dit dan mss iets voor jou ?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:33 schreef oh-oh het volgende:
Ik eet wel kh arm brood, en zelfs groenten en fruit hebben koolhydraten, dus geen koolhydraten eten is onmogelijkMaar friet met een halve haan is bv veel veilger dan rijst met kip en broccoli.
Dat is echt te goor voor woorden, heb ik allemaal weer weggegooidquote:
Amenquote:Op vrijdag 21 maart 2025 11:53 schreef oh-oh het volgende:
Ja, ik kan dat dus echt niet he, maar goed, ik heb ook meteen lelijke consequenties kado gehad toen ik het nog niet wist, dat scheelt, maar veel mensen hebben wel een beetje die houding van je moet ook een beetje leuk leven blabla, die krijgen veel meer meds dan ik, dure meetapparatuur, maar daardoor leven ze niet perse gezonder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |