abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216667861
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 17:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik zou niets liever zien. Ik ben in mijn hart een pacifist. Maar goed, het verstand zegt dat je dan moet accepteren dat de rest over je heen gaat lopen, dus dat werkt niet.
Het verstand zegt de Oekrainer dat ze (weer) kernwapens moeten hebben omdat je nou eenmaal met een gestoorde buurman zit.

Net zoals Israel kernwapens heeft voor het geval de Arabische landen daar weer wat willen proberen.
pi_216667869
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 17:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Post 114 en 128. Beiden lezen, anders is het niet duidelijk wat ik bedoelde.
Ga ik doen. Mijn excuus vooraf. Jij doet je best met inhoudelijke tekst. Ik kom hier weer voor het eerst sinds langere tijd en lees dan niet alles terug. Dacht dat je een link bedoelde in een post vlak voor mij.
  donderdag 13 februari 2025 @ 17:55:03 #203
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216667887
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 17:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
We moeten ophouden met kwispelen naar de grote jongens en ons eens zelf leren gedragen als een grote jongen.
We kwispelen ook niet. We zijn hard genaaid door de yankees. Biden deed het wat omzichtiger en netter, Trump lomp en gooit het in de openbaarheid.

We hebben in de EU geen grote jongens. De grootste jongen is Scholz.
Ik wou'm nog niet hebben als boekhouder.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 13 februari 2025 @ 17:56:25 #204
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216667906
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2025 17:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je stelt de verkeerde vragen. Wat hadden wij kunnen doen?
Wij hadden ook kunnen beginnen met contacten leggen met het Kremlin om tot vrede te komen, of niet? Wij hadden misschien de Amerikanen (is Schroder gelukt, en Merkel ook tot op zekere hoogte) af kunnen praten om Oekraiene op te nemen in de Westerse institutionele sferen. Serieus, het probleem wordt altijd elders gezocht, maar nooit binnen de heersende klasse zelf.

Van Baalen en Verhofstadt hadden niks te zoeken daar op het Maydam plein. En nu zijn ineens de uitslagen in Roemenie gecanceld. Vind je het gek dat Rusland het Westen spuugzat is?
Poetin heeft ook geen hol in Oekraïne te zoeken. Vind je het gek dat de westerse wereld Rusland spuugzat is?
Yea, she's on crack.
pi_216667908
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 17:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Akkoord, maar dan moet je het etnisch zuiveren wat wettelijk gezien niet kan. Het idee is uitruilen zodat de mensen vredevol kunnen vertrekken.
We kunnen gewoon uit die verdragen stappen. Geen probleem. We moeten als de donder clustermunitie en landmijnen gaan maken/kopen. En het NPT lidmaatschap is tegenwoordig ook niet zo'n goed idee.
  donderdag 13 februari 2025 @ 18:00:31 #206
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216667971
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 17:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
En het NPT lidmaatschap is tegenwoordig ook niet zo'n goed idee.
Eens.

Maar op heel veel dossiers is uit verdragen stappen ONMOGELIJK lijkt het wel. Gaat tegen de constitutie in en is gevaarlijk.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216667993
Na ww2 hebben we ons verkocht aan de VS. Nu met Trump blijkt dat dit niet altijd een goed plan is geweest. Helaas als EU zijnde is het te verdeeld en met Von der Leyen die geen deuk in een pakje boter kan slaan, staan we er niet goed op. Bovendien ontbreekt het ons aan grondstoffen. En dan heb ik het niet eens over gaa en olie.

En mogelijk kan AchJa als hij dit leest ons daar meer over vertellen. Wat voor een wapens creëeren we op eigen continent(EU). Zover ik weet is alleen Frankrijk instaat om hun eigen wapens te creëeren. Maar schijnbaar zijn die niet goed genoeg en moet het meeste van de VS komen.

Maar ja wat willen we als je zelf geen grootmacht bent. Dan kom ik terug steeds terug op liever een VS dan een Rusland/China.
pi_216667994
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2025 18:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Eens.

Maar op heel veel dossiers is uit verdragen stappen ONMOGELIJK lijkt het wel. Gaat tegen de constitutie in en is gevaarlijk.
Welke constitutie?
  donderdag 13 februari 2025 @ 18:02:39 #209
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216668005
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 18:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Welke constitutie?
Grondwet enzo.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 13 februari 2025 @ 18:02:50 #210
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216668011
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 17:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
We kunnen gewoon uit die verdragen stappen. Geen probleem. We moeten als de donder clustermunitie en landmijnen gaan maken/kopen. En het NPT lidmaatschap is tegenwoordig ook niet zo'n goed idee.
Daar zijn we het 100% over eens. Met dergelijke verdragen zou een mogelijke oorlog een gevecht met twee handen op de rug zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_216668027
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 17:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Je fantasie slaat nu wel wat op hol over grondstoffen die maar even opgepikt zouden worden.

En als de VS over twee jaar nog een functionerende rechtsstaat heeft dan is de kans groot dat de Democraten een meerderheid in het Huis hebben waarmee ook de VS weer middelen richting Oekraine zou gaan sturen (mits dat uit onderhandelingen komt tussen Republikeinen en Democraten) als niet nu al gezien de minimale meerderheid van Republikeinen daar.
De Amerikaanse bevolking is anders in meerderheid tevreden over wat er nu gebeurt. Gokken op dat de Democraten weer aan de macht komen over 2 jaar (die je niet hebt…) lijkt mij geen winnende strategie.
pi_216668036
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2025 17:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
We kwispelen ook niet. We zijn hard genaaid door de yankees. Biden deed het wat omzichtiger en netter, Trump lomp en gooit het in de openbaarheid.

Vind het Schoof in NL wel aardig goed doen, maar we hebben in de EU totaal geen charismatische leiders. Het zijn allemaal een stelletje bureaucraten. Het is niks en het wordt ook niks. Het zijn gewoon ambtenaren in hun ambtenarenleventje. En de mond vol over mensenrechten en democratie.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216668047
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2025 18:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Grondwet enzo.
Daar staat niets in over verdragen.
  donderdag 13 februari 2025 @ 18:05:05 #214
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216668048
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 18:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De Amerikaanse bevolking is anders in meerderheid tevreden over wat er nu gebeurt. Gokken op dat de Democraten weer aan de macht komen over 2 jaar (die je niet hebt…) lijkt mij geen winnende strategie.
De democraten kunnen best winnen over 2 jaar, of 4 jaar, of bij de verkiezingen die daar op volgen. Maar de ingeslagen weg zal fundamenteel niet wijzigen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 13 februari 2025 @ 18:05:39 #215
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216668054
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 18:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Vind het Schoof in NL wel aardig goed doen, maar we hebben in de EU totaal geen charismatische leiders. Het zijn allemaal een stelletje bureaucraten. Het is niks en het wordt ook niks. Het zijn gewoon ambtenaren in hun ambtenarenleventje. En de mond vol over mensenrechten en democratie.
Ander probleem is dat EU leiders helemaal geen democratische legitimiteit hebben.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216668056
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 17:53 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Het verstand zegt de Oekrainer dat ze (weer) kernwapens moeten hebben omdat je nou eenmaal met een gestoorde buurman zit.

Net zoals Israel kernwapens heeft voor het geval de Arabische landen daar weer wat willen proberen.
Geen enkel land m.u.v. misschien Iran gaat ooit nog kernwapens ontwikkelen. Sowieso staat de VS dat niet toe. Als Oekraïne dat gaat doen dan stopt gelijk alle steun en komen er zware sancties. Veel en veel te gevaarlijk voor de wereldvrede.

Die kernwapens die er nu zijn blijven er, maar er komen geen landen met kernwapens meer bij.

En Iran is een beetje een los geval.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216668067
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 17:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ga ik doen. Mijn excuus vooraf. Jij doet je best met inhoudelijke tekst. Ik kom hier weer voor het eerst sinds langere tijd en lees dan niet alles terug. Dacht dat je een link bedoelde in een post vlak voor mij.
Geen probleem. Ik reageerde ook wat bot omdat ik gewend ben dat er, zeker bij dit onderwerp, heel creatief gelezen wordt. :)
  donderdag 13 februari 2025 @ 18:09:40 #218
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216668115
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 18:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Geen enkel land m.u.v. misschien Iran gaat ooit nog kernwapens ontwikkelen. Sowieso staat de VS dat niet toe. Als Oekraïne dat gaat doen dan stopt gelijk alle steun en komen er zware sancties. Veel en veel te gevaarlijk voor de wereldvrede.

Die kernwapens die er nu zijn blijven er, maar er komen geen landen met kernwapens meer bij.

Je spreekt alsof er voldongen feiten bestaan. De huidige situatie leert ons dat alles fluïde is. Het zijn schuivende panelen, en één van die panelen is het NPT.
EU is een grote welvarende geciviliseerde gemeenschap. Natuurlijk hebben ook wij recht op nucleaire beveiliging.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216668118
quote:

[..]

Het is geen unipolaire wereld meer. Dus wees niet verrast als Frankrijk en/of het VK Oekraïne (of andere landen in Europa) gaan helpen.
pi_216668122
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 17:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, verdomme. Dat je het nieuws niet volgt, ok. Maar ik heb nu de link al gegeven. Lees even terug wat ik nu EXACT schreef.
Ik ben het eens met wat je schreef. De link kan ik niet lezen. Maar het ziet er niet uit of Rusland echt veel meer kan opbouwen in een half jaar. Zeker als de US bijv. China onder druk zet.
pi_216668130
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 17:56 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
Poetin heeft ook geen hol in Oekraïne te zoeken. Vind je het gek dat de westerse wereld Rusland spuugzat is?
De ironie in deze reactie is echt een pareltje. :D
Heel veel sambal
pi_216668150
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2025 17:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De EU is inderdaad genaaid en de Oekraiëners en Zelensky nog veel harder. Zelensky was gekozen met de belofte de vrede met Rusland te herstellen. En daar heeft hij stappen in gezet, maar dat zinde de Amerikanen niet.

Ik ben er nog altijd van overtuigd dat de Amerikanen de oorlog wilde en dat het hun strategische plan was. Anders ga je niet roepen dat de Russen in 3 dagen over Oekraïne heen zouden walsen, terwijl je donders goed wist dat je al heel lang het leger van Oekraïne aan het opbouwen was.

En dat allemaal ten koste van miljoenen mensen. Veel erger dan dat de EU flink in de economische shit zit omdat energie nu veel duurder is.
pi_216668154
quote:

[..]

Paar miljard naar Trump zn privaatrekening en je mag best een kernwapen ontwikkelen.
  donderdag 13 februari 2025 @ 18:11:52 #224
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216668155
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 18:10 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
De ironie in deze reactie is echt een pareltje. :D
Hé ouwe, maak eens een foto van het uitzicht in Nusantara.
Yea, she's on crack.
pi_216668164
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 18:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Geen probleem. Ik reageerde ook wat bot omdat ik gewend ben dat er, zeker bij dit onderwerp, heel creatief gelezen wordt. :)
Blijft de link waarin duidelijk veel stond voor mij niet leesbaar is omdat ik geen lid ben van de telegraaf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')