SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Welke onderhandelingen?quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee. De onderhandelingen zijn stuk gemaakt onder druk van van Uk, VS, NL, en meer landen.
De opstelling van Duitsland en Frankrijk is lastiger te duiden.
Hij heeft het westen niet op zijn knien gekregen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:52 schreef -XOR- het volgende:
Overigens kun je zeggen wat je wilt, maar het is natuurlijk op een wrange manier wel knap van Poetin dat hij het Westen op de knieen heeft gekregen en met een land van minder dan 150 miljoen inwoners met een niet al te grote economie de NAVO dik heeft weten te verslaan.
Ik zeg inderdaad wat ik wil: dat is totaal nog niet ad orde op het moment.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:52 schreef -XOR- het volgende:
Overigens kun je zeggen wat je wilt, maar het is natuurlijk op een wrange manier wel knap van Poetin dat hij het Westen op de knieen heeft gekregen en met een land van minder dan 150 miljoen inwoners met een niet al te grote economie de NAVO dik heeft weten te verslaan.
Uiteindelijk natuurlijk gewoon wel, kijk maar hoe we ervoor staan. Als transatlantisch blok uit elkaar gevallen en overal de gekkies aan de macht.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij heeft het westen niet op zijn knien gekregen.
Dat is niet vanwege Rusland.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Uiteindelijk natuurlijk gewoon wel, kijk maar hoe we ervoor staan. Als transatlantisch blok uit elkaar gevallen en overal de gekkies aan de macht.
Er is een kans dat hij een echt Verenigd Europa aan zijn westgrens heeft veroorzaakt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij heeft het westen niet op zijn knien gekregen.
80 procent waar.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:52 schreef -XOR- het volgende:
Het is vooral wensdenken van een Rusland fan.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zeg inderdaad wat ik wil: dat is totaal nog niet ad orde op het moment.
De kogels vliegen nog gewoon over en weer in de rondte hoor.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:52 schreef -XOR- het volgende:
Niet all in, maar we staan wel voor lul natuurlijk.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
80 procent waar.
Maar wij zijn niet all in gegaan he.
Veel zwakker dan nu hebben 'we' niet gestaan in de recente geschiedenis.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Uiteindelijk natuurlijk gewoon wel, kijk maar hoe we ervoor staan. Als transatlantisch blok uit elkaar gevallen en overal de gekkies aan de macht.
Prima. Ik heb heel wat Nederlandse vrienden met een Poolse achtergrond en die zijn al die Oekranese vluchtelingen zat en krijgen dat mee van nog wonende familie aldaar. En nu? Zegt dat iets over de Poolse massa. En maak je niet ongerust want Russen kunnen ze ook wel schieten. Waarbij vader notabene bij Einhoven in ww2 gevochten heeft en als dank in de mijnen mocht gaan werken en niet kon terugkeren vanwege Rusland.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:55 schreef Cherni het volgende:
quote][ afbeelding ] Op donderdag 13 februari 2025 21:43 schreef Wantie het volgende: [..] Ik vind het wederom leuk bedacht. Ik heb Oekraense en Russische vluchtelingen in mijn vriendenkring. Die kunnen het prima vinden samen. Ze hebben de gemene deler dat ze vluchten voor het Russische regime. Dat verbroedert.
Nee vanwege de revolutie in Opper Volta.quote:
Rusland heeft 700.000 slachtoffers en 2/3 van het russische materieel is vernietigd. Klinkt niet als 'dik de NAVO verslaan'.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:52 schreef -XOR- het volgende:
Niet zo snel met de pootjes omhoog gaan liggen. Het is nog lang niet gespeeld.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Veel zwakker dan nu hebben 'we' niet gestaan in de recente geschiedenis.
Ende vruchtbare Europese samenwerking met Rusland finaal om zeep geholpen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er is een kans dat hij een echt Verenigd Europa aan zijn westgrens heeft veroorzaakt.
Je kletst gewoon onzin. Een raar soort van wensdenken.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee vanwege de revolutie in Opper Volta.
Natuurlijk wel vanwege Rusland.
Mwah, zodra er akkoorden worden getekend heeft Shirma Rousse de eerste tonen wel ingezet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet zo snel met de poitjes omhoog gaan liggen. Het is nog lang niet gespeeld.
Kortom, je verhaal gaat nergens over.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Prima. Ik heb heel wat Nederlandse vrienden met een Poolse achtergrond en die zijn al die Oekranese vluchtelingen zat en krijgen dat mee van nog wonende familie aldaar. En nu? Zegt dat iets over de Poolse massa. En maak je niet ongerust want Russen kunnen ze ook wel schieten. Waarbij vader notabene bij Einhoven in ww2 gevochten heeft en als dank in de mijnen mocht gaan werken en niet kon terugkeren vanwege Rusland.
Zo ver is het nog lng niet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, zodra er akkoorden worden getekend heeft Shirma Rousse de eerste tonen wel ingezet.
Gelukkig hebben we jou nog om te hopen op een wonder.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
Met (een hoop van) jullie wint cht NIEMAND welke oorlog dan ook. Kleinste beetje tegenslag en men gaat met de pootjrs omhoog liggen en geeft zich over
Nou ja wel een beetje eens dat verwacht zou zijn dat dit Poetin zn doodsvonnis veel eerder zou zijn....Maar dit is natuurlijk verre van het Westen op zn knieen krijgen. De enige die de afgelopen 3 jaar heeft geleden zijn alleen UKR en RUS....en beiden zijn zwaar afhankelijk van wat de rest van de wereld beslist......quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:52 schreef -XOR- het volgende:
Wensdenken is het bepaald niet, maar op het poker van Poetin hadden we op verschillende scharnierpunten op verschillende manieren kunnen reageren en wij hebben steeds voor de lafste manier gekozen. Nu zijn we op een pad gekomen van een aan flarden geschoten Oekraine met tienduizenden doden dat het halve land mag inleveren bij de plukzebalie van ome Vlad.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je kletst gewoon onzin. Een raar soort van wensdenken.
Maar tegen welke prijs….quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:52 schreef -XOR- het volgende:
Hopen op een wonder gaat 'm net zo min worden als op de rug gaan liggen met de pootjes omhoog natuurlijk..quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we jou nog om te hopen op een wonder.
Nee, totaal niet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee vanwege de revolutie in Opper Volta.
Natuurlijk wel vanwege Rusland.
Uiteraard gaat Trump alleen voor zichzelf onderhandelen, maar dat is wel ten malus van Oekraine en van Europa.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:03 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Nou ja wel een beetje eens dat verwacht zou zijn dat dit Poetin zn doodsvonnis veel eerder zou zijn....Maar dit is natuurlijk verre van het Westen op zn knieen krijgen. De enige die de afgelopen 3 jaar heeft geleden zijn alleen UKR en RUS....en beiden zijn zwaar afhankelijk van wat de rest van de wereld beslist......
Alle Putin lovers komen als Paddestoelen bovendrijven nu Trump een helpinghand lijkt te geven, maar neem maar van mij aan dat Trump er alleen voor zichzelf zal gaan onderhandelen...
Nee, dat is wegens doorgeslagen woke en het negeren van de belangen van de autochtone bevolkingen.quote:
Dat is niet wat ik zie.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wensdenken is het bepaald niet, maar op het poker van Poetin hadden we op verschillende scharnierpunten op verschillende manieren kunnen reageren en wij hebben steeds voor de lafste manier gekozen. Nu zijn we op een pad gekomen van een aan flarden geschoten Oekraine met tienduizenden doden dat het halve land mag inleveren bij de plukzebalie van ome Vlad.
Ha fijn, laten we "woke" erbij halen. Misschien moet je ook nog ff aan komen zetten met "links"..quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, dat is wegens doorgeslagen woke en het negeren van de belangen van de autochtone bevolkingen.
We hebben gereageerd op een manier die Rusland veel schade heeft toegebracht, zonder al te veel offers voor het westen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wensdenken is het bepaald niet, maar op het poker van Poetin hadden we op verschillende scharnierpunten op verschillende manieren kunnen reageren en wij hebben steeds voor de lafste manier gekozen. Nu zijn we op een pad gekomen van een aan flarden geschoten Oekraine met tienduizenden doden dat het halve land mag inleveren bij de plukzebalie van ome Vlad.
Dit vind ik zo verschrikkelijk naargeestig cynisch.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
We hebben gereageerd op een manier die Rusland veel schade heeft toegebracht, zonder al te veel offers voor het westen.
Ah, de boze witte man aan het woordquote:Op donderdag 13 februari 2025 22:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, dat is wegens doorgeslagen woke en het negeren van de belangen van de autochtone bevolkingen.
700.000 dode slachtoffers, 2.500.000 gewonde. (Nou zag ik ze in het vorige topic een man op krukken terug naar het front slepen, dus zijn ze kennelijk bereid halflamme, halfblinde en compleet doorgedraaiden weer in de linies op te stellen, maar alleen dat al geeft wel een beeld van hoe ze ervoor staan).quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:58 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Rusland heeft 700.000 slachtoffers en 2/3 van het russische materieel is vernietigd. Klinkt niet als 'dik de NAVO verslaan'.
Ik snap dat een Russofoon daar zo over denkt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit vind ik zo verschrikkelijk naargeestig cynisch.
En ten nadele van Rusland vergeet je daarbij, en dat is het belangrijkste standpunt om enigzins op een staakthetvuren uit te komen. Het "Trump is het schoothondje van Poetin" narrative is te idioot voor woorden. Als Trump zn zin niet krijgt waait hij zo 180 graden de andere kant uit (wat dan weer positief is voor Europa)quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Uiteraard gaat Trump alleen voor zichzelf onderhandelen, maar dat is wel ten malus van Oekraine en van Europa.
Sowieso is het al debiel dat Trump voorgespreken houdt met vijand Poetin ipv met brother in arms Zelensky.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:08 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
700.000 dode slachtoffers, 2.500.000 gewonde. (Nou zag ik ze in het vorige topic een man op krukken terug naar het front slepen, dus zijn ze kennelijk bereid halflamme, halfblinde en compleet doorgedraaiden weer in de linies op te stellen, maar alleen dat al geeft wel een beeld van hoe ze ervoor staan).
quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Volgens mij is het 700.000 doden/gewonden.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:08 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
700.000 dode slachtoffers, 2.500.000 gewonde. (Nou zag ik ze in het vorige topic een man op krukken terug naar het front slepen, dus zijn ze kennelijk bereid halflamme, halfblinde en compleet doorgedraaiden weer in de linies op te stellen, maar alleen dat al geeft wel een beeld van hoe ze ervoor staan).
Ja. Honderdduizenden mensen dood of verminkt aan beide kanten, maar prachtig want het heeft relatief weinig geld gekost.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Oekrane denkt daar anders over.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Honderdduizenden mensen dood of verminkt aan beide kanten, maar prachtig want het heeft relatief weinig geld gekost.
Ollongen-waardig met haar goedkope oorlog.
Er is enorm veel geld en mensenlevens verspild en het heeft niemand wat opgeleverd dat de moeite waard is. Zo bekijk ik het.
Op dit moment presenteert hij zich als een schoothondje, door Rusland de hemel in te prijzen, Zelensky de schuld van de oorlog te geven en aan te sturen op een vredesakkoord waarbij Poetin Oekraens grondgebied krijgt en Zelensky geen inbreng heeft.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:09 schreef cosmosis het volgende:
[..]
En ten nadele van Rusland vergeet je daarbij, en dat is het belangrijkste standpunt om enigzins op een staakthetvuren uit te komen. Het "Trump is het schoothondje van Poetin" narrative is te idioot voor woorden. Als Trump zn zin niet krijgt waait hij zo 180 graden de andere kant uit (wat dan weer positief is voor Europa)
Erg lowlevel kijk, het heeft heel veel opgeleverd voor verschillende partijen....quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Honderdduizenden mensen dood of verminkt aan beide kanten, maar prachtig want het heeft relatief weinig geld gekost.
Er is enorm veel geld en mensenlevens verspild en het heeft niemand wat opgeleverd dat de moeite waard is. Zo bekijk ik het.
Het gaat om de reden dat alt right aan de macht is gekomen. Wat is die dan volgens jou?quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ha fijn, laten we "woke" erbij halen. Misschien moet je ook nog ff aan komen zetten met "links"..
Oekrane is een land. Dat kan niet denken.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Oekrane denkt daar anders over.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oekrane is een land. Dat kan niet denken.
Het klinkt allemaal heel schattig.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar de mensen die hier rijk van worden gun ik het al helemaal niet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:12 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Erg lowlevel kijk, het heeft heel veel opgeleverd voor verschillende partijen....
https://www.minusrus.com/enquote:Op donderdag 13 februari 2025 22:09 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Volgens mij is het 700.000 doden/gewonden.[ x ]
Zeker niet exclusief. Maar ze hebben natuurlijk wel degelijk rol gespeeld in bijvoorbeeld de opkomst van Trump of de AfD. Ook zonder hun bemoeienis zouden dergelijke types vast een rol zijn gaan spelen maar dat duwtje in de rug is gewoon waardevol…quote:
Populisme.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat om de reden dat alt right aan de macht is gekomen. Wat is die dan volgens jou?
Tja, echt noaboorschup of hoe die BBB/PVV lui dat noemen is er niet bij.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
Met (een hoop van) jullie wint cht NIEMAND welke oorlog dan ook. Kleinste beetje tegenslag en men gaat met de pootjes omhoog liggen en geeft zich over
Dus Poetin is een oorlogsmisdadiger, want hij heeft dit allemaal op zijn geweten. Oekrane en Europa hebben hem niet om de Speciale Militaire Operatie verzocht. Elke dode en verminkte is Poetins schuld. En alleen die van hem!quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Populisme heeft altijd een voedingsbodem nodig. En dat was niet deze oorlogquote:Op donderdag 13 februari 2025 22:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Populisme.
Kijk naar Trump: die maakt beloftes die niet waar te maken zijn, en de meute slikt het als zoete koek.
En voelt zich nu belazerd.
Te laat.
Gelukkig heb jij jou Poetin, Trump en Wilders als hoeders.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar de opkomst van AFD wil niet zeggen dat het transatlantische blok is gebroken.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zeker niet exclusief. Maar ze hebben natuurlijk wel degelijk rol gespeeld in bijvoorbeeld de opkomst van Trump of de AfD. Ook zonder hun bemoeienis zouden dergelijke types vast een rol zijn gaan spelen maar dat duwtje in de rug is gewoon waardevol…
Voor die Ruslandfan tellen die natuurlijk niet mee.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Oekrane denkt daar anders over.
Nee, daarvoor was populisme al aan het rijzen in Europa.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Populisme heeft altijd een voedingsbodem nodig. En dat was niet deze oorlog
Preciesquote:Op donderdag 13 februari 2025 22:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, daarvoor was populisme al aan het rijzen in Europa.
Dat is niet van de laatste 2 jaar.
Dat zich uiteraard volledig moet schikken naar de grillen van Poetin.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij erkent tenminste nog wel dat Oekrane een land is.
Uiteraard, het zijn voor een belangrijk deel bewegingen die al speelden. Echter dat extra duwtje in de rug heeft gewoon wel geholpen…quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar de opkomst van AFD wil niet zeggen dat het transatlantische blok is gebroken.
En Trump aan de macht komt door het failliet van de Amerikaanse politiek.
Dat is al decennia geleden ingezet en voor gewaarschuwd.
Nog bijna 4 jaar van janken over de voorganger en tegenkandidaat terwijl hij tussendoor nog wat dodelijke onzin de wereld inslingert.quote:
Laatste secretaris-generaal van de Navo? Die gaat wel de geschiedenisboeken in.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:21 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Zal Rutte al spijt hebben van zijn nieuwe baan?
Ik denk niet dat Amerika over 4 jaar al klaar is om het zonder trump te doen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nog bijna 4 jaar van janken over de voorganger en tegenkandidaat terwijl hij tussendoor nog wat dodelijke onzin de wereld inslingert.
Ik hoop dat het veiligheidsapparaat heeft geleerd van Trump zijn vrijlating van gewelddadige januari 6 relschoppers en zijn heksenjacht op agenten die geholpen hebben met het onderzoek naar die mensen.
Ze zullen wel moeten.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Amerika over 4 jaar al klaar is om het zonder trump te doen.
quote:The moment of the evening explosion in Slavyansk-na-Kubani. Preliminary, the Ukrainian UAV tried to attack the local oil refinery. Residents told SHOT that one of the drones was shot down near the city. A fire is visible at the site. There is no official information yet.
#UkrainianSanctions
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3li3ipwm5fk2b
In Rusland werd zoals gebruikelijk weer van alles door de AFU in de fik gezet. Die staalfabriek schijnt de grootste van Rusland te zijn. Prima doelwit.quote:💥 Russia's Lipetsk and the Lipetsk region, including the Novolipetsk Metallurgical Plant, were attacked by drones overnight.
https://bsky.app/profile/united24media.com/post/3li2uwwo2g52c
Eerst maar eens zien of hij die vier jaar wel gaat redden. Hijs oud en heeft geen gezonde levensstijl.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Amerika over 4 jaar al klaar is om het zonder trump te doen.
Nou… las dat trump vond dat hij eigenlijk de verkiezingen drie keer gewonnen had en dus ook recht had o op drie termijnen.quote:
Het heeft totaal geen zin. Zelfs al ben je tegen Rusland maar geeft ook onze eigen problemen aan binnenquote:
De Grondwet denkt daar anders over.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou… las dat trump vond dat hij eigenlijk de verkiezingen drie keer gewonnen had en dus ook recht had o op drie termijnen.
Hij is wel fit. En volgens mij leeft hij tegenwoordig ook gezond. Hij is ook niet zo dik meer. En drinkt alleen cola lightquote:Op donderdag 13 februari 2025 22:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Eerst maar eens zien of hij die vier jaar wel gaat redden. Hijs oud en heeft geen gezonde levensstijl.
Haha..quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij is wel fit. En volgens mij leeft hij tegenwoordig ook gezond. Hij is ook niet zo dik meer. En drinkt alleen cola light
Volgens z'n dokter is zijn gezondheid de beste gezondheid ooit. Er is nooit een gezondere president geweestquote:Op donderdag 13 februari 2025 22:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij is wel fit. En volgens mij leeft hij tegenwoordig ook gezond. Hij is ook niet zo dik meer. En drinkt alleen cola light
Ja. De grote vraag is natuurlijk of de rechtsstaat gerespecteerd gaat worden de komende tijdquote:Op donderdag 13 februari 2025 22:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De Grondwet denkt daar anders over.
Vooralsnog lijkt het daar niet op. En dat is gn goede zaak.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. De grote vraag is natuurlijk of de rechtsstaat gerespecteerd gaat worden de komende tijd
Wetten kunnen aangepast worden. Ondanks een heiligverklaring van de grondwet in de VS, is ook dat maar relatief.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De Grondwet denkt daar anders over.
Hij leeft op een big mac diet. Is obese. Zijn enige beweging is golf. En is ook mentaal duidelijk aan het aftakelen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Echt waar?!quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wetten kunnen aangepast worden. Ondanks een heiligverklaring van de grondwet in de VS, is ook dat maar relatief.
Onze problemen in de EU hebben niets te maken met het onderwerp oorlog in Oekrane.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het heeft totaal geen zin. Zelfs al ben je tegen Rusland maar geeft ook onze eigen problemen aan binnen
de EU en dat wij zonder de VS het doodeenvoudig niet aankunnen dan mag dat niet benoemd worden. Nee, heb het vooral niet over onze zwakheden maar heb het alleen over de ondergang van Rusland, papieren tijger, Rusland bakt er niets van. Meer dan 1 miljoen Russische gesneuvelden dan pas ben je geen Poetin lover.
Nee die verdeeldheid en andere problemen etc heeft niets te maken met de uiteindelijke steun die je moet gaan geven zonder een VS.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Onze problemen in de EU hebben niets te maken met het onderwerp oorlog in Oekrane.
Heb je wel een punt, maar dat komt voornamelijk vd Amerikanen zelf af.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:40 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ging mij vooral even om de valse heiligverklaring van de Amerikaanse grondwet.
Nou stelt de Britse marine al een tijdje niet heel veel meer voor natuurlijk.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:17 schreef LXIV het volgende:
Echt totale onzin. Juist op zee is de VS buitengewoon sterk met zijn carriergroups en technologie. En daarna China, Engeland, Frankrijk. En dan misschien Rusland
zie hem wel eindigen als Bidenquote:Op donderdag 13 februari 2025 22:35 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hij leeft op een big mac diet. Is obese. Zijn enige beweging is golf. En is ook mentaal duidelijk aan het aftakelen.
Wat voor militaire inlichtingen entiteiten die qua capaciteiten en mogelijkheden vergelijkbaar zijn met de VS hebben we in europa dan?quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
De CIA ligt aan barrels. En ik zou ons niet onderschatten (i.i.g. zoalg het over Europa gaat).
Helemaal niks.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat voor militaire inlichtingen entiteiten die qua capaciteiten en mogelijkheden vergelijkbaar zijn met de VS hebben we in europa dan?
Nu is door de Brexit het VK geen EU lid voor er weer misverstanden zijn maar wel onze partner. Hebben zij niet de capaciteiten op dat gebied?quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat voor militaire inlichtingen entiteiten die qua capaciteiten en mogelijkheden vergelijkbaar zijn met de VS hebben we in europa dan?
Waarschijnlijk geen. Wat niet zegt dat we helemaal niks hebben natuurlijk. Noch dat hetgeen wat we hebben incapabel is ofzo. We zijn (zeker binnen Europa) niet hulpeloos zonder de VS.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
We zouden de beste moeten hebben. We zijn overal ter wereld geweest en hebben onze invloed overal laten gelden.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat was ooit. Net zoals het VK en Frankrijk. Maar dat heeft de VS na ww2 overgenomen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:52 schreef capricia het volgende:
[..]
We zouden de beste moeten hebben. We zijn overal ter wereld geweest en hebben onze invloed overal laten gelden.
Er is nog wel wat ruimte bij het dienjaar...quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
Met (een hoop van) jullie wint cht NIEMAND welke oorlog dan ook. Kleinste beetje tegenslag en men gaat met de pootjes omhoog liggen en geeft zich over
Mocht het nodig worden dan ga ik gewoon loopgraven graven voor Achja en zijn kornuiten hoor.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
die tijd is al lang voorbij. Nu lees je dat als er Russische drones boven een Duitse luchtmachtbasis vliegen ze extra detectieapparatuur plaatsen. Want o wee je zou die dingen maar uit de lucht schieten!quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:52 schreef capricia het volgende:
[..]
We zouden de beste moeten hebben. We zijn overal ter wereld geweest en hebben onze invloed overal laten gelden.
Nou, ik haak af. Maar als hier de pleuris uitbreekt heeft vluchten geen zin. Dan rest mij niets anders dan in mijn omgeving huid en haar te verdedigen met alle middelen en kracht die ik nog bezit. Ik heb toch niet meer zoveel te verliezen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er is nog wel wat ruimte bij het dienjaar...
Ja.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:57 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
die tijd is al lang voorbij. Nu lees je dat als er Russische drones boven een Duitse luchtmachtbasis vliegen ze extra detectieapparatuur plaatsen. Want o wee je zou die dingen maar uit de lucht schieten!
Da's heel mooi. Maar ik heb al een carrire.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er is nog wel wat ruimte bij het dienjaar...
Nog geen week geleden werd gezegd dat lidmaatschap van de NATO de beste veiligheidsgarantie zal bieden voor Oekrane.quote:bron: bron nu.nl 13feb2025 18u03
Oekrane is nooit een NAVO-lidmaatschap beloofd als onderdeel van een vredesakkoord in de oorlog met Rusland. Dat benadrukte NAVO-baas Mark Rutte donderdag op een persconferentie in Brussel. Defensieministers van de NAVO-landen spraken daar vandaag over de militaire hulp aan Oekrane.
Slijmbal.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mocht het nodig worden dan ga ik gewoon loopgraven graven voor Achja en zijn kornuiten hoor.
Gewoon de IJssellinie in ere herstellen, geen loopgraaf nodig.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mocht het nodig worden dan ga ik gewoon loopgraven graven voor Achja en zijn kornuiten hoor.
Niet op het niveau van de VS.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:48 schreef Cherni het volgende:
Nu is door de Brexit het VK geen EU lid voor er weer misverstanden zijn maar wel onze partner. Hebben zij niet de capaciteiten op dat gebied?
Nou ja, al die middelen die ik opnoemde zijn van de VS... De NATO heeft in Sigonella wel een paar RQ4's te leen maar dat was het wel zo'n beetje.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarschijnlijk geen. Wat niet zegt dat we helemaal niks hebben natuurlijk. Noch dat hetgeen wat we hebben incapabel is ofzo. We zijn (zeker binnen Europa) niet hulpeloos zonder de VS.
Verder is het nog de vraag wat er uiteindelijk overblijft van hetgeen de VS nu heeft.
Dus anderen mogen het vuile werk wel opknappen?quote:Op donderdag 13 februari 2025 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
Da's heel mooi. Maar ik heb al een carrire.
Waar zeg ik zoiets?quote:EDIT En het valt me van je tegen dat je op de rug gaan liggen met de pootje omhoog en je overgeven wel een prima instelling vindt bij het minste beetje tegenslag.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:56 schreef Perrin het volgende:
Rutte is met vrijwel niks te vertrouwen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 23:04 schreef Vallon het volgende:
Wat een verdraaier......
[..]
Nog geen week geleden werd gezegd dat lidmaatschap van de NATO de beste veiligheidsgarantie zal bieden voor Oekrane.
En om het maar op het woordneuken te houden, is er op dit moment geen(eens) sprake van vredesonderhandelingen anders dat USA en USSR dat zo voor Oekrane willen innaaien.
Win-Win and who's fucked beyond all recognition.
De U2 wat een geweldig ontwerp. Wat een beauty.quote:Op donderdag 13 februari 2025 23:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet op het niveau van de VS.
En ik zeg nergens dat wij (het NATO deel binnen de EU) helemaal niks kunnen op dat gebied maar de VS hebben gewoon vele malen meer assets die ze in kunnen zetten, denk aan de satellieten (Space is tegenwoordig een apart KMD bij ze he), U2's, RQ4's, RC-135's etc. Ze hebben gewoon vele malen meer middelen.
De Dragon Lady...quote:Op donderdag 13 februari 2025 23:21 schreef Cherni het volgende:
De U2 wat een geweldig ontwerp. Wat een beauty.
Vergeleken met die van Rusland zijn ze best okay.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou stelt de Britse marine al een tijdje niet heel veel meer voor natuurlijk.
Dat sowieso.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet all in, maar we staan wel voor lul natuurlijk.
Als ze nou ook nog mensen hebben die de boel kunnen laten varen...quote:Op donderdag 13 februari 2025 23:22 schreef Ulx het volgende:
Vergeleken met die van Rusland zijn ze best okay.
Wat voor mogelijkheden? Een Iraanse opwerkingsfabriek binnenlopen om daar een virus te plaatsen? Of iets anders? Het is jammer dat die geheime diensten nooit zo openbaar doen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Weet je waar ik om kan gniffelen? dat de regerende orde denkt of mogelijk voornemens kan zijn om troepen te sturen om te vechten. Dat zijn dikwijls kinderen van ouders die al plus minus 15 jaar extreemrechts en geborneerd worden genoemd.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Welk vuile werk? Als ik al een dienjaar zou doen dan is het uiteraard een Specialistisch Dienjaar, al was het alleen maar om mijn leeftijd. En dat gaat op grond van expertise (al krijg je uiteraard een militaire basistraining). En ik kan je garanderen dat dat niet zou opleveren dat ik anyway near (al dan niet fictieve) battleground zou komen te zitten.quote:Op donderdag 13 februari 2025 23:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus anderen mogen het vuile werk wel opknappen?
[..]
Waar zeg ik zoiets?
Wij hebben flesjes spa's waar het dopje niet vanaf kan. Is ook een soort technologie.quote:
Tja, hebben ze er nog steeds van die contracten uit de tijd van Francis Drake? Uitgezonden worden voor acht maanden, dan een weekje naar huis, dan weer een jaar pleite? Vast heel romantisch en shit, maar je werft er natuurlijk niemand meer mee.quote:Op donderdag 13 februari 2025 23:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als ze nou ook nog mensen hebben die de boel kunnen laten varen...
Royal Navy Forced To Retire Frigates Due To Personnel Shortages: Report
Dat valt ook wel weer mee.quote:Op donderdag 13 februari 2025 23:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Stel je voor dat je dominatie uit gaat stralen.
Duitsers al helemaal.
Wat een kneuzenkermis.
Maar hier ook. Een regering zo incompetent.
Kun je een beetje overweg met een graafmachine?quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mark gonna Mark.quote:Op donderdag 13 februari 2025 23:04 schreef Vallon het volgende:
Wat een verdraaier......
[..]
Nog geen week geleden werd gezegd dat lidmaatschap van de NATO de beste veiligheidsgarantie zal bieden voor Oekrane.
En om het maar op het woordneuken te houden, is er op dit moment geen(eens) sprake van vredesonderhandelingen anders dat USA en USSR dat zo voor Oekrane willen innaaien.
Dat heeft verder weinig met intel te maken...quote:Op donderdag 13 februari 2025 23:26 schreef Ulx het volgende:
Wat voor mogelijkheden? Een Iraanse opwerkingsfabriek binnenlopen om daar een virus te plaatsen?
Voorspellend vermogen creeren door allerlei informatie te verzamelen en vervolgens te analyseren zodat er op basis van geverifieerde inlichtingen beslissingen genomen kunnen worden die jou helpen de vijand te verslaan.quote:Of iets anders? Het is jammer dat die geheime diensten nooit zo openbaar doen.
quote:Het Kremlin wil dat Oekrane deelneemt aan vredesgesprekken met VS
Jippie 13-02-2025 18:34 print
Volgens het Kremlin moet Oekrane betrokken worden bij gesprekken met de Amerikaanse president Donald Trump. "
Op de een of andere manier zal Oekrane uiteraard deelnemen aan de onderhandelingen," zei Kremlin-woordvoerder Dmitry Peskov in een interview met de Russische staatstelevisie, verwijzend naar het telefoongesprek tussen Poetin en Trump.
Met betrekking tot een mogelijke ontmoeting tussen Poetin en Trump voegde Peskov eraan toe dat er "nog geen beslissingen" zijn genomen over de datum.
Hij bevestigde wel Saoedi-Arabi als mogelijke ontmoetingsplaats voor Poetin en Trump.
De woordvoerder van het Kremlin zei echter dat de staatshoofden hierover nog geen definitief besluit hadden genomen.
De Saoedische hoofdstad Riyad werd genoemd in het telefoongesprek tussen Poetin en Trump.
"Saoedi-Arabi is een land waarmee we op veel gebieden zeer constructief samenwerken
. In dat opzicht past Riyad vanuit het perspectief van beide landen goed bij elkaar."
De voorbereidingen voor een topontmoeting tussen de twee presidenten kunnen "maanden" gaan duren.
In de vredesonderhandelingen zou er "zowel een bilateraal Russisch-Amerikaans deel van de dialoog als een deel met betrekking tot de deelname van Oekrane" zijn, zei Peskov.
Hij zei niet of dit rechtstreekse gesprekken tussen Rusland en Oekrane zou betekenen, en voegde eraan toe dat Trump en Poetin de betrokkenheid van de Europese Unie bij deze onderhandelingen niet hadden besproken.
Het klinkt natuurlijk wel een beetje gek dat jij anderen beschuldigt van met de pootjes omhoog te gaan liggen maar dat je zelf eigenlijk niet van plan bent om je in te zetten voor je land...quote:Op donderdag 13 februari 2025 23:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Welk vuile werk? Als ik al een dienjaar zou doen dan is het uiteraard een Specialistisch Dienjaar, al was het alleen maar om mijn leeftijd. En dat gaat op grond van expertise (al krijg je uiteraard een militaire basistraining). En ik kan je garanderen dat dat niet zou opleveren dat ik anyway near (al dan niet fictieve) battleground zou komen te zitten.
Goede partner.quote:⚡️EU-Ukraine agri-trade reaches record $17 billion last year
Agricultural trade between Ukraine and the EU reached $17 billion in 2024, exceeding the previous record of $16.5 billion in 2022 by 3%, the Kyiv-based research Institute of Agrarian Economics (IAE) reported.
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3li3imcxaos22
Wie weet is ze SAP specialist.quote:Op donderdag 13 februari 2025 23:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het klinkt natuurlijk wel een beetje gek dat jij anderen beschuldigt van met de pootjes omhoog te gaan liggen maar dat je zelf eigenlijk niet van plan bent om je in te zetten voor je land...
Maar goed, waar heb ik precies gezegd dat ik dat allemaal wel prima zou vinden? Dat "met de pootjes omhoog liggen"?
Ik vind jouw instelling ook knap matig hoor met je "expertise" en dat je zelf wel even gaat bepalen waar je terecht gaat komen... Zo werkt dat niet helemaal natuurlijk.
Dat klinkt helemaal niet gek hoorquote:Op donderdag 13 februari 2025 23:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het klinkt natuurlijk wel een beetje gek dat jij anderen beschuldigt van met de pootjes omhoog te gaan liggen maar dat je zelf eigenlijk niet van plan bent om je in te zetten voor je land...
Maar goed, waar heb ik precies gezegd dat ik dat allemaal wel prima zou vinden? Dat "met de pootjes omhoog liggen"?
Ik vind jouw instelling ook knap matig hoor met je "expertise" en dat je zelf wel even gaat bepalen waar je terecht gaat komen... Zo werkt dat niet helemaal natuurlijk.
Zo kennen we hem toch weerquote:Op donderdag 13 februari 2025 23:04 schreef Vallon het volgende:
Wat een verdraaier......
[..]
Wait ... the Americans are not our friends?quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:56 schreef xpompompomx het volgende:
Nu ze toch onze vrienden niet meer willen zijn kan ik hier wel om gniffelen:
USS Harry S. Truman Involved in Collision at Sea
[..]
Het schip waar de USS HT mee gebotst is:
[ afbeelding ]
uit Oekrane ook.quote:Op donderdag 13 februari 2025 23:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als ze uit Rusland komen zou dat wel het geval kunnen zijn.
We hebben ook veel te danken aan de Amerikanen. We moeten ff rustig worden, niet het kind met het badwater gelijk wegspoelen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 23:56 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Wait ... the Americans are not our friends?
Never have been.
Toch vergat je eerder op de avond juist deze Russen te melden in een van je bezorgde berichten.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:01 schreef phpmystyle het volgende:
Je weet dat je als militair het risico loopt dat je ingezet kan worden om te vechten voor je land. Maar in dit geval vecht je voor een de prestige van een elite...
Ja, vecht en je kunt sterven. Kruip weg voor tirannie en je zult leven, tenminste een tijdje.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat.
Maar ik vind het serieus disgusting hoe makkelijk men spreekt over het leven van een ander. Vaak jonge gasten die niet zo heel slim zijn (kan het even niet goed verwoorden) en onwetend zijn over de gevaren. Laatst bij vd Brink ook van die jonge jongens die sneuvelbereid zijn.
Je weet dat je als militair het risico loopt dat je ingezet kan worden om te vechten voor je land. Maar in dit geval vecht je voor een de prestige van een elite...
Oorlog is alleen gerechtvaardigd en moreel juist als er geen enkele mogelijkheid meer is. Alleen dan.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja, vecht en je kunt sterven. Kruip weg voor tirannie en je zult leven, tenminste een tijdje.
Knap hoor de ander beschuldigen van wat je zelf in dezelfde post doet.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat.
Maar ik vind het serieus disgusting hoe makkelijk men spreekt over het leven van een ander. Vaak jonge gasten die niet zo heel slim zijn (kan het even niet goed verwoorden) en onwetend zijn over de gevaren. Laatst bij vd Brink ook van die jonge jongens die sneuvelbereid zijn.
Je hebt het tegen Putin?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oorlog is alleen gerechtvaardigd en moreel juist als er geen enkele mogelijkheid meer is. Alleen dan.
Ten dele ook.quote:
Oh, je haat ons? Je staat voor de spiegel en wat je daar ziet doet je kokhalzen van walging? Zo'n smerige produkt van de oorloghitsers uit Nederland zie je dan? En wenste je dat iemand dat stuk vreten maar eens goed hard op zijn bek zou timmeren, opdat zijn landgenoten zouden leren wat hun houding veroorzaakt? Dat lijkt me wellicht wat overdreven.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:05 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom kunnen wij niet zijn zoals Zwitserland.
In de delen van Oekrane die Rusland snel kon bezetten in de openingsdagen van deze oorlog is massamoord na massamoord gepleegd en er is geen indicatie dat Rusland zich na een paar jaar oorlog beter wil gedragen. De gebruikte casus belli tegen Oekrane is van toepassing op half Europa.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oorlog is alleen gerechtvaardigd en moreel juist als er geen enkele mogelijkheid meer is. Alleen dan.
Dat zijn oorlogsmisdagen, hartstikke fout! Maar niet genitieerd door het Kremlin. Wij hebben ook de nodige zaken in Indonesi uitgevreten, dat wilde wij niet, maar je stuurt wel jonge jonges weg..quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In de delen van Oekrane die Rusland snel kon bezetten in de openingsdagen van deze oorlog is massamoord na massamoord gepleegd en er is geen indicatie dat Rusland zich na een paar jaar oorlog beter wil gedragen. De gebruikte casus belli tegen Oekrane is van toepassing op half Europa.
Als het nu geen tijd is om ze te stoppen, wanneer dan wel volgens jou?
Als het zin had om akkoorden met de man te sluiten was deze topic reeks nooit geopend. Akkoorden zijn voor Rusland een stuk papier zodat ze in rust de volgende misdaad kunnen plannen tegen een partij die ze als zwakker zien.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ten dele ook.
Vergeet ook niet dat wij maandenlang op TV hebben gezien hoe die kleine kabouter aan een lange tafel zat, alleen, en op een potsierlijke manier werd afgebeeld toen hij opnieuw wilde onderhandelen over de Minks akkoorden. Ik heb het dan over de periode 08-2021 tm 02-2022
Geen enkele Wesrterse leider wilde met hem praten.
Ten dele? Want het is niet Poetin die deze oorlog gestart is en Oekrane is binnengevallen ofzo?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ten dele ook.
Vergeet ook niet dat wij maandenlang op TV hebben gezien hoe die kleine kabouter aan een lange tafel zat, alleen, en op een potsierlijke manier werd afgebeeld toen hij opnieuw wilde onderhandelen over de Minks akkoorden. Ik heb het dan over de periode 08-2021 tm 02-2022
Geen enkele Wesrterse leider wilde met hem praten.
Wij zijn na Minsk de Oekrane gaan bewapenen....quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als het zin had om akkoorden met de man te sluiten was deze topic reeks nooit geopend. Akkoorden zijn voor Rusland een stuk papier zodat ze in rust de volgende misdaad kunnen plannen tegen een partij die ze als zwakker zien.
Voor iemand die zogenaamd tegen de elite is, maak je de meest dieptrieste pro elite posts.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat zijn oorlogsmisdagen, hartstikke fout! Maar niet genitieerd door het Kremlin. Wij hebben ook de nodige zaken in Indonesi uitgevreten, dat wilde wij niet, maar je stuurt wel jonge jonges weg..
Deze oorlog was absoluut te voorkomen geweest met "meet in the middle " tactiek. We zien in Roemeni hetzelfde, als er Russisch gezind wordt gestemd worden de resultaten gecanceld. Wat denk je wat dat met Poetin doet?>
Rusland brak de Minsk-akkoorden n viel Oekrane binnen. Maar laten we vooral medelijden hebben met die arme Poetin..quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij zijn na Minsk de Oekrane gaan bewapenen....
Dus?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rare opmerking. Oekrane is door haar offer niet bezweken en staat nog overeind.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat de euroseksuelen het niet stiekem toch zo nauw nemen met akkoorden.quote:
Vind ik wel.quote:Op donderdag 13 februari 2025 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat klinkt helemaal niet gek hoor![]()
Mwoah, niet helemaal. Een voorkeur is geen garantie.quote:En zo werkt dat uiteraard wel.
Er is tegen je gelogen en je bent te lui geweest om het te checken.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:25 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Dat de euroseksuelen het niet stiekem toch zo nauw nemen met akkoorden.
Beetje dom h
Wat je vindt mag je houden. Al blijf ik het het bijzonder vinden dat je mij uitkiest om op te hakketakken en niet de mietjes die met de pootjes omhoog op hun rug gaan liggen. Maar hey, whatever rocks your boat..quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vind ik wel.
[..]
Mwoah, niet helemaal. Een voorkeur is geen garantie.
Moet je naar de Kmar brengen.quote:
Jij spreekt mij er in onderstaande post op aan, ik begon er niet over.quote:Al blijf ik het het bijzonder vinden dat je mij uitkiest om op te hakketakken en niet de mietjes die met de pootjes omhoog op hun rug gaan liggen.
Maar hey, whatever rocks your boat..
Volgens mij loop jij lang genoeg mee in deze reeks om te weten hoe ik over dat soort subversieve elementen denk.quote:Op donderdag 13 februari 2025 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
EDIT En het valt me van je tegen dat je op de rug gaan liggen met de pootje omhoog en je overgeven wel een prima instelling vindt bij het minste beetje tegenslag.
Roger.quote:Ik heb nooit gezegd dat ik het bepaal. Ik heb gezegd wat (on)waarschijnlijk is vanuit mijn expertise.
Mooi, dan lijkt me dit uitgepraatquote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Moet je naar de Kmar brengen.
[..]
Jij spreekt mij er in onderstaande post op aan, ik begon er niet over.
[..]
Volgens mij loop jij lang genoeg mee in deze reeks om te weten hoe ik over dat soort subversieve elementen denk.
[..]
Roger.
De minsk akkoorden beperkte zich niet tot het wel/niet mogen ontvangen van wapens.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Laat anders eens zien waar in Minsk staat dat Oekrane geen wapens meer mag kopen of krijgen.
Maakt het Capitulatie Plan van Donald Chamberlain Trump nog onbegrijpelijker.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:56 schreef havanagila het volgende:
Wtf, Putin heeft Europa op zijn knietjes?
Die SMO is uitgelopen op een oorlog waar Rusland zich op stukbijt. Joh.
Dat is een zeer goede vraag. Als ik uitga van de westerse media zou je Rusland makkelijk op de knien krijgen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 01:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
Maakt het Capitulatie Plan van Donald Chamberlain Trump nog onbegrijpelijker.
Neuh, hij zal er wel profijt van krijgen. Oekrane niet en de VS uiteraard ook niet, maar Trump wel. Dus dat is toch prima voor hem?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 01:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
Maakt het Capitulatie Plan van Donald Chamberlain Trump nog onbegrijpelijker.
Het is ook heel effectief.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:57 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Wat is je punt?
Moderne westerse GPS munitie met 50 km bereik is inmiddels aan het front (bewust) vervangen door stokoude munitie uit 1987 met een derde van het bereik die wel effectief blijkt.
Het enige wat er toe doet is of iets effectief is.
Nee. Het begon als een 'burgeroorlog' op het Maidanplein.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ten dele? Want het is niet Poetin die deze oorlog gestart is en Oekrane is binnengevallen ofzo?
Nuland mentionedquote:Op vrijdag 14 februari 2025 02:05 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Nee. Het begon als een 'burgeroorlog' op het Maidanplein.
Herinner je je Victoria 'Fuck the EU' Nuland nog? En die schreeuwlelijk Van Baalen en Verhofstadt.
Genocide phptje weer.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of hij is knettergek of dat is mijn idee en ik kan het totaal mis hebben dat hij een wig wil staan tussen de BRICs. En dan is het wel zo handig om Rusland voorlopig niet over de kling te jagen als je China te lijf wil gaan waar voor de VS de meeste pijn ligt. Als Trump een deal kan sluiten met Rusland ivm verdeling grondstoffen en daarmee ook nog eens zijn verkiezingsbelofte kan waar maken is dat voor de VS een overwinning voor het moment.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 01:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Neuh, hij zal er wel profijt van krijgen. Oekrane niet en de VS uiteraard ook niet, maar Trump wel. Dus dat is toch prima voor hem?
Die gek moet je ook helemaal niet serieus nemen. Liep in reacties op de FP ook vrolijk te verkondigen dat hij het westen graag ziet branden. Maar goed, hij is tenminste open over zijn daadwerkelijke motieven. De overige moskovieten hier zijn er nog heilig van overtuigd dat hun mentale gymnastiek doorgaat voor discussiren op niveau en dat ze daadwerkelijk mensen voor de gek kunnen houden.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 02:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nuland mentioned
[ afbeelding ]
Dat schieten van de russen naar beneden naar de mensen op het plein , dat was nadat de verkiezingen door selensky was gewonnenquote:Op vrijdag 14 februari 2025 02:05 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Nee. Het begon als een 'burgeroorlog' op het Maidanplein.
De trol negeren is echt verstandiger. Hij heeft dit trucje al vaker uitgehaald.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Rusland brak de Minsk-akkoorden n viel Oekrane binnen. Maar laten we vooral medelijden hebben met die arme Poetin..
quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kortom, je kunt het niet laten zien.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 01:21 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
De minsk akkoorden beperkte zich niet tot het wel/niet mogen ontvangen van wapens.
Iets met de klok horen luiden...quote:Op vrijdag 14 februari 2025 07:59 schreef phpmystyle het volgende:
https://x.com/boweschay/status/1889773814982045795?s=46
Knap, je hebt een van de domste tweets op X gevonden.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 07:59 schreef phpmystyle het volgende:
Je duikt. Jij maakte een claim over een van de onderdelen. Laat zien dat het erin staat.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 01:21 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
De minsk akkoorden beperkte zich niet tot het wel/niet mogen ontvangen van wapens.
Genieten h?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 07:59 schreef phpmystyle het volgende:
Enorm.quote:
De man is rijk geworden in de zorg met publiek geld, en leeft nu in Rusland.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:34 schreef Fok-it het volgende:
Iemand met think for yourself in zijn bio hoef je totaal niet serieus te nemen
Jij vind het een doorsnee aanpak dat je aan de ene kant al alles weggeeft voor de onderhandelingen starten en op veel vlakken Poetin paait en aan de andere kant dreigt met de mogelijkheid van het sturen van soldaten? Het komt een tikje schizofreen op mij over, iig.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:19 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Knap, je hebt een van de domste tweets op X gevonden.
Groot deel van Oekraiense leger is al vernietigd, denken dat er feitelijk nog veel te onderhandelen is vooral jezelf voor de gek houden.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jij vind het een doorsnee aanpak dat je aan de ene kant al alles weggeeft voor de onderhandelingen starten en op veel vlakken Poetin paait en aan de andere kant dreigt met de mogelijkheid van het sturen van soldaten? Het komt een tikje schizofreen op mij over, iig.
Rij jij dan ook naar Kiev om ze aldaar even te vertellen wat ze allemaal wel niet zouden moeten doen?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Groot deel van Oekraiense leger is al vernietigd, denken dat er feitelijk nog veel te onderhandelen is vooral jezelf voor de gek houden.
De linies breken toch. En als je hiermee de oorlog (en dus het doden van jonge mensen voorkomt) dan is dat een prima tactiek.
Als je wil vechten, kun je je gewoon aanmelden voor het vreemdelingen legioen.
Als hij zijn ziel verkoopt aan Rusland, zou je toch wel wat tegenreactie vanuit de Republikeinen verwachten, maar die vinden het allemaal mooi en prachtig. Nou als die het niet doen, dan de staten zelf? Maar ook helemaal niks...quote:Op vrijdag 14 februari 2025 01:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Neuh, hij zal er wel profijt van krijgen. Oekrane niet en de VS uiteraard ook niet, maar Trump wel. Dus dat is toch prima voor hem?
Dat is zoeken naar vrede.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Rij jij dan ook naar Kiev om ze aldaar even te vertellen wat ze allemaal wel niet zouden moeten doen?
quote:'Amerikaanse vicepresident dreigt met sancties en militaire actie als Poetin niet instemt met vredesakkoord'
De VS kunnen Moskou treffen met sancties en mogelijk militaire actie als de Russische president Vladimir Poetin niet instemt met een vredesakkoord met Oekrane dat de onafhankelijkheid van Kiev op lange termijn garandeert. Dat heeft de Amerikaanse vicepresident J.D. Vance volgens de krant The Wall Street Journal gezegd.
"Er zijn economische instrumenten als hefboom, er zijn natuurlijk militaire instrumenten als hefboom" die de VS zouden kunnen gebruiken tegen Poetin, zei Vance in een interview met de Amerikaanse krant. Vance zei verder dat de optie om Amerikaanse troepen naar Oekrane te sturen als Moskou niet te goeder trouw onderhandelde, "op tafel" bleef liggen.
"Ik denk dat er een deal uit zal komen die veel mensen zal choqueren", citeerde de krant de Amerikaanse vicepresident. "De president gaat hier niet in met oogkleppen op", zei Vance. "Hij gaat zeggen: alles ligt op tafel, laten we een deal sluiten."
en je mening hierover? linkdump voegt weing toequote:Op vrijdag 14 februari 2025 07:59 schreef phpmystyle het volgende:
Elke keer weer dat "het doden van jonge/onschuldige mensen voorkomen" zinnetje dat je er zo achterbaks bij plaatst. Pas als je erop aangesproken wordt zeg je even snel "Ik praat niet goed wat Putin doet", maar verder ben je zo over the top Rusland aan steunen in al hun doen en laten, het is misselijkmakend.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Groot deel van Oekraiense leger is al vernietigd, denken dat er feitelijk nog veel te onderhandelen is vooral jezelf voor de gek houden.
De linies breken toch. En als je hiermee de oorlog (en dus het doden van jonge mensen voorkomt) dan is dat een prima tactiek.
Wat een onzin. Want hoe verklaar je dan dat Oekrane nog steeds gebied heeft in Kursk wat ze nog steeds goed kunnen verdedigen? Hoe verklaar je dan dat Rusland maar heel langzaam vorderingen maakt in het oosten van Oekrane?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind dat toch wel vrij opmerkelijk. Misschien kan @PluggieOD toelichten waarom dit een gebruikelijke onderhandelingstechniek is.quote:
quote:
De vrede die jij wil, is een valse vrede. Want over 5 jaar wil Poetin of een opvolger ineens ook een stukje Polen, Finland of Baltische Staten.quote:
Dat heet concern trolling.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:58 schreef MaxMark het volgende:
Elke keer weer dat "het doden van jonge/onschuldige mensen voorkomen" zinnetje dat je er zo achterbaks bij plaatst.
quote:the action or practice of disingenuously expressing concern about an issue in order to undermine or derail genuine discussion.
De eerste vraag die nu opkomt is: Zijn er nog mecaniciens van die vliegtuigen in dienst of zijn die ook al ontslagen door DOGE?quote:Can't make this up: Rubio's plane turned back toward Washington due to mechanical problems, and it now looks like he'll miss his scheduled meeting with Zelensky (and Vance) in Munich. https://apnews.com/articl(...)8e8d495d1590d508e1e5
https://bsky.app/profile/kevinrothrock.me/post/3li4q4gwpqk2i
Ik geniet van elk moment dat ik zie dat de heersende orde in de EU het moeilijk heeft. Maar ik vind het voor de Oekraiense burgers en soldaten oprecht klote en onnodig (ook voor Russische soldaten). Ik vind het niet nodig om te noemen maar ik heb al een paar wat geld gegeven voor die Franky en Coen patatkraam.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:58 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Elke keer weer dat "het doden van jonge/onschuldige mensen voorkomen" zinnetje dat je er zo achterbaks bij plaatst. Pas als je erop aangesproken wordt zeg je even snel "Ik praat niet goed wat Putin doet", maar verder ben je zo over the top Rusland aan steunen in al hun doen en laten, het is misselijkmakend.
Wat hebben ze eraan om Kursk te hebben. Wordt niet eens inzet van onderhandeling.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:04 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Wat een onzin. Want hoe verklaar je dan dat Oekrane nog steeds gebied heeft in Kursk wat ze nog steeds goed kunnen verdedigen? Hoe verklaar je dan dat Rusland maar heel langzaam vorderingen maakt in het oosten van Oekrane?
Als een groot deel van het Oekranse leger al was vernietigd dan was Oekrane al uit Rusland getrapt en had Rusland de volledige Donbas/ Loehansk regio al in bezig en probeerden ze wellicht zelfs al om met soldaten Odessa binnen te komen.
quote:Ukrainian drones visited Russia. They targeted Krasnodar Krai, hitting the area near the Slavyansk ECO oil refinery in Slavyansk-on-Kuban. This refinery, processing 9% of Russia’s oil, has already been attacked twice in 2024. Local authorities confirmed the attack but gave no details.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3li4psltcsc2s
Klopt, en niemand zal Oekraiene daar toe dwingenquote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:11 schreef TweedeKlum het volgende:
Niemand kan Oekrane dwingen om de strijd tegen agressor Rusland te staken, echt rot op.
Wat? Je geliefde Poetin kan niet eens Russen in eigen land beschermen? Die verliest gewoon lappen grond?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat hebben ze eraan om Kursk te hebben. Wordt niet eens inzet van onderhandeling.
Tja, ze hebben het tenminste dout gedaan.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Enorm.
Geopolitiek heeft de EU alles dout gedaan, en nu komt langzaam daar de rekening voor.
Ze waren zo gewaarschuwd.
Rusland heeft alles dout gedaan door dit conflict te starten en niet te stoppen toen het mis ging.quote:
Ja, en als de "heersende orde" morgen pro-zeehonden is sta jij te juichen als zeehonden dood geknuppeld worden.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik geniet van elk moment dat ik zie dat de heersende orde in de EU het moeilijk heeft.
Alles wat na maar komt, ken je die.quote:Maar
Jeetje over selectief reageren gesproken. En dan is je antwoord nog onzinnig ook. Jammer dat je niet ingaat op mijn punt dat Oekrane echt nog een sterk leger heeft (mede door de support van Navo) en je punt dat het grotendeels verslagen is dus nergens op slaat.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat hebben ze eraan om Kursk te hebben. Wordt niet eens inzet van onderhandeling.
Die heeft het niet moeilijk.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik geniet van elk moment dat ik zie dat de heersende orde in de EU het moeilijk heeft. Maar ik vind het voor de Oekraiense burgers en soldaten oprecht klote en onnodig (ook voor Russische soldaten). Ik vind het niet nodig om te noemen maar ik heb al een paar wat geld gegeven voor die Franky en Coen patatkraam.
Klein beetje geld doet wonderen.
good cop - bad copquote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jij vind het een doorsnee aanpak dat je aan de ene kant al alles weggeeft voor de onderhandelingen starten en op veel vlakken Poetin paait en aan de andere kant dreigt met de mogelijkheid van het sturen van soldaten? Het komt een tikje schizofreen op mij over, iig.
Die opstelling heeft blijkbaar consequenties:quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3li4psltcsc2s
🇩🇪🇺🇦❗️ "The Bundestag must recognize the war in Ukraine as an emergency for European security," — Chancellor Scholz
"Peace must ensure Ukraine's sovereignty. That is why we will never support a peace that is dictated," he said.
quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3li4s4ubxxk2m
🇺🇸🚫🇩🇪 US Vice President JD Vance refused to meet with Scholz at the Munich conference, - Politico.
“We don’t need to meet with him [Scholz], he won’t be chancellor for long.”
Steek je hoofd maar in het zand. Je mag nou dealen met Donald 'Fuck the EU' Trumpquote:Op vrijdag 14 februari 2025 02:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nuland mentioned
[ afbeelding ]
Het belangrijkste is dat soort types gewoon te negeren. Ze voeden helpt niets.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:47 schreef JizmacV2 het volgende:
Het topic ging eindelijk de goede kant op en komt deze gast weer. Kan een admin de boel opschonen of hem de toegang ontzeggen?
Dan wel de variant waarbij de good cop vrijspraak en een grote zak geld toe belooft aan de verdachte van de meervoudige moord.quote:
Ik maak een claim dat Oekrane en westerlingen niet te vertrouwen zijn. Dat je de Russen ook niet vertrouwd doet daar niet aan af.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je duikt. Jij maakte een claim over een van de onderdelen. Laat zien dat het erin staat.
Je kan het niet want je bent getrapt in Russische propaganda.
Je claim is niet onderbouwd.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:05 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Ik maak een claim dat Oekrane en westerlingen niet te vertrouwen zijn. Dat je de Russen ook niet vertrouwd doet daar niet aan af.
En maakt je zeker niet geloofwaardiger.
Ik heb het vermoeden dat Trump heel sweet zijn entree heeft gemaakt bij Poetin om hem aan tafel te krijgen en het gesprek over een vredesaccoord aan te kunnen gaan.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:02 schreef Perrin het volgende:
Dan wel de variant waarbij de good cop vrijspraak en een grote zak geld toe belooft aan de verdachte van de meervoudige moord.
Hier valt toch geen touw meer aan vast te knopen?quote:
Fucking hell nee he.quote:
Transnistri aanvallen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:51 schreef phpmystyle het volgende:
@:BlaZ
Wat zou een goede reactie zijn (binnen de mogelijkheden die wij hebben en de realiteit dat USA ambigu is) als de Denen wel gelijk zouden hebben dat Rusland de Baltische staten gaat aanvallen.
Wat is een realistische route if happnds?
Zo rollen populisten. Zonder na te denken dingen roepen omdat de achterban dat waardeert. Bij enige tegenstand ga je draaien of iemand anders de schuld geven.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:17 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Hier valt toch geen touw meer aan vast te knopen?
Eerst geven ze eigenlijk bijna alles al weg aan Poetin( geen NAVO-lidmaatschap en verlies van grondgebied voor Oekrane) en daarna opeens stoere taal uitslaan naar Poetin.
Doe maar. Alle russische inmenging uit Europa trappen.quote:
7D chess, ik weet het niet hoor. Komt op mij meer over als proberen te schaken met je monopoly-pionnetjes.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat Trump heel sweet zijn entree heeft gemaakt bij Poetin om hem aan tafel te krijgen en het gesprek over een vredesaccoord aan te kunnen gaan.
Wij voelden ons van de week verraden dat hij Oekraine en de EU wilde offeren. Inmiddels heb ik het idee dat ook dit weer een mistgordijn van Trump is en dat ook hier zijn trucendoos weer opengaat.
Trump is helemaal niet van plan om Poetin hier mee weg te laten komen.
En dat blijkt uit het signaal dat Vance afgeeft. Alleen zal Poetin met Trump tot een accoord moeten komen en zal Trump de duimschroeven steeds meer gaan aandraaien, want in feite zit Trump in de lead en niemand anders.
Ja kom maar op met alle replies:![]()
![]()
Ik pleit voor het vertrek van alle pro-Poetinelementen uit Europaquote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doe maar. Alle russische inmenging uit Europa trappen.
Masseren van de achterban. Gebruikelijke techniek in de communicatie.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vind dat toch wel vrij opmerkelijk.
Ik refereer je naar Minsk II punt 1, 2, 5, 9, 11 en 12.quote:
Ja zo zou je het ook kunnen uitleggen. Al zou Trump een drol op de onderhandelingstafel leggen, jij zou het ongetwijfeld alsnog als een geniale strategie kunnen framen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat Trump heel sweet zijn entree heeft gemaakt bij Poetin om hem aan tafel te krijgen en het gesprek over een vredesaccoord aan te kunnen gaan.
Wij voelden ons van de week verraden dat hij Oekraine en de EU wilde offeren. Inmiddels heb ik het idee dat ook dit weer een mistgordijn van Trump is en dat ook hier zijn trucendoos weer opengaat.
Trump is helemaal niet van plan om Poetin hier mee weg te laten komen.
En dat blijkt uit het signaal dat Vance afgeeft. Alleen zal Poetin met Trump tot een accoord moeten komen en zal Trump de duimschroeven steeds meer gaan aandraaien, want in feite zit Trump in de lead en niemand anders.
Ja kom maar op met alle replies:![]()
![]()
Laten we afspreken dat we onze post op een later moment nog een keer quoten.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:25 schreef Breekfast het volgende:
Ja zo zou je het ook kunnen uitleggen. Al zou Trump een drol op de onderhandelingstafel leggen, jij zou het ongetwijfeld alsnog als een geniale strategie kunnen framen.
Laten we dat doen. Met de opmerking dat een 'vredesdeal' waarbij Poetin simpelweg zijn zin krijgt en Oekrane volledig onder de bus wordt gegooid geen daadwerkelijke vrede is.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
Laten we afspreken dat we onze post op een later moment nog een keer quoten.
Dealquote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:29 schreef Breekfast het volgende:
Laten we dat doen. Met de opmerking dat een 'vredesdeal' waarbij Poetin simpelweg zijn zin krijgt en Oekrane volledig onder de bus wordt gegooid geen daadwerkelijke vrede is.
De uitkomst van dit conflict zal bepaald worden door Trump en Poetin,die gaan de taart verdelenquote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:23 schreef egayalS het volgende:
Uiteraard zijn er volop vergelijkingen in de geschiedenis nu Oekrane op het menu van de grootmachten staat voor opsplitsing.
Artikel over Yalta, Chamberlain en het onderstaande gaat over hoe Churchill en Stalin Europa opsplitsen voor als nazi Duitsland verslagen zou zijn https://www.nrc.nl/nieuws(...)-opgerakeld-a4882995
"Op een gegeven moment pakte Churchill een stuk papier, zo schreef hij later in zijn memoires, en deed daarop een voorstel: hij noteerde per land de verdeling van invloed in percentages. Roemeni werd bijvoorbeeld 90 procent Sovjet-Unie - 10 procent De Rest, Hongarije, 50-50 en Griekenland 90 procent Verenigd Koninkrijk en 10 procent Russisch.
Stalin zette een grote blauwe V naast het voorstel, waarna Churchill voorstelde om het papier te vernietigen. „Zou men het anders niet nogal cynisch vinden dat we dit soort onderwerpen, die van zoveel belang zijn voor miljoenen mensen, op deze terloopse manier hebben afgehandeld?” Stalin meende van niet. Hij vond het een historisch document."
Daar staat het niet in. Ik zie wel een hoop zaken die Rusland vanaf dag 1 gebroken heeft.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:24 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Ik refereer je naar Minsk II punt 1, 2, 5, 9, 11 en 12.
Je huiswerk voor de vrijdag.
https://en.wikipedia.org/wiki/Minsk_agreementsquote:Provide pardon and amnesty by way of enacting a law that forbids persecution and punishment of persons in relation to events that took place in particular districts of Donetsk and Luhansk oblasts of Ukraine.
Je hebt het over trump he?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:17 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Hier valt toch geen touw meer aan vast te knopen?
Ik schrijf dat er geen afspraken te maken zijn met Oekrane en het westen vanuit het perspectief van Rusland en de separatisten omdat deze toch geschonden gaan worden. En de punten die geschonden zijn heb ik benoemd.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daar staat het niet in. Ik zie wel een hoop zaken die Rusland vanaf dag 1 gebroken heeft.
Probeer het nogmaals je hebt nu gewoon willekeurige nummers achter de woorden "Minsk II punt" gezet.
bijvoorbeeld punt 5 heeft geen zak met het bewapenen van Oekriane van doen. Overigens kan ik je de tijd besparen geen enkele van de punten hebben dat.
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Minsk_agreements
Da's natuurlijk al een gepasseerd station. China mag de VS lekker zelf gaan doen.quote:
quote:"Russische drone" raakt TSJERNOBYL, doorbreekt externe beschermingslaag, brand boven Reactor 4
https://www.geenstijl.nl/(...)-uit-boven-reactor-4
Wel spannend maar vooralsnog niks aan de hand.
Dit zou natuurlijk een domme zet zijn. Dan kun je er namelijk inderdaad op rekenen dat Rusland nog wel een poging gaat wagen bij n van de Baltische Staten. Voor nu moet men de NAVO nog bij elkaar zien te houden. Het is voor de Europese landen eerst belangrijk zelf flinke investeringen te doen in hun eigen leger. En dat zal jaren in beslag gaan nemen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:50 schreef egayalS het volgende:
Misschien dat we dan serieus wakker worden en er naar gedragen
[ x ]
En nog steeds knurften hier die niet in willen zien wat voor een gewetenloze schoft Putler is.quote:
Say thank you to Verhofstadt en Van Baalen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:16 schreef byah het volgende:
Door het standpunt van de VS lijk Rusland een vrijbrief te hebben om keihard door te escaleren, zie Chernobyl. Behoorlijk enge ontwikkelingen
Runnen die de VS dan? Of Rusland?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Say thank you to Verhofstadt en Van Baalen.
Nee makker dat schreef je niet.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:37 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Ik schrijf dat er geen afspraken te maken zijn met Oekrane en het westen vanuit het perspectief van Rusland en de separatisten omdat deze toch geschonden gaan worden. En de punten die geschonden zijn heb ik benoemd.
Het bewapenen van, staat los van de schendingen van dit verdrag.
Ja die knalt gewoon door, er zijn genoeg Russische minderheden in de Baltische staten. dus onder het mom van 'beschermen' en dan zeggen we met z'n allen Poetin is is niet zo gek dat hij een Navo land gaat aanvallen, maar zo werkt dat in zijn hoofd nietquote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit zou natuurlijk een domme zet zijn. Dan kun je er namelijk inderdaad op rekenen dat Rusland nog wel een poging gaat wagen bij n van de Baltische Staten. Voor nu moet men de NAVO nog bij elkaar zien te houden. Het is voor de Europese landen eerst belangrijk zelf flinke investeringen te doen in hun eigen leger. En dat zal jaren in beslag gaan nemen.
quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe NAVO zijn de Baltische staten. Hadden ze ooit NAVO lid moeten worden? Dat zijn vragen die de komende tijd beantwoord moeten worden.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:03 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Ja die knalt gewoon door, er zijn genoeg Russische minderheden in de Baltische staten die Poetin wil 'beschermen' en dan zeggen we met z'n allen Poetin is is niet zo gek dat hij een Navo land gaat aanvallen, maar zo werkt dat in zijn hoofd niet
Dont worry.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:04 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]. En blijf ook weg uit mijn DM.
Nederland gaat lekker schepen die kant opsturen als de Amerikanen dat willen. No worries.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Da's natuurlijk al een gepasseerd station. China mag de VS lekker zelf gaan doen.
Wat een natte vinger-vragen verzin jij toch altijd.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe NAVO zijn de Baltische staten. Hadden ze ooit NAVO lid moeten worden? Dat zijn vragen die de komende tijd beantwoord moeten worden.
Over liegen gesprokenquote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
L
Al die akkoorden werden al vanaf het begin geschonden door alle partijen maar
Hoezo? Als Rusland ze aanvalt hadden ze er niet bij moeten komen?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe NAVO zijn de Baltische staten. Hadden ze ooit NAVO lid moeten worden? Dat zijn vragen die de komende tijd beantwoord moeten worden.
Neuh, zie vietnam.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:06 schreef egayalS het volgende:
[..]
Nederland gaat lekker schepen die kant opsturen als de Amerikanen dat willen. No worries.
i'll dare you, I'll fucking dare you to say Van Baalen one more time.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waar zit het liegen?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:06 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Over liegen gesproken
En daar ga je. Dankjewel dat je het voorzetje zelf geeft.
Rusland hoeft niks aan te vallen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo? Als Rusland ze aanvalt hadden ze er niet bij moeten komen?
Ik zal eens lezenquote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
i'll dare you, I'll fucking dare you to say Van Baalen one more time.
Lees dit eerst maar eens:
https://desk-russie.info/(...)european-policy.html
Website staat in de op maar ik zie dat de url veranderd is.
Ik kijk altijd vanuit de verschillende hoeken naar de problematiek.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Doe geen moeite.
Je trekt je nooit wat aan van feiten, why start now.
Goede vraagquote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is idd ook een manier om te zeggen dat je graag het kremlin napraat, ja.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kijk altijd vanuit de verschillende hoeken naar de problematiek.
Nou, hier. Blijkbaar.quote:
quote:Daar staat het niet in. Ik zie wel een hoop zaken die Rusland vanaf dag 1 gebroken heeft.
quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kijk altijd vanuit de verschillende hoeken naar de problematiek.
Goede argumenten wel..quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rusland hoeft niks aan te vallen.
Maar ze hadden er niet bij gemoeten.
Altijd een beetje treurig om te zien als iemand de persoonlijkheid mist om gewoon zijn ongelijk toe te kunnen geven. Het is hier zelfs nog een anoniem forum dus wat kan jou het bommen?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:05 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Ik maak een claim dat Oekrane en westerlingen niet te vertrouwen zijn. Dat je de Russen ook niet vertrouwd doet daar niet aan af.
En maakt je zeker niet geloofwaardiger.
Dat...quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat je in propaganda bent getrapt is nog niet zo heel gek, daar is het voor gemaakt, maar dat je nu al 5 posts moeite hebt met toegeven en de hele tijd met niet gerelateerde jij-bakken komt noem ik pas echt eenquote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:25 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Dat de euroseksuelen het niet stiekem toch zo nauw nemen met akkoorden.
quote:Beetje dom h
Dat is geen liegen.Er staat inderdaad niets in over wapens leveren aan Oekraine.quote:
Het is geen keuzemenu he. Je voert gewoon je opdracht uit ongeacht of je het met de opdracht(gever) eens bent of niet.quote:Je weet dat je als militair het risico loopt dat je ingezet kan worden om te vechten voor je land. Maar in dit geval vecht je voor een de prestige van een elite...
Stop maar knul, je hebt jezelf al te vaak voor lul gezet.quote:
Dan had Rusland ze aangevallen. Wat is het probleem dat ze lid zijn?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rusland hoeft niks aan te vallen.
Maar ze hadden er niet bij gemoeten.
Eens met wat je schrijft, kan daar niks tegen in brengen. Het is geen a la carte menu met allemaal dingen erop die je naar eigen inzicht kan kiezen. Zo werkt het niet.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is geen keuzemenu he. Je voert gewoon je opdracht uit ongeacht of je het met de opdracht(gever) eens bent of niet.
En de Russen over wie hij het heeft kiezen er zelf voor.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is geen keuzemenu he. Je voert gewoon je opdracht uit ongeacht of je het met de opdracht(gever) eens bent of niet.
Nee? Zijn gewoon contractsoldaten.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
En de Russen over wie hij het heeft kiezen er zelf voor.
Ze doen maar wat.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:26 schreef Breekfast het volgende:
De vraag is in hoeverre de uitspraken van zowel Vance als Hegseth zijn afgestemd met Trump, of dat zij ook volledig in het duister tasten wat Trump precies wil en het maar zelf ongeveer proberen in te vullen.
quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:26 schreef Breekfast het volgende:
De vraag is in hoeverre de uitspraken van zowel Vance als Hegseth zijn afgestemd met Trump, of dat zij ook volledig in het duister tasten wat Trump precies wil en het maar zelf ongeveer proberen in te vullen.
Die van Hegseth i.i.g. niet lijkt het. Die moest alweer terugkrabbelen..quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:26 schreef Breekfast het volgende:
De meeste Russische soldaten die nog leven of heel zijn tekenden vrijwillig voor een tijdje matten aan het front. En dat na 2022.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee? Zijn gewoon contractsoldaten.
Jezelf tegenspreken in 4 woorden. Indrukwekkend.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee? Zijn gewoon contractsoldaten.
O zo, ja dat klopt.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
De meeste Russische soldaten die nog leven of heel zijn tekenden vrijwillig voor een tijdje matten aan het front. En dat na 2022.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |