Het is een radiovriendelijk doorsnee en bovenal normaal popliedje. Daar hebben we er dit jaar niet zo veel van. Luxemburg is het duidelijke alternatief in die categorie, ook vanwege de taal, en bij een goede uitvoering kan Claude dat wel naar de amateuristische hoek drukken. Verder Ierland, Noorwegen en Spanje, dat is allemaal minder.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:18 schreef Keyos het volgende:
[..]
Kan goed hoor, het zou voor wat er nu uit is zeker in mijn top 10 komen. Maar ik zou er geen geld op durven te wedden.
Eerlijk gezegd vind ik Claude op de live beelden ook niet de meest zuivere zanger (het klinkt voor mij altijd op het randje van onzuiver) dus daar moeten we het denk ik niet van hebben.
Ik dacht dat we daar al stonden. Het is steeds stuivertje wisselen met Maltaquote:Op woensdag 26 februari 2025 14:26 schreef BillDauterive het volgende:
We stijgen bij de bookies wel naar plek 11.
[ afbeelding ]
Ik had me wel ingesteld op een minder nummer dan de twee die je noemt. Het is toch materiaal voor het ESF en vaak komt er een commerciële draai aan vanwege dat het voor het ESF is.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:26 schreef Niels93 het volgende:
Ja sorry maar ik ben toch teleurgesteld. Ik vind Ecoutez-moi en Ladada veel en veel beter dan dit. Ik weet dat ik moet wachten tot morgen voor de definitieve versie, maar toch. Teleurstelling overheerst bij mij wel.
Ik vind Ladada en Ecoutez-moi beide geen wow-factor hebben, maar mag hopen dat C'est la vie op z'n minst van hetzelfde niveau is.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:26 schreef Niels93 het volgende:
Ja sorry maar ik ben toch teleurgesteld. Ik vind Ecoutez-moi en Ladada veel en veel beter dan dit. Ik weet dat ik moet wachten tot morgen voor de definitieve versie, maar toch. Teleurstelling overheerst bij mij wel.
Dan heb je de andere inzendingen niet gehoord. Echt ongelofelijk matig jaar.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:23 schreef CityPigeon het volgende:
We zijn weer terug bij af met generieke, brave radio2-liedjes
Dit gaat grote moeite hebben om door de semi's te komen!
Veel inzendingen die aangepast lijken op het feit dat publieksstemmen weer een grotere rol zijn gaan spelen. Erg plat en 'over the top'.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:32 schreef RipCity het volgende:
[..]
Dan heb je de andere inzendingen niet gehoord. Echt ongelofelijk matig jaar.
quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:34 schreef summer52 het volgende:
Als dit echt HET liedje is...dan is dit een prima inzending. Ik heb het nu een paar keer beluisterd en het pakt mij wel. Mooi begin, lekker dansbaar refrein. Kortom dit komt echt wel de halve finale door en stormt de top 10 binnen. Dus Claude![]()
![]()
. Stijgen we al bij de bookies?
dit dusquote:Op woensdag 26 februari 2025 13:59 schreef Keyos het volgende:
Als de link écht is dan is het wel heel sneu voor Claude, de omroep en iedereen die in het traject betrokken is.
Over het nummer zoals die gelekt is: ik hoop niet dat dit hem is. Is het helemaal verschrikkelijk? Neen. Maar dit is geen gegarandeerde qualifier, laat staan dat we hoog eindigen mochten we in de finale komen.
Als je hoge ogen wilt scoren moet je artiest met een regelrechte banger komen, ook afgewogen tegen je bestaande nummers. Dan is dit niet het beste werk…
Ik denk op basis van het liedje eerlijk gezegd ook niet dat er veel reden is voor al te veel verschuivingen. Er staan er minstens meer dan 20 onder Nederland die minder zijn, en erboven zijn er weinig met objectief minder winstkans.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:28 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ik dacht dat we daar al stonden. Het is steeds stuivertje wisselen met Malta
Kutzenderquote:Op woensdag 26 februari 2025 14:42 schreef Fred_B het volgende:
Q-Music heeft het blijkbaar op de radio gedraaid volgens GJ
Het is niet gewoon Cloud, Jean.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:45 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ah een reeks aan dit soort social media boomer reacties mag nu ook binnenkomen
quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:42 schreef Fred_B het volgende:
Q-Music heeft het blijkbaar op de radio gedraaid volgens GJ
Wat een zure vent.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:45 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ah een reeks aan dit soort social media boomer reacties mag nu ook binnenkomen
JIJ praat poep als je niet een eerlijke mening kan hebben. JIJ praat poep als je niet van het Songfestival kan genieten als Nederland niet bij voorbaat al wint.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wie zegt dat t prima is dst t geen winnaar is, praat in mijn ogen poep. Je doet mee om te winnen. En als jendat vooruitzicht nu al niet hebt, is er ook geen lol aan richting mei.
Spuit11 reactie: denk het nietquote:Op woensdag 26 februari 2025 14:06 schreef Momo het volgende:
[..]
@:TheFreshPrince was volgens mij ook bezig met AI nummers, is dit AI ?
Pardon, niet een eerlijke mening? Leg uit. En nee als nl kans maakt om.te winnen vindt ik t leuk vanuit nls perspectief. Als dat al bij voorbaat onmogelijk lijkt op basis van het liedje neemt dat wel een deel van de lol weg jaquote:Op woensdag 26 februari 2025 14:49 schreef Cirilico het volgende:
[..]
JIJ praat poep als je niet een eerlijke mening kan hebben. JIJ praat poep als je niet van het Songfestival kan genieten als Nederland niet bij voorbaat al wint.
Challas.
Jij wekt de indruk geen onpartijdige mening te hebben.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:51 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Pardon, niet een eerlijke mening? Leg uit. En nee als nl kans maakt om.te winnen vindt ik t leuk vanuit nls perspectief. Als dat al bij voorbaat onmogelijk lijkt op basis van het liedje neemt dat wel een deel van de lol weg ja
“Aan het einde van de dag zijn we allemaal mensen…”quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:48 schreef Dave het volgende:
Zou er wellicht nog een outro bij horen? Of een dansbreak?
Dat is zeker waar. Ik had gewoon op meer "umpfh" gehoopt. Ik dacht namelijk in eerste instantie echt dat het AI was... dat is persoonlijk voor mij geen goed teken, maar gezien de gehele line up kan zo'n MOR misschien wel beter werken.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:50 schreef d_elise het volgende:
Voor de verandering was ik eens even offline en ik kom terug bij deze chaos![]()
Ten eerste vind ik het super kut dat het nummer gelekt is en ik vraag me af waar het vandaan komt, want het is de laatste jaren zo goed gegaan en het lijkt me ook sterk dat een Nederlandse radio dj of zo het verpest. Zou het dan toch iemand van de EBU (of het social media team) zijn?
Anyway, het nummer is mooi, maar wel generiek. Maar goed, dat is iets wat we van Claude konden verwachten en het is daarmee zeker niet slecht. Ik hoor er nu (nog) geen winnaar in, maar ik denk wel dat dit tot leven komt met een goede staging hopelijk krijgen we die ook. Dit komt de halve finale wel door en dan zal het vast wel goed scoren in de finale bij de jury en wie weet ook wel bij de televote als de staging goed genoeg is.
Ik snap de teleurstelling bij sommigen, dat voel ik zelf ook een beetje, maar ik vind het ergens ook oneerlijk om alles met vorig jaar te vergelijken. Joost en Europapa waren zo uniek leuk, dat we toen ook al zeiden dat we er extra van moesten genieten omdat het waarschijnlijk op korte termijn niet nog een keer zo leuk zou zijn. Desalniettemin hoeven we ons nergens voor te schamen en juist in dit (matige) jaar is een prima popliedje met sympathieke zanger een goede inzending.
Bij Joost vond je altijd 100+ van dat soort reacties van mensen, gemurmel over een circus, Oost-Europa dat altijd wint en dat na 1980 geen goede muziek meer is gemaakt.quote:
Dat is het lalalalallalalalalalalalekkere van Albert Heijn.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:52 schreef Greys het volgende:
Ik loop nu in de AH met m'n boodschappenlijst en ook al staat er andere muziek op hier fluit ik automatisch lalalalalavie dus het blijft iig goed hangen.
Mjah, als alle nummers straks uit/gekozen zijn (we zitten nu op 22), heb je er iets van 5 die waarschijnlijk meedoen om de knikkers. Niet zo heel anders dan bij een EK/WK voetbal.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:51 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Pardon, niet een eerlijke mening? Leg uit. En nee als nl kans maakt om.te winnen vindt ik t leuk vanuit nls perspectief. Als dat al bij voorbaat onmogelijk lijkt op basis van het liedje neemt dat wel een deel van de lol weg ja
Hossen doe je toch op caranavalsnummers? Arme Claude.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:01 schreef Guanabana het volgende:
Ik luister het nu. Vind het begin heel mooi. Vanaf daar, zoals mijn vriend zo treffend zei 'wordt het hossen'. Tja. Vrij saai.
We konden ook lekker hossen op La Vendaquote:Op woensdag 26 februari 2025 15:06 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hossen doe je toch op caranavalsnummers? Arme Claude.
Dat vind ik dan weer niet vergelijkbaar (en een onnozel Spaans springnummer).quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
We konden ook lekker hossen op La Venda
Nu was dat geen garantie voor een topscore maar toch
De maker van dit liedje, Arno Krabman, heeft ook Leef van Dré’tje Hazes gemaakt. En zowel in titel als opbouw hoor je dat ook wel terug in C’est La Vie.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:06 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hossen doe je toch op caranavalsnummers? Arme Claude.
Haha, dat verklaart dan wel een en ander ja.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:14 schreef Fred_B het volgende:
De maker van dit liedje, Arno Krabman, heeft ook Leef van Dré’tje Hazes gemaakt.
Is hij eigenlijk elk jaar van de partij? Ook het liedje van S10 samen geschreven.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:14 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De maker van dit liedje, Arno Krabman, heeft ook Leef van Dré’tje Hazes gemaakt. En zowel in titel als opbouw hoor je dat ook wel terug in C’est La Vie.
En hij werkt met Suzan en Freek toch? In dat licht gezien, had het een stuk erger gekund met onze inzendingquote:Op woensdag 26 februari 2025 15:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is hij eigenlijk elk jaar van de partij? Ook het liedje van S10 samen geschreven.
Blijft een kritisch punt inderdaad. Al vond ik de act van vorig jaar uiteindelijk wel heel leuk, hoog entertainment waarde.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:02 schreef NailQueen het volgende:
Hier moet idd een goede staging bij zitten. Maar jongens ik wil jullie niet bang maar... daar zijn wij gewoon niet goed in. Vorig jaar bij Joost voelde het ook niet af(of eigenlijk voelde dat meer als een backup plan)
Dat denk ik ook, zeker in de finale met de jury erbij. Charisma heeft Claude wel, in combinatie met hopelijk een goede staging en het wordt gewoon een goed resultaat gok ik.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:32 schreef NailQueen het volgende:
Ik sluit niet uit dat dit misschien hoger eindigt dan dat we nu denken. Het is tot nu toe een matig jaar. Dit kan een verademing zijn tussen alle schijtlollige en hysterische inzendingen.
Tenzij de EBU ons weer naait.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:43 schreef d_elise het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, zeker in de finale met de jury erbij. Charisma heeft Claude wel, in combinatie met hopelijk een goede staging en het wordt gewoon een goed resultaat gok ik.
Dit wordt weer startplek 3 of 4 in de finalequote:
Vergeet die bookies, dit nummer kan niet winnen. Dus dan heeft het geen zin om steeds de winstkansen te checken.quote:
Joost had een verschrikkelijk slechte staging. Één van de slechtste ooit.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:02 schreef NailQueen het volgende:
Hier moet idd een goede staging bij zitten. Maar jongens ik wil jullie niet bang maar... daar zijn wij gewoon niet goed in. Vorig jaar bij Joost voelde het ook niet af(of eigenlijk voelde dat meer als een backup plan)
Staat dat ding van Mouth & MacNeal nog ergens bij Beeld en Geluid ofzo?quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:30 schreef TheVulture het volgende:
Qua visuals: Die eerste 30 seconden lenen zich wel voor een balletdanseres in een speeldoosje, Claude klapt het dicht en we kunnen dansen
Stap 1 van hun plan is al gelukt door het nummer te lekken. Vorig jaar deden wij niet leuk mee met hun social media campagne, nu zij niet met die van ons.quote:
Nummer is prima maar ook niet meer dan dat, al een paar keer geluisterd ....Als je Stromae bij Temu besteldquote:Op woensdag 26 februari 2025 15:50 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vreesde het ergste op basis van de reacties, en “C’est la vie” is zo ongeveer wel de meest voorspelbare zin die je in het Frans kunt zingen, maar het liedje valt me nog wel mee. We weten dat Arno Krabman houdt van simpel en veel herhaling… en dan zit hier nog wel enige variatie in de lalala’s en de instrumentatie. Het is best ok. Claude zingt het ook heel mooi (op plaat dan). Finale moet mogelijk zijn, als mensen bereid zijn om door die clichétekst heen te luisteren.
Die commissie is wel gestoord als ze dit een potentiële wereldhit of Eurovisiewinnaar noemen. Dan zit je echt veel te vast in het Radio 2-wereldje. Dit is niveautje Dré Hazes, zoals eerder aangehaald.
Mag ik dat zelf bepalen?quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:53 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Vergeet die bookies, dit nummer kan niet winnen. Dus dan heeft het geen zin om steeds de winstkansen te checken.
Ik denk niet dat iemand hier de commentaren van de commissie al te serieus nam, maar “Meedoen om de winst” (Cornald), “Kippenvel” (Carolien) en “Internationale doorbraak” (Jaap) zijn zeker achteraf wel vrij onnozele opmerkingen.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:50 schreef blackswangreen het volgende:
Die commissie is wel gestoord als ze dit een potentiële wereldhit of Eurovisiewinnaar noemen. Dan zit je echt veel te vast in het Radio 2-wereldje. Dit is niveautje Dré Hazes, zoals eerder aangehaald.
Geen VAR deze keerquote:
Het kwam over alsof ze dat echt oprecht meenden. Jaap noemde het een “waanzinnige song”. Misschien in het Beste Zangers/palingsound-wereldje, maar kom op zeg…quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand hier de commentaren van de commissie al te serieus nam, maar “Meedoen om de winst” (Cornald), “Kippenvel” (Carolien) en “Internationale doorbraak” (Jaap) zijn zeker achteraf wel vrij onnozele opmerkingen.
Ik trapte er volledig in.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand hier de commentaren van de commissie al te serieus nam, maar “Meedoen om de winst” (Cornald), “Kippenvel” (Carolien) en “Internationale doorbraak” (Jaap) zijn zeker achteraf wel vrij onnozele opmerkingen.
Natuurlijk moeten ze ook wel een bepaald enthousiasme uitstralen. Ze kunnen niet bij een nummer zeggen, tja het is wat matig we hopen dat het door de halve finale komt. Maar deze woorden waren wel heel mooi.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:00 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het kwam over alsof ze dat echt oprecht meenden. Jaap noemde het een “waanzinnige song”. Misschien in het Beste Zangers/palingsound-wereldje, maar kom op zeg…
Het is niet slecht, zelfs wel mooi bij vlagen, maar waanzinnig? Niemand wordt hier toch door van z’n stoel geblazen.
Ook dat nogquote:Op woensdag 26 februari 2025 16:05 schreef Hamlapjes het volgende:
Origineel van Khaled vind ik toch beter!
Nee, origineel van B*Witchedquote:Op woensdag 26 februari 2025 16:05 schreef Hamlapjes het volgende:
Origineel van Khaled vind ik toch beter!
Dan is het lekker toegankelijk idd.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:09 schreef Amsel het volgende:
Ik vind het best een leuk nummer![]()
Alleen dat Frans in de nummers van Claude is altijd van zo'n basic middelbareschoolniveau. Lekker toegankelijk, handig om een luistertoets over te maken, maar heel diepgaand is het natuurlijk allemaal niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |