Ben benieuwd naar je inloopkoor!quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:12 schreef Blues het volgende:
Wie weet ga ik het wel zingen straks![]()
Gezellig met dinnetje naar het inloopkoor, prachtig weer om te fietsen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laatste sopactie op oude adres.![]()
Het zit ondertussen in je DNAquote:Op zaterdag 8 maart 2025 15:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
16 broden gebakken. Ik was ooit van mening dit niet meer te zullen doen
De capaciteit maar even op gaan schalen naar 25.
In de houtoven?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 15:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
16 broden gebakken. Ik was ooit van mening dit niet meer te zullen doen
De capaciteit maar even op gaan schalen naar 25.
https://www.intervocaal.nl/quote:Op zaterdag 8 maart 2025 14:43 schreef AnneX het volgende:
Ben benieuwd naar je inloopkoor!
De Zangjuf heeft Zingen voor de Lol gestart. Loopt als een trein. 🎶
Bonnetjes zijn weer goedgekeurdquote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:28 schreef borisz het volgende:
Zit helaas binnen. De Kascommissie moet straks zn werk doen.
Huisje is we al weer schoon. En er is de Strade. Dus ik vermaak me wel.
Top. 🎼quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:16 schreef Blues het volgende:
[..]
https://www.intervocaal.nl/
Het was echt erg goed, leuk en ik kreeg er enorm energie vanMerkte dat ik lang niet in koren had gezongen maar ik pakte het vrij snel weer op.
4 stemmig, veel mannen! 5 nrs ingestudeerd en gezongen.
Nummer van Claude, een Frans chanson, Nina Simone, Oekraïns en Beatles. Lekker afwisselend
Eens per maand in Haarlem, 20 min fietsen voor mij, vriendin uurtje fietsen en die zingt in veel (project-) koren.
Volgende maand weer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gut, vragen de vroegere buren:”wanneer verhuizen jullie?” toen wij er vanmiddag waren voor laatste stofzuig- en dweiltaak.
Lees de (ouwe) buurtappAfgelopen woensdag dus.
Vanavond uiteten. Alweer.
[ Bericht 0% gewijzigd door AnneX op 08-03-2025 17:43:26 ]
Die kost zo'n honderd euro om op te stoken dus dat doe ik niet iedere keerquote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:16 schreef Barreltje het volgende:
[..]
In de houtoven?![]()
En wat doe je met zoveel brood dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
😎quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die kost zo'n honderd euro om op te stoken dus dat doe ik niet iedere keer
Verkopen, aan iedereen die er om komt vragen. Van de week stond er een vrouw op het erf die riep of er brood was, dus ik geloof dat ik het verplicht ben
'¿Hay pan?' ?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die kost zo'n honderd euro om op te stoken dus dat doe ik niet iedere keer
Verkopen, aan iedereen die er om komt vragen. Van de week stond er een vrouw op het erf die riep of er brood was, dus ik geloof dat ik het verplicht ben
quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:41 schreef AnneX het volgende:
Oh ja, er wordt ook voor het keukenraam hard gewerkt door de eksters.Hier was er een boze ekster, die vloog op de pindakaas af en zag mij opeens op het balkon, vloog naar de lantaarnpaal en bleef kijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
In taramundi volgens mij wel, zo'n 25 minuten verderop. En in vegadeo, veertig minuten verderop. Dus niet echt neequote:
quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:37 schreef AnneX het volgende:
[..]
Top. 🎼
Breaking: 5 juni as. in de la Mar een avond over Zingen en geluk, een soort live podcast met als thema “ hoe word je gelukkig”…😇Wat leuk!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kannie komen! Kom dan net terug van Zakynthos.
Hier de wilde braamquote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:17 schreef Barreltje het volgende:
Tevens nemen de krokussen hier het grasveld over![]()
[ afbeelding ]
Klinkt toch een beetje alsof ze denken dat er op miraculeuze wijze een wasmand met brood in de tuin geland isquote:
Geweldigquote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dansmiddag voor de lokale bejaarden in de motorbar. De burgemeester is de dj
quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben weer op weg terug naar huis van wandelen en pannenkoeken eten met leuk gezelschap![]()
En zelfs op de terugweg een dubbeltje gevonden![]()
En morgen eindelijk weer even een dagje niks
Ik heb een heel apart gevoel... van binnenquote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:27 schreef Tele6 het volgende:
Oh en ik heb een pepertje gesneden en daarna met m'n vinger in m'n neus gezeten, dus ik heb nu een heel bijzonder gevoel in m'n neus
Scherp 😉quote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb een heel apart gevoel... van binnen
Wat heerlijk!!quote:Op zondag 9 maart 2025 02:23 schreef AnneX het volgende:
Vraag eerder van vlindertje : “@:AnneX hoe waren de eerste nachten in nieuwe huis? Wennen aan andere geluiden of viel het mee?”
Antwoord @:vlindertje89. wij horen niks en slapen als een roos na de 3 slapeloze weken ervoor.![]()
…even…😉 van de kleine lettertjes lezen vallen mijn ogen wel weer dicht.quote:Op zondag 9 maart 2025 04:09 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wat heerlijk!!
Behalve nu, dus? Gezien het tijdstip van je post?of lig je altijd wel even wakker in de nacht?
Niet mijn muziek. Maar Afrikaans is wel een apart taaltje.quote:Op zondag 9 maart 2025 01:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ek het sopas afgekom op hierdie liedjie van Laurika Rauch, "moe nie weggaan nie", Brel in Afrikaans, regtig pragtig.
Bekijk deze YouTube-video
Afrikaans is 'n wonderlike mooi taal, dit is jammer dat dit so 'n nalatenskap dra. En ja, ek verstaan Afrikaans, praat dit is 'n bietjie moeiliker. Ek het familie wat daar woon wat ek graag wil besoek. Het 'n oom gehad wat 'n totale drol was, maar sy seun, my neef, is heeltemal in orde.
Twee jaar terug zat ik in Triberg in een hotel buiten op het terras en hoorde een gezin praten. Ik kon de taal niet thuisbrengen maar begreep het wel, pa wilde de volgende dag wel naar een of ander kasteel zien, z'n dochters gingen liever winkelen en wisten nog niet naar welke stad.quote:Op zondag 9 maart 2025 01:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ek het sopas afgekom op hierdie liedjie van Laurika Rauch, "moe nie weggaan nie", Brel in Afrikaans, regtig pragtig.
Afrikaans is 'n wonderlike mooi taal, dit is jammer dat dit so 'n nalatenskap dra. En ja, ek verstaan Afrikaans, praat dit is 'n bietjie moeiliker. Ek het familie wat daar woon wat ek graag wil besoek. Het 'n oom gehad wat 'n totale drol was, maar sy seun, my neef, is heeltemal in orde.
quote:Op zondag 9 maart 2025 10:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Twee jaar terug zat ik in Triberg in een hotel buiten op het terras en hoorde een gezin praten. Ik kon de taal niet thuisbrengen maar begreep het wel, pa wilde de volgende dag wel naar een of ander kasteel zien, z'n dochters gingen liever winkelen en wisten nog niet naar welke stad.
De volgende ochtend trof ik het gezin bij het ontbijt. Ik was toch wel benieuwd welke taal ik hoorde dus ze gevraagd welke taal ze spraken. Toen ik vroeg of ze vandaag naar een kasteel zouden of toch winkelen waren de dochters enigszins verbaasd, blijkbaar geen idee dat hun taal voor een Nederlander goed te volgen is.
quote:Op zondag 9 maart 2025 04:09 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wat heerlijk!!
Behalve nu, dus? Gezien het tijdstip van je post?of lig je altijd wel even wakker in de nacht?
Ik word altijd 1 tot 2x wakker 's nachts. 1x na een uur of 3,4 slaap om een plasje te plegen en dan weer na 2 uur enzo... heel irritant, en dit is ALTIJD voor een werkdag. Toch iets van spanning, terwijl ik dat verder overdag nooit heb?!quote:Op zondag 9 maart 2025 07:15 schreef AnneX het volgende:
[..]
…even…😉 van de kleine lettertjes lezen vallen mijn ogen wel weer dicht.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 9 maart 2025 10:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Twee jaar terug zat ik in Triberg in een hotel buiten op het terras en hoorde een gezin praten. Ik kon de taal niet thuisbrengen maar begreep het wel, pa wilde de volgende dag wel naar een of ander kasteel zien, z'n dochters gingen liever winkelen en wisten nog niet naar welke stad.
De volgende ochtend trof ik het gezin bij het ontbijt. Ik was toch wel benieuwd welke taal ik hoorde dus ze gevraagd welke taal ze spraken. Toen ik vroeg of ze vandaag naar een kasteel zouden of toch winkelen waren de dochters enigszins verbaasd, blijkbaar geen idee dat hun taal voor een Nederlander goed te volgen is.
Graag, ook deze temperatuur, hoeft niet warmer. Voor de natuur dan wel ‘s nachts regen.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heerlijk weer, kan dit zo blijven tot november??
Dit!quote:Op zondag 9 maart 2025 11:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Die regen viel zaterdagnacht in Bahia Blanca (km of 200 hier vandaan). 14 doden en nog veel vermisten. Vriendin van ons komt er vandaan, gelukkig haar familie en vrienden veilig, op matierële schade na geen problemen gehad. Er werd hier ook gelijk weeralarm afgegeven, scholen dicht, dit dat alles, want het kwam deze kant op. Hier viel het erg mee gelukkig.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Graag, ook deze temperatuur, hoeft niet warmer. Voor de natuur dan wel ‘s nachts regen.
Ik zag het langskomen, zo eng en gevaarlijk.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:26 schreef flipsen het volgende:
[..]
Die regen viel zaterdagnacht in Bahia Blanca (km of 200 hier vandaan). 14 doden en nog veel vermisten. Vriendin van ons komt er vandaan, gelukkig haar familie en vrienden veilig, op matierële schade na geen problemen gehad. Er werd hier ook gelijk weeralarm afgegeven, scholen dicht, dit dat alles, want het kwam deze kant op. Hier viel het erg mee gelukkig.
Lijkt me prrrrima!quote:Op zondag 9 maart 2025 11:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
😢quote:Op zondag 9 maart 2025 10:47 schreef Blues het volgende:
Mmmm Orkaan Alfred in de buurt van Q's woonplaats. (denken we) al woont hij (denken we) wel wat meer in het binnenland achter de oostkust.
Zij en wij klappen nu al voor jouquote:Op maandag 10 maart 2025 06:59 schreef vlindertje89 het volgende:
Het is al licht!![]()
Kwartier eerder de deur uit dan gepland. Wel lekker, heb ik straks nog even rustig de tijd om mn presentatie nog keer door te lezen én om alles rustig aan te sluiten en klaar te zetten, want dat is nog wel een beetje een gedoe.
Ik sta straks voor deze zaal:
[ afbeelding ]
Al zijn de stoelen inmiddels blauw, geloof dat er een kleine renovatie geweest is sinds deze foto die ik van internet plukte (foto van een artikel van Ad Valvas).
Zal wel minder vol zijner zitten 500 studenten in dit deel van het vak, maar maandag 9u en er is ook livestream en opname dus verwacht er max 100 in de zaal.
Dan klinkt het gelijk zo negatief.quote:Op maandag 10 maart 2025 08:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Tering vroeg zou ik het noemen
Wat gaaf! Veel succes en plezierquote:Op maandag 10 maart 2025 06:59 schreef vlindertje89 het volgende:
Het is al licht!![]()
Kwartier eerder de deur uit dan gepland. Wel lekker, heb ik straks nog even rustig de tijd om mn presentatie nog keer door te lezen én om alles rustig aan te sluiten en klaar te zetten, want dat is nog wel een beetje een gedoe.
Ik sta straks voor deze zaal:
[ afbeelding ]
Al zijn de stoelen inmiddels blauw, geloof dat er een kleine renovatie geweest is sinds deze foto die ik van internet plukte (foto van een artikel van Ad Valvas).
Zal wel minder vol zijner zitten 500 studenten in dit deel van het vak, maar maandag 9u en er is ook livestream en opname dus verwacht er max 100 in de zaal.
iK bEN BElEiDquote:Op maandag 10 maart 2025 09:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
@:vlindertje89 Zou hier goed zijn voor 3 weken slapeloosheid
Maar je zal het vast top doen
Nu op naar werk, kijken wat de gevolgen van Fabers vodje en wetten aangericht hebben.
8quote:Op maandag 10 maart 2025 08:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Oven acht is besteld
Om één of andere reden levert dat minder commentaar op van de partner dan de pannencollectie.
Volgorde van aanschaf:quote:
Mooie lijst. Ik vind mijn drie stuks al veel. Combimagnetron, combioven, airfryer. Ik hoop zo dat die combioven ooit kapot gaat zodat ik iets fatsoenlijks kan kopen maar hij blijft het maar doen.quote:Op maandag 10 maart 2025 09:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Volgorde van aanschaf:
1. MFI94IX (industriële lijn Boretti, de oven die ik de afgelopen 15 jaar ook in Rotterdam thus heb gebruikt. Inmiddels met andere inductieplaat)
2. Rofco B40 broodoven uit de bakkerij
3. Bartscher heteluchtoven. Super snel op temperatuur en gaat tot 300c. Gebruikte we in bakkerij voor zoet, voldoet ook prima als 'airfryer'.
4. Magnetron
5. rotisserieoven - voor gegrilde kip, zelfgemaakte grillworst en kebab
6. Oven van cocina de leña - meer voor slow roast. Temperatuur 120 a 150 graden.
7. Broodoven in historische bakhuis. Pizza dome maar dan binnenmaat twee meter diameter. Super tof maar opstoken kost een fortuin.
8. Mobiele pizzaoven op gas (deze https://www.leroymerlin.e(...)-acero-87765372.html )
Oven goed schoonmaken met de kärcher wil dan wel helpenquote:Op maandag 10 maart 2025 10:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mooie lijst. Ik vind mijn drie stuks al veel. Combimagnetron, combioven, airfryer. Ik hoop zo dat die combioven ooit kapot gaat zodat ik iets fatsoenlijks kan kopen maar hij blijft het maar doen.
Die is kapot maar goed idee wel verderquote:Op maandag 10 maart 2025 10:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Oven goed schoonmaken met de kärcher wil dan wel helpen
Hoe bedoel je, je belt namens een bedrijf?quote:Op maandag 10 maart 2025 10:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als jullie een bedrijf bellen, noemen jullie dan de plaatsnaam? De helft van mijn particuliere bellers doet dat en ik snap niet waarom.
Ik neem op namens bijvoorbeeld een webshop. Dan zegt de beller 'ja hallo, u spreekt met Bakker uit Wijk bij Duurstede, ik heb een vraag...'. Waarom zegt hij uit welke plaats hij komt? Zo veel mensen die dat standaard doen.quote:Op maandag 10 maart 2025 10:58 schreef Blues het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, je belt namens een bedrijf?
Misschien omdat ze denken dat je ze dan makkelijk kan vinden in het klantenbestand?quote:Op maandag 10 maart 2025 11:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik neem op namens bijvoorbeeld een webshop. Dan zegt de beller 'ja hallo, u spreekt met Bakker uit Wijk bij Duurstede, ik heb een vraag...'. Waarom zegt hij uit welke plaats hij komt? Zo veel mensen die dat standaard doen.
Ik doe dat ook altijd, want vaak vraagt men daarna waar ik woonquote:Op maandag 10 maart 2025 11:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik neem op namens bijvoorbeeld een webshop. Dan zegt de beller 'ja hallo, u spreekt met Bakker uit Wijk bij Duurstede, ik heb een vraag...'. Waarom zegt hij uit welke plaats hij komt? Zo veel mensen die dat standaard doen.
Ah haha ja, hier ook. Sommige ook het hele adres.quote:Op maandag 10 maart 2025 11:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
quote:Op maandag 10 maart 2025 11:19 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Misschien omdat ze denken dat je ze dan makkelijk kan vinden in het klantenbestand?
Zou kunnen hoor, ik weet het niet. Ik kan natuurlijk niet in de klantenbestanden kijken dus ik heb er verder niets aan. Het viel me gewoon op. Ik doe dat echt nooit. Ze vragen vanzelf wel wat ze willen weten is mijn idee daarbij.quote:Op maandag 10 maart 2025 11:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik doe dat ook altijd, want vaak vraagt men daarna waar ik woon
Je kan ook vragen of het leuk wonen is in Wijkquote:Op maandag 10 maart 2025 11:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
[..]
Zou kunnen hoor, ik weet het niet. Ik kan natuurlijk niet in de klantenbestanden kijken dus ik heb er verder niets aan. Het viel me gewoon op. Ik doe dat echt nooit. Ze vragen vanzelf wel wat ze willen weten is mijn idee daarbij.
Oh dat is ook handig jaquote:Op maandag 10 maart 2025 11:41 schreef Blues het volgende:
[..]
Ah haha ja, hier ook. Sommige ook het hele adres.
Terwijl ik genoeg heb aan geb. datum, geslacht en achternaam (qua invoeren in mijn systeem).
Of ze mailen hele vragen, lappen tekst, met 'groetjes, lucky'. Verder niks, ik zie dan alleen dat en mailadres.
Over wie gaat het dan
Neen, ik mag geen kletspraatjes. Klanten rekenen per seconde af dus dat is verbotenquote:Op maandag 10 maart 2025 11:42 schreef Blues het volgende:
[..]
Je kan ook vragen of het leuk wonen is in Wijk
Meest praktische is (hoe ik het zelf ook doe)quote:Op maandag 10 maart 2025 12:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vraag aan @:blues stel dat ik jou als collega bel, word jij er dan blij van als ik meteen de geboortedatum geef?
Nu meld ik me meestal als collega, dat ik een vraag heb/wil overleggen over cliënt (naam), waarna meteen de vraag naar geboortedatum volgt. Die ik ook paraat heb.
Aan de ene kant lijkt het me wat bruut binnen komen met geboortedatum, aan de andere kant ook efficiënt.
Ik vraag het tegenwoordig ook bij de medewerkers die ik spreek en ben benieuwd naar jouw voorkeur hierin.
Tevens online overleg 2 van 3 achter de rug.
Nu snel lunchen en dan de laatste.
En daarna even weg uit het werkgebeuren want vanavond mag ik ook nog een paar uur
Ook altijd leuk: Wanneer je je naam spelt volgens het NAVO- of Nederlands spelalfabet en de persoon aan de andere kant dat dan niet kent…quote:Op maandag 10 maart 2025 12:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had vorige week een beller die zijn achternaam Lingo-style spelde. Ik schoot echt bijna in de lach.
'Janse, J A N S E, Janse'.
Ja, en uw achternaam?quote:Johan
Anton
Nico
Simon
Eduard
Julietquote:Op maandag 10 maart 2025 13:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ook altijd leuk: Wanneer je je naam spelt volgens het NAVO- of Nederlands spelalfabet en de persoon aan de andere kant dat dan niet kent…
[..]
Ja, en uw achternaam?
quote:Op maandag 10 maart 2025 12:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had vorige week een beller die zijn achternaam Lingo-style spelde. Ik schoot echt bijna in de lach.
'Janse, J A N S E, Janse'.
Had mijn zwager ook een keer.quote:Op maandag 10 maart 2025 13:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ook altijd leuk: Wanneer je je naam spelt volgens het NAVO- of Nederlands spelalfabet en de persoon aan de andere kant dat dan niet kent…
[..]
Ja, en uw achternaam?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. het moppie bracht een staart naar huis. wsl van een salamander oid.. aparte is dat de staart nog bewoog ?!?!Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
@ Bravo Lima Uniform Echo Sierraquote:
FF Nagekeken, volgens mij zijn die er niet, wat er wel is:quote:Op maandag 10 maart 2025 13:46 schreef Barreltje het volgende:
ik bel altijd op en zeg :
hallo dit is Barreltje, kunnen we verder in het engels praten![]()
De lokale taal is nog wel een uitdaging.
en mijn adres is hopeloos , want er zitten typische letters indie weet ik dan weer niet in het NATO alfabet
Dat had ik geoefend en uitgeschreven voor een Franstalig overleg met de directeur sociale dienst en maatsch. werker in Frankrijk om mijn mailadres door te geven.quote:Op maandag 10 maart 2025 13:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Uitspraak voor Franstaligen is hilarisch
Lettre Code Prononciation4,5 (API)6
A alfa al fah [ˈalfa]
B
Scoutingquote:Op maandag 10 maart 2025 13:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
@ Bravo Lima Uniform Echo Sierra
In dienst gezeten? Zendamateur? Zeevarend? Ik gebruik het altijd,
Lief dat je het vraagt!quote:
Ik ook niet.quote:Op maandag 10 maart 2025 17:19 schreef derLudolf het volgende:
Achternaam hoef ik nooit te een spellen
Ik moet eerlijk bekennen nooit op jullie site te hebben gekeken. Net wel, wat een geweldig leuke namen voor jullie bieren en toffe etikettenquote:Op maandag 10 maart 2025 18:31 schreef Sarabi het volgende:
Mijn achternaam werd op een of andere manier ook altijd verkeerd verstaan. Daarom maar de achternaam van mijn man aangenomen, nooit meer dat gezeik.
quote:Op maandag 10 maart 2025 19:47 schreef Clubsoda het volgende:
Ik moet altijd alles spellen, voor en achter. Dieptepunt was toen ik een keer omgeroepen werd als NietmeerbestaandlandinAfrika Eetstoornis(En ik heet niet bijna Rhodesië Anorexia maar maak er maar wat anders leuks van
) en er zit een oe in wat in Duitsland altijd gedoe geeft, want ik vertik het om het met een eu te zeggen. Ik zeg dan altijd 'Hoekstra, met OO EE' maar de meeste Duitsers zitten zo vast in hun eigen perceptie van het alfabet dat ze gewoon niet luisteren. Mijn vrouw heeft overigens geen makkelijker naam en Nederlanders zetten de H vaak op de verkeerde plek (zoals Jhonny
) dus tja. Alleen mijn oudste kind heeft een mega-gangbare achternaam.
Thanks! Als grote filmfans was de combinatie snel gemaakt. En mijn man heeft ook altijd strips getekend dus we wilden ook wel opvallende labelsquote:Op maandag 10 maart 2025 19:08 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen nooit op jullie site te hebben gekeken. Net wel, wat een geweldig leuke namen voor jullie bieren en toffe etiketten
Ja!quote:Op maandag 10 maart 2025 19:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een gave vogels @:sigme daar zou ik de hele dag naar kunnen kijken.
Mooie studie jaquote:Op maandag 10 maart 2025 19:53 schreef Clubsoda het volgende:
Dunedin ken ik van de Dunedinstudie, waarin de complete aanwas baby's in een jaar geïncludeerd is en volgens mij nog steeds gevolgd worden, inmiddels vijftigers. Interessante resultaten hebben ze gevonden over zelfcontrole als voorspeller van heel veel zaken op later leeftijd.
Maar het ziet er óók mooi uit![]()
Ik heb ooit een Anatomische Les van Moffitt en Caspi (de grondleggers van de studie) in het Concertgebouw bijgewoond, dat was tofquote:
Oh, dat lijkt me heel erg tof jaquote:Op maandag 10 maart 2025 20:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb ooit een Anatomische Les van Moffitt en Caspi (de grondleggers van de studie) in het Concertgebouw bijgewoond, dat was tof
1 ding dat ik van therapie geleerd heb is dat "jouw verwachtingen (niet per se persoonlijk naar jou toe he 😘) nooit uitkomen".quote:Op maandag 10 maart 2025 20:51 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben een beetje sip hier.
Had vanavond een videomeeting met de andere commissie van vrijwilligerswerk. Zij organiseren de activiteiten voor de kinders en wij het eten. Handig om zo nu en dan te overleggen
Vanuit mijn commissie zou nog iemand aansluiten maar die kwam niet opdagen en appte een heel epistel over dat we er niet vanuit mochten gaan dat hij zijn mail las![]()
ik ben zo klaar met mensen die moeilijk doen op vrijwilligerswerk
Nou vertelde een van degenen in de andere commissie (die ik ook al 10 jaar ken) dat zij en haar vriend uit elkaar gaan en hij verhuist komende maand weg. Ze hadden net een paar jaar een huis samen
Nou app ik dat aan B, appt hij terug dat hij goed nieuws heeft in ruil. Een ander stel in dezelfde vriendengroep verwacht een baby![]()
![]()
Maar ik kan vanavond m'n blijheid niet echt opbrengen. Vind het sowieso matig dat B het nou vertelt ipv die vriendin zelf. En ben bang dat we ze veel minder vaak gaan zien straks want er gaat zoveel veranderen voor ze.
Precies dat had ik afgelopen vrijdagavondquote:Op maandag 10 maart 2025 22:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik reed straks naar werk… en zie een oud fietsertje de rotonde naderen, evenwicht verliezen en PLOF ruggelings een droog slootje in tuimelen
Ik gauw mijn rondje afgemaakt, auto in de berm gepleurd en er naartoe. Dat hadden drie heren die van overal vandaan kwamen ook al bedacht (fietsen op de grond, rotonde dichtgezet door noodstop-auto) dus toen ik arriveerde was hij al onder de oksels gegrepen en uit het gat gehesen.
Helaas was het daarmee niet klaar… fysiek leek er niks aan de hand en ik had gezien dat hij niet op zijn hoofd was gevallen en ook heel knap het enige stuk vol gras had gevonden om te tuimelen.
Maar hij bleek hartstikke verward te zijn. Wilde vooral weer op de fiets en naar huis en was daar niet vanaf te brengen. Liep en bewoog goed, kon min of meer uitleggen waar hij in de wijk woonde.. maar kon zijn adres niet noemen.
Tja, bel je daar politie of ambulance voor en ga je hem fysiek tegenhouden? We vonden het lastig.
In een snel 1-2tje bood een van de fietsende heren aan (die, net als ik, al snel doorhad dat dhr verward was) met hem mee te rijden. Dat was niet nodig van het oude heertje, waarna ik spontaan ‘ontdekte’ dat beide heren dezelfde kant uitgingen. Logisch toch, dat je dan samen gaat!? En toen mocht het gelukkig wel.
Ik hoop dat hij goed is thuis gekomen, en iemand hem daar opving. En heb wel het vertrouwen dat de meefietser anders alsnog aan de bel trekt.
Mooi wel hoe snel iedereen opdook. Waaronder een jonge knul in zijn klusbus. Geeft vertrouwen in de jeugd van tegenwoordig.
Ik door naar werk.. moest ik paar km verderop in de file nog plek maken voor een politiewagen met zwaailicht. Reed niet richting fietser.
quote:Op maandag 10 maart 2025 22:58 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Precies dat had ik afgelopen vrijdagavond
Hoppekeee oud meneertje in de droge sloot.
Er reden twee dames achter en die hebben 'm op de been geholpen, niks lichamelijks kapot maar mentaal niet in orde. Hij had de fiets in z'n 1 staan dus trapte in de lucht, en hij slingerde helemaal, maar hij wilde niet even bijkomen of nagekeken worden want hij moest nog helemaal naar Kaatje City (dwz ruim 20 km de andere kant op....)
Dames hebben het niet-spoednr van de politie gebeld en zijn hem gevolgd. Ik ben doorgejogd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen 11 bezichtigingen. Buurvrouw heeft zaterdag nog lurkers opgevangen. Een 30+ stel: zij uit A’dam en hij uit Delft. Gunfactor 10.
Voor de makelaar staan In de koelkast nog blikjes cola en zo. Er staat zelfs een koffieapp. en koekjes en stoelen. 😂
Tot vrijdag is er gelegenheid om een bod uit te brengen.
Edit: misschien maar eens thee gaan drinken bij de buurvrouw en turen wie er langslopen.
Weltrusten allen. Sleep tight en dream right.![]()
Ik bied (ongezien) 450 euro, dat is toch fantastisch?quote:Op maandag 10 maart 2025 23:24 schreef AnneX het volgende:
Als jouw bod wordt geaccepteerd,ziet de BD dat als schenking. Vrees ik🙃quote:Op dinsdag 11 maart 2025 02:31 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik bied (ongezien) 450 euro, dat is toch fantastisch?
quote:Op maandag 10 maart 2025 23:24 schreef AnneX het volgende:
@:Kaatje1 de teller staat op Acht.Tien bezichtigingen. 18 stuks.
Vandaag 3. Waarvan 1 mevrouw zonder gêne tegen de verkoopmakelaar enorm mekkerde over scheuren en barsten etc. Neen, het is niet instapklaar.Lekker hoor, zoveel belangstelling!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen 11 bezichtigingen. Buurvrouw heeft zaterdag nog lurkers opgevangen. Een 30+ stel: zij uit A’dam en hij uit Delft. Gunfactor 10.
Voor de makelaar staan In de koelkast nog blikjes cola en zo. Er staat zelfs een koffieapp. en koekjes en stoelen. 😂
Edit: misschien maar eens thee gaan drinken bij de buurvrouw en turen wie er langslopen.
Weltrusten allen. Sleep tight en dream right.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Jeetjequote:Op maandag 10 maart 2025 22:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik reed straks naar werk… en zie een oud fietsertje de rotonde naderen, evenwicht verliezen en PLOF ruggelings een droog slootje in tuimelen
Ik gauw mijn rondje afgemaakt, auto in de berm gepleurd en er naartoe. Dat hadden drie heren die van overal vandaan kwamen ook al bedacht (fietsen op de grond, rotonde dichtgezet door noodstop-auto) dus toen ik arriveerde was hij al onder de oksels gegrepen en uit het gat gehesen.
Helaas was het daarmee niet klaar… fysiek leek er niks aan de hand en ik had gezien dat hij niet op zijn hoofd was gevallen en ook heel knap het enige stuk vol gras had gevonden om te tuimelen.
Maar hij bleek hartstikke verward te zijn. Wilde vooral weer op de fiets en naar huis en was daar niet vanaf te brengen. Liep en bewoog goed, kon min of meer uitleggen waar hij in de wijk woonde.. maar kon zijn adres niet noemen.
Tja, bel je daar politie of ambulance voor en ga je hem fysiek tegenhouden? We vonden het lastig.
In een snel 1-2tje bood een van de fietsende heren aan (die, net als ik, al snel doorhad dat dhr verward was) met hem mee te rijden. Dat was niet nodig van het oude heertje, waarna ik spontaan ‘ontdekte’ dat beide heren dezelfde kant uitgingen. Logisch toch, dat je dan samen gaat!? En toen mocht het gelukkig wel.
Ik hoop dat hij goed is thuis gekomen, en iemand hem daar opving. En heb wel het vertrouwen dat de meefietser anders alsnog aan de bel trekt.
Mooi wel hoe snel iedereen opdook. Waaronder een jonge knul in zijn klusbus. Geeft vertrouwen in de jeugd van tegenwoordig.
Ik door naar werk.. moest ik paar km verderop in de file nog plek maken voor een politiewagen met zwaailicht. Reed niet richting fietser.
Eigenwijzig ook he, als je met je fiets valt wil je toch ook het liefst dat niemand het zietquote:Op maandag 10 maart 2025 22:58 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Precies dat had ik afgelopen vrijdagavond
Hoppekeee oud meneertje in de droge sloot.
Er reden twee dames achter en die hebben 'm op de been geholpen, niks lichamelijks kapot maar mentaal niet in orde. Hij had de fiets in z'n 1 staan dus trapte in de lucht, en hij slingerde helemaal, maar hij wilde niet even bijkomen of nagekeken worden want hij moest nog helemaal naar Kaatje City (dwz ruim 20 km de andere kant op....)
Dames hebben het niet-spoednr van de politie gebeld en zijn hem gevolgd. Ik ben doorgejogd.
Ja dat zal best 'onwennig' zijn en moeten voegen! Maar haar nat is niet erg tochquote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:13 schreef AnneX het volgende:
@:Lucky_Strike nu heb ik ook een douche muts nodig 😂
De knop van de handdouche té ver doorgedraaid naar regendouche.
En nog koud ook op mijn hoofd.![]()
Ook goeiemogguh..op zoek naar de nieuwe ochtend routine…
Voorzichtigquote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:25 schreef Blues het volgende:
Dit ouwe takkie gaat ook fietsen langs allemaal slootjes![]()
![]()
Kkkkkkoud!!!quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:13 schreef AnneX het volgende:
@:Lucky_Strike nu heb ik ook een douche muts nodig 😂
De knop van de handdouche té ver doorgedraaid naar regendouche.
En nog koud ook op mijn hoofd.![]()
Ook goeiemogguh..op zoek naar de nieuwe ochtend routine…
Overleefd!quote:
Gezien, gaaf.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 14:46 schreef Blues het volgende:
[..]
Overleefd!
Zie vogeltopic.
g heeft net met gevaar voor eigen leven (...) ons 2e vogelhuisje opgehangen aan de voorkant
Gaaf (wist je dat of was het een verrassing?)quote:Op dinsdag 11 maart 2025 15:47 schreef Sarabi het volgende:
PINT magazine werd net bezorgd en ik sta groot op de cover
Een paar weken geleden sprak iemand van het magazine mij aan om het te vertellenquote:Op dinsdag 11 maart 2025 15:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gaaf (wist je dat of was het een verrassing?)
quote:Op dinsdag 11 maart 2025 16:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De buurvrouw kwam melden dat één van onze kippen e n nest eieren heeft gemaakt in het bos
15(!) eieren.
quote:Op dinsdag 11 maart 2025 16:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De buurvrouw kwam melden dat één van onze kippen e n nest eieren heeft gemaakt in het bos
15(!) eieren.
Van de website:quote:
quote:Op dinsdag 11 maart 2025 18:08 schreef flipsen het volgende:
[..]
Van de website:
[ afbeelding ]
Misschien toch eens scheren![]()
Oh ja, tiny house heet dat, dan kun je het duurder verhuren. Ik dacht "een verhoogde schaftkeet"quote:Op woensdag 12 maart 2025 07:11 schreef Blues het volgende:
Tinyhouse, wat leuk.
En een ijsvogelblikje
Zeker. Die maak ik met jou in gedachten. Er zijn er nog een paar. Maar het totaalverslag komt achteraf.quote:
WTFquote:Op woensdag 12 maart 2025 09:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou zeg, de lokale Blues van de poli orthopedie mag ook wel wat klantvriendelijker doen. Ik vroeg of ik na een behandeling (cortisol-injecties) nog rust moet nemen en ze zei 'wat u niet wilt, hoeft natuurlijk ook niet plaats te vinden. Goedemorgen.'
Ok..
Het is eerder een verhoogde schaftkeet dan een tinyhouse; een tinyhouse wordt geacht ook keuken en eventueel sanitair te hebben. Dit is een bed. Punt.quote:Op woensdag 12 maart 2025 07:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh ja, tiny house heet dat, dan kun je het duurder verhuren. Ik dacht "een verhoogde schaftkeet"Zal toch ¤50 per nacht schelen
Ja, en ik weet nog niet eens echt wat ze bedoeltquote:
Ik vind het een raar antwoord.quote:Op woensdag 12 maart 2025 09:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, en ik weet nog niet eens echt wat ze bedoeltGoogle zegt rust nemen dus dat doe ik maar. Als ik überhaupt die dag injecties krijg want daar doet men ook vaag over.
😎quote:Op woensdag 12 maart 2025 11:05 schreef flipsen het volgende:
Gevondenhttps://thebreakclub.com
In Buenos Aires en guess waar ik over 1,5 week benWel een prijzig grapje, maar therapie is duurder
Nah, het komt wel goed. Ik heb mijn werk gewoon afgezegd voor de rest van die dag. Is niet zo'n probleem (behalve dat dat me wel 100 euro kost).quote:Op woensdag 12 maart 2025 10:36 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik vind het een raar antwoord.
Belafspraak vragen met orthopeed zelf?
Zij hadden wat stofzuigerachtige apparaten bij zich en dekens om onder de banken te leggen. Bedoel je dat?quote:Op woensdag 12 maart 2025 11:00 schreef AnneX het volgende:
Tiny house yeah …schaftkeet…ook yeah.
Sch.zus woonde, sliep en studeerde een tijdlang in een schaftkeet op het terrein bij zwager. Prachtig opgeknapt en sober ingericht.
Zijn onderkomen was een voormalige gerenoveerde kippenschuur als tiny house én een beetje té klein voor 2 mensen met een verschillende biologische klok.
Eindelijk was de boerderij af en nu is er plek voor twee.
Affijn, @:sigme gaat van hotel naar onderkomen. Reuze benieuwd naar het eindverslag tzt. Geniet voorlopig van alle indrukken.
Ha, “onze” ontmoetingen @:poli’s worden afgemeten naar de maatstaven van Blueszoals het hoort.
Nu aan het wachten op mannen, die aan huis meubels komen reinigen en impregneren. Vorige week konden ze niet over de brug met een té grote vrachtwagen.
En ik heb geen idee wat ik kan verwachten. @:Blues hebben zij - dezelfde firma? - ook op de 1e etage gewerkt.
Ik kan elke dag in therapie als ik wil via de POH, gratizzzzquote:Op woensdag 12 maart 2025 11:05 schreef flipsen het volgende:
Gevondenhttps://thebreakclub.com
In Buenos Aires en guess waar ik over 1,5 week benWel een prijzig grapje, maar therapie is duurder
Fok!wet werkt.quote:Op woensdag 12 maart 2025 11:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Zij hadden wat stofzuigerachtige apparaten bij zich en dekens om onder de banken te leggen. Bedoel je dat?
Mijn professionele maatstaven zijn in orde bevonden![]()
Vervelend zegquote:Op woensdag 12 maart 2025 11:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Mmm kwam niet duidelijk naar voren of ik blaasontsteking heb (nou echt wel) Dus nu is het op kweek gezet, morgen hoor ik meer.
quote:Op woensdag 12 maart 2025 11:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Mmm kwam niet duidelijk naar voren of ik blaasontsteking heb (nou echt wel) Dus nu is het op kweek gezet, morgen hoor ik meer.
quote:Op woensdag 12 maart 2025 11:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Sinds ik de aanbieding van Lucovitaal (?) in huis heb…wáár danquote:Op woensdag 12 maart 2025 11:31 schreef Kaatje1 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 12 maart 2025 13:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nu zitten wij op tuinstoelen ín de kamer aan de koffie.
Als een razende ging Mike aan de slag. En ik moest even meekomen naar het toilet, waar hij na afloop zijn emmertje sop leeggooide. Dit was na 20 jaar gebruik. Soms komt hij het tegen na 2 jaar.
Nou, het meubilair kan weer 20 jaar mee 😇Wowww heerlie!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht dat jullie laatst bij waren, maar toch weer terug bij af?quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:24 schreef Blues het volgende:
Ik mag alweer bijijijijijijijijna naar huis.
We hebben zo'n ENORME achterstand dat ik er lethargisch van word
Om 17:30 beginnen met college is sowieso een misdaad tegen de mensheid.quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:52 schreef vlindertje89 het volgende:
Mijn college duurde perongeluk maar een uur na de aanpassingen die ik dit jaar deed, ipv anderhalf. Nou ja, de studenten vonden het prima, en met om 17.30 beginnen met college zo is het ook niet vervelend om om 18.30 al klaar te zijn ipv 19.15
Paar zieken achter elkaar, die waren weer beter toen gingen anderen achter elkaar skiën, dus tja...quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik dacht dat jullie laatst bij waren, maar toch weer terug bij af?
inderdaad 👍🏼quote:Op woensdag 12 maart 2025 17:29 schreef Blues het volgende:
[..]
Paar zieken achter elkaar, die waren weer beter toen gingen anderen achter elkaar skiën, dus tja...
635 niet spoed-eisende orders
Nou ja, niet 'mijn' probleem natuurlijk en de 'hoge' spoedorders, de polimail, de spreekuren, beter dichtbij-apps, correspondentie, de huisartsverwijzingen, beenmergpuncties, de declaraties/verzekeringsinstanties en de door de dag heen triljoen telefoontjes houden we net aan bij!
Voor ons.
Maar morgen op hele schone stoelenquote:Op woensdag 12 maart 2025 18:01 schreef AnneX het volgende:
[..]
inderdaad 👍🏼
Als jullie voltallig zijn…één iemand vrijmaken om een begin te maken?
Wij eten op schoot in de tuinstoelen!
We pakken eind vd dag af en toe een paar oudere orders op.quote:Op woensdag 12 maart 2025 18:01 schreef AnneX het volgende:
inderdaad 👍🏼
Als jullie voltallig zijn…één iemand vrijmaken om een begin te maken?
Wij eten op schoot in de tuinstoelen!
Die zijn nu zo schoon dat ze er niet meer op durven zitten de komende wekenquote:
quote:Op woensdag 12 maart 2025 18:11 schreef flipsen het volgende:
[..]
Die zijn nu zo schoon dat ze er niet meer op durven zitten de komende weken
Het is ook niet mijn favoriete tijdslot, neequote:Op woensdag 12 maart 2025 17:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Om 17:30 beginnen met college is sowieso een misdaad tegen de mensheid.
En ook mooi On Topic in CULquote:
je klinkt als een ambtenaarquote:Op woensdag 12 maart 2025 17:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Om 17:30 beginnen met college is sowieso een misdaad tegen de mensheid.
Yes.quote:
quote:Op donderdag 13 maart 2025 07:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Yes.
Straks naar de rijschool voor les met grote aanhanger. Dat vind ik kut want uh ik hou er niet van als mensen me beoordelen ofzo. #nerveusoffaalangst? En dan vanmiddag nog even naar dat verbouwhuis en dan alles voorstrijken. Tussendor nog even pakketten wegbrengen en ik had me voorgenomen om al te koken voor lunch en diner wegens eigenlijk niet thuis dus vandaag.
Maar ben inmiddels wel echt echt klaar voor vakantie hoor. Teringjantje en zn moeder.
We hebben ook eindelijk een hotel geboekt, gisterenavond. Voor de eerste 3 nachten.
Dit is zo waar.quote:Op donderdag 13 maart 2025 08:10 schreef Candaasje het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Succes nog even met de laatste zware loodjes!
Mooiquote:Op donderdag 13 maart 2025 08:32 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Maoriwaaierstaart![]()
Fantail noemen ze ‘m zelf.
En:
[ afbeelding ]
Dolfijntjes![]()
Goed begin van de dagquote:Op donderdag 13 maart 2025 09:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat een heerlijke foto/filmpje updates steeds @:sigme! Volgens mij hebben jullie het wel naar je zin?![]()
Ik lig al een uur in bad en hoef er pas over een half uur uit voor een meeting om 10u. Lekker even zo. En ook weer zo heerlijk zonnig vandaag
Say whut?quote:Op donderdag 13 maart 2025 09:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Groeten vanuit een ijskoude wachtruimte van de vreemdelingenpolitie.
Maak er maar een grap van, maar ik heb letterlijk in de cel gezeten op het internationale vliegveld hier, jaren geleden, tussen andere illegalen die het land weer werden uitgestuurdquote:Op donderdag 13 maart 2025 09:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Groeten vanuit een ijskoude wachtruimte van de vreemdelingenpolitie.
Whahaquote:Op donderdag 13 maart 2025 10:16 schreef flipsen het volgende:
[..]
Maak er maar een grap van, maar ik heb letterlijk in de cel gezeten op het internationale vliegveld hier, jaren geleden, tussen andere illegalen die het land weer werden uitgestuurdLang verhaal, uiteindelijk goed gekomen, maar toen heb ik toch maar besloten om mijn residencia in orde te maken, want echt leuk vond ik het niet
![]()
Wel leuk was het gisteren. Begon eergisteren eigenlijk. We hebben in het halletje boven bij ons de "DoggyTalkie" staan, een babyfoon om te horen wat er in het hondenhotel gebeurt. En eergisteren zegt mijn vrouw opeens: "Zeg, alleen Rafa zit toch in het hotel? Ik hoorde net een gepiep op de DT!". Toch maar even gaan kijken voor de zekerheid, maar nee, geen andere honden inderdaad. En Rafa was buiten op dat moment. Vreemd. Gisteravond gaat vrouwlief Rafa uitlaten voor het slapen gaan, durft ze het hotel niet meer in. Want weer een rare piep! Ik was net klaar met douchen, dus ben stoer het hotel ingelopen. Hoorde ook een piep! Maar waar kwam het vandaan? Overal zoeken, tot in de houtkachel en onder de hondenledikanten aan toe, maar kon niets vinden. En wéér die rare piep!
Anyway, vandaag even een nieuwe batterij voor de rookmelder halen![]()
![]()
1 april hebben we nog een opleidingsdag en CBR-examen, maar gezien ik nog nooit met een aanhanger heb gereden leek me een keer "inrijden" wel een goed idee voordat ik examen doe.quote:Op donderdag 13 maart 2025 09:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Wat een drukte @:lonaa Aangezien ik er nul kennis van heb, moet je daar dan ook rijexamen in doen?
Dat verbouwhuis, gaan jullie daar wonen of is het ook een klus?
Ohh @:sigme wat fijn om met jullie mee te reizen.
Waarom @:leeharveyoswald? Of is dat standaard dat iedere zoveel maanden daar naar toe moet?
* Vanyel klimt op stokpaardquote:Op donderdag 13 maart 2025 09:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Ook al gaat het een stuk beter, toch een infectie te zien, dus zo maar even de AB ophalen
Ik sla m op voor wanneer het weer (zoals 3 jaar geleden) uit de hand loopt. Eigenlijk heb ik nu nauwelijks meer last (gisteren goed doorgespoeld).quote:Op donderdag 13 maart 2025 10:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
* Vanyel klimt op stokpaard
Als je geen 18 meer bent en regelmatig blaasontsteking hebt, kan dat veroorzaakt worden door urogenitale atrofie. Dat probleem kun je oplossen met lokale estriol- (of als erg, estradiol, maar die moet je zelf dokken) crème of ovules.
Google het even. Dan wil je misschien sowiesoquote:Op donderdag 13 maart 2025 10:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik sla m op voor wanneer het weer (zoals 3 jaar geleden) uit de hand loopt. Eigenlijk heb ik nu nauwelijks meer last (gisteren goed doorgespoeld).
Inmiddels-met-pensioen collega kreeg steeds nierbekkenontstekingen. Spoelingen, scans, weet ik het allemaal gehad. En toen kreeg ze een zalf voorgeschreven. Nooit meer last gehadquote:Op donderdag 13 maart 2025 11:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Google het even. Dan wil je misschien sowieso
Oe Oe Oequote:Op donderdag 13 maart 2025 08:32 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Maoriwaaierstaart![]()
Fantail noemen ze ‘m zelf.
En:
[ afbeelding ]
Dolfijntjes![]()
Alleen post? Da's best gek want werkt net zo in peri.quote:Op donderdag 13 maart 2025 11:38 schreef vlindertje89 het volgende:
Het staat ook gewoon in de huisartsen richtlijn om te bespreken bij 3 of meer blaasontstekingen in 1 jaar, bij postmenopauzale vrouwen.
Fijn dat je al minder last meer hebt, @:Kaatje1! Hopelijk hierna weer een hele tijd er van af. En anders inderdaad even aan de bel trekken hoor!
Alleen post? Da's best gek want werkt net zo in peri.quote:Op donderdag 13 maart 2025 11:38 schreef vlindertje89 het volgende:
Het staat ook gewoon in de huisartsen richtlijn om te bespreken bij 3 of meer blaasontstekingen in 1 jaar, bij postmenopauzale vrouwen.
Fijn dat je al minder last meer hebt, @:Kaatje1! Hopelijk hierna weer een hele tijd er van af. En anders inderdaad even aan de bel trekken hoor!
quote:
"Recidiverende urineweginfectiesquote:Op donderdag 13 maart 2025 11:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Alleen post? Da's best gek want werkt net zo in peri.
Ik heb inderdaad onderzoek gehad in die tijd. Daarna sporadisch blaasontsteking. Maar ik had het nog nooit gehad, tenminste niet geconstateerd want nooit zo erg dat ik ervoor naar de dokter ging, daarom viel het me, op m’n 61e zo tegen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 11:38 schreef vlindertje89 het volgende:
Nu heb ik een rage room nodig!quote:Op donderdag 13 maart 2025 12:31 schreef vlindertje89 het volgende:
Rage room verslag moeten jullie nog even op wachten trouwens helaas, buurvrouw ziek (longontsteking). Dus we gaan een andere keer.
quote:Op donderdag 13 maart 2025 12:36 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Had jij niet een half landgoed daar? Gewoon even een paar flesjes de berg af smijten?
Aha…je weet en kan het wel: ragen. 😉quote:Op donderdag 13 maart 2025 12:36 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Had jij niet een half landgoed daar? Gewoon even een paar flesjes de berg af smijten?
quote:Op donderdag 13 maart 2025 12:36 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:25 schreef AnneX het volgende:
[..]
Aha…je weet en kan het wel: ragen. 😉
De dozen blijven kadootjes geven: oh ja, de korte broeken! Die had ik nog niet gemist.
Lastig: gister op koorrep. komt iemand vertellen, dat haar vriendin zó enthousiast is.
En voor de 2e keer kwam kijken met haar aankoop makelaar.Ow 'fijn' dicht bij je ouders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar is dat gebruikelijk bij een huis kopen om een brief te schrijven waarom je dat huis wilt?
Hier hetzelfde, in juli nog een controle, dan gaat de praktijk even dicht voor verbouwing. De praktijk is overgenomen gelukkig, door een jong echtpaar, zelfstandigen, dus geen keten.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:36 schreef Blues het volgende:
R.I.P verstandskiesben je bijna 66
Ging vlotjes met verdoving
![]()
Erger is dat mijn tandarts eind vh jaar met pensioen gaat![]()
Ik zal 'm zo missen, kleine 1mans praktijk met 1 assistente die meteen weet wie je bent als je belt.
Hij gaat in nov/dec brieven sturen naar de patiënten en geeft 2 aanbevelingen voor een nieuwe tandarts. Dan kies (..) je 1 van die 2 en gaat daar je dossier naar toe.
Ik wacht t wel af, hier in t dorp op loopafstand zit een praktijk maar is onderdeel van een keten. Kweenie of ik dat wil.
Ja jammer he!!quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, in juli nog een controle, dan gaat de praktijk even dicht voor verbouwing. De praktijk is overgenomen gelukkig, door een jong echtpaar, zelfstandigen, dus geen keten.
Deze tandarts heeft mij enorm van mijn angst afgeholpen (tot dat hij kwam was ik met liefde nog naar de schooltandarts gegaan). Zijn vrouw is de assistente waarmee ik ook op naailes heb gezeten.
Ga z ook missen
In een verkopersmarkt wel. Althans, het kan. Of het altijd meerwaarde heeft wisselt; de verkoper moet er net gevoelig voor zijn en het hangt natuurlijk nog altijd hoofdzakelijk van het bod af. Als het 15k scheelt dan is een mooie brief leuk en aardig, maar dan gaat het alsnog vaak naar een hogere bieder.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:31 schreef Blues het volgende:
[..]
Ow 'fijn' dicht bij je ouders.
Maar is dat gebruikelijk bij een huis kopen om een brief te schrijven waarom je dat huis wilt?
Ja, heel erg. Hopelijk zijn de nieuwen net zo aardig en klagen minder over belastingen etcquote:
Ik was het aan het lezen en vroeg me af of jullie de meneer al weer eens hadden gesproken, maar dat gaat dus gebeuren. Wat zal hij opkijken, het moois dat jullie ervan gemaakt hebben.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:02 schreef Candaasje het volgende:
[..]
In een verkopersmarkt wel. Althans, het kan. Of het altijd meerwaarde heeft wisselt; de verkoper moet er net gevoelig voor zijn en het hangt natuurlijk nog altijd hoofdzakelijk van het bod af. Als het 15k scheelt dan is een mooie brief leuk en aardig, maar dan gaat het alsnog vaak naar een hogere bieder.
Wij hebben toen we op dit huis boden ook een brief geschreven. Omdat we wisten dat het huis al bijna 100 jaar in de familie was, de opa van de (overleden) bewoonster de aannemer/bouwer was, en de broer van de bewoonster het nu verkocht. En dit is een dorp, waar import toch met net wat meer argusogen wordt bekeken.
Dus wij hebben ons in de brief voorgesteld, en ook aangegeven dat we zoveel mogelijke authentieke details willen behouden. Later vertelde de verkoper (de broer dus) - onder het genot van een kopje koffie bij hem thuis - nog dat hij ook aan de makelaar had gevraagd wat voor mensen wij waren. Wij hadden niet het hoogste bod gedaan. Maar we hadden dus de gunfactor.![]()
Dat herinnert mij; ik moet nog eens een briefje in de bus doen bij de verkoper, om hem uit te nodigen voor een kop koffie. Ga ik gelijk eens even doen!
Oh ja zo, dank voor je uitleg!quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:02 schreef Candaasje het volgende:
[..]
In een verkopersmarkt wel. Althans, het kan. Of het altijd meerwaarde heeft wisselt; de verkoper moet er net gevoelig voor zijn en het hangt natuurlijk nog altijd hoofdzakelijk van het bod af. Als het 15k scheelt dan is een mooie brief leuk en aardig, maar dan gaat het alsnog vaak naar een hogere bieder.
Wij hebben toen we op dit huis boden ook een brief geschreven. Omdat we wisten dat het huis al bijna 100 jaar in de familie was, de opa van de (overleden) bewoonster de aannemer/bouwer was, en de broer van de bewoonster het nu verkocht. En dit is een dorp, waar import toch met net wat meer argusogen wordt bekeken.
Dus wij hebben ons in de brief voorgesteld, en ook aangegeven dat we zoveel mogelijke authentieke details willen behouden. Later vertelde de verkoper (de broer dus) - onder het genot van een kopje koffie bij hem thuis - nog dat hij ook aan de makelaar had gevraagd wat voor mensen wij waren. Wij hadden niet het hoogste bod gedaan. Maar we hadden dus de gunfactor.![]()
Dat herinnert mij; ik moet nog eens een briefje in de bus doen bij de verkoper, om hem uit te nodigen voor een kop koffie. Ga ik gelijk eens even doen!
Ik zit bij voorheen losse praktijk. Is nu aangesloten bij een koepel. ´In 20 jaar ik denk 6 of 7 tandartsen te zien. Qua mondhyng zit ik op 3quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:36 schreef Blues het volgende:
R.I.P verstandskiesben je bijna 66
Ging vlotjes met verdoving
![]()
Erger is dat mijn tandarts eind vh jaar met pensioen gaat![]()
Ik zal 'm zo missen, kleine 1mans praktijk met 1 assistente die meteen weet wie je bent als je belt.
Hij gaat in nov/dec brieven sturen naar de patiënten en geeft 2 aanbevelingen voor een nieuwe tandarts. Dan kies (..) je 1 van die 2 en gaat daar je dossier naar toe.
Ik wacht t wel af, hier in t dorp op loopafstand zit een praktijk maar is onderdeel van een keten. Kweenie of ik dat wil.
Zit die laatste er nog?quote:Op donderdag 13 maart 2025 17:03 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik zit bij voorheen losse praktijk. Is nu aangesloten bij een koepel. ´In 20 jaar ik denk 6 of 7 tandartsen te zien. Qua mondhyng zit ik op 3
Daarvoor ook bij een tandarts aan het Spaarne met één assistente. Je keek vanuit de stoel op een rustige tuin of een plaat van Esscher op het plafond.
quote:Op donderdag 13 maart 2025 17:14 schreef borisz het volgende:
[..]
Nope. Hij ging met pensioen en werd een woonhuis.
Ik kijk nu ook uit op de tuin waar kippen lopen. De achtertuin van de praktijk grenst aan de achtertuin van het woonhuis van het tandartsen gezin. De huidige tandarts blijft er wonen, ben benieuwd wat er met de kippen gaat gebeuren, of ze een kleinere tuin krijgen (nog enorm groot trouwens)quote:Op donderdag 13 maart 2025 17:03 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik zit bij voorheen losse praktijk. Is nu aangesloten bij een koepel. ´In 20 jaar ik denk 6 of 7 tandartsen te zien. Qua mondhyng zit ik op 3
Daarvoor ook bij een tandarts aan het Spaarne met één assistente. Je keek vanuit de stoel op een rustige tuin of een plaat van Esscher op het plafond.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Funshoppen: schattige handdoek rekjes https://www.soclever.nl/h(...)eo.html?id=283358499
Bij mijn tandarts hangt de Escher er nog wel. Ik kom al m'n hele leven bij Wil. Niemand hier gaat naar de tandarts, men gaat naar Wil. Inmiddels ontvangt hij al z'n AOW maar hij vind het vak nog steeds leuk.quote:
quote:Op donderdag 13 maart 2025 20:24 schreef Lonaa het volgende:
Les ging prima, wel pittig want achteruit inparkeren en indraaien vraagt echt iets anders dan met gewone bus.
Heb vandaag ook voor het eerst in een automaat gereden, dus dubbel op gek.
Daarna nog even 8 kamers van voorstrijk voorzien dus nu is de batterij wel leeg.
Maar goed, eten op, gedoucht, Groetjes.
Men heeft de tijd tot morgenmiddag 16 uur. Een enkeling zonder voorbehoud van financiering liet men al weten.quote:Op donderdag 13 maart 2025 20:59 schreef Barreltje het volgende:
![]()
ik at een pizza want de heater deed het weer niet en ik moest " even"200 kilo houtpellets uit de voorraadbak zien te krijgen.
en natuurlijk komt chef MORGEN thuis, als alles er weer IN zit![]()
timing he ?
hoeveel bieders hebben jullie al @:annex ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is de heater jullie verwarming en die doet het op pallets?
En…Hoe is het gesprek laatst gegaan over een mogelijke functie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |