Wikipediaquote:Kiambe vluchtte in 2013[b] op 9-jarige leeftijd vanuit Congo met zijn moeder, drie broers en drie zussen naar Nederland.Daarna verbleven ze anderhalf jaar in het asielzoekerscentrum in Alkmaar, waar het multicultureel orkest Orchestre Partout indruk op hem maakte; hij ging steeds een beetje meer meedoen. Claude: "Zingen zit in onze familie." Ze verhuisden naar Enkhuizen, waar hij zijn havo-diploma haalde. Hij studeerde hotelmanagement maar is daarmee gestopt.Naast zijn zangcarrière was hij werkzaam in een restaurant.
In 2017 won hij een talentenjacht in Enkhuizen met het nummer Uit elkaar van Yes-R. In het voorjaar van 2019 nam hij deel aan het achtste seizoen van The Voice Kids met het nummer Papaoutai van Stromae. Hij strandde in de tweede ronde, 'The Battles'.In de jaren daarna deed hij onder meer mee aan de ARE YOU NEXT?-talentenjacht waar hij een platencontract bij muzieklabel Cloud 9 Music won.
De jaren daarna deed hij mee aan verschillende audities en zangwedstrijden waar hij in contact kwam met onder andere muziekproducent Arno Krabman en songwriter Joren van der Voort. Samen met hen schreef hij het Nederlands-Franse nummer Ladada (Mon dernier mot), dat eind 2022 uitkwam. Het werd een 538 Favourite en bereikte de nummer 1-positie in de Nederlandse Top 40 en Single Top 100. Hij werd bij de totstandkoming van het nummer geïnspireerd door Stromae.
In 2023 trad Claude op het popmuziekfestival Noorderslag op. In maart van dat jaar kreeg hij de 3FM Award voor Beste nieuwkomer en werd hij uitgeroepen tot 3FM Talent. Diezelfde maand volgde het nummer Layla, dat de Alarmschijf werd bij Qmusic.[14] In april maakte hij zijn festivaldebuut op Paaspop in Schijndel, waar hij het nog niet uitgekomen nummer Écoute-moi ten gehore bracht.
Claude zou in april 2023 in het voorprogramma van de concerten van Stromae staan, maar deze concerten werden afgelast wegens gezondheidsredenen van de Belgische zanger.In plaats daarvan heeft Claude in het voorprogramma van Suzan & Freek in november dat jaar gestaan.
Op 5 mei 2023 trad Claude op tijdens het Bevrijdingsconcert op de Amstel. In datzelfde jaar was hij te gast in het televisieprogramma Ik hou van Holland.
Op 12 oktober 2023 trad Claude op bij de 58e editie van het Gouden Televizier-Ring Gala waarna hij de troffee Televizier-Ring Talent uitreikte aan Noa Vahle. Claude trad op 3 februari 2024 op in Rotterdam tijdens de Qmusic Top 40 Awards. Hij won de Award in de categorie "Beste Artiest" en trad op met Flemming. In maart en april 2024 deed hij zijn eerste clubtour met de naam Je m'appelle Claude.
Op 21 september 2024 was hij de hoofdgast in het programma Beste Zangers. Twee maanden later verscheen zijn debuutalbum Parler français.
In 2025 vertegenwoordigt Claude Nederland bij het Eurovisie Songfestival in Basel, Zwitserland.
Sidekick Op Afstand.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 16:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
SOA? Cornald heeft Chlamydia Platje aan de lijn?
Als het iets met het Songfestival is, denk ik dat we morgen de titel krijgen.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 23:52 schreef Greys het volgende:
Op Claude z'n instagram.
Geen idee of het überhaupt Songfestivallerig nieuws is maar een dag voor de bekendmaking weet je het maar nooit.
[ afbeelding ]
Zal je zien dat het straks net als bij de Italiaanse Ollie en Lucio om aankondiging van shows gaat.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 23:52 schreef Greys het volgende:
Op Claude z'n instagram.
Geen idee of het überhaupt Songfestivallerig nieuws is maar een dag voor de bekendmaking weet je het maar nooit.
[ afbeelding ]
Hij gaat op tour met Suzan & Freek.quote:Op woensdag 26 februari 2025 07:19 schreef Cee het volgende:
[..]
Zal je zien dat het straks net als bij de Italiaanse Ollie en Lucio om aankondiging van shows gaat.![]()
Maar ik zit er klaar voor.
Waar heeft hij deze straf aan verdiend?quote:Op woensdag 26 februari 2025 08:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hij gaat op tour met Suzan & Freek.
Ja, dit heb ik ook!quote:Op woensdag 26 februari 2025 11:08 schreef d_elise het volgende:
Zin in! Probeer m'n verwachtingen een beetje te temperen, maar met alles wat er gezegd is en wat er tot nu toe is, hoop ik op een Arcade-moment. Dat ik denk: Ja! Dit kan 'm wel eens zijn
Eeuwig zonde dat Grow nooit op het Eurovisie podium getoond kon wordenquote:Op woensdag 26 februari 2025 11:25 schreef Greys het volgende:
Ik denk dat het een Grow (Jeangu) wordt.
Qua opbouw en mood enzo.
EN IK WAS DOL OP GROW.
Arghhhh. De zenuwen komen een beetje.
Ja. Echt. Wat een parel was dat.quote:Op woensdag 26 februari 2025 11:35 schreef d_elise het volgende:
[..]
