Ik doe dat ook altijd, want vaak vraagt men daarna waar ik woonquote:Op maandag 10 maart 2025 11:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik neem op namens bijvoorbeeld een webshop. Dan zegt de beller 'ja hallo, u spreekt met Bakker uit Wijk bij Duurstede, ik heb een vraag...'. Waarom zegt hij uit welke plaats hij komt? Zo veel mensen die dat standaard doen.
Ah haha ja, hier ook. Sommige ook het hele adres.quote:Op maandag 10 maart 2025 11:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik neem op namens bijvoorbeeld een webshop. Dan zegt de beller 'ja hallo, u spreekt met Bakker uit Wijk bij Duurstede, ik heb een vraag...'. Waarom zegt hij uit welke plaats hij komt? Zo veel mensen die dat standaard doen.
quote:Op maandag 10 maart 2025 11:19 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Misschien omdat ze denken dat je ze dan makkelijk kan vinden in het klantenbestand?
Zou kunnen hoor, ik weet het niet. Ik kan natuurlijk niet in de klantenbestanden kijken dus ik heb er verder niets aan. Het viel me gewoon op. Ik doe dat echt nooit. Ze vragen vanzelf wel wat ze willen weten is mijn idee daarbij.quote:Op maandag 10 maart 2025 11:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik doe dat ook altijd, want vaak vraagt men daarna waar ik woon
Je kan ook vragen of het leuk wonen is in Wijkquote:Op maandag 10 maart 2025 11:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
[..]
Zou kunnen hoor, ik weet het niet. Ik kan natuurlijk niet in de klantenbestanden kijken dus ik heb er verder niets aan. Het viel me gewoon op. Ik doe dat echt nooit. Ze vragen vanzelf wel wat ze willen weten is mijn idee daarbij.
Oh dat is ook handig jaquote:Op maandag 10 maart 2025 11:41 schreef Blues het volgende:
[..]
Ah haha ja, hier ook. Sommige ook het hele adres.
Terwijl ik genoeg heb aan geb. datum, geslacht en achternaam (qua invoeren in mijn systeem).
Of ze mailen hele vragen, lappen tekst, met 'groetjes, lucky'. Verder niks, ik zie dan alleen dat en mailadres.
Over wie gaat het dan
Neen, ik mag geen kletspraatjes. Klanten rekenen per seconde af dus dat is verbotenquote:Op maandag 10 maart 2025 11:42 schreef Blues het volgende:
[..]
Je kan ook vragen of het leuk wonen is in Wijk
Meest praktische is (hoe ik het zelf ook doe)quote:Op maandag 10 maart 2025 12:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vraag aan @:blues stel dat ik jou als collega bel, word jij er dan blij van als ik meteen de geboortedatum geef?
Nu meld ik me meestal als collega, dat ik een vraag heb/wil overleggen over cliënt (naam), waarna meteen de vraag naar geboortedatum volgt. Die ik ook paraat heb.
Aan de ene kant lijkt het me wat bruut binnen komen met geboortedatum, aan de andere kant ook efficiënt.
Ik vraag het tegenwoordig ook bij de medewerkers die ik spreek en ben benieuwd naar jouw voorkeur hierin.
Tevens online overleg 2 van 3 achter de rug.
Nu snel lunchen en dan de laatste.
En daarna even weg uit het werkgebeuren want vanavond mag ik ook nog een paar uur
Ook altijd leuk: Wanneer je je naam spelt volgens het NAVO- of Nederlands spelalfabet en de persoon aan de andere kant dat dan niet kent…quote:Op maandag 10 maart 2025 12:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had vorige week een beller die zijn achternaam Lingo-style spelde. Ik schoot echt bijna in de lach.
'Janse, J A N S E, Janse'.
Ja, en uw achternaam?quote:Johan
Anton
Nico
Simon
Eduard
Julietquote:Op maandag 10 maart 2025 13:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ook altijd leuk: Wanneer je je naam spelt volgens het NAVO- of Nederlands spelalfabet en de persoon aan de andere kant dat dan niet kent…
[..]
Ja, en uw achternaam?
quote:Op maandag 10 maart 2025 12:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had vorige week een beller die zijn achternaam Lingo-style spelde. Ik schoot echt bijna in de lach.
'Janse, J A N S E, Janse'.
Had mijn zwager ook een keer.quote:Op maandag 10 maart 2025 13:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ook altijd leuk: Wanneer je je naam spelt volgens het NAVO- of Nederlands spelalfabet en de persoon aan de andere kant dat dan niet kent…
[..]
Ja, en uw achternaam?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. het moppie bracht een staart naar huis. wsl van een salamander oid.. aparte is dat de staart nog bewoog ?!?!Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
@ Bravo Lima Uniform Echo Sierraquote:
FF Nagekeken, volgens mij zijn die er niet, wat er wel is:quote:Op maandag 10 maart 2025 13:46 schreef Barreltje het volgende:
ik bel altijd op en zeg :
hallo dit is Barreltje, kunnen we verder in het engels praten![]()
De lokale taal is nog wel een uitdaging.
en mijn adres is hopeloos , want er zitten typische letters indie weet ik dan weer niet in het NATO alfabet
Dat had ik geoefend en uitgeschreven voor een Franstalig overleg met de directeur sociale dienst en maatsch. werker in Frankrijk om mijn mailadres door te geven.quote:Op maandag 10 maart 2025 13:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Uitspraak voor Franstaligen is hilarisch
Lettre Code Prononciation4,5 (API)6
A alfa al fah [ˈalfa]
B
Scoutingquote:Op maandag 10 maart 2025 13:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
@ Bravo Lima Uniform Echo Sierra
In dienst gezeten? Zendamateur? Zeevarend? Ik gebruik het altijd,
Lief dat je het vraagt!quote:
Ik ook niet.quote:Op maandag 10 maart 2025 17:19 schreef derLudolf het volgende:
Achternaam hoef ik nooit te een spellen
Ik moet eerlijk bekennen nooit op jullie site te hebben gekeken. Net wel, wat een geweldig leuke namen voor jullie bieren en toffe etikettenquote:Op maandag 10 maart 2025 18:31 schreef Sarabi het volgende:
Mijn achternaam werd op een of andere manier ook altijd verkeerd verstaan. Daarom maar de achternaam van mijn man aangenomen, nooit meer dat gezeik.
quote:Op maandag 10 maart 2025 19:47 schreef Clubsoda het volgende:
Ik moet altijd alles spellen, voor en achter. Dieptepunt was toen ik een keer omgeroepen werd als NietmeerbestaandlandinAfrika Eetstoornis(En ik heet niet bijna Rhodesië Anorexia maar maak er maar wat anders leuks van
) en er zit een oe in wat in Duitsland altijd gedoe geeft, want ik vertik het om het met een eu te zeggen. Ik zeg dan altijd 'Hoekstra, met OO EE' maar de meeste Duitsers zitten zo vast in hun eigen perceptie van het alfabet dat ze gewoon niet luisteren. Mijn vrouw heeft overigens geen makkelijker naam en Nederlanders zetten de H vaak op de verkeerde plek (zoals Jhonny
) dus tja. Alleen mijn oudste kind heeft een mega-gangbare achternaam.
Thanks! Als grote filmfans was de combinatie snel gemaakt. En mijn man heeft ook altijd strips getekend dus we wilden ook wel opvallende labelsquote:Op maandag 10 maart 2025 19:08 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen nooit op jullie site te hebben gekeken. Net wel, wat een geweldig leuke namen voor jullie bieren en toffe etiketten
Ja!quote:Op maandag 10 maart 2025 19:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een gave vogels @:sigme daar zou ik de hele dag naar kunnen kijken.
Mooie studie jaquote:Op maandag 10 maart 2025 19:53 schreef Clubsoda het volgende:
Dunedin ken ik van de Dunedinstudie, waarin de complete aanwas baby's in een jaar geïncludeerd is en volgens mij nog steeds gevolgd worden, inmiddels vijftigers. Interessante resultaten hebben ze gevonden over zelfcontrole als voorspeller van heel veel zaken op later leeftijd.
Maar het ziet er óók mooi uit![]()
Ik heb ooit een Anatomische Les van Moffitt en Caspi (de grondleggers van de studie) in het Concertgebouw bijgewoond, dat was tofquote:
Oh, dat lijkt me heel erg tof jaquote:Op maandag 10 maart 2025 20:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb ooit een Anatomische Les van Moffitt en Caspi (de grondleggers van de studie) in het Concertgebouw bijgewoond, dat was tof
1 ding dat ik van therapie geleerd heb is dat "jouw verwachtingen (niet per se persoonlijk naar jou toe he 😘) nooit uitkomen".quote:Op maandag 10 maart 2025 20:51 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben een beetje sip hier.
Had vanavond een videomeeting met de andere commissie van vrijwilligerswerk. Zij organiseren de activiteiten voor de kinders en wij het eten. Handig om zo nu en dan te overleggen
Vanuit mijn commissie zou nog iemand aansluiten maar die kwam niet opdagen en appte een heel epistel over dat we er niet vanuit mochten gaan dat hij zijn mail las![]()
ik ben zo klaar met mensen die moeilijk doen op vrijwilligerswerk
Nou vertelde een van degenen in de andere commissie (die ik ook al 10 jaar ken) dat zij en haar vriend uit elkaar gaan en hij verhuist komende maand weg. Ze hadden net een paar jaar een huis samen
Nou app ik dat aan B, appt hij terug dat hij goed nieuws heeft in ruil. Een ander stel in dezelfde vriendengroep verwacht een baby![]()
![]()
Maar ik kan vanavond m'n blijheid niet echt opbrengen. Vind het sowieso matig dat B het nou vertelt ipv die vriendin zelf. En ben bang dat we ze veel minder vaak gaan zien straks want er gaat zoveel veranderen voor ze.
Precies dat had ik afgelopen vrijdagavondquote:Op maandag 10 maart 2025 22:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik reed straks naar werk… en zie een oud fietsertje de rotonde naderen, evenwicht verliezen en PLOF ruggelings een droog slootje in tuimelen
Ik gauw mijn rondje afgemaakt, auto in de berm gepleurd en er naartoe. Dat hadden drie heren die van overal vandaan kwamen ook al bedacht (fietsen op de grond, rotonde dichtgezet door noodstop-auto) dus toen ik arriveerde was hij al onder de oksels gegrepen en uit het gat gehesen.
Helaas was het daarmee niet klaar… fysiek leek er niks aan de hand en ik had gezien dat hij niet op zijn hoofd was gevallen en ook heel knap het enige stuk vol gras had gevonden om te tuimelen.
Maar hij bleek hartstikke verward te zijn. Wilde vooral weer op de fiets en naar huis en was daar niet vanaf te brengen. Liep en bewoog goed, kon min of meer uitleggen waar hij in de wijk woonde.. maar kon zijn adres niet noemen.
Tja, bel je daar politie of ambulance voor en ga je hem fysiek tegenhouden? We vonden het lastig.
In een snel 1-2tje bood een van de fietsende heren aan (die, net als ik, al snel doorhad dat dhr verward was) met hem mee te rijden. Dat was niet nodig van het oude heertje, waarna ik spontaan ‘ontdekte’ dat beide heren dezelfde kant uitgingen. Logisch toch, dat je dan samen gaat!? En toen mocht het gelukkig wel.
Ik hoop dat hij goed is thuis gekomen, en iemand hem daar opving. En heb wel het vertrouwen dat de meefietser anders alsnog aan de bel trekt.
Mooi wel hoe snel iedereen opdook. Waaronder een jonge knul in zijn klusbus. Geeft vertrouwen in de jeugd van tegenwoordig.
Ik door naar werk.. moest ik paar km verderop in de file nog plek maken voor een politiewagen met zwaailicht. Reed niet richting fietser.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |