Het verstand zegt de Oekrainer dat ze (weer) kernwapens moeten hebben omdat je nou eenmaal met een gestoorde buurman zit.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zou niets liever zien. Ik ben in mijn hart een pacifist. Maar goed, het verstand zegt dat je dan moet accepteren dat de rest over je heen gaat lopen, dus dat werkt niet.
Ga ik doen. Mijn excuus vooraf. Jij doet je best met inhoudelijke tekst. Ik kom hier weer voor het eerst sinds langere tijd en lees dan niet alles terug. Dacht dat je een link bedoelde in een post vlak voor mij.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Post 114 en 128. Beiden lezen, anders is het niet duidelijk wat ik bedoelde.
We kwispelen ook niet. We zijn hard genaaid door de yankees. Biden deed het wat omzichtiger en netter, Trump lomp en gooit het in de openbaarheid.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
We moeten ophouden met kwispelen naar de grote jongens en ons eens zelf leren gedragen als een grote jongen.
Poetin heeft ook geen hol in Oekrane te zoeken. Vind je het gek dat de westerse wereld Rusland spuugzat is?quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je stelt de verkeerde vragen. Wat hadden wij kunnen doen?
Wij hadden ook kunnen beginnen met contacten leggen met het Kremlin om tot vrede te komen, of niet? Wij hadden misschien de Amerikanen (is Schroder gelukt, en Merkel ook tot op zekere hoogte) af kunnen praten om Oekraiene op te nemen in de Westerse institutionele sferen. Serieus, het probleem wordt altijd elders gezocht, maar nooit binnen de heersende klasse zelf.
Van Baalen en Verhofstadt hadden niks te zoeken daar op het Maydam plein. En nu zijn ineens de uitslagen in Roemenie gecanceld. Vind je het gek dat Rusland het Westen spuugzat is?
We kunnen gewoon uit die verdragen stappen. Geen probleem. We moeten als de donder clustermunitie en landmijnen gaan maken/kopen. En het NPT lidmaatschap is tegenwoordig ook niet zo'n goed idee.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Akkoord, maar dan moet je het etnisch zuiveren wat wettelijk gezien niet kan. Het idee is uitruilen zodat de mensen vredevol kunnen vertrekken.
Eens.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
En het NPT lidmaatschap is tegenwoordig ook niet zo'n goed idee.
Welke constitutie?quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens.
Maar op heel veel dossiers is uit verdragen stappen ONMOGELIJK lijkt het wel. Gaat tegen de constitutie in en is gevaarlijk.
Grondwet enzo.quote:
Daar zijn we het 100% over eens. Met dergelijke verdragen zou een mogelijke oorlog een gevecht met twee handen op de rug zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
We kunnen gewoon uit die verdragen stappen. Geen probleem. We moeten als de donder clustermunitie en landmijnen gaan maken/kopen. En het NPT lidmaatschap is tegenwoordig ook niet zo'n goed idee.
De Amerikaanse bevolking is anders in meerderheid tevreden over wat er nu gebeurt. Gokken op dat de Democraten weer aan de macht komen over 2 jaar (die je niet hebt…) lijkt mij geen winnende strategie.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je fantasie slaat nu wel wat op hol over grondstoffen die maar even opgepikt zouden worden.
En als de VS over twee jaar nog een functionerende rechtsstaat heeft dan is de kans groot dat de Democraten een meerderheid in het Huis hebben waarmee ook de VS weer middelen richting Oekraine zou gaan sturen (mits dat uit onderhandelingen komt tussen Republikeinen en Democraten) als niet nu al gezien de minimale meerderheid van Republikeinen daar.
Vind het Schoof in NL wel aardig goed doen, maar we hebben in de EU totaal geen charismatische leiders. Het zijn allemaal een stelletje bureaucraten. Het is niks en het wordt ook niks. Het zijn gewoon ambtenaren in hun ambtenarenleventje. En de mond vol over mensenrechten en democratie.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We kwispelen ook niet. We zijn hard genaaid door de yankees. Biden deed het wat omzichtiger en netter, Trump lomp en gooit het in de openbaarheid.
We hebben in de EU geen grote jongens. De grootste jongen is Scholz.
Ik wou'm nog niet hebben als boekhouder.
De democraten kunnen best winnen over 2 jaar, of 4 jaar, of bij de verkiezingen die daar op volgen. Maar de ingeslagen weg zal fundamenteel niet wijzigen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De Amerikaanse bevolking is anders in meerderheid tevreden over wat er nu gebeurt. Gokken op dat de Democraten weer aan de macht komen over 2 jaar (die je niet hebt…) lijkt mij geen winnende strategie.
Ander probleem is dat EU leiders helemaal geen democratische legitimiteit hebben.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vind het Schoof in NL wel aardig goed doen, maar we hebben in de EU totaal geen charismatische leiders. Het zijn allemaal een stelletje bureaucraten. Het is niks en het wordt ook niks. Het zijn gewoon ambtenaren in hun ambtenarenleventje. En de mond vol over mensenrechten en democratie.
Geen enkel land m.u.v. misschien Iran gaat ooit nog kernwapens ontwikkelen. Sowieso staat de VS dat niet toe. Als Oekrane dat gaat doen dan stopt gelijk alle steun en komen er zware sancties. Veel en veel te gevaarlijk voor de wereldvrede.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:53 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het verstand zegt de Oekrainer dat ze (weer) kernwapens moeten hebben omdat je nou eenmaal met een gestoorde buurman zit.
Net zoals Israel kernwapens heeft voor het geval de Arabische landen daar weer wat willen proberen.
Geen probleem. Ik reageerde ook wat bot omdat ik gewend ben dat er, zeker bij dit onderwerp, heel creatief gelezen wordt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:53 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ga ik doen. Mijn excuus vooraf. Jij doet je best met inhoudelijke tekst. Ik kom hier weer voor het eerst sinds langere tijd en lees dan niet alles terug. Dacht dat je een link bedoelde in een post vlak voor mij.
Je spreekt alsof er voldongen feiten bestaan. De huidige situatie leert ons dat alles flude is. Het zijn schuivende panelen, en n van die panelen is het NPT.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Geen enkel land m.u.v. misschien Iran gaat ooit nog kernwapens ontwikkelen. Sowieso staat de VS dat niet toe. Als Oekrane dat gaat doen dan stopt gelijk alle steun en komen er zware sancties. Veel en veel te gevaarlijk voor de wereldvrede.
Die kernwapens die er nu zijn blijven er, maar er komen geen landen met kernwapens meer bij.
En Iran is een beetje een los geval.
Het is geen unipolaire wereld meer. Dus wees niet verrast als Frankrijk en/of het VK Oekrane (of andere landen in Europa) gaan helpen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Geen enkel land m.u.v. misschien Iran gaat ooit nog kernwapens ontwikkelen. Sowieso staat de VS dat niet toe. Als Oekrane dat gaat doen dan stopt gelijk alle steun en komen er zware sancties. Veel en veel te gevaarlijk voor de wereldvrede.
Die kernwapens die er nu zijn blijven er, maar er komen geen landen met kernwapens meer bij.
Ik ben het eens met wat je schreef. De link kan ik niet lezen. Maar het ziet er niet uit of Rusland echt veel meer kan opbouwen in een half jaar. Zeker als de US bijv. China onder druk zet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, verdomme. Dat je het nieuws niet volgt, ok. Maar ik heb nu de link al gegeven. Lees even terug wat ik nu EXACT schreef.
De ironie in deze reactie is echt een pareltje.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:56 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Poetin heeft ook geen hol in Oekrane te zoeken. Vind je het gek dat de westerse wereld Rusland spuugzat is?
De EU is inderdaad genaaid en de Oekrainers en Zelensky nog veel harder. Zelensky was gekozen met de belofte de vrede met Rusland te herstellen. En daar heeft hij stappen in gezet, maar dat zinde de Amerikanen niet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We kwispelen ook niet. We zijn hard genaaid door de yankees. Biden deed het wat omzichtiger en netter, Trump lomp en gooit het in de openbaarheid.
We hebben in de EU geen grote jongens. De grootste jongen is Scholz.
Ik wou'm nog niet hebben als boekhouder.
Paar miljard naar Trump zn privaatrekening en je mag best een kernwapen ontwikkelen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
H ouwe, maak eens een foto van het uitzicht in Nusantara.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:10 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
De ironie in deze reactie is echt een pareltje.
Blijft de link waarin duidelijk veel stond voor mij niet leesbaar is omdat ik geen lid ben van de telegraaf.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geen probleem. Ik reageerde ook wat bot omdat ik gewend ben dat er, zeker bij dit onderwerp, heel creatief gelezen wordt.
Zeker wel. Art. 93.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daar staat niets in over verdragen.
Dus het is de schuld van de VS???quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De EU is inderdaad genaaid en de Oekrainers en Zelensky nog veel harder. Zelensky was gekozen met de belofte de vrede met Rusland te herstellen. En daar heeft hij stappen in gezet, maar dat zinde de Amerikanen niet.
Ik ben er nog altijd van overtuigd dat de Amerikanen de oorlog wilde en dat het hun strategische plan was. Anders ga je niet roepen dat de Russen in 3 dagen over Oekrane heen zouden walsen, terwijl je donders goed wist dat je al heel lang het leger van Oekrane aan het opbouwen was.
En dat allemaal ten koste van miljoenen mensen. Veel erger dan dat de EU flink in de economische shit zit omdat energie nu veel duurder is.
Ook dat nog. Maar mijn punt was vooral dat als de VS nu de handen aftrekt van de Oekrane er geen twee jaar zijn om te wachten op een eventuele wisseling van de wacht.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De democraten kunnen best winnen over 2 jaar, of 4 jaar, of bij de verkiezingen die daar op volgen. Maar de ingeslagen weg zal fundamenteel niet wijzigen.
Wie Oekraiene beheerst, beheerst de wereldquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De EU is inderdaad genaaid en de Oekrainers en Zelensky nog veel harder. Zelensky was gekozen met de belofte de vrede met Rusland te herstellen. En daar heeft hij stappen in gezet, maar dat zinde de Amerikanen niet.
Ik ben er nog altijd van overtuigd dat de Amerikanen de oorlog wilde en dat het hun strategische plan was. Anders ga je niet roepen dat de Russen in 3 dagen over Oekrane heen zouden walsen, terwijl je donders goed wist dat je al heel lang het leger van Oekrane aan het opbouwen was.
En dat allemaal ten koste van miljoenen mensen. Veel erger dan dat de EU flink in de economische shit zit omdat energie nu veel duurder is.
Nee alleen. Europa zelf is meer schuldig. Je kan niet steeds voor weinig geld net doen alsof je een grote goed samenwerkende alliance hebt....die niet bestaat. Een groot poldermodel waar weinig feitelijks uitkomt op dit gebied. Zoals veel meer fiancieel investeren in defensie. Dat moet jou ook geraakt hebben als militair.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus het is de schuld van de VS???
De essentie:quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:12 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Blijft de link waarin duidelijk veel stond voor mij niet leesbaar is omdat ik geen lid ben van de telegraaf.
Die energieprijs heeft er geen bal mee te maken. Die heeft aamper invloed op de gehele exonomie. Duitsland en Nederland weigeren de staatsschuld op te laten lopen. Daar zit het probleem. Als je niet investeert "want dat kost geld" loop je op een gegeven moment achteraan.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
ik denk dat de democraten in de USA te veel de linkse kant opgegaan zijnquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De democraten kunnen best winnen over 2 jaar, of 4 jaar, of bij de verkiezingen die daar op volgen. Maar de ingeslagen weg zal fundamenteel niet wijzigen.
Oorlog lost niet iets op als het in je nadeel uitvalt. Meer invloed van Rusland is voor veel landen niet goed. Kijk ook naar hoe ze bezig zijn dingen over te nemen in Afrika bijv.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wie Oekraiene beheerst, beheerst de wereldZoek maar eens op.
Iedereen wilde de oorlog: Rutte, Poetin, Biden, Medvedev, de Balten, Paternotte. De hele liberale gemeenschap. Ik denk alleen Zelensky niet.
We zitten om vele redenen in de economische shit, en een peiler daarvan is inderdaad de oorlog. Een andere peiler is heilloze verduurzaming van onze energievoorziening, de Franse en Italiaanse staatsschuld, de bureaucratie uit Brussel.
Was het niet de Zwarte zee beheersen om Rusland te beteugelen?quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wie Oekraiene beheerst, beheerst de wereldZoek maar eens op.
Iedereen wilde de oorlog: Rutte, Poetin, Biden, Medvedev, de Balten, Paternotte. De hele liberale gemeenschap. Ik denk alleen Zelensky niet.
We zitten om vele redenen in de economische shit, en een peiler daarvan is inderdaad de oorlog. Een andere peiler is heilloze verduurzaming van onze energievoorziening, de Franse en Italiaanse staatsschuld, de bureaucratie uit Brussel.
Ik betwijfel dat, Biden heeft in totaal 350 miljard gegeven aan Oekraine. Trump wil dat nu gecompenseerd zien in de vorm van (zeldzame) grondstoffen. Het meeste geld vanuit de EU richting Oekraine is geleend, dat zou dus -als het goed is- weer met rente- deze kant op moeten komen. Ik denk niet dat Oekraine zo gek zal zijn om naast die lening ook grondstoffen cadeau gaat geven.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:50 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wij zouden ook zo'n deal kunnen maken. Zeker aals we meer steken in support van de Ukraine.
Misschien was het je vriendin die het intikte?quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik snap niet dat jij denkt dat ik dat schreef.
https://www.telegraaf.nl/(...)p-europees-navo-land
700miljardduizendgaziljoen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:19 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat, Biden heeft in totaal 350 miljard gegeven aan Oekraine.
Sorry, maar onze welvaart is gebaseerd op goedkope energie… Hallo zeg!quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die energieprijs heeft er geen bal mee te maken. Die heeft aamper invloed op de gehele exonomie. Duitsland en Nederland weigeren de staatsschuld op te laten lopen. Daar zit het probleem. Als je niet investeert "want dat kost geld" loop je op een gegeven moment achteraan.
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat de democraten in de USA te veel de linkse kant opgegaan zijn
Ach gut, het gaat inhoudelijk weer boven de pet van Wantie en dus gaat hij maar een ad hominem uit de hoge hoed trekken.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Misschien was het je vriendin die het intikte?
Wij hebben 300 miljard onderpand. Dat is het geld dat wij geconfisqueerd hebben van de Russen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:19 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat, Biden heeft in totaal 350 miljard gegeven aan Oekraine. Trump wil dat nu gecompenseerd zien in de vorm van (zeldzame) grondstoffen. Het meeste geld vanuit de EU richting Oekraine is geleend, dat zou dus -als het goed is- weer met rente- deze kant op moeten komen. Ik denk niet dat Oekraine zo gek zal zijn om naast die lening ook grondstoffen cadeau gaat geven.
Ik wilde er al biljoen van maken maar misschien is bovenstaande dichter bij de waarheid. [quote]quote:
Gaat niet gebeuren dat kan ik je nou al wel met zekerheid zeggen. Veel te risicovol, dat gaat Frankrijk of VK echt niet doen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is geen unipolaire wereld meer. Dus wees niet verrast als Frankrijk en/of het VK Oekrane (of andere landen in Europa) gaan helpen.
De Russen hebben een vergelijkbaar bedrag van het Westen onder de pet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij hebben 300 miljard onderpand. Dat is het geld dat wij geconfisqueerd hebben van de Russen.
Laten we dat ook maar houden.
Het is nou donker. Je zult het dus even moeten doen met een foto van eerder deze week.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:11 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
H ouwe, maak eens een foto van het uitzicht in Nusantara.
Die zijn praktisch net zo links als heel lang. Het lijkt alleen anders omdat de Republikeinen nogal snel richting een rechts-extremistische partij denderen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat de democraten in de USA te veel de linkse kant opgegaan zijn
Waren ze van plan om dat terug te geven dan?quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij hebben 300 miljard onderpand. Dat is het geld dat wij geconfisqueerd hebben van de Russen.
Laten we dat ook maar houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
Ze geven als de huidige situatie zo doorgaat heus wel antwoord als men vragen stelt die met JA of NEE kunnen worden beantwoord.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren dat kan ik je nou al wel met zekerheid zeggen. Veel te risicovol, dat gaat Frankrijk of VK echt niet doen.
1.) De Russen hebben met de Orbans, Wildersen en AfD's van deze wereld hun bruggenhoofden geplaatst in Europaquote:Op donderdag 13 februari 2025 17:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wel bijzonder. Ik hoor al langere tijd dat Rusland en zeker het leger inmiddels op omvallen staat, maar gelijktijdig zijn ze over een half jaar in staat om de Navo aan te vallen.
Die twee dingen kunnen onmogelijk beiden waar zijn…
nou het ging hier anders ook al aardig die kant op met die stikstof waanzinquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die zijn praktisch net zo links als heel lang. Het lijkt alleen anders omdat de Republikeinen nogal snel richting een rechts-extremistische partij denderen.
Leuk voor een Hollywood film.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:30 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
1.) De Russen hebben met de Orbans, Wildersen en AfD's van deze wereld hun bruggenhoofden geplaatst in Europa
2.) Rusland valt de Baltische staten aan en binnen, chaos in Europa
3.) De Russen vuren raketten op diverse doelen in Europa af
4.) De Amerikanen reageren niet en geven de Russen vrij spel
5.) De door de Russen geplaatste marionetten beginnen luidkeels onvoorwaardelijke capitulatie "om verder bloedvergieten te voorkomen" te eisen
6.) Capitulatie volgt, in Europa worden (pro-)Russische dictaturen genstalleerd, zoals dat na WO II in Oost- en Midden-Europa ook gebeurt is
De Russen hoeven helemaal niet heel Europa te veroveren om ons binnen hun invloedssfeer te brengen; hun handlangers bevinden zich immers al lang onder ons en die trappelen van ongeduld om hun overlords te verwelkomen.
kletspraatquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:30 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
1.) De Russen hebben met de Orbans, Wildersen en AfD's van deze wereld hun bruggenhoofden geplaatst in Europa
5.) De door de Russen geplaatste marionetten beginnen luidkeels onvoorwaardelijke capitulatie "om verder bloedvergieten te voorkomen" te eisen
6.) Capitulatie volgt, in Europa worden (pro-)Russische dictaturen genstalleerd, zoals dat na WO II in Oost- en Midden-Europa ook gebeurt is
De Russen hoeven helemaal niet heel Europa te veroveren om ons binnen hun invloedssfeer te brengen; hun handlangers bevinden zich immers al lang onder ons en die trappelen van ongeduld om hun overlords te verwelkomen.
CDU is nu ook al links ja? Of is links in jouw hoofd gewoon "dingen die ik niet leuk vind"?quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou het ging hier anders ook al aardig die kant op met die stikstof waanzin
en in Duitsland zeker, daar hebben ze de kerncentrales gesloten en nu kopen ze stroom uit Franse kerncentrales
Te ingewikkeld.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:30 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dit.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:32 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat we gewoon machteloos zijn, en Oekrane ook, tenzij we echt ineens de daad bij het woord voegen, maar met al die bureaucratische leiders zie ik dat somber in.
Ja. Ik denk niet dat dit gaat gebeuren.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:30 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
"Samenwerken met de Russen", dat dacht een bepaalde Bundeskanzlerin ook. Haar land staat inmiddels op instorten...quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat risico is helemaal niet zo groot als je slim genoeg bent om weer met Rusland te gaan samenwerken. Het lijkt erop alsof Trump die kant weer op wil.
Dat heten afkickverschijnselen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:35 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
"Samenwerken met de Russen", dat dacht een bepaalde Bundeskanzlerin ook. Haar land staat inmiddels op instorten...
Kijk meer uit naar de beelden Zelensky Poetin, of Rutte Poetin.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:38 schreef Discombobulate het volgende:
Ik kijk wel heel uit naar de beelden van Trump en Poetin.
Net zoals toen met Kim, dat was ook interessant om te zien.
Dat plan was prima. Is alleen door de Amerikanen actief gefrustreerd.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:35 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
"Samenwerken met de Russen", dat dacht een bepaalde Bundeskanzlerin ook. Haar land staat inmiddels op instorten...
Lijkt me niet heel erg waarschijnlijk. Alleen Orban en Fico hebben (nog) de absolute macht in hun land. De andere pro Russen zitten in coalities en die gaan echt niet capituleren na wat raketjes.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:30 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De tijd dat de Amerikanen nog iets konden eisen ligt inmiddels achter ons. Het staat ons Europeanen vrij om 5% van ons bnp aan het ontwikkelen van een eigen kernwapenarsenaal te besteden.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De VS wil (terecht) niet dat andere landen een kernwapen ontwikkelen.
Wat bedoel je? De Duitse industrie had het Russische gas heel erg goed kunnen gebruiken op dit moment?quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:35 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Begrijp mij nier verkeerd maar dat is de keuze van Duitsland zelf om kerncentrales te sluiten. Veel groen en van het Russisch gas at te willen(prima) Maar het is niet zo dat de Russen niets meer willen leveren. De Baltische Staten hebben besloten om zich te laten afsluiten van elektra levering vanuit Rusland(prima) Maar als dan alles duurder word moeten ze dan ook niet zeuren en gaan klagen dat de Russen niets meer leveren.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:35 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Lolquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:39 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De tijd dat de Amerikanen nog iets konden eisen ligt inmiddels achter ons. Het staat ons Europeanen vrij om 5% van ons bnp aan het ontwikkelen van een eigen kernwapenarsenaal te besteden.
Inderdaad, waar hebben we verdediging voor nodig. Russen zijn fjine betrouwbare mensen waar met een open vizier mee valt te praten. Vandaar dat het ook de pro Russen zijn die constant doen alsof het totaal onnodig is om vol te investeren in defensie.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:33 schreef phpmystyle het volgende:
s 4 tot 5 % van het BBP aan defensie
Dus in feite vind je dat Europa zich moet opstellen als een bully, in plaats van beschaafd.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik dit ok vind. Ik constateer gewoon dat de wereld werkt zoals hij werkt. Amerika is de grootste macht ter wereld (in ieder geval nu nog) en heeft zich altijd als een bully opgesteld. Zelfde met Rusland. Minder machtig, maar wel machtig genoeg. Zelfde met China.
En in Europa hebben we de afgelopen decennia zitten slapen. Europa doet er niet meer echt toe. Denk je echt dat Trump wakker ligt van de protesten van Europa? Straks houdt hij hen een kleine worst voor waarbij de keuze is: lekker opeten, of in je reet geduwd krijgen.
Anton is een beetje rancuneus.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:41 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Inderdaad, waar hebben we verdediging voor nodig. Russen zijn fjine betrouwbare mensen waar met een open vizier mee valt te praten. Vandaar dat het ook de pro Russen zijn die constant doen alsof het totaal onnodig is om vol te investeren in defensie.
[ x ]
Net als toen, allemaal drukte om niks. Ze komen altijd hun woord na, de rest is westerse propaganda van oorlogshitsers. Rusland is nog nooooit een oorlog gestart.
O?quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:39 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De tijd dat de Amerikanen nog iets konden eisen ligt inmiddels achter ons.
Wat vind jij redelijk aan de claim op De Krim?quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tav de Krim zag de VS dat Rusland daar een redelijke claim op had. En de oorlog zijn ze gestart omdat er helemaal geen sprake meer was van samenwerken.
Wat dat betreft heeft Trump wel een punt dat onder zijn leiding die oorlog niet was uitgebroken.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:11 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
H ouwe, maak eens een foto van het uitzicht in Nusantara.
En, komt er nog wat van?quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:26 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Het is nou donker. Je zult het dus even moeten doen met een foto van eerder deze week.
https://ibb.co.com/Y7DZXJ1k
Jouw beurt stoere vent.
CDU heeft voor sluiting van de kerncentarels gestemd oquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
CDU is nu ook al links ja? Of is links in jouw hoofd gewoon "dingen die ik niet leuk vind"?
Sterker nog de VS bepaalt op dit moment alles.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O?
Nou, ik denk dat de verhoudingen anders liggen.
Wat wil de grote vredestichter dan gaan doen? Een oorlog starten?quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O?
Wat gaat de VS doen, Kyiv nuken?quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O?
2.) Rusland valt de Baltische staten aan en binnen, chaos in Europaquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:30 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ja, Europa moet gewoon afscheid nemen van de VS en hun handelsbelemmeringen niet meer overnemen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:48 schreef Ferdii het volgende:
Ik zou gewoon die trump dreigen dat ASML exclusief voor china gaat produceren als europa niet aan tafel mag zitten
Precies, je bent vooral een wereldmacht als je het zelf hard roept en de rest het gelooft.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, Europa moet gewoon afscheid nemen van de VS en hun handelsbelemmeringen niet meer overnemen.
Dat is niet ondenkbaar met de nieuwe verhoudingen. Als Amerika niet ingrijpt kan hij die gok gerust nemen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:48 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Hier gestopt met lezen. Alsof Poetin NAVO-landen gaat aanvallen
Nou, doorpakken...quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Sterker nog de VS bepaalt op dit moment alles.
Trouwens las ik dit.
https://www.nu.nl/spannin(...)inig-keus.html#nujij
Wat een verschrikkelijke negatieve analyse van Osinga en co. Volgens hun moeten er nog jongeren tot 2050 door de gehaktmolen totdat de omstandigheden perfect zijn voor de beste uitgangspunten voor onderhandeling.
De VS pakt tenminste door.
Klopt, in feite geeft Trump aan Poetin het signaal dat hij kan doen en laten wat hij wil.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat is niet ondenkbaar met de nieuwe verhoudingen. Als Amerika niet ingrijpt kan hij die gok gerust nemen.
Bullshit.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, Europa moet gewoon afscheid nemen van de VS en hun handelsbelemmeringen niet meer overnemen.
Nee, al voor de oorlog was gestart was er een akkoord in de maak. Daarbij hoefde geen land af te worden gegeven.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat vind jij redelijk aan de claim op De Krim?
En hoe had Trump oorlog in Oekrane voorkomen?
Door van Zelensky te eisen het land op te geven?
Oude politiek die mannen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Sterker nog de VS bepaalt op dit moment alles.
Trouwens las ik dit.
https://www.nu.nl/spannin(...)inig-keus.html#nujij
Wat een verschrikkelijke negatieve analyse van Osinga en co. Volgens hun moeten er nog jongeren tot 2050 door de gehaktmolen totdat de omstandigheden perfect zijn voor de beste uitgangspunten voor onderhandeling.
De VS pakt tenminste door.
Kortom, je kunt niet lezen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bullshit.
Zolang bv het nieuws nog beheerst wordt tot wat er gebeurt in de VS (NOS vanochtend de eerste 3 items waren Amerikaanse gebeurtenissen). We Amerikaanse muziek en films kijken, de cultuur aanhangen en handel drijven (en sterk afhankelijk zijn) hangen we gewoon aan de tit van de VS.
Genoeg om rancuneus op te zijn natuurlijk. Agressie is het enige wat de rus kent en kracht het enige wat die respecteert.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Anton is een beetje rancuneus.
Vind ik niet, en de onderhandelingen zijn nog niet eens begonnen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, doorpakken...
De VS gaat met alle wensen van Rusland akkoord.
Dat noem ik geen doorpakken.
Met zo'n houding in het verleden hadden we nu Duits gesproken.
Dat doen we al sinds de val van de Sovjet Unie, dat heeft geleid tot de huidige situatie.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
Wij hadden ook kunnen beginnen met contacten leggen met het Kremlin om tot vrede te komen, of niet?
Is gewoon een reel scenario. Waarom niet?quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:48 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Hier gestopt met lezen. Alsof Poetin NAVO-landen gaat aanvallen
Onzin.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, al voor de oorlog was gestart was er een akkoord in de maak. Daarbij hoefde geen land af te worden gegeven.
Tav de krim: even teruglezen.
En waarom zou dat kunnen zijn. Een gokje van mijn kant. Hij probeert een wig te slaan tussen Ruland en China. Want Cina is natuurlijk zijn grootste vrees. Dan kun je er maar beter voor zorgen dat je Ruslsnd niet compleet als vijand behandeld. En dan sluit eventueel een deal waarbij je de grondstoffen wat verdeeld. Wat was het 500 triljoen aan grondstoffen voor de VS ok alles terug te betalen? En Rusland mag dan het zoster leeg roven(Donbass)?quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, doorpakken...
De VS gaat met alle wensen van Rusland akkoord.
Dat noem ik geen doorpakken.
Met zo'n houding in het verleden hadden we nu Duits gesproken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |