abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217175657
Heb net ook even in de app zitten loeren naar de stoommaaltijden van appie, maar er zit of iets van melk in of het kan sporen ervan bevatten.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_217175664
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 14:18 schreef Mushanga71 het volgende:
Heb net ook even in de app zitten loeren naar de stoommaaltijden van appie, maar er zit of iets van melk in of het kan sporen ervan bevatten.
Sporen is niet erg, maar als er echt lactose in is verwerkt, is het een no go.
pi_217175666
Wél een maaltijdsalade zonder melk
AH Maaltijdsalade gerookte zalm #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi132573
If they say
pi_217175667
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 14:19 schreef exode het volgende:

[..]
Sporen is niet erg, maar als er echt lactose in is verwerkt, is het een no go.
Oh, dan is er meer keus. Ik ga ff zoeken
If they say
pi_217175692
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 14:20 schreef Mushanga71 het volgende:
Wél een maaltijdsalade zonder melk
AH Maaltijdsalade gerookte zalm #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi132573
Ze neemt vaak de maaltijdsalade mango hazelnoot maar ik kreeg de dringende opdracht een warm maaltje te verzorgen. Ik wilde dus Vietnamees bestellen maar die zijn op dinsdag dicht.

Er zit in zoveel van die stoommaaltijden kruidenboter en dat gaat niet goed. Zeker niet in combinatie met de hoeveelheid ui die er standaard in alle magnetronmaaltijden lijkt te zitten.

Het is een moielijke vrouw hoor >:)
pi_217175698
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 14:14 schreef exode het volgende:

[..]
Dank je wel voor het meedenken!

Ik vind dit soort disclaimers altijd zo, opmerkelijk, ik weet het voor de allergien en kruisbesmettingen, maar een aardige lijst.

Kan bevatten:Amandel, Noten, Gerst, Glutenbevattende Granen, Paranoot, Cashewnoot, Selderij, Schaaldieren, Eieren, Vis, Hazelnoot, Khorasantarwe, Lupine, Macadamianoot, Melk, Weekdieren, Mosterd, Haver, Pinda's, Pecannoot, Pistachenoot, Rogge, Spelt, Sulfieten, Walnoot, Tarwe
Volgens mij is dat wettelijk zo bepaald. Als je zegt dat iets glutenvrij is bijvoorbeeld, dan mag er ook absoluut 0,0000000 mg gluten in zitten. In een fabriek waar op een andere band wel met gluten wordt gewerkt, kan je dat dus niet garanderen en ben je verplicht om erop te zetten dat het 'sporen van' kan bevatten. Ik denk dat het in 99,9% van de gevallen wel losloopt, maar bij een zware allergie ga je dat risico niet nemen...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217175718
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 14:23 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Volgens mij is dat wettelijk zo bepaald. Als je zegt dat iets glutenvrij is bijvoorbeeld, dan mag er ook absoluut 0,0000000 mg gluten in zitten. In een fabriek waar op een andere band wel met gluten wordt gewerkt, kan je dat dus niet garanderen en ben je verplicht om erop te zetten dat het 'sporen van' kan bevatten. Ik denk dat het in 99,9% van de gevallen wel losloopt, maar bij een zware allergie ga je dat risico niet nemen...
Ik lees alle etiketten al een paar jaar uitgebreid, maar zo'n lange lijst is uitzonderlijk. Dit is een bijzondere fabriek denk ik, waar ze echt alles verpakken wat eetbaar is.
pi_217175733
Kan sporen van melk en lactose bevatten:

AH Stoommaaltijd beef teriyaki #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi475649

AH Terra Stoommaaltijd pasta Italiaans #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi578788

Iglo Stoom & klaar Asian noodles met kip #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi564077

AH Terra Plantaardig stoommaaltijd gyoza bowl #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi578787

Niet heel veel maar tis iets.
If they say
pi_217175746
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 14:23 schreef exode het volgende:

[..]
Ze neemt vaak de maaltijdsalade mango hazelnoot maar ik kreeg de dringende opdracht een warm maaltje te verzorgen. Ik wilde dus Vietnamees bestellen maar die zijn op dinsdag dicht.

Er zit in zoveel van die stoommaaltijden kruidenboter en dat gaat niet goed. Zeker niet in combinatie met de hoeveelheid ui die er standaard in alle magnetronmaaltijden lijkt te zitten.

Het is een moielijke vrouw hoor >:)
:D

En iets van sjoep? Das iig warm.
If they say
pi_217175762
Ze eet maar gewoon wat de pot schaft >:) ik ga eens kijken waar ik zelf zin in heb ook. Volgens de mannen hier kan ik ook gewoon in de voortuin koken. :+ Ze vinden ons in de straat volgens mij zo al raar genoeg.

Dank je wel voor het zoeken Mush!
pi_217175798
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 14:30 schreef exode het volgende:
Ze eet maar gewoon wat de pot schaft >:) ik ga eens kijken waar ik zelf zin in heb ook. Volgens de mannen hier kan ik ook gewoon in de voortuin koken. :+ Ze vinden ons in de straat volgens mij zo al raar genoeg.

Dank je wel voor het zoeken Mush!
Maak je er gewoon een buurt BBQ van :P
En, graag gedaan :)
If they say
pi_217175994
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 14:23 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Hier zijn nieuwe regels over waar per januari 2026 aan voldaan moet worden: https://www.nvwa.nl/onder(...)esmetting-allergenen waarbij per allergeen een referentiewaarde is (de hoeveelheid van een allergeen die nog veilig is voor iemand met een voedselallergie). Als uit een risicoanalyse blijkt dat die mogelijk overschreden wordt, dan moét de waarschuwing erop staan (kan X bevatten of niet geschikt voor mensen met een X allergie, alleen die twee statements mogen dan nog). Als uit een risicoanalyse niet blijkt dat die referentiewaarde mogelijk overschreden wordt, dan mogen ze het er niet meer opzetten. Om zo te voorkomen dat mensen onnodig veel producten niet meer kunnen eten omdat ze uit voorzorg maar alles erop zetten dat ook maar enigszins zou kunnen qua kruisbesmetting.
pi_217176125
Het is ook ingewikkeld met die etiketten. Sommige producten met 'sporen van melk' gaan hier goed en andere niet. En dan heb je ook nog producten met de melding 'kan melk bevatten' :') Kennelijk is de afwijking dan héél groot ofzo.
Maar vaak gaat het vooral om grotere hoeveelheden, dan zijn die sporen geen probleem.
pi_217176181
Ik vond de stoommaaltijden van de AH jaren geleden wel prima magnetronvoer maar daar stoppen ze zo te zien nogal vaak melk in. Zelfs de veganistische dingen staat melk bij allergenen, ik heb daar nooit op gelet maar dat is dus overdreven indekken?
pi_217176198
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 15:13 schreef Hupje het volgende:
Het is ook ingewikkeld met die etiketten. Sommige producten met 'sporen van melk' gaan hier goed en andere niet. En dan heb je ook nog producten met de melding 'kan melk bevatten' :') Kennelijk is de afwijking dan héél groot ofzo.
Maar vaak gaat het vooral om grotere hoeveelheden, dan zijn die sporen geen probleem.
Ik denk dat de producten met 'kan melk bevatten' niet per se een veel grotere wfwijking hebben, maar al voldoen aan de nieuwe regelgeving, en die over sporen nog niet ;)
  dinsdag 25 maart 2025 @ 15:58:10 #291
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_217176658
:D Ik kan die etiketten zo slecht lezen dat ik eigenlijk echt alleen nog maar in de app bestel, in de winkel schaam ik me kapot
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_217176674
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 13:33 schreef exode het volgende:
Ik ben donderdag de ultimate huisvrouw, dan is schoonmaakdag want geen stofmakende werkzaamheden meer. Het is echt enorm stoffig nu in de woonkamer, er is niet tegenop te dweilen. Ik zit nu ook achter B zijn gamebureau boven want beneden is het naast stoffig, koud en behoorlijk vochtig.

Donderdag haal ik alles wat verplaatsbaar is uit de woonkamer en vrees dat ik wel even bezig ben met het stofvrij maken. Maar voor een goed doel en daarna richten we de tijdelijke keuken in de uitbouw in totdat de keuken geplaatst wordt.

Ik strijk dus niet, maar verloofde ook niet. Ja strijkkralen _O- Geen strijkkleding in huis blijkbaar.
Dat stof ben je ook niet zo een twee drie kwijt vrees ik...
En dat vocht is vast van het stucwerk, het was bij ons met een week zo goed als droog (zat er op sommige plekkern ook behoorlijk dik op).

Diepvriesmaaltijd, ik vind de "iglo ping en klaar wel redelijk". Maar de varianten die ik heb gehad (met aardappelvarianten) tot nu toe bevatten allemaal melk.
Qua AH maaltijden geen ervaring, ik vond vroeger als student de zuurkool wel lekker, maar ik had laatst van de jumbo zuurkool en die was toch echt niet lekker (misschien had ik als student toch een andere smaak), maar misschien is die van AH wel lekker.

Mijn man draagt overhemden, ik strijk ze niet. Als hij dat wil mag hij het zelf doen, maar hij trekt ze zo weer aan.
Ik hang ze wel uit de was op een hangertje, maar langs de knopen zou eigenlijk wel gestreken mogen worden, ik heb er alleen een ontzettende hekel aan en mijn man vindt het blijkbaar niet zo belangrijk.
Nou heeft hij een witte jas aan op zijn werk, misschien valt het dan niet zo op.

Vloerenman komt donderdag *O* dan zijn we vast ook een hoop stof kwijt met het laatste laagje egalisatie spul *O*. Volgens mij komt hij dan de dag erna de vloer leggen was het idee.
Schilder belde dat hij eerder kan komen, ik vroeg mijn man hoeveel eerder, maar daar heb ik geen antwoord op, hij komt eind van de week nog even langs, kunnen we gelijk de kleur doorgeven.

Ik heb zelf mn washok geschilderd, zag er nog wat vlekkerig uit, maar ik hoop dat dat wegtrekt als het droog is. En als het niet teveel opvalt vind ik het wel prima, het is een washok :') .
We hadden donkere strepen op de muur staan waar de wasmanden hebben gestaan. Ik denk dat ik daar nog even iets op ga verzinnen, anders heb ik zo weer van die strepen op de muur, dat is zonde.

Ik wacht met smart op de post, daar zitten als het goed is de nieuwe spotjes bij. En ik hoop dat dit dan wel past...
Fake it till you make it...
pi_217176699
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 09:13 schreef oh-oh het volgende:
Ze wil geen visite in het ziekenhuis de eerste tijd.
Het is een beetje een rare, ze heeft ook geen familie, ouders zijn beiden al lang overleden , en geen broers of zussen, ze is erg gewend om alles alleen te doen.
Maar ik wil haar daarin wel respecteren en zal uiteraard vragen of ze van gedachte verandert ondertussen.
Ik wilde ook geen mensen toen ik aan de chemo was. Kon mijn gezin moeilijk de deur uit schoppen maar hoe minder gedoe aan mijn kop hoe beter.
Alleen Mrs V en mijn zus verdroeg ik redelijk soepel in mijn aura, verder vond ik vaak appjes al teveel kosten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 25 maart 2025 @ 16:09:12 #294
176471 oh-oh
pi_217176786
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 16:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik wilde ook geen mensen toen ik aan de chemo was. Kon mijn gezin moeilijk de deur uit schoppen maar hoe minder gedoe aan mijn kop hoe beter.
Alleen Mrs V en mijn zus verdroeg ik redelijk soepel in mijn aura, verder vond ik vaak appjes al teveel kosten.
Ik zeg toch ook dat ik dat prima vind?
Ik wil zelf ook geen visite als ik ziek ben, nooit, ik haat dat!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_217176868
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 16:09 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ik zeg toch ook dat ik dat prima vind?
Ik wil zelf ook geen visite als ik ziek ben, nooit, ik haat dat!
Zei ik dat je zei van niet? :?
Het was een uiting van begrip en herkenning :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_217176889
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 15:58 schreef oh-oh het volgende:
:D Ik kan die etiketten zo slecht lezen dat ik eigenlijk echt alleen nog maar in de app bestel, in de winkel schaam ik me kapot
Neem een vergrootglas mee.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 16:18:36 #297
176471 oh-oh
pi_217176907
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 16:17 schreef vencodark het volgende:

[..]
Neem een vergrootglas mee.
B-) :+
( Groucho Marx )
  dinsdag 25 maart 2025 @ 16:19:39 #298
176471 oh-oh
pi_217176917
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 16:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zei ik dat je zei van niet? :?
Het was een uiting van begrip en herkenning :D
Sorry, ik ben gewend dat je er met gestrekt been in komt, my bad!
Maar goed ik werd al simpel van mijn broertje die maar aan mijn bed zat na die tia en ik kon niet zeggen dat ie weg moest gaan :D
( Groucho Marx )
pi_217176955
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 16:19 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Sorry, ik ben gewend dat je er met gestrekt been in komt, my bad!
Maar goed ik werd al simpel van mijn broertje die maar aan mijn bed zat na die tia en ik kon niet zeggen dat ie weg moest gaan :D
Wat een hel
  dinsdag 25 maart 2025 @ 16:24:38 #300
176471 oh-oh
pi_217176986
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 16:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat een hel
Hij bedoelde het zo lief maar ik wilde liever dat ie gewoon ging werken :')
Kon niks uitbrengen.
Kakzooi!
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')