abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217082980
Hoppa
  maandag 17 maart 2025 @ 11:18:46 #2
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_217083002
Elastiekjes zitten alleen bij plaatjesbeugels toch?
En dan nog niet eens altijd.
Mijn zusje had die dingen vroeger ook, die schoten zelfs over de tafel als we zaten te eten :r
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 17 maart 2025 @ 11:21:04 #3
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217083021
Ja, mijn zoon doet ze dan af en laat ze op z’n bord liggen. Vervolgens kom ik ze tegen in de vaatwasser. Maar ook gewoon op de trap op de vloer, echt willekeurige plaats in het huis.
pi_217083069
De mijne heeft alleen dingen die vast zitten in zijn bekkie. Erg fijn, kan hij niks kwijtraken en hem niet uitdoen (zoals zijn vriend die extra maanden invisalign mocht omdat hij ze te weinig inhad).
  maandag 17 maart 2025 @ 11:30:45 #5
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217083088
Ik had zelf ooit elastiekjes en ze best braaf in, maar vond het echt heel goor om ze met eten steeds uit en in te moeten doen in bijzijn van anderen. Echt kutste periode van dat hele beugelen. Bahbah...

Nu vind ik overal loombandjes, dat voelt toch een beetje hetzelfde, maar gelukkig minder goor.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 17 maart 2025 @ 11:32:32 #6
176471 oh-oh
pi_217083108
Mijn zusje had ook zo een buitenboordbeugel die ze 12 uur per dag moest dragen, met zo een stellage op haar hoofd, dat was nog erger dan die vieze elastiekjes overal, daarmee kwijlde ze echt :')
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 17 maart 2025 @ 11:40:03 #7
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217083193
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 11:32 schreef oh-oh het volgende:
Mijn zusje had ook zo een buitenboordbeugel die ze 12 uur per dag moest dragen, met zo een stellage op haar hoofd, dat was nog erger dan die vieze elastiekjes overal, daarmee kwijlde ze echt :')
Vooral sneu voor je zusje... ;-)
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 17 maart 2025 @ 11:41:52 #8
176471 oh-oh
pi_217083208
Ik geloof dat ze die dingen tegenwoordig niet meer gebruiken, gelukkig maar :D
Nu hebben ze allemaal invisilines!
( Groucho Marx )
pi_217083433
Elastiekjes :r Gelukkig weet zoon dat nog niet 8-)
Eerst maar de blokbeugel.

Buitenboordbeugel heb ik ook nog gehad maar niet met zo'n ding op mn hoofd. Was ergens in mn nek, geloof ik.
En een keer, toen de draad werd aangedraaid, de ortho vergeten was dat uitstekende stukje af te knippen. Poerde dagenlang in mn kaak. Kan het me nog herinneren :X
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_217083639
U. is vandaag 7 geworden O+ :'( *O*

En er waren vandaag nog een hele boel FOK!-kindjes jarig. Gefeliciteerd allemaal! *O*
Protège moi de mes désirs.
  maandag 17 maart 2025 @ 12:25:56 #11
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217083640
Ik had ook buitenboord. Moest hem 16 uur pd dragen. Dus ik deed om en nabij van 16-8. No way dat ik dat naar school ging dragen.
  maandag 17 maart 2025 @ 12:26:12 #12
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217083642
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 12:25 schreef arvensis het volgende:
U. is vandaag 7 geworden O+ :'( *O*

En er waren vandaag nog een hele boel FOK!-kindjes jarig. Gefeliciteerd allemaal! *O*
Gefeliciteerd
pi_217083669
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 11:41 schreef oh-oh het volgende:
Ik geloof dat ze die dingen tegenwoordig niet meer gebruiken, gelukkig maar :D
Nu hebben ze allemaal invisilines!
Nee hoor. Mijn dochter had een buitenboordbeugel wel in haar nek
pi_217084472
Onze opakat gedraagt zich weer als een actieve kitten bij de dierenarts. Een pittig ding aldus de dierenarts.

Lijkt weinig aan de hand behalve wat ouderdom maar voor de zekerheid even bloed prikken.
pi_217085486
Mijn kind is over 2-3 weken beugelloos. Hij ligt nu gips te happen voor de spalkjes. *O*

@arvensis gefeliciteerd!!
pi_217085631
Yay @Deepfreeze :)

Gefeliciteerd @arvensis!

Rob de Nijs is overleden ;(
If they say
pi_217085666
Gefeliciteerd met U, Arvensis! O+

Beugels, het lijkt nog zo'n ver van mijn bed show maar mijn nu 8 jarige zal er echt aan moeten geloven als ze ouder is. Die duimt nog steeds, daar vindt ze echt rust in, haar laten stoppen zal nog een regelrechte hel worden. Maar haar tanden staan wel echt heel ver naar voren nu. Het enige 'geluk' is dat ze snel wisselt (en haar hoektanden er zelf uittrekt, maar dat schaar ik niet onder geluk 8)7) en dat ze dus hopelijk ook sneller een beugel kan krijgen (als dat zo werkt). Dan is ze er hopelijk ook sneller vanaf. Maar eerst dus dat stoppen met duimen, als iemand nog tips heeft.... :')

Mijn jongste heeft kaarsrechte tanden, maar die zijn klein en staan dicht op elkaar. Ze heeft vooralsnog alleen haar 2 ondertanden gewisseld, we vrezen er een beetje voor dat als ze de rest gaat wisselen ze eenvoudigweg te weinig ruimte heeft voor haar volwassen tanden. Afwachten hoe dat zich ontwikkelt :)
pi_217085705
Gefeliciteerd Arvensis!

Nou, opakat moest ook nog rontgen en nu wachten op de uitslag. Hij is wat uitgedroogd en ademt oppervlakkig. Op zich niet gek gezien zijn leeftijd maar zo begon het bij zijn broer ook. Al was die ineens flink ziek.
pi_217085748
Ach, arme opakat, hopelijk toont de uitslag niets spannends aan ;(
pi_217087009
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 16:11 schreef Schanu het volgende:
Gefeliciteerd met U, Arvensis! O+

Beugels, het lijkt nog zo'n ver van mijn bed show maar mijn nu 8 jarige zal er echt aan moeten geloven als ze ouder is. Die duimt nog steeds, daar vindt ze echt rust in, haar laten stoppen zal nog een regelrechte hel worden. Maar haar tanden staan wel echt heel ver naar voren nu. Het enige 'geluk' is dat ze snel wisselt (en haar hoektanden er zelf uittrekt, maar dat schaar ik niet onder geluk 8)7) en dat ze dus hopelijk ook sneller een beugel kan krijgen (als dat zo werkt). Dan is ze er hopelijk ook sneller vanaf. Maar eerst dus dat stoppen met duimen, als iemand nog tips heeft.... :')

Mijn jongste heeft kaarsrechte tanden, maar die zijn klein en staan dicht op elkaar. Ze heeft vooralsnog alleen haar 2 ondertanden gewisseld, we vrezen er een beetje voor dat als ze de rest gaat wisselen ze eenvoudigweg te weinig ruimte heeft voor haar volwassen tanden. Afwachten hoe dat zich ontwikkelt :)
Hier het duimen gestopt door er van dat bytex op de smeren. Maar toen was ze 4 ofzo en heel boos...
Maar het heeft wel gewerkt uiteindelijk.
Bij de jongste ging het makkelijker, die had een speen en die hebben we opgestuurd naar "de baby's" maar dat lukt niet met een duim.
Er bestaan volgens mij ook van die beugels met een soort hekje achter de boventanden waarvoor je niet kan duimen.

@exode, hopelijk alleen ouderdom van opakat :*

Electramannen zijn geweest, maar nog niet klaar.
Vloerenman komt waarschijnlijk later deze week, die liep een beetje achter door de planning door ziekte.

quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 10:45 schreef jeroenvandeveen het volgende:

[..]
Hé ik wil ook mijn vloer laten egaliseren. Wie is 'hij' precies? een ZZP'er, een bekende van je of..?
Hij heeft een eigen bedrijf, we kennen hem via onze aannemer.
Fake it till you make it...
pi_217087104
De aannemer heeft vandaag dus de muren eruit geramd en nu hebben we 1 grote uitbouw en een open toilet. Wel 1 mysterie erbij: ze kunnen de waterleiding van de wastafel in het toilet niet vinden. Hij verdwijnt in de muur en daarna is ie foetsie, niet in het plafond, niet in de vloer en ook niet verderop in de muur. Ik zei nog grappend dat ie vast naar de buren gaat. De aannemer keek heel serieus en zei 'Dat zou me bij dit huis niets verbazen'.

Verder is het blijkbaar een wonder dat we nooit een kortsluiting in de schuur hebben gehad en bestaat 1 muur uit 7 delen: hout, bakstenen, piepschuim, weer baksteen, houten platen, glaswol en daarna multiplex platen. Heel bijzonder en door een deel weg te breken, weer ruimte erbij _O-

Beugels:
B moet er dus 1, nog geen idee wat voor 1. Ik had zo'n beugel met hekjes achter de voortanden tegen het duimen. Hielp niets, want ik duimde gewoon door.....
  maandag 17 maart 2025 @ 19:28:38 #22
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217087340
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 19:08 schreef exode het volgende:
De aannemer heeft vandaag dus de muren eruit geramd en nu hebben we 1 grote uitbouw en een open toilet. Wel 1 mysterie erbij: ze kunnen de waterleiding van de wastafel in het toilet niet vinden. Hij verdwijnt in de muur en daarna is ie foetsie, niet in het plafond, niet in de vloer en ook niet verderop in de muur. Ik zei nog grappend dat ie vast naar de buren gaat. De aannemer keek heel serieus en zei 'Dat zou me bij dit huis niets verbazen'.

Verder is het blijkbaar een wonder dat we nooit een kortsluiting in de schuur hebben gehad en bestaat 1 muur uit 7 delen: hout, bakstenen, piepschuim, weer baksteen, houten platen, glaswol en daarna multiplex platen. Heel bijzonder en door een deel weg te breken, weer ruimte erbij _O-

Beugels:
B moet er dus 1, nog geen idee wat voor 1. Ik had zo'n beugel met hekjes achter de voortanden tegen het duimen. Hielp niets, want ik duimde gewoon door.....
Hekjes achter de voortanden??
pi_217087460
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 19:08 schreef exode het volgende:

Beugels:
Verbouwingsverrassingen... benieuwd of het mysterie van de waterleiding nog opgelost gaat worden.
pi_217087772
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 19:28 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hekjes achter de voortanden??
Zoiets had ik:
pi_217087789
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 19:35 schreef Nijna het volgende:

[..]
Verbouwingsverrassingen... benieuwd of het mysterie van de waterleiding nog opgelost gaat worden.
Dat moet wel, want de wastafel wordt opgeheven....ik vrees dat er iets meer gesloopt gaat worden op die plek.
  maandag 17 maart 2025 @ 20:05:28 #26
176471 oh-oh
pi_217088187
Wat een martelwerktuig @exode !
Ik moest vandaag weer eens op de oogpolie zijn en mijn ogen waren goed gebleven dus ik hoef pas over drie maanden weer, yay.
( Groucho Marx )
pi_217088259
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 19:49 schreef exode het volgende:

[..]
Dat moet wel, want de wastafel wordt opgeheven....ik vrees dat er iets meer gesloopt gaat worden op die plek.
Oeh spannend, hopelijk kunnen ze hem toch nog vinden, lijkt wel handig voordat ze verder slopen...
  maandag 17 maart 2025 @ 20:25:25 #28
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217088692
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 19:49 schreef exode het volgende:

[..]
Zoiets had ik:
[ afbeelding ]
Clariceeeeee
  maandag 17 maart 2025 @ 20:48:37 #29
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217089013
Oh god ja, die elastiekjes. Overal. En 2 beugeldragende meiden dus 2x zoveel elastiekjes.
En ze hebben het loomen herontdekt en dus liggen die loomelastiekjes OOK OVERAL.

;(
pi_217089113
quote:
2s.gif Op maandag 17 maart 2025 20:48 schreef Kyara het volgende:
Oh god ja, die elastiekjes. Overal. En 2 beugeldragende meiden dus 2x zoveel elastiekjes.
En ze hebben het loomen herontdekt en dus liggen die loomelastiekjes OOK OVERAL.

;(
Achter de bank (hoe dan?!)... gewoon uitdoen en achter de bank laten vallen ofzo?
pi_217090319
Ik had bij de ortho nog even gekeken. C heeft wel elastiekjes om zijn blokjes, maar dat is 1 lange ketting lusjes. Bij mijn weten zijn die niet kwijt geraakt.
pi_217090845
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 22:13 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik had bij de ortho nog even gekeken. C heeft wel elastiekjes om zijn blokjes, maar dat is 1 lange ketting lusjes. Bij mijn weten zijn die niet kwijt geraakt.
Ja maar ook de losse elastiekjes die om de slotjes zitten gaan er niet zomaar uit hoor. Het gaat dan (volgens mij) echt om de losse elastiekjes die van boven naar onder gaan. Maar geen idee wanneer je die nodig hebt.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 07:19:45 #33
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217091241
Mijn meiden hebben elastiekjes om een overbeet te corrigeren. Die gaan dus inderdaad van boven naar onder.

Die elastiekjes gaan uit met tandenpoetsen en soms ook met eten.
pi_217091299
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 22:13 schreef Deepfreeze het volgende:
Die zitten volgens mij ook onder de draad, deden ze hier wel bij de ortho.
Maar je hebt ook van boven naar beneden in allerlei constructies, die kunnen wel uit.
Mijn oudste at er gewoon mee en slikte ook regelmatig iets door. Was niet zo consequent met de elastiekjes als de jongste.
Wie van de 2 (of allebei) ze achter de bank liet(en) vallen geen idee, dat raadsel is nooit opgelost.
pi_217091521
De oudste heeft invisalign beugels en gaat daar eigenlijk best netjes mee om. Hij loopt elke keer voor op schema. Een tijdje had hij ook elastiekjes. Die moeten natuurlijk ook uit met eten, net als de beugel zelf. Brrr ik vind dat dus echt goor. Net als foto's van gewisselde tanden (waarom zetten ouders die massaal op FB/insta?? :X). Hier dus ook een paar maanden elastiekjes everywhere. Ik was vooral bang dat de kat ze op zou eten. Gelukkig zijn ze nu niet meer nodig.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217091933
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 08:14 schreef Phaidra het volgende:
De oudste heeft invisalign beugels en gaat daar eigenlijk best netjes mee om. Hij loopt elke keer voor op schema. Een tijdje had hij ook elastiekjes. Die moeten natuurlijk ook uit met eten, net als de beugel zelf. Brrr ik vind dat dus echt goor. Net als foto's van gewisselde tanden (waarom zetten ouders die massaal op FB/insta?? :X). Hier dus ook een paar maanden elastiekjes everywhere. Ik was vooral bang dat de kat ze op zou eten. Gelukkig zijn ze nu niet meer nodig.
Dat herken ik niet dat ouders foto’s van gewisselde tanden op Facebook zetten of zo. Al zou ik daar niet zo zeer problemen mee hebben, vind ik het wel iets nutteloos. (Maar goed dat is natuurlijk met meer dingen op Facebook/insta).

Beugels uit doen vind ik wel altijd smerig ja. De jongste moest die van mij ook altijd uit doen bij de wasbak en daar ook laten liggen in het bakje. Maar ooit als je ergens anders bent is het wat lastiger.
pi_217092007
Mijn voorgevoel was toch juist: opakat is flink ziek. Ik heb ook heel onrustig geslapen, ik voelde dat het niet goed was. Werd net gebeld: er zit een fikse ontsteking of een tumor in zijn longen. Gezien zijn leeftijd gaan we exact hetzelfde traject in als zijn broer 3 jaar geleden:
Een week AB en als dat niet aanslaat Prednison. Als dat ook niet aanslaat, dan houdt het op.

Pfff, ik zie vooral enorm op tegen het nieuws aan de kinderen brengen, die zijn gek op het beestje.

Wat zijn katten toch gekke bikkels, als je hem niet zou kennen, zou je niets aan hem merken maar ik wist gewoon dat er iets aan de hand was. Beestje eet normaal maar hij at nooit normaal hij at altijd als een uitgehongerde wolf.
pi_217092046
;( ah nee, dat is wel sneu voor opakat. Hopelijk knapt hij toch op na de antibiotica of prednison, altijd naar zoiets :*
pi_217092153
Och exode :*
Stom is dat he, hebben ze nooit iets maar als ze dan iets hebben... ;(
If they say
pi_217092407
@exode Dat is wel triest nieuws van je kat. ;(
Hopelijk slaat een behandeling toch voldoende aan. Stressvol wel.
Katten kunnen nu eenmaal heel lang doen alsof er niets aan de hand is.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 10:09:16 #41
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_217092648
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 12:25 schreef amaranta het volgende:
Ik had ook buitenboord. Moest hem 16 uur pd dragen. Dus ik deed om en nabij van 16-8. No way dat ik dat naar school ging dragen.
haha ik juist wel, vond het erg interessant om met zo'n beugel rond te lopen (ik was altijd al een beetje raar, ik hoopte ook dat ik een keer een arm of been in 't gips zou moeten. - nooit gebeurd).

sterkte met de kat, exode. Hopelijk is 't slechts een ontsteking!
in de haak.
pi_217092762
@exode, wat naar van de kat. Hopelijk knapt hij op met de medicatie :*
  dinsdag 18 maart 2025 @ 10:27:00 #43
176471 oh-oh
pi_217092830
Hopelijk krijgt ie nog wat reservetijd @exode.
Hoe oud is opakat?
Opahond hier wordt donderdag 17 O+
( Groucho Marx )
pi_217092856
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 10:27 schreef oh-oh het volgende:
Hopelijk krijgt ie nog wat reservetijd @:exode.
Hoe oud is opakat?
Opahond hier wordt donderdag 17 O+
Ik dacht dat ie komende zomer 18 werd, maar hij wordt bijna 19 (ergens met tellen, ben ik een jaar kwijt blijkbaar). We hebben hem vanaf 6 maandjes, het is een van straat gehaalde zwerfkat. Samen met zijn broer hebben we ze destijds geadopteerd.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 10:32:10 #45
176471 oh-oh
pi_217092866
Oh dat is echt stokoud ja, elke dag is er een bij zulke leeftijden.
( Groucho Marx )
pi_217092874
Ja, ik wil ook niet teveel uitproberen met medicatie. Zijn broer hadden we achteraf ook eerder moeten laten gaan.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 10:49:46 #47
176471 oh-oh
pi_217092948
Op die leeftijd lijkt me dat het allerbeste ja.
Jonger ook vaak trouwens, mensen lijken steeds minder te snappen dat huisdieren nou eenmaal niet zo oud worden als mensen.
Oh zo leuk trouwens, wij kwamen gisteren een kennis tegen met een verse baby in de buggy. Jaren geleden paste ik eens op haar middelste als baby, en Jeroen woonde hier toen net, was toen 8, en was helemaal geobsedeerd eh lief voor dat jonkie, terwijl hij in zijn hele leven nog nooit een kind of baby had gezien.
Gisteren zag hij haar lopen met die kinderwagen, die hond werd me toch een partij blij, heeft echt een half uur in die bak staan kijken en als de kleine geluid begon te maken ging hij echt haar aanmoedigen iets te doen O+
( Groucho Marx )
  dinsdag 18 maart 2025 @ 11:31:18 #48
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217093302
Wat verdrietig Exode. Hopelijk hebben jullie nog wat tijd samen
pi_217093421
Exode sterkte met opa kat :* Blijft apart met die beesies he dat je soms amper iets merkt.

Hebben we met onze hond ook. Sinds mijn vriend zijn been heeft gebroken, wat nog steeds niet geheeld is! (19 december gebroken) is ze de oude niet meer. Ze was altijd al een aparte ;) Wel een schatje en een knuffelkont en kwam elke avond ruig spelen op de bank, nu helemaal niet meer.
Eet de laatste tijd steeds slechter. En steeds schrikachtiger, heel extreem. Uitlaten is een drama. We beginnen ons nu echt zorgen te maken.
Net terug van het ziekenhuis en mijn vriend mag nu met brace voorzichtig proberen te autorijden in de automaat en anders kan de buurman en vriend van ons wel mee naar dierenarts. Of er is iets psychisch, of wel lichamelijks aan de hand. We willen haar toch na laten kijken, je weet het maar nooit. Toen ze net bij ons kwam uit Griekenland had ze immers een dikke bult in haar hals zo groot als een tennisbal, moet wel zeer hebben gedaan maar ze liet niks merken. Meteen kennis gemaakt met de dierenarts. Dikke ontsteking waarschijnlijk gebeten onderweg, maar de dierenarts kon er gewoon aankomen, ze gaf geen kik.
Nu maakt ze ook veel "brom"geluiden. Durft ze niet meer langs de salontafel te lopen. Met uitlaten heen wel, komen we terug blijft ze staan, dan zie je haar twijfelen en moet je meelopen en aan aanmoedigen en als je te laat bent rent ze als een malloot er langs, glijd soms uit of springt op de bank en dan via de bank naar haar plekje achter de bank. Of naast mijn vriend zijn bed. Dat is toch op z'n zacht gezegd vreemd te noemen. :?
pi_217093441
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 09:06 schreef exode het volgende:
Mijn voorgevoel was toch juist: opakat is flink ziek. Ik heb ook heel onrustig geslapen, ik voelde dat het niet goed was. Werd net gebeld: er zit een fikse ontsteking of een tumor in zijn longen. Gezien zijn leeftijd gaan we exact hetzelfde traject in als zijn broer 3 jaar geleden:
Een week AB en als dat niet aanslaat Prednison. Als dat ook niet aanslaat, dan houdt het op.

Pfff, ik zie vooral enorm op tegen het nieuws aan de kinderen brengen, die zijn gek op het beestje.

Wat zijn katten toch gekke bikkels, als je hem niet zou kennen, zou je niets aan hem merken maar ik wist gewoon dat er iets aan de hand was. Beestje eet normaal maar hij at nooit normaal hij at altijd als een uitgehongerde wolf.
Ach dat is naar nieuws ;( :*. En herkenbaar, bij katten merk je pas iets als ze eigenlijk al vet lang ziek zijn en moeilijk meer te helpen -O-. Hopelijk slaan de medicijnen aan!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217093586
Sterkte Exode hij heeft wel echt een mooie leeftijd.
De oldtimer van mijn ouders komt ook weer logeren het beestje is inmiddels 18 dat is voor een raskat ook echt oud. Ik hoop altijd dat hij niet bij ons sterft, of ik hem moet laten inslapen.
pi_217093677
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 10:09 schreef trui het volgende:

[..]
haha ik juist wel, vond het erg interessant om met zo'n beugel rond te lopen (ik was altijd al een beetje raar, ik hoopte ook dat ik een keer een arm of been in 't gips zou moeten. - nooit gebeurd).
Haha, dat had ik ook :D
Ik ben wel van het brave en had mijn buitenbeugel meer uur in dan nodig was per etmaal. Daardoor(?) heb ik wel een aantal maanden van de prognose dat ie nodig was, afgehaald.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 12:31:00 #53
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217093864
Sterkte Exode :*
pi_217093878
Ik vind achteraf ook altijd dat ik te lang heb doorgemodderd met huisdieren. In het moment zelf probeer ik altijd het juiste te doen, maar als ik dan jaren later foto's bekijk, vind ik standaard dat ik te lang heb gewacht.

Helemaal bij de King Charles van m'n stiefdochter. Ik woonde hier toen net en zij was nét het huis uit. Naar een antikraakpand waar ze geen huisdieren kon houden. Haar opvanghondje woonde dus nog hier. Omdat ik de 'nieuwe' vrouw was na het overlijden van haar moeder, lag het allemaal nogal gevoelig. Dus toen haar hondje ziek werd, ben ik ermee naar de da gegaan. Die vermoedde kanker en wilde natuurlijk nog vanalles proberen, maar ik voelde aan alles dat dat zinloos zou zijn. Toch vond ik dat ik niet zonder haar toestemming haar hond kon laten inslapen, ondanks het feit dat ík inmiddels degene was die alle zorg op me nam. Dus tegen beter weten in weer mee terug naar huis genomen en twee dagen later overleed ie 's nachts uit zichzelf.

Ik heb er nog steeds spijt van dat ik toen voor de relatie koos ipv voor dat hondje opkwam. ;(
  dinsdag 18 maart 2025 @ 14:03:13 #55
176471 oh-oh
pi_217094597
Ik heb de halve rescuewereld over me heen gekregen toen ik Kevin vorig jaar in liet slapen maar schijt aan :P
( Groucho Marx )
pi_217095036
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 14:03 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb de halve rescuewereld over me heen gekregen toen ik Kevin vorig jaar in liet slapen maar schijt aan :P
Met de andere kat had ik geen leuke dierenarts ervaring. Die liet me echt twijfelen over de keuze. Ze probeerde ons naar een operatie te praten. Terwijl ze in eerder stadium vertelde dat hij de narcose waarschijnlijk niet eens uit zou komen.
Dat was echt heel naar, dat je je schuldig gaat voelen. Ik voelde me extra klote toen. Ze begon ook steeds over het geld, dat we in delen konden betalen. Dat was het hele issue niet, ik wilde hem gewoon niet langer laten lijden.

De dierenarts die hem liet inslapen, zei meteen 'ach arme drommel, hij heeft het heel zwaar. Je maakt de goede keuze.'

Je huisdier laten inslapen en die beslissing is heel pijnlijk.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 14:54:02 #57
176471 oh-oh
pi_217095046
De dierenarts zei het zelf ook meteen, ik was er nog niet heel lang van te voren met hem geweest en toen had ik al mijn twijfels, maar hij bleek al oedeem te hebben en zo, en het was een hondje wat maanden van hot naar her doorgegeven was, daar kreeg ik de rekening van helaas, maar ik ben blij dat ik de keuze wel voor hem gemaakt heb en ik doe dat echt niet zomaar.
( Groucho Marx )
pi_217095066
Ondanks je eigen overtuiging en gevoel erover is het toch fijn als een dierenarts of wie dan ook je beslissing steunt en begrijpt. :)
  dinsdag 18 maart 2025 @ 15:02:08 #59
176471 oh-oh
pi_217095114
Zeker, bij onze eerste hond, die bijna 17 was en al jaren blind en doof en dement en die ineens een mega hersenbloeding kreeg en alleen nog maar rondjes kon draaien en om kon vallen zei de dierenarts ook van ja we kunnen nog dit en dat, en wij zo van HELL NOOOOOO, maar dan voel je je toch wel even rottig :')
( Groucho Marx )
pi_217095319
Die hond van mijn ouders was ruim 12 (een flatcoated retriever) toen hij ‘s morgens ineens niet meer goed kon opstaan en door z’n pootjes zakte.
Dus ma belde de dierenarts en die had gelijk geconstateerd dat er vocht overal zat.
Poten, hart, ik weet niet.
Dat zou alleen maar erger worden, ook met de pijn en met dat de dag of dagen vorderen.
Zoiets was het.

Toen was al snel besloten hem in te laten slapen, die ochtend nog.
Misschien ging dat wel snel maar je vertrouwd ook op zo’n dierenarts z’n oordeel.
Ik weet niet of ze het achteraf anders hadden gedaan.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 15:25:17 #61
176471 oh-oh
pi_217095339
Voor een flatcoat is 12 een nette leeftijd.
Kev was ook 12, voor een chineesje is dat niet echt oud nog.
( Groucho Marx )
pi_217095439
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 15:25 schreef oh-oh het volgende:
Voor een flatcoat is 12 een nette leeftijd.
Kev was ook 12, voor een chineesje is dat niet echt oud nog.
Ja precies. En hij liep al maanden super langzaam.
Dus die was misschien toch al een eind op.
Met de kat hebben ze weleens te lang gewacht. Die viel bijna uit elkaar toen ze een keer naar de dierenarts gingen.
“Want hij eet en bromt nog”.
Tja, pijn en verdriet doet het altijd. En je wil nooit dat je kat lijdt natuurlijk maar inschatten is soms lastig.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 15:39:55 #63
176471 oh-oh
pi_217095579
Als ze vol zitten met vocht is het meestal het hart, dan kun je nog wat doen met plastabletten en hartmedicatie maar dat is een hoop gedoe en is nooit echt fijn voor de hond.
( Groucho Marx )
pi_217095625
Onze kat leefde tot een anderhalve week geleden natuurlijk buiten. Hij had zijn geisoleerde, verwarmde aanleunwoning met kattenluik. Als we hem binnenlieten, stond ie meteen voor de deur te miauwen dat hij naar buiten wilde.
Nu denk ik wel 'hij was wat rustiger, de afgelopen tijd, stond minder als een dolle stier rond etenstijd voor de deur te klagen'. Wie weet had ik het de komende weken echt niet opgemerkt, maar nu hij binnenwoont is hij zo ontzettend rustig.

Onze kat miauwt het liefst 24/7 en hard ook. Hij was zelden stil. En nu, niets, gewoon een rustige timide kat. Hij probeert geen eten te jatten, krabt niet aan de bank, gooit niets om. En ligt het liefst bovenop me, daar heeft ie normaal de rust niet voor. Hij kruipt helemaal op me en duwt zijn kop onder mijn arm. Dat is wel een bekend trekje, altijd zijn hoofd verstoppen, de reden waarom we hem destijds Freggle noemde.

De AB is in ieder geval binnen gebleven vandaag en hij heeft een volle bak nat voer op zonder het eruit te gooien. Duimen!
  dinsdag 18 maart 2025 @ 15:45:47 #65
176471 oh-oh
pi_217095700
Nou ja het is natuurlijk wel ineens een hele forse verandering voor de kat, dat zou ik wel even in mijn hoofd houden.
( Groucho Marx )
pi_217100722
Sterkte met opakat @exode, hopelijk knapt hij op van de antibiotica!

De begrafenis van mijn oma vandaag was raar en kort. Er was geen afacheidsdienst, ze verwachtten daarvoor te weinig mensen. We liepen met z'n allen naar het graf met de kist, daar deed de vriend van mijn tante een kort en zeer ongemakkelijk onpersoonlijk verhaaltje over oma. Daarna naar de aula, waar iedereen verspreid ging zitten en mijn tante en ouders maar wat rond gingen lopen om 'condoleances te verzamelen' in plaats van dat mensen naar hun toe kwamen. Iemand achter ons zei dat de begrafenis liefdeloos voelde en dat zij het niet zo zou willen. En dat is precies hoe het voelde idd, kort, ongemakkelijk, onpersoonlijk en liefdeloos. Oma verdiende meer dan dat.

Wat wel mooi was, er zat een reiger te slapen naast de sloot direct naast het raam van de uitvaart aula. De 8 jarige was daarvan enorm onder de indruk. Toen we bij oma thuis waren en na het gedeeltelijk uitruimen van het huis samen in de deuropening stonden buiten, stond daar opeens een reiger op een paar meter afstand. Midden in een drukke woonwijk. Dat voelde even alsof oma ons uit kwam zwaaien. En ja ik weet dat dat heel zweverig klinkt, haha.

De kinderen hebben het fantastisch gedaan overigens. Mijn oudste benoemde meerdere keren dat ze in de war was. Kon niks met mijn tranen en vroeg mij vooral niet te huilen in de auto want dat vond ze vervelend. Ontplofte op de terugweg in de macdonalds omdat haar kleren niet fijn meer zaten en we vergeten waren een onesie mee te nemen. Maar hield zich dapper en goed tijdens de begrafenis. En toen wij bezig waren in het huis, hebben ze lief met elkaar gespeeld. Geen enkele vraag ook over de aanwezigheid van mijn vader. Was gewoon heel normaal dat omi een wildvreemde man meenam :')
pi_217101777
@Schanu Fijn dat de kinderen het zo goed hebben gedaan. En voor jezelf fijn dat deze beladen dag achter de rug is :*
pi_217101901
@Schanu :* mooi van die reiger O+ en fijn dat het met de kinderen ook goed ging.
pi_217101940
Heftige dag, Schanu. Van die reiger is prachtig, hopelijk de fijne herinnering die je aan de dag over blijft houden :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 19 maart 2025 @ 08:17:41 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217102085
Wat jammer dat het zo gegaan is Schanu?
Heeft de uitvaartverzorger/ster ook niet nog iets gezegd of gedaan?
Sorry, beroepsdeformatie. :@
pi_217102211
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 08:17 schreef BE het volgende:
Wat jammer dat het zo gegaan is Schanu?
Heeft de uitvaartverzorger/ster ook niet nog iets gezegd of gedaan?
Sorry, beroepsdeformatie. :@
Die was heel netjes en bleef er de hele tijd bij. Het lag ook echt niet aan haar, mijn ouders en tante met vriend hebben het zo gewild en zij heeft zich daar gewoon op aangepast denk ik.
  woensdag 19 maart 2025 @ 08:51:42 #72
176471 oh-oh
pi_217102277
Heftig dagje, fijn dat het goed ging met de kinderen Schanu!
( Groucho Marx )
pi_217102384
Ach die reiger, wat ontzettend bijzonder! En fijn dat de kinderen het zo goed deden. :*

Gisteren de kinderen verteld dat de kat ziek is, enorm veel huilen natuurlijk. Beest was gisteren ook ineens heel energiek. Maar ik weet nog van zijn broer dat dat vooral de medicijnen zijn. Ik wil ze geen valse hoop geven en zeg ook steeds dat ie echt hoogbejaard is, dat elke dag samen knuffelen en lachen er 1 is.
Toen de kinderen naar bed waren, kwam ie weer bovenop me liggen en je ziet gewoon dat ie heel oppervlakkig ademt.

Maar, ik heb 3 zingende mannen in huis lopen.De electricien schrok echt van hoe alles was aangesloten. Hij gaat veel opnieuw trekken naar de uitbouw.
En ze komen zaterdag een dag extra....maandag komt de stukadoor dus het moet stucklaar zijn en dat is het echt niet. Verre van.
Maar ze zijn nu aan het opbouwen en wij worden daar nu al blij van, dat je de plannen vorm ziet krijgen.
pi_217102457
Hé, ik zag laatst een artikel over een uitvaartcentrum met een tamme reiger. Ff zoeken!
pi_217102854
@exode, dat hoorde ik ook steeds hier. Dat dingen raar aangesloten zaten.
Spotjes met speakerdraad, er kwam uit een stopcontact ook nog speakerdraad waar we geen idee van hebben waar het vandaan komt, maar dat hebben ze afgeknipt, want niet veilig.
En er zat nog een ander draad in een ander stopcontact waar de ook de herkomst niet van hebben kunnen traceren, dat hebben ze ook afgeknipt want ook dat draad was niet veilig.
Het is maar goed dat ik dat niet heb geweten de afgelopen jaren, want ik had geen oog meer dichtgedaan (ik ben echt een schijterd wat dat betreft).
  woensdag 19 maart 2025 @ 12:27:03 #77
176471 oh-oh
pi_217104405
quote:
Het was wel die regio , heel bijzonder!
( Groucho Marx )
pi_217105740
quote:
Over vrijwilligerswerk gesproken, ik heb op die begraafplaats jarenlang erewacht gestaan op 4 mei rond 20:00 uur. En na afloop kregen we dan altijd jodenkoeken :')

Ontopic: Wij hebben last van natte deurmatten wegens condens vanuit de kruipruimte. Vorige week over gebeld, dit weekend een offerte voor daar o.a. isoleren ontvangen, gisteren getekend en maandag komen ze het gelijk al fixen omdat er iets uitgevallen was. Bedrijf krijgt veel positieve recensies, dus ben positief verrast over dit tempo! De vernieuwing van de dakopbouwplaten laat al 4 maanden op zich wachten, en heeft nog geen concrete datum.
pi_217105841
FF, pas je wel dat je de kruipruimte niet luchtdicht maakt. Wij hebben onze kruipruimte ook laten isoleren en we kregen het dringende advies om wel ventilatie naar buiten te houden. Want dat vocht moet wel weg kunnen....

Maar goed, je zegt oa dus het is vast een onderdeel van de oplossing :)

Nou, de electricien komt morgenavond ook nog. Aangezien dus echt alles opnieuw getrokken moet worden en de gekke bewoonsters van dit huis veul spotjes willen en alle lichtschakelaars en stopcontacten op andere plekken willen, duurt het wat langer allemaal.

Ik ben zo blij dat we een flinke financiele buffer hebben overgehouden voor deze verbouwing. Dat scheelt een hoop stress nu.
pi_217105862
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 15:15 schreef exode het volgende:
FF, pas je wel dat je de kruipruimte niet luchtdicht maakt. Wij hebben onze kruipruimte ook laten isoleren en we kregen het dringende advies om wel ventilatie naar buiten te houden. Want dat vocht moet wel weg kunnen....

Maar goed, je zegt oa dus het is vast een onderdeel van de oplossing :)

Nou, de electricien komt morgenavond ook nog. Aangezien dus echt alles opnieuw getrokken moet worden en de gekke bewoonsters van dit huis veul spotjes willen en alle lichtschakelaars en stopcontacten op andere plekken willen, duurt het wat langer allemaal.

Ik ben zo blij dat we een flinke financiele buffer hebben overgehouden voor deze verbouwing. Dat scheelt een hoop stress nu.
Ja, ventilatieroosters waren gewoon prima, die hebben ze vorige week ook gecontroleerd. Geen idee dus waardoor het komt (dit is de eerste keer in de 8 jaar dat we hier wonen), maar het staat als aandachtspunt genoemd in de offerte, dat ze ook de roosters schoonmaken.
pi_217105879
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 15:17 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ja, ventilatieroosters waren gewoon prima, die hebben ze vorige week ook gecontroleerd. Geen idee dus waardoor het komt (dit is de eerste keer in de 8 jaar dat we hier wonen), maar het staat als aandachtspunt genoemd in de offerte, dat ze ook de roosters schoonmaken.
Bij ons was het grootste deel van het vocht en de muffe geur meteen weg toen we folie op de bodem lieten leggen.
pi_217107741
quote:
Prachtig dit! Helaas was het Kareltje niet, wij waren in de Iepenhof in Delft O+
pi_217109423
Ik had vandaag mijn 2e Pilates sessie.
Call me Katrijn. :') Ik ben echt een houten hark.
Valt niet mee en het voelt nu vooral alsof ik geen dag meer had moeten uitstellen. :D
Ik ben 39 maar mijn lichaam zegt 50, I guess.
pi_217109698
Ik ging gisteren ook naar pilates. Moest jij ook veel oefeningen met een bal doen?
pi_217109771
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 19:58 schreef F_r het volgende:
Ik ging gisteren ook naar pilates. Moest jij ook veel oefeningen met een bal doen?
Nee, zover zijn we nog niet. :P De groep is net vorige week gestart dus de meeste zijn newbs. We beginnen bij de basis en later gaan we andere attributen gebruiken. :)
Doe je ook weleens Pilates thuis?
pi_217110868
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 20:03 schreef vencodark het volgende:

[..]
Nee, zover zijn we nog niet. :P De groep is net vorige week gestart dus de meeste zijn newbs. We beginnen bij de basis en later gaan we andere attributen gebruiken. :)
Doe je ook weleens Pilates thuis?
Nee, ik vind het ook niet zo leuk alleen de les die ik in de avond volgde is eraf. X-core en clubpower kan ik niet met mijn schouder deze lessen zijn er ook in de avond. En spinning vind ik niks. Ik heb nooit een les gevolgd maar het lijkt mij niks. Dan blijft er niet veel over.
  donderdag 20 maart 2025 @ 07:22:19 #87
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217112491
Ik sport niet, en het laatste wat ik zou doen is mezelf slepen naar lessen die ik niet leuk vind.
pi_217113272
Opakat lijkt wat op te leven, hij is allerter, actiever, liep net zelfs een rondje buiten en heeft honger. Hij heeft nu ook eindelijk ontdekt dat hij naar buiten kan kijken als hij op de rand van de bank gaat zitten. Dus hij zit nu naar de musjes in de voortuin te kijken met zwiepende staart.

Overigens zie ik wel dat hij echt nog wel moeilijker ademt, dus ik heb niet de illusie dat hij ineens rond gaat rennen en toch snel gezond is. Maar ik gun hem (en de kinderen) een stuk betere dagen dan de afgelopen dagen.
  donderdag 20 maart 2025 @ 09:05:25 #89
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217113481
Ik sta gezellig langs de kant van de weg met een auto met een lege tank. Hoe dat komt, is een lang verhaal, maar het zou helpen als ik wat meer zou slapen…

De 4-jarige ging wel plezier voor de tweede echte dag naar school vandaag. Hij vindt het leuk. Wat een opluchting.
pi_217113603
Juul wilde vanochtend echt niet uit bed en al helemaal niet naar school. Tot ze om 8 uur gingen frezen, toen wilde ze heel snel naar school _O- Wat een teringherrie is dat toch.

Vandaag gaan ze beginnen met de gipsplaten *O* Het wordt weer een huis.
pi_217113716
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 09:05 schreef Tink89 het volgende:
Ik sta gezellig langs de kant van de weg met een auto met een lege tank. Hoe dat komt, is een lang verhaal, maar het zou helpen als ik wat meer zou slapen…

De 4-jarige ging wel plezier voor de tweede echte dag naar school vandaag. Hij vindt het leuk. Wat een opluchting.
Je staat toch even niks te doen dus vertel… :+
Vervelend natuurlijk voor je. :)
  donderdag 20 maart 2025 @ 09:52:19 #92
176471 oh-oh
pi_217113883
Opahond heeft level 17 aangetikt vandaag *O*
( Groucho Marx )
  donderdag 20 maart 2025 @ 10:26:14 #93
176471 oh-oh
pi_217114192
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 07:22 schreef amaranta het volgende:
Ik sport niet, en het laatste wat ik zou doen is mezelf slepen naar lessen die ik niet leuk vind.
Amen to that!
Waarom zou je?
Er is vast wel iets te bedenken wat je wel leuk vindt.
Ik wandel alleen maar, en dat vind ik prima.
Schrok van de weegschaal vandaag, -20.
( Groucho Marx )
pi_217114236
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 10:26 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Amen to that!
Waarom zou je?
Damn! Dat is veel. :o
pi_217114479
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 09:52 schreef oh-oh het volgende:
Opahond heeft level 17 aangetikt vandaag *O*
Supermooi level *O*

Vandaag gaat het supersonische, geisoleerde kattenluik erin. Verloofde twijfelde, maar ik ga het toch niet jinxen?! En anders past er ook een puppy doorheen 8-)
  donderdag 20 maart 2025 @ 10:53:24 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217114515
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 10:26 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Amen to that!
Waarom zou je?
Nice! :Y Of niet?
Het is mijn volgende tussendoel. :+
  donderdag 20 maart 2025 @ 10:58:20 #97
176471 oh-oh
pi_217114609
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 10:53 schreef BE het volgende:

[..]
Nice! :Y Of niet?
Het is mijn volgende tussendoel. :+
IK EET LIEVER RIJST!
( Groucho Marx )
  donderdag 20 maart 2025 @ 10:59:57 #98
176471 oh-oh
pi_217114645
Vriendin van me doet ook keto, vrijwillig, en maar zeiken en zeuren en dan drie dagen friet eten en bier tanken met carnaval, tja, ik heb die optie niet, je kan het niet vergelijken met een vrijwillig gekozen dieet helaas.
( Groucho Marx )
  donderdag 20 maart 2025 @ 11:14:59 #99
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217114940
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 09:32 schreef vencodark het volgende:

[..]
Je staat toch even niks te doen dus vertel… :+
Vervelend natuurlijk voor je. :)
Oke, in een notendop (want inmiddels ben ik op kantoor):

We hadden zaterdag een bruiloft. Toen gingen we met de auto. Toen we weer thuis op de oprit stonden, knipperde het lampje (dan heb je normaal gezien nog zo'n 40 km). Ik heb maandag de auto nog even gebruikt voor een ritje binnen het dorp, maar verder niet.

Vanochtend mijn man: kut, de motor start niet. Ik ga met de auto...dwz: de andere auto waar wél benzine in zat. Prima, tank ik op weg naar kantoor even de bijna-lege auto. Dat is op een km of 5 van huis. Dus: kinderen naar school, ik naar de pomp. Zonder telefoon... want ik had wel m'n werktelefoon bij me, maar niet m'n privételefoon. Dan is er maar één oplossing: terug naar huis. De pomp is onbemand, dus even tanken en iets achterlaten met de belofte terug te komen, ging niet. Ik ben naar huis gereden, heb er niet aan gedacht een jerrycan mee te pakken en terug naar de pomp. Een km voor de pomp was ik leeg. Met een jerrycan had ik dat prima zelf kunnen oplossen. Nu dus niet. Dus belde ik een vriendin die - geluk bij een ongeluk - sinds kort werkloos is en die heeft de jerrycan onder onze carport vandaan geplukt en is me komen halen. We zijn gaan tanken, hebben die 5 liter in de auto gemikt en ik kon weer door.

Damage: een deuk in mijn ego, tijdverlies van een klein uurtje, een huilbui...en verder niks ^O^

Stupide, I know. Maar als mijn zoon me niet drie keer per nacht zou wakker maken omdat hij moet plassen / me mist/het koud heeft/een boterham wil en ik dus niet elke nacht een paar uur in de stoel op zijn kamer hoefde te zitten tot hij slaapt...was me dit vast niet gebeurd.
  donderdag 20 maart 2025 @ 11:30:44 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217115135
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 10:58 schreef oh-oh het volgende:

[..]
IK EET LIEVER RIJST!
:D Ja ok... als je er zo tegenaan kijkt... -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: