Misschien moeten ze zich dan wat anders opstellen zodat landen minder noodzaak gaan zien dat soort wapens te moeten hebben.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De VS wil (terecht) niet dat andere landen een kernwapen ontwikkelen.
Ja, verdomme. Dat je het nieuws niet volgt, ok. Maar ik heb nu de link al gegeven. Lees even terug wat ik nu EXACT schreef.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar hoe kom je erbij dat ze al over 6 maanden! klaar zouden zijn voor een aanval op de NAVO? men redt het nu al nauwelijks.
Precies. We zijn als Europa gewoon erg traag geweest en niet goed kijkend naar toekomst. ZEER naief. Daar gaan we nu de vruchten van plukken. De hele wereld is nu onrustig en wij hebben weinig te zeggen. Slecht beleid.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ook qua grondstofdeal is de VS ons te snel af:
[..]
https://www.kyivpost.com/post/47091
Mwah, de EU heeft veel geld, wapens, en vluchtelingen opvangen. Van niks doen zou ik niet willen spreken.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met het aanstaande succes in Oekraïne en de getoonde zwakte en verdeeldheid in 'Het Westen' kun je daar inmiddels wel van uit gaan ja. De Baltische staten gaan daar zelf ook steeds meer van uit.
We hadden ook Oekraïne serieuzer kunnen steunen zodat Poetin het deksel op zijn neus kreeg, maar we kiezen liever telkens de weg van de minste weerstand.
Om precies dezelfde reden dat de Westerse wereld probeert om Westers gezinde regeringen overal te krijgen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:41 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Verzonnen door het Westen? Heb je nooit Poetin's toespraken gehoord? Waarom denk je dat Rusland in Oost Europese landen er alles aan doet om pro Russische regeringen in het zadel te helpen door middel van desinformatie campagnes op social media?
Goed gevondenquote:
Nog erger, de EU betaald straks de steun aan Oekraïne terwijl de VS zonder steun te verlenen de grondstoffen oppikt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:44 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Precies. We zijn als Europa gewoon erg traag geweest en niet goed kijkend naar toekomst. ZEER naief. Daar gaan we nu de vruchten van plukken. De hele wereld is nu onrustig en wij hebben weinig te zeggen. Slecht beleid.
Één van de weinigen die het toe durft te gevenquote:Op donderdag 13 februari 2025 17:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goed gevonden
Ik ben ook bijgedraaid na het klappen van de istanbulakkoorden![]()
En ik ben meer gaan lezen enzo.
Ik spreek ook niet van 'niks doen'.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah, de EU heeft veel geld, wapens, en vluchtelingen opvangen. Van niks doen zou ik niet willen spreken.
We kunnen ook gewoon erkennend dat we fouten hebben gemaakt, en dat wij gaan verliezen. Alles beter dan blijven hangen in het verleden en een verloren strijd voeren.
Ik zou niets liever zien. Ik ben in mijn hart een pacifist. Maar goed, het verstand zegt dat je dan moet accepteren dat de rest over je heen gaat lopen, dus dat werkt niet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:43 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Misschien moeten ze zich dan wat anders opstellen zodat landen minder noodzaak gaan zien dat soort wapens te moeten hebben.
Ik draai wel vaker op sommige thema's. Ooit dacht ik dat het verstandig en te winnen was de war on drugs. Nu heb ik zoiets reguleer het maar.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:47 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Één van de weinigen die het toe durft te geven
Excuus maar ik kan de link niet vinden. Rusland stevent af op een zwaar economische slag. Men gebruikt nu al ezels op het slachtveld. Ja. Men zou zwaardere wapenskunnen gebruiken. Dan win je nog niet. Daarnaast hebben steeds meer belangrijke mensen in Ruisland problemen met Putibn.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, verdomme. Dat je het nieuws niet volgt, ok. Maar ik heb nu de link al gegeven. Lees even terug wat ik nu EXACT schreef.
Je kan zeggen wat je wil, maar dat doet Trump toch een stuk beter dan die nitwits die hier aan de knoppen zitten.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nog erger, de EU betaald straks de steun aan Oekraïne terwijl de VS zonder steun te verlenen de grondstoffen oppikt.
Wij zouden ook zo'n deal kunnen maken. Zeker aals we meer steken in support van de Ukraine.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nog erger, de EU betaald straks de steun aan Oekraïne terwijl de VS zonder steun te verlenen de grondstoffen oppikt.
Je stelt de verkeerde vragen. Wat hadden wij kunnen doen?quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik spreek ook niet van 'niks doen'.
We zorgen er wel zelf voor dat Poetin sterk uit deze oorlog komt en straks de kans krijgt weer materieel en manschappen op te bouwen voor de volgende hap uit Europa.
En dankzij die opstelling en de verdeeldheid wordt het steeds waarschijnlijker dat die hap bijvoorbeeld uit de Baltische staten wordt genomen. Of Finland.
Wie houdt hem tegen? Gaat de VS zich ermee bemoeien? Gaat Europa zelf wat doen?
Finland is zeer onwaarschijnlijk, simpelweg omdat Finland wel een sterk leger heeft.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik spreek ook niet van 'niks doen'.
We zorgen er wel zelf voor dat Poetin sterk uit deze oorlog komt en straks de kans krijgt weer materieel en manschappen op te bouwen voor de volgende hap uit Europa.
En dankzij onze opstelling en de verdeeldheid wordt het steeds waarschijnlijker dat die hap bijvoorbeeld uit de Baltische staten wordt genomen. Of Finland.
Wie houdt hem tegen? Gaat de VS zich ermee bemoeien? Gaat Europa zelf wat doen? De kans is groot dat de VS de Baltische staten net zo hard onder de bus gooit waar Oekraïne ligt en ik zie West-Europa er ook voor aan.
Post 114 en 128. Beiden lezen, anders is het niet duidelijk wat ik bedoelde.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Excuus maar ik kan de link niet vinden. Rusland stevent af op een zwaar economische slag. Men gebruikt nu al ezels op het slachtveld. Ja. Men zou zwaardere wapenskunnen gebruiken. Dan win je nog niet. Daarnaast hebben steeds meer belangrijke mensen in Ruisland problemen met Putibn.
Is landjepik niet toegestaan als wij het doen?quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel grappig hoe mensen van een haat jegens Poetin veranderen in een persoon die dezelfde uitgangspunten stelt als Poetin.
Je fantasie slaat nu wel wat op hol over grondstoffen die maar even opgepikt zouden worden.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar wij worden geregeerd door idealisten, niet door pragmaten zoals Trump.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:50 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wij zouden ook zo'n deal kunnen maken. Zeker aals we meer steken in support van de Ukraine.
Ja. Omdat we dast ook volkomen uit de klauwen hebben laten lopen. Zeker in Zuid Amerika. Dat is al zo sinds de jaren 60/70. Hoe kun je groepn zo rijk en machtig laten worden dat ze bijv. Mexico deels in handen hebben.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik draai wel vaker op sommige thema's. Ooit dacht ik dat het verstandig en te winnen was de war on drugs. Nu heb ik zoiets reguleer het maar.
Die deal als deze er komt gaat betekenen dat Oekraïne flink wat meer support gaat krijgen van de VS.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:50 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wij zouden ook zo'n deal kunnen maken. Zeker aals we meer steken in support van de Ukraine.
We moeten ophouden met kwispelen naar de grote jongens en ons eens zelf leren gedragen als een grote jongen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je stelt de verkeerde vragen. Wat hadden wij kunnen doen?
Wij hadden ook kunnen beginnen met contacten leggen met het Kremlin om tot vrede te komen, of niet? Wij hadden misschien de Amerikanen (is Schroder gelukt, en Merkel ook tot op zekere hoogte) af kunnen praten om Oekraiene op te nemen in de Westerse institutionele sferen. Serieus, het probleem wordt altijd elders gezocht, maar nooit binnen de heersende klasse zelf.
Van Baalen en Verhofstadt hadden niks te zoeken daar op het Maydam plein. En nu zijn ineens de uitslagen in Roemenie gecanceld. Vind je het gek dat Rusland het Westen spuugzat is?
De wereld van voor 01-2025 komt niet meer terug. Op heel veel thema's is de geest uit de fles. En niet alleen geopolitiek.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je fantasie slaat nu wel wat op hol over grondstoffen die maar even opgepikt zouden worden.
En als de VS over twee jaar nog een functionerende rechtsstaat heeft dan is de kans groot dat de Democraten een meerderheid in het Huis hebben waarmee ook de VS weer middelen richting Oekraine zou gaan sturen (mits dat uit onderhandelingen komt tussen Republikeinen en Democraten) als niet nu al gezien de minimale meerderheid van Republikeinen daar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |