abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 14 februari 2025 @ 08:55:14 #201
8781 crew  Frutsel
pi_216675499
quote:
'Amerikaanse vicepresident dreigt met sancties en militaire actie als Poetin niet instemt met vredesakkoord'

De VS kunnen Moskou treffen met sancties en mogelijk militaire actie als de Russische president Vladimir Poetin niet instemt met een vredesakkoord met Oekrane dat de onafhankelijkheid van Kiev op lange termijn garandeert. Dat heeft de Amerikaanse vicepresident J.D. Vance volgens de krant The Wall Street Journal gezegd.

"Er zijn economische instrumenten als hefboom, er zijn natuurlijk militaire instrumenten als hefboom" die de VS zouden kunnen gebruiken tegen Poetin, zei Vance in een interview met de Amerikaanse krant. Vance zei verder dat de optie om Amerikaanse troepen naar Oekrane te sturen als Moskou niet te goeder trouw onderhandelde, "op tafel" bleef liggen.

"Ik denk dat er een deal uit zal komen die veel mensen zal choqueren", citeerde de krant de Amerikaanse vicepresident. "De president gaat hier niet in met oogkleppen op", zei Vance. "Hij gaat zeggen: alles ligt op tafel, laten we een deal sluiten."
:')
pi_216675515
quote:
en je mening hierover? linkdump voegt weing toe
pi_216675524
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 08:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Groot deel van Oekraiense leger is al vernietigd, denken dat er feitelijk nog veel te onderhandelen is vooral jezelf voor de gek houden.
De linies breken toch. En als je hiermee de oorlog (en dus het doden van jonge mensen voorkomt) dan is dat een prima tactiek.
Als je wil vechten, kun je je gewoon aanmelden voor het vreemdelingen legioen.
Elke keer weer dat "het doden van jonge/onschuldige mensen voorkomen" zinnetje dat je er zo achterbaks bij plaatst. Pas als je erop aangesproken wordt zeg je even snel "Ik praat niet goed wat Putin doet", maar verder ben je zo over the top Rusland aan steunen in al hun doen en laten, het is misselijkmakend.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 09:01:36 #204
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_216675549
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 08:55 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Echt, onder welke steen heeft die gast geleefd de afgelopen 3 jaar
Tics van je petten.
pi_216675582
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 08:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Groot deel van Oekraiense leger is al vernietigd, denken dat er feitelijk nog veel te onderhandelen is vooral jezelf voor de gek houden.
De linies breken toch. En als je hiermee de oorlog (en dus het doden van jonge mensen voorkomt) dan is dat een prima tactiek.
Als je wil vechten, kun je je gewoon aanmelden voor het vreemdelingen legioen.
Wat een onzin. Want hoe verklaar je dan dat Oekrane nog steeds gebied heeft in Kursk wat ze nog steeds goed kunnen verdedigen? Hoe verklaar je dan dat Rusland maar heel langzaam vorderingen maakt in het oosten van Oekrane?

Als een groot deel van het Oekranse leger al was vernietigd dan was Oekrane al uit Rusland getrapt en had Rusland de volledige Donbas/ Loehansk regio al in bezig en probeerden ze wellicht zelfs al om met soldaten Odessa binnen te komen.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 09:04:42 #206
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216675585
quote:

[..]
Ik vind dat toch wel vrij opmerkelijk. Misschien kan @PluggieOD toelichten waarom dit een gebruikelijke onderhandelingstechniek is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator vrijdag 14 februari 2025 @ 09:09:00 #207
8781 crew  Frutsel
pi_216675655
Niemand kan Oekrane dwingen om de strijd tegen agressor Rusland te staken, echt rot op.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_216675691
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 09:09 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
Nucleair terrorisme haalt de nos niet eens meer.
pi_216675727
quote:

[..]
_O- _O- _O-

Dit leest als: Trump geeft het voordelig weg aan Poetin, en als Poetin dat niet accepteert komen er sancties.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 09:23:31 #211
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_216675772
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 08:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat is zoeken naar vrede.
De vrede die jij wil, is een valse vrede. Want over 5 jaar wil Poetin of een opvolger ineens ook een stukje Polen, Finland of Baltische Staten.

Qua expansie drift is Poetin gewoon hetzelfde als Hitler. Qua ideologie verschillen die twee overigens ook niet veel van elkaar.
The name is Putler, Vladimir Putler
  vrijdag 14 februari 2025 @ 09:34:04 #212
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_216675915
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 08:58 schreef MaxMark het volgende:
Elke keer weer dat "het doden van jonge/onschuldige mensen voorkomen" zinnetje dat je er zo achterbaks bij plaatst.
Dat heet concern trolling.

quote:
the action or practice of disingenuously expressing concern about an issue in order to undermine or derail genuine discussion.
pi_216675963
quote:
Can't make this up: Rubio's plane turned back toward Washington due to mechanical problems, and it now looks like he'll miss his scheduled meeting with Zelensky (and Vance) in Munich. https://apnews.com/articl(...)8e8d495d1590d508e1e5

https://bsky.app/profile/kevinrothrock.me/post/3li4q4gwpqk2i
De eerste vraag die nu opkomt is: Zijn er nog mecaniciens van die vliegtuigen in dienst of zijn die ook al ontslagen door DOGE?
  vrijdag 14 februari 2025 @ 09:38:37 #214
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216675966
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 08:58 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Elke keer weer dat "het doden van jonge/onschuldige mensen voorkomen" zinnetje dat je er zo achterbaks bij plaatst. Pas als je erop aangesproken wordt zeg je even snel "Ik praat niet goed wat Putin doet", maar verder ben je zo over the top Rusland aan steunen in al hun doen en laten, het is misselijkmakend.
Ik geniet van elk moment dat ik zie dat de heersende orde in de EU het moeilijk heeft. Maar ik vind het voor de Oekraiense burgers en soldaten oprecht klote en onnodig (ook voor Russische soldaten). Ik vind het niet nodig om te noemen maar ik heb al een paar wat geld gegeven voor die Franky en Coen patatkraam.
Klein beetje geld doet wonderen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 14 februari 2025 @ 09:39:10 #215
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216675981
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 09:04 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Wat een onzin. Want hoe verklaar je dan dat Oekrane nog steeds gebied heeft in Kursk wat ze nog steeds goed kunnen verdedigen? Hoe verklaar je dan dat Rusland maar heel langzaam vorderingen maakt in het oosten van Oekrane?

Als een groot deel van het Oekranse leger al was vernietigd dan was Oekrane al uit Rusland getrapt en had Rusland de volledige Donbas/ Loehansk regio al in bezig en probeerden ze wellicht zelfs al om met soldaten Odessa binnen te komen.
Wat hebben ze eraan om Kursk te hebben. Wordt niet eens inzet van onderhandeling.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216675985
quote:
Ukrainian drones visited Russia. They targeted Krasnodar Krai, hitting the area near the Slavyansk ECO oil refinery in Slavyansk-on-Kuban. This refinery, processing 9% of Russia’s oil, has already been attacked twice in 2024. Local authorities confirmed the attack but gave no details.

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3li4psltcsc2s
  vrijdag 14 februari 2025 @ 09:39:41 #217
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216675995
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 09:11 schreef TweedeKlum het volgende:
Niemand kan Oekrane dwingen om de strijd tegen agressor Rusland te staken, echt rot op.
Klopt, en niemand zal Oekraiene daar toe dwingen :)
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216676012
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 09:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat hebben ze eraan om Kursk te hebben. Wordt niet eens inzet van onderhandeling.
Wat? Je geliefde Poetin kan niet eens Russen in eigen land beschermen? Die verliest gewoon lappen grond?

Wat een zwakkeling.
pi_216676030
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 08:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Enorm.
Geopolitiek heeft de EU alles dout gedaan, en nu komt langzaam daar de rekening voor.
Ze waren zo gewaarschuwd.
Tja, ze hebben het tenminste dout gedaan.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216676053
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 09:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

Rusland heeft alles dout gedaan door dit conflict te starten en niet te stoppen toen het mis ging.
Nu zien we dat Russisch grondgebied stelselmatig wordt aangevallen.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 09:45:52 #221
6484 ExTec
pi_216676069
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 09:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik geniet van elk moment dat ik zie dat de heersende orde in de EU het moeilijk heeft.
Ja, en als de "heersende orde" morgen pro-zeehonden is sta jij te juichen als zeehonden dood geknuppeld worden.

quote:
Maar
Alles wat na maar komt, ken je die.
pi_216676070
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 09:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jeetje over selectief reageren gesproken. En dan is je antwoord nog onzinnig ook. Jammer dat je niet ingaat op mijn punt dat Oekrane echt nog een sterk leger heeft (mede door de support van Navo) en je punt dat het grotendeels verslagen is dus nergens op slaat.

Edit en mijn reactie op je linkdump vond je blijkbaar helemaal moeilijk. ....
pi_216676076
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 09:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik geniet van elk moment dat ik zie dat de heersende orde in de EU het moeilijk heeft. Maar ik vind het voor de Oekraiense burgers en soldaten oprecht klote en onnodig (ook voor Russische soldaten). Ik vind het niet nodig om te noemen maar ik heb al een paar wat geld gegeven voor die Franky en Coen patatkraam.
Klein beetje geld doet wonderen.
Die heeft het niet moeilijk.
Dat verzin jij erbij.
Oekrane heeft het moeilijk, en mede dankzij de hulp van Europa heeft Rusland het ook moeilijk.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 09:52:58 #224
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216676159
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 08:38 schreef Perrin het volgende:

[..]
Jij vind het een doorsnee aanpak dat je aan de ene kant al alles weggeeft voor de onderhandelingen starten en op veel vlakken Poetin paait en aan de andere kant dreigt met de mogelijkheid van het sturen van soldaten? Het komt een tikje schizofreen op mij over, iig.
good cop - bad cop
pi_216676215
quote:
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3li4psltcsc2s

🇩🇪🇺🇦❗️ "The Bundestag must recognize the war in Ukraine as an emergency for European security," — Chancellor Scholz

"Peace must ensure Ukraine's sovereignty. That is why we will never support a peace that is dictated," he said.
Die opstelling heeft blijkbaar consequenties:

quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3li4s4ubxxk2m
🇺🇸🚫🇩🇪 US Vice President JD Vance refused to meet with Scholz at the Munich conference, - Politico.

“We don’t need to meet with him [Scholz], he won’t be chancellor for long.”
pi_216676264
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 02:11 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Nuland mentioned

[ afbeelding ]
Steek je hoofd maar in het zand. Je mag nou dealen met Donald 'Fuck the EU' Trump :X
Heel veel sambal
pi_216676292
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 08:47 schreef JizmacV2 het volgende:
Het topic ging eindelijk de goede kant op en komt deze gast weer. Kan een admin de boel opschonen of hem de toegang ontzeggen?
Het belangrijkste is dat soort types gewoon te negeren. Ze voeden helpt niets.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 10:02:02 #228
38496 Perrin
pi_216676308
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 09:52 schreef Tengano het volgende:

[..]
good cop - bad cop
Dan wel de variant waarbij de good cop vrijspraak en een grote zak geld toe belooft aan de verdachte van de meervoudige moord.
pi_216676350
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 08:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je duikt. Jij maakte een claim over een van de onderdelen. Laat zien dat het erin staat.

Je kan het niet want je bent getrapt in Russische propaganda.
Ik maak een claim dat Oekrane en westerlingen niet te vertrouwen zijn. Dat je de Russen ook niet vertrouwd doet daar niet aan af.

En maakt je zeker niet geloofwaardiger.
Heel veel sambal
pi_216676360
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 08:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat is zoeken naar vrede.
Kijk uit hoor, daar word je in Kiev gewoon voor afgeschoten.
Heel veel sambal
pi_216676382
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:05 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Ik maak een claim dat Oekrane en westerlingen niet te vertrouwen zijn. Dat je de Russen ook niet vertrouwd doet daar niet aan af.

Je claim is niet onderbouwd.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 10:16:02 #232
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216676464
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:02 schreef Perrin het volgende:
Dan wel de variant waarbij de good cop vrijspraak en een grote zak geld toe belooft aan de verdachte van de meervoudige moord.
Ik heb het vermoeden dat Trump heel sweet zijn entree heeft gemaakt bij Poetin om hem aan tafel te krijgen en het gesprek over een vredesaccoord aan te kunnen gaan.

Wij voelden ons van de week verraden dat hij Oekraine en de EU wilde offeren. Inmiddels heb ik het idee dat ook dit weer een mistgordijn van Trump is en dat ook hier zijn trucendoos weer opengaat.

Trump is helemaal niet van plan om Poetin hier mee weg te laten komen.

En dat blijkt uit het signaal dat Vance afgeeft. Alleen zal Poetin met Trump tot een accoord moeten komen en zal Trump de duimschroeven steeds meer gaan aandraaien, want in feite zit Trump in de lead en niemand anders.

Ja kom maar op met alle replies: :') :') :')
pi_216676482
Door het standpunt van de VS lijk Rusland een vrijbrief te hebben om keihard door te escaleren, zie Chernobyl. Behoorlijk enge ontwikkelingen
pi_216676484
quote:

[..]
Hier valt toch geen touw meer aan vast te knopen?

Eerst geven ze eigenlijk bijna alles al weg aan Poetin( geen NAVO-lidmaatschap en verlies van grondgebied voor Oekrane) en daarna opeens stoere taal uitslaan naar Poetin.
pi_216676491
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 09:09 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
Fucking hell nee he.

Dat dit nog internationaal gepikt wordt. Zo lang al dit soort terrorisme van een idioot.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216676498
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2025 16:51 schreef phpmystyle het volgende:
@:BlaZ

Wat zou een goede reactie zijn (binnen de mogelijkheden die wij hebben en de realiteit dat USA ambigu is) als de Denen wel gelijk zouden hebben dat Rusland de Baltische staten gaat aanvallen.

Wat is een realistische route if happnds?
Transnistri aanvallen.
pi_216676514
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:17 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Eerst geven ze eigenlijk bijna alles al weg aan Poetin( geen NAVO-lidmaatschap en verlies van grondgebied voor Oekrane) en daarna opeens stoere taal uitslaan naar Poetin.
Zo rollen populisten. Zonder na te denken dingen roepen omdat de achterban dat waardeert. Bij enige tegenstand ga je draaien of iemand anders de schuld geven.
pi_216676517
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:18 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Transnistri aanvallen.
Doe maar. Alle russische inmenging uit Europa trappen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 14 februari 2025 @ 10:20:03 #239
38496 Perrin
pi_216676520
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:16 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik heb het vermoeden dat Trump heel sweet zijn entree heeft gemaakt bij Poetin om hem aan tafel te krijgen en het gesprek over een vredesaccoord aan te kunnen gaan.

Wij voelden ons van de week verraden dat hij Oekraine en de EU wilde offeren. Inmiddels heb ik het idee dat ook dit weer een mistgordijn van Trump is en dat ook hier zijn trucendoos weer opengaat.

En dat blijkt uit het signaal dat Vance afgeeft. Alleen zal Poetin met Trump tot een accoord moeten komen en zal Trump de duimschroeven steeds meer gaan aandraaien, want in feite zit Trump in de lead en niemand anders.

7D chess, ik weet het niet hoor. Komt op mij meer over als proberen te schaken met je monopoly-pionnetjes.

pi_216676554
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Doe maar. Alle russische inmenging uit Europa trappen.
Ik pleit voor het vertrek van alle pro-Poetinelementen uit Europa

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 14-02-2025 11:12:52 (deportatietermen zijn niet nodig) ]
  vrijdag 14 februari 2025 @ 10:22:48 #241
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_216676555
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 09:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik vind dat toch wel vrij opmerkelijk.
Masseren van de achterban. Gebruikelijke techniek in de communicatie.

Reagan en Gorbatsjov waren er meesters in.
pi_216676566
Uiteraard zijn er volop vergelijkingen in de geschiedenis nu Oekrane op het menu van de grootmachten staat voor opsplitsing.

Artikel over Yalta, Chamberlain en het onderstaande gaat over hoe Churchill en Stalin Europa opsplitsen voor als nazi Duitsland verslagen zou zijn https://www.nrc.nl/nieuws(...)-opgerakeld-a4882995

"Op een gegeven moment pakte Churchill een stuk papier, zo schreef hij later in zijn memoires, en deed daarop een voorstel: hij noteerde per land de verdeling van invloed in percentages. Roemeni werd bijvoorbeeld 90 procent Sovjet-Unie - 10 procent De Rest, Hongarije, 50-50 en Griekenland 90 procent Verenigd Koninkrijk en 10 procent Russisch.
Stalin zette een grote blauwe V naast het voorstel, waarna Churchill voorstelde om het papier te vernietigen. „Zou men het anders niet nogal cynisch vinden dat we dit soort onderwerpen, die van zoveel belang zijn voor miljoenen mensen, op deze terloopse manier hebben afgehandeld?” Stalin meende van niet. Hij vond het een historisch document."
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_216676581
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je claim is niet onderbouwd.
Ik refereer je naar Minsk II punt 1, 2, 5, 9, 11 en 12.

Je huiswerk voor de vrijdag. :)
Heel veel sambal
pi_216676583
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:16 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ja zo zou je het ook kunnen uitleggen. Al zou Trump een drol op de onderhandelingstafel leggen, jij zou het ongetwijfeld alsnog als een geniale strategie kunnen framen.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 10:28:00 #245
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216676617
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:25 schreef Breekfast het volgende:
Ja zo zou je het ook kunnen uitleggen. Al zou Trump een drol op de onderhandelingstafel leggen, jij zou het ongetwijfeld alsnog als een geniale strategie kunnen framen.
Laten we afspreken dat we onze post op een later moment nog een keer quoten.

#Valentijnsdag
pi_216676645
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:28 schreef Tengano het volgende:

[..]
Laten we afspreken dat we onze post op een later moment nog een keer quoten.
Laten we dat doen. Met de opmerking dat een 'vredesdeal' waarbij Poetin simpelweg zijn zin krijgt en Oekrane volledig onder de bus wordt gegooid geen daadwerkelijke vrede is.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 10:30:19 #247
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216676653
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:29 schreef Breekfast het volgende:
Laten we dat doen. Met de opmerking dat een 'vredesdeal' waarbij Poetin simpelweg zijn zin krijgt en Oekrane volledig onder de bus wordt gegooid geen daadwerkelijke vrede is.
Deal
pi_216676672
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:23 schreef egayalS het volgende:
Uiteraard zijn er volop vergelijkingen in de geschiedenis nu Oekrane op het menu van de grootmachten staat voor opsplitsing.

Artikel over Yalta, Chamberlain en het onderstaande gaat over hoe Churchill en Stalin Europa opsplitsen voor als nazi Duitsland verslagen zou zijn https://www.nrc.nl/nieuws(...)-opgerakeld-a4882995

"Op een gegeven moment pakte Churchill een stuk papier, zo schreef hij later in zijn memoires, en deed daarop een voorstel: hij noteerde per land de verdeling van invloed in percentages. Roemeni werd bijvoorbeeld 90 procent Sovjet-Unie - 10 procent De Rest, Hongarije, 50-50 en Griekenland 90 procent Verenigd Koninkrijk en 10 procent Russisch.
Stalin zette een grote blauwe V naast het voorstel, waarna Churchill voorstelde om het papier te vernietigen. „Zou men het anders niet nogal cynisch vinden dat we dit soort onderwerpen, die van zoveel belang zijn voor miljoenen mensen, op deze terloopse manier hebben afgehandeld?” Stalin meende van niet. Hij vond het een historisch document."
De uitkomst van dit conflict zal bepaald worden door Trump en Poetin,die gaan de taart verdelen
Een zaak van geven en nemen tussen de grote jongens De kleine spelers Europa, Little Britain en Oekrane zullen zich naar hun besluiten moeten schikken. De geschiedenisboeken staan inderdaad vol van dergelijke processen. zo werkt dat meestal.
pi_216676683
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:24 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Ik refereer je naar Minsk II punt 1, 2, 5, 9, 11 en 12.

Je huiswerk voor de vrijdag. :)
Daar staat het niet in. Ik zie wel een hoop zaken die Rusland vanaf dag 1 gebroken heeft.
Probeer het nogmaals je hebt nu gewoon willekeurige nummers achter de woorden "Minsk II punt" gezet.

bijvoorbeeld punt 5 heeft geen zak met het bewapenen van Oekriane van doen. Overigens kan ik je de tijd besparen geen enkele van de punten hebben dat.
quote:
Provide pardon and amnesty by way of enacting a law that forbids persecution and punishment of persons in relation to events that took place in particular districts of Donetsk and Luhansk oblasts of Ukraine.
https://en.wikipedia.org/wiki/Minsk_agreements
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 14 februari 2025 @ 10:36:18 #250
6484 ExTec
pi_216676725
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:17 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Je hebt het over trump he?

Wat had je anders verwacht?
pi_216676733
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Daar staat het niet in. Ik zie wel een hoop zaken die Rusland vanaf dag 1 gebroken heeft.
Probeer het nogmaals je hebt nu gewoon willekeurige nummers achter de woorden "Minsk II punt" gezet.

bijvoorbeeld punt 5 heeft geen zak met het bewapenen van Oekriane van doen. Overigens kan ik je de tijd besparen geen enkele van de punten hebben dat.
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Minsk_agreements
Ik schrijf dat er geen afspraken te maken zijn met Oekrane en het westen vanuit het perspectief van Rusland en de separatisten omdat deze toch geschonden gaan worden. En de punten die geschonden zijn heb ik benoemd. :)

Het bewapenen van, staat los van de schendingen van dit verdrag.
Heel veel sambal
pi_216676861
Misschien dat we dan serieus wakker worden en er naar gedragen
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 14 februari 2025 @ 10:51:26 #253
6484 ExTec
pi_216676872
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:37 schreef Nyamuk het volgende:
separatisten
Welke separatisten?
pi_216676878
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
Welke separatisten?
Hij bedoeld die Russische huurlingen.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 10:52:41 #255
6484 ExTec
pi_216676887
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:50 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Da's natuurlijk al een gepasseerd station. China mag de VS lekker zelf gaan doen.
pi_216676889
quote:
"Russische drone" raakt TSJERNOBYL, doorbreekt externe beschermingslaag, brand boven Reactor 4
https://www.geenstijl.nl/(...)-uit-boven-reactor-4

Wel spannend maar vooralsnog niks aan de hand.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_216676900
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:50 schreef egayalS het volgende:

Misschien dat we dan serieus wakker worden en er naar gedragen
[ x ]
Dit zou natuurlijk een domme zet zijn. Dan kun je er namelijk inderdaad op rekenen dat Rusland nog wel een poging gaat wagen bij n van de Baltische Staten. Voor nu moet men de NAVO nog bij elkaar zien te houden. Het is voor de Europese landen eerst belangrijk zelf flinke investeringen te doen in hun eigen leger. En dat zal jaren in beslag gaan nemen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216676901
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:52 schreef Aether het volgende:

[..]

En nog steeds knurften hier die niet in willen zien wat voor een gewetenloze schoft Putler is.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_216676902
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:52 schreef Aether het volgende:

[..]

Maar wel echt een rattenstreek. :r
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:02:17 #260
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216676987
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:16 schreef byah het volgende:
Door het standpunt van de VS lijk Rusland een vrijbrief te hebben om keihard door te escaleren, zie Chernobyl. Behoorlijk enge ontwikkelingen
Say thank you to Verhofstadt en Van Baalen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216677003
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Runnen die de VS dan? Of Rusland?
pi_216677007
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:37 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Ik schrijf dat er geen afspraken te maken zijn met Oekrane en het westen vanuit het perspectief van Rusland en de separatisten omdat deze toch geschonden gaan worden. En de punten die geschonden zijn heb ik benoemd. :)

Het bewapenen van, staat los van de schendingen van dit verdrag.
Nee makker dat schreef je niet.
Is ook gewoon terug te lezen dus geen idee waarom je erover liegt.

Al die akkoorden werden al vanaf het begin geschonden door alle partijen maar met name door Rusland. Die zou zijn troepen terugtrekken maar heeft dat nooit gedaan. Dat was het startpunt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_216677011
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit zou natuurlijk een domme zet zijn. Dan kun je er namelijk inderdaad op rekenen dat Rusland nog wel een poging gaat wagen bij n van de Baltische Staten. Voor nu moet men de NAVO nog bij elkaar zien te houden. Het is voor de Europese landen eerst belangrijk zelf flinke investeringen te doen in hun eigen leger. En dat zal jaren in beslag gaan nemen.
Ja die knalt gewoon door, er zijn genoeg Russische minderheden in de Baltische staten. dus onder het mom van 'beschermen' en dan zeggen we met z'n allen Poetin is is niet zo gek dat hij een Navo land gaat aanvallen, maar zo werkt dat in zijn hoofd niet
pi_216677026
quote:

[..]
:') . En blijf ook weg uit mijn DM.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:04:56 #265
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216677027
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:03 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Ja die knalt gewoon door, er zijn genoeg Russische minderheden in de Baltische staten die Poetin wil 'beschermen' en dan zeggen we met z'n allen Poetin is is niet zo gek dat hij een Navo land gaat aanvallen, maar zo werkt dat in zijn hoofd niet
Hoe NAVO zijn de Baltische staten. Hadden ze ooit NAVO lid moeten worden? Dat zijn vragen die de komende tijd beantwoord moeten worden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:05:11 #266
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216677028
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:04 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
:') . En blijf ook weg uit mijn DM.
Dont worry.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216677045
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:52 schreef ExTec het volgende:

[..]
Da's natuurlijk al een gepasseerd station. China mag de VS lekker zelf gaan doen.
Nederland gaat lekker schepen die kant opsturen als de Amerikanen dat willen. No worries.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:06:25 #268
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216677048
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe NAVO zijn de Baltische staten. Hadden ze ooit NAVO lid moeten worden? Dat zijn vragen die de komende tijd beantwoord moeten worden.
Wat een natte vinger-vragen verzin jij toch altijd.
Yea, she's on crack.
pi_216677049
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
L
Al die akkoorden werden al vanaf het begin geschonden door alle partijen maar
Over liegen gesproken :')

En daar ga je. Dankjewel dat je het voorzetje zelf geeft.

^O^
Heel veel sambal
pi_216677051
quote:

[..]
Hoezo? Als Rusland ze aanvalt hadden ze er niet bij moeten komen?
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:07:53 #271
6484 ExTec
pi_216677068
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:06 schreef egayalS het volgende:

[..]
Nederland gaat lekker schepen die kant opsturen als de Amerikanen dat willen. No worries.
Neuh, zie vietnam.
pi_216677070
quote:

[..]
i'll dare you, I'll fucking dare you to say Van Baalen one more time.

Lees dit eerst maar eens:
https://desk-russie.info/(...)european-policy.html

https://desk-russie.info/(...)krainian-crisis.html

Website staat in de op maar ik zie dat de url veranderd is.
pi_216677077
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:06 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Over liegen gesproken :')

En daar ga je. Dankjewel dat je het voorzetje zelf geeft.

^O^
Waar zit het liegen?
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:08:25 #274
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216677078
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoezo? Als Rusland ze aanvalt hadden ze er niet bij moeten komen?
Rusland hoeft niks aan te vallen.
Maar ze hadden er niet bij gemoeten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:09:15 #275
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216677087
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
i'll dare you, I'll fucking dare you to say Van Baalen one more time.

Lees dit eerst maar eens:
https://desk-russie.info/(...)european-policy.html

Website staat in de op maar ik zie dat de url veranderd is.
Ik zal eens lezen :)
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:10:01 #276
6484 ExTec
pi_216677100
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik zal eens lezen :)
Doe geen moeite.

Je trekt je nooit wat aan van feiten, why start now.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:11:31 #277
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216677117
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Doe geen moeite.

Je trekt je nooit wat aan van feiten, why start now.
Ik kijk altijd vanuit de verschillende hoeken naar de problematiek.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216677125
quote:

[..]
Goede vraag :+ Als het straks in Oekrane rustig is heeft Poetin weer tijd voor andere projectjes, ze zijn iig de productie van oorlog materieel aan het opschalen meer dan dat ze nodig hebben voor Oekrane
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:12:40 #279
6484 ExTec
pi_216677134
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat is idd ook een manier om te zeggen dat je graag het kremlin napraat, ja.
pi_216677152
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Waar zit het liegen?
Nou, hier. Blijkbaar.

quote:
Heel veel sambal
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:14:09 #281
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216677155
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Maar blijf vooral kremlinpraatpuntjes herhalen om jezelf nog meer belachelijk te maken.
Huilen dan.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:17:02 #282
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:21:08 #283
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216677226
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Goede argumenten wel..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216677231
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:05 schreef Nyamuk het volgende:

[..]

Altijd een beetje treurig om te zien als iemand de persoonlijkheid mist om gewoon zijn ongelijk toe te kunnen geven. Het is hier zelfs nog een anoniem forum dus wat kan jou het bommen?

Deze post is wat volgens jou maakte:
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 00:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wij zijn na Minsk de Oekrane gaan bewapenen....
Dat...
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 00:25 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Dat de euroseksuelen het niet stiekem toch zo nauw nemen met akkoorden.

Dat je in propaganda bent getrapt is nog niet zo heel gek, daar is het voor gemaakt, maar dat je nu al 5 posts moeite hebt met toegeven en de hele tijd met niet gerelateerde jij-bakken komt noem ik pas echt een

quote:
Beetje dom h
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:21:32 #285
6484 ExTec
pi_216677236
Oh noes.

twitter
pi_216677241
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:14 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Nou, hier. Blijkbaar.
[..]

Dat is geen liegen.Er staat inderdaad niets in over wapens leveren aan Oekraine.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:22:52 #287
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216677251
quote:
Je weet dat je als militair het risico loopt dat je ingezet kan worden om te vechten voor je land. Maar in dit geval vecht je voor een de prestige van een elite...
Het is geen keuzemenu he. Je voert gewoon je opdracht uit ongeacht of je het met de opdracht(gever) eens bent of niet.
pi_216677256
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:14 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Nou, hier. Blijkbaar.
[..]

Stop maar knul, je hebt jezelf al te vaak voor lul gezet.
pi_216677269
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dan had Rusland ze aangevallen. Wat is het probleem dat ze lid zijn?
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:24:47 #290
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216677277
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het is geen keuzemenu he. Je voert gewoon je opdracht uit ongeacht of je het met de opdracht(gever) eens bent of niet.
Eens met wat je schrijft, kan daar niks tegen in brengen. Het is geen a la carte menu met allemaal dingen erop die je naar eigen inzicht kan kiezen. Zo werkt het niet.

Ik voorspel je dat de discussie gigantisch wordt als Nederlandse jongens naar het oosten heen gaan om te sterven. Ik sfeer het je de moeder.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216677298
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
En de Russen over wie hij het heeft kiezen er zelf voor.
pi_216677302
De vraag is in hoeverre de uitspraken van zowel Vance als Hegseth zijn afgestemd met Trump, of dat zij ook volledig in het duister tasten wat Trump precies wil en het maar zelf ongeveer proberen in te vullen.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:26:35 #293
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216677305
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:25 schreef Ulx het volgende:

[..]
En de Russen over wie hij het heeft kiezen er zelf voor.
Nee? Zijn gewoon contractsoldaten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:26:58 #294
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216677309
twitter
pi_216677313
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:26 schreef Breekfast het volgende:
De vraag is in hoeverre de uitspraken van zowel Vance als Hegseth zijn afgestemd met Trump, of dat zij ook volledig in het duister tasten wat Trump precies wil en het maar zelf ongeveer proberen in te vullen.
Ze doen maar wat.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:27:29 #296
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216677315
quote:
_O-
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:29:56 #297
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216677339
quote:
Die van Hegseth i.i.g. niet lijkt het. Die moest alweer terugkrabbelen..
Of Trump was weer eens onvoorspelbaar, dat kan ook.

Bij Vance is dat nog even afwachten.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216677357
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De meeste Russische soldaten die nog leven of heel zijn tekenden vrijwillig voor een tijdje matten aan het front. En dat na 2022.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:32:06 #299
6484 ExTec
pi_216677359
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jezelf tegenspreken in 4 woorden. Indrukwekkend.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:32:59 #300
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216677367
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:31 schreef Ulx het volgende:

[..]
De meeste Russische soldaten die nog leven of heel zijn tekenden vrijwillig voor een tijdje matten aan het front. En dat na 2022.
O zo, ja dat klopt.
Maar een deel van de Russische soldaten zijn beroepssoldaten/contract soldaten/mercenary, die moeten gewoon vechten. Dat zijn revervisten ofzo.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')