Eeuwig zonde dat Grow nooit op het Eurovisie podium getoond kon worden
Mijn gevoel is ook goed!quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:20 schreef Pisces29 het volgende:
Ik heb er een heel goed gevoel over.![]()
De andere landen die ik tot nu toe heb gehoord vind ik niveau circus, plus Claude is gewoon Claude. Dus ik heb het gevoel dat we echt met een geweldig en goed lied komen.![]()
Tot zover mijn dagboekje.
Een tweede Alors on Danse mag ook welquote:Op woensdag 26 februari 2025 12:08 schreef Eurochacha het volgende:
Ik hoop eigenlijk echt geen Grow vibes 😬 Liever iets zoals Ladada idd
liever een uptempo, past ook beter bij Claude. - (Ladada)quote:Op woensdag 26 februari 2025 11:58 schreef Momo het volgende:
Ben benieuwd of het een `Grow` is of een uptempo nummer met alleen eerste 30 seconden piano.
Dit ja ,of papaoutai up tempo, maar wel een lied met wat inhoudquote:Op woensdag 26 februari 2025 13:08 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Een tweede Alors on Danse mag ook wel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:29 schreef Fred_B het volgende:
Van de Twitter, al dan niet een lek.
AI of ESF-hit?
[ afbeelding ]Ik hoop AISPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Veel generieker wordt het niet.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Dat was Ladada ook.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:35 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik hoop AI![]()
Veel generieker wordt het niet.
Die begon wel erg origineel. Dit begin is wat we elk jaar op het ESF voorbij horen komen. Totaal niet mijn smaak.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat was Ladada ook.
Had ook prima op het ESF gepast.
Het zou zo maar echt kunnen zijn. Lekker eenvoudig voor elke luisteraar.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:45 schreef Zigsky het volgende:
Tering, wat een slechte tekst.
Dit moet inderdaad wel AI zijn.
Als dit echt is vind ik het begin juist weer het allermooist haha.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:49 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die begon wel erg origineel. Dit begin is wat we elk jaar op het ESF voorbij horen komen. Totaal niet mijn smaak.
Refrein vind ik best oké.
Die zit niet de hele dag op X.quote:
Cornald zei dat het een winnend lied wasquote:Op woensdag 26 februari 2025 13:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het zou zo maar echt kunnen zijn. Lekker eenvoudig voor elke luisteraar.
Spannend.
Ja ik wist meteen dat jij het mooi zou vinden.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Als dit echt is vind ik het begin juist weer het allermooist haha.
Zo veel mensen zo veel smaken.
Gelukkig. Anders werd het maar saai allemaal.
Oh. Ja dan zit Cornald er wel naast.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:00 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Cornald zei dat het een winnend lied was.
Ja. Helemaal eens met dat laatste!quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:00 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja ik wist meteen dat jij het mooi zou vinden.![]()
Ik vind Frans een vreselijke taal en dat gedweep nog meer, maar het is wel wat ik van Claude verwacht dus geen probleem.
Ik blijf hoopvol.En mocht dit het zijn, is het niks om voor te schamen en gewoon een prima inzending.
Ik heb echt nul verstand van Al om ook maar ergens aan te kunnen horen of dit echt is.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja. Helemaal eens met dat laatste!
Denk dat het live uitstekend uit de verf gaat komen als dit hem is.
En dat we over een paar maanden hier teruglezen en keihard moeten lachen. Of om mij die dacht dat het echt was (don't care, ik denk het gewoon, lach maar) of om iedereen die liep te pruttelen en het later toch allemaal een stuk leuker begon te vinden zoals wel vaker gebeurt.
quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:29 schreef Fred_B het volgende:
Van de Twitter, al dan niet een lek.
AI of ESF-hit?
[ afbeelding ]@TheFreshPrince was volgens mij ook bezig met AI nummers, is dit AI ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoorde een zin over mama's boy in het lied.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:05 schreef Momo het volgende:
Klinkt eigenlijk niet als iets dat typisch uit een AI song bot komt of ze moeten de stem van Claude op een ander nummer hebben geplakt. Ik mis de ode aan zijn moeder? Of was dat niet perse in het nummer zelf?
Nou ja, wat Frankrijk zelf tegenwoordig stuurt, is tekstueel ook niet echt het niveau van Molière hoor.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:45 schreef Zigsky het volgende:
Tering, wat een slechte tekst.
Dit moet inderdaad wel AI zijn.
Volgens AD is dit het.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:03 schreef BillDauterive het volgende:
Het is ontzettend knap als dit door AI gemaakt is. Ik vrees dat het toch een lek is.
Ja, ik merkte net de zin toen ik nog een keer luisterde. Maar ik had misschien beeld voor mij dat hele nummer over mama zou gaan.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoorde een zin over mama's boy in het lied.
Dit is toch gewoon een Top 10-kandidaat?quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:59 schreef Keyos het volgende:
Als de link écht is dan is het wel heel sneu voor Claude, de omroep en iedereen die in het traject betrokken is.
Over het nummer zoals die gelekt is: ik hoop niet dat dit hem is. Is het helemaal verschrikkelijk? Neen. Maar dit is geen gegarandeerde qualifier, laat staan dat we hoog mochten we in de finale komen.
Als je hoge ogen wilt scoren moet je artiest met een regelrechte banger komen, ook afgewogen tegen je bestaande nummers. Dan is dit niet het beste werk…
Ik heb er ook te weinig verstand van, van AI. Maar kan me bijna niet voorstellen dat het fake is, er klopt te veel zeg maar haha.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:06 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb echt nul verstand van Al om ook maar ergens aan te kunnen horen of dit echt is.![]()
We zijn wel meteen lekker wakker en kunnen zo de tijd doden.
Ach, in allerlei andere landen lekt ook van alles uit voor release. Ook de Milkshake Man gisteren was al gelekt.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:09 schreef RipCity het volgende:
Typisch Nederlands weer dat ze niks geheim kunnen houden.
Of de EBU heeft gelekt.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:09 schreef RipCity het volgende:
Typisch Nederlands Avro tros weer dat ze niks geheim kunnen houden.
Zo had ik het niet bekeken, oei dat is idd sneu.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:08 schreef Greys het volgende:
Ik had zelf echt liever de tijd moeten doden want ik vind een lek echt immens sneu voor de artiest. Van welk land dan ook. Daar gaat je speciale moment.
Het lijkt me ook eerder dat het lek aan EBU-kant zit.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Ach, in allerlei andere landen lekt ook van alles uit voor release. Ook de Milkshake Man gisteren was al gelekt.
Dat dacht ik ook alquote:Op woensdag 26 februari 2025 14:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Of de EBU heeft gelekt.
Die hebben hem al immers.
Iets met te schillen appeltjes.
Is er eigenlijk ooit uitgekomen wat dat Chrystal Ball-account was?quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:11 schreef Momo het volgende:
Ik verbaas mij erover hoe diep Eurofans in alle hoekjes kunnen zoeken op het internet en toch dit soort dingen vinden. Dit is toch niet de fout dat in Nieuw Zeeland al online staat want daar is het nog geen 16:15. Maar goed ze vinden ook als een artiest in 2017 een dubieuze post hebben geliket op Instagram.
Dat was toch een of ander Oostenrijks afstudeerproject ofzo?quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Is er eigenlijk ooit uitgekomen wat dat Chrystal Ball-account was?
Ja, maar hoe die al die dingen konden lekken?quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat was toch een of ander Oostenrijks afstudeerproject ofzo?
Kan goed hoor, het zou voor wat er nu uit is zeker in mijn top 10 komen. Maar ik zou er geen geld op durven te wedden.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon een Top 10-kandidaat?
Nouquote:Op woensdag 26 februari 2025 14:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Is er eigenlijk ooit uitgekomen wat dat Chrystal Ball-account was?
Ja, dat was een grap die toen werd verteld. Maar denk gewoon dat het EBU was die op die manier meer aandacht wou. Echte ESF account heeft toen een paar dingen gepost en daarna snel verwijderd die erg lijken op wat de Crystal Ball toen plaatste.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat was toch een of ander Oostenrijks afstudeerproject ofzo?
Ja dat dus....quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:15 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook aldit overkomt Nederland juist niet de laatste jaren.
Ik denk dat het live ook wel erg goed kan worden en dan die killer smile erbij.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:12 schreef RipCity het volgende:
Tekst 'klinkt' idd simpel. Wel meer een nummer wat live goed uit de bus kan komen dan op de radio. Het is weinig bijzonders en erg safe maar ach.. Doe dit maar een jaartje en leuk gewoon voor dat joch. Sympathieke kerel. Hoeven niet elk jaar 10 te scoren.
Nee joh.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:23 schreef CityPigeon het volgende:
We zijn weer terug bij af met generieke, brave radio2-liedjes
Dit gaat grote moeite hebben om door de semi's te komen!
Niks mis met Radio 2, aldus deze luisteraar van Radio 2!quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:23 schreef CityPigeon het volgende:
Het is een radiovriendelijk doorsnee en bovenal normaal popliedje. Daar hebben we er dit jaar niet zo veel van. Luxemburg is het duidelijke alternatief in die categorie, ook vanwege de taal, en bij een goede uitvoering kan Claude dat wel naar de amateuristische hoek drukken. Verder Ierland, Noorwegen en Spanje, dat is allemaal minder.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:18 schreef Keyos het volgende:
[..]
Kan goed hoor, het zou voor wat er nu uit is zeker in mijn top 10 komen. Maar ik zou er geen geld op durven te wedden.
Eerlijk gezegd vind ik Claude op de live beelden ook niet de meest zuivere zanger (het klinkt voor mij altijd op het randje van onzuiver) dus daar moeten we het denk ik niet van hebben.
Ik dacht dat we daar al stonden. Het is steeds stuivertje wisselen met Maltaquote:Op woensdag 26 februari 2025 14:26 schreef BillDauterive het volgende:
We stijgen bij de bookies wel naar plek 11.
[ afbeelding ]
Ik had me wel ingesteld op een minder nummer dan de twee die je noemt. Het is toch materiaal voor het ESF en vaak komt er een commerciële draai aan vanwege dat het voor het ESF is.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:26 schreef Niels93 het volgende:
Ja sorry maar ik ben toch teleurgesteld. Ik vind Ecoutez-moi en Ladada veel en veel beter dan dit. Ik weet dat ik moet wachten tot morgen voor de definitieve versie, maar toch. Teleurstelling overheerst bij mij wel.
Ik vind Ladada en Ecoutez-moi beide geen wow-factor hebben, maar mag hopen dat C'est la vie op z'n minst van hetzelfde niveau is.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:26 schreef Niels93 het volgende:
Ja sorry maar ik ben toch teleurgesteld. Ik vind Ecoutez-moi en Ladada veel en veel beter dan dit. Ik weet dat ik moet wachten tot morgen voor de definitieve versie, maar toch. Teleurstelling overheerst bij mij wel.
Dan heb je de andere inzendingen niet gehoord. Echt ongelofelijk matig jaar.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:23 schreef CityPigeon het volgende:
Veel inzendingen die aangepast lijken op het feit dat publieksstemmen weer een grotere rol zijn gaan spelen. Erg plat en 'over the top'.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:32 schreef RipCity het volgende:
[..]
Dan heb je de andere inzendingen niet gehoord. Echt ongelofelijk matig jaar.
quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:34 schreef summer52 het volgende:
Als dit echt HET liedje is...dan is dit een prima inzending. Ik heb het nu een paar keer beluisterd en het pakt mij wel. Mooi begin, lekker dansbaar refrein. Kortom dit komt echt wel de halve finale door en stormt de top 10 binnen. Dus Claude![]()
![]()
. Stijgen we al bij de bookies?
dit dusquote:Op woensdag 26 februari 2025 13:59 schreef Keyos het volgende:
Als de link écht is dan is het wel heel sneu voor Claude, de omroep en iedereen die in het traject betrokken is.
Over het nummer zoals die gelekt is: ik hoop niet dat dit hem is. Is het helemaal verschrikkelijk? Neen. Maar dit is geen gegarandeerde qualifier, laat staan dat we hoog eindigen mochten we in de finale komen.
Als je hoge ogen wilt scoren moet je artiest met een regelrechte banger komen, ook afgewogen tegen je bestaande nummers. Dan is dit niet het beste werk…
Ik denk op basis van het liedje eerlijk gezegd ook niet dat er veel reden is voor al te veel verschuivingen. Er staan er minstens meer dan 20 onder Nederland die minder zijn, en erboven zijn er weinig met objectief minder winstkans.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:28 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ik dacht dat we daar al stonden. Het is steeds stuivertje wisselen met Malta
Kutzenderquote:Op woensdag 26 februari 2025 14:42 schreef Fred_B het volgende:
Q-Music heeft het blijkbaar op de radio gedraaid volgens GJ
Het is niet gewoon Cloud, Jean.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:45 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ah een reeks aan dit soort social media boomer reacties mag nu ook binnenkomen
quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:42 schreef Fred_B het volgende:
Q-Music heeft het blijkbaar op de radio gedraaid volgens GJ
Wat een zure vent.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:45 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ah een reeks aan dit soort social media boomer reacties mag nu ook binnenkomen
JIJ praat poep als je niet een eerlijke mening kan hebben. JIJ praat poep als je niet van het Songfestival kan genieten als Nederland niet bij voorbaat al wint.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wie zegt dat t prima is dst t geen winnaar is, praat in mijn ogen poep. Je doet mee om te winnen. En als jendat vooruitzicht nu al niet hebt, is er ook geen lol aan richting mei.
Spuit11 reactie: denk het nietquote:Op woensdag 26 februari 2025 14:06 schreef Momo het volgende:
[..]
@:TheFreshPrince was volgens mij ook bezig met AI nummers, is dit AI ?
Pardon, niet een eerlijke mening? Leg uit. En nee als nl kans maakt om.te winnen vindt ik t leuk vanuit nls perspectief. Als dat al bij voorbaat onmogelijk lijkt op basis van het liedje neemt dat wel een deel van de lol weg jaquote:Op woensdag 26 februari 2025 14:49 schreef Cirilico het volgende:
[..]
JIJ praat poep als je niet een eerlijke mening kan hebben. JIJ praat poep als je niet van het Songfestival kan genieten als Nederland niet bij voorbaat al wint.
Challas.
Jij wekt de indruk geen onpartijdige mening te hebben.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:51 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Pardon, niet een eerlijke mening? Leg uit. En nee als nl kans maakt om.te winnen vindt ik t leuk vanuit nls perspectief. Als dat al bij voorbaat onmogelijk lijkt op basis van het liedje neemt dat wel een deel van de lol weg ja
“Aan het einde van de dag zijn we allemaal mensen…”quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:48 schreef Dave het volgende:
Zou er wellicht nog een outro bij horen? Of een dansbreak?
Dat is zeker waar. Ik had gewoon op meer "umpfh" gehoopt. Ik dacht namelijk in eerste instantie echt dat het AI was... dat is persoonlijk voor mij geen goed teken, maar gezien de gehele line up kan zo'n MOR misschien wel beter werken.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:50 schreef d_elise het volgende:
Voor de verandering was ik eens even offline en ik kom terug bij deze chaos![]()
Ten eerste vind ik het super kut dat het nummer gelekt is en ik vraag me af waar het vandaan komt, want het is de laatste jaren zo goed gegaan en het lijkt me ook sterk dat een Nederlandse radio dj of zo het verpest. Zou het dan toch iemand van de EBU (of het social media team) zijn?
Anyway, het nummer is mooi, maar wel generiek. Maar goed, dat is iets wat we van Claude konden verwachten en het is daarmee zeker niet slecht. Ik hoor er nu (nog) geen winnaar in, maar ik denk wel dat dit tot leven komt met een goede staging hopelijk krijgen we die ook. Dit komt de halve finale wel door en dan zal het vast wel goed scoren in de finale bij de jury en wie weet ook wel bij de televote als de staging goed genoeg is.
Ik snap de teleurstelling bij sommigen, dat voel ik zelf ook een beetje, maar ik vind het ergens ook oneerlijk om alles met vorig jaar te vergelijken. Joost en Europapa waren zo uniek leuk, dat we toen ook al zeiden dat we er extra van moesten genieten omdat het waarschijnlijk op korte termijn niet nog een keer zo leuk zou zijn. Desalniettemin hoeven we ons nergens voor te schamen en juist in dit (matige) jaar is een prima popliedje met sympathieke zanger een goede inzending.
Bij Joost vond je altijd 100+ van dat soort reacties van mensen, gemurmel over een circus, Oost-Europa dat altijd wint en dat na 1980 geen goede muziek meer is gemaakt.quote:
Dat is het lalalalallalalalalalalalekkere van Albert Heijn.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:52 schreef Greys het volgende:
Ik loop nu in de AH met m'n boodschappenlijst en ook al staat er andere muziek op hier fluit ik automatisch lalalalalavie dus het blijft iig goed hangen.
Mjah, als alle nummers straks uit/gekozen zijn (we zitten nu op 22), heb je er iets van 5 die waarschijnlijk meedoen om de knikkers. Niet zo heel anders dan bij een EK/WK voetbal.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:51 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Pardon, niet een eerlijke mening? Leg uit. En nee als nl kans maakt om.te winnen vindt ik t leuk vanuit nls perspectief. Als dat al bij voorbaat onmogelijk lijkt op basis van het liedje neemt dat wel een deel van de lol weg ja
Hossen doe je toch op caranavalsnummers? Arme Claude.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:01 schreef Guanabana het volgende:
Ik luister het nu. Vind het begin heel mooi. Vanaf daar, zoals mijn vriend zo treffend zei 'wordt het hossen'. Tja. Vrij saai.
We konden ook lekker hossen op La Vendaquote:Op woensdag 26 februari 2025 15:06 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hossen doe je toch op caranavalsnummers? Arme Claude.
Dat vind ik dan weer niet vergelijkbaar (en een onnozel Spaans springnummer).quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
We konden ook lekker hossen op La Venda
Nu was dat geen garantie voor een topscore maar toch
De maker van dit liedje, Arno Krabman, heeft ook Leef van Dré’tje Hazes gemaakt. En zowel in titel als opbouw hoor je dat ook wel terug in C’est La Vie.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:06 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hossen doe je toch op caranavalsnummers? Arme Claude.
Haha, dat verklaart dan wel een en ander ja.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:14 schreef Fred_B het volgende:
De maker van dit liedje, Arno Krabman, heeft ook Leef van Dré’tje Hazes gemaakt.
Is hij eigenlijk elk jaar van de partij? Ook het liedje van S10 samen geschreven.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:14 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De maker van dit liedje, Arno Krabman, heeft ook Leef van Dré’tje Hazes gemaakt. En zowel in titel als opbouw hoor je dat ook wel terug in C’est La Vie.
En hij werkt met Suzan en Freek toch? In dat licht gezien, had het een stuk erger gekund met onze inzendingquote:Op woensdag 26 februari 2025 15:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is hij eigenlijk elk jaar van de partij? Ook het liedje van S10 samen geschreven.
Blijft een kritisch punt inderdaad. Al vond ik de act van vorig jaar uiteindelijk wel heel leuk, hoog entertainment waarde.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:02 schreef NailQueen het volgende:
Hier moet idd een goede staging bij zitten. Maar jongens ik wil jullie niet bang maar... daar zijn wij gewoon niet goed in. Vorig jaar bij Joost voelde het ook niet af(of eigenlijk voelde dat meer als een backup plan)
Dat denk ik ook, zeker in de finale met de jury erbij. Charisma heeft Claude wel, in combinatie met hopelijk een goede staging en het wordt gewoon een goed resultaat gok ik.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:32 schreef NailQueen het volgende:
Ik sluit niet uit dat dit misschien hoger eindigt dan dat we nu denken. Het is tot nu toe een matig jaar. Dit kan een verademing zijn tussen alle schijtlollige en hysterische inzendingen.
Tenzij de EBU ons weer naait.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:43 schreef d_elise het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, zeker in de finale met de jury erbij. Charisma heeft Claude wel, in combinatie met hopelijk een goede staging en het wordt gewoon een goed resultaat gok ik.
Dit wordt weer startplek 3 of 4 in de finalequote:
Vergeet die bookies, dit nummer kan niet winnen. Dus dan heeft het geen zin om steeds de winstkansen te checken.quote:
Joost had een verschrikkelijk slechte staging. Één van de slechtste ooit.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:02 schreef NailQueen het volgende:
Hier moet idd een goede staging bij zitten. Maar jongens ik wil jullie niet bang maar... daar zijn wij gewoon niet goed in. Vorig jaar bij Joost voelde het ook niet af(of eigenlijk voelde dat meer als een backup plan)
Staat dat ding van Mouth & MacNeal nog ergens bij Beeld en Geluid ofzo?quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:30 schreef TheVulture het volgende:
Qua visuals: Die eerste 30 seconden lenen zich wel voor een balletdanseres in een speeldoosje, Claude klapt het dicht en we kunnen dansen
Stap 1 van hun plan is al gelukt door het nummer te lekken. Vorig jaar deden wij niet leuk mee met hun social media campagne, nu zij niet met die van ons.quote:
Nummer is prima maar ook niet meer dan dat, al een paar keer geluisterd ....Als je Stromae bij Temu besteldquote:Op woensdag 26 februari 2025 15:50 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vreesde het ergste op basis van de reacties, en “C’est la vie” is zo ongeveer wel de meest voorspelbare zin die je in het Frans kunt zingen, maar het liedje valt me nog wel mee. We weten dat Arno Krabman houdt van simpel en veel herhaling… en dan zit hier nog wel enige variatie in de lalala’s en de instrumentatie. Het is best ok. Claude zingt het ook heel mooi (op plaat dan). Finale moet mogelijk zijn, als mensen bereid zijn om door die clichétekst heen te luisteren.
Die commissie is wel gestoord als ze dit een potentiële wereldhit of Eurovisiewinnaar noemen. Dan zit je echt veel te vast in het Radio 2-wereldje. Dit is niveautje Dré Hazes, zoals eerder aangehaald.
Mag ik dat zelf bepalen?quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:53 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Vergeet die bookies, dit nummer kan niet winnen. Dus dan heeft het geen zin om steeds de winstkansen te checken.
Ik denk niet dat iemand hier de commentaren van de commissie al te serieus nam, maar “Meedoen om de winst” (Cornald), “Kippenvel” (Carolien) en “Internationale doorbraak” (Jaap) zijn zeker achteraf wel vrij onnozele opmerkingen.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:50 schreef blackswangreen het volgende:
Die commissie is wel gestoord als ze dit een potentiële wereldhit of Eurovisiewinnaar noemen. Dan zit je echt veel te vast in het Radio 2-wereldje. Dit is niveautje Dré Hazes, zoals eerder aangehaald.
Geen VAR deze keerquote:
Het kwam over alsof ze dat echt oprecht meenden. Jaap noemde het een “waanzinnige song”. Misschien in het Beste Zangers/palingsound-wereldje, maar kom op zeg…quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand hier de commentaren van de commissie al te serieus nam, maar “Meedoen om de winst” (Cornald), “Kippenvel” (Carolien) en “Internationale doorbraak” (Jaap) zijn zeker achteraf wel vrij onnozele opmerkingen.
Ik trapte er volledig in.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand hier de commentaren van de commissie al te serieus nam, maar “Meedoen om de winst” (Cornald), “Kippenvel” (Carolien) en “Internationale doorbraak” (Jaap) zijn zeker achteraf wel vrij onnozele opmerkingen.
Natuurlijk moeten ze ook wel een bepaald enthousiasme uitstralen. Ze kunnen niet bij een nummer zeggen, tja het is wat matig we hopen dat het door de halve finale komt. Maar deze woorden waren wel heel mooi.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:00 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het kwam over alsof ze dat echt oprecht meenden. Jaap noemde het een “waanzinnige song”. Misschien in het Beste Zangers/palingsound-wereldje, maar kom op zeg…
Het is niet slecht, zelfs wel mooi bij vlagen, maar waanzinnig? Niemand wordt hier toch door van z’n stoel geblazen.
Ook dat nogquote:Op woensdag 26 februari 2025 16:05 schreef Hamlapjes het volgende:
Origineel van Khaled vind ik toch beter!
Nee, origineel van B*Witchedquote:Op woensdag 26 februari 2025 16:05 schreef Hamlapjes het volgende:
Origineel van Khaled vind ik toch beter!
Dan is het lekker toegankelijk idd.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:09 schreef Amsel het volgende:
Ik vind het best een leuk nummer![]()
Alleen dat Frans in de nummers van Claude is altijd van zo'n basic middelbareschoolniveau. Lekker toegankelijk, handig om een luistertoets over te maken, maar heel diepgaand is het natuurlijk allemaal niet.
quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Maar wat hadden ze dan moeten zeggen? "Ja, het liedje gaat wel en de zanger is sympathiek"?quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:00 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het kwam over alsof ze dat echt oprecht meenden. Jaap noemde het een “waanzinnige song”. Misschien in het Beste Zangers/palingsound-wereldje, maar kom op zeg…
Het is niet slecht, zelfs wel mooi bij vlagen, maar waanzinnig? Niemand wordt hier toch door van z’n stoel geblazen.
1 Fransman maakt nog geen Douze Pointsquote:Op woensdag 26 februari 2025 16:11 schreef Greys het volgende:
Een kennis die in Frankrijk woont appt net uit zichzelf dolenthousiast dat NL toch wel een héél goede inzending heeft. Hij is zelf muzikant. 'En wat een goede kop die jongen! Dit gaat het heel goed doen hier in Frankrijk'.
Zo zie je maar, smaken verschillen.
Oh zeker niet, ik heb geen honderden kennissen daar haha, maar ik vond het toch even leuk om te horen idd.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:13 schreef Arizona het volgende:
[..]
1 Fransman maakt nog geen Douze Points
Maar toch leuk![]()
Zo gaat het toch elk jaar?quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:00 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Idd broccoli-song vonden ze ook geweldigquote:Op woensdag 26 februari 2025 16:16 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Zo gaat het toch elk jaar?
Ik neem het met een korreltje zout.
Ik denk zelf dus dat we live wél van onze stoel zouden kunnen geblazen gaan worden. Qua energie en warmte en liefde en alles. Dat kan Claude wel. En de commissie heeft het live gehoord.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:16 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Zo gaat het toch elk jaar?
Ik neem het met een korreltje zout.
“Het zit goed in elkaar, het heeft een mooie opbouw en het leent zich goed om mee te zingen. Of het kan winnen weet je nooit, want dan moet alles goed vallen, maar hoe hij het ook gaat doen, we weten zeker dat Nederland een inzending heeft om trots op te zijn.”quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:13 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
[..]
Maar wat hadden ze dan moeten zeggen? "Ja, het liedje gaat wel en de zanger is sympathiek"?
Dan zet je Claude ook een beetje voor lul. De commissie moet enthousiast zijn en misschien was de rest van de inzendingen gewoon een pak minder.
Kijk maar naar onze reacties tijdens het regiosongfestival. We gingen bij een aantal liedjes los, terwijl het achteraf allemaal gewoon erg matig is.
Het voelde ook als een back up plan. Alsof het plan dat ze eerst hadden niet door kon gaan ofzo.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:53 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Joost had een verschrikkelijk slechte staging. Één van de slechtste ooit.
En terecht.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:19 schreef Momo het volgende:
[ x ]
(Volgens mij ondertussen voormalig) HoD van Tsjechië vind ook wat van al die leaks!
Over Burning Daylight zeiden ze dat het onder je huid kroop.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Oostenrijk is het eerst volgende land dat hun intern gekozen nummer presenteert, we zullen zien of dat ook lekt.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:28 schreef Greys het volgende:
[..]
En terecht.
Het zal de lijers een volgende keer echter niet tegenhouden. Je hebt zo'n kutkarakter of je hebt het niet.
Zou Eurovision die klaarstaande youtube wel goed hebben beveiligd of hoe dat ook heet. Het moet toch ergens vandaan komen en ik vertrouw ze voor geen meter meer.
Ik vond die staging heerlijk cultquote:Op woensdag 26 februari 2025 16:26 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Het voelde ook als een back up plan. Alsof het plan dat ze eerst hadden niet door kon gaan ofzo.
Ik ook!quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:33 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vond die staging heerlijk cult
Dat lukte ook wel maar op de verkeerde manier 😂quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:29 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Over Burning Daylight zeiden ze dat het onder je huid kroop.
Maar even, er mag een flinke bezem door de commissie.
Ja, je moet ook niet verwachten dat je helemaal wordt overrompeld door een geweldig nummer, dan valt het altijd tegen. En dit is ook wel een lekker niets aan de hand-nummer, c’est la la la la la vie blijft in je hoofd hangen. Maar we verwachten misschien wel iets meer onderscheidends.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:21 schreef Momo het volgende:
Stukje teleurstelling hoort erbij, volgens mij waren bij de release van Europapa ook veel mensen hier die zeiden mweh ik weet het niet. En daarna waren ze groot fan.
Stel dat wij, jij en ik, in de commissie hadden gezeten. Hele dikke vette kans dat wij dit lied van Claude ook gewoon het beste hadden gevonden uit alle inzendingen hoor. Want we hebben ze volgens mij nog nooit op een verkeerde keuze kunnen betrappen door een lied dat daarna uitkwam van 'dit hadden ze beter kunnen nemen'.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:29 schreef NailQueen het volgende:
Maar even, er mag een flinke bezem door de commissie.
Nee, startplek of death oftewel 2quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit wordt weer startplek 3 of 4 in de finale
Of hun beeld was vetroebeld door de vreselijke andere inzendingen. Na uren naar meuk van Gerard Joling en de Bankzitters geluisterd te hebben, gaf het nummer van Claude ze écht kippenvel.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Stel dat wij, jij en ik, in de commissie hadden gezeten. Hele dikke vette kans dat wij dit lied van Claude ook gewoon het beste hadden gevonden uit alle inzendingen hoor. Want we hebben ze volgens mij nog nooit op een verkeerde keuze kunnen betrappen door een lied dat daarna uitkwam van 'dit hadden ze beter kunnen nemen'.
Er moet hooguit (imho dan) een filter op de te enthousiasme bewoordingen van de commissieleden om de verwachtingen iets te temperen.
Al snap ik de kippenvel bij de intro wel van hen allen. En heel misschien komt het live nog wat beter over. Zij hebben dat gehoord.
Ik heb goede vermoedens dat dit via een buitenlands radiostation is gelekt die de embargo's niet heeft aangehouden. Niets via Spotify of Youtube.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:28 schreef Greys het volgende:
Zou Eurovision die klaarstaande youtube wel goed hebben beveiligd of hoe dat ook heet. Het moet toch ergens vandaan komen en ik vertrouw ze voor geen meter meer.
Hoe houd je dat vol? Iedereen praat er vandaag al overquote:Op woensdag 26 februari 2025 17:01 schreef Cyan9 het volgende:
Leaks luister ik uit principe niet, dus ik wacht lekker tot morgen.
Ik luister sowieso al geen radio, filmpjes op de socials staan bij mij standaard op mute, en ik denk dat het ook wel moet lukken om het op YouTube te vermijden.quote:Op woensdag 26 februari 2025 17:06 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Hoe houd je dat vol? Iedereen praat er vandaag al over
Gisteren postte een Belg op Escforum dat het refrein "C'est lalalalala vie" ging. Dat leek toen nog een flauwe grap. Maar dat is wellicht een medewerker van een Vlaamse radiozender?quote:Op woensdag 26 februari 2025 17:03 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Ik heb goede vermoedens dat dit via een buitenlands radiostation is gelekt die de embargo's niet heeft aangehouden. Niets via Spotify of Youtube.
Mjah, er waren vorig jaar meerdere dingen die totaal niet logisch waren en toch deden ze dat toen ook. Dus ik zal de rest van m'n leven ze nooit meer ergens een voordeel van de twijfel geven.quote:Op woensdag 26 februari 2025 17:05 schreef Cyan9 het volgende:
Lijkt me trouwens ook sterk dat de EBU dit zelf gelekt heeft, daar schieten ze niks mee op.
https://www.msn.com/nl-nl(...)f969f82af10b4b&ei=39quote:Getty Kaspers, die met Teach-In het Eurovisie Songfestival won in 1975, vindt dat het lied C'est La Vie van Claude "de potentie heeft om te winnen". Dat laat de 76-jarige zangeres woensdag weten aan het ANP.
Vooral dat uptempodeel bevalt me heel erg goed", meldt Kaspers. "Het is een soort feestnummer, het is veel vrolijkheid en mensen kunnen meezingen. De muziek gaat knap naar een climax toe. C'est La Vie kan het wel eens heel erg goed gaan doen."
De songfestivalwinnares plaatst wel een kleine kanttekening. "Ik heb in de loop van de jaren steeds beter begrepen dat het momentum enorm verschil kan maken", legt ze uit. "Het publiek moet juist in de stemming zijn voor een bepaald liedje op een bepaald moment. Er zijn altijd factoren die je als zanger niet in de hand hebt. Maar ik denk dat Europa op dit moment, in deze wereld, behoefte heeft aan een Claude en een C'est La Vie."
Ja maar het zou geen slechte zet zijn als er een oud-kandidaat in de commissie komt. Een S10 of Ilse Delange ofzo.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Stel dat wij, jij en ik, in de commissie hadden gezeten. Hele dikke vette kans dat wij dit lied van Claude ook gewoon het beste hadden gevonden uit alle inzendingen hoor. Want we hebben ze volgens mij nog nooit op een verkeerde keuze kunnen betrappen door een lied dat daarna uitkwam van 'dit hadden ze beter kunnen nemen'.
Er moet hooguit (imho dan) een filter op de te enthousiasme bewoordingen van de commissieleden om de verwachtingen iets te temperen.
Al snap ik de kippenvel bij de intro wel van hen allen. En heel misschien komt het live nog wat beter over. Zij hebben dat gehoord.
Straks vind Johan Derksen het nog mooiquote:Op woensdag 26 februari 2025 17:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)f969f82af10b4b&ei=39
Dit kan niet meer mis, dit.
Die zal wel klagen dat het woke is dat er in het Frans gezongen wordt, terwijl Nederlands zo'n mooie taal is.quote:Op woensdag 26 februari 2025 17:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Straks vind Johan Derksen het nog mooi
Ik las dit ook al online ergens. Zal ze eens naast elkaar luisterenquote:Op woensdag 26 februari 2025 17:24 schreef rickyszz het volgende:
Het liedje doet mij dus denken aan Tele-Romeo van K3
Als zelfs Gordon dat denktquote:Op woensdag 26 februari 2025 17:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)f969f82af10b4b&ei=39
Dit kan niet meer mis, dit.
https://www.msn.com/nl-nl(...)4a0104f8f90e51c&ei=7quote:Gordon vindt de songfestivalinzending van Claude "sensationeel goed". De zanger denkt zelfs dat Nederland ermee zou kunnen winnen.
"OMG zojuist zijn inzending gehoord. Sensationeel goed! De melodie, de speling met de tekst, zijn stem en uiterlijk! Nederland wint dit jaar met overmacht het ESF!!!", reageert Gordon lyrisch via Instagram. De zanger feliciteert vervolgens Claude en AVROTROS.
quote:Op woensdag 26 februari 2025 17:42 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Als zelfs Gordon dat denkt
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)4a0104f8f90e51c&ei=7
Gordon was toch aan de spuitpoep? Mooi dat hij voldoende opgeknapt is om zich over dit soort zaken druk te maken.quote:Op woensdag 26 februari 2025 17:42 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Als zelfs Gordon dat denkt
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)4a0104f8f90e51c&ei=7
Morgen met de officiële video lijkt me zelf leuker. Maar dat laat ik aan anderen.quote:
Ik heb de officiële video in de OP gezetquote:Op woensdag 26 februari 2025 18:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Morgen met de officiële video lijkt me zelf leuker. Maar dat laat ik aan anderen.
En eerste keer sinds 1975 in de finale, terwijl het jaar op een '5' eindigt!quote:Op woensdag 26 februari 2025 18:01 schreef molloot200 het volgende:
Wel zo dat Claude van een podium afspat met zijn enthousiasme dus dat zit straks denk ik wel meeEerste finale sinds 2022
Had je iets veel beters of anders (qua stijl) verwacht?quote:
quote:Op woensdag 26 februari 2025 18:36 schreef superniger het volgende:
Nu een anaalyse bij RTL Boulevard met Aran.
Ik ken Lara niet maar ik geef maar geen ongelijk.quote:Op woensdag 26 februari 2025 19:13 schreef Dave het volgende:
‘t wordt makkelijk, want slecht jaar, aldus Lara
Knap om dat te zeggen terwijl we veel nummers nog niet kennenquote:
Goed dat ze hiervoor professionals inhuren, in plaats van amateurs als GJ of @Greys ofzo.quote:Op woensdag 26 februari 2025 19:17 schreef BillDauterive het volgende:
Dat was kort en nietszeggend. Iedereen vond ons liedje geweldig en de concurrentie maar matig.
quote:Op woensdag 26 februari 2025 19:19 schreef NailQueen het volgende:
Wordt er nog uitgelegd wie Lara is of moeten we haar maar gaan geloven?
Lara is de Alexander van Eenennaam / Stefan Raatgever van nu.nlquote:Op woensdag 26 februari 2025 19:19 schreef NailQueen het volgende:
Wordt er nog uitgelegd wie Lara is of moeten we haar maar gaan geloven?
Als je jouw willen inhuren komen er weer reiskosten bij.quote:Op woensdag 26 februari 2025 19:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Goed dat ze hiervoor professionals inhuren, in plaats van amateurs als GJ of @:greys ofzo.
Dat vind ik dus meestal geen goed teken.quote:Op woensdag 26 februari 2025 19:15 schreef Momo het volgende:
Bij Boulevard waren ze eigenlijk ook opvallend positief
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |